Mit tudnánk elérni az üzleti életben megfelelő rálátással és inspirációval? Milyen magasságokba repülne a karrierünk, ha Steve Jobs segítené a döntéseinket? Mit tenne helyünkben Steve?
A szerző legújabb könyvében hiteles források alapján, rendkívül meggyőző erővel taglalja azt a hét irányelvet, amelyek Steve Jobsot egész életén át vezérelték és az innováció mesterévé tették: „Azt csináljuk, amit szeretünk!” „Hagyjunk nyomot a világegyetemben!”
Kapcsolódó könyvek
Ismeretlen szerző - Steve Jobs
A kiadványban szakírók, IT- és médiaszakértők, újságírók foglalják össze Steve Jobs pályafutásának és az Apple történelmének legfontosabb fejezeteit, illetve megszólal Steve Jobs egyik volt kollégája is, aki 1990 és 1994 között dolgozott együtt az Apple alapítójával. A kiadó szándéka szerint a korabeli interjúk és médiaszereplések anyagait is feldolgozó kötet változatos és érdekfeszítő portrét rajzol az IT korszak ikonjáról.
Steve Jobs (1955–2011) küldetésének érezte, hogy megváltoztassa a világot. Intellektusa és megalkuvásra képtelen természete, vezetői és üzleti képességei segítségével a földkerekség egyik legnagyobb vállalatává tett egy kaliforniai garázscéget. Emberközpontú technológiát, mindenki által használható eszközöket alkotott, és a digitális kor ikonjává vált. Úgy élte az életét, hogy távozása után is örökre köztünk maradjon, mint az információs társadalom farmernadrágos prófétája.
Walter Isaacson - Steve Jobs
iPod. iPhone. iPad. iTunes. Mac. És egy név mindezek mögött: Steve Jobs. Az Apple-vezér és Pixar társalapító első hivatalos életrajza egy nem mindennapi ember életébe enged betekintést.
A könyv írója az elmúlt két év során több, mint negyven alkalommal beszélgetett Steve Jobsszal. Ezek a beszélgetések szolgáltak a könyv gerincéül, amit tovább színesített vagy éppen árnyalt a több, mint 100 – családtagokkal, barátokkal, ellenségekkel, versenytársakkal és kollégákkal készített – interjú. Ezekből bontakozik ki Steve Jobs eseményekben gazdag élete. Egy olyan emberé, akinek páratlan kreativitása, tökéletesség iránti szenvedélye és fékezhetetlen lelkesedése 6 ágazatot forradalmasított: személyi számítógép, animációs film, zene, telefon, táblaszámítógép és a digitális könyvkiadás.
Egy olyan világban, amelyben a társadalmak a digitális kor gazdaságát építik, Jobs a legnagyobb példakép. Felismerte, hogy a XXI. században az értékteremtés igazán hatékony módja a kreativitás és a technológia összekapcsolása, s ezért olyan vállalatot hozott létre, amelyben a határtalan képzelet egyedülálló mérnöki teljesítménnyel párosul.
Jobs közreműködött a könyv készítésében, de teljesen szabad kezet adott az írónak, sőt arról a jogáról is lemondott, hogy a kéziratot nyomdába kerülés előtt átolvassa. Kifejezésre juttatta, hogy vele és az életével kapcsolatban nincs tabutéma, sőt ösztönözte az embereket, hogy őszintén nyilatkozzanak róla: „Sok dolgot követtem el, amire nem vagyok büszke. Mint például, hogy teherbe ejtettem a barátnőmet 23 évesen, és ezt nem is kezeltem a legszebben.” – mondta. „De nincs semmi olyan sötét titkom, ami ne kerülhetne felszínre.”
Jobs nyíltan – sőt néha már brutális őszinteséggel – beszél munkatársairól és versenytársairól. A barátai, ellenségei és kollégái pedig kendőzetlenül nyilatkoznak szenvedélyeiről, félelmeiről, megalkuvást nem tűrő tökéletesség utáni vágyáról, gonoszságairól és a mindent ellenőrizni akaró megszállottságáról – azaz mindazokról a dolgokról, amiknek eredményeképpen a nevéhez fűződő korszakalkotó dolgok megszülethettek.
