Szokatlan, sőt minden bizonnyal az egész nemzetközi memoárirodalomban egyedülálló e könyv keletkezése. Egy írástudatlan, csak a nyomtatott betűket ismerő hatgyermekes lengyel parasztasszony úgy írta le – rozoga írógépén egy ujjal pötyögve – hosszú, küzdelmes életét, hogy abban visszatükröződnek egy egész történelmi korszak viharai, háborúi és forradalmai. Faluról falura, városból városba sodródott, elvetődött az orosz sztyeppékre, a Volgán túlra, életútjának tartós állomása volt Varsó, Moszkva. Tanúja volt az Októberi Szocialista Forradalomnak, s megértette annak lényegét. Fiai, lányai az ő segítségével indultak forradalmár útjukra, hogy azután elvtársukként is mindvégig támaszuk legyen. Amikor nyolcvanéves korában hozzálátott emlékei leírásához nem is sejtette, hogy munkája nyomtatásban meg fog jelenni, unokájának – aki egyszersmind Boleslaw Bierut gyermeke volt – akarta elmesélni korán meghalt édesanyja történetét. Műve azonban messze túlnőtt ezen a szándékon. Egyetérthetünk a kézirat első gondozójának e könyvben is közölt előszavával: Fornalska “rendkívüli, megindító, bámulatos” művet alkotott, remek, eredeti prózát, melyet a kristálytiszta gondolkodás mélysége és a keresetlen stílus emelt lenyűgözően hiteles életregénye. Több kiadásban, számos fordításban aratott eddig is megérdemelt könyvsikert.
Kapcsolódó könyvek
Lucy Knisley - Relish
Lucy Knisley loves food. The daughter of a chef and a gourmet, this talented young cartoonist comes by her obsession honestly. In her forthright, thoughtful, and funny memoir, Lucy traces key episodes in her life thus far, framed by what she was eating at the time and lessons learned about food, cooking, and life. Each chapter is bookended with an illustrated recipe—many of them treasured family dishes, and a few of them Lucy's original inventions.
A welcome read for anyone who ever felt more passion for a sandwich than is strictly speaking proper, Relish is a graphic novel for our time: it invites the reader to celebrate food as a connection to our bodies and a connection to the earth, rather than an enemy, a compulsion, or a consumer product.
Karen Blixen - Out of Africa
From the moment Karen Blixen arrived in Kenya in 1914 to manage a coffee plantation, her heart belonged to Africa. Drawn to the intense colours and ravishing landscapes, Karen Blixen spent her happiest years on the farm and her experiences and friendships with the people around her are vividly recalled in these memoirs. _Out of Africa_ is the story of a remarkable and unconventional woman and of a way of life that has vanished for ever.
Stefanie Zweig - Hontalanul Afrikában
Kenyában játszódik a felső-sziléziai zsidó családról szóló regény.
Walter Redlich csak 1938-ban menekül el Leobschützből Kelet-Afrikába, és az utolsó pillanatban még maga után tudja hozni feleségét, Jettelt és ötéves kislányát, Reginát.
Walter elhatározza, hogy új életet kezd az országban, amely megóvta őt és családja kis részét a legrosszabbtól. Ami nem sikerül neki, aki szenved a Németország iránti szeretetétől, azt megvalósítja lánya, Regina.
Ő nagyon hamar megadja magát Afrika varázsának, a lenyűgöző természetnek, az embereknek rítusaikkal és hagyományaikkal, akik a barátaivá válnak, és az állatoknak, akik egyedüli játszótársai lesznek. A magányos farmon Owuor, a háziszolga a család barátja és támasza lesz.
Waltert behívják a hadsereghez, Regina pedig az internátusba jár, vágyakozva várva a szünidőt, amelyet a szüleivel tölt az egykori előkelő szálloda, a Hove Court egyik kis szobájában.
A szálló az európai emigránsok menedékévé válik, olyan különböző egzisztenciák sajátos kozmoszává, akik feudális emlékeiket szegezik szembe a vigasztalan jelennel.
