Munkaadók és munkavállalók viszonya nagy változások előtt áll a közeljövőben. A születésszám, a nyugdíjazás és az információtechnológia trendjei a következő néhány évben radikálisan megváltoztatják a vállalati humán folyamatokat. A kiváló szakemberek által írt könyvben az elmélet, a kutatási eredmények és a gyakorlati tapasztalatok jól használható egésszé állnak össze. Olvassa el – és gazdálkodjon Ön is okosan a munkaerővel!
Kapcsolódó könyvek
Barbara Pease - Allan Pease - A testbeszéd enciklopédiája
Mondanivalónkat a beszéden kívül gesztusaink, arcjátékunk, testtartásunk - összefoglalóan a testbeszédünk - közvetíti, erősíti meg vagy cáfolja. Aki ennek tudatában van, az sokkal hatékonyabban kommunikál. Ha érti és érzékeli ezeket a sokatmondó jeleket, lényegesen többet tudhat meg a másik szándékáról, mint ha csupán a szavaira hagyatkozna. A világhírű szerzőpáros, Allan és Barbara Pease legújabb könyvükben élvezetes, közérthető stílusban - számtalan fotó és rajz kíséretében -foglalják össze a testbeszéd alapvető tudnivalóit. Ne feledjük: miközben elsajátítjuk a testbeszéd tudományát, apránként jobban megértjük saját viselkedésünket is. A testbeszéd enciklopédiája a kereskedők, menedzserek, üzletkötők, állásinterjúra készülők elengedhetetlen kézikönyve, de hasznos lehet az élet bármely területén: otthon, randevún vagy a munkahelyen.
John Purkiss - David Royston-Lee - Énmárka
Akkor járunk a legjobban, ha mi magunk alakítjuk ki a rólunk alkotott képet, hiszen ez befolyásolja egész életünket, ettől függ karrierünk. A szerzők sokéves tanácsadói tapasztalatuk alapján mutatják be, miért fontos egyéniségünket eladhatóvá tenni, hogyan hozhatjuk ki magunkból a legtöbbet, és építhetjük fel énmárkánkat. A legfontosabb, hogy tudjuk, miben vagyunk jók, mit is akarunk eladni - más szóval ismernünk kell önmagunkat. Legtöbbünk számára ez hosszú felfedezőutat jelent.
A kötet izgalmas feladatokkal és esettanulmányokkal fűszerezve, lépésről lépésre vezet végig ezen az úton, válaszolva az énmárkaépítészet alapkérdéseire:
-Miért van egyre nagyobb szükségünk önmarketingre?
-Mi az énmárka szerepe karrierünkben?
-Miért lényeges meghatároznunk életcélunkat?
-Miért fontos tisztában lennünk képességeinkkel?
-Hogyan határozzuk meg egyéni képességeink legjobb ötvözetét?
-Hogyan tárgyaljunk?
-Hogyan viselkedjünk?
-Milyen legyen a megjelenésünk?
-Miként hozhatunk létre kiterjedt és használható kapcsolati hálót?
-Hogyan juthatunk újabb lehetőségekhez és akár magasabb jövedelemhez?
Clara Shih - A Facebook kora
Függetlenül attól, hogy üzleti vállalkozásunk vagy szervezetünk milyen célokat tűzött ki maga elé, ez a könyv segít, hogy a közösségi hálózatok kiaknázásával elérjük őket. A közösségi hálózatok elismert szakértője, Clara Shih, hatékony új ötleteket, bevált módszereket és könnyen hasznosítható teendőlistákat gyűjtött össze, telis-tele a való életben már bizonyított megoldásokkal.
Shih könyvét vállalkozók, marketingesek, illetve értékesítési, ügyfélszolgálati, termékfejlesztési vagy munkaerő-felvételi területen dolgozó szakemberek egyaránt haszonnal forgathatják: a szerző bemutatja, hogyan mozdulhatunk el a közösségi hálózatok taktikai, követő használata felől a stratégiai, irányító megközelítés felé, és hogyan mérhetjük pontosan a sikert.