Jobs a vele kapcsolatba kerülőket könnyen az őrületbe tudta kergetni. De személyisége annyira elválaszthatatlan a nevéhez fűződő újításoktól, ahogy az Apple számítógépe az operációs rendszerétől. Így Steve Jobs élettörténete egyszerre példaértékű és tanulságos, tele leckékkel innovációról, jellemről, vezetésről és értékekről.
Walter Isaacson az Aspen Intézet vezérigazgatója, aki korábban a Time főszerkesztője és a CNN elnöke volt. Olyan sikerkönyvek írója, mint az Kissinger életrajz és az Einstein: egy zseni élete és világa.
Richard L. Brandt - Egyetlen kattintás
Vajon honnan jött az ötlet? Hogyan repítette Jeff Bezos, a cég alaptója és vezérigazgatója, az Amazont az online kereskedelem élére? Hogyan lett a számítógépes geekből az üzleti világot átformáló vállalkozó?
Richard L. Brandt elismert újságíró több mint húsz éve publikál a Szilícium-völgy innovatív szerepéről. Ebben a könyvében Bezosszal, valamint versenytársaival és kollégáival készített interjúk alapján hitelesen tárja fel az Amazon sikerének titkát, és ábrázolja Bezos rendkívüli személyiségét és vezetői képességét.
Stephen R. Covey - A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása
Világhírű könyvében Stephen R. Covey elvközpontú oldalról közelít a személyes és szakmai problémák megoldásához. Lényeglátó megfigyeléseivel és briliáns anekdotáival lépésről lépésre mutatja meg, hogyan juttathatjuk érvényre életünkben a 7 alapelvet, melyek biztonságot adnak a változások kezelésében, bölcsességet és erőt a lehetőségek kihasználásában.
„Ez a kitűnő könyv teljesen megváltoztatta az életemet."
Tom Peters, az In Search of Excellence szerzője
„Ez a könyv arra késztet, hogy átgondoljam problémáimat, és arra, hogy betartsam tanácsait."
Rich DeVos, az Amway alapítója
„Az elvek, melyekre A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása megtanított, igazi változásokat hoztak az életembe."
Ken Blanchard, Az egyperces menedzser szerzője
Stephen R. Covey nemzetközileg elismert vezetési szakértő, szervezetfejlesztési tanácsadó, a FranklinCovey cég társelnöke. Életműve az elvközpontú élet és az elvközpontú vezetés tanítása. A Harvardon diplomázott, doktorátust a Brigham Young Egyetemen szerzett, ahol a szervezeti magatartás és az üzleti vezetés professzoraként dolgozott. Utah államban, a Sziklás-hegységben él feleségével, Sandrával és családjával.
Seth Godin - Törzsek
Az emberek ősidők óta törzsekbe tömörültek - vallási, etnikai, politikai, vagy akár a zenei ízlésük szerinti csoportokba, amelyek egy vezető és egy eszme köré gyűlve alakultak ki. Az emberi természet már csak ilyen. Mára ráadásul az internet elsöpörte a törzsek kialakulásának földrajzi, anyagi és időbeli korlátait. A blogok, közösségi hálózatok és portálok segítségével tízmilliók szerveződhetnek törzsekbe érdeklődésük szerint, például mert iPhone-imádók vagy elkötelezett szavazói egy pártnak, vagy mert új módon küzdenek a globális felmelegedés ellen. Na de ki fogja vezetni ezeket a törzseket? Ez még mindig az egyén feladata - olyan emberé, mint te vagy én. Olyan emberé, aki szenvedélyesen érdeklődik valami iránt. Ha valaki változtatni szeretne, ma már van ehhez egy remek eszköz. Ráadásul karnyújtásnyira. Ha elszalasztod a lehetőséget, hogy vezető legyél, az a veszély fenyeget, hogy örökké a "birkalétrán" kell másznod - azaz olyasvalakivé válsz, aki sose kérdez rá, hogy tényleg jó-e a feltétel nélküli szófogadás! Aki azt hiszi, hogy a vezetés másoknak való, az gondolja át újra - a vezetők a legelképesztőbb helyekről kerülnek elő. Álljon erre illusztrációként e könyv minden egyes szereplője, a maga elgondolkodtatóan egyedi példájával! Godin könyve éppen ezt célozza: gondolkodj el, van-e neked is egyedi lehetőséged arra, hogy vezesd a munkatársaidat, ügyfeleidet - vagy épp egy egészen újonnan összetoborzott embercsoportot: befektetőket, hívőket, a hobbijuknak élőket - vagy az ilyesfajta könyvek olvasóit... Törzsfőnökké válni ugyan nem könnyű - de aki ezt a könyvet elolvassa, ráébredhet, hogy sokkal könnyebb, mint képzelte. Seth Godin tíz nemzetközi sikerkönyv, köztük a The New York Times bestsellere, a The Dip szerzője. Könyveit több mint huszonöt nyelvre fordították le eddig, és olyan sikeres műveket jegyez, mint a Permission Marketing, a Purple Cow (Mi a bőgés? HVG Könyvek) és a Meatball Sundae (Hab a tortillán, HVG Könyvek). Seth Godin az egyik alapítója és vezérigazgatója a Squidoo.com-nak (egy hatalmas és intenzíven növekvő törzsnek), és ő a világ egyik legnépszerűbb üzleti bloggere is.
