Kapcsolódó könyvek
N. Horváth Margit - Nagy Ferenc - Latin nyelvkönyv III.
Koncepciójában, fomátumában és kivitelében a már megjelent Latin I. és Latin II. átdolgozott kiadását követi a Latin III. című kötet. A szerzők és a bíráló a megváltozott igényeket figyelembe véve dolgozták át a tankönyvet. Csökkentették a terjedelmet, új illusztrációkat és színes mellékletet illesztettek bele, és szerkezetében, tartalmában is átláthatóbbá rendezték az anyagot.
Tartalma: először Catullus híres költeményét (az Odi et amo-t) idézi a könyv, majd a tanév két középponti auctorát: Cicero és Vergilus életét és műveit ismerhetjük meg. Az ő műveik értelmezése mentén lehetőség nyílik a görög-római kultúra mind mélyebb megértésére, a művek stilisztikai elemzésére és az európai kultúrára gyakorolt hatásuk figyelemmel kísérésére is. Cicero és Vergilius után az epigramma klasszikusa: Martialis következik.
A második (fakultatív) rész mind auctoraiban, mind tematikájában igen változatos:
szerepel itt néhány már ismert szerző (Catullus, Caesar, Ovidius), de rövid
bemutatkozás erejéig újabbak is társulnak hozzájuk.
A tankönyv nyelvtani anyaga elsősorban a mondattan és esettan,
alaktanból már csak néhány ritkább jelenség, néhány rendhagyó alak következik.
A Latin III. jól használható a szakközépiskolák és gimnáziumok 11. évfolyamán.
Magyar László - Játszva latinul
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Szilágyi Erzsébet - Latin nyelvkönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Helen Davies - Fehér Bence - Kezdők latin nyelvkönyve
A világhírű USBURNE Kiadó színes, szórakoztató illusztrált szótárai azzal a céllal készültek, hogy megkönnyítsék és kellemes időtöltéssé tegyék a nyelvtanulást. Mindegyikben több mint kétezer, a mindennapi életben gyakran használt szó és kifejezés található. A szavakat egy-egy téma köré csoportosítottuk ( A család, A test, Ház és lakás, Öltözködés, élelmiszerek, Bevásárlás, Autóval, nyaralás, Sport stb.), s a mulatságos képek, jelenetek szinte sugallják a szavak értelmét. A könyv végén a legfontosabb tudnivalókat összegző néhány oldal következik A nyelvtanról dióhéjban címmel. Befejezésül pedig szójegyzék található. Ebben a magyar ábécé rendjét követve azokat a szavakat, kifejezéseket és mondatokat adjuk közre, amelyek a könyv illusztrált oldalain előfordulnak.
N. Horváth Margit - Nagy Ferenc - Latin nyelvkönyv I.
A latin nyelvvel való ismerkedésünk kezdetén nem lépünk teljesen idegen földre. Minden különösebb nehézség nélkül le tudjuk írni, el tudjuk olvasni a latin szövegeket, hisz annyi más néphez hasonlóan mi, magyarok is a latin ábécé betűit használjuk. Ki ne tudna, akár azonnal, jónéhány nyelvünkbe átkerült latin szót, ma is használt latin fordulatot, közmondást felsorolni? Első európai hírű poétánk, Janus Pannonius latinul alkotott... Tanulmányaink során elsődleges célunk lesz a latin nyelv és kultúra megismerése, de jó, ha tudjuk, hogy a latin kultúra csak a görög kultúrával együtt érthető meg, melytől a legalkalmasabb történelmi pillanatban vette át a stafétabotot. Az ókori görög és latin kultúra az a klasszikus örökség, mely az európai civilizáció alakulását alapvetően meghatározta és meghatározza a tudományok, a művészetek és a mindennapi élet megannyi területén.
