Mit jelent férfinak lenni?
Hogyan kell egy fiút nevelni, hogy férfi váljék belőle?
Manapság gyakran merül fel a kérdés, hogy hol hibázik a társadalom a fiúk nevelése terén: Miért vallunk oly sokszor kudarcot fiainak jellemének fejlesztését illetően? Miért kerül válságba oly sok fiú? Milyen tulajdonságokat kell megpróbálnunk a fiúkba plántálni?
Dr. James Dobson, a neves családszakértő egyfajta térképet ad azok kezébe, akik a Teremtő akarata szerinti, lelkileg egészséges fiúkat szeretnének fölnevelni. Józan tanácsai valódi bátorítást jelentenek a szülőknek, tanároknak, tanácsadóknak, ifjúsági vezetőknek és mindazoknak, akik a felelős, Istent tisztelő férfiak következő nemzedékét formálják.
A fiúk nevelése a következő kérdéseket járja körül:
A fiúk tényleg alapvetően különböznek a lányoktól? S ha igen, miben?
Milyen szerepet játszik a verseny egy fiú fejlődésében?
Mi az apák feladata fiaik nevelésében? Mi a helyzet az anyák szerepével?
Hogyan segíthetnek a nagyszülők abba, hogy unokájuk megfelelő nevelést kapjon?
Milyen hatást gyakorol a fiúkra korunk zaklatott életmódja?
Mi a fiúk oktatásának legjobb módja?
Milyen egyedi tanácsokat kaphatnak a fiúkat egyedül nevelő szülők?
Hogyan hat a fiúkra a válás?
Mi okozza a homoszexualitást, és meg lehet-e előzni?
Dr. James Dobson okleveles pszichológus, házassági, családsegítő és gyermeknevelési tanácsadó, szakmai pályafutását a gyermekek és a családok segítésének szentelte. A Fókuszban a Család nevű szervezet alapítója és elnöke, amely szervezet a családok megőrzését tekinti feladatának. Több elnök mellett töltött be befolyásos tanácsadói szerepet családügyi kérdésekben az USA-ban.
Kapcsolódó könyvek
Fischer Eszter - Modern mostohák
Amikor megmondtuk a férjem hatéves kislányának, hogy összeházasodunk, azt kérdezte tőlem, hogy akkor most én is az anyukája leszek-e. Mondtam: nem, hiszen neki van anyukája... Még hozzátettem, hogy nagyon remélem, hogy jóban leszünk, mivel ő nekem igazán rokonszenves, de az anyukája akkor sem leszek. Biztos van, aki ezt a választ barátságtalannak, visszautasítónak találja, de nekem az volt az érzésem, hogy a gyerek megkönnyebbült. Helyükre kerültek a dolgok.
De hogyan kerülnek, kerülhetnek a helyükre a dolgok a patchwork-családban, azaz egy olyan kapcsolatban, amely nem független emberek újraházasodása révén jön létre? Milyen buktatókkal kell szembenézni? Ki segíthet a problémák megoldásában?
Fischer Eszter pszichológus könyve ezt a korábban ritka, ma már azonban egyre gyakoribb együttélési formát vizsgálja - konkrét példákon keresztül -, számos tabuként kezelt vagy éppen elhallgatott kérdést is érintve.
Ross Campbell - Életre szóló ajándék
A pszichiáter szerző, négy gyermek édesapja, könyvében rávilágít arra, hogy a gyermekünkkel való jó kapcsolat alapja a feltétel nélküli szeretet és elfogadás, ami elengedhetetlen az egészséges személyiségfejlődéshez. Gyakorlati tanácsaiból megtanulhatjuk, hogyan ajándékozhatjuk meg gyermekünket tartósan ezzel az érzéssel.
"Ross Campbelltől megtanulhatjuk, hogyan lehet a gyermeket nemcsak szeretni, hanem jól szeretni, sőt szeretettel fegyelmezni."
Dr. Pálhegyi Ferenc, pszichológus
"Tanít minket, hogy sokszor elég egy szemvillanás, egy vállra tett kéz, egy kérdés, mindegy miről, mert te érdekelsz, fiam. Az a néhány egyszerűnek tűnő tanács, az a néhány szó csodát tehet..."
