A 6. osztályos kötet folytatja a sorozat pozitív hagyományait.
Szemléletes példákkal, tudatosan felépített, apró lépéseken keresztül vezeti a tanulókat a tananyag elsajátításához.
A tankönyvben nagy számban találhatók olyan tevékenységek, játékok, amelyek segítik, hogy a tanulók aktívan, konstruktívan vegyenek részt a tanulási folyamatban. Ezeknek a játékos feladatoknak a feldolgozása a nem szakrendszerű órák keretében is megtörténhet, így azok hatékonyan használhatók fel a tananyag elmélyítésére is.
A könyv alapvető célja a matematikai kompetenciák emelése, többek között a számolási, problémamegoldási, kombinatív, rendszerezési képességek, a térlátás fejlesztése.
Kapcsolódó könyvek
Jakab Tamás - Kosztolányi József - Pintér Klára - Vincze István - Sokszínű Matematika 7
Az elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.
A tankönyvcsalád felsőbb évfolyamos köteteire is jellemző, hogy a tananyag feldolgozásmódja tekintettel van a tanulók életkori sajátosságaira. Ezért bár nem siettetik az absztrakt eszközök bevezetését, a 7. és 8. osztályos tananyagban már sor kerül a definíciók alkalmazására, a bizonyítási igény kialakítására is.
A kidolgozott példák segítik az önálló tanulást és megértést.
Árki Tamás - Konfárné Nagy Klára - Kovács István - Trembeczki Csaba - Urbán János - Sokszínű matematika feladatgyűjtemény 11-12.
A feladatgyűjtemény, amelyet a kezében tart, egyedülálló a középiskolai matematika feladatgyűjtemények között. A szokásos tematikus felépítésen túl ugyanis ebben a kötetben évfolyamonként, kisebb fejezetekre bontva találjuk a feladatokat.
A könyv felépítése pontosan követi a _Sokszínű matematika_ tankönyvcsalád köteteinek szerkezetét, így akik ebből a tankönyvből tanulnak, közvetlenül alkalmazhatják az órai munka és az önálló gyakorlás, sőt az érettségi felkészülés során is.
Ugyanakkor - mivel a feladatgyűjtemény felépítése természetesen megfelel a tantárgy belső logikájának és az iskolákban általánosan alkalmazott kerettanterveknek - minden nehézség nélkül használhatják azok is, akik más tankönyvekből tanulják, illetve tanítják a matematikát.
A feladatok nagy száma és változatossága miatt a tanulók bőségesen találnak a maguk számára kitűzött szintnek megfelelő gyakorlási lehetőséget. Így a tankönyveket és a feladatgyűjteményt együtt használva kellő jártasságot szerezhetnek a feladatmegoldásban.
Az egyes fejezetek végén található _Vegyes feladatok_ áttekintést adnak az adott fejezet anyagából, ezért jól segíthetik az átfogóbb számonkérés előtti felkészülést.
Jakab Tamás - Kothencz Jánosné - Kozmáné Jakab Ágnes - Pintér Klára - Vincze István - Sokszínű Matematika 8
Az elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.
A tankönyvcsalád felsőbb évfolyamos köteteire is jellemző, hogy a tananyag feldolgozásmódja tekintettel van a tanulók életkori sajátosságaira. Ezért bár nem siettetik az absztrakt eszközök bevezetését, a 7. és 8. osztályos tananyagban már sor kerül a definíciók alkalmazására, a bizonyítási igény kialakítására is.
A kidolgozott példák segítik az önálló tanulást és megértést.
Árki Tamás - Konfárné Nagy Klára - Kovács István - Trembeczki Csaba - Urbán János - Sokszínű matematika feladatgyűjtemény 9-10.
A 9-10. évfolyamos feladatgyűjtemény két évfolyam feladatanyagát összevonva tartalmazza, melyekhez a megoldás CD mellékleten található.
Kosztolányi József - Kovács István - Pintér Klára - Urbán János - Vincze István - Sokszínű Matematika 9
Az elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható.