N. Horváth Margit - Nagy Ferenc - Latin nyelvkönyv I.
A latin nyelvvel való ismerkedésünk kezdetén nem lépünk teljesen idegen földre. Minden különösebb nehézség nélkül le tudjuk írni, el tudjuk olvasni a latin szövegeket, hisz annyi más néphez hasonlóan mi, magyarok is a latin ábécé betűit használjuk. Ki ne tudna, akár azonnal, jónéhány nyelvünkbe átkerült latin szót, ma is használt latin fordulatot, közmondást felsorolni? Első európai hírű poétánk, Janus Pannonius latinul alkotott... Tanulmányaink során elsődleges célunk lesz a latin nyelv és kultúra megismerése, de jó, ha tudjuk, hogy a latin kultúra csak a görög kultúrával együtt érthető meg, melytől a legalkalmasabb történelmi pillanatban vette át a stafétabotot. Az ókori görög és latin kultúra az a klasszikus örökség, mely az európai civilizáció alakulását alapvetően meghatározta és meghatározza a tudományok, a művészetek és a mindennapi élet megannyi területén.
Bárczi Ildikó - Orbis latinus I.
E latinkönyv nyelvkönyv, nyelvtankönyv, szótár és egyben régiségtani ismereteket tartalmazó segédkönyv is. Az antik kultúrtörténet szokásos értelmezése kitágul benne. Nemcsak a klasszikus ókor irodalmát, történelmét, képzőművészetét mutatja be, hanem az európai műveltség és kereszténység szerves részeként továbbélő latin nyelvet és római kultúrát is.
Bárczi Ildikó - Orbis latinus I.
E latinkönyv nyelvkönyv, nyelvtankönyv, szótár és egyben régiségtani ismereteket tartalmazó segédkönyv is. Az antik kultúrtörténet szokásos értelmezése kitágul benne. Nemcsak a klasszikus ókor irodalmát, történelmét, képzőművészetét mutatja be, hanem az európai műveltség és kereszténység szerves részeként továbbélő latin nyelvet és római kultúrát is.
Bárczi Ildikó - Orbis latinus II.
E latinkönyv nyelvkönyv, nyelvtankönyv, szótár és egyben régiségtani ismereteket tartalmazó segédkönyv is. Az antik kultúrtörténet szokásos értelmezése kitágul benne. Nemcsak a klasszikus ókor irodalmát, történelmét, képzőművészetét mutatja be, hanem az európai műveltség és kereszténység szerves részeként továbbélő latin nyelvet és római kultúrát is.
Bárczi Ildikó - Orbis latinus II.
E latinkönyv nyelvkönyv, nyelvtankönyv, szótár és egyben régiségtani ismereteket tartalmazó segédkönyv is. Az antik kultúrtörténet szokásos értelmezése kitágul benne. Nemcsak a klasszikus ókor irodalmát, történelmét, képzőművészetét mutatja be, hanem az európai műveltség és kereszténység szerves részeként továbbélő latin nyelvet és római kultúrát is.
N. Horváth Margit - Nagy Ferenc - Latin nyelvkönyv IV.
A kötet a középiskolai nyelvoktatásban legelterjedtebben használt latin nyelvkönyvsorozat záró darabja. A sorozat korábbi köteteit a kiadó felmenő rendszerben mind megújította az elmúlt években, részben esztétikai szempontok, részben a kétszintű érettségi vizsga megváltozott követelményrendszerének figyelembe vételével. Talán a legjelentősebb a tartalmi változás a IV. kötet esetében, amely jelenlegi formájában kiválóan alkalmas a többnyire 4 évig tartó tanulmányok lezárására, a különböző szintű vizsgákra történő felkészítésre.
A kötetben bemutatott latin szerzők közt szerepel a középszintű érettségi vizsgán is ismerendő Horatius és Tacitus, illetve az emelt szinten ismerendő Lucretius és Seneca. A terjedelmi szempontok és a tanítási órakeret nyújtotta lehetőségek figyelembe vételével olyan a nemzeti és az európai kultúrában számos alkalommal motívumaikban újra felbukkanó költemények és prózarészletek kerültek az olvasmányok közé, amelyek megismerése nemcsak a latin nyelvismeret szempontjából fontos, hanem általában hasznos az irodalmi és képzőművészeti alkotások alaposabb megértéséhez. Így nemcsak az idegen nyelvi, hanem az anyanyelvi kompetencia és az interdiszciplináris szemlélet fejlesztésére is alkalmasak.
