Kapcsolódó könyvek
Puzsér Róbert - A hét mesterlövésze I.
Népszerű filmklasszikusok, ahogyan eddig még nem láttuk őket, avagy bevezetés a filmtörténetbe - nem csak filmbarátoknak. A hazai média legismertebb, sőt leghírhedtebb "megmondóembere", Puzsér Róbert - nagy sikerű rádióműsora, _A hét mesterlövésze_ nyomán - ezúttal az elmúlt évtizedek filmtermését teszi szigorú kritikája tárgyává. Szókimondó értékítéletei minden bizonnyal élénk vitákat fognak kiváltani a filmbarátok körében, hiszen a szerzőnek a művészfilmekkel kapcsolatos sznobizmus éppúgy nem kenyere, mint a kritikátlan Hollywood-imádat. Valamennyi filmismertetőt nem egyszer ritkaságszámba menő, nagyméretű fotó illusztrál. A kétkötetes mű második kötete 2013 tavaszán jelenik meg.
Mudri István - Videoszerkesztés Adobe Premiere programokkal
Az utóbbi néhány évben a digitális készülékek nagymértékű térnyerése figyelhető meg a videózás területén. Ennek oka elsősorban az árcsökkenésben keresendő. Ha ehhez még hozzávesszük a „hétköznapi” számítástechnika lassan már évtizedekben mérhető megingathatatlan fejlődését, eljutunk arra a felismerésre, hogy manapság iskolás gyerekek játszóeszközévé kezd válni a video számítógéppel támogatott szerkesztése.
Egyre-másra jelennek meg e témában egyszerűbb és kicsit nehezebben kezelhető alkalmazások. A videoszerkesztő programok zászlóshajója kétségtelenül az Adobe cég Premiere nevű hajója.
Schmitt Péter - Tévé-könyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Tim Appelo - Ally McBeal
A több díjat nyert sorozat az Ally McBeal mókás, elbűvölő főszereplőnője már az első adások után a tévénézők szívébe lopta magát.A több mint 400 színes fényképpel illusztrált könyv lebilincselő olvasmánnyal örvendezteti meg a rajongókat. Elkalauzolja őket a vidám, okos, de néha összetört szívű szereplők világába, ahol a bájosan fura Ally és barátai élnek. Reméljük, hogy a lenyűgöző, apró-cseprő dolgokat és komoly tényeket is bemutató könyv elnyeri a magyar olvasók tetszését is.
Knut Hickethier - Film- és televízióelemzés
A hatvanas évek közepe óta a németországi egyetemeken már folyik a filmművészet esztétikai struktúráinak elemzése, és a hetvenes évektől a televíziós adások analízisével is foglalkoznak. Knut Hickethier elemzése abból indul ki, hogy az audiovizuális médiában a közvetítő struktúrák közös vonásai mellett nem hanyagolhatók el a különbségek. Ezek nem annyira az audiovizuális elbeszélés és ábrázolás alapjaiban rejlenek, hanem az alkalmazási módok, speciális feladatkijelölések terén, a gyártás és a forgalmazás különböző módszereiben. A kötetet Györffy Miklós fordításban a felsőfokú médiatanulmányokat folytatóknak ajánljuk.
Leon Smith - Movie and Television Locations
It is often said that the greater Los Angeles area is the largest movie set in the world, and if a person lives there long enough their home or street will probably be featured in a film or television show. The tourism industry in Tinseltown is huge business, with thousands of devoted fans each day flocking to see just where their favorite star's blockbuster was filmed. This work documents locations used in over 335 motion pictures and 86 television series filmed in Los Angeles and San Diego. The locations were identified and verified after an extensive review of films, video tapes, site photographs, and personal interviews with film industry personnel. Included are synopses of the motion pictures and television series cited; an exhaustive index provides instant access to names, places, monuments, landmarks, film studios, film titles and television titles.
Ismeretlen szerző - Tévékönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Béres Attila - Leányálom
A szerelmi háromszögre nem érvényes a Pitagorasz-tétel.Mint ahogy más szabály sem.Berényi Kata és Hoffer Eszter a Barátok közt című tévésorozat két tinédzserkorú főszereplője ezt már tapasztalatból tudja. A könyvből kiderül, hogyan élték át és túl barátságuk eddigi legsúlyosabb válságát.
