Ez a kiadvány kitűnő, tömör szócikkeivel a modern fotóművészet jól forgatható kislexikona, a kölni Ludwig Múzeum Fotógyűjteményének legfőbb kincseit tartalmazza. Lapjain 1900-tól napjainkig követhetjük nyomon az európai (ide értve az orosz, illetve szovjet) és az amerikai fotóművészet nagyjainak alkotásait. Bemutatja a festészet és a fotóművészet állandóan változó, versengő viszonyát, megismertet a különböző új irányzatokkal és kísérletekkel, így például a szocio-dokumentarista fényképezéssel, a “tiszta fényképezéssel” és a “szerzői fotográfiával”.
Kapcsolódó könyvek
Mary Warner Marien - A fotográfia nagykönyve
A FOTOGRÁFIA NAGYKÖNYVE az eddigi legteljesebb összefoglalás a kezdetektől napjainkig, szerzője fotótörténeti kánont alkotott. Közel 600 kép ismerteti meg az olvasót a fotózás történetével a művészet és technika, a szociográfia és divat, a háború és természetfotózás szemszögéből. Az olyan világfordító történelmi eseményekhez kapcsolódó fotók, mint Lincoln elnökké választása vagy MacArthur tábornok és Hirohitó császár első találkozása, meglepő részletekkel gazdagítják eddigi ismereteinket. Közelképet kaphatunk azokról az emblematikus fotósokról is, például Mathew Bradyről, Alexander Gardnerről, Edward Steichenről vagy Gertrude Käsebierről, akik egyéni szemléletükkel, technikai újításaikkal váltak e végtelen történet szereplőivé. E mozaik számtalan kockája a fotográfia teljes történetévé áll össze, melyet a kultúra lencséjén át szemlélhetünk.
Ismeretlen szerző - A fotózás kézikönyve
Manapság a fényképezés bárki számára elérhető, sok amatőr fotós azonban még nem rendelkezik azokkal a technikai ismeretekkel és azzal a gyakorlati tudással, amely lehetővé tenné számára, hogy az elképzeléseinek megfelelő felvételeket készítsen.
A fotózás kézikönyve összegyűjti a fontos információkat, és így segít
a megfelelő készségek kifejlesztésében. A könyv a fotózás valamennyi lényeges területét érinti, közérthetően magyarázza meg a technikai részleteket, s ezáltal megkönnyíti az olvasók számára a tanultak gyakorlati alkalmazását is. Az alapok elsajátításán túl a kötet segítséget nyújt a továbblépéshez is, bemutatva mindazon lehetőségeket, amelyek a professzionális fotózást jellemzik.
A könyv fontos részét képezi a digitális fotózásról szóló fejezet, amely betekintést enged az otthoni számítógépek elterjedése és fejlődése révén megnyíló új művészeti dimenzióba, és megmutatja, milyen egyszerűen kezelhetők a digitális képalkotó és képszerkesztő eszközök
A fotózás kézikönyve tehát minden érdeklődő számára hasznos olvasmány.
Torsten Andreas Hoffmann - Kreatív képkompozíció a fotográfiában
Mit és hogyan érdemes fényképezni?
Mi számít érdekes témának és mi nem? Milyen hatást kelt a kép, és miért? Mitõl lesz a fotó hangulatos? Mi teremt egyensúlyt? Mik azok az ellenpontok? Mi a képi ritmus? Hogy teremtsünk feszültséget? Mi a kulcsa a jó emberábrázolásnak?
Ezekre és számos hasonló kérdésre kapunk választ ebben a könyvben.
Gyakorlatilag minden oldal egy kis tanulmány arról, hogy miért azt, és miért úgy fényképezték, ahogy a képeken látjuk. Száraz magyarázatok helyett a látvány világában tett izgalmas kalandozások részesei lehetünk. A szöveg könnyed, élvezetes, irodalmi stílusú.
