Kapcsolódó könyvek
Vörös László - Vitairat az 1970-es, 1980-as évek felsőoktatásáról 1-2.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Public Administration and Public Policy Degree Programmes in Europe: The Road from Bologna
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Frissdiplomások 2010
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - A felsőoktatás-pedagógia kihívásai a 21. században
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Általános diplomás ápolói ismeretek
A Felsőoktatási törvény értelmében "A felsőoktatási intézményekben megszerezhető végzettség, illetőleg szakképesítés követelményeit a képesítési követelmények határozzák meg". Az egészségügyi felsőoktatásban kormányrendelet - MK 36/1996. (III. 5.)-szabályozza a diploma megszerzésének a követelményeit. Az egészségügyi felsőoktatás képesítési követelményeiben a diploma megszerzésének egyik feltétele a tanulmányok lezárásaként egy komplex záróvizsga sikeres teljesítése, melynek integráns része az írásbeli teszt záróvizsga. Az egyetemközi Egészségügyi Felsőoktatási Záróvizsga Bizottság (EFZB) Főiskolai Bizottsága szükségszerűen sürgetőnek találta 1997-ben, hogy életre hívjon egy sorozatszerkesztő bizottságot, melynek feladata volt az Egészségügyi Felsőoktatási Záróvizsga Tesztkérdés Gyűjtemények sorozatban az egészségügyi főiskolai képzéshez szükséges Záróvizsga Tesztkérdésgyűjtemények megjelentetésének előkészítése.
Huszár Tibor - "Nem középiskolás fokon..."
"... a felsőoktatási rendszeren belül nem érvényesül a minőségi szelekció: mind az oktatók, mind a hivatalos szervek azt tekintik a felsőoktatási rendszer alapfunkciójának, hogy a bejutott, a 'keretszámokat kitöltő hallgatóanyag' biztosítsa az ország 'szakemberellátását'. A tanulmányok megszakítása ezen értékszempontok szerint abszolút kudarcnak, a diploma megszerzése pedig alapvetően kielégítő eredménynek minősül, függetlenül attól, hogy a diploma milyen szintű tudást, készségeket, hivatástudatot szentesít..."
"... már a pályakezdés első mozzanata, az elhelyezkedés is feszültség forrása, mivel a munkába állás rendjét szigorúan szabályozó intézkedések ellenére sincs biztosíték arra, hogy a munkáltatók valóban az arra érdemes és nem az összeköttetéssel rendelkező hallgatókat alkalmazzák. Ugyanakkor egyes pályákon az álláskínálat korlátai és a pályakezdők munkahely-változtatását gátló adminisztratív intézkedések következtében a végzősök jelentős hányada olyan állások betöltésére kényszerül, amelyek a munkafeltételek, egzisztenciális tényezők és egyéb okok miatt nem felelnek meg egyéni törekvéseiknek..."
Botos Katalin - Schlett András - Államháztartás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
M. Szabó Miklós - Oroszi Antal - A Zrínyi Miklós Katonai Akadémia története 1990–1996
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
M. Szabó Miklós - A Zrínyi Miklós Katonai Akadémia története 1980–1989
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
M. Szabó Miklós - A Zrínyi Miklós Katonai Akadémia története 1955–1960
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
M. Szabó Miklós - A Zrínyi Miklós Katonai Akadémia története 1970–1979
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Fischer Andrea - Halász Gábor - A tanulási eredmények alkalmazása a felsőoktatási intézményekben
A tanulási eredményeken alapuló megközelítés megértése és integrálása az egyik fontos középtávú cél a hazai felsőoktatás fejlesztésében. A tanulmány előzetes eredményeket ad közre a témában folyó kutatásról. Célja, hogy bepillantást nyerjünk a hazai felsőoktatásban zajló programfejlesztési folyamatokba, és megismerjük, hogy a tanulási eredményeket hogyan határozzák meg és hogyan érvényesítik intézményi szinten az alap- és mesterképzési programok követelményeiben, tartalmában és szervezésében.
Ismeretlen szerző - Távoktatás Magyarországon a 80-as években
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Távoktatás Magyarországon 1970-1980
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bodzsár Éva - Humánbiológia - Fejlődés: növekedés és érés
A növekedés és érés aspektusainak elemzése segít megérteni a humánbiológiai variációk alapját. A különféle humán populációk felnőtt egyedeinek biológiai változatossága igen jelentős részben a növekedés éveiből származtatható. A felnőtté válás csak a növekedés és érés folyamatain át mehet végbe. A fejlődési folyamat egyrészt determinált, másrészt igen plasztikus, a fejlődő szervezetet a környezeti tényezők sokasága befolyásolja. Ezek a faktorok interakcióban vannak az egyén növekedését és érését meghatározó genetikai potenciállal, így rendkívüli sokszínűséget eredményeznek. A humánbiológia alapvető célja pedig éppen ennek a variabilitásnak a megismerése.
Kiss István - Felsőoktatási hallgatói szolgáltatások rendszerei, jellemzői 1.
Az egyetemista lét átmeneti állapot a gyerek- és felnőttkori társadalmi szerep között. A változás, váltás kényszere új szerepek és kompetenciák elsajátítását igényli ebben a fejlődési feladatokban gazdag életszakaszban, kiemelten fontos ezért a megfelelő tanácsadói szolgáltatások biztosítása.
A tanulmány áttekinti a felsőoktatási diák-tanácsadási szolgáltatások hátterét, kitekintést biztosít a nemzetközi gyakorlatra (elsősorban németországi tapasztalatokra támaszkodva), bemutatja a hazai felsőoktatási tanácsadás történetének legfontosabb vonatkozásait, ismerteti az aktuális diáktanácsadó szolgáltatási térképet, és jó példákat is közread két esettanulmány formájában, végül összefoglalja a diák-tanácsadási rendszer fejlesztésével kapcsolatos legfontosabb követelményeket és szolgáltatási jellemzőket.