A kétszintű érettségi rendszer követelményei közt szerepel, hogy a vizsgázó legyen képes megszerzett ismereteit a gyakorlatban alkalmazni régészeti vagy képzőművészeti tárgyú képek elemzésében. A jelen kötet azzal igyekszik erre felkészítési lehetőséget nyújtani, hogy a szövegekhez kapcsolódóan számos ábrát közöl, közöttük nagyméretű, színes lapokat is. Így a szövegfeldolgozással párhuzamosan tanítható az ábraelemzés technikája és a képbemutatás mint nyelvi feladat.
Szintén az érettségi vizsgarendszer követelménye, hogy a tanulók legyenek képesek a megismert szerzőktől megfelelő terjedelemben fejből idézni akár összefüggő idézeteket, akár szállóigévé vált önálló mondatokat. Ezért a kötet gyakorlatai közt több alkalommal fordul elő bölcs mondások gyűjteménye megfelelő értelmezési feladatokkal. Tanítási tapasztalataim szerint a diákok kedvelik ezeket a szentenciákat, esetenként szívesebben tanulják meg kívülről, mint az összefüggő idézeteket.
Mind a kétszintű érettségire, mind az akkreditált nyelvvizsgára való felkészülésben igen jól használhatóak a kötetben közölt művelődéstörténeti összefoglaló fejezetek. Megújult az antik filozófiát bemutató, a korábbi kiadásokban esetenként megbírált fejezet, újdonságként bekerült a római irodalom korszakait, a korai császárság dinasztiáit bemutató táblázat.
Nagyon hasznos újdonsága a kötetnek a tanulmányok magasabb szintű rendszerezéséhez a kommunikációs szándékok szerint csoportosított nyelvi jelenségek táblázatos bemutatása (pl. az általános alany, a cél, a felszólítás, a tiltás kifejezési lehetőségei stb.) Hasonlóképpen jól használhatóak az új áttekintő táblázatok (pl. a névmások általában, a névmási határozók általában stb.)
Egészen új és megint a megújult vizsgakövetelmények szem előtt tartásával készült gyakorlatok jelentek meg a szóképzéssel kapcsolatban. A főnevesülés, a prefixumok és más szóképzési jelenségek bemutatása és az ezekhez kapcsolt gyakorlatok eddigi tapasztalataim szerint részint élvezetesek a diákok számára, részint sokat segítenek a modern európai nyelvek szókincsének elsajátításában. A diákok és a tanár idegen nyelvi ismereteinek függvényében kitágíthatóak ezek a gyakorlatok az angol, német, francia, spanyol szókincsre is.
A kötet kezelhetősége szempontjából fontosnak tartom a nyelvtani tárgymutató megjelenését, a táblázatok kiemelését szürke háttérszínnel, az oldalak esztétikusabb megtervezését, a jobb minőségű papír és kötés alkalmazását.
A szórakoztató mellékletek a diákok számára teszik vonzóbbá a kötet forgatását. Gondolok itt a különféle formájú szórejtvények, gondolkodtató képfeladatok megjelenésére a belíveken, és a kiadó honlapjára kerülő appendixre. Ebben olyan szövegek, magyarázatok és ábrák találhatók, amelyek terjedelmi okokból nem fértek el a kötetben, de feldolgozásuk többlet-élvezetet jelenthet, és az informatikai kompetenciát is fejleszti.
N. Horváth Margit - Nagy Ferenc - Latin nyelvkönyv IV.
A kötet a középiskolai nyelvoktatásban legelterjedtebben használt latin nyelvkönyvsorozat záró darabja. A sorozat korábbi köteteit a kiadó felmenő rendszerben mind megújította az elmúlt években, részben esztétikai szempontok, részben a kétszintű érettségi vizsga megváltozott követelményrendszerének figyelembe vételével. Talán a legjelentősebb a tartalmi változás a IV. kötet esetében, amely jelenlegi formájában kiválóan alkalmas a többnyire 4 évig tartó tanulmányok lezárására, a különböző szintű vizsgákra történő felkészítésre.
