Kedves Szülők! Szándékunk szerint olyan könyvet szeretnénk az 1., de még inkább a 2. osztályos gyerekek kezébe adni, melyet otthon maguk forgathatnak.
___ Versekkel, mondókákkal, szavakkal ismerkednek, és játék közben fedezhetik fel a helyesírás szabályait. Akárhol elkezdhető, felüthető ez a könyv, az oldalak, oldalpárok magukban is érthetők. Nem kell egy szuszra végigolvasni, minél többször veszik elő a gyerekek, annál jobb! Eleinte segítsék őket, azután már maguk is elboldogulnak. Ne mulasszák el megdicsérni a jó megoldásokat! Még többet ér, ha néha közösen játszanak.
___ Köszönjük, hogy segítik szándékunk valóra váltását!
___ ___ ___ A szerzők
Kapcsolódó könyvek
Diószeginé Nanszák Tímea - Almatanoda - Ly vagy J
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Gránitzné Ribarits Valéria - Ligetfalvi Mihályné - Gyakoroljuk a helyesírást! 3.
Gyakorlófüzetünk célja a jó helyesírási készséghez szükséges képességek fejlesztése. Egy alapszókészlet mélyebb elsajátíttatására törekedtünk a szavak rendszeres szerepeltetésével. A füzet lehetőséget kínál a gyerekeknek, hogy: gyakorolják a helyesejtést, helyesírást; fejlődjön megfigyelőképességük, emlékezetük, gondolkodásuk; gazdagodjon szókincsük, nyelvi leleményességük; a megoldások szerepeltetésével kialakuljon önellenőrzési képességük. A feladatok megfelelnek a nyolc-kilenc évesek életkori igényeinek. Rajzolás, színezés, ötletes nyelvi játékok teszik érdekessé, változatossá a munkafüzetet. Reméljük, hogy a gyerekek kedvvel és örömmel oldják meg a feladatokat.
Lerchné Egri Zsuzsa - Nyelvtan, helyesírás, fogalmazás tankönyv 7. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Cs. Nagy Lajos - Alapfokú helyesírási gyakorlókönyv - 3-8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Cs. Nagy Lajos - Helyesírási gyakorlókönyv
A Helyesírási gyakorlókönyv tartalmazza a magyar helyesírás minden szabályát oldott, könnyen tanulható és tanítható megszövegezésben. Ezeknek a szabályoknak a gyakorlatban történő használatát 2788 számozott példamondat mutatja be igen szemléletesen. Az ezt követő 354 diktálásra-gyakorlásra szolgáló szöveg helyesírási témakörök szerint van elrendezve. Közülök több tucat hibásan írt: ezek kijavítása nagyban elősegítheti a helyesírási ismeretek alapos elmélyítését. Az önellenőrzéshez javítási kulcsot ad a szerző.
Dezső Lipót - Népiskolai példatár a magyar helyesírás és nyelvi ismeretek tanításához
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Antalné Szabó Ágnes - Hogyan írjam?
Helyesírási kultúránk színvonala a műveltségünk egyik fokmérője, ezért készült ez a könyv elsősorban a középiskolás diákoknak, de hasznos lehet azoknak a felnőtteknek is, akik helyesírási ismereteiket szeretnék fölfrissíteni. A helyesírási gyakorlólapok három fontos célt szolgálnak: segítenek elsajátítani a legfontosabb helyesírási szabályokat, sok-sok feladatot kínálnak a szabályok alkalmazására, és fölkészítenek a helyesírási kézikönyvek használatára. A könyv anyaga egyaránt alkalmas az önképzésre, önálló tanulásra, vagy bármely tankönyv kiegészítőjeként iskolai feldolgozásra is felhasználható. Kulcs segíti a feladatok megoldásának az ellenőrzését, a gyakorlatszövegekben megjelölt szabálypontok pedig a helyesírási szabályzatban igazítanak el. A Gyakorlósorok című rész tollbamondásra szánt szósorokat tartalmaz. A Gyakorlószövegek című fejezetben nehéz helyesírási példákkal dúsított szövegek olvashatók, melyeket helyesírás-elemzésre és tollbamondásra használhatunk.