1946-ban valóra válik Regina hőn áhított vágya, megszületik öccse, Max. Akkor azonban Walter végleg haza akar térni Németországba...
Bethlen Kata - Bethlen Kata önéletírása
18. századi memoárirodalmunk egyik legmegrázóbb műve Bethlen Kata Önéletírása. Saját életének egymást követő tragédiái, betegségei, házassága, férje és gyermekei halála, családtagjaitól elszenvedett megaláztatásai és mindemellett Erdély gondjai, a korszak küzdelemre kényszerítő nehézségei rajzolódnak ki emlékirata lapjain. Mártíromságra hajlamos természete a vallásosságban keres menedéket. Memoárjából nemcsak a magára maradt asszony keserű sorsát ismerjük meg, hanem több század messzeségéből fölfénylenek a korabeli Erdély mindennapos gondjai: birtokviszonyok, természeti csapások, kollégiumok, könyvtárak, diákok, prédikátorok sorsa.
"Árva Bethlen Kata - írja Németh László -, valahonnét az irodalomtörténet sarkából dereng a neve... Aki ezt az életrajzot írta, nemcsak nagy lélek, de nagy író, Mikes és Faludi közé illő. Íróságban kevesebbel marad el mögöttük, mint amennyivel lélekben felülmúlja őket. Őt ismerve, eggyel több okunk van a 18. századot Magyarországon is a művelt próza századának tekinthetünk."
Kállai Gyula - Megkésett börtönnapló
A börtönévek alatt a külvilágtól elzárva abban a biztos tudatban, hogy az ellenem felhozott vádpontokban ártatlan vagyok, csak azt a kínzó, gyötrő kérdést lehetett feltenni - s azt is csak önmagamnak - hogyan és miért lehetett mindezt elkövetni? Küzdő ember lévén, a börtönben adódó csöppnyi lehetőséget is igyekeztem felhasználni arra, hogy tisztázzam a helyzetet, s ezzel választ keressek a miért kérdéseire is. A sors iróniája, hogy e csöppnyi lehetőség a börtönben nem volt és nem lehetett más, csak a Rákos Mátyáshoz írott levelek, amelyeket először kihallgatóim követeltek tőlem, később én kértem, hogy írásban nyíltan feltárhassam helyzetemet, amelybe sokadmagammal kerültem.
Albert Einstein - Hogyan látom a világot?
Kerek 60 évvel ezelőtt jelent meg Albert Einsteinnek ez a kötete. Írásait maga válogatta. A korabeli magyar Faust Kiadó éleslátását dícséri, hogy a könyvet már 1935-ben közreadta. A kötet az azóta múzeális ritkasággá vált első magyar kiadás felhasználásával készült. A könyv Einstein szellemi önéletrajza, melyet igen különböző műfajú írások alkotnak: aforizmák, levelek, beszédek, előadások, publicisztika, portrék az elmúlt időknek és saját korának jeles személyiségeiről, nagyobb tanulmány az elméleti fizika fejlődéséről, a relativitáselmélet népszerű magyarázata a sajtó kérésére.
Rados Virág - A visszakapott élet
Meg lehet-e gyógyulni egy súlyos betegségből, amelynek már a puszta neve is sokakat rettegéssel tölt el? Péceli Rita válasza: igen! S hogy mi kell hozzá? Elszántság, bátorság, bizalom és szeretet. Odafigyelés önmagunkra, remek orvosok, barátaink támogatása és nem utolsósorban egy hűséges társ, aki jóban-rosszban kitart mellettünk. Mert a gyógyulás lehetséges, még akkor is, ha a bajban éppen azoktól nem kapunk segítséget, akikre leginkább számítunk. A főhős így küzd meg a mellrákkal, majd legyűri az őt fenyegető, másik gyilkos kórt. Története bizonyítja: a legnehezebb helyzetből is megtalálhatjuk a kiutat. Mert a szeretet és a segítség erőt ad. Ennek köszönhetően a főhős felveszi a kesztyűt, és a hosszú, gyötrelmes küzdelem végén megtalálja a gyógyulást, a boldogságot és igazi hivatását. Visszakapja egészségét, normális életét, sőt, a szenvedés árán egy sokkal gazdagabb, igazabb életet nyer el a régi helyett.