A kötetben bemutatott latin szerzők közt szerepel a középszintű érettségi vizsgán is ismerendő Horatius és Tacitus, illetve az emelt szinten ismerendő Lucretius és Seneca. A terjedelmi szempontok és a tanítási órakeret nyújtotta lehetőségek figyelembe vételével olyan a nemzeti és az európai kultúrában számos alkalommal motívumaikban újra felbukkanó költemények és prózarészletek kerültek az olvasmányok közé, amelyek megismerése nemcsak a latin nyelvismeret szempontjából fontos, hanem általában hasznos az irodalmi és képzőművészeti alkotások alaposabb megértéséhez. Így nemcsak az idegen nyelvi, hanem az anyanyelvi kompetencia és az interdiszciplináris szemlélet fejlesztésére is alkalmasak.
A kétszintű érettségi rendszer követelményei közt szerepel, hogy a vizsgázó legyen képes megszerzett ismereteit a gyakorlatban alkalmazni régészeti vagy képzőművészeti tárgyú képek elemzésében. A jelen kötet azzal igyekszik erre felkészítési lehetőséget nyújtani, hogy a szövegekhez kapcsolódóan számos ábrát közöl, közöttük nagyméretű, színes lapokat is. Így a szövegfeldolgozással párhuzamosan tanítható az ábraelemzés technikája és a képbemutatás mint nyelvi feladat.
Szintén az érettségi vizsgarendszer követelménye, hogy a tanulók legyenek képesek a megismert szerzőktől megfelelő terjedelemben fejből idézni akár összefüggő idézeteket, akár szállóigévé vált önálló mondatokat. Ezért a kötet gyakorlatai közt több alkalommal fordul elő bölcs mondások gyűjteménye megfelelő értelmezési feladatokkal. Tanítási tapasztalataim szerint a diákok kedvelik ezeket a szentenciákat, esetenként szívesebben tanulják meg kívülről, mint az összefüggő idézeteket.
Mind a kétszintű érettségire, mind az akkreditált nyelvvizsgára való felkészülésben igen jól használhatóak a kötetben közölt művelődéstörténeti összefoglaló fejezetek. Megújult az antik filozófiát bemutató, a korábbi kiadásokban esetenként megbírált fejezet, újdonságként bekerült a római irodalom korszakait, a korai császárság dinasztiáit bemutató táblázat.
Nagyon hasznos újdonsága a kötetnek a tanulmányok magasabb szintű rendszerezéséhez a kommunikációs szándékok szerint csoportosított nyelvi jelenségek táblázatos bemutatása (pl. az általános alany, a cél, a felszólítás, a tiltás kifejezési lehetőségei stb.) Hasonlóképpen jól használhatóak az új áttekintő táblázatok (pl. a névmások általában, a névmási határozók általában stb.)
Egészen új és megint a megújult vizsgakövetelmények szem előtt tartásával készült gyakorlatok jelentek meg a szóképzéssel kapcsolatban. A főnevesülés, a prefixumok és más szóképzési jelenségek bemutatása és az ezekhez kapcsolt gyakorlatok eddigi tapasztalataim szerint részint élvezetesek a diákok számára, részint sokat segítenek a modern európai nyelvek szókincsének elsajátításában. A diákok és a tanár idegen nyelvi ismereteinek függvényében kitágíthatóak ezek a gyakorlatok az angol, német, francia, spanyol szókincsre is.
A kötet kezelhetősége szempontjából fontosnak tartom a nyelvtani tárgymutató megjelenését, a táblázatok kiemelését szürke háttérszínnel, az oldalak esztétikusabb megtervezését, a jobb minőségű papír és kötés alkalmazását.
A szórakoztató mellékletek a diákok számára teszik vonzóbbá a kötet forgatását. Gondolok itt a különféle formájú szórejtvények, gondolkodtató képfeladatok megjelenésére a belíveken, és a kiadó honlapjára kerülő appendixre. Ebben olyan szövegek, magyarázatok és ábrák találhatók, amelyek terjedelmi okokból nem fértek el a kötetben, de feldolgozásuk többlet-élvezetet jelenthet, és az informatikai kompetenciát is fejleszti.
