Minden, amit tudni akarsz a filmekről, amelyeket feltétlenül látni kell – mind az 1001-et. Ha kedvenc mozidról szeretnél többet megtudni, vagy azt eldönteni, mit nézz meg ma este, az 1001 filmhez bátran fordulhatsz. Itt mindent megtalálsz: az alapműveket, amelyeket talán kihagytál, éppúgy, mint a klasszikusokat, amiket nem lehet elégszer megnézni.
Bárhol ütöd is fel a könyvet, egy nagyszerű filmről olvashatsz, a legfontosabb adatokkal és néhány meglepő ténnyel együtt. Ha DVD- vagy videogyűjteményt állítasz össze, itt megtalálod a nélkülözhetetlen segítséget. De még az alkalmi mozinéző is élvezetét lelheti a szórakoztató kötetben.
Filmszakosok, mozibolondok, lelkes rajongók és régi filmemlékeiken nosztalgiázni vágyók – itt a helyetek! Több mint egy évszázad legemlékezetesebb mozgóképeiről találtok információkat és ismertetéseket.
Kapcsolódó könyvek
Ábel Péter - Lajta Edit - Süle Jenő - Putnoky Istvánné - Új Film Lexikon I-II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
François Truffaut - Önvallomások a filmről
"Lehet, hogy jók a filmjeim, lehet, hogy rosszak, de én csakis ezeket a filmeket akartam megcsinálni. Olyan színészekkel, akiket én szemeltem ki, akiket szerettem" - olvashatjuk François Truffaut (1932-1984) egyik kritikusának írt levelében. Truffaut filmjei talán valóban nemcsak a "francia új hullám", de a filmművészet legszemélyesebb alkotásai, igazi szerzői filmek, melyeket "kamera-töltőtollal" írt. A "Négyszáz csapás", a "Jules és Jim", a "Bársonyos bőr", a "Fahrenheit 451", az Amerikai éjszaka", "Az utolsó metró" rendezőjének őszinte, személyes vallomásait olvashatjuk önmagáról, a filmművészetről, filmjeinek keletkezéséről-forgatásáról az Anne Gillain gondozta kötetben, melyet több mint háromszáz interjúból formált különös életrajzzá, izgalmas olvasmánnyá a szerkesztőnő.
Puzsér Róbert - A hét mesterlövésze I.
Népszerű filmklasszikusok, ahogyan eddig még nem láttuk őket, avagy bevezetés a filmtörténetbe - nem csak filmbarátoknak. A hazai média legismertebb, sőt leghírhedtebb "megmondóembere", Puzsér Róbert - nagy sikerű rádióműsora, _A hét mesterlövésze_ nyomán - ezúttal az elmúlt évtizedek filmtermését teszi szigorú kritikája tárgyává. Szókimondó értékítéletei minden bizonnyal élénk vitákat fognak kiváltani a filmbarátok körében, hiszen a szerzőnek a művészfilmekkel kapcsolatos sznobizmus éppúgy nem kenyere, mint a kritikátlan Hollywood-imádat. Valamennyi filmismertetőt nem egyszer ritkaságszámba menő, nagyméretű fotó illusztrál. A kétkötetes mű második kötete 2013 tavaszán jelenik meg.
Ismeretlen szerző - A kortárs filmelmélet útjai
A könyv egy olyan hiánypótló szöveggyűjtemény, amely a kortárs filmelméletek Magyarországon jobbára ismeretlen irányzatait mutatja be. Stephen Heath, Noel Burch, Laura Mulvey, Torben Grodal és mások írásait magyar nyelven csak egy-két tanulmány erejéig olvashattuk, így a válogatás mindenképpen úttörő vállalkozás a filmtudomány aktuális kérdéseinek honi megismertetése terén.A könyv négy fő irányzatot emel ki a kortárs filmelmélet tendenciái közül: az elemzés-értelmezés kérdéseit, a filmes elbeszélés különböző problematikus pontjait, valamit a műfajelmélet és a kognitív megközelítés kérdéskörét. Mind egyik témában találhatunk olyan tanulmányokat, amelyek mára az irányzat legismertebb, legalapvetőbb szövegeivé váltak, mint Stephen Heath írása a filmes elbeszélés téralkotásáról, Laura Mulvey a feminista filmes megközelítést megalapozó tanulmánya, vagy David Bordwell leírása a kognitivizmusról, valamint olyan szövegeket is, amelyek az adott irányzat aktuális, újabb keletű problémaival foglalkoznak. A gyűjtemény alapvető kézikönyve lesz a filmes tanulmányokat folytató diákoknak, az őket oktató pedagógusoknak, és bátran ajánlható mindenkinek, akit elmélyülten érdekel a filmmûvészet és a filmtudomány.