A visszakapott élet Rados Virág második regénye, a nagy sikerű Bipoláris folytatása szintén igaz történet alapján íródott.
Evelyn Prentis - A Nurse in Time
_'It must be stressed from the start that I was not a born nurse. Not every girl is. Not every nurse is either, however wholeheartedly she may throw herself into the project once she gets going. Born nurses can be easily recognised. They have a little something the others haven't got which never seems to desert them however desperate the circumstances may become'._
Desperate circumstances were something Evelyn Prentis had to get very used to when she began her life as a nurse. It was in 1934 that Evelyn left home for the first time to enrol as a trainee at a busy Nottingham hospital in the hope of £25 a year.
_A Nurse in Time_ is her affectionate and funny account of those days of dedication and hardship, when never-ending nightshifts, strict Sisters and permanent hunger ruled life, and joy was to be found in a late-night pass and a packet of Woodbines.
Sławomir Mrożek - Baltazár
"A nevem Sławomir Mrożek, de bizonyos körülmények miatt, amelyek négy évvel ezelőtt álltak elő az életemben, új, sokkal rövidebb nevem lesz: Baltazár.
2002. május 15-én agyvérzésem volt, emiatt lettem afáziás. Az afázia nem más, mint a nyelvhasználati képesség részleges vagy teljes elvesztése, ezt egyes agyi struktúrák károsodása okozza.
Amikor visszanyertem a beszédkészségemet, és újra dolgozni próbáltam, Beata Mikołajko logopédus asszony azt javasolta, hogy a terápia részeként írjak egy új könyvet.
Írás közben fokozatosan nyertem vissza az emlékezőtehetségemet. Ennek köszönhetően 2005-ben, amikor befejeztem a könyvet, már sokkal több eseményt tudtam felidézni, és le is tudtam írni őket.
A könyv első, rövid része Mexikóban játszódik. Az olvasók emlékezetébe akartam idézni, amit már megírtam a Hazatérésem naplójá-ban, vagyis azt, mi történt velem 1990-től 1996-ig. A második részben arról számolok be, hogyan éltem gyerekkoromtól addig, amíg el nem hagytam Lengyelországot.
Ebben a könyvben különböző ismert és kevésbé ismert emberekről esik szó, és azt is elmondom, milyen helyzetekbe kerültem életem során. Elképzelhető, hogy akaratlanul megváltoztattam bizonyos eseményeket, és másképp mutattam be őket, mint ahogy a valóságban történtek. Ez esetben kérem az olvasókat, legyenek elnézőek.
Baltazár, azaz Sławomir Mrożek"
Tomas Tranströmer - Az emlékek látnak
Tomas Tranströmer 1931-ben született Stockholmban. A modern svéd költészet egyik vezéralakja, s kétségkívül a legtöbbet fordított élő lírikus. Szakmáját tekintve pszichológus, de tizenhat éves kora óta ír. Több éven át lapot is szerkesztett. 1954-ben jelent meg első verseskötete, a 17 vers. Munkásságáért egész sor hazai és külföldi díjban részesült, Nobel-díjra is felterjesztették. Számos magyar költőt tolmácsolt svédül, 1999-ben kiadott fordításkötetében 43 magyar vers szerepel. 2001 áprilisában Budapesten járt 117 vers című válogatott verseskönyve megjelenése alkalmából. Az emlékek látnak különleges élményt nyújtó önéletrajzi elbeszéléskötet, amely a költő finom megfigyeléseit a pszichológus elemzőkészségével ötvözi.
Salman Rushdie - Joseph Anton (angol)
On February 14, 1989, Valentine’s Day, Salman Rushdie received a telephone call from a BBC journalist who told the author that he had been “sentenced to death” by the Ayatollah Khomeini. It was the first time Rushdie heard the word fatwa. His crime? To have written a novel called The Satanic Verses, which was accused of being “against Islam, the Prophet, and the Quran.”