Puzsér Róbert - A hét mesterlövésze II.
A hazai filmes média évek óta Hollywood és a látványcentrikus filmek ízlésterrorjáról panaszkodik. Emiatt a tájékozatlan filmbarátok hajlamosak azt hinni, az utóbbi években csak gyorsan avuló blockbusterek születtek, valóban figyelemre méltó, remekműgyanús alkotások nem igazán. A szókimondásáról és szenvedélyes filmszeretetéről egyaránt ismert Puzsér Róbert népszerű rádióműsora alapján született könyve, A Hét Mesterlövésze második kötetében az elmúlt két évtized legérdekesebb alkotásaira irányítja a reflektorfényt. A kiválasztott 25 film fényes bizonyítéka annak, hogy értékes alkotások a világ bármely pontján készülhetnek, akár Hollywoodban is, ha valóban eredeti tehetség ül a rendezői székben.
Balázs Géza - Szayly József - Szilágyi Árpád - Médiaismeret
Az olvasó 137 oldalon alapos tudást vehet magához a médiaelméletből, a műfajokból, a sajtó, a rádió, a televízió és az internet témaköréből, sőt - nemhiába nyelvész a DUE alelnöke - külön fejezetet kapott a sajtó nyelvhasználata is.
A szerzőkről:
Balázs Géza (képünkön) nyelvész, néprajzkutató, a BDF és az ELTE tanszékvezető egyetemi tanára, a DUE alapító alelnöke, nyelvművelő televízió- és rádióműsorok házigazdája, több könyv szerzője.
Szayly József újságíró, okleveles villamosmérnök és MBA menedzser. 18 éves kora óta rádiózik, a DUE és a Magyar Rádió alelnöke.
Szilágyi Árpád rádiós újságíró, az első magyar nyelvű internetes rádióadás elindítója, a Budapesti Kommunikációs Főiskola oktatója.
A könyvet dr. Földes Anna, a MÚOSZ Bálint György Újságíró Akadémia igazgatója, és Kristóf Gábor, a Magyar Rádió vezető szerkesztője lektorálta.
Bíró Yvette - Erich von Stroheim
Erich von Stroheim (szeptember 22, 1885 - Május 12, 1957) volt osztrák születésű filmsztár a némafilm kezdeteitől, majd megjegyezte mint auteur az ő rendezői munkája
Amy Taubin - Taxi Driver
Paul Schrader was in meltdown in 1972. Drinking heavily, living in his car, he was hospitalised with a gastric ulcer. There he read about Arthur Bremer's attempt to assassinate Alabama Governor George Wallace: the story was the germ of his screenplay for Taxi Driver (1976). Executives at Columbia hated the script, but when Martin Scorsese and Robert De Niro, who were flying high after
the triumphs of Mean Streets (1973) and The Godfather Part II (1974), signed up, Taxi Driver became too good a package to refuse.
Scorsese transformed the script into what is now considered one of the two or three definitive films of the 1970s. De Niro is mesmerising as Travis Bickle – pent-up, bigoted, steadily slipping into psychosis, the personification of American masculinity post-Vietnam. Cybill Shepherd and Jodie Foster give fine support and Scorsese brought in Bernard Herrmann, the greatest of film composers, to write what turned out to be his last score. Crucially, Scorsese rooted Taxi Driver in its New York locations, tuning the film's violence into the hard reality of the city. Technically thrilling though it is, Taxi Driver is profoundly disturbing – finding, as Amy Taubin shows, racism, misogyny and gun fetishism at the heart of American culture.
In her foreword to this special edition, published to celebrate the 20th anniversary of the BFI Film Classics series, Amy Taubin considers Taxi Driver anew in the context of contemporary politics of race and masculinity in the US, and draws on an exclusive interview with Robert De Niro about his memories of making the film.
B. Müller Magda - Filmgyári capriccio
Most aztán mind összegyűltek. Rendezők, operatőrök, asszisztensek. És hát a színészek. A film szerelmesei. A film rabszolgái. Ott álltak a felvevőgép körül. Hozzá akartak kezdeni valamihez? Vagy éppen csak egy kis beszélgetés? De hát éppen itt? Ebben a havazásban? Egy hómező kellős közepén? Távolabb egy elnyúlt test sötét vonala. Széttárt karok. Szétvetett lábak. Egy ottfelejtett statiszta egy régi filmből.
