Hogyan fest a világ az elektronika korában, ahol egyre több a “bolha” és egyre kevesebb az “elefánt”, ám a megmaradt elefántok egyre nagyobbak? Milyen jövő vár a kapitalizmusra, miként fog megváltozni attól, hogy a pénzt ma már inkább tudásba és technológiába fektetik, semmint földbe vagy egyéb, kézzelfogható és megszámlálható dologba? Hogyan fogunk boldogulni az új, egyre terjeszkedő nagyvállalatokkal, s azok kinek tartoznak elszámolással, ha egyszer gazdagabbak, mint a legtöbb ország? Miként tud alkalmazkodni a társadalom ahhoz a virtuális világhoz, ahol az internet elmossa a határokat? Vajon fennmaradnak-e a nemzetállamok, vagy pedig a társadalmak is, akárcsak a vállalatok, egyszerre fognak nőni és zsugorodni?
Kapcsolódó könyvek
Csíkszentmihályi Mihály - Jó üzlet
A Jó üzletben a szerző feltárja azokat az értékeket, amelyek segítik a jövőképpel bíró vezetőket vállalkozásuk sikeres és humánus vezetésében. Ezek a vezetők az anyagi és szellemi lét határán egyensúlyozva egyaránt elkötelezettek három alapelv iránt: • a társadalom javát szolgáló, és a munkaerőt a legjobb teljesítményre sarkalló célok nyújtása; • a munkában való fejlődés elősegítése révén a dolgozók bizalmának és tiszteletének elnyerése; és • olyan termék létrehozása, amely az emberiség javát szolgálja, nem pusztán jövedelmet termel. Bármely pozícióban legyen is az olvasó - kezdő munkavállalótól a vezetőig -, lényegbevágó tanulságokat szűrhet le és tökéletesítheti munkáját. A Jó üzlet bizonyára klasszikussá válik mindazok számára, akik az üzleti élet változó világában értéket tulajdonítanak az egyén szerepének.
Anthony R. Pratkanis - Elliot Aronson - A rábeszélőgép
Hogyan hirdessünk hatásosan? Hogyan védekezzünk a hatásos hirdetések ellen? Hogyan adjunk el jó terméket? Hogyan adjunk el rossz terméket? Hogyan álljunk ellen a kísértésnek, hogy megvegyük azokat a jó vagy rossz termékeket, amelyeket mindenáron ránk akarnak tukmálni? Hogyan adjunk el jó politikust? Hogyan adjunk el rossz politikust? Hogyan ne vegyük meg azokat a politikusokat, akiket mindenáron ránk akarnak tukmálni? Hogyan tartsunk hatásos beszédeket értekezleteken, gyűléseken vagy akár családi körben? Hogyan ragaszkodjunk álláspontunkhoz az értekezleteken, gyűléseken vagy akár családi körben tartott hatásos beszédek ellenére? Hogyan vegyünk rá másokat olyasmire, ami eszük ágában se volna? Hogyan ne vegyük rá önmagunkat olyasmire, ami eszünk ágában se volna? Hogyan válhat a nevelés propagandává? Hogyan válhat a propaganda neveléssé? Hogyan manipulálhatjuk embertársainkat? Hogyan állhatunk ellen a manipulációnak és a manipulátoroknak? Hogyan növelhető egy politikus vagy egy párt hitelessége? Hogyan láthatunk át a politikusok és a pártok hitelességét növelő trükkökön? Hogyan használhatjuk ki az emberek bűntudatát, szorongásait és félelmeit? Hogyan hányhatunk fittyet a bűntudatunkat, szorongásainkat vagy félelmeinket kihasználókra? Hogyan szervezhetünk hatásos kampányt? Hogyan állhatunk ellen a hatásos kampánynak? E könyv a fenti kérdésekre keresi (és gyakran találja meg) a választ. A két amerikai szerző világhírű szociálpszichológus. Tudományáguk azt kutatja: hogyan viselkedik az ember csapatban, csordában, kis és nagy közösségben - egyszóval: társadalomban. Aronson főműve, A társas lény, Magyarországon is nagy siker volt, négy kiadásban fogyott el. A rábeszélőgép egyszerre szórakoztató olvasmány és közhasznú kézikönyv a meggyőzés mindennapos mesterségéről, annak elméletéről és gyakorlatáról; élvezetes stílusban, a témába vágó karikatúrákkal.
