Kapcsolódó könyvek
Steven Bach - Marlene Dietrich
From the stages of Berlin to anti-Nazi efforts and silver-screen stardom, Steven Bach reveals the fascinating woman behind the myth surrounding Marlene Dietrich in a biography that will stand as the ultimate authority on a singular star. Based on six years of research and hundreds of interviews including conversations with Dietrich this is the life story of one of the century s greatest movie actresses and performers, an icon who embodied glamour and sophistication for audiences around the globe."
Naomi Toth - Quentin Tarantino
A mozitörténelem legfurcsább fekete báránya annak ellenére lett híres és elismert, hogy nagy ívben elkerülte a filmes - és az elemi - iskolákat, továbbá nem volt sem gazdag, sem sármos, csak egy priuszos képregényőrült.
Ebben a kötetben minden aspektusból megvilágítjuk a század legnagyobb rendezőjét. Megismerhetjük a fiút, akit az anyja gyermekként szült, az apja pedig elhagyott; az élő filmlexikonná vált srácot, aki egy tékában dolgozott; valamint a rendezőt, írót és színészt egy személyben, aki leigázta Hollywoodot, miközben a legnagyobb színészóriások dolgoznak neki.
Izgalmas történetek egy csodabogárról, aki frappáns párbeszédekkel, fröccsenő vérrel, női lábakkal, fülbemászó zenékkel és rengeteg káromkodással tette le a névjegyét.
Makk Károly - Szeretni kell
Nem memoár, nem önéletrajz, nem emlékezés, és főleg nem vissza. Ha mégis emlékezés, akkor előre. Emlékezés előre a jövőbe, a jövőre.
Filmről van szó, filmet látunk és élünk, sok bennük a saját film, ami a mienk, a mi történetünk. A mienk akkor is, ha sem a történet, sem a forgatása idejében még nem éltünk. Az egyik legnagyobb magyar filmrendező 89 évesen emlékezik vissza több mint 70 éves pályájára.
Orosdy Dániel - Schreiber András - Lucio Fulci & George A. Romero
A horror mesterei révén az olvasó képet kaphat a horror alműfajainak, különösen a zombihorrornak a fejlődéséről, valamint a színes egyéniségű filmesekhez és sajátos mozijaikhoz kapcsolódó anekdotákról. A tudományos igényességgel megírt esszékben számtalan kevésbé ismert, de figyelemreméltó mű, alkotó, stílus, irányzat és fogalom is szóba kerül.
Mezei Károly - Fölemelkedni vagy lesüllyedni?
"A haza, a hazaszeretet, a nemzet nálunk ma homályos jelentésű hangsorok. Ez egyaránt lehetővé teszi, hogy üres jelszóként visszaéljenek vele, illetve, hogy kigúnyolják. Fogalmaink nem születnek velünk, hanem a világ megismerésének tudati folyamatában jönnek létre. Értelmüket a hagyomány, az iskola, a tapasztalat, a tájékozódás és a közvélemény alakítja ki. A "mi" fogalmától elszoktatott magyarság hosszabb távra meghatározó választás előtt áll: vagy jobb egyéni feltételeket kíván magának a közös kiszolgáltatottságban az anyagi-gazdasági-szakmai érvényesülés terén, vagy újraszervezi a nemzeti közösség védelmező képességét. Ez azonban csak a nemzeti hagyomány teljes újraértelmezésével - és megismertetésével - lehetséges: a jelszavakat vissza kell változtatni értelmes eszményekké, ami nem kis feladat. A lehetőség azonban nyitott."