So begins the extraordinary story of how a writer was forced underground, moving from house to house, with the constant presence of an armed police protection team. Rushdie was asked to choose an alias that the police could call him by. He thought of writers he loved and various combinations of their names. Then it came to him: Conrad and Chekhov—Joseph Anton.
How do a writer and his family live with the threat of murder for more than nine years? How does he go on working? How does he fall in and out of love? How does despair shape his thoughts and actions, and how does he learn to fight back? In this remarkable memoir, Rushdie tells that story for the first time; the story of the crucial battle for freedom of speech. He shares the sometimes grim, sometimes comic realities of living with armed policemen, and the close bonds he formed with his protectors; of his struggle for support and understanding from governments, intelligence chiefs, publishers, journalists, and fellow writers; and of how he regained his freedom.
Compelling, provocative, and moving, Joseph Anton is a book of exceptional frankness, honesty, and vital importance. Because what happened to Salman Rushdie was the first act of a drama that is still unfolding somewhere in the world every day.
Tóth János - A kegyelem virágszőnyege
Tóth János mogyoródi címzetes apát, érdemes budavári esperes, érseki tanácsos, plébános, teológiai tanár 1917. február 3-án született Budapesten. 1940. december 15-én Bécsben szentelte pappá Innitzer bíboros, bécsi érsek, az esztergomi főegyházmegye szolgálatára, ahol 2002. július 2-án bekövetkezett haláláig fáradhatatlanul dolgozott.
Ez a könyv egy több mint hat évtizedes élményekben gazdag, küzdelmekkel és megpróbáltatásokkal teli életút élményszerű összefoglalása. Napi teendői megakadályozták az írás befejezését, ezért utolsó plébánosi állomáshelyének, a Szent Kereszt-plébániatemplomban eltöltött 21 évnek a története nem készülhetett el, de befejezetlenségében is nagyszerű lenyomatát adja ez a mű egy kegyelemben gazdag, gyümölcsöző életnek.
Apát út könyvével korán elhunyt szüleinek szeretett volna emléket állítani, mert mint írja, "Anyám halála szinte üressé tette számomra a földi létet.."
A kegyelem virágszőnyege című könyv megjelentetésével szeretnénk rá emlékezni és szellemi örökségét közkinccsé tenni.
Szabó Magda - Ókút
Hajdani házunk udvarán számtalan apró kavics tarkállott egy sarokban. Ha esett, felfénylettek a kövecskék, amelyek mi mások lehettek volna, mint drágakövek, mentem volna minden zivatar után kincset gyűjteni, csakhogy tilos volt. Apám, anyám elmondta, a kert kavicsos sarkában valamikor ókút volt, amelyet réges-rég betemettek már, mégsem szabad megközelíteni, mert az ókutak álnokok, a föld bármikor megnyílhat a ráhágó alatt, s már zuhan is: behörpöli a mélység. Nehéz fogadalom volt, de álltam, megígértem, hogy kerülöm a sarkot. Én nem rettegtem az ókúttól, hanem vágytam belé, azt gondoltam, csodálatosabb élmény aligha lehet a lassú süllyedésnél, a látható kutak varázsa is vonzott, hát még az ilyen láthatatlané, amelynek bármi lehet a fenekén. Bármi, esetleg önmagam, én állok odalenn, a törpekirály aranyrudat kalapál, én meg ránevetek saját magamra. Persze nem szegtem meg a szavamat, mintha már akkor tudtam volna, amit csak mostanában értek meg, hogy az én szüleim egész életükben mindig megpróbáltak megvédeni engem valami általuk sem ismert, de születésemtől gyanított veszedelemtől, s megpróbálták előre kiszabni leendő útjaimat, nagyjából úgy, mint egy középkori térképész, aki tisztázatlan földrajzi helyzetű országokban busafejű, nem megbízható jelleműnek ábrázolt gyíkszerű