Timothy Ferriss - 4 órás munkahét
Figyelmeztetés: ha nem akarod otthagyni az állásodat, ne olvasd el ezt a könyvet!
Mivel foglalkozol? Tim Ferrisnek gondot jelent a kérdés megválaszolása. Attól függően, hogy mikor kérdezed meg a Princeton Egyetem vitatkozókedvű vendégelőadóját, a következő válaszokat kaphatod:
"Motorversenyen veszek részt Európában.",
"Síelek az Andokban.",
"Könnyűbúvárkodom Panamában.",
"Tangózok Buenos Airesben.".
Több mint öt évet töltött azzal, hogy ellesse az Újgazdagok gyorsan növekvő szubkultúra titkait, amely elvetette "az elnapolt élet tervezetét" (robotolás > spórolás > nyugdíjba vonulás), és inkább megtanult mesterien bánni az új pénznemekkel - az idővel és a mobilitással -, hogy haladéktalanul fényűző életstílust teremtsen magának.
Ez a gyakorlati útmutató megmutatja:
- Mi a döntő különbség az abszolút és a relatív jövedelem között?
- Hogyan idomítsd be a főnöködet, hogy a teljesítményt jobban értékelje a jelenlétnél, ha pedig az állásod (vagy vállalatod) menthetetlen, hogyan szabadulj meg tőle?
- Mik az automatizált készpénzáramlás "múzsái", és hogyan találhatsz rá egyre 2-4 hét alatt?
- Hogyan gyakorolod a szelektív tudatlanságot - és spórolj magadnak időt - alacsony információtartalmú diétával?
- Melyek a távirányító vezérigazgatók menedzsment-titkai?
- Hogyan töltsd be az űrt és alakíts ki tartalmas életet, miután hátat fordítottál a robotolásnak és az irodának?
Mindez a tiéd lehet - de komolyan.
Paul Arden - Gondolkodj fordítva!
GONDOLKODJ FORDÍTVA! - merész támadás konvencionális szemléletünk ellen. amelyen keresztül magunkat és a világot látjuk. Paul Ardentől ne várjunk unalmas tanácsokat, szellemes csipkelodésekkel, aforízmákkal és paradoxonokkal késztet arra, hogy nap mint nap felülbíráljuk józan eszünket. Akár eladunk, veszünk vagy ügyintézünk, ő eredeti gondolataival, elmés anekdotákkal, meghökkentő fotókkal, tudósok, bölcsek, művészek és nagy emberek mondásaival ösztönöz bennünket. A GONDOLKODJ FORDÍTVA gyökeresen megváltoztatja eddig megszokott begyepesedett gondolkodásunkat. Arra bátorít. hogy legyen bátorságunk nagyobb kockázatot vállalni - így jobban élvezzük munkánk gyümölcsét, mint hittük volna.
Daniel H. Pink - Motiváció 3.0
A legtöbben azt hisszük, hogy mind önmagunk, mind pedig mások motiválására a legjobb eszköz valamilyen kívülről jövő jutalom, például, a pénz. Ez a „jutalmazás-büntetés” elmélete. Provokatív és igen meggyőző, új könyvében Daniel H. Pink azt állítja, hogy ez bizony hibás elgondolás, ugyanis a kimagasló teljesítmény és megelégedettség titka – mind a munkában, az iskolában, mind pedig a magánéletben – az a mélyen gyökerező emberi szükséglet, hogy mi irányítsuk a saját életünket, új dolgokat tanuljunk és alkossunk, és jobbá tegyünk saját életünket és a világunkat.