Tony Williams - The Cinema of George A. Romero
The Cinema of George A. Romero: Knight of the Living Dead is the first in-depth study in English of the career of this foremost auteur working at the margins of the Hollywood mainstream in the horror genre. In placing Romero's oeuvre in the context of literary naturalism, the book explores the relevance of the director's films within American cultural traditions and thus explains the potency of such work beyond 'splatter movie' models. The author explores the roots of naturalism in the work of Emile Zola and traces this through to the EC Comics of the 1950s and on to the work of Stephen King. In so doing, the book illuminates the importance of seminal Romero texts such as Night of the Living Dead (1968), Creepshow (1982), Monkey Shines (1988), The Dark Half (1992). This study also includes full coverage of Romero's latest feature, Bruiser (2000), as well as his screenplays and teleplays.
Yingchi Chu - Hong Kong Cinema
Examining Hong Kong cinema from its inception in 1913 to the end of the colonial era, this work explains the key areas of production, market, film products and critical traditions. Hong Kong Cinema considers the different political formations of Hong Kong's culture as seen through the cinema, and deals with the historical, political, economic and cultural relations between Hong Kong cinema and other Chinese film industries on the mainland, as well as in Taiwan and South-East Asia. Discussion covers the concept of 'national cinema' in the context of Hong Kong's status as a quasi-nation with strong links to both the 'motherland' (China) and the 'coloniser' (Britain), and also argues that Hong Kong cinema is a national cinema only in an incomplete and ambiguous sense.
Brian Ruh - Stray Dog of Anime - The Films of Mamoru Oshii
Japanese animation, or “anime,” is rapidly becoming one of Japan’s top cultural exports to the U.S. At the forefront of this movement of cinematic, thoughtful animated films is director Mamoru Oshii. This is the first book to take an in-depth look at Oshii’s films, from his early days working on the TV program “Urusei Yatsura” & the critically acclaimed “Ghost in the Shell,” to “Avalon,” his most recent feature. The book details Oshii’s evolution as a director, paying special attention to his unique style & symbolism. Written in an intelligent, yet easily accessible style, it will be of interest to everyone from film scholars to the general anime fan.
Jennifer Lee - Maggie Malone - The Art of Wreck-It Ralph
In _Wreck-It Ralph_, Disney's expert team of concept, visual development and story artists explore the hidden world of video games from classic 8-bit arcade games to the most modern and inventive offerings of the digital age. At the center of this hilarious and wildly original video-game-hopping adventure is Wreck-It Ralph, an arcade game bad guy who breaks all the rules when he sets off on a mission to prove he can be good. _The Art of Wreck-It Ralph_ captures the fresh artistic vision of the film and the aesthetic journey of the filmmakers through interviews with the film's many artists, including a foreword by director Rich Moore and a preface by John Lasseter. Illustrated with character sketches, storyboards, visual development paintings, colorscripts, and more, this behind-the-scenes look at Disney's latest 3-D animated epic is a treat for video game and animation lovers alike.
Vásárhelyi István - Filmfeliratok készítése
Az amatőr filmezés hazánkban igen elterjedt szórakozás. A filmek témaválasztása a családi és útifilmektől kezdve a játék-és animációs filmek legkülönfélébb változatáig a fejlődésnek színes és sokrétű képét mutatja. A filmek művészi formája és tartalma , amint a gyakorlat is bizonyítja, általában megfelel a filmművészet írott és íratlan törvényeinek és követelményeinek. Kifogás leginkább a feliratokkal kapcsolatokban merül fel. Az amatőr filmezők ugyanis filmjeiknek nagy részét olyan feliratokkal mutatja be, amelyek nélkülözik az alapvető esztétikai követelményeket. Másrészt a grafikai-tipográfiai követelményeknek egyébként megfelelő feliratok is különféle felvételtechnikai hibák miatt gyakran nem felelnek meg teljes mértékben rendeltetésüknek.