Csizmazia Sándor - Csizmazia Sándorné - Orosz Zsuzsa - Nyelvtan, szöveg, helyesírás az általános iskola 2. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Lerchné Egri Zsuzsa - Nyelvtan, helyesírás, fogalmazás tankönyv 6. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Lerchné Egri Zsuzsa - Nyelvtan, helyesírás, fogalmazás munkafüzet 5. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Lerchné Egri Zsuzsa - Nyelvtan, helyesírás, fogalmazás tankönyv 5. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Lerchné Egri Zsuzsa - Nyelvtan, helyesírás, fogalmazás tankönyv 8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Fülöp Mária - Szilágyi Ferencné - Nyelvtan és helyesírás munkáltató tankönyv - 3. osztály
A nyelvtan-helyesírás munkatankönyvek szerves részét képezik az Apáczai Kiadó anyanyelv oktatását segítő tankönyvcsaládjának. Folytatják az első osztályban a betűtanítás, az olvasás-írás elsajátítása során megkezdett alapozást, építve a gyermek ösztönös nyelvhasználatára, fejlesztve a nyelvi tudatosságot, képességeket, készségeket. A tankönyvek felépítése az Apáczai Kiadó szemléletének és gyakorlatának megfelelően a comeniusi elveket követik. A tananyagot, a feladatsorokat a könnyebbtől a nehezebb felé, az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladva állítottuk össze. A feladattípusok érdekesek, változatosak. Biztosítják a sokoldalú munkáltatást, az ismeretszerzést, a rögzítést és a gyakorlás lehetőségét.
A tantárgyi integráció jegyében szoros és rendszeres kapcsolatot tartunk az irodalommal és a fogalmazással. A Hétszínvarázs, a Hétszínvirág és a Hétszínvilág olvasókönyvek ismert szemelvényeinek nyelvtani tények szerinti vizsgálata a tanítási folyamat bármely szakaszában - (ismeretszerzés, rögzítés, gyakorlás, alkalmazás) - hatékony eszköze a magyar nyelv tanításának. Az új ismeretek elsajátítása és a gyakorlás közben is egyaránt célszerű a legbonyolultabb nyelvi egységből, a szövegből (mondatokból) kiindulni, azt vizsgálni, abban keresni a nyelvi jelenségeket. A munkatankönyvek indukciós szövegeit gyakran a fent említett olvasókönyvek igényes, irodalmilag értékes alkotásaiból merítettük, s a feladatokban is gyakran utalunk ezekre.
A tananyag felépítése, mennyisége, mélysége megfelel a kisiskolás életkori sajátosságainak, terhelhetőségének. A színes kivitel, a kedves, szép rajzok, ösztönző hatásúak, a gyakran előforduló játékos, rejtvényszerű feladatok oldottabbá, könnyedebbé teszik a tanulás folyamatát. Valljuk, hogy a munkatankönyvek formai megjelenése és tartalma befogadhatóbbá teszi a tanuló számára a tananyagot, amelyet ezáltal szívesebben és hatékonyabban elsajátít.
Törekedtünk arra, hogy a tudományosság a kisiskolás számára befogadható leegyszerűsítés miatt se szenvedjen csorbát, ezért az utasításokat és a definíciókat úgy fogalmaztuk meg, hogy az érthető, pontos és nyelvtanilag helyes legyen. Ezáltal a megszerzett ismeret tovább bővíthető, a tanultakra lehet építeni a következő évfolyamokban és a felső tagozatban is.