Az emberi motiváció 4 évtizeden át tartó tudományos kutatásával a háta mögött, Pink feltárja a tudományos ismeretek és az üzleti gyakorlat közötti szakadékot, és azt, hogy ez milyen hatással van az élet minden területére. Levezeti, hogy a jutalmazás és büntetés rendszere miért működött jól a XX. században, és miért alkalmatlan az emberek motiválására a XXI. században. Ebben a könyvben Pink megvizsgálja a motiváció 3 elemét: az önállóságot, a mesterséget és a célt, majd okos, és igen meglepő módszereket kínál ezek mozgásba hozására. Menet közben megismerteti olvasóit olyan cégekkel, amelyek új megközelítésből tekintenek a motivációra, és olyan tudósokkal és vállalkozókkal, akik kijelöltek egy – meglehetősen merész – új utat.
Csíkszentmihályi Mihály - Kreativitás
"Az olvasó azt gondolhatná, hogy felesleges egy kreativitásról szóló könyvet magyarra fordítani, hiszen a szellemi alkotás Magyarországon mindennapos dolog. Mégis remélem, hogy ennek ellenére új eszméket talál itt az olvasó. Sok dolog bosszantónak tűnik majd, de úgy látszik, a könyv tartalma mégiscsak hasznos: több nyelvre lefordították- - többek között kínaira és koreaira is - és sok érdekes ügyben használták, mint például a Szaturnusz bolygó nemzetközi űrfelfedezés sikerének magyarázatához vagy művészeti múzeumok tervezéséhez. De talán a legfontosabb üzenete a könyvnek az, hogyan lehet mindennapi életünket úgy élni, hogy értelmesek, izgalmasak legyenek napjaink." Csíkszentmihályi Mihály
Lee Wallek - Maffia menedzser
A Maffia menedzser messzemenõen kerüli az elméleti fontoskodást. Gyakorlatban bevált vezetési módszereket ismertet, melyek az elmúlt évszázad során eredményesnek bizonyultak a Hallgatag Birodalom felépítésében és sikerében. Szó sincs azonban arról, hogy ezek bûnözõi menedzsment-technikák lennének. Sokkal inkább az emberi természet mély megértését tükrözik. Azt a józan belátást, hogy világunk olyan, amilyen, és aki illúziókat táplál, az keserû csalódással fizet -- és még többel.
A Maffia menedzser a vezetés és az önmenedzselés kemény mûfajának akár bibliája is lehetne, ugyanakkor helyenként sajátos paródiája is. Tanácsai lényegre törõk, elgondolkoztatóak, néha pedig egyenesen felháborítóak:
Mindig van elég, hogy legyen mit birtokolni, kipréselni, ellopni -- feltéve, ha mindenben te vagy az elsõ!
Ne aggódj a holnap miatt! Holnap nyerhetsz hatszáz milliót -- vagy elüthet egy autó. Vagy nyerhetsz hatszáz milliót és elüt egy autó.
A legváratlanabb helyeken számíts ellenségre: az ágyad alatt, az ágyadban - és önmagadban.
A szerzőről
Lee Wallek az elmúlt 29 évben egy Chicago környéki vállalkozás elnök-vezérigazgatója. Most, hogy elérkezett nyugdíjba vonulásának ideje, tömör stílusban közzéteszi tapasztalatait. Ez a Maffia menedzser megszületésének története. A könyv mottója AI Capone rövid és lényegre törõ tanácsa: Jó szóval és egy stukkerral többre mész, mint csupán jó szóval ... Ez van.