Miklya Luzsányi Mónika, író, pedagógus, öt gyermek édesanyja
"Mondhat-e még újat a szülőknek egy nevelési tanácsadó könyv? Varázslat kell ahhoz, hogy a hétköznapokban elfásult mamák és papák ugyanúgy szeressék kamasz kölyküket, mint egykor? Ha igen, akkor Dr. Campbell képes erre a varázslatra."
A boldog család c. lap
Dr. Campbell neveléssel foglalkozó könyvei több mint 150 ezer példányban jelentek meg magyarul.
Dr. Genevieve Painter - Tanítsuk a kisbabát!
A gyermek születését legtöbbször igen nagy várakozás előzi meg. A szülők "készülnek" a gyermek fogadására. Ezt a várakozást át- meg átszövik az álmodozások, elképzelések arról, hogy milyen lesz majd a gyermek. Persze kedves lesz és barátságos, segítőkész, szeretni tudó és tiszteletteljes, szorgalmas, okos és tehetséges, jó tanuló és kötelességtudó, sikereket ér el az életben. Vajon van-e olyan gyermek- vagyis valamilyen ijesztő, sohasem létezett-létező csodalény -, aki maradéktalanul eleget tud tenni ennyi várakozásnak és követelménynek? El kellene gondolkoznunk azon, hogy milyen tehertétel, ha egy gyermeknek ennyi felfokozott követelménynek kell megfelelnie. S vajon a gyermek felelős-e azért, ha ilyen előzmények után a szülő előbb-utóbb csalódik várakozásaiban, bevallottan vagy be nem vallottan, úgy érzi, hogy gyermekét nem egészen ilyennek képzelte. Az igazi gyermekkel bajok is vannak, szemtelen is, lusta is, néha felesel és néha lóg az iskolából, néha nem olyan okos,nem olyan ügyes és nem olyan szép mint amilyennek látni szeretnénk. A szülő és a gyermek kapcsolatának valódi tartalma és mélysége tulajdonképpen itt dől el. A várakozásoknak teljesen meg nem felelő gyermeket is vállalni kell érzelmileg, méghozzá örömmel és egyértelműen, mert ez az érzelmi igenlés válhat csak azzá az alapvető erőforrássá, amely végigsegíti őt a fejlődés útján.
Még nehezebb azoknak a gyermekeknek a helyzete, akiknél az előzetes szülői várakozások még határozottabb formát öltenek. Sokszor a szülő a gyermeket "élete folytatójának" tekinti, s képzeletében a gyermek életútja már előre megszabott; orvosnak kell lennie vagy mérnöknek, mindent valóra kell váltania az életben, ami apjának vagy anyjának nem sikerült, függetlenül attól, hogy van-e ilyen irányú tehetsége, kedve, érdeklődése. Minél határozottabban "készre írt" az a szerep, amelyet a szülők a gyermeknek szántak, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a szülők és gyermek kapcsolatában zavarok, csalódások, ellentétek támadnak, ha a gyermek saját valódi hajlamainak, érdeklődésének, képességeinek megfelelően próbál élni és orientálódni a világban. Van persze egy másik lehetőség is: sokszor a gyermek észreveszi a neki szánt szerepet, az elvárásokat, amelyeknek teljesítését nemegyszer a szülői szeretet és jóindulat feltételeként éli át. S mert a szülők szeretete számára életfontosságú, megpróbálja magát "hozzátörni" a szülők elképzeléseihez, sokszor erőszakot téve spontán érdeklődésén és hajlamain, sokszor pedig mímelve vagy színlelve azt, hogy olyan, úgy él, úgy gondolkodik, ahogyan ezt a szülők szeretnék. Ez a szerepjátszás semmiképpen sem válhat alapjává harmonikus személyiségfejlődésnek, egészséges karakter kialakulásának.