Széplaki Erzsébet - Nyelvtan és helyesírás - Tankönyv - 5. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Budai László - Az angol helyesírás szabályai
"Mit jelent helyesen írni angolul? Jelenti elsősorban a végződés nélküli és a toldalékolt szavak helyes írását: a kis és a nagy kezdőbetűk használatát, a toldalékolás, az összeírás és a különírás, az elválasztás szabályainak az alkalmazását; és jelenti az írásjelek helyes használatát. Ezeken kívül jó tudni azt is, hogy a magyarhoz szokott kézírásunk nem vezet-e félreértésekhez az angolban; hogy a szóalkotás bizonyos eseteivel, a keltezéssel, a címzéssel..."
"...a számolási műveletekkel kapcsolatos helyesírási szabályok nem térnek-e el az általunk ismertektől. Minthogy az angol helyesírásnak amerikai változata is van, érdemes az amerikai helyesírás különlegességeit is megismerni." - írja a nyelvtanulók és nyelvhasználók számára nélkülözhetetlen segédkönyv és gyakorlókönyv bevezetőjében a szerző. Az angol helyesírási szabályokat összefoglaló mű használatát részletes tárgymutató teszi könnyebbé.
Ismeretlen szerző - Emelt szintű érettségi 2010 - kidolgozott szóbeli tételek - Magyar nyelv és irodalom
Sok érettségi-felkészülést segítő, általános összefoglaló munkával szemben ez a könyv nem az eddig tanultak globális áttekintését kívánja nyújtani, hanem az Oktatási és Kulturális Minisztérium által 2009 decemberében nyilvánosságra hozott, 2010-es emelt szintű magyar nyelv és irodalom érettségi vizsga szóbeli témaköreinek vázlatos kidolgozását adja. A szerzők az ELTE Állam- és Jogtudományi Karának Felvételi Előkészítő Bizottságának tagjai.
Martin Hewings - Advanced Grammar in Use
This book for advanced students combines reference grammar and practice exercises in a single volume.
Easy to use: on each left-hand page a grammar point is explained and on the facing page there are exercises to check understanding.
Additional exercises at the back of the book offer more challenging and contrastive practice of grammar points from different units.
Provides coverage of those language areas advanced-level students will find most rewarding to study.
Designed for self-study: with the help of a study guide, learners can choose and study those points which they find difficult.
Contents list and detailed index ensure that users can easily find the unit(s) they need.
Key section contains answers to all the exercises.
Appendices deal with passive forms, quotation, irregular verbs and typical errors.
Bakné Moldoványi Anikó - Magyar nyelvtani szabályok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Antal Lajos - Koltai Gézáné - Olasz nyelvtan a középiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Gazda István - Bevezetés a reáltudományok történetének magyarországi könyvészetébe
Számos tudományágban készültek már az utóbbi években összefoglaló jellegű bibliográfiák, így főleg a történet- és az irodalomtudományban. Néhány reáltudományban (így például az orvostudomány és az agártudomány esetében) találkozhatunk hasonló összegzéssel, de a reáltudományokat összefoglalóan bemutató irodalmi adattár még nem készült.
A kötet egyes fejezetei - tudományterületenként - tekintik végig a legfontosabb irodalmakat, közölve azok teljes címleírását, különös tekintettel az 1945 előtti időszakra.Az első részből megismerhetjük a tudománytörténeti vizsgálódásokat segítő, összefoglaló jellegű könyveket és szakmunkákat, ezt követik az egyes szakterületek. A kötet külön kiemelten foglalkozik a matematikatörténeti munkákkal, majd felsorolja a fizika, a kémia, a csillagászat, a földtudományok (geológia, geofizika, térképészet, földrajztudomány), a botanika és a zoológia irodalmát. A kötet utolsó nagy része az ún. alkalmazott tudományokkal foglalkozik, melyből megismerhetjük az orvostudomány, az állatorvos-tudomány, az agrártudományok és a műszaki tudományok bibliográfiáját. A kötetet rendkívül gazdag névmutató, valamint intézményi névmutató és internetes adatbázis zárja. Elsősorban a könyvkereskedelemmel és könyvkiadással foglalkozó szakemberek számára ajánlott, de természetesen haszonnal forgathatják azt az egyes érintett tudományterületek képviselői s a könyvtárosok is.