Bud Spencer - Lorenzo de Luca - 80 év alatt a Föld körül
_„Ide figyelj, Terence! Lefogadom, hogy a hetvenes-nyolcvanas években a mi kis kettősünk hatására jelentősen megemelkedett a világon a bab és a csirke fogyasztása. Valahányszor csak bemutatták valamelyik filmünket a tévében vagy a moziban, a mi étvágyunk átragadt a nézőinkre, akik aztán buzgón követtek minket a nagy zabálásban is. Szerintem egy szakács igazán elnevezhetne rólunk valamilyen ínyencséget.”_
A _80 év alatt a Föld körül_ izgalmas utazás a világhírű színész, Carlo Pedersoli, alias Bud Spencer életébe. Az életrajz második része fordulatokban gazdag kalandra csábítja olvasóit földön, vízen és levegőben. Számos új anekdotát mesél a forgatások hétköznapjairól és régi kollégáiról. Őszinte betekintést enged magánéletébe is, megtudhatjuk milyen férj, apa, illetve nagypapa.
Beszámol arról, hogy színészi karrierje mellett miként próbálta megvetni a lábát az üzleti világban. Sikerei mellett nem hallgatja el kudarcait sem. Ám Carlót, a nagy kalandort egyetlen bukás sem kényszeríthette térdre, mindig újult lelkesedéssel vetette bele magát a következő vállalkozásába.
Mivel Bud Spencer tudja, hogy Terence Hillnél nincs számára jobb filmes partner, így nyílt levelet intéz "jobbik feléhez", akivel rendszeresen találkozik egy spagettivacsora erejéig. A könyvben köszönetet kíván mondani rajongóinak is, ezért a könyv végén választ ad harminc kérdésükre.
Palotai Erzsi - Költők, versek, találkozások
Kinek lehetnek bensőségesebb élményei a műről, mint annak, aki nemcsak elolvasta, de megtanulta? Aki a maga élményét egyedül, minden eszköz nélkül olyan feszültségűvé transzponálta, hogy egy sokaság közös élményévé tehetett? Aki rákényszerült, hogy hangsúlyokkal és szünetekkel kövesse a mű belső hullámmozgását, átvilágítsa legrejtettebb titkait, értelmezze áttekinthetetlen utalásrendszerét. És kinek lehetnek bensőségesebb élményei a művészekről - írókról, költőkről -, mint annak, aki egész életét közöttük töltötte, és ezerszer lehetett teremtője, velük együtt részese a pillanatnak, amikor a néma, mozdulatlan szövegből újjászületik a hangos, lüktető élmény?
Palotai Erzsi könyve egy művész könyve - művekről, művészekről. Írásai egyszerre novellák és esszék: történetekkel kezdődik, történetekkel folytatódik valamennyi, és az esszéisztikus részek, az elemzések ezek közé, az embereket, helyzeteket idéző töredéknovellák közé illeszkednek, a történetek tanulságául, magyarázataképpen. Amit a novellista mond, nem módosítja, nem enyhíti a kritikus megállapításait, hanem érthetővé teszi: az emberi lényeget világítja át, amelyből a művészi eredmény születik, és amely olykor gátja is lehet a művészi kibontakozásnak. Novella és esszé így eggyé ötvöződik: egy művész érzékenységének és szorongásainak, hiúságának és odaadásának az ismerete, megértése nélkül a művészetéről rajzolt kép is csonka volna. Palotai Erzsi emlékeinek közvetítésével egy másik arcát ismerjük meg a jól ismert verseknek és az ismerni vélt alkotóknak: egy másik Ascher Oszkárral, egy másik Veres Péterrel, egy másik Füst Milánnal ismerkedünk.
Ablonczy László - Nehéz álom
„Ha igyekezetemnek és álmatlan éjszakáim írott gyötrelmeinek csak oly zsenge nyoma, emléke marad bár, mint friss havon a fölszálló madáré: ez talán már mentség arra, hogy kis ideig én is itt voltam, itt éltem e földön, veletek sorstársaimmal együtt egy térkép mögé kényszerült Nagyfejedelemségben, amelyet oly sokszor jártunk be közösen az emberi igazság, méltányosság, a félelem és megaláztatás nélküli élet vágyának, az emlékezés örök jogának álomfogatán.”