Berács József - Malota Erzsébet - Zsótér Boglárka - A magyar felsőoktatás nemzetköziesedésének folyamata 2.
A kutatást a Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Karának Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja végezte.
2010. november 1.
A bolognai folyamat megvalósításának érdekében az Európai Bizottság kezdeményezésére minden EU-tagállamban Bologna tanácsadói hálózat működik, azzal a céllal, hogy konzultációs lehetőségekkel, szakmai rendezvényekkel, honlap fenntartásával hozzájáruljon az Európai Felsőoktatási Térség továbbfejlesztéséhez.
A Tempus Közalapítvány által koordinált magyar Bologna tanácsadói hálózat 2008-tól több kutatást indított, amelyek eredményét a Bologna-füzetekben tárja a nagyközönség és a szakma szereplői elé. Mindegyik kötet mögött hiánypótló kutatás áll, amit az Európai Bizottság (az Egész életen át tartó tanulás program Erasmus alprogramján keresztül) és a Nemzeti Erőforrás Minisztérium finanszíroztak.
2010-ben folytattuk a magyar Bologna tanácsadók javaslatára a korábban, 2008-ban megkezdett kutatási témákat: 1) a magyar felsőoktatás nemzetköziesedését, 2) a hallgatói szolgáltatásokat Magyarországon és 3) a tanulási eredmények alkalmazását a felsőoktatásban.
Ez a kiadvány a Bologna-füzetek nyolcadik kötete. A kiadványt megalapozó kutatás középpontjában a magyar felsőoktatás nemzetköziesedésének folyamata áll. A kutatást a Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar, Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központjának munkatársai végezték. A kutatásban a magyar felsőoktatás nemzetközi lehetőségeinek vizsgálatán túl ezúttal a magyarországon tanuló külföldi hallgatók véleményét mérték fel, és a közgazdaságtudományi doktori iskolák kutatási-publikációs tevékenységük alapján felállított rangsorolását végezték el.
Meggyőződésünk, hogy a kutatások eredményei elősegíthetik a magyar felsőoktatás nemzetköziesedésének megértését és továbbfejlesztését, és hasznosnak bizonyulhatnak a bolognai folyamat alapvető célja, az Európai Felsőoktatási térség előtt álló kihívásokkal való szembenézés során.
Ismeretlen szerző - Tertiary Education for the Knowledge Society
Tertiary-education policy is increasingly important on national agendas. The widespread recognition that tertiary education is a major driver of economic competitiveness in an increasingly knowledge-driven global economy has made high-quality tertiary education more important than ever. The imperative for countries is to raise higher-level employment skills, to sustain a globally competitive research base and to improve knowledge dissemination to the benefit of society.
Tertiary Education for the Knowledge Society provides a thorough international investigation of tertiary education policy across its many facets – governance, funding, quality assurance, equity, research and innovation, academic career, links to the labour market and internationalisation. The report presents:
* an analysis of the trends and developments in tertiary education;
* a synthesis of research-based evidence on the impact of tertiary-education policies;
* innovative and successful policies and practices that countries have implemented; and
* tertiary-education policy options.
The report draws on the results of a major OECD review of tertiary education policy – the OECD Thematic Review of Tertiary Education -- conducted over the 2004-08 period in collaboration with 24 countries around the world.
Temesi József - Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása Magyarországon
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 4.1.3. számú, A felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése című projektje öt – az ágazati stratégia szempontjából kiemelten fontos – területen kíván hozzájárulni a hazai felsőoktatási rendszer minőségi fejlesztéséhez, szakmai támogatást és szolgáltatásokat nyújtva az intézményeknek, illetve a központi államigazgatás és a szakmai szervezetek és fórumok szereplőinek. Ezek a területek az alábbiak: Diplomás pályakövető rendszer (DPR); Adattár alapú vezetői információs rendszer (AVIR); Központi/felsőoktatási validációs rendszer (KVR); Országos képesítési keretrendszer (OKKR); IKT-szolgáltatások (IKT).
A megvalósítók – az Educatio Kft., a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) – konzorciumán belül az OFI két részterületen, az Országos képesítési keretrendszer és a Központi/felsőoktatási validációs rendszer kidolgozásában vállalt átfogó fejlesztési feladatokat.
Ismeretlen szerző - Mobilitás Magyarországon
A 2010. január 19-i konferencia előadásainak összefoglalói
Közös európai válaszokat keresünk a közös európai problémákra. Tudjuk, hogy a tét Európa versenyképessége, hisz a mobil hallgatóból lesz mobil munkavállaló, mobil munkavállalókból pedig egységes munkaerőpiac, abból pedig sikeres Európa. Ezért Magyarország sem ülhet tétlenül.
Mára felnőtt az a generáció, amely a korábbiaknál sokkal könnyebben lépi át a határokat, nincsenek számára különösebb korlátok. És teszik ezt nemcsak turistaként, hanem egyre gyakrabban és egyre nagyobb természetességgel hallgatóként, munkavállalóként is.
A mobilitásnak ma igen fontos kérdése, hogy a felsőoktatási intézmények képesek-e szemléletükben, a képzésükben, az értelmiségivé válás folyamatában a mindennapok gyakorlatává tenni az európai dimenziójú gondolkodást.
A jogszabályok alapot adhatnak ugyan az új képzési rendszer bevezetésére vagy a külföldi oktatók meghívására, de vajon mennyire közvetíti a működésével, a kapcsolatrendszerével, a hallgatói támogatási rendszerével a felsőoktatási intézmény e vállalandó értékeket?