Kapcsolódó könyvek
Závodszky Géza - Történelem az általános iskola 7. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Csapodi Zoltán - Hugli Bálint - Zsigmond Zsolt - Történelem érettségi adattár
Amit tudni kell mindkét szinten:
* 168 évszám
* 223 történelmi személy
* 419 fogalom
* 179 helynév
* na és persze a TÖRTÉNELEM!
Sipos Péter - Jóvérné Szirtes Ágota - A világ eseményei a II. világháború után
___ Semmit nem lehet megérteni abból, ami Magyarországon a legutóbbi évtizedekben történt, ha figyelmen kívül hagyjuk, mi zajlott le egyidejűleg a nagyvilágban. Ezért vázoljuk a legfontosabb nemzetközi folyamatokat a második világháború befejeződésétől szinte napjainkig.
___ A történeti anyagot négy fő korszakra tagoltuk, a jelentősnek ítélt eseményeket szinte napjainkig külön kronológiában csoportosítottuk. Tekintettel arra, hogy a szöveges tárgyalás csak 1985-ig követi az eseményeket, ezért a következő évek eseménytára részletezőbb jellegű.
___ Az időbeli határként megjelölt évek persze nem merev válaszfalakat képeznek, hanem inkább az új tendenciák megjelenését érzékeltetik. A tények és az alapvető összefüggések bemutatására törekedtünk, tudatában annak, hogy szó férhet minden értékeléshez és újraértékeléshez, s egyetlen szálat sem lehet "elvarrni", lezárni a véglegesség igényével.
Horváth Andrea - Horváth Levente Attila - Történelem 5. - Az őskor és az ókor története
Történelem tankönyvcsaládunk célja, hogy úgy vezesse végig a tanulókat a történelmi eseményeken, hogy közben eléjük tárja a nagy korszakok kultúráját, hangulatát és az emberek hétköznapi világát is. Az emberiség útját az emberré válástól a honfoglalásig követő ötödik osztályos kötet élményszerű rajzai és gazdag fotóanyaga segítségével a régmúlt korok is életre kelnek.
Bellér Béla - Történelem
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Eperjessy Géza - Történelem II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bánhegyi Ferenc - Történelem munkafüzet 8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Beluszky Pál - A Nagyalföld történeti földrajza
A szerző vélekedése szerint a Nagyalföld sajátosságai - mint pl. a városi keretek között folytatott agrártermelés, a "szabályos falvak" korábbi hiánya, a családok térbeli osztottsága, a mezővárosok és a tartozéktelepülés jellegű szórványok, tanyák között stb. - nem csupán a táj "megkésettségéből" fakadnak, nem véletlenszerű tényezőkkel magyarázhatók, hanem sajátos, egyéni, alföldi fejlődési útról beszélhetünk. Az "alföldi fejlődési út" lényege, hogy a régió úgy került át a feudalizmus előtti állapotból a feudalizmus utáni állapotba, hogy közben a feudalizmus kifejlett formája meg sem szilárdult, nem vált általánossá. Az Alföld uralkodó településformája, ill. "helyi társadalma", a mezőváros a (fél)szabadparaszttá-válás feltételeit teremti meg, így az Alföld a nyugat-európai társadalomfejlődés egyes jegyeit mutatta. Ezt a "másságot" tekinti át a szerző a kötet első részében, ismertetve a másságra vonatkozó eddigi teóriákat, majd saját elemzései révén tárgyalja a Nagyalföld színes történetét, földrajzát: pl. a mezővárosok és kialakulásuk a török hódoltság idején, a polgári korszak kezdetén, a "másodvirágzás" kora és a válság első jelei, az 1945 utáni felemás modernizáció, és az "alföldi út" mai öröksége. A könyvet mintegy 50 ábra, térkép, valamint fotók egészítik ki. A könyv hasznos anyaga a földrajz, geográfia, településtervező, szociológia és történelem szakos egyetemi oktatásnak, a tájtörténettel, történeti földrajzzal kapcsolatos doktorandusz-képzésnek, és az Alföld után érdeklődő, mívelt nagyközönségnek.
Horváth Péter - Történelem 7. az általános iskolások számára
Miért tanulunk történelmet? Egy régi mondás szerint: "A történelem az élet tanítómestere." Aki a múltat megismeri, jobban érti a jelent. A történelemben járatos embernek többet mondanak a regények, a festmények, a filmek. Könnyebben tud hozzászólni olyan témákhoz, amelyekről a felnőttek szoktak beszélgetni. Ha utazás közben történelmi emlékekkel találkozik, sok érdekesség juthat az eszébe róluk. Nemcsak ilyen "hasznos" célok miatt foglalkoznak az emberek szívesen a múlttal, hanem azért is, mert ez a tudás érdekes és szép.
Reméljük, a tankönyvet használva ezt majd Te is így gondolod. Sok szép képet és rajzot találsz benne, amelyek segítenek elképzelni mindazt, amiről a könyv lapjain olvashatsz. A leckékben internetes pontokat is találsz: ezek révén érdekességek nyomába eredhetsz a világhálón.