Csíkszentmihályi Mihály - Jó üzlet
A Jó üzletben a szerző feltárja azokat az értékeket, amelyek segítik a jövőképpel bíró vezetőket vállalkozásuk sikeres és humánus vezetésében. Ezek a vezetők az anyagi és szellemi lét határán egyensúlyozva egyaránt elkötelezettek három alapelv iránt: • a társadalom javát szolgáló, és a munkaerőt a legjobb teljesítményre sarkalló célok nyújtása; • a munkában való fejlődés elősegítése révén a dolgozók bizalmának és tiszteletének elnyerése; és • olyan termék létrehozása, amely az emberiség javát szolgálja, nem pusztán jövedelmet termel. Bármely pozícióban legyen is az olvasó - kezdő munkavállalótól a vezetőig -, lényegbevágó tanulságokat szűrhet le és tökéletesítheti munkáját. A Jó üzlet bizonyára klasszikussá válik mindazok számára, akik az üzleti élet változó világában értéket tulajdonítanak az egyén szerepének.
Szombati Orsolya - Értékesítés nyomulás nélkül
Van, aki értékesítőnek születik, és van, aki értékesítővé válik. Aki értékesítőnek születik, az ösztönösen, aki értékesítővé válik, az tudatosan épít azokra a módszerekre, amelyekről ebben a könyvben olvashatsz. Akár egyik, akár másik tábort erősíted, ez a könyv a sikereid kulcsa lesz. VÁGJ BELE MOST RÖGTÖN!
Szombati Orsolya kifejlesztett egy olyan módszert, amelynek köszönhetően pár hónap alatt felküzdötte magát területe legsikeresebb értékesítői közé, valamint 1999 decemberében elnyerte a ,,Közép-Kelet Európa Legjobb Értékesítője" címet. Ebben a könyvben elárulja sikereinek titkait: mi a sikeres értékesítés alapja? miből származnak, és hogyan kell kezelni a visszautasításokat? hogyan célszerű összeállítani egy bemutatkozó anyagot, hogy az ne a kukában landoljon? mire kell fi gyelni a telefonáláskor? mi a teendő, ha a recepciós vagy a titkárnő le akar rázni? milyen ügyféltípusok vannak, és hogyan lehet őket felismerni? mi alapján hozzák meg döntéseiket az egyes ügyféltípusok? hogyan néz ki egy tárgyalás optimális forgatókönyve? mi a hosszú távú partnerkapcsolat alapja? Ez A könyv NEM azoknak íródott, akik azt keresik, hogy vajon miért nem működhet valami az ő területükre, hanem azon gondolkodnak, HOGYAN tudnák átültetni a könyvben olvasható módszereket a saját területükre, cégük-vállalkozásuk növekedése érdekében!
Robert Gandossy - Elissa Tucker - Gazdálkodj okosan - a tehetséggel
Munkaadók és munkavállalók viszonya nagy változások előtt áll a közeljövőben. A születésszám, a nyugdíjazás és az információtechnológia trendjei a következő néhány évben radikálisan megváltoztatják a vállalati humán folyamatokat. A kiváló szakemberek által írt könyvben az elmélet, a kutatási eredmények és a gyakorlati tapasztalatok jól használható egésszé állnak össze. Olvassa el – és gazdálkodjon Ön is okosan a munkaerővel!
Frei Tamás - A bankár
Jamaicán a rendőrségi terepjárók már dübörögnek, hogy kézre kerítsék a Magyarországról óriási vagyont „kimenekítő” és a távoli karibi szigeten bujkáló, korrupt pesti bankárt.