Mivel a kötet témája a fotográfiai kompozíció, a technikáról csak érintõlegesen esik szó. A használt objektívek gyújtótávolsága, a felvételi szûrõk és a képek tónusvilágát meghatározó digitális utómunkálatok bemutatása legtöbbször szerepel a leírásokban röviden.
A szerzõ neves német fotóesztéta, számos könyv és újságcikk szerzõje. Most magyar nyelven is kézbe vehetjük legújabb munkáját. Azoknak ajánljuk, akik szeretnének tudatosabban látni, jobban elmélyedni a fotográfia tartalmi és formai világában. Ezzel nemcsak az alkotói munkánk válik élvezetesebbé, de képeink is sokkal hatásosabbak lesznek.
Dékán István
Hans-Michael Koetzle - Fotóikonok 2.
Nem kétséges, a technikai képek korában élünk. Filmekből, a televízióból, videokamerák felvételeiről, a digitális médiából képek ostromolják a figyelmünket. Megkísérelnek bennünket elcsábítani, manipulálni, erotizálni. Közben természetesen informálnak is. Valóságos képáradat tör ránk, ami veszélyesen hangzik, de lényegében mindenekelőtt egy fenomenológiai problémára figyelmeztet: mit kezdünk ezzel a rengeteg képpel? Milyen alapon választunk? Egyáltalán mit veszünk még tudomásul? Másfelől, minek van rá esélye, hogy bekerüljön a kollektív képi emlékezetbe? Voltaképpen most éppen paradox helyzetben vagyunk. Míg a hagyományos analóg fotográfia eredeti területén, a hírlapi fényképészet, az amatőr fotográfia világában veszített jelentőségéből, a nyilvánosság egyre többet foglalkozik a hagyományos fényképekkel. A fotók természetszerűen megjelennek művészeti galériákban, vásárokon, aukciókon. Ezzel magától megoldódott a fotográfia művészeti helyzetéről folyó vita. A fotótörténet kulcsfontosságú képeiért hatjegyű dollárösszegeket kínálnak, de már jó ideje ugyanez a helyzet kortárs fotóművészek munkái esetében is. Egy fiatal, gyakran az új médiában tevékenykedő nemzedék felfedezte a fotográfiában azt, amit a korábbi befektetők számára a régiségek jelentettek. A fotográfia befutott, és divatosabb, mint valaha. Mint az inkább szemlélődő művészet közvetítője, új, jövőbe mutató szerepre talált...
Daniel Lezano - Fotós biblia
A Fotós Biblia minden, a fényképezéshez kapcsolódó témára kiterjedő útmutató. Megtalálni benne a legfrissebb tudnivalókat, a legújabb digitális fényképezőgépeket, szkennereket, nyomtatókat és szoftvereket csakúgy, mint a filmekről, gépekről és tartozékaikról szóló leírásokat. Daniel Lezano bemutatja nekünk az összes alapvető fényképkészítési technikát, kezdve a tökéletes portrékép titkától a gyönyörű tájképek megkomponálásán át a hangulatos fekete-fehér képek megalkotásáig. A szöveget mindvégig lenyűgöző felvételek egészítik ki. A kiadvány tökéletes útmutató a XXI. századi fényképészet hardver, szoftver és technikai tudnivalóihoz.
Ismeretlen szerző - A tenger
A tenger teremt és pusztít, bekebelez és átalakít, évmilliók óta végtelen türelemmel, kénye-kedve szerint formálja a szárazföldeket. Döngöl és mélyít, morzsol és mállaszt, a sziklából homokot darál, a kőbe fjordokat hasít, szirteket emel a magasba, hegyfokokat és félszigeteket farigcsál, és mindeközben...