Nagyon fontosnak tartottuk, hogy a tankönyv szövege könnyen érthető és tanulható legyen. A tanulnivaló mellett rengeteg olvasmányt, kis színes történetet találhatsz. Olvas el közülük minél többet, mert csak az olvasmányos történelem igazán érdekes és megtanulható!
Horváth Levente Attila - Kövér Lajos - Pelyach István - Történelem 7. - Az újkor története
Történelem tankönyvcsaládunk célja, hogy úgy vezesse végig a tanulókat a történelmi eseményeken, hogy közben eléjük tárja a nagy korszakok kultúráját, hangulatát és az emberek hétköznapi világát is. Az újkor történetének legfontosabb eseményeit mutatja be a hetedik osztályos kötet. A diagramok, grafikonok és táblázatok elemzésével a diákok egy újabb lépést tesznek afelé, hogy képesek legyenek önállóan is összerakni a történelem mozaikkockáit.
Száray Miklós - Történelem II. Munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Rubovszky Péter - Történelem IV. I-II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Balla Árpád - Történelem olvasókönyv 6. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Balla Árpád - Történelem munkafüzet 6. osztály
Történelem munkafüzet az általános iskola hatodik évfolyama számára.
Balla Árpád - Történelem Munkafüzet T6
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
ifj. Lator László - Történelem a középiskolák IV. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Pesti János - Történelem III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Száray Miklós - Történelem I. Munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Valki László - A NATO
Valki László nemzetközi jogász és NATO-szakértő régóta figyelemmel kíséri az Észak-Atlanti Szövetség tevékenységét; jelentős mennyiségű írása, cikke jelent már meg ebben a témában. Ebben a könyvében a magyar vonatkozásokról ír.
Ismeretlen szerző - A magyarok bejövetele
1996-ban ünnepeljük honfoglalásunk 1100 éves évfordulóját.
Immár 1100 esztendeje, hogy őseink Árpád fejedelem vezetésével a nagy népvándorlásban hazát foglaltak a magyaroknak itt a Kárpát-medencében.
Őseinket felhozád
Kárpát szent bércére,
Általad nyert szép hazát
Bendegúznak vére.
S merre zúgnak habjai
Tiszának, Dunának,
Árpád hős magzatjai
felvirágozának.
(Kölcsey Ferenc: Himnusz)
A hét vezér, Álmos, Előd, Ond, Kont, Tass, Huba és Töhötöm nemzettsége kb. 250000 fős magyar népességgel telepedett le a Kárpát-medencében, és végleg hazát talált itt – nekünk is, kései utódoknak – mai magyar hazánkban és a környező mai országhatáraihoz közeli s távolabbi területein. 1100 éves történelmünk során szenvedtünk a ’rabló mongolok nyilától’, majd a töröktől másfél évszázados „rabigát vállainkra vettünk”, s haj, de sokszor váltak üldözötté nemzetünk legjobbjai saját országukban, mert nem lelték honjukat szerte e hazában. De mégis…
…És annyi balszerencse közt,
Oly sok viszály után,
Megfogyva bár, de törve nem
Él nemzet e hazán.
(Vörösmarty Mihály: Szózat)
Úgy illik, hogy 1100 éves történelmünket méltóképpen ünnepeljük meg.
Az Apáczai Kiadó a millecentenárium emlékének szeretne tisztelegni ezzel a kiadvánnyal, amelyben Feszty Árpád A magyarok bejövetele című képének bemutatásával adózunk legnagyobb történelmi eseményünknek, a honfoglalásnak. Azért is, mert a Feszty-körképet nem láthatták eddig az utóbbi 50 évben született generációk!
Könyvünk két részből áll: az első részben bemutatjuk: Feszty Árpád életét és munkásságát; A Feszty-körkép történetét a millenniumtól a millecentenáriumig; A panorámakép rövid kritikáját;A Feszty-körkép restaurálását; A körkép hat fő részének elemzését; és a Honfoglalás történetét a Hóman-Szekfű –féle kutatások és leírások alapján.
A könyv második részében 3,65 m hosszú és 33 cm magas leporellóban színes mellékletként mutatjuk be a 120 méter hosszú és 15 méter magas körképet és diorámát. A leporelló 150 gr-os, vastag matt műnyomó papírra készül és a könyvből kiemelhető, poszterként iskolában, tanteremben, vagy bárhol műalkotásként esztétikusan elhelyezhető
25 év erőfeszítése, rengeteg munka és még több pénz kellett ahhoz, hogy a nemzeti romantika egyik legnagyobb alkotása, a 120×15méteres festmény a hozzá tartozó diorámával együtt megtekinthető legyen. A Feszty-körkép a legméltóbb helyre került, mert az Ópusztaszeri Nemzeti Emlékpark jurtát formázó kiállítócsarnokában csodálható meg, amely kifejezetten a panorámakép számára épült. A körkép a honfoglalás felemelő eseményét örökíti meg, az első országgyűlés színhelyén, Ópusztaszeren, a Nemzeti Történelmi Emlékparkban.
Nagyon szeretnénk, ha egyszer minden magyar megnézné ezt a festményt, és leróná kegyeletét valóságos és képzeletbeli őseink előtt. Őszintén örülnénk, ha ehhez a felemelő élményhez szemet-lelket gyönyörködtető kiadványunkkal mi is hozzájárulhatnánk.