A magyar változat a könyv jelentősen bővített második angol nyelvű kiadása nyomán készült, amely gyakorlati módszereket mutat be a hipercélzott hirdetésekre, a reménybeli vásárlók figyelmének felkeltésére a Twitter és a LinkedIn segítségével, a változó közösségi szabályok követésére, és így tovább. A kötetben ezen felül több mint három tucat világhírű szakértő működött közre vendégszerzőként; többek között Don Tapscott író, és a Harvard Business School professzora, Mikolaj Piskorski. Ebben a kiadásban vadonatúj fejezetek szólnak az ügyfélszolgálatról és az ügyféltámogatásról, amelyek ma a közösségi hálózatokra épülő üzlet leggyorsabban növekvő területei. Shih emellett külön tanácsokat ad a kisvállalkozásoknak, az egészségügyi és oktatási intézményeknek, a közhasznú szervezeteknek és a politikai kampánystáboknak is – így lesz ez a könyv az első számú, nélkülözhetetlen útmutató a közösségi hálózatok használatához minden szervezet számára.
Jamie Oliver - Olasz kaják
Az ifjú angol mesterszakács sose tagadta, hogy imádja az olasz ételeket. Keresztül-kasul bejárta hát Itáliát, és mindenütt igyekezett ellesni az olasz konyhaművészet fogásait, hogy a legjobb, legegyszerűbb és legélvezetesebb olasz szakácskönyvet nyújthassa át neked. Az Olasz kaják ennek az utazásnak a gyümölcse - és tobzódik az ízekben. A rizottótól a sülteken át a spagettifélékig és salátákig több mint 120 vadonatúj receptet tartalmaz, a könyv felépítése pedig a jellegzetes trattoria étlapját idézi: előételek, első fogások, saláták, főételek, köretek és édességek sorakoznak benne. Szicíliától Toszkánáig az olasz vidékeket bejárva Jamie összegyűjtötte az évszázadokon át nemzedékről nemzedékre hagyományozott és bevált családi recepteket. Mert nemcsak a csodálatos ízeket osztja meg veled, hanem az olasz családok szívet melengető légkörét és vendégszeretetét is, azt a nem múló szenvedélyt, amely az ételek elkészítésénél és közös elfogyasztásánál egyaránt érvényesül. A remek fotóival hamisítatlan olasz légkört árasztó szakácskönyv az ízek, az élet élvezetéről szól. És mindehhez még csak Olaszországba sem kell utazni, mert Jamie receptjeivel ezt te itthon is megteremtheted!
Clifford Nass - Corina Yen - Az ember, aki hazudott a laptopjának
A szerző két évtizeden át tanulmányozta, hogyan viszonyulunk a minket körülvevő tárgyakhoz és technikai eszközök. Kísérletei alapján meglepő eredményre jutott: a számítógépek életünk társas szereplői, mert agyunk számára közömbös, hogy emberekkel vagy gépekkel dolgozunk. Ugyanúgy reagálunk, fogadjuk a kritikát és örülünk a dicsérnek, még akkor is, ha egy számítógéptől jön. Ez a felfedezés vezetett arra, hogy a tudomány eddig feltáratlan területeit új módszerekkel kell vizsgálni, hogy jobban megismerve önmagunkat és egymást boldogabbak lehessünk a magánéletünkben és eredményesebbek a munkánkban. A könyv rengeteg pszichológiai kísérletet bemutatva, új megvilágításba helyezi mindazt, amit idáig hittünk társas kapcsolatinkról és az emberi viselkedésről. Többek között megtudhatjuk: Vajon az ellentétek tényleg vonzzák-e egymást? Jó-e, ha kritika közben dicsérünk is? Hogyan ösztönözhetünk másokat hatékonyabb munkavégzésre? Hogyan vehetjük rá a főnököt, hogy megemelje a fizetésünket? Mitől leszünk meggyőzőbbek a munkánkban és a magánéletünkben?
Eric Berne - Emberi játszmák
Eric Berne (1910-1970) amerikai pszichiáter eredetileg segédkönyvnek szánta az Emberi játszmákat szakemberek számára, így őt magát is meglepte, amikor kötete a művelt laikusok körében is villámgyorsan bestsellerré vált. A siker nemcsak drámaian újszerű elméletének volt köszönhető, hanem a könyv nyelvezetének is, mely frappáns, izgalmas, "letehetetlen" olvasmánnyá avatja a mindnyájunk által mindennap elszenvedett, de soha korábban néven nem nevezett "játszmákat".
1964-es első megjelenése óta az Emberi játszmák ma is minden idők egyik legnépszerűbb pszichológiai kiadványa. A Berne által megalkotott tranzakcióanalízis világszerte elterjedt: általa nemcsak a pszichoterápia, a személyiséglélektan, a fejlődéslélektan és a kommunikáció elmélete gyarapodott egy forradalmian új iskolával, hanem szervezetek és más emberi rendszerek elemzéséhez is hatékony új eszköz született.