Ismeretlen szerző - Rövidfilmek 1961-1970
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Szindbád, a halhatatlan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Filmlexikon I-II.
Amióta a vásznon lepergett az első mozgó képsor, a film örök. A nagyközönség érdeklődése csillapíthatatlan.
A kíváncsiság kielégítéséhez, a filmes tudás bővítéséhez járul hozzá ez a kétkötetes mű: bepillantást kínál a filmes szakma műhelytitkaiba, filmekről, alkotóikról, szereplőikről nyújt átfogó és lexikon mivoltához hűen pontos, célratörő leírásokat. A film világában való eligazodást segítik a filmesztétikai és filmtechnikai fogalmak magyarázatai.
Távol áll a mű szellemétől, hogy a címszavak közül kirekessze a tömegfilmgyártás népszerű képviselőit, ezért jól megférnek egymás mellett a kötetek hasábjain az európai filmművészet rangos alkotói és a hollywoodi filmsztárok egyaránt.
Az 1945 után készült és Magyarországon vetítésre került filmek rendezőinek, szereplőinek életrajzi adatai, alkotótevékenységük főbb állomásai 1200 oldalon át sorakoznak. A keresést a majdnem 300 oldal terjedelmű és 12 000-nél több filmcímet tartalmazó Filmográfia könnyíti meg. A művet a filmgyártás és -forgalmazás legfontosabb adatait táblázatosan összefoglaló Függelék zárja le. A lexikon információit 200 színes kép illusztrálja.
Bízunk benne, hogy az első kiadáshoz hasonlóan ezt a másodikat is haszonnal forgatják a film iránt érdeklődő olvasók.
-
- A világ ismert rendezőinek és filmszínészeinek életéről: több mint 3000 rendező és filmszínész szakmai életpályája
- A filmhez tartozó szakkifejezések magyarázatai
- A magyar filmgyártás és -forgalmazás története
- A leghíresebb filmfesztiválok díjazott filmjei
- Az 1945 után Magyarországon bemutatott filmek legfontosabb adatai
- Filmográfia
- 1200 szövegoldal és 124 színes oldal 200 fényképpel
Nemes Károly - A filmművészet fejlődési vázlata (1895-1972)
Filmamatőrök Kiskönyvtára 8. kötet
Csala Károly - Veress József - Filmkalauz
Balázs Béla felszólítása még mindig időszerű: "értenünk kell a filmhez, a hozzáértő műveltség irányító ízlésével felkészülve, hogy ne legyünk kényre-kedvre kiszolgáltatva korunk legsajátosabb nagy szellemi befolyásának, mint valami oktalan elemi hatalomnak". A mozibajárók száma az ezredfordulóra megcsappant, filmet azonban szinte mindenki néz. Éppen ezért kívánatos, hogy igényesen tudjunk választani a filmtörténet különböző korszakainak és alkotóinak ismeretében, s képesek legyünk eligazodni az eltérő értékeket képviselő művek tengerében. A világon mindenütt kedvelt filmguide-kiadványtípusnak ez a hazai premierje. Összeállításunk a filmkedvelők tájékozódását szolgálja.
Kovács András Bálint - The cinema of Béla Tarr
The Cinema of Béla Tarr is a critical analysis of the work of Hungary’s most prominent and internationally best known film director, written by a scholar who has followed Bela Tarr’s career through a close personal and professional relationship for more than twenty-five years. András Bálint Kovács traces the development of Tarr's themes, characters, and style, showing that almost all of his major stylistic and narrative innovations were already present in his early films and that through a conscious and meticulous recombination of and experimentation with these elements, Tarr arrived at his unique style. The significance of these films is that, beyond their aesthetic and historical value, they provide the most powerful vision of an entire region and its historical situation. Tarr's films express, in their universalistic language, the shared feelings of millions of Eastern Europeans.