Charles Handy - Üres esőkabát
Ajánlást írni: megtisztelő lehetőség. Charles Handy magyarul megjelenő könyvéhez gondolatokat fűzni: kiváltság. A szerző drámaian mutatja be, hogy „bebizonyosodott: a menedzsmentnek komoly korlátai vannak", ugyanakkor újabb felelősséget tesz a vállunkra: „az ellentmondásokat nem feloldani, hanem menedzselni kell". Kiknek ajánlom a könyvet? Azt könnyebb megfogalmazni, kiknek nem ajánlom: az önelégülteknek, a „vagy-vagy"-ban gondolkodóknak, az erkölcsöt száműzőknek, az elvektől idegenkedőknek, a gyakorlati megvalósítástól ódzkodóknak és a kényelmeseknek. Handy remekműve nem kötelező olvasmány. Aki kézbe veszi, kockázatokkal számoljon: nem fogja tudni letenni, és őszinte válaszokat kell adnia a szerző szívbe markoló felvetéseire. Dr. Tomka János társelnök, ügyvezető igazgató KPMG-BME Akadémia Provokatív, inspiráló és meggyőző szakkönyv. Megtanít együtt élni az ellentmondások sokaságával, tisztázni felelősségeinket, tőke módjára kezelni intellektusunkat; mindeközben környezetünk változási ritmusait, igényeit is tudatosítja. Charles Handy véleménye alátámasztásához négy földrész cégvezetőinek, filozófusainak, tudósainak és politikusainak gondolataiból idéz, amelyeket sokunk számára ismerős családi történeteivel tűzdel meg. Szövetségek megkötésére buzdít, és arra, hogy a verseny és a kooperáció mércéje ne csak hatékonyságunk, de emberségünk is legyen. Kötelező olvasmány egyéni, üzleti megújulásunkhoz és társadalmi túlélésünkhöz, egyben legtágabb értelemben vett boldogulásunkhoz. kutatás-fejlesztési igazgató KÜRT Adatmentő és Információbiztonsági Zrt.
III. William Oncken - Vezetői időgazdálkodás
„A »Monkey Business« szerzője tökéletesen ismeri, hogyan működik - illetve hogyan nem működik egy szervezet, és a benne dolgozó egyének. Humorosan és mélyrehatóan elemzi, mik a leggyakoribb vezetői hibák, s közben valóban hasznos
módszereket körvonalaz, melyek segítségével az elfoglalt vezető felszabadíthatja
idejét. Nem beképzelt ,nem kioktató, egyszerűen csak jó, praktikus, józan észre
alapozott módszereket olvashatunk a könyvben.”
Peter Strong,oktatási igazgató,UFE Inc.
William Oncken, III a William Oncken Corporation elnök-vezérigazgatója.
Legismertebb tréningprogramjuk a híres Managing Management Time TM (Vezetői
időgazdálkodás), ahol a legendás „majmok-a-vállon ” analógia is megszületett. Ez
a program ma már 40 éves és az évek során sok szervezet kultúrájába beépült;
ezek közé tartozik például az Intel, a Hewlett-Packard, a Florida Power and Light, az IBM, a Milliken, az Invacare, a Western Digital, a Chicago Tribune ,és jó néhány amerikai kormányszervezet.
Feldmár András - Ébredések
Az Ébredések tehát az én credóm, ami szintén nem azért született, hogy a nézeteimet, a hitvallásomat a magadévá tedd, elhidd, másold vagy kövesd, hanem azért, hogy bátorítson és megerősítsen, hogy artikuláld, fogalmazd meg, mondd ki a saját credódat.
Amikor a gyerekek megtanulják, hogy mit szabad és mit nem szabad, hogy mit kell és mit nem kell tenniük, ezt a szülőktől, a tanároktól, a rokonságtól tanulják meg, explicit vagy implicit módon. Ez az a közeg, amelyben úszunk anélkül, hogy észrevennénk, hogy tulajdonképpen miben is vagyunk. Ez a helyi, provinciális, homogenizáló hipnózis a moralitás világa. De mindannyiunknak megvan a lehetőségünk arra, hogy felébredjünk, megvizsgáljuk a parancsolatokat, tilalmakat, muszájokat, és kialakítsuk saját individuális, a helyi moralitáson felül álló etikánkat. Más embereket csak arra lehet, arra szabad bátorítanunk, hogy ők is merjenek erre vállalkozni.
