Kapcsolódó könyvek
dr. Dezső Zsigmondné - A gyorsolvasás programozott tankönyve
El akarja sajátítani az olvasmányok tartalmának optimális megközelítési módját, a hatékony olvasás módszerét, a korszerű olvasás mesterségét? Elhatározta már, hogy megtanul "gyorsolvasni"? Bizonyára azért, mert nem akar megrekedni a fejlődés már elért szintjén, hanem tovább akar haladni, többet látni, tanulni, több és jobb munkát végezni és ehhez keresi a megfelelő eszközöket, módszereket. Akkor ez a könyv Önnek készült. Vagy egyelőre még csak céltalanul lapozgat, ismerkedik a gyorsolvasásnak hazánkban viszonylag új fogalmával? Vagyis érdeklődő ember, akinek felkelti figyelmét az új, az ismeretlen? Akkor kérem lapozgasson még egy kicsit, ismerkedjék tovább a könyvvel és tárgyával, hátha kedvet kap a tanuláshoz. Higgye el, segítségére lehet abban, hogy sokirányú érdeklődését kielégítse, többet olvashasson és így jobban megismerje a világ fontos, hasznos és érdesek dolgait.
Dominic O'Brien - A sikeres vizsgázás titkai
Ezt a könyvet a könyvet azoknak ajánljuk, akik szeretnének...
- hatékony memóriafejlesztő technikákat elsajátítani
-tanulási készségeikben fejlődni és jobb vizsgateljesítményt nyújtani
-a gyorsolvasásban, jegyzetelésben és tanulásban hatékonnyá válni
-különleges ötleteket kapni az egyes tantárgyak és az idegen nyelvek tanulásához
Ezt a könyvet azoknak ajánljuk, akik szeretnének hatékony memóriafejlesztő technikákat elsajátítani; tanulási készségeikben fejlődni és jobb vizsgateljesítményt nyújtani; a gyorsolvasásban, jegyzetelésben és tanulásban hatékonnyá válni; különleges ötleteket kapni az egyes tantárgyak és az idegen nyelvek tanulásához. A könyv számos olyan technikát mutat be - a képi memóriától az asszociációs technikákon keresztül a láncmódszerig - melyek ismerete elengedhetetlen a memóriafejlesztéshez és a sikeres vizsgázáshoz. A könyv elénk tárja a tanulási képességek fejlesztésének legeredményesebb módszereit és segít a kitűzött célok elérésében. Megmutatja, hogyan mozgósítsuk és használjuk ki maximálisan képzeletünket. Ennek segítségével és a különböző, hatékony olvasási, gyakorlási technikákkal kombinálva képesek leszünk sikeresen vizsgázni, nyelvet tanulni.
A könyvben ismertetett rendszerek mindegyike a gyakorlatban is bevált. Ezeket alkalmazva nem csak sikeres vizsgázókká válunk, hanem csillapíthatatlan éhséget érzünk a tanulás iránt. Ehhez kívánunk: jó étvágyat!
Dominic O’Brien hihetetlen emlékező-tehetségéről ismert. Nyolcszor nyert memória-világbajnokságot, 1994-ben az Év Agyának választották Angliában,majd 1995-ben pedig Memória Nagymesternek.2005-ben életműdíjat kapott.2010-ben a Memória sportvilágtanács igazgatója lett.
Lantos Mihály - Villámolvasás a gyakorlatban
Egy marketinges barátom kérdezte egyszer:
- Ha egy lyukat szeretnél fúrni a falba, de nincs fúrógéped, akkor mit teszel?
- Akkor kérek egyet kölcsön vagy vásárolok egyet a barkácsáruházban.
- Aha. De minek veszel fúrógépet?
- Hogyhogy minek? Szükségem van rá, hogy lyukat fúrjak a falba.
- Nagy tévedés! Neked nem fúrógépre van szükséged, hanem lyukra. A fúrógép csak egy eszköz ennek megvalósításához.
Ha önnek szüksége van arra, hogy
- néhány órás tanulás után egy vaskos könyvből sikeresen levizsgázzon...
- nagy mennyiségű anyagot rövid idő alatt elolvasson...
- magasabb megértési szintet érjen el...
- megszerzett tudása maradandóbb legyen...
- könnyebben tanuljon nyelveket...
- az elolvasottakat könnyen felidézze...
Akkor önnek a fúrógépre van szüksége!
Akarom mondani... a Villámolvasásra!
Gyenei Melinda - Iskolai tanulás - tanulási képességek - fejlesztés
Napjaink hazai közoktatásában az ismeretek növelésével szemben a gyermekek alapképességeinek fejlesztésére helyeződik át a hangsúly. Egyre sürgetőbb igényként jelentkezik e fejlesztő munka elméletileg is megalapozott technikáinak a gyakorlatban történő bevezetése. Hazai viszonylatban a korszerű iskolapszichológiai szemléletet tükröző próbálkozások jelentős lépéseket jelenthetnek a tanulási nehézségek csökkentésében. Jelen munkával a tanulási képességek témakör szemléleti keretének és a fejlesztés lehetőségeinek, konkrét gyakorlati alkalmazásának bemutatását tűztük ki célul.