Ismeretlen szerző - Filmkönyvek könyve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Berkes Ildikó - Nemes Károly - A bűnügyi film
Uránusz Könyvek 10. kötet
Ismeretlen szerző - Alfred Hitchcock
Alfred Hitchcock (1899-1980) munkásságát meg-megújuló legendák, kifürkészhetetlen titkok, megfejthetetlen rejtélyek övezik. A feszültségteremtés elsőszámú mestere a filmvásznon, s immáron klasszikus lélektani-bűnügyi filmek alkotója. Ez a kötet Hitchcock írásaiból, interjúiból - Sidney Gottlieb állhatatos kutatómunkájának eredményeképpen - nyújt át egy csokorra valót az olvasónak. Hitchcock, akinek "a nyilvánossághoz való érzéke Salvador Dalíéval vetekedett", tiszteletben tartja olvasóját: nem bocsátkozik látványos elméleti fejtegetésekbe, írásainak értéke tapasztalati jellegükbõl fakad. Olykor anekdotikusan, de mindig érdeklõdést keltve elemzi saját filmkészítési gyakorlatát, olykor saját filmjeit. Nem tér ki a kor kihívásai elõl sem: érzékletesen világítja meg az angol, az amerikai, a német filmgyártás erényeit és hibáit, a producer és a rendezõ változó viszonyát, a közönség és a cenzor rendezõre gyakorolt hatását vagy éppen a hatáskeltés, a filmes fogalmazásmód legkülönfélébb variációit. Magas fokú szakmai tudás, intelligencia s iróniával elegyített derű jellemzi írásait, újságírói kérdésekre adott válaszait Egy ismerõs arc (eddig) ismeretlen vonásai tűnnek fel e könyv oldalain - megerõsítve nagyrabecsülésünket a mester-rendezõ, Alfred Hitchcock iránt.
Jane Austen - Emma
Emma Woodhouse szellemes és gyönyörű hajadon, aki előszeretettel játsza a kerítő szerepét, ő maga azonban elszántan szembeszegül a házassággal. S bár apjának megfogadja, hogy felhagy a házasságszerzéssel, szeleburdi természete nem engedi, hogy lemondjon erről a kitűnő társasági szórakozásról. Ám ahogy egyre újabb délceg ifjak legyeskednek körülötte, mintha a minden lében kanál lányban is felcsapna a vágy – de vajon kihez vonzódik leginkább: a romantikus Mr. Eltonhoz? Netán a kalandor Mr. Churchillhez? És vajon a környékbeli lányokon kívül Emma számára is tartogat a sors szerelmet?
A Büszkeség és balítélet és megannyi világraszóló sikerkönyv írónője ebben a máig friss és humoros regényben ismét bebizonyítja, hogy a női lélek rejtelmeinek, és a társasági élet praktikáinak legjobb ismerője.
Berkes Ildikó - Nemes Károly - Az amerikai film
Uránusz Könyvek 19. kötet
Aimee Bender - A citromtorta különös szomorúsága
Kilencedik születésnapjának előestéjén a mit sem sejtő Rose Edelstein, az iskolaudvari játékok és a zaklatott szülői figyelem perifériáján létező kislány beleharap édesanyja házi sütésű csokoládés citromtortájába, és rájön, hogy varázslatos képességgel rendelkezik: a süteményben képes megízlelni az anyja érzéseit.
Legnagyobb döbbenetére fedezi fel magában ezt az adottságot, az anyjából ugyanis – az ő életvidám, ügyes kezű, tevékeny édesanyjából – a lemondás és a kétségbeesés íze árad. Az ételek egyszeriben – és életre szólóan – veszedelemmé, fenyegetéssé válnak Rose számára. Bármelyik étkezésnél bármi kiderülhet. A bátyja, Joseph pirítósát képtelen megenni; a sarki pék sütijét harag ízesíti; a szőlődzsem savanyú nehezteléssel teli.
Átokkal is felérő adottsága révén a kislány olyan titkos tudás birtokába jut, amit minden család elrejt a világ szeme elől – az édesanyja családon kívüli életét, az édesapja elhidegülését, Joseph hadban állását az egész világgal.
Ám Rose felcseperedvén mégis megtanulja hasznosítani ezt az adottságát, és rájön, hogy vannak olyan titkok, melyeket még az ő ízlelőbimbói sem képesek érzékelni.