Tóth József - Nagy Ferenc - Latin nyelvkönyv a gimnáziumok I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Tóth József - Nagy Ferenc - Latin nyelvkönyv a gimnáziumok I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kerényi Károlyné - Latin olvasókönyv
Ezt a könyvet minden 10-15 év közötti kezdő csoportnak ajánljuk, esetleg egyéb latin tankönyvek mellett, kiegészítő anyagként. Eredetileg 12-13 éves lánytanulóknak, heti négy órás latintanításra készült. A csoport életkorától és a heti óraszámtól függően egy, két, esetleg három év alatt végezhető el.
Kerényi Károlyné - Latin olvasókönyv
Ezt a könyvet minden 10-15 év közötti kezdő csoportnak ajánljuk, esetleg egyéb latin tankönyvek mellett, kiegészítő anyagként. Eredetileg 12-13 éves lánytanulóknak, heti négy órás latintanításra készült. A csoport életkorától és a heti óraszámtól függően egy, két, esetleg három év alatt végezhető el.
Dr. Jámbor György - Dr. Kemenes Illés - Latin nyelvtan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Jámbor György - Dr. Kemenes Illés - Latin nyelvtan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Mohay András - Újgörög-magyar kéziszótár
Az Újgörög-magyar kéziszótár mintegy 48 000 szótári adatot tartalmaz, a címszók száma ebből kb. 30 000. A szótár az újgörög alapszókincs és a hozzá tartozó frazeológia anyagát dolgozza fel. A szóanyag főleg az utóbbi fél évszázad beszélt és írott nyelvének anyagából történt válogatatást tartalmazza. A szótár legfőképpen a dimotikiben "népnyelvben" használatos szókincset és jelentéseket öleli fel, a görög nyelv ciprusi nyelvváltozatának adatait esetenként adja meg. A szótár a modern szépirodalom és sajtó olvasásához is segítséget nyújt.
Mohay András - Újgörög-magyar kéziszótár
Az Újgörög-magyar kéziszótár mintegy 48 000 szótári adatot tartalmaz, a címszók száma ebből kb. 30 000. A szótár az újgörög alapszókincs és a hozzá tartozó frazeológia anyagát dolgozza fel. A szóanyag főleg az utóbbi fél évszázad beszélt és írott nyelvének anyagából történt válogatatást tartalmazza. A szótár legfőképpen a dimotikiben "népnyelvben" használatos szókincset és jelentéseket öleli fel, a görög nyelv ciprusi nyelvváltozatának adatait esetenként adja meg. A szótár a modern szépirodalom és sajtó olvasásához is segítséget nyújt.
Antal Imre - Gaál László - Nagy Pál - Latin olvasó- és gyakorlókönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Antal Imre - Gaál László - Nagy Pál - Latin olvasó- és gyakorlókönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Szőke Ágnes - Latin feladatgyűjtemény a középfokú nyelvvizsgához
A latin nyelvvizsgán - mindenfajta segédeszköz nélkül - a latinról magyarra való fordításon kívül ötven feleletválasztós tesztet is meg kell oldania a vizsgázónak. Ehhez biztosít kellő jártasságot az a tizenöt kérdéssor, amelyet e feladatgyűjtemény kínál. A kötet végén található megoldások segítségével a vizsgára készülő ellenőrizheti magát, egyúttal tudatosíthatja a vétett hibák okait is. A tesztgyűjteményt ajánljuk mindazoknak, akik latin nyelvből középfokú nyelvvizsgát kívánnak tenni.
Szőke Ágnes - Latin feladatgyűjtemény a középfokú nyelvvizsgához
A latin nyelvvizsgán - mindenfajta segédeszköz nélkül - a latinról magyarra való fordításon kívül ötven feleletválasztós tesztet is meg kell oldania a vizsgázónak. Ehhez biztosít kellő jártasságot az a tizenöt kérdéssor, amelyet e feladatgyűjtemény kínál. A kötet végén található megoldások segítségével a vizsgára készülő ellenőrizheti magát, egyúttal tudatosíthatja a vétett hibák okait is. A tesztgyűjteményt ajánljuk mindazoknak, akik latin nyelvből középfokú nyelvvizsgát kívánnak tenni.