Szun-ce - A háború művészete
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Guy Kawasaki - Elmés kezdés
Az "Elmés kezdés"-ben Guy Kawasaki, az üzleti élet egyik legeredetibb és legközvetlenebb stílusú stratégiai zsenije osztja meg az olvasóval két évtizedes tapasztalatát. Az eredmény: nélkülözhetetlen kézikönyv kezdőknek és újrakezdőknek - a multinacionális cégek alapítóitól az egyházakéig. A szerző az 1980-as években az évszázad egyik legnagyobb vállalata, az Apple vezetésében segédkezett, és a cég termékeinek előnyeit hirdető evangélistákat faragott a hétköznapi fogyasztókból. A Garage Technology Ventures nevű kockázatitőke-befektető cég alapítójaként és vezérigazgatójaként a gyakorlatban, több tucat induló cégen is kipróbálta az ötleteit. Üzleti sikerkönyvek és cikkek szerzőjeként pedig olvasók ezreinek adott tanácsot, miként váltsák valóra a cégalapítási álmaikat.
Ez a könyv a tőkekovácsolástól kezdve a megfelelő alkalmazottak felvételén, a pozicionáláson, a márkaépítésen, a hírverésen, a konkurencia kezelésén és az igazgatótanács vezetésén át egészen a közösségépítésig számos kalandon kalauzol át.
Brian Tracy - Önerőből milliomos
Ez a könyv 15 év kutatási és oktatási munkájából, valamint személyes tapasztalataim összegzéseként született. Sok száz könyvet és sok ezer cikket olvastam el arról, hogy miként válhat az ember önerőből milliomossá. Könyvem ezen olvasmányok kulcsfontosságú gondolatait, és a bennük leírt stratégiák lényegét foglalja össze.
Az ötleteket és stratégiákat egyszerű, kipróbált és könnyen használható formában teszem közzé, hogy azonnal elsajátíthatók és alkalmazhatók legyenek.
Dunder Krisztián - Digitális Sikertörténetek 2.
A Digitális sikertörténetek 2. könyv olyan sikeres vállalkozókat mutat be, akik saját iparágukban piacvezető - többnyire e-kereskedelmi - szolgáltatásokat építettek fel. Inspiráló történeteik példaértékűek, sorsfordító döntésekről, nehézségekről, sikerről, a munka-magánélet egyensúlyáról egyaránt őszintén beszélnek. A könyv olvasás közben bevezeti Önt a digitális világ műhelytitkaiba, miközben közérthetően mutatja be az alapvető online fogalmakat, és azokat a trükköket, eszközöket, melyek az első helyre repítették őket. Mindez egy könnyen olvasható, tanulságos könyvben - emeljen át minél több itt bemutatott, már bizonyítottan működő példát saját környezetébe!
„Konverzió, QR-kód, internetes polcpénz, in-app purchase, hosszú farok. Megannyi új kifejezés, melyek megértéséhez eddig többnyire külföldi példákhoz kellett nyúlni. Mostantól elég ezt a könyvet kinyitni: egymás után olvashatók a jobbnál jobb esettanulmányok, az elmúlt évek hazai digitális sikertörténetei. Lájkolom!”
Dr. Papp-Váry Árpád
a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) Turisztikai és Gazdasági Karának dékánja
a „JPÉ Marketing – Elmélet és gyakorlat józan paraszti ésszel” szerzője
Az internetes cégek történeteiről sokan készítettek már sokféle elemzést, kutatva a sikerek, vagy éppen kudarcok okait. Minden vállalkozásnál van viszont egy ember, aki látnok, és nem csak mert nagyot álmodni, hanem az álmát minden buktató ellenére meg is valósította. Évek, esetleg évtizedek telnek el addig, amíg értékelni tudja a múlt eseményeit, de ha a megfelelő időpontban szólítják meg, elmeséli a történetét. Ezekből a történetekből lehet a legtöbbet megtudni a sikerek valódi okairól, tanulni belőlük, s a legjobb tankönyvek lesznek, ha a beszélgetések leírásra is kerülnek. Dunder Krisztián könyve ilyen gyűjtemény – én a Corvinus Egyetemen minden E-kereskedelem kurzusra járó hallgatómnak ajánlott irodalommá teszem.
