Boris Vallejo és Julie Bell korunk két legelismertebb és legnépszerűbb fantasy művésze. Alkotásaik drámai és erotikus hangulatú, mágikus világokat idéznek. Pályafutásuk során sok önálló albumot és több együtt készített könyvet adtak ki. Két közös munkájuk a Totem Kiadó gondozásában jelent meg magyarul (Szuperhősök, Víziók). Most végre a harmadikat veheti kezébe az érdeklődő.
Ez a válogatás a velük készített interjú kíséretében mutatja be több mint kétszáz lenyűgöző képüket, közülük számos – eddig csak gyűjtők által ismert – ritkaságot most láthatnak először a rajongók. Áttekinthető formájával, és az eddig nagyrészt ismeretlen fényképekről és szobrokról szóló külön fejezettel a könyv a rajongók számára igazi élményt nyújt.
Kapcsolódó könyvek
Boris Vallejo - Julie Bell - Szuperhősök
A Szuperhősök egy teljes gyűjtemény a Marvel Comic képregényeinek hőseiről és más képregények szereplőinek különleges bemutatásáról Boris Vallejo és Julie Bell által. A könyvben megtalálhatod többek között Pókembert és az ellenállhatatlanul szexis Póknőt, X Professzort az X-Men vezetőjét, a rokkant géniuszt, Wolverine-t az elpusztíthatatlan nőcsábászt, a Bosszúállók közül pedig Behemótot és Amerika Kapitányt. De kik is voltak eredetileg ezek a szuperemberek és miért választották ki őket az emberiség megvédésére? Fedezd fel eredetüket, honnan jöttek és hogyan tettek szert egyedi szupererejükre, de legfőképpen azt, hogy kit szeretnek és kiket utálnak, illetve kiket szeretnének elpusztítani. Ezen elkápráztató festmények által az összes kedvenc figurád életre kel, ahogyan tettükkel a világ megmentéséért, a gonosz elpusztításáért és a sötétség szörnyei ellen harcolnak. Engedd, hogy ezek a képek elvigyenek a szuperhősök elbűvölő világába, abba s világba, ahol az egyedüli határ a te képzeleterőd.
Boris Vallejo - Víziók
Több mint 120 fantasztikus festmény egyedülálló gyűjteménye ez a könyv. Merész és lenyűgöző víziók egy bűvös világról, a szerzőpáros műveikről alkotott véleményével. A könyvet Nigel Suckling kísérőszövegei egészítik ki.
Boris Vallejo - Dreams
Boris Vallejo lebilincselő gyűjteménye 120 festményt tartalmaz. Vad és elbűvölő nők, erős harcosok és fantasztikus lények sokasága. Mindnyájuk testét, beállítását és színét Boris határozott ecsetvonásai teremtették meg.
Nigel Sockling részletes képleírása kísér bennünket végig a könyv oldalain.
David Weiss - A velencei
Tiziano, az agg mester, 99 éves? Vagy tízzel kevesebb? Maga sem tudja már, hiszen mindig lódított, idősebbnek mondta magát. először, hogy felvegyék festőinasnak, hogy bekerüljön Gentile majd Giovanni Bellini műhelyébe, később a festők céhébe, azután, hogy önálló lehessen, hogy felnőtt férfinak tekintsék a nők, és elnyerhesse őket. Velencében, mint annyiszor, most is pestis dúl, lehet, hogy őt is elragadja. Papírra veti hát emlékeit. Így indítja regényét D. Weiss Tizianóról, és ad mindehhez háttérként színes, lenyűgöző korképet. Érzékletesen és szuggesztíven írja le a kortársak, festők, patríciusok, fejedelmek küllemét és egyéniségét; ugyanakkor főhősét befelé néző, töprengő, önmagával elégedetlen, lelkiismeretével gyötrődő érzékeny emberként ábrázolja, akinek műveiben pogány érzékiség és vallási pátosz váltakozik egymással, ahogy életében is szenvedélyes temperamentum küzdött a kiegyensúlyozott méltósággal.