Györkösy Alajos - Latin-magyar kéziszótár
Szótárunk alig egy évtized alatt három kiadást ért meg. Új kiadása előtt szükségesnek láttuk, hogy a használatban kitűnt egyes hiányosságait pótoljuk, szerkezetét világosabbá és egységesebbé tegyük. Egyúttal a szótárban szereplő lexikális adatokat a legszükségesebbre csökkentettük, ami lehetővé tette, hogy a terjedelem növelése nélkül a szóanyagot némileg bővíthessük.
A szótár kb. 25000 címszót, illetve 55000 szótári adatot tartalmaz; a prózaírók közül Caesar, Cicero, Curtius, Livius, Nepos, ifj. Plinius Sallustius és Tacitus - , a költők közül Catullus, Horatius, Lucretius, Ovidius, Plautus, Phaedrus, Propertius, Terentius, Tibullus és Vergilius szókincsére támaszkodik. A szóanyag a leghitelesebb szövegmegállapításokon alapszik.
Györkösy Alajos - Latin-magyar kéziszótár
Szótárunk alig egy évtized alatt három kiadást ért meg. Új kiadása előtt szükségesnek láttuk, hogy a használatban kitűnt egyes hiányosságait pótoljuk, szerkezetét világosabbá és egységesebbé tegyük. Egyúttal a szótárban szereplő lexikális adatokat a legszükségesebbre csökkentettük, ami lehetővé tette, hogy a terjedelem növelése nélkül a szóanyagot némileg bővíthessük.
A szótár kb. 25000 címszót, illetve 55000 szótári adatot tartalmaz; a prózaírók közül Caesar, Cicero, Curtius, Livius, Nepos, ifj. Plinius Sallustius és Tacitus - , a költők közül Catullus, Horatius, Lucretius, Ovidius, Plautus, Phaedrus, Propertius, Terentius, Tibullus és Vergilius szókincsére támaszkodik. A szóanyag a leghitelesebb szövegmegállapításokon alapszik.
Bánóczi Rozália - Rihmer Zoltán - Latin nyelvkönyv joghallgatók számára
E nyelvkönyv az állam- és jogtudományi karokon folyó alapszintű (kezdő) latin nyelvi oktatás tankönyveként íródott. Célja a latin nyelvű (elsősorban római) jogi forrásszövegek megértéséhez szükséges szóanyag és nyelvtani ismeretek megtanítása, továbbá az I. évfolyam elméleti-történeti tárgyai (római jog, magyar és egyetemes állam- és jogtörténet) főbb kifejezésanyagának elsajátíttatása. A könyv I. részének 16 leckéje olvasmányokat, szószedeteket, rendszeres nyelvtani anyagrészeket és feladatokat tartalmaz. A leckék olvasmány-anyaga két részre oszlik: az első a nyelvtani tudnivalókat illusztráló kultúrtörténeti, római jogi és jogtörténeti kifejezésekből és mondatokból épül fel, a második pedig a római jog tanmenetének megfelelő rendben közöl eredeti forrásszövegeket. A két szöveghez közös, ábécérendben álló szószedet tartozik, amely a könnyebb használhatóság érdekében mindig az olvasmányokkal szemközti oldalakra került. A leckék grammatikai anyaga felöleli a latin nyelv szinte teljes alaktanát, továbbá a mondattan jelentős részét. A feladatok elsősorban a nyelvtani jelenségek felismerését, tudatosítását és gyakorlását szolgálják, a leckék végén elhelyezett fakultatív feladatok azonban további jogi szövegekkel bővítik a hallgatók ismereteit, sőt a klasszikus latin irodalomra is kitekintést nyitnak. Az I. részben helyet kapott még négy kultúrtörténeti olvasmányból és ismétlő jellegű feladatokból álló - összefoglaló lecke, valamint a félévek végén egy-egy 50 kérdésből álló feleletválasztós teszt is. A nyelvtani tudnivalók jobb áttekintését a II. részben közölt összefoglaló táblázatok, továbbá a könyv végén elhelyezett két lapnyi kivágható táblázat segíti elő. A III. rész jegyzetekkel ellátott szemelvényei az ókori római jog, valamint a középkori külföldi és hazai jog legfontosabb forrástípusaiból adnak ízelítőt, ugyanakkor további lehetőséget biztosítanak az elsajátított nyelvi és tárgyi ismeretek alkalmazására. A IV. részben közölt kisszótár az I. rész leckéinek összesített szóanyagát tartalmazza. A kötelezően megtanulandó regulák és fordításaik a borítólapok belső oldalain olvashatók. A forrásszövegekhez csatlakozó jegyzetek, az aprólékos nyelvtani magyarázatok és a feladatok függelékben közölt megoldásai a nyelvkönyvet önálló használatra is alkalmassá teszik.