_Sütő András_
Sylvia Kristel - Meztelenül
"Beleragadtam a szerepbe, olyan színésznő lettem, aki általában nem sokat beszél, akiről inkább csak álmodozni szeret a közönség, azt pedig senki sem viseli könnyen, ha az álmát megtörik." (S. K.)
1974-ben az Emmanuelle meghódította a francia mozikat, és rövid időn belül az egész világon hatalmas sikert aratott. A korabeli plakátokról egy húsz év körüli, rövid hajú, félmeztelen szépség nézett kihívóan egy fonott karosszékéből. Ekkor még senki sem sejtette, hogy Sylvia Kristel, ez az akkor még ismeretlen holland lány hamarosan a szexuális forradalom egyik emblematikus alakjává válik. A hírnévtől és a sikertől megrészegült színésznő egy csapásra a nemzetközi filmvilág ünnepelt sztárja lett, azonban nem kapott elég időt, hogy feldolgozza a hirtelen jött népszerűséget, sem pedig a gyermekkorában őt ért sérelmeket. A sztárok fényűző és gondtalan életét élte, udvarlók seregei hevertek a lába előtt, bejáratos volt a legcsillogóbb hollywoodi fogadásokra. Magánéletében azonban már közel sem volt ilyen szerencsés. Házasságai zátonyra futottak, a sorozatos sorscsapások és a múlt démonai elől az alkoholba és drogokba menekült. Kicsapongásainak végül egy súlyos betegség vetett véget. Visszaemlékezéseiben őszintén tárja elénk egy olyan asszony felemelő és megrendítő történetét, akinek nem csak meztelen teste érdemel figyelmet.
Sylvia Kristel 1952. szeptember 28-án született a hollandiai Utrechtben. Az Emmanuelle című erotikus filmsorozat főszereplőjeként vált világszerte ismertté, és a korszak filmművészetének ünnepelt ikonjává. Az 1970-es években számos nagy sikerű filmben kamatoztatta tehetségét. Hosszú betegség után, 2012 októberében hunyt el.
Kenneth Branagh - Beginning
In "Beginning," Academy Award nominee Kenneth Branagh charts the ups and downs of a life in acting - a young career that has made him the most acclaimed actor of his generation. Opening with his childhood in working-class Belfast, in a neighborhood of drinkers and dreamers, Branagh describes the fires of early ambition that drew him to the stage and to the plays of Shakespeare. At age twenty-four he founded his own actor's troupe with the goal of performing those plays; at twenty-eight, he directed and starred in the movie of "Henry V," the role that won him international fame. "Beginning" is crammed with colorful anecdotes and insights into the actor's and director's craft, including: Stories about Olivier, Gielgud, Finney, Jacobi, and a private audience with Prince Charles to research the role of Henry VAd-libbing Shakespeare when props are missingThe differences in performing on stage, television, and large-screen filmsA near-miss in landing the role of Mozart in the film "Amadeus": an actor's dream turned nightmareRaising millions from scratch and filming "Henry V" in seven weeksWritten with great humor and a natural storyteller's gift, "Beginning" is an intriguing book for anyone interested in theater and film.
Mark White - Kenneth Branagh
From humble beginnings, Kenneth Branagh drove himself to dizzy heights of accomplishment. With a West End hit at twenty-one, a lead with the RSC by twenty-three and his own theatre company by twenty-six, no actor of his generation achieved so much so rapidly. And yet no actor has received such relentless criticism. Based on extensive research and numerous interviews, Mark White traces the vicissitudes of Branagh's career, examining his meteoric rise and the accompanying backlash.
Michael Feeney Callan - Robert Redford
Robert Redford nemzedékének egyik legsokoldalúbb és legelismertebb (ráadásul a legjóképűbb) sztárja, valóságos hollywoodi ikon. Sikerrel játszott színpadon és filmen, állt a kamera előtt és mögött, különféle minőségekben - színész, rendező, producer - tömérdek díjat, köztük két Oscart kapott, Sundance Filmfesztiválja új impulzusokat adott a filmkészítésnek. Emlékezetes alakításai közé tartozik a Sundance kölyök (Butch Cassidy és a Sundance kölyök), Bob Woodward (Az elnök emberei), Jay Gatsby (A nagy Gatsby), Johnny Hooker (A nagy balhé).