Azt a szülői attitűdöt, amely a gyermek fejlődése szempontjából legkedvezőbb, elsősorban a gyermekre való figyelés és az otthoni légkör szabadsága jellemzi. A nevelésnek az alapja a megismerés, mert mindenféle pedagógia elképzelés megvalósításának realitása vagy irrealitása a gyermek lehetőségeinek és a nevelő célkitűzéseinek összehangoltságán múlik.
Kung-fu-cse ókori kínai filozófust - a fennmaradt hagyomány szerint - egyszer megkérdezett Li hercege a helyes cselekvés mértékéről. A bölcselő azt felelte: "kétszer is meg kell gondolni." Aztán Gi hercege is ugyanezt kérdezte. "Azonnal kell cselekedni" - hangzott a felelet. A tanítványok nem értették. "Pedig egyszerű a dolog" - válaszolta Kung-fu-cse-, "Li hercege hebehurgya, neki meggondolást kell tanulnia, Gi hercege töprengő, neki meg kell tanulnia a határozott cselekvést."
Tulajdonképpen ebben áll minden nevelés lényege: a nevelési célt a gyermek képességeinek, karakterének figyelembevételével kell kitűzni, nemigen adhatunk általános érvényű szabályokat. A rendkívüli gyors ütemű társadalmi, kulturális, technikai és tudományos fejlődés egyre fokozódó követelményeket támaszt minden emberrel szemben. Ennek hatása már az óvodai és az iskolai éleben is érezhető. Ezért a gyermeket születésétől kezdve tudatosan kell felkészíteni a felnőtt életre, és olyan módon kell fejleszteni képességeit, hogy túlerőltetés nélkül helyt tudjon majd állni a fokozott követelmények között is. Ezt a munkát nem szabad kizárólag az óvodára bízni, hanem ki kell használni a rendkívül fogékony első három életévet, s a családnak is ki kell vennie a részét a gyermek tudatos fejlesztésének munkájából. Ezzel nagyon sok későbbi kudarc megelőzhető.
Az első három életévben alapozódnak meg azok a funkciók, amelyekre a későbbi fejlődés ráépül. Ezek elsősorban a mozgás (a járás, a finom kézmozgások), a helyesen artikulált beszéd és a családon belüli együttélés elemi szabályai. Mindezek alapját képezik annak a szocializációs folyamatnak, amelynek során a gyermek végül is társadalmi lénnyé válik.
E könyvben leírt foglalkozásokkal kapcsolatban két szempontra hívnánk fel a különösen a figyelmet. Az egyik a légkör. Mindenképpen el kell kerülni, hogy e foglalkozásoknak a gyermek számára valamilyen komor, erőltető tanulás jellege legyen. Derűsen, könnyedén és játékosan kell a gyermekkel foglalkozni, kihasználva spontán érdeklődését, tanulásvágyát és játékszeretetét. Érdemes megfigyelni, hogy minden gyermek szívesen tanul spontán, utánozza a felnőtteket, például boldogán int pápá-t, vagy segíteni próbál az öltöztetésnél, fürdetésnél. Legtöbbször ott szoktunk hibázni, hogy mindebből valamilyen szigorú, terhes kötelességet alakítunk ki, s a boldogan integető gyermek attól kezdve, hogy utasításban kapja, "köszönj szépen", már sokszor nem akar köszönni. Az óvodában is szívesen tanulnak verseket, játékokat, mondókákat, és büszkén adják elő otthon. Nyilvánvaló, hogy ha később, az iskolában, a tanulás sokszor terhes kötelességgé válik, az elsősorban pedagógiai hiba, amellyel elrontottuk a gyermek spontán érdeklődő-tanuló-utánzó kedvét.
A derűs légkörben folytatott játékos foglalkozások igen kedvezően hathatnak a szülő és a gyermek érzelmi kapcsolatára is. Mai, meglehetősen hajszolt létformánkban állandó probléma; hogy a szülő viszonylag keveset van együtt gyermekével. Ezek a foglalkozások személyes intimitásuk, játékosságuk révén érzelmileg is sokat nyújthatnak a gyermeknek.