Szunyoghy András - Rajz ABC - Kezdőknek és haladóknak
A rajztanulás hosszú folyamat, a ajztudás tehetség és napi szorgos gyakorlás eredménye. A Rajz ABC segítséget nyújt kezdőknek és haladóknak egyaránt: megmutatja, hogyan kell gondolkodni, nézni és mérni, amikor rajzolunk.
Christoph Lindenberg - Waldorf-iskolák
Ez a fontos könyv 1975 áprilisában jelent meg először a nagy Reinbek/Hamburg-i Rowohlt kiadó neveléstudományi szakkönyv sorozatában, a szakemberek és az érdeklődő nagyközönség számára húszezer példányban, és már májusban újabb tizenötezer példányt kellett a piacra dobni.
Az érdeklődés ezután sem csökkent, s a könyvecske a következő évtizedben megközelítette, majd elhagyta a bűvös kétszázezres példányszámot, ami Németországban is a csúcsok elérését, és meghaladását jelentette e műfajban.
Havas Kató - A hegedűjáték új megközelítése
Csak egy megjegyzést szeretnék tenni az emberek örök érvényű tudatlansága kapcsán: a ritka és eredeti általában a legkézenfekvőbb. A Havas Kató által leírt új megközelítés eredeti, mert azt állítja, hogy a hegedülési technikákat le kell tudjuk egyszerűsíteni alapvető mozgásokra, melyek az ujjhegyeknél több testrészt is magukba foglalnak.
(Yehudi Menuhim)
Balogh László - Tanulási stratégiák és stílusok, a fejlesztés pszichológiai alapjai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Peller József - A matematikai ismeretszerzési folyamatról
Ez a mű olyan tankönyv, amely közvetlenül a tanítóképzős hallgatóknak szól, mindkét témakört, a matematikát és a tantárgy-pedagógiát, magába foglalja. A legegyszerűbb tanulói teljesítmény - 5+2=7 - kialakulásának elemző felderítésével indul, s eljut a főiskolai ismeretszerzésig. Teszi ezt olyan módon, hogy a hallgató, az olvasó ezt az ívet mint egységes folyamatot átélheti. Közben feltárul a jelenlegi oktatás fejlesztésének szükségessége és számos lehetősége is. Mivel a könyv a matematikai ismeretszerzést tágan írja le, ajánlható szakkönyvként a főiskolai és az egyetemi szaktanárképzésben is. Több olyan témakör kifejtését is tartalmazza, amelyeket másutt az érdeklődő nem talál meg. Mindezt közérthető módon tárgyalja.
S. Nemes Ilona - Gondolkodástechnika - Tanuld amit tudsz
S. Nemes Ilona nagy találmánya, hogy aktivizálja az emberben azokat az ismereteket, amelyeket már elsajátított. Vagyis: Tanuld, amit tudsz! A módszer 681 lépésben vezeti el az olvasót, hogyan tanulja meg új lehetőségek feltárására használni már meglévő tudását.
Kulcsár Mihályné - A tanulás öröm is lehet
Egyre több a nehezen író, olvasó, figyelemkoncentrációs zavarral küzd? gyermek. A szerző, aki pedagógusként maga is gyakran találkozott ilyen tanulókkal, megpróbál segítséget nyújtani problémáik megoldásához.
A kötet egyedülálló alapossággal foglalkozik a tanulási nehézségek fajtáival, okaival és az iskolaérettség feltételeivel. Részletes leírást ad a szerző által használt és jelentősen továbbfejlesztett Doman-Delacato módszeren alapuló mozgásterápiáról, melynek segítségével jó eredményeket ért el például a dyslexiás gyermekek kezelésében. Útmutatást ad az egyéni és a csoportos terápiához egyaránt.
Ajánljuk e könyvet minden olyan pedagógusnak és érintett szülőnek, aki nyitott az alternatív pedagógiai módszerek iránt, és tevékenyen részt kíván venni a rábízott gyermekek fejlesztésében.
Kovács Dezsőné - Peti és Panni második osztályba jár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Gergely Károlyné - Kovács Dezsőné - Peti és Panni olvasni, írni tanul
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Havas Kató - Tizenkét órás hegedűkurzus
A hegedűjáték új megközelítése című könyvemben megpróbáltam elmagyarázni, hogy a technika, melyet részletesen leírok nem egy nagy felfedezés, nem valami teljesen új, forradalmi, mint amilyen egy szabadalmaztatott gyógyszer. Több fontos elem a múlt általam nagyra becsült mestereitől származik. Amit én állítok nem más, mint hogy ezek az elemek hosszú tapasztalat során új formába, egy működő rendszerré olvadtak össze, amelyet talán véletlenül, vagy csak részleteiben, már mások is érintettek előttem, de tudomásom szerint még soha senki nem foglalta ezeket szabályba.
Ezen kis könyvem utáni nagy érdeklődés és azon tanárok, hegedűsök lelkesedése, akik kapcsolatba kerültek ezzel a Megközelítéssel tették szükségessé, hogy kiegészítsem a könyvem még részletesebb magyarázatokkal.