A tranzakcióanalízisnek ez az alapműve magyarul 1984-ben jelent meg először. A jelenlegi, kilencedik kiadással egy szakmailag korszerűsített, előszóval és lábjegyzetekkel ellátott változatot vehet kezébe az olvasó.
Charles Duhigg - A szokás hatalma
Nap mint nap meghozott döntéseink többségükben megfontolt választásnak tűnnek, pedig egyáltalán nem azok – csupán szokások. És bár az egyes szokások önmagukban viszonylag jelentéktelenek, idővel óriási hatást gyakorolnak az egészségünkre, a termelékenységünkre, a pénzügyi biztonságunkra és a boldogságunkra.
Évszázadok óta próbálják megfejteni, miért alakulnak ki a szokásaink, de a neurológusok, pszichológusok, szociológusok és piackutatók csak az elmúlt két évtizedben kezdték megérteni a szokások működését – és ami ennél is fontosabb, azt, hogy miként változnak a szokásaink.
A szokás hatalma című könyvében Charles Duhigg, a New York Times díjnyertes újságírója, izgalmas tudományos felfedezésekről mesél nekünk, amelyek magyarázatot adnak arra, miért léteznek a szokásaink, és megmutatja, hogyan változtathatunk rajtuk, hogy átalakítsuk üzleti vállalkozásainkat, közösségeinket – és az egész életünket.
Barna Ildikó - Székelyi Mária - Túlélőkészlet az SPSS-hez
A könyv empirikus társadalomkutatók és szociológus hallgatók számára készült. Az SPSS programcsomag használatával párhuzamosan mutatja be, hogy milyen technikákkal lehet "rendet vágni" az adatok dzsungelében. Így ismerkedhet meg az olvasó a különböző adatredukciós módszerekkel: a főkomponens-, a faktor- és a klaszter-elemzéssel. A könyv rávilágít a magyarázó modellek felépítésének nehézségeire, az adatok természetéből adódó korlátokra. Részletesen tárgyalja az ANOVA, a lineáris regresszió, az útelemzés és a diszkriminancia-analízis segítségével megközelíthető probléma-típusokat. Minden SPSS-beli eljáráshoz hozzákapcsolja az alkalmazhatóság feltételeinek és az output-ok értelmezésének tárgyalását. A könyv a leendő és a már gyakorló alkalmazókat arra tanítja, hogy az SPSS programcsomag bármilyen szintaktikailag helyesen megadott utasítás végrehajtására képes, ezért az egyes eljárások kiválasztásánál, a modell megalkotásánál és annak interpretálásánál komoly hibalehetőségekkel és interpretációs korlátokkal kell számolni. Semmiféle bonyolult matematikai-statisztikai eljárás sem pótolhatja az operacionalizálás hiányosságait és az előzetes koncepció nélkül létrehozott adatbázisokat sem képes koherens egésszé rendezni. A bonyolult módszertani apparátus hatékonyan segítheti, de semmiképpen sem válthatja ki a logikus gondolkodást.
A könyv megértése nem kíván komoly matematikai előképzettséget, közérthető stílusban adja elő az előfeltevéseket, lépésről lépésre halad a bonyolultabb modellek felé, és találó példákon keresztül mutatja az egyes módszereket.
Pléh Csaba - A társalgás pszichológiája
Életünk tele van társalgásokkal. Ismeretlenekkel, ismerősökkel, intim barátokkal, meghódításra váró fiúkkal, gonosz rendőrökkel mindig a szerepeket váltogató szóbeli közlekedésen keresztül érjük el, amit akarunk, közelebb kerülünk a másikhoz, vagy éppen elhidegülünk tőle. Bizonyos értelemben minden emberi kapcsolat társalgás. A társalgás pszichológiája a mai pszichológia, szociológia és nyelvészet egyik központi érintkezési területét tárgyalja: megmutatja, hogyan hangoljuk össze viselkedésünket, hogyan befolyásoljuk egymást, irányítunk, hízelgünk, engedelmeskedünk a társalgás során és annak segítségével. Ez a tankönyvként is remekül használható összefoglalás feltárja a társalgások mögötti rejtett emberi tényezőket - útmutatója lehet mindazoknak, akik diákként, hivatásból vagy csupán emberként foglalkoznak a kommunikációval.