A másik szempont, a mérték betartása. Sajnos, nálunk sem ritka az olyan szemlélet, amely elsősorban a gyermek teljesítményeire figyel, és szinte egyedüli pedagógiai célnak tartja, hogy a gyermek óvodai, iskolai, sportbeli teljesítményei minél jobbak legyenek. A gyermeket nemegyszer csak teljesítményei alapján értékelik, dicsérik, jutalmazzák vagy büntetik. A nevelés célja az, hogy egészséges és harmonikus egyensúlyt alakítson ki a gyermek életében, és legalább ennyire figyeljen a gyermek jellemére, érzelmi gazdagságára, szociális kapcsolataira, mint teljesítményeire. A cél az, hogy az átlagos képességű és tehetségű gyermek is boldog, megelégedett emberré váljon. Ezért a foglalkozások során elsősorban nem a siker a fontos, hanem az együtt töltött idő öröme, az, hogy a gyermek szeressen mozogni, biztosan érezze saját testét és annak lehetőségeit. Ez a játékos tanítás akkor is eredményt hoz a jövőben, ha a pillanatnyi siker nem következik be azonnal. A jó légkörű játékos foglalkozás igen sokat adhat ahhoz, hogy a gyermek későbbi útja az óvodában és az iskolában könnyebb legyen, és elmélyüljön szülő és gyermek intim érzelmi kapcsolata.
Ezt a kitűnő könyvet, amely megbízható segítőtársa lehet a kisgyermekes szülőnek, örömmel ajánljuk az édesanyák és édesapák, valamint a csecsemőgondozónők figyelmébe.
Dr. Popper Péter,
a pszichológiai tudományok kandidátusa
Bágyoni Attila - Varjas Edit - Okos szóval, türelemmel
"Ismeri a gyermekét, Kedves Olvasó?
Tudja-e - kit utánoz?
- mi szeretne lenni?
- örül-e a jó bizonyítványnak?
- vannak-e sikerélményei?
- elegendő jutalmat kap-e?
- ki mondta el neki, hogyan születnek a gyerekek?
- szabadnak érzi-e magát?
- ö is úgy nevelné a gyermekét, ahogyan Olvasónk nevelte öt?
Bizonyára szeretné, ha gyermeke egészséges, boldog és sikeres ember volna.
Halgassa meg az orvos és a pszichológus tanácsait!"
Rudolf Steiner - A gyermek nevelése szellemtudományi szempontból
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Steve Biddulph - Hogyan neveljünk boldog gyermekeket?
A könyv világsiker. Nevelési kérdésekkel foglalkozó könyvek esetén az ilyen ritkán fordul elő. A világsikerhez természetesen hozzájárul a ragyogóan megválasztott téma: ki ne szeretne maradéktalanul boldog gyermekkort teremteni fiának-lányának? De hozzájárul a sikerhez Biddulph üdítően friss stílusa is. A nevelés örök kérdéseire ad mai válaszokat. Hogyan lehet lecsillapítani a dühöngő gyereket? Netán elejét venni a dühkitöréseknek? Hogyan tudjuk leküzdeni a túlzott féltékenységét? Mit kell megtanulnia egy jó apának? Hogyan tudja pótolni a hiányzó másikat az egyedülálló szülő?...Csupa szorongató problémához ad hasznos tanácsokat ez a könnyedén olvasható könyv.
Dr. Miriam Stoppard - Mit tud a gyerek?
Hogyan segítsük gyermekünk fejlődését?
Ez a könyv részletes, tudományosan megalapozott és közérthető választ ad e tipikus szülői kérdésre.
Dr. Miriam Stoppard, a Nők könyve, A gyermekbetegségek A-Z-ig, a Tinilányok könyve és a Babakönyv népszerű szerzője, gyönyörűen illusztrált művében a csecsemőkortól az iskoláskorig térképezi fel a fejlődés menetét és szakaszait. Bemutatja, hogyan ébresszük fel gyermekünk érdeklődését a környező világ iránt, hogyan bátorítsuk kísérletező kedvét, hogyan fejlesszük képességeit.