Az Országos Jelzáloghitelbank elnökének privát gépén irtózatos erejű pokolgépet rejtettek el, és csupán percek kérdése, hogy Magyarország egyik legbefolyásosabb milliárdosát a feleségével együtt a levegőbe repítsék.
André, a leszerelt légiós és szerelme, Adrienn e pillanatban fordul rá a genovai főutcára, de a rövid mézesheteknek egy orosz bérgyilkos vet véget, aki már a nyomukban liheg.
A Megmentőből megismert André sorsdöntő válaszút elé kerül; cserbenhagyja Adriennt, amint korábbi élete megkísérti? Megtalálja a bankárt, akinek kapzsi mohósága Magyarországot végveszélybe sodorja? És mindezek után vajon visszatalál önmagához, vagy a dühödt bosszú olyan helyekre hajtja, ahonnan már nincs visszaút?
Frei Tamás első regénye, A Megmentő, hónapokig vezette a hazai sikerlistákat. A „konspirációs akcióthriller” meghonosítójaként Frei Tamás második sikerkönyvében ismét az „itt és most”-ot tárja fel olvasóinak, torokszorító izgalmak közepette. Fordulatos érzelmi hullámvasúton repít minket az amerikai ultragazdagok csillogó villáitól az Everglades bűzös mocsaráig, a lélektelen emberrablók világvégi rejtekhelyétől a tőzsdecápák konspirációinak fehér abroszos asztaláig, a politika és bűnözés, a bosszú és leszámolás, a hatalmi és szerelmi játszmák terepére, aminek értő és érző ismerője, és amelynek a világa, egy államcsőd árnyékában, sokkal közelebb van a mai Magyarországhoz, mint gondolnánk…
Joe Navarro - Árulkodó jelek
Joe Navarro, az egykori FBI-ügynök, a viselkedéselemzés nemzetközileg elismert szakértője, a "Beszédes testek" szerzője megosztja velünk a régen várt választ.
Kiderül, mi történik valójában a munkahelyeden vagy épp az állásinterjúkon. Az "Árulkodó jelek"-ből megtanulhatod, hogyan fejleszd nem verbális intelligenciádat, hogyan használd a testbeszédet munkád során. Ha pedig állást keresel, megtudhatod, hogyan viselkedj, hogy a mindent eldöntő első benyomás rólad tökéletes legyen!
Bernard Girard - A Google-modell
A Google vállalatvezetési gyakorlatát ez a könyv a világon elsőként tárja fel. Hatását mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az amerikai kiadást az Amazon olvasói egyöntetűen csillagos ötösre értékelték. Összefoglalót kapunk azokról a szokatlan, forradalmian újnak tekinthető aspektusokról, ahogy a céget alapították, ahogy a gyors vállalatfejlődést kezelték és kezelik, ahogy a pénzügyi válságra reagáltak. Új típusú munkaszervezés, új munkaerő-toborzás, új marketingeszközök az alapjai az új technológiának, amelyben a közönség, az internetezők kritikája, a nyitottság és az önkontroll egyképp szerepet játszik. A 20. század vállalatvezetési mintáját a Ford T-modelljének futószalagon való gyártása forradalmasította. A 21. század életképes vállalatainak pedig nem árt alaposan szemügyre venni a Google-modellt.
A szerző a könyv második kiadását jelentős mértékben aktualizálta, tekintettel arra, hogy a piac gyorsan változik, hogy olyan új szereplők jelentek meg, mint a Facebook, és hogy maga a Google is erőteljesen reagál minden újdonságra. A könyvet egy olyan fogalmi rendszer is gazdagítja, amely a Google ikonná vált 12 vállalatvezetési módszerén alapul, és amely minden típusú gazdasági társulatnál alkalmazható.
Bernard Girard vállalatvezetési tanácsadó, rádiókommentátor és szakelőadó.
Több könyvet írt a menedzsmentről, történetéről (Histoire des théories du management en France) és vállalaton belüli működtetéséről (Des journaux plein les mains, histoire des NMPP; Votre entreprise es passée aux 35 heures, et maintenant?), számos cikket publikált a szervezésről, a munkaszerződésről és a vállalati teljesítményre gyakorolt hatásukról.