Michael Freeman - Fotósszemmel
Egy fénykép sikerének kulcsa a kompozíció. A fotográfus tudásának legfontosabb elemei közé tartozik az a készség, hogy a valóság egy szeletében észrevegye a fotótémát, majd a rendelkezésre álló képelemeket hatásos, magával ragadó kompozícióba rendezze. A digitális fényképezés megjelenése új, izgalmas megvilágításba helyezte a kompozíció témakörét - egyrészt mivel a digitális fényképezőgép közvetlen visszajelzése lehetővé teszi a kép azonnali értékelését és korrekcióját, másrészt pedig azért, mert a képszerkesztő programok az exponálást követően is módot adnak a kép megváltoztatására és a kívánt részletek hangsúlyossá tételére. Így született meg a digitális fotózás korábbiaktól eltérő stílusa. A könyv segítséget nyújt azoknak a képességeknek a kifejlesztésében, amelyek a fotó témájának kiválasztásához és a hatásos digitális fényképek készítéséhez elengedhetetlenek. A szerző nemcsak a kompozíció hagyományos megközelítéseit ismerteti, de kitér arra a digitális technikával megjelent új szemléletmódra is, amelynek tudatában a fotós exponáláskor már figyelembe veszi a digitális képszerkesztés, átalakítás, montázskészítés lehetőségeit - azokat az új eszközöket, amelyek elősegíthetik, hogy akár a keresőablakban látottaktól lényegesen különböző kép születhessen. -A könyv a képkompozíció kérdéseit a digitális technika lehetőségeinek figyelembevételével mutatja be. -Kitér a hagyományos módon, keresőablak segítségével készült kompozíciókra, és a képkészítés új módszereire is, amelyeket a digitális képszerkesztés tett lehetővé. -Megmutatja, hogy miként hozzuk ki a témából a lehető legtöbbet a helyzet és a helyszín elemzése segítségével. -Valós fotográfiai megbízások alapján készült közérthető példákat ismertet, és sematikus ábrákkal magyarázza el, hogyan és miért működnek a képek.
Kincses Károly - Nádas Péter - Mai Manó fotográfiái / Photographs by Manó Mai
Kincses Károly tanulmányával, Nádas Péter esszéjével, magyar-angol nyelven. Pár évvel ezelőtt, amikor először mondta, írta le Kincses Károly ezt a nevet: Mai Manó, azt hitték, jópofáskodik. Azóta sokan megtanulták, hogy a "Maimanó" az egy gyönyörű és párját ritkító műteremház a Nagymező utca 20. alatt. S akkor végre itt az ideje, hogy azt is megtudják, és főleg meglássák, Mai Manó a 19-20. század fordulójának különleges képességű fényképésze, a kor legjobb fényképészeti lapjának a főszerkesztője és jelentős közszereplő volt. Az Ab Ovo Kiadó és a Magyar Fotográfiai Múzeum közös albuma Mai Manó legjobb fényképeiből mintegy százat, Nádas Péter manózását és Kincses Károly életrajzi esszéjét tartalmazza. A kötet megjelenésével egyidőben Mai Manó képeinek kiállítása nyílik egykori műteremházában.
Charlie Waite - Adam Nicolson - Landscape in Britain
'There is a slightly rotten shed in the middle distance. The sky unfurls in motorway diagrams of receding cumulus, wisping at the edges. The country has been entirely cleared of human beings, and almost nothing has happened in it since about 1760. Nothing blurs, and an electric neon-lit clarity hovers over the entire scene. There is a sense of perfection on the verge of decay... It is impossible to call Charlie Waite either a romantic or a classical photographer, since he finds in the most romantic of subjects the classic elements of balance, measured near symmetry and the comfort of patterned order.'
Thus, in his eloquent introduction, Adam Nicolson defines the sense of beauty and purity of the photographs in this book. In almost 150 images, the majority in colour, Charlie Waite illuminates a new way of looking at the landscape - one that avoids the twin pitfalls of hazy pastorialism and cheap quirkiness. Instead he has found a form of perfection that is as readily found in the uncelebrated and hidden corners of the countryside as in scenes already more familiar to us. The classic image of the Seven Sisters is seen completely anew, where dramatic folds of rock form a sculpted fringe to the sea. Yet just as compelling is his ability to reveal the significance of a solitary rock outcrop against the horizon, or the velvet veil of dew on fields in the early morning.