P. Kentenich József - Egy újkori pedagógia alapvonásai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Vajda Zsuzsanna - Kósa Éva - Neveléslélektan
A könyv átfogóan, teljes keresztmetszetében foglalkozik a felnevelkedés pszichológiai aspektusaival. A nevelés-felnevelkedés folyamata a társadalmi gyakorlat egyik kiemelten fontos része, ezzel összefüggésben a pszichológia gyakran vizsgált, mégis igen kritikus területe. Az egyéni fejlődés és a környezet bonyolult dinamikájában nem könnyű a hatótényezőket elválasztani és elemezni, különösen, mivel kapcsolatuk az egyéni fejlődésben és történetileg is változó. A szerzők célja, hogy a felnevelkedés folyamatát egységben szemléljék, szakítva azzal a korábbi hagyománnyal, amely egymástól függetlenül vizsgálta a nevelés legfontosabb színtereit és intézményeit (a család, az iskola, a tömegtájékoztatás). A nevelés iránt érdeklődők itt egy kötetben találják meg a felnevelkedés összetett, ugyanakkor egymással szoros kapcsolatban álló ágenseit. A szerzők arra is törekedtek, hogy megmutassák, melyek a nevelés és felnevelkedés viszonylag állandó, az ember antropológiai jellegzetességeihez kapcsolódó, illetve a kultúra kontextusába ágyazott, történeti elemei. A kötet alapos és részletes ismertetést tartalmaz a család és az iskola mai jellegzetességeiről, e sajátosságoknak a fejlődésre gyakorolt hatásairól, valamint a globalizált világban egyre fontosabb szerepet játszó elektronikus média (televízió, mobiltelefon, internet) és a nevelés kapcsolatáról.
Jean-Louis Festjen - Pierre Antilogus - Kezdő apák kézikönyve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Libby Purves - Hogyan ne neveljünk tökéletes gyereket?
A tiéd milyen?
TÖKÉLETES GYEREK
Csinos ruhában jár
Reggeli előtt a hegedűn gyakorol
Ő a legjobb tanuló és a mindenkori bandafőnök
Szófogadó és könnyen kezelhető
A tökéletes anya tökéletes utóda
IGAZI GYEREK
Imádja a bekötetlen cipőfűzőt és a begyűretlen inget
A Nagyinak azt ordítja:- Tökfej!
Utálja a legjobb barátod gyerekeit
Tökéletlen szülők normális sarja
Libby Purve ismét remekül hasznosítható, együtt érző szülőkalauzt teremtett, mely a családi életet ünnepli, a kedvenc állatoktól a bulikalapokig, az osztálytermektől a baleseti osztályokig. Mindenekfölött pedig megnyugtatóan emlékeztet arra, hogy tökéletes gyereket éppúgy nem hord a hátán a föld, mint tökéletes anyát.
Thomas Gordon - P. E. T.
Thomas Gordon könyve, a P. E. T. - A szülői eredményesség tanulása az elmúlt két étvizedben megjelent egyik legsikeresebb tudományos-ismeretterjesztő mű - igazi pedagógiai bestseller. A szerző a már magyarul is megjelent T. E. T. - A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvéhez hasonlóan "Gordon-módszerrel" avatja be a felnőtteket, szülőket és laikus nevelőket, hogyan változtathatják meg a gyerekekhez fűződő, sokszor egyoldalú, hatalmi tekintélyen alapuló, érzelmileg megromlott viszonyukat egyenrangú, szeretettel teli, megértő, örömöt hozó kapcsolattá.
Thomas Gordon a szülő és a gyerek kommunikációs szokásaira figyel fel, és nagyon szemléletesen, párbeszédek sokaságával érzékeltetéstől kezdve a gyerek önbecsülésének megtámadásán át egészen a konfliktust megkerülő, elvtelen engedékenységig, hogyan juttatják zsákutcába a szülő-gyerek kapcsolatot.