Zórád Ernő - Tabán - A lebontott romantika
Budapest "Montmartre"-jának, az 1930-as évek elején lebontott Tabánnak szinte csak a neve maradt meg, de hajdani romantikáját, a girbe-gurba utcák, macskaköves terek hangulatát, jellegzetes figuráit s az őket körülvevő tárgyi világot Zórád Ernő képemlékeivel nemzedékek számára látvánnyá tette, "ecsettel lefényképezve" az utókor számára a helyszíneket. Az albumban szereplő 84 kép jórésze eleddig kötetben meg nem jelent alkotás. A könyv irodalmi szemelvényei az eltűnt városrész hangulatát idézik, a térkép és az utcák jegyzéke, várostörténeti leírása pedig topográfiailag pontosítják az olvasóban a kötet forgatása közben már közössé vált képemlékeket. "Egy város ábrázolása pontosabban: megjelenítése a topográfia, az építészet hitelességére kötelez. És a díszlet belvilága, intim hangulata? Az a sajátos atmoszféra, színek, zenék esték! Mert nők és holdvilág nélkül ugyan ki tudta volna elképzelni a Tabánt? Igen, az a bizonyos couleur locale - mindez emlékeim szép korszakából hangzott fel újra. Ebben az érzelmi állapotban ismertem fel, hogy a Kortárs Művészet semmiféle áramlatába nem vagyok már képes beilleszkedni. Tudatosan visszafelé, a múlt általam megélt, minden részletében megtapasztalt irányába fordulok. Az "akkor" társa leszek. Ez volt a Tabán feltámasztása." Zórád Ernő
Boris Vallejo - A fantázia-művészet technikája
A fantázia-illusztráció nem teszi eleve szükségessé, hogy másoljuk az életet, ahogyan például a rémtörténet vagy egy-egy regény esetében tesszük. A fantázia-rajz sokkal nagyobb mértékben igényli a képzelőerőt. Az ábrázolt teremtmények, részben vagy egészen, a fejünkből pattannak ki. És mégis, ha sikert akarunk aratni, az elképzelt jeleneteknek kellően meg kell győzniük a nézőt, hogy érdemes velünk tartania. Hogy azután önként felfüggesztve hitetlenkedését így szóljon: Igen, lehetséges.
Boris Vallejo - Boris Vallejo fantasztikus világa
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ingo F. Walther - Paul Gauguin
A monográfia sorra veszi Gauguin életének, alkotótevékenységének korszakait, az impresszionista kezdetektől a szintetista, szimbolista útkeresésen át a művészetének betetőzését jelentő második óceániai utazásig és a Fatu Iwa szigetén bekövetkezett haláláig.
Renate Krüger - Az avignoni tánc
Ifj. Hans Holbein német festő Dürer és Grünewald mellet az északi reneszánsz legnagyobb mestere, minden idők egyik legkiválóbb arcképfestője volt. Renate Krüger az ő életét, munkásságát idézi fel ebben a regényben. Jóllehet maga az életrajz nem tartozik a legváltozatosabbak, a legizgalmasabbak közé, Holbein alakja és tevékenysége mégis rendkívül érdekes történeti és művészeti körülmények közepette formálódott és vált maradandóvá. Holbein augsburgi születésű volt, de munkássága Bázelhoz és Londonhoz kapcsolódik. Bázelban az európai humanizmus kimagasló alakjai tartoztak baráti köréhez, például Rotterdami Erasmus. Első londoni tartózkodása idején Morus Tamás vendége volt, később az angol udvar kedvelt festője. Renate Krüger regénye plasztikus irodalmi ábrázolása Holbein képzőművészetének és nem utolsósorban személyes sorsának, illetve e kettő összefonódásának. Élményszerűen, lebilincselő cselekménnyel, pontos lélektani elemzéssel tárja fel egy-egy műalkotás - például az európai grafika történetében rendkívül jelentős Haláltánc-sorozat - indítékának és eszmei elgondolásának hátterét. Az olvasó egy olyan nagy művész életével kerül közvetlen kapcsolatba, aki - mint minden nagy alkotó - korának s egyúttal az emberi létnek intenzív átélős és halhatalan kifejezője.