These harmonious yet intens images are admirably complemented by Adam Nicolson's perceptive essay on the different ways in which we respond and attempt to understand the landscape. But above all, this book will satisfy the need for a tangible record of the richly patterned landscape of Britain, whose subtlety of shape and form, whose drama and tranquility, is shown here with such indelible force.
'... a splendid compilation, invigorating to read and staggering to look at.'
Johh Hillaby
'What an enjoyable book this is ... a delightful miscellany of landscapes ... the text by Adam Nicolson if fascinating and thought provoking essay on our relationship to the landscape.'
Camera
-
Charlie Waite (left) was an actor for ten years before taking up photography professionally. He first worked for the Salisbury Playhouse as an assistans stage manager, later acting in various roles on the repertory theatre circuit. His initial interest in the camera grew through photographing stage productions and fellow actors. But he became increasingly absorbed in the landscape, which has become his speciality and his passion. He is married to the actress Jessica Benton. They live in London with their daughter Ella.
Adam Nicolson (right) read English at Magdalene College, Cambridge. He contributes regularly to The Spectator, The New York Times and other national journals. He has written two very popular books about walking, both illustrated by Charlie Waite: The National Trust Book of Long Walks and Long Walks in France. He lives in Leicestershire (when not away on his travels), and is married with a son.
Jalsovszky Katalin - Stemlerné Balog Ilona - Fénnyel írott történelem
Minden fotográfia - fénnyel írott kép - a múlt egy-egy tovatűnt pillanatát őrzi; az egymás mellé rendezett fényképek sokasága, a pillanatok lenyomatából összeállított időfolyam, maga a „fénnyel írott történelem". A Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának milliós nagyságrendű, gazdag gyűjteményéből válogatott 388 fényképet tartalmazó album a magyar történelem utolsó másfél évszázadának s egyben a magyar fotográfia fejlődésének „fénnyel írott" könyve. Találkozunk benne történelmünk nagyszerű, felemelő vagy drámai és tragikus eseményeivel, derűs, olykor groteszk mozzanataival. A kötet bemutatja a napjainkra már eltűnt, megváltozott városképeket:a pesti Duna-part egykori Klasszicista házsorát, a lebontott Tabán apró házait, Kolozsvár, Temesvár, Kassa, Besztercebánya azóta átalakult utcáit, tereit. Bepillantást nyerünk az egymást követő korok társadalmi életébe, szinte résztvevői vagyunk a főúri vadászatoknak, lóversenyeknek, báloknak csakúgy, mint a polgári világ hétköznapjainak. A kötet lapjain szerepelnek államférfiak, politikusok, tudósok, művészek, sportolók és más hírességek, elegáns urak és szépasszonyok, de egyszerű emberek is: parasztok, bányászok, kohászok, kéményseprők, verklisek, telefonos kisasszonyok és bártáncosnők, kereskedők és piaci kofák. A képeket kísérő szöveg, hol csupán néhány adat vagy magyarázó mondat, hol színes „egyperces" kis esszé - a mélyebb megértést és tájékozódást segíti: feltárja, kibontja a fényképek többrétegű jelentését. Így kép és szöveg együtt ad teljes, egyszerre gondolati és vizuális élményt.
Peter Baki - Colin Ford - George Szirtes - Eyewitness: Hungarian Photography in the Twentieth Century
At a crucial moment between two world wars, in a country destabilized by political turmoil, five men changed the face of photojournalism and art photography, and inspired the world. With their groundbreaking shots, Brassaï, Capa, Kertész, Moholy-Nagy, and Munkásci radically redefined photographic practice and theory, giving rise to iconic images and ushering in the modern era. In this stunning book, essays by leading authorities examine the ways in which the extraordinary activity of these five men established Hungary as a crucible of art photography at the time, as well as the influence they have had on succeeding generations of photographers. Illustrated with their major works and a number by their contemporaries—in many cases using archival prints—the book is a landmark study of modern photography.