Kis Gergely
eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. partner
Budapesti Corvinus Egyetem, Infokommunikációs Tanszék, tanársegéd
Imádom a hazai sikertörténeteket, és hiszek bennük. Ez a könyv egy újabb példa, kikre lehetünk, és kikre kell büszkének lennünk! A könyv a maga néhol bámulatba ejtő, néhol megborzongató stílusával eljuttatja az olvasót oda, ahova el akar jutni: a motivációhoz, a tanuláshoz és az igazsághoz. Interjúiból kiderül, hogyan voltak képesek magyar vállalkozók saját ötletük mellett kiállva, a cinikusokkal szembeszállva szinte nulláról óriási sikereket elérni.
Pongor-Juhász Attila
A Pongor Publishing Üzleti Bestseller Kiadó alapító tulajdonosa
A Milliomos észjárás c. könyv társzerzője
Malcolm Gladwell - Ösztönösen
Lehet-e "első blikkre" jól dönteni?
Miért hatnak ránk annyira a magas, barna, jóképű férfiak?
Hogyan olvassunk mások gondolataiban?
A világ és önmagunk megismerése során túlságosan nagy figyelmet fordítunk a hosszas tervezés és gondolkodás után meghozott racionális döntésekre. Pedig a gondolkodás nélküli gondolkodás, az "isteni szikra", az intuíció is sikerre vihet.
Malcolm Gladwell könyvei radikálisan megváltoztatták a világról és magunkról való gondolkodásmódunkat. Az Ösztönösen című könyvében számos példán keresztül magyarázza el, hogyan hozunk döntéseket, és a gyakorlati életben könnyen használható eszköztárat mutat be, amellyel rengeteg időt takaríthatunk meg.
Dunder Krisztián - Digitális sikertörténetek
Ön most minden bizonnyal az egyik leghasznosabb, legérdekesebb üzleti könyvet tartja a kezében, melyben magyarországi digitális sikertörténetek alapítói, jelenlegi cégvezetői mesélik el, hogyan építették fel szolgáltatásaikat. Igazi esettanulmányok, melyben őszintén beszélnek az eddig elért eredményekről, fordulópontokról -mindezt olyan részletességgel, ahogyan korábban még soha nem tették. Biztos vagyok abban, hogy szolgáltatásaik többségével már Ön is találkozott - akár ma is használja -, s most belülről is megismerheti történeteiket.
Dunder Krisztián-a könyv szerzője
„Tanárként sok külföldi sikertörténetet olvastam már a digitális világból. Most itt van egy csokor a hazaiakból is. Olvassuk el őket és tanuljunk belőlük! Talán közöttünk van a
következő Steve Jobs."
Bőgel György Professor of Management - CEU Business School
„Letehetetlen könyv! Bár a szereplők nagy részét régóta ismerem, élmény volt olvasni személyes beszámolóikat. Mindenkinek ajánlom, de kötelező olvasmány azoknak, akik internetes vállalkozásban dolgoznak, vagy netán ilyesmin törik a fejüket.”
Kis Ervin Egon e-kereskedelmi tanácsadó, a SzEK.org elnöke
Bernard Girard - A Google-modell
A Google vállalatvezetési gyakorlatát ez a könyv a világon elsőként tárja fel. Hatását mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az amerikai kiadást az Amazon olvasói egyöntetűen csillagos ötösre értékelték. Összefoglalót kapunk azokról a szokatlan, forradalmian újnak tekinthető aspektusokról, ahogy a céget alapították, ahogy a gyors vállalatfejlődést kezelték és kezelik, ahogy a pénzügyi válságra reagáltak. Új típusú munkaszervezés, új munkaerő-toborzás, új marketingeszközök az alapjai az új technológiának, amelyben a közönség, az internetezők kritikája, a nyitottság és az önkontroll egyképp szerepet játszik. A 20. század vállalatvezetési mintáját a Ford T-modelljének futószalagon való gyártása forradalmasította. A 21. század életképes vállalatainak pedig nem árt alaposan szemügyre venni a Google-modellt.