figuráknak a térképre festésével iparkodtak jelezni: itt esetleg sárkánnyal találkozik az utazó. Apám már nem érte meg, míg főfoglalkozású író lehettem, anyám igen, de akkorra már tudta, nemhogy egy fogadalom, semmi sem tudja majd életveszélyes pályámon semlegesíteni az alkotót munkára kényszerítő és kitalálhatatlan szakmai helyzetbe hozó vágyat, hogy elmondja mindenkinek, amiről úgy érzi, tilos hallgatnia. Mikor ezeket a sorokat írom, már senkim nem él, akinek szava megállíthatna, maga az ókút sincs, új épület alapozása tüntette el. Pályámat hivatalosan 1945-ben kezdtem a Magyarok-ban megjelent első, komolyan vehető verssel. Ott állok a szakma ókútja fenekén, senki szeretete nem szól rám, holott a hajdani intelem nem volt balgaság, az alkotás ókútjában bármi történhetik az alkotóval. Bármi. De persze mindegy, hogyne volna mindegy. Sem apám, sem anyám, aki retteghetne, utolsó családtagomat, Konstantint, a macskát, aki az írógépem mellé gömbölyödve kilenc termékeny éven át figyelte, mit kopognak a billentyűk, tegnap váltotta meg kivédhetetlen szenvedésétől a kegyes altatás. Akár táncolhatok is az ókút tetején, nem riasztok meg vele senkit, mert nincs is senkim, csak a mindent megőrző emléke a gyermekkor abszolút biztonságának, a háznak, ahol nem volt határvonal valóság és látomás között, ahol két elvetélt író házasságából megszülettem, felnőttem és megpróbáltam rögzíteni életem első tíz esztendejének irreálisan gyönyörű, boldogítóan abszurd szereplőgárdáját, színpadképét és kulisszáit.
Jared Cade - Agatha Christie és a hiányzó tizenegy nap
1926. december 3-án eltűnt otthonából egy közepesen ismert angol krimiszerző. 1926. december 14-én este, mikor férje azonosította egy harrogate-i szállodában, már a világ egyik leghíresebb asszonya volt Agatha Christie. A közbeeső tizenegy napban egész Anglia őt kereste, megtalálójának magas összegű jutalmat ígért egy napilap, médiumok kinyilatkoztatásait olvashatták az érdeklődők, az Amerikai Egyesült Államokban is újsághír lett belőle. Amikor végre megkerült, mindenki azt várta, interjúkat ad és elmagyarázza, mi történt az alatt a tizenegy nap alatt. De Agatha Christie egy nyilatkozatot kivéve soha nem volt hajlandó beszélni róla.
Jared Cade angol újságíró elhatározta, hogy utánajár a titoknak. Először is elolvasott mindent, amit valaha összeírtak a világ legismertebb eltűnéséről, aztán elkezdte felkutatni a még élő szemtanúkat, illetve a hajdani szemtanúk családtagjait. És eközben bukkant a kincsesbányára: Agatha Christie gyerekkori barátnőjének, sógornőjének lányára, aki mindent elmesélt, amit anyjától csak hallott, ráadásul olyan fényképekkel is megajándékozta, amelyeket még soha nem publikáltak.
Ezt a könyvet Agatha Christie nem hivatalos életrajzának is nevezhetjük, hiszen az eltűnés előtti és utáni éveiről is beszámol. Izgalmas, új nézőpontú mű egy tehetséges és bölcs asszonyról.
Károlyi Mihály - Hit, illúziók nélkül
A vence-i kertben, az öreg olajfa alatt ülve, Albertine nevű kutyája társaságában kezdte férjem leírni - füzetekbe, kézzel, legtöbbször ceruzával - mindazt, amit életéből politikailag vagy emberileg fontosnak, az utókor számára megőrzendőnek érzett. 1952-ben 15 füzete telt meg szoros, apró betűs írásával. Ezekből a füzetekből, az Egy egész világ ellen angol kiadásából és a harmincas években Párizsban írt jegyzeteiből összeállítottam az új könyv anyagát, jó néhány anekdotával, apróbb személyes epizódokkal ízesítve, hogy benne legyen az a bizonyos "human touch", amelyet az angolszászok kedvelnek. A könyv ennek a közönségnek készült, hiszen arra, hogy Magyarországon belátható időn belül megjelenjen, akkor - sajnos - gondolni sem lehetett.