Peter K. Burian - Robert Caputo - Tippek és trükkök
E hiányt pótló, könnyen érthető és gyakorlati kézikönyvből nem csupán fotózás technikai alapjait ismerhetjük meg, hanem elleshetjük a National Geographic fotósainak trükkjeit is. A könyv részletes ismertetőt ad a fényképezőgép működéséről, az objektívekről, a fénymérésről, a különféle filmtípusokról és formátumokról, a kompozíció, a világítás és a szűrők hatásairól és sok egyéb eszközről és eljárásról, amelyekkel technikailag tökéletes fotókat készíthetünk. A fotózás kreativitásának is komoly szerep jut. Saját gondolataink, érzéseink kifejezését a könyv világhírű NG fotósok módszerének stílusának bemutatásával segíti.
Díner Tamás - Világképeim - worlds views
Díner Tamás fotóit látva mindig arra gondolok: ott szeretnék élni, ahol ilyen a világ! Amerre ő jár, tobzódik a szépség; színek, fények és formák mutogatják magukat, egymással versengve tolongnak lencséje elé... Díner Tamás, a fotóművész bensőséges kapcsolatot tart fenn a tárgyi valósággal. Aki szereti a világot, azt a világ viszontszereti. A könyv három blokkból áll: Kiállítási képek, Portrék, Jazz fotók.
Whenever I look at the photos by Tamás Díner I always wish to live in a world that looks like the world seen in his pictures. Wherever he goes, beauty abounds - colors, light and forms show off, rushing and crowding in front of his camera competing for the attention of his lens... Photographer Tamás Díner has a very intimate relation with objective reality, lie who loves the world, will be loved back by the world.
Scott Kelby - A digitális fotós könyv 1.
Scott Kelby, aki a Photoshop Digitális Fotósoknak című sikerlistás, díjnyertes könyvével mindörökre megváltoztatta a "digitális sötétkamrát", ezúttal a digitális fényképészet legfontosabb területével küzd meg, és megmutatja nekünk, hogyan készíthetünk profi minőségű felvételeket a legjobb digitális fotósok trükkjeit használva (amelyek mellesleg egyszerűbbek, mintsem gondolnánk). Nézzük, Scott miként mutatja be könyvének lényegét: "Ha mi együtt fotózni mennénk, és megkérdeznéd, hogy "Te, hogyan kapjam le ezt a virágot úgy, hogy éles legyen?", nem kezdenék el fényképész leckéket tartani Neked. Egyszerűen azt mondanám, hogy "Rakd fel a zoom objektívet, állítsd a blendét f/2.8-ra, fókuszálj a virágra, és kattints." Erről szól a könyv: mi ketten fotózni megyünk, válaszolok a kérdésekre, tanácsokat adok, és megosztom az általam ismert titkokat, ahogy egy barátommal tenném - a technikai magyarázat és a fotós szakzsargon nélkül." Ez nem elméleti könyv, amely zavaros szakszöveggel és részletes fogalomleírásokkal van tele! Ez a könyv arról szól, hogy melyik gombot kell megnyomni, melyik beállítást használjuk és mikor tegyük. A fényképész szakma majd 200 féltve őrzött titkát felfedő könyv birtokában észrevehetően jobb, élesebb, színesebb, professzionális fényképeket készíthetünk. Minden oldalon találunk valamit, amivel jobbá tehetjük felvételeinket. Minden lapozással egy újabb profi beállításhoz, eszközhöz vagy trükkhöz jutunk, amelyek használatával fényképeinkből galériába illő műremekek válnak. Ha unjuk már, hogy "nem rossz" fényképeket készítünk, ha unjuk már, hogy a fényképész magazinokat nézegetve mindig arra gondolunk, hogy "Az én képeim miért nem így néznek ki?", akkor ez a könyv pontosan nekünk szól! Scott Kelby a világ egyik legolvasottabb szerzője a számítógépes könyvek területén, a Photoshop User magazin főszerkesztője, az amerikai National Association of Photoshop Professionals elnöke, a Nikon Software User magazin főszerkesztője, és az Adobe Photoshop TV video podcast egyik társházigazdája. Scott a szerzője a Photoshop Down & Dirty Tricks és a magyarul is megjelent Photoshop Digitális Fotósoknak kiadványoknak, illetve ő a New Riders kiadó által megjelentetett Killer Tips sorozat sorozatszerkesztője is.