Minthogy meggyőződése, hogy a szervezeti változások a jövőben csak az informatika révén valósíthatók meg, több mint húsz éve figyelmes, egyben kritikus megfigyelője az új technológiáknak. Egyike volt azoknak, akik már a nyolcvanas évek elején kétségbe vonták az új technológiákról szóló egyértelműen optimista beszédet (figyelmezető írása: „Et si la productivité n'était pas au rendez-vous?", (Afcet, 1982).
Több tanulmányt írt az emberi erőforrások kezelésére és a vállalat modernizálására szolgáló szoftverekről, francia nyelvterületen ő végezte az első kiterjedt vizsgálatot az internetről (CAPA, 1995). Ebbéli minőségeiben elemzi 2000 óta a Google vállalatot minden lehetséges szempontból, ami teszi lehetővé számára, hogy megfejtse egy olyan vállalat működését szervezési és vezetési szempontból, amelynek sikerét az hozta meg, hogy egyesíteni tudta a technológiai és szervezeti előnyöket.
Ken Robinson - Az alkotó tér
"Gyakran mondják, hogy az oktatás és a szakmai képzés a jövő kulcsa. Ez igaz, de ezeket a kulcsokat két irányba lehet elforgatni. Az egyik irányba forgatva elzárjuk az erőforrásokat, még azoktól is, akiktől származnak. A másik irányba forgatva felszabadítjuk az erőforrásokat, és visszaadjuk az embereket önmaguknak. Ahhoz, hogy felfedezzük igazi kreatív potenciálunkat - szervezeteinkben, iskoláinkban és közösségeinkben -, másképp kell gondolkodnunk önmagunkról, és másképp kell viselkednünk egymással szemben. Meg kell tanulnunk kreatívnak lenni.” (Ken Robinson)
Dr. Sir Ken Robinson nemzetközileg elismert vezető személyisége a kreativitás, az újító szemlélet és az emberi erőforrások fejlesztésének. A világ minden táján előadásokat tart arról, hogy az új világgazdasági helyzet milyen kreatív megoldásokat követel meg az üzleti élet és az oktatás terén.
Sir Ken az Egyesült Királyságbeli Warwick Egyetem professzor emeritusa. Európai, ázsiai és egyesült államokbeli kormányzati szervekkel, nemzetközi hivatalokkal, Fortune 500 cégekkel, valamint több vezető kulturális szervezettel dolgozott együtt szerte a világon. A 2006-os és 2010-es TED konferencián tartott híres előadásait emberek milliói nézték és nézik világszerte. A művészet érdekében végzett munkájáért 2003-ban II. Erzsébet királynő lovaggá ütötte. A Time, a Fortune és a CNN 2005-ben beválasztotta a Principle Voices szakértői csapatába. Az oktatás, a kreativitás és a kulturális fejlődés terén végzett nemzetközi munkájáért számos tiszteletbeli címet és díjat kapott.
Sir Ken Robinson húsz nyelvre lefordított bestsellere, Az alkotó elem – Fedezd fel, mire születtél, és minden megváltozik 2010-ben jelent meg magyarul.
Mikael Krogerus - Roman Tschappeler - 52 döntési modell
Nap, mint nap szembesülünk néhány alapvető kérdéssel. Mit akarunk? Hogyan érhetjük el? Hogyan dolgozzunk eredményesebben? Miként élhetünk boldogabban? A világpiacon hamar bestsellerré vált könyv az üzleti élet népszerű döntési modelljeit mutatja be könnyen érthető, rövidített formában. A közismert SWOT-analízis, a kevésbé ismert, de ugyancsak hasznos Svájci sajt-modell mellett például még azt is megtudhatjuk, hogyan emlékezzünk mindenre, amit valaha megtanultunk… A szerzők mindezt olyan új formákkal, kreatív gondolatokkal, vizuális ötletekkel egészítették ki, amelyek önmagunk megismerését és fejlődését is segítik, s egyben arra biztatnak, hogy bátran alkossuk meg a saját modelljeinket. Ha stratégiai terveket készítünk, üzleti bemutatóra készülünk, vagy akár személyes kapcsolatainkat igyekszünk javítani, ennek a kis könyvnek köszönhetően ezután sokkal tudatosabb, megalapozottabb döntéseket hozhatunk.