A szerző a könyv második kiadását jelentős mértékben aktualizálta, tekintettel arra, hogy a piac gyorsan változik, hogy olyan új szereplők jelentek meg, mint a Facebook, és hogy maga a Google is erőteljesen reagál minden újdonságra. A könyvet egy olyan fogalmi rendszer is gazdagítja, amely a Google ikonná vált 12 vállalatvezetési módszerén alapul, és amely minden típusú gazdasági társulatnál alkalmazható.
Bernard Girard vállalatvezetési tanácsadó, rádiókommentátor és szakelőadó.
Több könyvet írt a menedzsmentről, történetéről (Histoire des théories du management en France) és vállalaton belüli működtetéséről (Des journaux plein les mains, histoire des NMPP; Votre entreprise es passée aux 35 heures, et maintenant?), számos cikket publikált a szervezésről, a munkaszerződésről és a vállalati teljesítményre gyakorolt hatásukról.
Minthogy meggyőződése, hogy a szervezeti változások a jövőben csak az informatika révén valósíthatók meg, több mint húsz éve figyelmes, egyben kritikus megfigyelője az új technológiáknak. Egyike volt azoknak, akik már a nyolcvanas évek elején kétségbe vonták az új technológiákról szóló egyértelműen optimista beszédet (figyelmezető írása: „Et si la productivité n'était pas au rendez-vous?", (Afcet, 1982).
Több tanulmányt írt az emberi erőforrások kezelésére és a vállalat modernizálására szolgáló szoftverekről, francia nyelvterületen ő végezte az első kiterjedt vizsgálatot az internetről (CAPA, 1995). Ebbéli minőségeiben elemzi 2000 óta a Google vállalatot minden lehetséges szempontból, ami teszi lehetővé számára, hogy megfejtse egy olyan vállalat működését szervezési és vezetési szempontból, amelynek sikerét az hozta meg, hogy egyesíteni tudta a technológiai és szervezeti előnyöket.
John Kotter - Olvad a jéghegyünk!
Az Olvad a jéghegyünk! egyszerű kis tanmese arról, hogyan kell helyesen viselkedni a szüntelenül változó világban. A John Kotter harvardi professzor díjnyertes könyvén alapuló történet már több ezer embernek és vállalatnak segített.
A tanmese egy antarktiszi pingvinkolóniáról szól. Egy csoportnyi császárpingvin élete sok-sok éve semmit sem változott. Ekkor azonban egy kíváncsi madár észrevesz egy potenciálisan pusztító veszélyt, amely otthonukat fenyegeti – és először szinte senki sem figyel rá.
A történet szereplői, Fred, Alice, Louis, Buddy, a Professzor és NemNem hasonlítanak olyan emberekre, akiket ismerünk – vagy éppen saját magunkra. A mese a változással szembeni ellenállásról és hősies tettekről szól, látszólag leküzdhetetlen akadályokról és a legokosabb taktikákról, melyekkel azok legyőzhetők. Ez a történet különféle formákban körülöttünk is megtörténik – de a pingvinek a nagyon is valós kihívásokat sokkal jobban kezelik, mint a legtöbb ember.
Az Olvad a jéghegyünk! azon az úttörő munkán alapul, amely megmutatja, hogyan valósítható meg a szükséges változás bármilyen csoportban nyolc lépés segítségével. Ez a mindenki számára élvezetes történet egyúttal felbecsülhetetlen segítséget ad egyre gyorsabban változó világunk megértéséhez.
John Kotter a vezetés és a változás guruja a Harvard Business Schoolon. Tizenegy könyv szerzője, melyek vagy díjat nyertek, vagy bestsellerek lettek. Kotter professzor előadásokat és szemináriumokat tart a Harvardon és szerte a világon. A Massachusetts állambeli Cambridge-ben él feleségével, Nancy Dearmannel, lányával, Caroline-nal és fiával, Jonathannel.