Callan nagyszabású életrajza Redford naplóin, a szerepeihez írt jegyzetein, levelezésén és több száz órányi interjún alapul. Kimerítően megismerhetjük belőle a színész-rendező családi hátterét, gyerekkorát, ifjúkori próbálkozását, hogy festő legyen, a nehézkes indulását a színészi pályán és lényegében minden mást, amit tudni érdemes erről az összetett személyiségről, aki ragyogó pályafutása során magánemberként inkább kerülte a nyilvánosságot.
Györffy Miklós - Mágia és mesterség
Györffy Miklós ismert irodalomtörténész, kritikus és műfordító már több évtizede avatott szakértője Ingmar Bergman munkásságának. Ez az áttekintő monográfia egészében tárgyalja a 2007-ben elhunyt svéd filmrendező karrierjét. Bergman a negyvenes évektől kezdve folyamatosan készített filmeket és jelentetett meg kisregényeket, amelyek magyarul is hozzáférhetők. Györffy Miklós érzékeny elemzésekkel közelít a Fanny és Alexander-hez, a Suttogások és sikolyok-hoz vagy éppen A nap végé-hez, sokrétűen értelmezi a filmtörténet e maradandó klasszikusait, amelyek így még inkább befogadhatóvá válnak az olvasók és filmnézők újabb és újabb generációi számára. Ingmar Bergman új és teljes, korszerű pályaképe önálló olvasmányként is megállja a helyét, de a filmek mellékleteként is haszonnal forgatható.
Lestár János - Kavicsok
Lestár János szeretett filmgyárának kívánt emléket állítani visszaemlékezésével, amikor elhatározta, hogy megírja annak történetét. A Könyves Károly körúti filmgyár nemcsak neki, hanem az ott dolgozó művészeknek, filmes szakembereknek is második otthona volt. A húszas években létesített filmgyárat 1995-ben rombolták le, hogy helyet adjon a buszpályaudvarnak. Lestár János álmaiban azonban a filmgyár tovább élt, őrizte annak egyik tégláját, és bár elhatározását nem tudta teljesíteni, így csak töredékek, személyes élmények és a forgatásokon készült fotók hirdetik, mit jelentett számára ehhez a filmgyárhoz tartozni. Utolsó pillanatáig dolgozott a kéziraton, ez a pillanat 2011. február 24-én, nyolcvanadik születésnapján következett be.
Lengyel Dénes - Székely színház
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Szíki Károly - Színház, szerelmem
Az élet színház. A legteljesebb, legszebb. Legmagasabb színvonalú. Az egyetlen és egyszerű, amit az élő embernek ajánlott fel lehetőségként a Teremtő.
Minden terület, hova minden lépés vezet: egy teátrum. Benne egy vagy több játékos vár rád. Te is része vagy ennek a játéknak. Szüntelen színház, amiben élsz. Csak rajtad áll, hogy a Teremtő által adott színházadat te hogyan játszod el, hol és milyen minőségben alakítasz. És az is, hogy milyen színházba mégy el. Ha a féltehetségűek és dilettánsok termeit szereted, akkor lassan te is azon a színvonalon fogsz játszani.
Mert nem csak a színház-színház a Színház. Erről szól ez a könyvem is. 30 éve játszom a deszkákon, de nem csak a teátrum kulisszái mögötti részt, hanem az élet minden területét színházként élem meg, fogadom el, dolgozom fel mások játékát.
Színház a flaszter, ahol tüntetsz.
A bíróság, ahová beidéznek, a rendőri kihallgatás, az ügyészi meghallgatás.
Színész a bíró, ha jó, ha rossz, az ügyész, ha elalszik a tárgyaláson.
Nagy színház a politika, benne megannyi ripaccsal és zsenivel.