Ulrike Becks-Malorny - Paul Cézanne - A modernizmus előfutára
Cézanne munkái a klasszikus görög nagyság örökösei. Vásznai az ókor festményeinek és terrakotta figuráinak nyugalmát, hősi derűjét árasztják magukból. Csodálatos csendéletei, melyeken oly hajszálpontos a tónusok egymáshoz fűződő viszonya, valamiféle ünnepélyes igazságot hordoznak. Ez a festő azért fejez ki érzelmeket megannyi vásznán, mivel ő maga is heves érzéseket él át a természet közelségében, s minden művészi tudását felsorakoztatja, hogy ezeket visszaadhassa.
Bengt Danielsson - Gauguin élete Tahitin
˝Paul Gauguinról, a festőről, már igen sok könyvet írtak, de aki nem olvasott róla, vagy csak kevéssé ismeri képeit, az is összekapcsolja a nevét Tahiti szigetével. E legenda Bengt Danielsson könyvében a "földre száll": a szerző ugyanis Gauguinnak a Francia Polinézia-i szigeteken töltött több mint egy évtizedes életét szinte testközelbe hozza. A képzőművészetek iránti rajongás a néprajztudós szívósságával, az emberi lelkek mélyét felkutatni akaró pszichológussal ötvöződik a szerző személyében, aki emellett szinte heroikusnak mondható nyomozó munkát végzett, hogy minél pontosabban és teljesebben elénk állítsa Gauguint, az embert. Danielsson könyve műfajilag is új utakon jár: életrajzi regény és dokumentumregény egyszerre. A szerző tulajdonképpen semmit sem tesz hozzá a tényekhez, de ahogyan összegyűjtött, forrásművekkel és személyi információkkal alátámasztott adatait elénk tárja - az művészet. Mély humanizmusa, hatalmas tárgyismerete és kitűnő íráskészsége minden mondatából kicseng.˝
Donald Braider - Színek és fények
Egy kisfiú ül unatkozva a kandiai templomban az ünnepi misén. Tekintete egy ikonig követi a nap sugarát, s íme: az idők múlásától és tömjénfüsttől megsötétült kép a gyermek ámuldozó szeme előtt aranyszínekben izzik fel. Ez az emlék egész életén keresztül végigkíséri Domenikosz Theotokopuloszt, a későbbi El Grecót, akinek ezután nincs más vágya, minthogy egyszer ő is festő lehessen és ilyen sugárzó színeket festhessen. Ezzel indítja El Greco életéről szóló regényét Donald Braider, az ír-amerikai regényíró. Színes, mozgalmas világot varázsol a köré a néhány hiteles adat köré, amit El Grecóról biztosan tudunk. Háttérként felsejlik a korszak, amelyben a festő élt: Velence hallgatólagos védelme alatt fosztogató kalózhajók, az itáliai pestisjárványok, a rémületes "Sacco di Roma", majd Spanyolország: az inkvizíció működése, II. Fülöp uralkodása, a halhatatlan Cervantes és Lope de Vega, s mindenütt engedékeny lányok, élni vágyó asszonyok. E környezetbe illeszti a szerző az egymás után létrejövő remekművek leírását. Greco alkotásai egyre elvontabbakká válnak. A festés egyre inkább misztikus élményévé lesz. Új festési stílusának csúcs Az apokalipszis ötödik pecsétjének feltörése című műve, mely egyúttal művészi végakaratává is lett: röviddel a kép elkészülte után Greco meghalt.