Hoppál Mihály - Szemadám György - Nagy András - Jankovics Marcell - Jelképtár
"Alapvető kézikönyv megírására vállalkozott a négy szerző: mintegy félezer címszó segítségével kalauzolják végig az olvasót - támaszkodva az összehasonlító mitológia, a néprajz, a vallástörténet és a szimbólumkutatás legfrissebb eredményeire - jel- és képvilágunk sokszor áthatolhatatlan erdejében. A lexikon közel ötszáz szócikke felöleli a legelemibb ábrázolások, a primitív kultúrák, a népművészet képnyelvét, és eligazít a nagy civilizációk művészeti, vallásos és tudományos kultúrájának - mára sokszor megfejtendő talánnyá vált - jelkészletében. A szerzők - és ez egy úttörő jellegű hazai kézikönyv esetében több mint indokolt - külön is gondot fordítottak a magyarság szellemi hagyományának, jelképi örökségének bemutatására és feltárására.
Ízelítőül néhány a címszavakból:
ÁG, ALKÍMIA, APA, ARC, ASZTROLÓGIA, BÉKA, BOR, CÉGÉR, CÍMER, CSILLAG, DICSFÉNY, DISZNÓ, EMBER, FA, FÁTYOL, FENÉKBÉLYEG, GÓLYA, HALÁL, KENTAUR, KERESZT, ÖRDÖG, RAGADOZÓ MADARAK, RÓKA, ROVÁSÍRÁS, SÁRKÁNY, SZABADKŐMŰVES SZIMBÓLUMOK, SZAMÁR, SZÁMOK, TEMPLOM, VILLÁM, VIRÁGOK, ZÁSZLÓ.
A lexikont a szócikkek világos utalásrendszere és gazdag irodalomjegyzék teszi mindenki számára könnyen forgatható kézikönyvvé, szemléletességét pedig csaknem ezer kísérő ábra biztosítja."
Dékán István - Digitális fényképezés az alapoktól a szakmai ismeretekig
A könyv tartalma viszonylag széles spektrumú. A legnagyobb részt kitevő törzsanyagot elsősorban a nem egészen kezdő, illetve gyakorlottabb fényképezők hasznosíthatják. Didaktikus felépítésénél fogva oktatási segédkönyvként is felhasználható.
A kötet első fejezete a digitális kép természetrajzával foglalkozik. A második rész a szkennelés gyakorlati kérdéseit mutatja be. A következő fejezet a digitális fényképezőgépek működését és használatát ismerteti. Külön részben foglalkozunk a tükörreflexes fényképezőgépekkel. Ez után a képek számítógépes korrigálása, a digitális "labormunka" kerül sorra egy terjedelmes fejezetben. Végigvesszük azokat az ismereteket, amik a képek korrigálásához leginkább szükségesek. Végül a nyomtatásról és nyomtatókról lehet olvasni. Mindezt egy digitális kislexikon egészíti ki. A kötet szerzője szakújságíró.