Ezután lépésenként mutatja meg azt az utat, amelyen érdemes elindulni és végigmenni, ha jó, de legalábbis jobb szülei és partnerei szetnénk lenni gyerekeinknek. A módszer nem szigorú szabályokat, hanem más emberi viszonyulásformákat állít elénk. Figyeljünk értőn, fogadjuk el gyermekünket olyannak, amilyen, fejezzük ki érzéseinket anélkül, hogy a másikat leminősítenénk.
Gordon hétköznapi, minden család életében gyakran előforduló helyzeteken, konfliktusokon át mutatja be a szerinte eredményes és hatékony viselkedést, melynek sikere abban áll, hogy a vita végén senki nem szenved vereséget. Mindenki nyer.
A mű nem csupán egy új gyermeknevelési módszerbe avat be, hanem újraértelmezi az emberi kapcsolatokat. Ma Magyarországon, társadalmi és politikai viharaink közepette, nagyobb szükség van az egymás iránti türelemre, elfogadásra, kiegyensúlyozott családi életre, mint valaha.
Maggie Jones - Hiperaktív gyermekek
Ha a hiperaktív gyermek energiáit jó irányba tereljük, és megtanítjuk együtt élni a problémával, betegsége kifejezetten előnyére is válhat! A könyvben tanácsokat találnak a napirend és az étrend kialakításával, az otthon biztonságossá tételével, a szülői hozzáállással kapcsolatban. A hiperaktivitás kezelésének rengeteg alternatívája van a gyógyszeres ellátáson kívül, hiszen a gyógyszer csak addig szükséges, amíg a gyermek megtanulja az önszabályozást. Kiegészítő gyógymód lehet a viselkedés-terápia, az akupunktúra, az aromaterápia, a homeopátia, a reiki, a siacu, a Bach-virágterápia, a mozgásterápia stb. A könyv nem pótolja a szakember segítségét, de komoly támogatást nyújthat gyermekeinknek.
Elisabeth Plattner - A nevelés mindennapi művészete
A gyermek nem akar enni, ágyba menni, állandóan nyúz minket, hogy televíziózhasson, szemtelen, durcás, hisztis. Már mindent kipróbáltunk. Türelem, engedékenység, szigor, pofon - semmi sem segít. Végiggondoltuk-e, hogy a gyermek nem szavakból, nevelő célzatú példabeszédekből, hanem utánzásból tanul? Tudjuk-e valóban, hogy milyen hatással vagyunk rájuk szavainkkal? Korunk gyermekei velünk együtt új jelenségekkel, nehézségekkel szembesülnek. Ezek nap mint nap olyan feladatok elé állítják a gyermeket és a felnőttet, a szülőt és a nevelőket, melyek elegendő tapasztalat híján gondokká nőhetnek. A könyvben számtalan jellegzetes példát találunk, amelyekkel a születő gondokat már csírájukban jóra fordíthatjuk. Részletesen tárgyalja az európai nevelés két gyengéjét: a túlzott engedékenységet és a túlzott szigort, melyet legtöbbször már észre sem veszünk magunkon. Csak kevesen nevelik gyermekeiket valóban fejlődésüknek megfelelően, hisz legtöbbször csak saját nevelési elképzeléseiket akarják megvalósítani. Egy lelkes anya és pedagógus negyven év alatt sok-sok anyacsoport-találkozón érlelte a 24 kiadást megért tapasztalatgyűjteményt klasszikus művé. A könyv a sok nevelési szemlélet, elmélet, tanácsadó útvesztőjében a gyakorlathoz legjobban elvezető úton igazítja el az olvasót. Így válik az élet egyik legnemesebb feladatának, a gyermeki kiteljesedés támogatásának segítőtársává.
Adele Faber - Elaine Mazlish - Testvérek féltékenység nélkül
A Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje szerzőinek második könyve méltán világsiker, mert a minden többgyerekes szülőt érintő testvérféltékenység problémájára kínál gyakorlatias megoldásokat. Ez a könyv bármely korú testvérek nevelésében segít, egyszerű, de hatásos eszközöket kínálva a testvérek közötti rivalizálás enyhítésére, a családi béke megőrzésére. Az életből merített példák és rövid képregények olvasmányossá, érdekessé teszik a könyvet, ami olyan problémában segít, amelyre máshonnan nem találni megoldást.