Holger Rathgeber igazi modern globális menedzser. A Becton Dickinsonnál, a világ egyik vezető gyógyászati technológiai vállalatánál dolgozik. Rathgeber Németországban született, Frankfurtban. Karrierjének első éveit Ázsiában töltötte. 2004 óta a New York állambeli White Plains városában él feleségével, Juttával és fiaival, Daniellel és Bennyvel.
„Akár üzleti vállalkozásban, akár az élet vállalkozásában dolgozik, legyen vezérigazgató vagy középiskolás diák, ez a történet mindenkinek ad valamit.”
Dr. Spencer Johnson, a Hová lett a sajtom? című könyv szerzőjének előszavából.
"Megrendeltem és szétosztottam hatvan példányt, aztán értékeltem, milyen hatással van a változási erőfeszítéseinkre, majd… rendeltem még ötszáz példányt. Kincs ez a könyv.”
Heidi King, Védelmi Minisztérium
„Az Olvad a jéghegyünk! megírásával az volt a célunk, hogy kihasználjuk a jó történeteknek a magatartásra gyakorolt hihetetlen hatalmát – az egyének és csoportjaik eredményesebbek lesznek a változások kezelésében és a jobb eredmények elérésében.”
A szerzők meggyőződése, hogy a világnak sokkal több ember sokkal több tettére van szüksége – jól informált, elkötelezett és lelkes emberek tetteire, melyek segítenek nekünk egyre jobban változó korunkban.
Stephen R. Covey - A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása
Világhírű könyvében Stephen R. Covey elvközpontú oldalról közelít a személyes és szakmai problémák megoldásához. Lényeglátó megfigyeléseivel és briliáns anekdotáival lépésről lépésre mutatja meg, hogyan juttathatjuk érvényre életünkben a 7 alapelvet, melyek biztonságot adnak a változások kezelésében, bölcsességet és erőt a lehetőségek kihasználásában.
„Ez a kitűnő könyv teljesen megváltoztatta az életemet."
Tom Peters, az In Search of Excellence szerzője
„Ez a könyv arra késztet, hogy átgondoljam problémáimat, és arra, hogy betartsam tanácsait."
Rich DeVos, az Amway alapítója
„Az elvek, melyekre A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása megtanított, igazi változásokat hoztak az életembe."
Ken Blanchard, Az egyperces menedzser szerzője
Stephen R. Covey nemzetközileg elismert vezetési szakértő, szervezetfejlesztési tanácsadó, a FranklinCovey cég társelnöke. Életműve az elvközpontú élet és az elvközpontú vezetés tanítása. A Harvardon diplomázott, doktorátust a Brigham Young Egyetemen szerzett, ahol a szervezeti magatartás és az üzleti vezetés professzoraként dolgozott. Utah államban, a Sziklás-hegységben él feleségével, Sandrával és családjával.
Betty Edwards - Jobb agyféltekés rajzolás
Amikor elmélyülünk egy alkotási folyamatban, lelkünk megkönnyebbül, kiszabadul a mindennapi gondok szövevényes hálójából. A rajzolás, az alkotás – mindegy, művészi-e vagy sem – az emberi lélek egyik legősibb kifejezési módja. A tizenhárom nyelvre lefordított Jobb agyféltekés rajzolás c. könyv a maga 2,5 millió eladott példányával a világ legszélesebb körben alkalmazott rajztankönyve. Nem pusztán rajztechnikákat, hanem egy új látásmódot tanít, melynek áldásos hatását életünk más területein is tapasztalhatjuk. Segít abban, hogy elszakadjuk korábbi megrögzött sémáinktól, és új megoldások felé tekintsünk. A könyvben szereplő gyakorlatok összetett hatása azt a célt szolgálja, hogy növelje az önbizalmat a döntéshozatalok és a problémamegoldások során.