Amikor 1962-ben hazatértem Magyarországra, magammal hoztam férjem angol nyelvű emlékiratainak kötetét, s azóta is leghőbb vágyam volt, hogy magyar kiadásban láthassam. A Magvető Könyvkiadó érdeme, hogy Károlyi Mihály utolsó és legfontosabb munkája végre magyarul, saját hazájában is megjelenik, s így honfitársai közelebbről is megismerkedhetnek életével, jellemével és eszméivel.
Károlyi Mihályné
Agatha Christie - An Autobiography
In an all-new edition, an engaging and illuminating chronicle of the life of the “Queen of Mystery,” complete with a bonus CD featuring the voice of the grande dame herself
Agatha Christie was a woman of mystery, in every sense of the word. Her novels made her the world’s best-selling author, but her private life was hidden from view. For many years she dodged reporters and gave no interviews, and for a brief time she famously disappeared. She started writing her autobiography in April 1950 and finished it fifteen years later, when she was seventy-five years old and decided “it seems the right moment to stop.”
In this book, which was originally published in 1977 in the United States by Dodd, Mead & Company, Agatha Christie sheds light on her past. She tells of her childhood in Victorian England, her volunteer work during World War II, her rise to success, her working habits, the inspiration for her most famous characters—Hercule Poirot and Jane Marple—and the places and people that influenced her.
Szabó Magda - Für Elise
Az élet kilencedik évtizedében elkerülhetetlen a múló idővel való szembenézés: az író makacsul kitért minden, kamasz, majd fiatal felnőtt életére irányuló kérdés elől. Most feltöri a hallgatás pecsétjét, elég öreg már ahhoz, hogy ne szégyelljen semmit, ami vele és övéivel valaha megesett: egyetlen tanúja önmagának, családját behörpölték a temetők, senki érzékenységét nem bánthatja már nyíltságával, még felnevelő iskolája, az államosításból visszanyert és részleteiben rekonstruált Dóczy is csak épületében emlékeztet hajdani önmagára, a kisasszonygyár megszűnt, emlékeit őrzik csak, akik még ismerték olyannak, amilyen volt. Az író szomorúan szabaddá vált ahhoz, hogy végre elkezdje kétrészes életrajzi regénye megírását, az olvasó most az első részt kapja kézhez. Hogy az életregénynek, amely most az olvasók elé kerül, miért az a címe, amelyről okkal hihető, Beethovent vagy korát idézi, egyszerű magyarázata van: a parányi mestermű szöveg nélkül készült, a két érdekelt, a mester és Elise nyilván tudták, mit beszélnek a hangjegyek, mi csak találgathatjuk, pedig a dallam mond valami határozottat, amely szóval, beszédben rekonstruálható. Anyám szerint az emberiség milliárd és milliárd Eliséből áll, s mindegyikük kihallhatja Elise dalából a neki szóló személyes üzenetet, kérdést vagy utasítást, ami Elisének, annak az eredetinek is mondott valamit, de mond nekünk is, mindenkinek közülünk, aki hajlandó így némán eldúdolni a dalt és kiszűrni belőle, mire kér tőle állásfoglalást a mester. Én úgy éreztem, Beethoven azt kérdezi fiatal magamtól: "Mit felelsz, ha választ kér a Kor? Hallgatsz? Vagy szólsz?" Én szóltam: egy teljes írói életmű igazolja vissza. A két regény elmondja a világ és saját életem alakulását 1917 és 1939 között, a Trianon és a második világháború közti időszak már jelzi a benne élő szörnyetegek készülő lábnyomait, amelyek súlyát egyén és emberiség fájdalmasan viseli máig. Az Ágyai Szabók annak az ágának, amelyből születtem, halálommal nincs folytatása. Örökösömről személyéhez méltó módon gondoskodtam, ahogy a városról is, ahol először érintette arcomat a pusztai szél. Adósa én már csak annak vagyok, aki bizalma, szeretete, érdeklődése holtomig elkísér, hadd ajánljam eddig fel sosem tárt esztendőim végre rögzített történetét az Ismeretlen Olvasónak. Hallja ki csak ő is Elise szövegtelen dallamából a neki szóló üzenetet, ahogy a most megjelent első regény főszereplője, Cili értette, mit közöl a nagy titkok közül vele a mester, miért mondatja vele a dallamhoz ezt a szöveget: "Gondolj rám, ha egyszer nem leszek. Sokszor. Sokszor." Az író is ezt kéri az Ismeretlen Olvasótól, mert egyszer emlék lesz ő is.