Csontváry Kosztka Tivadar - Önéletrajz
A múlt század hetvenes éveiben történt, egy különösen meleg nyári napon, hogy az iglói gyógyszertár patikussegéde az üzlet előtt elmélyülten szemlélte élete első rajzát, melyet néhány perccel előbb vázolt fel egy vénypapírra. Bóbiskolásából egy égi hang riasztotta fel: Te leszel a világ legnagyobb napút festője, nagyobb Raffaelnél. Az ifjú gyógyszerész nem érti ugyan, mit jelent e szó: napút, De a kinyilatkoztatásban nem kételkedik. Már csak az van hátra, hogy tizenöt esztendő alatt előteremtse festő-létének anyagi feltételeit, s azután elindul, hogy valóra váltsa a jóslatot…
John Vermeulen - Gyönyörök kertje
Jeroen van Aken, aki később mint Hieronymus Bosch vált a középkor alkonyának egyik legvitatottabb németalföldi festőjévé, festőcsaládban nevelkedett a hatalmi politika és a vallási megújulás korában. Ebben az időben a sátán nem csak a mesék és legendák világában létezett, hanem a mindennapokban is. Ekkor indult meg a boszorkányüldözés legszörnyűbb hulláma, és Európa valamennyi országában fellángoltak a máglyák. Az álszent és bigott klérus azonban erősítette a kételkedők táborát is. Hieronymus Bosch ezt a világot pellengérezte ki különös, elgondolkodtató festményein, amelyek azért is ellentmondásosak, mert egy ellentmondásos korban születtek.
A 20 századi szürrealizmus által újrafelfedezett középkori festő életéről keveset tudunk. A holland életrajzíró regényében azonban számos titokra fény derül, és egyre több részlet kirajzolódik a Gyönyörök kertje festőjének portréján.
Réti György - Marianne és Mityu
Kettős portrénk Gábor Marianne-ről, a modern magyar festészet egyik legkiválóbbjáról és férjéről, a "Mityunak" becézett Róna Mihály Andrásról, a talán legnagyszerűbb italianistáról, a sokoldalú és művelt költőről, újságíróról szól. A Mityu név magyarázata, hogy Rónai Mihály András szülei még megszületése előtt kitalálták ezt a becenevet, mely azidág nem is létezett. A név olyan jól összenőtt viselőjével, hogy az egész újságíró szakma, kiadók, szerkesztők, barátok és kollégák is csak Mityunak szólították. A kettejük röviden összefoglalt életpályája mellett pontos képet kapunk Gábor Marianne hatalmas erőfeszítéséről, konok elhatározásáról, hogy csaknem hét évtizedes művészi pályáját háttérbe tolva, most idejét elsősorban édesapja a tudóspedagógus, Gábor Ignác, férje nagybátyja, Rónai Dénes fényképész és kőltő, író, publicista férje, Rónai Mihály András hatalmas alkotói hagyatéka népszerűsítésének szenteli.
Carlo Bo - Botticelli
Kiváltságos helyzetben van az ember, amikor olyan művészről írhat, akinek életművéről hosszú évszázadokon át érvek és vélemények egész sora született. Különös művészi megbecsülésről tanúskodik, ha ily nyíltan fogadnak be valakit, sőt mi több, e befogadás művelődéstörténeti korszakokon keresztül rétegződve épül föl. Nemcsak a művészi invenció gazdagságának, hanem a kultúrtörténeti párbeszéd folytonosságának is bizonyítéka e befogadás és rétegződés. A művész, legalábbis bizonyos értelemben, jó előre érzi, mit fognak majd a szemlélők látni munkájában, s írásaiban, műveibe olyan árnyalatokat is belevisz, melyek igazi jelentésüket csak hosszú várakozás után nyerik el. Mi tehát már egészen más szemmel tekintünk Botticellire, mint kortársai, valószínűleg másként értékeljük munkásságát, mint kora legnagyobbjai - például Leonardo -, amennyiben olykor tudatosan, de legtöbbnyire akaratlanul valamit hozzáteszünk értékítéletünkhöz, amit mi már a sok felhalmozódott tapasztalat alapján ismerünk e példás életműről. Természetesen sok önkény is van az effajta véleményalkotásban, de ez az önkény jogos: nélküle elvesztené értelmét a történetszemlélet, lehetetlenné válva a korábban születtek műveihez, munkájához való csatlakozás.