Brian Tracy - Önerőből milliomos
Ez a könyv 15 év kutatási és oktatási munkájából, valamint személyes tapasztalataim összegzéseként született. Sok száz könyvet és sok ezer cikket olvastam el arról, hogy miként válhat az ember önerőből milliomossá. Könyvem ezen olvasmányok kulcsfontosságú gondolatait, és a bennük leírt stratégiák lényegét foglalja össze.
Az ötleteket és stratégiákat egyszerű, kipróbált és könnyen használható formában teszem közzé, hogy azonnal elsajátíthatók és alkalmazhatók legyenek.
John Kay - Oldalazás
Ha pontosan tudjuk, mit akarunk, ismerjük a körülményeket, elegendő információval rendelkezünk, és átlátjuk mások reakcióit, akkor egyszerűen, világos módszerek és modellek alapján, direkt módon meg tudjuk oldani problémáinkat. De ha - mint oly sokszor az életben - céljaink homályosak és összetettek, a környezet bizonytalan, információink hiányosak, az interakciók kiszámíthatatlanok, akkor minden a feje tetejére áll: direkt megoldásaink kudarcot vallanak, céljaink romba dőlnek, előbb utóbb hibáztatni kezdjük a körülményeket és msáokra hárítani a felelősséget. A kialakult helyzetet pedig - jobb híján - meglévő direkt módszereinkkel megpróbáljuk utólag megmagyarázni: ésszerűsítéssel helyettesíteni az ésszerűséget.
És itt kap szerepet az oldalazás.
A Financial Times elismert publicistája, több gazdasági témájú könyv szerzője, rendkívül meggyőzően mutatja be, milyen kevés esetben érdemes használnunk döntéseinknél a megszokott és beváltnak hitt direkt módszereinket. Mikor és miért kell sokkal inkább indirekt módon közelítenünk - ahogy ő nevezi - oldalaznunk? Miért célravezetőbb újra és újra próbálkoznunk, kísérleteznünk, alkalmazkodnunk és elismerni tévedéseinket?
A könyv azoknak szól, akik fogékonyak az alternatív gondolkodásra, akik céljai között szerepel, hogy boldogok és gazdagok legyenek, de hajlandók elfogadni, hogy bonyolult világunkban mindez ott van, ahol megtaláljuk, nem pedig ott, ahol keressük.
Lev Tolsztoj - Anna Karenina
Anna Karenyina bizonyára a legelevenebb a világirodalom valamennyi nőalakja közül: mind újabb filmekben, balettelőadásokban és musicalekben láthatjuk, jöhet bármilyen új hullám az irodalomban, új erkölcsiség a társadalomban, szexuális forradalom és feminizmus, az ő története valamiért nem avul el.
Még egy népszerű orosz rapper is kérleli az egyik trackjében, hogy „minden jó lesz, nem kell a vonat alá ugrani”.
Alakjának titka sokrétű; bizonyára benne van az is, hogy Tolsztoj, aki elementáris erővel és szexuális étvággyal vonzódott a szép nőkhöz (miközben a női szépséget és a szexualitást idővel egyre inkább bűnös dolognak tartotta), minden ízében elragadó hősnőt teremtett – szépsége, flörtölésének bája, gondolkodása, jelleme, tartása, lázadása korának erkölcsei ellen mind-mind jelentékeny, már-már félelmetesen elbűvölő.
Pedig Tolsztoj eredetileg Anna alakján keresztül nevetségessé akarta tenni azokat a „nihilistákat”, akik a családot, a társadalom szilárd erkölcsi alapjait rombolják. Nem így sikerült, mert a Tolsztojban élő nagy művész nem engedte, hogy regénye tanmese legyen. A bűnös lélek a világirodalom legvonzóbb házasságtörő asszonya lett, a könyv pedig – Thomas Mann szavaival – minden idők „legnagyobb társadalmi regénye”.
Carmine Gallo - Steve Jobs a prezentáció mestere
Lerántjuk a leplet! Steve Jobs előadásainak titka: egy olyan három részből álló keretrendszer, amely elkápráztatja a közönséget
Akár éppen az új iPhone-t mutatja be, akár egy konferencia nyitóbeszédét tartja, Steve Jobs lehengerli közönségét mesteri előadásainak stílusával és lendületével. Nem csak egyszerűen információt ad át: elmesél egy történetet, lendületesen felfest egy képet, megosztja vízióját. Hallgatóságát egy egyedi, inspiráló és felejthetetlen utazás részeseivé teszi.