Agatha Christie - Életem
Agatha Christie-t (1890-1976) az egész világ ismeri. Több mint száz regényt, elbeszélést, színdarabot és rádiójátékot írt. Könyveit milliárdos példányszámban olvassák a világ összes nyelvén - ő a világirodalom legolvasottabb szerzője.Az Életem (An Autobiography) 1977-ben, az írónő halála után egy évvel jelent meg, s bepillantást nyújt elképesztően színes és fordulatokban gazdag magánéletébe a kisgyermekkortól a házasságokon és a háborúkon keresztül az alkotói mindennapokig, valamint a második férjjel, Max Mallowannel közösen folytatott extrém kalandtúrákig, azaz a régészeti expedíciókig. Szinte személyes ismeretségbe kerülhetünk e zsenivel - egy olyan mű révén, amely játszódjék akár az "unalmas" viktoriánus Angliában vagy a titokzatos, ismeretlen Keleten, legalább annyira lebilincselő, mint a szerző legizgalmasabb regényei.
Bruck Edith - Ki téged így szeret
A könyvet úgy említik, mint az életben maradt Anna Frank naplóját. Nekünk különösen érdekes ez a könyv, hiszen Bruck Edith - akit az első kiadás óta a róla készült riportfilm révén is megismerhettünk - egy kis magyar faluban született, földhözragadt zsidó félparaszt családból, apja mészárossegéd és szerencsétlen kezű vándorkereskedő volt, "rongyoszsidó", amilyeneket a Kárpátalján lehetett látni hajdan. Az írónő kitűnően ismeri a magyar parasztéletet, azon belül is a jellegzetes világot, amellyel Olbracht műveiben találkozunk. Naplója e világ tragikus széthullásának dokumentuma, a deportálás borzalmainak leltárszerűen száraz számbavétele, s ereje éppen pátosztalanságában, nyerseségében van. A felszabadulás után az írónő Izraelbe vetődik, ahol végre hazát remél találni, de ott sem tud gyökeret verni: pincérnő, táncosnő, fotómodell és munkanélküli, aztán innen is továbbmenekül - s ma Olaszországban ismert és elismert író.
Bruce Hulse - Sex, Love, and Fashion
You may think you’ve heard everything about the modeling industry from Tyra Banks, but Sex, Love, and Fashion is the real behind-the-scenes scoop, from a true insider who is considered one of the top ten male models of all time.
In the glamorous galaxy of modeling, Bruce Hulse was a supernova. Taken under the wing of famed photographer Bruce Weber as a fledgling model, Hulse went on to collaborate with the industry’s biggest names as one of the world’s top male models.
In the 1980s and 1990s, the exciting world of top models was filled with sex, drugs, and countless other indulgences. Bruce Hulse is one of the most recognizable figures of that time; from his iconic Calvin Klein and Levi's ads to his appearance on the cover of GQ, his face defined an era. In Sex, Love, and Fashion, Bruce shares the true stories of his globe-trotting career working with some of the industry’s biggest names–Calvin Klein, Janice Dickinson, Herb Ritts, Elle Macpherson, Andie MacDowell, Paulina Porizkova, and Cindy Crawford among them–and also details the exhilarating successes and painful failures he experienced on his way to the top.
Bruce Hulse pulls back the curtain on the life of an international supermodel and reveals everything the cameras don’t expose. Sex, Love, and Fashion is a dishy, sexy, and honest look at what really happens to beautiful people playing in the often decadent fields of fashion glory.