Ismeretlen szerző - Matematikai versenytesztek '98
A Zrínyi Ilona Országos Matematikai Versenyt az 1990-es évek eleje óta rendezi meg a Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány. A versenyszervezők célja a matematika népszerűsítése, valamint az, hogy a diákok örömmel oldják meg az izgalmasabbnál izgalmasabb feladatokat.
A kötet az 1998. évi verseny feladatait, megoldásait és eredményeit tartalmazza.
Szűcs Sándorné - Zólyominé Székely Gyöngyi - Kocsis Sándorné - Négyjegyű függvénytáblázat - Matematika, fizika, kémia, informatika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
C. Neményi Eszter - Wéber Anikó - Matematika tankönyv 3. osztály
Az iskolákban évek óta használják a Neményi-féle matematika-tankönyveket. Néhány éve jelent meg a könyvek és munkafüzetek átdolgozott, szép, színes változata. A magas szakmai színvonalat biztosítja a szerzők többéves tankönyvszerzői múltja, valamint tanítási gyakorlata. (Neményi Eszter pedagógiai munkássága, tanítóképzői oktatói munkája, a társszerzők alsó tagozatos tanítói tapasztalata.) A könyvek tananyagtartalma hosszú évek során kiérlelt tantervre épül. Nem számtan-mértant tanít, hanem gondolkodást fejlesztő matematikát. A matematika különböző ágai (halmazok, logika, valószínűség...) segítik a számolási készség, képesség kialakítását. A legfőbb módszer, amelyre ezek a tankönyvek épülnek, a tevékenységre, tevékenykedésre épülő ismeretszerzés, az eszközhasználat. Olyan tudást szerezni, amely a későbbiekben könnyen előhívható, melyre új ismereteket könnyen lehet építeni, mely az önálló gondolkodást is fejleszti, csak ilyen módon lehet. A mechanikusan elsajátított tudás, az alapműveletek sulykolása nem vezet hosszú távon alkotóképes tudáshoz. Az alapműveletek megtanulása is nagyon fontos (alsó tagozatban talán a legfontosabb), de nem mindegy, hogy milyen módszerrel történik ez. A cselekvésen alapuló tanulás lehet, hogy munka- és időigényes a tanító számára, de megéri. A gyermek számára viszont érdekes, játékos és sok sikerélményhez vezető.
Pál Imre - Térláttatós ábrázoló mértan
Ez a könyv az ábrázoló mértan gyakorlatilag fontos szerkesztéseit két szemmel való látást biztosító ábrákkal mutatja be, vagyis egy teljes modelltárat bocsát az olvasó rendelkezésére. A műszaki és természettudományos oktatás minden szintjén (tehát középfokon és szakrajzi tanfolyamokon is) iskolai és magántanulásban egyaránt használható, a levelező oktatásban pedig nélkülözhetetlen segédkönyv. Egyetemi segédkönyvként való használatát a Művelődésügyi Minisztérium 8799/1959 sz. alatt engedélyezte.
Rövid térgeometriai bevezetés után a műszaki rajz alapját képező kétképsíkos ábrázolás (rendezett vetületek) keretében a metszési és méretes feladatokat tárgyalja végig; érintve az affinitást, kollineációt, a szabályos testeket és az árnyékszerkesztést is. A síklapú testeken kívül részletesen foglalkozik a görbe felületek metszési (áthatási) és kiterítési problémáival. A kótás ábrázolás ismertetése után szemelvényeket nyújt a paralel és centrális perspektívából. Változatos példákat mutat be a különféle műszaki alkalmazások területéről.