A citromtorta különös szomorúsága sziporkázó mese arról, hogy milyen mérhetetlenül nehéz tiszta szívből szeretni valakit, akiről túlságosan sokat tudunk. A szívszorítóan mulatságos, bölcs és szomorú történet azt bizonyítja, hogy Aimee Bender olyan író, akinek káprázatos prózája a mindennapi élet furcsaságait veszi górcső alá.
Aimee Bender két ízben kapott Pushcart-díjat, 2005-ben Tiptreedíjra jelölték. Számtalan antológiában jelentek meg írásai, műveit eddig tíz nyelvre fordították le. Los Angelesben él.
Bán Róbert - Magyar Bálint - Nemeskürty István - Pánczél Lajos - A tizedik múzsa
Nincs még százéves múltja sem, de már évtizedek óta a legelterjedtebb, a legnagyobb nézőközönséget vonzó művészet a film. Ma annyira hozzátartozik mindennapi életünkhöz, hogy csak csodálattal tudunk visszatekinteni az évszázad elején még hőskorát élő filmművészet úttörőinek küzdelmeire, az új művészet kibontakoztatásának megújuló sikereire. Bán Róbert, Magyar Bálint, Nemeskürty István és Pánczél Lajos 1895 óta, az első mozgókép bemutatásának napjától vezetik végig az olvasót a filmművészet technikai ismertetésén, a világ legnagyobb filmjeinek és filmművészeinek során, hogy végül hazánk e téren elért eredményeivel is megismertessék. A könyv izgalmas, érdekes olvasmány, nagyon sok jól ismert és kedvelt film és filmszínész képeivel illusztrálva.
Ismeretlen szerző - Új Oxford filmenciklopédia
A mozi, amely a kezdetekkor néhány városban élvezhető kezdetleges látványosság volt, mára a kortárs művészet legszínesebb és legeredetibb kifejezési formájává, s mellesleg dollármilliárdos óriás-üzletté vált.A film meghódította a világ minden részét, nézői között pedig a társadalom minden rétege megtalálható. Ez a könyv a 20. század legfontosabb szórakoztatási formájának a gyökereit kutatja. A fejlődés ívét, a sztárokat, a stúdiókat és a mozi kulturális hatását minden szempontból bemutatva a könyv egyszerre ünnepli és rögzíti a film száz évének különböző sikeres stílusait, a westerntől az újhullámig, a rajzfilmektől az avantgárdig, Hollywoodtól Hongkongig. Elismert filmtörténészek nemzetközi csapata mesél a mozgókép technikai fejlődésének állomásairól, a filmkészítés intézményeiről, a műfajokról és a filmkészítőkről; más fejezetekben a nemzeti filmművészetek kialakulásáról olvashatunk, azokróla különböző filmes hagyományokról, amelyek Hollywoodon kívül léteztek. A könyv külön sajátosságai azok a keretbe foglalt kis történetek, amelyek azon jelentősebb film-készítők és személyiségek - Garbo és Godard, Keaton és Kurosawa, Tapsi Hapsi és Bergman - életéről szólnak, akik a filmművészetben és a mozibajárók emlékezetében is örök helyhez jutottak. A művet több száz illusztráció, teljes bibliográfia, kiterjedt index teszi a világ mozirajongóinak alapkönyvévé.
Ismeretlen szerző - Kérdezz! Felelek! - Film
Szórakoztató és hasznos könyvecskét tart kezében a kedves olvasó. Az új sorozat minden darabja 300 kérdést és 300 választ tartalmaz különböző témakörökből.
Nemes Károly - Sodrásban...
Tartalom
Bevezetés
1945-1947
A felszabadítás után
A kezdet
A hagyományok
Az első játékfilmek
1948-1949
Az államosítás
A Talpalatnyi föld
A valóságkutatás
1950-1952
A sematizmus térhódítása
A "sematikus" korszak alkotásai
1953-1955
Az átalakulás csírái
1955 - fordulat a filmművészetben?
A valóság új értelmezése
A magyar film először a csúcson
1956-1957
Filmművészeti formanyelv és filmművészeti forma
Művészet és ember
1958-1962
A magyar "cinéma direct"
A Balázs Béla Filmstúdió
Az animációs film
Makk Károly
Részeredmények
1963-1968
A múlt mint kiindulópont
"Szembesítés"
Az eszménykép és a cselekvés
A felelősség problémája
1969-1970
Az új világ
Dokumentum és kritika
Jegyzetek
Bibliográfia