A filmfeliratok rendeltetése a filmet a nézőknek bemutatni, megmagyarázni. Ezért is nevezik a feliratokat a film névjegyének. Ez a megállapítás ugyan már közhelynek hat, de azért még napjainban, a hangosfilm és a televízió korszakában is helytálló. A filmfeliratok minden filmnek, így az amatőr filmeknek is megkövetelt tartozékai és nélkülözhetetlen kellékei, amelyeket a hang: a narrátor sem tud pótolni.
Művészi értelemben nem tehetünk különgséget az amatőr és a hivatásos filmek között. Mindkettőre ugyanazok a dramaturgiai és technikai követelmények érvényesek. Az amatőr filmezők tőlük telhetően igyekeznek is eleget tenni ezeknek a követelményeknek. Éppen ezért elgondolkoztató, hogy a sok fáradsággal létrehozott filmalkotást, annak kerek egységét miért éppen a feliratok hevenyészett kivitelével bontják meg, illetve rontják el. A hiányosságokért magától értetődően a film készítőjét marasztalják el. Az sem mentség, hogy az amatőr filmező egy teljes filmgyárat, filmstúdiót utánoz a maga szerény eszközeivel. Alkotásainak művészi értékét még csak tudja biztosítani, de technikai téren feltétlenül hátrányos helyzetben van. Így - ellentétben az amatőr filmekkel - a vetítésre kerülő profi filmekben nem láthatók pl. hibás ragasztási helyek, különböző fedettségű, túl- vagy alulvilágított jelenetek, kép-hang elcsúszások és más egyéb hiányosságok. Ugyanezt a szintet kell az amatőr filmezőknek is elérnie, annak ellenére, hogy vállaira nemcsak a művészi, hanem a technikai kivitel gondjai is nehezednek. A technikai kivitel gondjai is nehezednek. A technikai problémák közé sorolható a filmfeliratok készítése is, amelynek titkai az a (magyar amatőrfilm-szakirodalomban első önálló) könyv kívánja az Olvasó előtt felfedni.
Ebben a műben a feliratkészítés művészi-technikai részleteinek ismertetése az egyszerű, mindenki által elkészíthető feliratokra szorítkozik.
Az alapismeretek birtokában az Olvasó már képes lesz saját kézügyességének és ízlésének megfelelően más, kifogástalan feliratok készítésére is. Az ábrák, illetve a feliratminták elsősorban a betűrajzolásban gyakorlatlan amatőr filmezőknek adnak tájékoztatást, iránymutatást. Minden esetre érvényes kiviteli terveket és megoldásokat adni amúgy sem lehet, mert a filmfeliratok szövege és elrendezése filmenként a cselekmény, a mondanivaló szerint változik.
A mű célja az önálló munkára serkentés. Ezért az Olvasó kerülje el a szolgai másolást, és feliratait a példák nyomán, de saját ötletei, elképzelései szerint készítse, képességeinek és a rendelkezésre álló technikai lehetőségeknek megfelelően.
Sergio Sandoval - Francisco Ruis Velasco - Guillermo del Toro - Mike Mignola - Hellboy II - Art of the Movie
The anticipation is ratcheting up for one of this summer's biggest action-adventure events, Hellboy II: The Golden Army, and Dark Horse is taking you behind the scenes! As we delved into the original box-office hit, this 200-page tome likewise presents the most extensive look into the film's evolution, from early concept art and diary sketches, to photos of the final props, sets, and filming. A unique look at filmmaking and the art of graphic novels. Del Toro and Hellboy creator Mike Mignola once again bring their world-renowned talents to bear on a brand-new chapter in Hellboy's history - a visual feast only they could produce. Get your sneak peek well before the celluloid hits the screen!
Wayne Barlowe - Ty Ellingson - Guillermo del Toro - Mike Mignola - Hellboy - The Art of the Movie
Since its debut in 1994, Mike Mignola's Hellboy has been one of the most celebrated comics on the shelves. Mignola has won every major industry award for his work, and attracted the attention of Hollywood for a series of jobs on high-profile films, including Disney's Atlantis and Francis Ford Coppola's Dracula. Now the director he teamed with on Blade II, Guillermo del Toro, brings Mignola's creation to the big screen, and Dark Horse provides a unique look into this moment in comics-to-film history.