Cser Andor - Matematika 8.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Lantos Béla - Robotok Irányítása
A nagy pontosságú, gyors működésű robotok a korszerű gyártórendszerek fontos részét alkotják. Irányításuk szükségessé teszi a szabályozástechnika és a számítástechnika eredményeinek alkalmazását. A könyv a merev, nyílt láncú, elágazás nélküli robotok modelljeinek (geometriai, kinematikus, dinamikus) meghatározásával, pályatervezéssel, robotirányítási algoritmusokkal és azok megvalósításának kérdéseivel foglalkozik. Részletesen vizsgálja a szabad mozgás (pozícióirányítás), a korlátozott mozgás (hibrid pozíció- és erőirányítás) és az adaptív irányítás kérdéseit, továbbá a megvalósításukhoz szükséges algoritmusokat. Feldolgozza, egységes szempontból összefoglalja és néhány területen továbbfejleszti a robotirányítás elméleti és gyakorlati alapjait. Kidolgozza a korszerű robotirányítási módszerek algoritmusait, és foglalkozik valós idejű (real time) realizálásuk kérdésével is. A mű megértését részletesen kidolgozott példák segítik. A függelék összefoglalja a mechanikai alapokat és a szabályozáselmélet fontosabb idő- és frekvenciatartománybeli tervezési módszereit. A szerző "Robotok irányítása" címmel 1986-tól tart eladásokat a Budapesti Műszaki Egyetem Villamosmérnöki Karán (műszer- és irányítástechnika szak, informatika szak robotirányítási ágazat), e könyv ezen előadások alapján jött létre. Ezeken a szakokon és más egyetemek, főiskolák hasonló szakterületein tankönyvként is használható. Haszonnal forgathatják a robotika és a szabályozástechnika iránt érdeklődő mérnökök, informatikusok és kutatók is.
Rábai Imre - Elemi matematikai példatár IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Rábai Imre - Elemi matematikai példatár III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Rábai Imre - Elemi matematikai példatár I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Csahóczi Erzsébet - Csatár Katalin - Kovács Csongorné - Morvai Éva - Széplaki Györgyné - Szeredi Éva - Matematika tankönyv 6. osztály I-II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hajnal Imre - Matematika III.
Az átdolgozott tankönyvsorozatnak ebben a kötetében a kerettantervben megfogalmazott témakörök kerültek feldolgozásra a 11. évfolyam számára. A könyv a középszintű érettségire készülő gimnáziumi és szakközépiskolai tanulóknak íródott, a matematikából továbbtanulni szándékozók részére nem elegendő a tankönyv anyagának elsajátítása. Az apró betűvel szedett részek matematikatörténeti érdekességeket és kitekintéseket adnak, melyek mélyebb szakmai ismereteket igényelnek. Ezek részletes leírását, feldolgozását mellőztük, de a kérdésfeltevéseket fontosnak éreztük. A tananyag feldolgozási módja hasonló az előző két tankönyvben megszokotthoz. A kidolgozott példákkal az elsajátított ismeretek alkalmazási lehetőségeire szeretnénk rámutatni, továbbá mintát adni a feladatok megoldásának leírására. A kiemelések azokra a részekre kívánják felhívni a figyelmet, melyek fontos gondolatokat tartalmaznak. A fejezetek végén található gyakorlófeladatok változatosak, különböző nehézségűek, ezek segítik a könyv használóit a tananyag megértésében, elsajátításában. A kitűzött feladatok mellé továbbra is ajánljuk a _Matematika feladatgyűjtemény a középiskolák tanulói számára_ és a _Geometriai feladatok gyűjteménye_ című köteteket.
Hack Frigyes - Dr. Fülöp Ferenc - Kugler Sándorné - Radnai Gyula - Urbán János - Szabados László - Nemerkényi Antal - Balázs Lóránt - Büki András - Négyjegyű függvénytáblázatok, összefüggések és adatok
A könyv a régi, az érettségi és a felvételi vizsgákon harminc éve használatos Négyjegyű függvénytáblázatok. Matematikai, fizikai, kémiai összefüggések című kiadvány átdolgozott, kiegészített, adattartalmában felfrissített változata. A középiskolai matematika, informatika, fizika, csillagászat, földrajz és kémia tananyagában megtalálható legfontosabb összefüggéseket és a számítási feladatokhoz nélkülözhetetlen adatokat, táblázatokat tartalmazza. A tartalomból: matematika, informatika, fizika, csillagászat, földrajz, kémia.