Christopher Clouder - Janni Nicol - Kreatív játékok kisgyermekeknek
A Steiner-féle Waldorf-pedagógia mögött húzódó világszerte ismert filozófia célja, hogy a gyermekek testben, értelemben és szellemben is természetesen, kreatívan és holisztikus egységben nőjenek fel.
Ez a szemlélet ideális a mai kor szülői számára, akik az állandó televíziózásnál és a tömegjátékoknál többet szeretnének adni gyermekeiknek.
A gyakorlatias és információgazdag könyv az alábbiakat kínálja:
- Steiner elméletének és gyakorlatának szakértő összefoglalása a 3 hónapos és 2 éves korosztályról.
- Tanácsok, hogyan segítheti gyermeke fejlődését kreatív, ötletes játékokkal.
- Több mint 20 természetes, otthon készült játék elkészítésének lépésenkénti bemutatása.
Dr. Mirka Klimová-Fügnerová - Mit mondjunk a kicsinyeknek?
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bagdy Emőke - Családi szocializáció és személyiségzavarok
Ez a könyv az emberré nevelés társas meghatározottságú folyamatával, a gyermekkori szocializáció családon belül zajló legfontosabb történéseivel, eredményeivel és következményeivel foglalkozik.Az emberformálás társas folyamatában nyomon kíséri azokat a legjelentosebb idoszakokat, amelyekben a gyermek útravalót gyujt a felnott élethez, megtanul szeretni, örülni, ragaszkodni, együttérezni, beletanul az emberi viselkedés követelményeibe, szabályaiba, és kitörölhetetlenül bevési a szülei, családja és személyeskörnyezete által nyújtott viselkedési mintákat.
Ismeretlen szerző - Életmentő kézikönyv szülőknek
Eric Schopler az autizmussal foglalkozó egyik legismertebb szakember. Megalapítója és vezetője volt az Észak-Karolinai TEACCH-programnak, úttörője a szakember-szülő kooperációra támaszkodó ellátásnak.
Az Életmentő kézikönyv szülőknek is a szülők és szakemberek kooperációjának gyümölcse: 350 "anekdotából" elemez és értelmez szakmai szempontból, amelyekben autisztikus spektrum-zavarral élő gyermekek és fiatalok szülei számolnak be olyan viselkedésproblémák hatékony, egyéni megoldásáról, mint pl. az étkezési, alvási, szobatisztasági nehézségek, a kommunikáció zavarai, perszeveráció, azonossághoz való kényszeres ragaszkodás vagy az agresszió.
Ez a nagyon hasznos, ugyanakkor élvezetes, olykor izgalmas könyv igazi segítséget jelent majd az érintetteknek, és egyben ajánlom, mint a súlyos problémák elméleti, módszertani megközelítésének, és megoldásának gazdag, konkrét és tanulságos tárházát, minden pedagógusnak és szülőnek, aki a tanítványok vagy gyermekek viselkedésével kapcsolatos problémákkal küzd.
Ismeretlen szerző - Kiből lesz az olvasó?
Sokszor tapasztaljuk, hogy a könyvolvasás a felnövekvő nemzedékek életében egyre inkább háttérbe szorul. És sokszor gondoljuk, hogy jó lenne, ha a következő nemzedékek is szeretnének és tudnának örömmel és értő módon olvasni. Ám a legtöbben széttárják a kezüket: érzékelik a folyamatot, de nincsenek konkrét eszközeik, módszereik, technikáik; nincsenek példák előttük arra, mit tegyenek. A könyvünkben megszólaló tanárok, könyvtárosok, írók, költők, pszichológusok, irodalomkutatók sem gondolják, hogy kezükben a bölcsek köve; csupán leírják személyes élményeiket, tapasztalataikat, bevált módszereiket, gondolataikat. Teszik ezt azzal a közös hittel, hogy sok múlik rajtunk, felnőtteken, mert sok mindent tehetünk azért, hogy gyermekeink is átélhessék az olvasás gyönyörűségét.