Diane Setterfield - A tizenharmadik történet
Margaret Lea kisasszony egy angol kisvárosban éli nem túl izgalmas életét. Édesapjával egy antikváriumban dolgoznak. Egy nap furcsa levelet kap Miss Wintertől, aki felkéri írja meg az ő életrajzát. Margaret kideríti, hogy bár sokan írtak már az életéről, karrierjéről, úgy tűnik mindannyiszor más változattal lepte meg a közönséget. A lány elindul a nő házába, ahol még több titok, meglepetés és szellemi kaland vár rá.
John Richardson - A Life of Picasso, Volume II: 1907-1917
Richardson believes Picasso was "as much sinned against as sinning," at least during the period covered here. This abundantly illustrated second installment of a masterly, indispensable biography puts Picasso in a new light. Shattered by the death in 1913 of the father he loved and hated, the rebellious son concealed his grief but later would claim that the countless pigeons and doves in his pictures were a form of "repayment" to his pigeon-fancying parent. The messianic artist we meet here was misogynistic but also generous and loving. Sulking and bad-tempered (perhaps due to his stomach ulcers), he also displayed brightness of spirit and intelligence. He was a macho pacifist; a hypochondriac; an animal lover gifted with a rapport with dogs and birds. Picasso is often accused of betraying his friend, poet Guillaume Apollinaire, who was arrested in 1911 on charges of stealing Iberian sculptures from the Louvre?statues he and Picasso acquired from the thief, a Belgian drifter, but Richardson maintains that Picasso justifiably resented his friend for incriminating him in the theft. While Picasso escaped charges of receiving stolen goods, perhaps by pulling official strings, Apollinaire, released after days of interrogation and public humility, was devastated by the scandal. Currently a professor of art at Oxford, Richardson befriended Picasso and his circle in the 1950s while living in France, and the artist's friends?Max Jacob, Jean Cocteau, Georges Braque, Apollinaire, confidantes Gertrude Stein and Alice Toklas?come vibrantly alive. In a tour de force of scholarship, sleuthing and critical empathy, Richardson charts Picasso's invention (with Braque) of cubism, his escape from it and his rebirth as a classicist.
Copyright 1996 Reed Business Information, Inc.
John Richardson - A Life of Picasso
This first volume of the definitive four-volume biography by one of the world's leading Picasso experts. This first volume takes Picasso from his earliest years in Catalonia through his beginning as an artist to his discovery of Cubism and his involvement with the artistic and literary life of Paris.
Mándy Stefánia - Vajda Lajos
A képi gondolkodás területén Vajda Lajos forradalmian új dimenziókat nyitott a magyar képzőművészetben. Szellemi érlelődésének színhelyei: Szerbia, Szentendre, a budapesti Képzőművészeti Főiskola, Kassák Lajos ún. Munka-köre és 1930-34 között Párizs. Korai kubista szerkesztésű művei után Párizsban fotómontázsokat készít. 1935-36-ban Korniss Dezső festőművésszel együttműködve - Bartók és Kodály munkásságát példaként tekintve megszületik az ún. szentendrei program, melynek lényege a szintézisteremtés múlt és jelen kultúrája, keleti és nyugati gondolkodás között. A városban és környékén végzett motívumgyűjtő körútjaikon Vajda a montázs elvére épülő konstruktív szürrealista módszerrel a jelekké egyszerűsített hétköznapi és szakrális tárgyakat népi motívumokkal szerkeszti egységbe, mint az a Szentendrei házak feszülettel című képén látható.
A szintézisteremtés lehetősége azonban a fasizmus és sztálinizmus árnyékában tovatűnik, és Vajda elindul magányos útján a lélek mélyrétegei felé. Útját humánus arcukat rémmé maszkírozó figurák, gyilkos fogakat eresztő növények, soha nem látott, borzongató tájak kísérték…