Hevesy Iván - A fényképezés nagy mesterei
A fényképezés, Niépce és Daguerre, Wedgwood és Talbot együttes felfedező munkálkodásának gyümölcse. A 19. század, a technikai előretörés csodálatosan termékeny százada ajándékozta a tudományos kutatásnak és lerögzítésnek, a képes hírszolgálatnak és még számtalan gyakorlati tevékenységnek. De még mindennél is több és szebb: új eszköz a képszerű művészi kifejezésre, a látási élmények megragadására, formábaöntésére és kivetítésére annak a szép képnek, látomásnak, amely a világra rácsodálkozó ember képzeletén visszaverődik. Új képalakító művészet születését hozta meg a fényképezés. A fotoművészet, ez az új ábrázoló művészet, jó hosszú ideig, legalább huszonötezer évig váratott magára. Ennyi idő telt el a festészet felbukkanása óta, attól az időtől, amikor az ősember az előző évtizezredek kezdetleges karcolt rajzai után pompás freskókat kezdett festegetni barlangjának, a dél-franciaországi Font-de-Gaume, az északspanyolországi Altamira környéki és még száz és száz barlang falára. Azóta a festőművészet fejlődése fel s alá hullámzott, a különböző korok és kultúrák létrehívták számtalan formai változatát - az ó-kínai selyemképektől az impresszionista festményekig, az egyiptomi faliképektől a kubista kompozíciókig - a festés és grafika technikái is változtak, de a kifejezés eszközei évezredeken keresztül azonosak maradtak.
Dulovits Jenő - Így fényképezek
Dulovits Jenő (Budapest, 1903 - Budapest, 1972): filmoperatőr, fotóművész, feltaláló. A budapesti tudományegyetemen tanári diplomát szerzett (1927). Középiskolában matematikát tanított. Kimagasló szerepe volt a harmincas évek elején az ellenfényes fényképezés, az ún. magyar stílus kialakításában, amellyel az amatőrök között iskolát teremtett. Képei rendszeresen jelentek meg az Új Idők és más korabeli folyóiratok, képes újságok hasábjain. Tóth Imre mérnökkel közösen kidolgozta a felvétel lágyítására szolgáló ún. Duto előtétlencsét, amely az egész világon elterjedt. Szőts István filmjeinek operatőre volt (Kádár Kata, 1944.) Mint operatőr is felhasználta az ellenfényes fényképezés technikáját. Feltalálta a Duflex kisfilmes fényképezőgépet (1948), amely a legelső tükörreflexes, kisfilmes és vízszintes betekintésű, beugrórekeszes objektívvel működő fényképezőgép. Az első mintapéldányok elkészítésében ő maga is részt vett a Gamma Műveknél.
Andy Steel - Sajtófotók
Az album a nemzetközi sajtófotózás legelismertebb alkotóinak lélegzetelállító képei mellett a közelmúlt legfontosabb eseményeit is bemutatja.
Az igazán jó fénykép egyetlen kockába sűrít egy egész eseménysort, és a fotóriporterek sokszor a is vállalják egy-egy ilyen fotó elkészítéséért. A világ leghíresebb fotósai és legszebb fényképeik sorozat legújabb kötetében a sajtófotózás harminc vezető képviselőjének bátor, provokatív, gyönyörű és sokszor sokkoló felvételei láthatók. A harctéri képektől a mindennapi élet dokumentálásáig minden téma szerepel a kiadványban, amely meghatározza korunkat. A fényképészekkel készített interjúkból megismerhetjük a képek mögött meghúzódó történeteket, a technikai részleteket, és azt is megtudhatjuk, milyen etikai-érzelmi kérdések merülhetnek fel egy-egy felvétel elkészítése közben.
Kolta Magdolna - Tőry Klára - A fotográfia története
A kötet megjelenésének, a fotótörténet megismerésének lehetősége különös hangsúlyt kaphat most, amikor az elektronika forradalmi változást hozott a képalkotásban, a klasszikus fotográfia sokak számára már valóban történelem. A fényképezéssel foglalkozók jelentős része talán soha nem járt fotólaborban. Ennél sokkal lényegesebb azonban a képi tartalom értelmezése, a vizuális nyelv ismerete. A hazai oktatás több évtizedes lemaradása korábban is hátrányosan érintette a fotográfíát, akkor, amikor a mozgókép felsófokú oktatása világszínvonalú lehetett. Erre az elmaradottságra érkezett meg korunk egyre bövüló képáradata. A viharos fejlődés miatt különösen fontos ez a kiadvány, mert nagy segítséget nyújthat azoknak az érdeklődöknek, akik alkotó módon, az egyéniségüknek megfelelő fotografálás irányába szeretnének haladni.