Bánóczi Rozália - Rihmer Zoltán - Latin nyelvkönyv joghallgatók számára
E nyelvkönyv az állam- és jogtudományi karokon folyó alapszintű (kezdő) latin nyelvi oktatás tankönyveként íródott. Célja a latin nyelvű (elsősorban római) jogi forrásszövegek megértéséhez szükséges szóanyag és nyelvtani ismeretek megtanítása, továbbá az I. évfolyam elméleti-történeti tárgyai (római jog, magyar és egyetemes állam- és jogtörténet) főbb kifejezésanyagának elsajátíttatása. A könyv I. részének 16 leckéje olvasmányokat, szószedeteket, rendszeres nyelvtani anyagrészeket és feladatokat tartalmaz. A leckék olvasmány-anyaga két részre oszlik: az első a nyelvtani tudnivalókat illusztráló kultúrtörténeti, római jogi és jogtörténeti kifejezésekből és mondatokból épül fel, a második pedig a római jog tanmenetének megfelelő rendben közöl eredeti forrásszövegeket. A két szöveghez közös, ábécérendben álló szószedet tartozik, amely a könnyebb használhatóság érdekében mindig az olvasmányokkal szemközti oldalakra került. A leckék grammatikai anyaga felöleli a latin nyelv szinte teljes alaktanát, továbbá a mondattan jelentős részét. A feladatok elsősorban a nyelvtani jelenségek felismerését, tudatosítását és gyakorlását szolgálják, a leckék végén elhelyezett fakultatív feladatok azonban további jogi szövegekkel bővítik a hallgatók ismereteit, sőt a klasszikus latin irodalomra is kitekintést nyitnak. Az I. részben helyet kapott még négy kultúrtörténeti olvasmányból és ismétlő jellegű feladatokból álló - összefoglaló lecke, valamint a félévek végén egy-egy 50 kérdésből álló feleletválasztós teszt is. A nyelvtani tudnivalók jobb áttekintését a II. részben közölt összefoglaló táblázatok, továbbá a könyv végén elhelyezett két lapnyi kivágható táblázat segíti elő. A III. rész jegyzetekkel ellátott szemelvényei az ókori római jog, valamint a középkori külföldi és hazai jog legfontosabb forrástípusaiból adnak ízelítőt, ugyanakkor további lehetőséget biztosítanak az elsajátított nyelvi és tárgyi ismeretek alkalmazására. A IV. részben közölt kisszótár az I. rész leckéinek összesített szóanyagát tartalmazza. A kötelezően megtanulandó regulák és fordításaik a borítólapok belső oldalain olvashatók. A forrásszövegekhez csatlakozó jegyzetek, az aprólékos nyelvtani magyarázatok és a feladatok függelékben közölt megoldásai a nyelvkönyvet önálló használatra is alkalmassá teszik.
Papp János - Sityu romanes! Tanulj cigányul!
A nyelvkönyv harmadik kiadását a romanit tanulni szándékozók igénye hívta életre. Az előző kiadások alapjaira támaszkodó, de teljesen új stílusú kiadvány könnyen elsajátítható tartalma a lovári vizsgák megváltozott igényeire építve készült. A tankönyv 26 fejezetből áll, melyben az ORIGO nyelvvizsga követelményeihez igazodó témák kerülnek feldolgozásra, a hozzátartozó nyelvtannal és a tanulást segítő feladatsorral. A fejezetek végén rövid szójegyzék, nyelvtani útmutató és tesztfeladat található. Jó tanulást kívánunk!
Papp János - Sityu romanes! Tanulj cigányul!