Ön is képes erre, ha a könyv segítségével elsajátítja Jobs azon technikáit, amelyeket őt az előadások művészévé tették. Carmine Gallo, a kommunikációs technikákat oktató coach ebben a könyvben Jobs prezentációin keresztül, egy olyan azonnal elsajátítható keretrendszert mutat be, amelynek segítségével Ön is élete legjobb prezentációit tervezheti meg, és adhatja elő.
A következőkről lesz szó:
Készítsünk egy inspiráló márkatörténetet!
Válaszoljuk meg a legfontosabb kérdést!
Vázoljunk fel egy pontos, emlékezetes és konzisztens víziót!
Tegyük érthetővé a számokat!
Szerezzünk felejthetetlen pillanatokat!
Készítsünk megragadó diákat!
Legyünk a színpadi előadás mesterei!
Csináljuk könnyedén!
Próbáljunk hatékonyan!
Érezzük jól magunkat!
Minden egyes fejezetben olyan eszközöket és stratégiákat találunk, amelyekkel már a következő előadásunkban is felhasználhatunk. Steve Jobs ténylegesen elhangzott előadásait felhasználva, a szerző segít felismerni és alkalmazni Jobs technikáit, amelyekkel aztán minket is tátott szájjal fogak hallgatni vevőink, ügyfeleink vagy éppen kollégáink.
A Hogyan legyünk őrülten hatásos előadók könyv segítségével a szinte a kezünkben tarthatunk bármely hallgatóságot, tömören és egyértelműen átadhatjuk a nekik szánt üzenetet, meggyőzhetjük őket termékünk, szolgáltatásunk értékeiről, vagy ötleteink mellé állíthatjuk őket – egyszerűbben és hatásosabban, mint az valaha gondoltuk volna. Sőt, leseperhetjük a konkurenciát, a lehetséges vevőket tényleges vevőkké tehetjük, a tényleges vevőket pedig rajongókká változtathatjuk.
Nem könnyű Jobs nyomába lépni, de ha egyszer elkezdjük használni a technikáit, előadásaink biztosan nem fognak egykönnyen feledésbe merülni.
Carmine Gallo a világ legjobban csodált márkaival rendelkező cégeknek ad előadásokkal, kommunikációs technikákkal és a médiával kapcsolatos tanácsokat. A Businesweek.com állandó szerzője, valamint rendszeres olyan előadások nyitóbeszédeit tartja, amelyeket a legnagyobb amerikai televíziós és online csatornák is közvetítenek. Többek között szerepelt már a New York Times-ban, a Wall Street Journalban és az Investor’s Business Daily napilapban is. Gallo a san-francisco-i öbölben lakik, és alelnöke volt egy, a világ tíz legnagyobbja közé tartozó PR cégnek.
Takáts Péter - Menedzserkalauz
"Gyakorló vezetők és tanácsadók is egyetértenek abban, hogy a 21. században égető szükség van új vezetési módszerekre. A gazdasági élet résztvevői érzik, hogy elérkezett az idő, amikor a menedzsment területén is új gondolatoknak kell megjelenniük, mert Einstein örökérvényű gondolatainak megszületése óta tudják: "Egy problémát, amit egy adott gondolkodás létrehozott, nem lehet ugyanazzal a gondolkodással megoldani". Ugyanakkor a gyakorlatban mégis azt látjuk, hogy a vezetők és menedzserek tovább küzdenek a régi problémákkal és a racionális, bürokratikus illetve hierarchikus megközelítésre épülő vezetési elméletekkel. Ezért ebben a könyvben arra vállalkoztam, hogy megfogalmazzam azokat az új gondolatokat, melyek alkalmasak lehetnek a problémák megoldására, valamint egy új vezetési stílus és ebből fakadóan egy új vezetési kultúra meghonosítására. Az általam bemutatott organikus szemlélet a gazdasági vállalkozások világában még viszonylag fiatalnak számít, ennek ellenére igen gyorsan terjed és szinte napról napra nő azon vállalkozók és vállalkozások száma, akik ezen gondolatok alapján élnek és dolgoznak. Az organikus szemlélet és a régi vezetési stílus között erős feszültség van, de a gyakorlat azt mutatja, hogy aki képes az új szemléletet elsajátítani és gondolkodását a régi beidegződésektől megszabadítani, az vállalkozásában olyan - eddig rejtett - tartalékokat szabadít fel, melyek rövid időn belül a hatékonyság és az eredményesség jól mérhető számaiban mutatkoznak meg. Eközben a változások mintegy mellékhatásaként az ilyen vállalkozásokba visszatér az örömteli és értelmes munkavégzés régen elfeledett hangulata is." (a Szerző)
Nyáry Krisztián - Így szerettek ők 2.