Igor Rosztiszlavovics Safarevics - Algebra
Safarevics algebrája az algebra axiomatikus és logikai fejlődése mentén haladva rendkívül széles áttekintést ad az algebráról. Témáiban messze túlmutat a szokásos egyetemi kurzusok anyagán. Maga a szerző is elismeri, hogy ennél többre törekedett, vitaalapot kívánt adni a tudományterület további fejlődéséhez. A rendkívül tömör és pontos megfogalmazású mondanivalót leíró részek - a természettudományok különféle területeiről vett impozáns példák tarkítják. A könyv mindössze az analitikus geometria és a lineáris algebra főiskolai szintű ismeretét feltételezi.
Jordán Tibor - Recski András - Szeszlér Dávid - Rendszeroptimalizálás
A gyakorlati életből származó algoritmikus feladatok megoldásában a véges matematika, ezen belül is leginkább a gráfelmélet ismeretanyaga és eszköztára gyakran nélkülözhetetlen. Ez a könyv az ilyen szemléletű módszerek kutatásával foglalkozó kombinatorikus optimalizálás tudományába kíván betekintést nyújtani. Az első részben általános módszereket ismertet (lineáris programozás, matroidelmélet, közelítő és ütemezési algoritmusok), a másodikban konkrét esettanulmányokkal foglalkozik (megbízható távközlési hálózatok tervezése, nagybonyolultságú integrált áramkörök huzalozástervezése, lineáris villamos hálózatok analízise, rúdszerkezetek merevségének vizsgálata).
A könyv eredetileg a BME-n a műszaki informatikus hallgatók számára tartott Rendszeroptimalizálás, valamint az alkalmazott matematikus hallgatók szám-ára tartott Kombinatorikus optimalizálás című tárgyakhoz készült. Azt reméljük azonban, hogy a tudományegyetemek matematikus képzésében meghirdetett, hasonló témájú tárgyak hallgatói is haszonnal forgathatják. A könyv megértéséhez szükséges előismeretek nem lépik túl az alapképzésben oktatott matematikai alapműveltség szintjét.
A könyv szerzői évek óta oktatnak hasonló tárgyakat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, valamint az Eötvös Loránd Tudományegyetemen.
Walter Fischer - A digitális műsorszórás alapjai
Hosszú kutatási időszak után az elmúlt évtizedben indult útjára a digitális televízió. Analóg elődjénél jobb és állandó minőséggel, sokkal gazdaságosabb átviteli megoldásokkal valamint új szolgáltatások lehetőségével tör be mindennapi életünkbe és nyitja tágra az ajtót a konvergencia néven emlegetett jelenségnek, amikor is egybefonódik a távközlés, a média és az informatika, s együttesen sohasem látott távlatokat nyitnak. Elsőként a műholdas műsorelosztásban vált jellemzővé a digitális megoldás, most esedékes Európában - így Magyarországon is - a földfelszíni műsorszórás digitálissá alakítása és szinte ezzel egyidőben kerül sor a digitális kábeltelevíziózás alkalmazására is.
Walter Fischer olyan monográfiát írt, amelyben megtalálhatók a digitális televíziózás alapjai, az információ-tömörítési eljárástól a digitális televízió-átviteli rendszereken keresztül egészen a méréstechnikáig. A fókuszban az európai digitális földfelszíni műsorszórás áll, de jó áttekintést kapunk a világ más részein használt rendszerek lényegéről és a műholdas és kábeles digitális műsorelosztás technikáját is megismerjük.
A szerző - oktatói tapasztalatainak köszönhetően - kiváló arányokat tart az elméleti alapismeretek, a matematikai leírások és a gyakorlati tudnivalók között. Ennek eredményeképpen e kötet egyaránt alkalmas tankönyvnek, mérnöki kézikönyvnek, sőt még arra is, hogy a nem hírközlési alapképzettségű, de műszaki témákban jártas olvasó képet alkothasson a digitális televízió működésmódjáról.
Walter Fischer, a Rhode&Schwarz kutatómérnöke.