Pléh Csaba (1945) - A Magyar Tudományos Akadémia levelező tagja pszichológiatörténet, pszicholingvisztika és kognitív tudomány témákban. Jelenleg a Budapesti Műszaki Egyetem Kognitív Tudományi Központ vezetője. Több évtizede tanít, több száz tudományos cikket és több tucat könyvet írt, illetve szerkesztett.
Mérő László - Az érzelmek logikája
Új könyvében a szerző az érzelmek világába kalauzolja az olvasót, aki sok érdekesség mellett azt is megtudhatja, hogy a szív és az agy indokait lehetetlen szétválasztani egymástól.
Trevor Clawson - Üzlet Jamie Oliver módra
Jamie Oliver a világ egyik legismertebb és leggazdagabb sztárséfje. Rokonszenves médiasztár és nagyon szerethető figura, de sokkal több is ennél - méltán sikeres üzletember. Népszerű show-műsoraira alapozva erőteljes, értékes és eladható márkát épített föl. Mindeközben az olyan projektek, mint a Jamie konyhája, a Jamie menzája vagy a Jamie Élelmezési Minisztériuma a "jobb ételminőségért kampányoló szakemberré" tették, aki elkötelezettsége mellett is laza, autentikus és őszinte maradt. Jamie Oliver üzleti sikereinek alapja a személyisége. Márkája az élelmiszerekre, az életmódra és arra a szenvedélyes meggyőződésre épül, miszerint az egyén képes jobbá tenni ezt a világot. Sikertörténetén keresztül a márkaépítés tíz receptjét ismerhetjük meg, amelyek bármilyen üzleti karrier során alkalmazhatók.
Richard L. Brandt - Egyetlen kattintás
Vajon honnan jött az ötlet? Hogyan repítette Jeff Bezos, a cég alaptója és vezérigazgatója, az Amazont az online kereskedelem élére? Hogyan lett a számítógépes geekből az üzleti világot átformáló vállalkozó?
Richard L. Brandt elismert újságíró több mint húsz éve publikál a Szilícium-völgy innovatív szerepéről. Ebben a könyvében Bezosszal, valamint versenytársaival és kollégáival készített interjúk alapján hitelesen tárja fel az Amazon sikerének titkát, és ábrázolja Bezos rendkívüli személyiségét és vezetői képességét.
Louann Brizendine - A női agy
Miért kommunikálnak jobban és többet a nők, mint a férfiak? Miért emlékeznek sokkal tisztábban egy veszekedés részleteire? És vajon miért kötődnek jóval mélyebben a barátnőikhez, mint a férfiak a saját barátaikhoz? Ezekre, és még sok hasonló kérdésre kaphat választ Louann Brizendine forradalmian új szemléletű könyvéből. A szerző saját klinikai gyakorlata során megismert valódi élettörténetek (a kaliforniai egyetemen nők és tinilányok hormonális és kedélybetegségeire koncentráló szakrendelést indított 1994-ben) és a legújabb tudományos kutatások eredményei alapján mutatja be, hogyan is működik a női agy. Könnyed, olvasmányos stílusa és forradalmi eredményei a kritikusokat sem hagyták hidegen: máig élénk vita folyik méltatói és a kétkedők között. Egy dologban azonban mindannyian egyetértenek: a szerző szakértelme a témában kétségbevonhatatlan. Rengeteg hasznos információval és jó pár meglepő meglátással szolgál a női agy elemi, sejtszintű működéséről az élet különböző periódusaiban, és azokról az idegrendszeri folyamatokról, amelyek a nőt nővé teszik. Ez a könyv hasznos lehet mindenkinek, aki valaha is elgondolkodott azon, hogy miért különböznek annyira egymástól a nők és a férfiak, és szinte kihagyhatatlan olvasmány a nők, valamint a lányos szülők számára.
Jack Foster - Az ötlet
"Minden reklám, sőt minden dolog egy ötlettel kezdődik. Az új ötlet a haladás motorja, a változás mozgatórugója, a változatosság forrása" - állítja Jack Foster.
Minden pillanatban szükségünk van ötletekre - néha kisebbekre, máskor igazi nagy gondolatokra Azért, hogy ez ne okozzon gondot még a legreménytelenebbnek látszó helyzetben sem, Jack Foster tíz egyszerű technikát javasol. Ezek segítségével szinte maguktól jönnek majd az ötletek! Ha pedig nagyobb kihívással kell megbirkóznunk, sikerrel alkalmazhatjuk az ötletalkotás ötlépcsős módszerét!