A nyelvkönyv harmadik kiadását a romanit tanulni szándékozók igénye hívta életre. Az előző kiadások alapjaira támaszkodó, de teljesen új stílusú kiadvány könnyen elsajátítható tartalma a lovári vizsgák megváltozott igényeire építve készült. A tankönyv 26 fejezetből áll, melyben az ORIGO nyelvvizsga követelményeihez igazodó témák kerülnek feldolgozásra, a hozzátartozó nyelvtannal és a tanulást segítő feladatsorral. A fejezetek végén rövid szójegyzék, nyelvtani útmutató és tesztfeladat található. Jó tanulást kívánunk!
Helen Davies - Kezdők török nyelvkönyve
A világhírű Usborne Kiadó színes, szórakoztató képekkel illusztrált szótárai azzal a céllal készültek, hogy megkönnyítsék és kellemes időtöltéssé tegyék a nyelvtanulást. Mindegyikben több mint kétezer, a mindennapi életben gyakran használt szó és kifejezés található. A szavakat egy-egy téma köré csoportosítottuk (A család, A test, Ház és lakás, Öltözködés, Élelmiszerek, Bevásárlás, Autóval, Nyaralás, Sport stb.), s a mulatságos képek, jelenetek szinte sugallják a szavak értelmét. A könyv végén a legfontosabb tudnivalókat összegző néhány oldal következik A nyelvtanról dióhéjban címmel. Befejezésül pedig szójegyzék található. Ebben a magyar ábécé rendjét követve azokat a szavakat, kifejezéseket és mondatokat adjuk közre, amelyek a könyv illusztrált oldalain előfordulnak.
Helen Davies - Kezdők török nyelvkönyve
A világhírű Usborne Kiadó színes, szórakoztató képekkel illusztrált szótárai azzal a céllal készültek, hogy megkönnyítsék és kellemes időtöltéssé tegyék a nyelvtanulást. Mindegyikben több mint kétezer, a mindennapi életben gyakran használt szó és kifejezés található. A szavakat egy-egy téma köré csoportosítottuk (A család, A test, Ház és lakás, Öltözködés, Élelmiszerek, Bevásárlás, Autóval, Nyaralás, Sport stb.), s a mulatságos képek, jelenetek szinte sugallják a szavak értelmét. A könyv végén a legfontosabb tudnivalókat összegző néhány oldal következik A nyelvtanról dióhéjban címmel. Befejezésül pedig szójegyzék található. Ebben a magyar ábécé rendjét követve azokat a szavakat, kifejezéseket és mondatokat adjuk közre, amelyek a könyv illusztrált oldalain előfordulnak.
Györkösy Alajos - Magyar-latin kéziszótár
A szótár több mint 45 000 címszava s körülbelül kétannyit kitevő magyar szókapcsolat-készlete mai magyar nyelvünk legfontosabb és leggyakoribb anyagát tartalmazza. Ebben az anyagban benne vannak azok a szaknyelvi szavak is, amelyek az iskolai tanítás révén vagy gyakori használatuk miatt már köznyelviekké váltak, továbbá a fontosabb földrajzi nevek és az utónevek. Annak érdekében, hogy régebbi szövegek átültetéséhez is segítséget nyújtson, felvételt nyertek olyan címszavak és szókapcsolatok is (pl. inas, tanonc, tanügyi főtanácsos), amelyek már elavultaknak számítanak.
Györkösy Alajos - Magyar-latin kéziszótár
A szótár több mint 45 000 címszava s körülbelül kétannyit kitevő magyar szókapcsolat-készlete mai magyar nyelvünk legfontosabb és leggyakoribb anyagát tartalmazza. Ebben az anyagban benne vannak azok a szaknyelvi szavak is, amelyek az iskolai tanítás révén vagy gyakori használatuk miatt már köznyelviekké váltak, továbbá a fontosabb földrajzi nevek és az utónevek. Annak érdekében, hogy régebbi szövegek átültetéséhez is segítséget nyújtson, felvételt nyertek olyan címszavak és szókapcsolatok is (pl. inas, tanonc, tanügyi főtanácsos), amelyek már elavultaknak számítanak.
Germanus Gyula - Lingua nyelvkönyvek - Török
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Germanus Gyula - Lingua nyelvkönyvek - Török
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.