Nyáry Krisztián néhány évig költészettörténetet tanított a pécsi egyetemen, majd a 90-es évek közepén otthagyta a katedrát, azóta kommunikációs tanácsadóként dolgozik. Vezetett pr-ügynökséget és közvélemény-kutató intézetet, volt állami szervezet kommunikációs igazgatója, de a hobbija az irodalomtörténet maradt. 2012 elején barátainak kezdte publikálni a Facebookon magyar írók és művészek szerelemi életéről szóló képes etűdjeit, amivel néhány hónap alatt nagy népszerűségre tett szert. A barátoknak szánt bejegyzésekből Így szerettek ők címmel könyv lett, a kötetből pedig az elmúlt év egyik legnagyobb könyvsikere, amely elnyerte a XX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Budai-díját és a Magyar Könyvtárosok Egyesülete Fitz József-könyvdíját is. A második könyvben újabb 40 magyar író és költő izgalmas, de kevesek által ismert párkapcsolati története szerepel. A szerző célja ezúttal is az, hogy az elmesélt szerelmei történetekkel kedvet csináljon a művek olvasásához.
Karinthy Frigyes fegyverrel a kezében szöktette meg férjétől első feleségét, Judik Etelt, miután párbajozott is miatta.
Jókai Mórt elmebetegnek akarták nyilvánítani rokonai, hogy ne vehesse el a nála 54 évvel fiatalabb Grósz Bellát.
Szabó Lőrinc azt tervezte, hogy hármasban fognak élni feleségével, és annak legjobb barátnőjével, Korzáti Erzsébettel, aki hosszú évekig a költő szeretője volt.
Füst Milán hatvan éven át tartott fenn szerelmi kapcsolatot Jaulusz Erzsébettel, de csak néhány napig éltek együtt.
Molnár Ferenc ollóval kivágta nadrágja térdeit, hogy bebizonyítsa: felesége, Vészi Margit nem gondoskodik róla.
Örkény István le akarta lőni első feleségét és annak szeretőjét, akik a brit hírszerzés ügynökei voltak, de pisztoly helyett mackósajtot vitt magával.
Rejtő Jenő két alkalommal is a gépírónőjét vette feleségül, akiknek estélyi ruhában kellett gépelniük.
Bródy Sándor szíven lőtte magát miután szeretője, Erdős Renée elhagyta.
Jászai Mari elhagyta a halálos beteg Reviczky Gyulát egy 18 éves fiatalember kedvéért, akit ő nevezett el Szomory Dezsőnek.
Móricz Zsigmond egy garniszállóra vitte az utcán megismert fiatal Litkei Erzsébetet, az Árvácska modelljét, aki ezután élete utolsó élettársa lett.
Néhány igaz mese magyar írókról és költőkről, amelyeket kevesen ismernek. Az Így szerettek ők második kötetében a szerző Csokonaitól Vas Istvánig, Dérynétől Déry Tiborig mesél el 40 történetet múzsákról, megcsalt szeretőkről, örök hűségről és a szerelem sokféle arcáról.
Richard Templar - A meggazdagodás 100 szabálya
Szeretne könnyen és gyorsan meggazdagodni? Ki nem? Richard Templar nemzetközi bestsellerjéből megtudhatjuk, hogy a pénz ugyan ritkán jön gyorsan és könnyen, mégis van esélyünk a meggazdagodásra, ha tenni is hajlandóak vagyunk érte, sőt az is kiderül, hogy gazdagság és becsület nem feltétlenül zárja ki egymást.
Richard Templar harmincéves szakmai tapasztalattal rendelkezik az üzleti életben. Végigjárta a vállalati „szamárlétrát”. Jelenleg saját céget vezeti – sikerrel. A 100-szabály sorozat köteteiben tanácsait adja közre mindazoknak, akik sikeresek akarnak lenni az élet fontos területein.