És színház a halottvárás, a halottbúcsúztatás, minden nagytemetés, és benne csak egy hiteles szereplő van, ő a halott.
Halálunkig játszunk hát erőben, egészségben, de ne akármilyen színvonalon és hőfokon!
Szíki Károly
Ungvári Zsolt - Barnóczki Ákos - Kulka János
" Adva van egy jó színész - kezdett bele az ismeretlen fiatalember, mint aki évek óta vár, hogy valakivel megoszthassa gondolatait -, remek szerepeket játszik, szakmájában jól ismerik, tehetségesnek tartják, de országosan nem ismert. Hirtelen főszereplője lesz egy tévésorozatnak, és megismeri az egész ország. Az ismertség, a siker minden színész álma. Azt gondolná az ember, hogy minden rendben. Született egy új sztár; a sztár örülhet a közönségnek, a közönség meg neki. Ha csak ennyi lenne az egész, már az is megérne egy könyvet..."
Naomi Toth - Robert De Niro
Van Hollywoodban egy színész, aki képes bármilyen alakot ölteni, legyen szó rettegett keresztapáról, arrogáns taxisofőrről, fanatikus bokszolóról vagy a bizalom köréről hadováló, komikus családapáról. Robert De Niro eddig több mint 100 filmet forgatott, és lendülete a mai napig töretlen.
Ez a könyv teljes körűen, érdekes anekdotákon és kulisszatitkokon keresztül mutatja be azt a legendát, aki köztudottan viszolyog a rivaldafénytől és az interjúktól, imádja a fekete nőket és New Yorkot, valamint döbbenetes átszellemültséggel készül a szerepeire. Filmrajongóknak kötelező és hiánypótló kötet, amely minden magánéleti és forgatásokkal kapcsolatos kérdésre választ ad, kivéve arra, amelyre nem létezik felelet: hogy mi az a kifürkészhetetlen összetevő, amely Robert De Nirót korunk egyik legnagyobb színészévé teszi.
Joe Eszterhas - Ördögi kulcs Hollywoodhoz
A magyar származású bestseller- és forgatókönyvíró, Hollywood legendás botrányköve, Joe Eszterhas magától értetődően mindent tud a szakmáról. Ez persze nem olyan ritkaság, ám az amerikai szórakoztatóipar dinoszauruszai közül egyedül Eszterhas hírhedt arról, hogy a legcsekélyebb gátlás nélkül közöl az olvasóval minden kulisszatitkot – ha tetszik az érintetteknek, ha nem. Könyörtelenül lerántja a leplet a filmkészítés kívülről nézve káprázatos, a bennfentes számára azonban többnyire kegyetlen világáról.
Hegyi Béla - Alkotó időszakok
Tíz esztendő terméséből válogatta legújabb kötetét Hegyi Béla. Az Alkotó időszakok-ban tanulmányok, kritikák, interjúk váltakoznak, magyarázzák, értelmezik egymást. A szerző ismét bebizonyítja, hogy értő kritikus és érzékeny beszélgetőtárs. Tanulmányaiban, riportjaiban körüljárja, felderíti századunk "alkotó időszakait" a tízes évektől napjainkig. A kötetben többek között elemzést olvashatunk a fiatal Lukács Györgyről, egy elfelejtett szecessziós drámákról, Vajda Lajos festészetéről, emlékezetes színházi bemutatókról; a riporter megszólaltatja Dienes Valériát, Illyés Gyulánét, Kassák Lajosnét, Szerb Antalnét, Bálint Endrét, Latinovits Zoltánt és másokat. De kalandozzunk a századelőn vagy a hetvenes években, ismerkedjünk a zene, a festészet, az irodalom, a színházművészet műhelyproblémáival, hallgassuk kortársak vagy nagy előadók szavát, Hegyi Béla mindig, mindenben ugyanazt kutatja értő szenvedéllyel: az alkotó, a vívódó ember világát. az emberi alkotás lehetőségeit, sokszínű eredményeit nehéz, gondokkal terhes századunkban.