Paul A. Samuelson - Paul A. Samuelson - William D. Nordhaus - William D. Nordhaus - Közgazdaságtan
Paul Samuelson Közgazdaságtana immár több mint hatvan éve alapmű a bevezető közgazdaságtan oktatásában szerte a világon. Első kiadása 1948-ban látott napvilágot, s azóta háromévente jelennek meg frissített és aktualizált újabb kiadásai az Amerikai Egyesült Államokban. A könyvet 17 nyelvre fordították le, így vált minden idők egyik legnagyobb példányszámú, népszerű tudományos munkájává. Samuelson professzor 1985-ben vonta be a munkába William Nordhaust szerzőtársként. Kötetünk a Közgazdaságtan tizenkilencedik kiadásának magyar fordítása. Samuelson professzor e könyv befejezése után 2009. december 13-án hunyt el. A szerzők a vegyes gazdaság előnyeit emelik ki művükben, mert középutas alapállásuk szerint ennek segítségével lehet elkerülni a szélsőséges libertarianizmus és a bürokratikus állami gazdálkodás túlzásait. A vegyes gazdaság ötvözi a piaci verseny ösztönző erejét az állami szabályozással és újraelosztással, s ezáltal a mikro- és makroszintű piaci kudarcokat hivatott korrigálni. Ebben a kiadásban is szerepelnek természetesen a közgazdaságtan időtálló elméleti megállapításai, de mégis itt végezték el a szerzők - saját megítélésük szerint - a legjelentősebb átdolgozást a mű eddigi története során. Erre leginkább a 2007-ben kezdődő pénzügyi válság inspirálta őket, mely utóbb általános gazdasági válsággá terebélyesedett. A korszerűség és az aktuális kérdések vizsgálata mellett a kötet megtartja Samuelson-Nordhaus Közgazdaságtanának immár hagyományossá vált erényeit. Ezek közé tartozik a közérthetőség, amely befogadhatóvá teszi a közgazdaságtan megállapításait a szakirányú tanulmányokat végzők és a szélesebb olvasóközönség számára is. Ki kell emelni továbbá a mű átfogó jellegét, mert ez teszi lehetővé, hogy szinte közgazdasági lexikonként használhassák az érdeklődők. Végül erényei közé sorolható az egyes kérdések lényegre törő és praktikus megközelítése, amely a gyakorlatban is hasznos olvasmánnyá teszi a Közgazdaságtant.
Nicholas A. Christakis - James H. Fowler - Kapcsolatok hálójában
A Kapcsolatok hálójában fenekestül felforgatja az eddigi elképzeléseinket a közösségekről és kapcsolatokról. Új paradigmát állít fel a társadalmi hálózatok ideáinkat, érzelmeinket, egészségünket, szokásainkat és politikai nézeteinket befolyásoló erejéről.
„Ha hatással vagyunk barátainkra, ők pedig az ő barátaikra, cselekedeteink olyanokat is befolyásolhatnak, akikkel még sohasem találkoztunk. Az egészségi állapot befolyásolásával kezdtük. Felismertük, hogy ha a barátunk barátja meghízik, mi is meghízunk, és ha a barátunk barátja leszokik a dohányzásról, mi is leszokunk, sőt, azt is megállapítottuk, hogy ha a barátunk barátja boldog, akkor mi is boldogok vagyunk.”
„Egy ember boldogsága összefügg az ő barátainak boldogságával, és azok barátainak boldogságával, és a barátok barátainak boldogságával, és a barátok barátainak a barátainak a boldogságával – vagyis a személyes kapcsolatok horizontjain túli kapcsolatokkal. Azt találtuk, hogy a boldog emberek hajlamosak saját társadalmi hálózatuk középpontjába kerülni, és más boldog emberek nagy csoportjaihoz csatlakozni. Minden további boldog ember barátsága 9%-kal növeli meg az egyén boldogságának valószínűségét. Röviden: valójában a boldogság nemcsak személyes, hanem társas élmény is. Az érzelmek kollektív jelenségek.”
„Mivel az emberek megértésének kulcsa a közöttük lévő kapcsolatok megértése, figyelmünket ezekre az emberek közötti kapcsolatokra összpontosítottuk.”
Malcolm Gladwell - Kivételesek
Miért olyan jó matekosok az ázsiaiak?
Miben hasonlít egymásra Bill Gates és a Beatles?
Miért él teljes ismeretlenségben a világ legokosabb embere?