Szitó Imre - A tanulási stratégiák fejlesztése
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Csatár Katalin - Matematika tankönyv 7. osztály - I. kötet
Érdekes és szakmailag előremutató a függvények bemutatása az első kötetben. A valóságból választott különféle példákban ismertet meg a hozzárendelés fogalmával. A sokféle színes grafikon elemzése előkészíti a statisztikai alapismeretek tanítását is. A második kötet a számelméleti ismereteinket frissíti fel és egészíti ki újakkal. Legjelentősebb része a geometria tananyag, de betekintést nyújt az algebra világába is.
Johannes Kiersch - Bevezetés és magyarázat Rudolf Steiner "Általános embertan"-ához
Másfél évtizede újraindult a Waldorf-pedagógia Magyarországon. Az óvodák, iskolák és pedagógusképzések egymás után nyitották meg kapuikat. 2003-ban már 20 Waldorf-iskola működik hazánkban. Sorozatunk azoknak a tanároknak, pedagógusoknak az igényeit kívánja kielégíteni, akik az egyre népszerűbb Waldorf-pedagógia mélyére akarnak hatolni. Rudolf Steiner pedagógiai alapvetéseit az a több mint 20 kötet tartalmazza, melyek a hatalmas életművön belül a nevelés művészetéről szólnak. Korunk egyik legmodernebb pedagógiai irányzata a gyakorlatban nap mint nap bizonyítja létjogosultságát, s különös érzés azt tapasztalni, hogy a neveléstudomány újabb és újabb felfedezései mennyire összecsengnek Rudolf Steiner nézeteivel még akkor is, ha "terminus technicusai" eltérnek a Rudolf Steiner által használt nyelvezettől. Megéri a fáradtságot ez utóbbi, különös nyelvezetnek a megismerése, mely által elénk tárul a gyermek rejtélye. Tartson velünk e csodálatos rejtély megismerésében!
Diane Heacox - Differenciálás a tanításban, tanulásban
Ez a könyv a differenciáló tanítás számára a stratégiák széles választékát kínálja. Szakemberként Ön könnyen ráismer közülük azokra, amelyeket a maga számára jónak ítél, és amelyek tanítási stílusának megfelelnek. Az a stratégia, amely az egyik tanárnak könnyű, a másik számára terhes lehet. Ugyanígy az a módszer, amellyel valaki ebben a tanévben differenciáltan tanít, eltérhet attól, amelyet majd jövőre alkalmaz. Szándékunk bő választékot kínálni, hogy mindenki megtalálja azokat a módszereket, amelyek neki beválnak, és amelyek tanítási stílusához is illeszkednek.
Diane Heacox, szerző
Paul Ginnis - Tanítási és tanulási receptkönyv
A Tanítási és tanulási receptkönyv olyan gyakorlati tantermi stratégiákat mutat be, amelyek képessé tesznek bennünket arra, hogy
- megfeleljünk a különféle tanulási stílusok követelményeinek,
- ösztönözzük saját kreativitásunkat,
- színessé tegyük tanítási gyakorlatunkat,
- kihívások elé állítsuk a tehetségekeset - és a rendbontókat.
Bármelyik tantágyat is tanítjuk, segítséget nyújt, hogy
- fejlesszük a gyerekek gondolkodási képességét,
- beépítsük az órai anyagba a tanulási készségeket,
- valódi önállóságokat teremtsünk.
Ezt a különleges "receptkönyvet" elsősorban azoknak ajánljuk, akik a tanításra úgy tekintenek, mint a társadalom egyik legfontosabb hivatására, s akik gazdagítani kívánják tanítási módszereik repertoárját.
Bár Paul Ginnis az egyik világon tart előadásokat a tanítást és a tanulást fejlesztő stratégiákról, mindenekelőtt gyakorló tanár. Az elmúlt tizennyolc évben tanárként, munkaközösség-vezetőként, oktatási szakértőként és tantestület-fejlesztő oktatóként dolgozott az Egyesült Királyság és a világ több mint 450 iskolájában. Abban segített a tanároknak, hogy a tanulásról alkotott modern elméletet hatékony tantermi gyakorlattá fordíthassák át.
Vekerdy Tamás - Álmok és lidércek
1987 október. Indul a repülőgépem Wittenbe.
Miért is megyek?
Egyrészt -- ez világos volt -- azért, hogy megnézzem mi is lett abból, amiről oly sok éven át itthon olvasgattunk, olvasgattam, a Waldorf-pedagógiából. Hogyan működik -- és működik-e -- odakint Rudolf Steiner szellemi hagyatéka, a mindig kicsit az obskurantizmus vádja ellen védelmező antopofózia?
Másrészt -- és ez volt a szorongató -- tudtam, hogy valahogy azt kellene majd kitalálnom, arra is rá kellene jönnöm, hogy -- ha a dolog él és olyan, amilyennek én gondolom -- hogyan volna hazahozható, itthon megvalósítható...