A kivételes emberekről szóló történetek látszólag az intelligenciáról, a tehetségről és az ambícióról szólnak. Malcolm Gladwell szerint a siker valójában teljesen máson múlik, és megértéséhez alaposabban szemügyre kell vennünk a kivételes emberek körülményeit - a családjukat, a születési helyüket, sőt a születési dátumukat is. A siker sokkal bonyolultabb, mint első pillantásra gondolnánk, ám mégis sajátos logika szerint alakul.
Malcolm Gladwell könyvei radikálisan megváltoztatták a világról és magunkról való gondolkodásmódunkat. Ebben a kötetben feltárja a siker logikáját, és bemutatja az emberi lehetőségek és képességek kiteljesedésének lenyűgöző és provokatív olvasatát.
Hetesi Erzsébet - Veres Zoltán - Nonbusiness marketing
A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez. A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.
A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek. - José Luis Vázquez Burguete a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke.
Veiszer Alinda - Bridge generáció
Veiszer Alinda Prima Primissima-díjas riporter. 2011-ig kulturális televíziós műsorok házigazdája, melyek közül a leghosszabb ideig, öt évig, a Záróra című portrésorozata futott. Elsősorban beszélgetéseket készít, közéleti és kulturális témákban. Most fiatal ötletemberekkel készített interjúkat arról, hogyan épül a sikeres üzlet. Az interjúk történetté álltak össze. A Bridge Generáció történetévé.
Veiszer Alinda új kötete betekintést enged az első három magyar startup vállakozás, a Prezi, a LogMeIn és a Ustream életébe. Az ismert televíziós műsorvezető-szerkesztőtől megszokott, izgalmas interjúkban, történetekben a tulajdonosok személyes gondolatain keresztül ismerhetjük meg e cégek történetét, mindennapjait. Őszintén vallanak a kezdetek nehézségeiről, a sikerhez vezető útról, a kitűzött célokról, sikerekről és bukásokról, csakúgy mint sajátos élet- és cégfilozófiájukról, illetve az általuk létrehozott Budapest Bridge céljairól.
LogMeIn, Prezi, Ustream. A startup világ magyar sztárjai. Három cég, öt arc. Még egyikük sem múlt el negyvenegy éves. Ha szeretnék, megtehetnék, hogy a lábukat lógassák egy napfényes tengerparton, de ők a cégeiket és az ötleteiket akarják kiteljesíteni. Mindannyiuk szenvedélye a gyerekkorukból ered, és izgalmasabbnál izgalmasabb művészeti és üzleti kísérletekből szerezték tapasztalataikat. Van, aki már gyerekként is számítógépfüggő volt, van, aki fehérneműt próbált eladni, és van, aki elméleti fizikusnak készült. Egy azonban közös: semmi sem tudta kioltani a kreativitásukat, és semmi sem tántorította el őket a céljaiktól.
Üzletemberré képezték magukat, és figyelték a Szilícium-völgyet, maguk is oda vágytak. Aztán rájuk is felfigyeltek. A legtehetségesebb magyar és nemzetközi mérnökök, programozók és dizájnerek csatlakoztak hozzájuk, a legnagyobb cégek kezdtek beszállni a vállalkozásaikba. Ők mégsem hagyták el Magyarországot. Mindannyiuknak fontos, hogy jelen legyenek, hogy adjanak valamit az országnak.
Nemrégiben összefogtak. Megalakították a Bridge Budapestet, hogy sikertörténeteiket megsokszorozva járulhassanak hozzá Magyarország változásához. A szavukra már sokan figyelnek, a tetteiket sokan követik.
Vajon sikerül-e még nagyobbat álmodniuk? Megteremthetik-e egy egész országban ugyanazt a légkört, amelyet a saját cégeikben már létrehoztak? Erre tették fel a jelenüket, ők öten.
Törőcsik Mária - Empatikus marketing
Napjainkig nem bukkant fel olyan jelentős marketing irodalom, amely megkérdőjelezte volna a marketing alapvető paradigmáit. Amire kísérletet tesznek, az az, hogy a meglévő tudást rendszerezzék, valamely kulcsszó mentén. ... Ezen tendenciák alól jelen könyv sem kivétel. Ötleteket mutat be, – melyekről esetleg korábban már hallhatott az Olvasó – gondolatokat provokál. Az újdonság a megközelítés egyediségében a szerző folyamatos szkepticizmusában rejlik. Az empátia középpontba állításával érzelmi megközelítés alkalmazásával új gondolkodásmód meghonosítására sarkallhatja az Olvasót. - Törőcsik Mária