Magas a reklámköltsége, ám márkája ismertsége, elfogadottsága mégis elmarad a várttól?
Reklámüzenete nem éri el a megcélzott közönséget?
Úgy érzi, hogy a hagyományos reklámeszközök csak viszik a pénzt?
A könyv szerzői nem kevesebbet állítanak, mint hogy a mai sikeres márkák már nem a reklámnak, hanem a pr-nek köszönhetik pozíciójukat, ezért a reklámorientált marketingről át kell térni a pr-orientált marketingre. Különböző márkák bevezetését, életét és reklámkampányait elemzik: vajon a totális média korában miért nem hiteles a reklám, miért csak a pr segítségével már felépített márka szinten tartására jó? Túlkommunikált világunkban a reklám elvesztette hitelét a fogyasztók szemében, egyre szkeptikusabbak állításaival szemben, és ha lehet, elutasítják üzeneteit. Hiába bombázzák őket reklámokkal, ha nincs előzetesen kialakult pozitív képük a termékről vagy a cégről, nem fogják vásárlásra bírni őket, bármilyen jó is a hirdetés. A szerzők szerint a reklám elvesztette kommunikációs funkcióját, inkább művészetté válik. Ezzel szemben a pr lehetővé teszi, hogy az információt közvetve, egy harmadik szereplőn, a médián keresztül juttassák el a közönséghez.
Elemzésük során több olyan, világszerte ismert márkát említenek /pl. Amazon.com, eBay, Google, Linux, Viagra, Microsoft, Wal-Mart, Zara, Body Shop, stb./, amelyek felépítéséhez gyakorlatilag nem használtak reklámot. Elgondolkodtató, vitaindító mű, amelyet a rengeteg példa és a szerzők stílusa tesz még érdekesebbé, élvezhetővé.
Kapcsolódó könyvek
David Ogilvy - Ogilvy a reklámról
David Ogilvy, „az amerikai reklámipar mágusa” (Time), számos világhírű reklámkampány (Rolls-Royce, Schweppes, Schell, stb.) szellemi atyja és irányítója könyvében elárulja nekünk:
• hogyan lehet állást szerezni egy reklámügynökségnél,
• hogyan lehet olyan reklámot csinálni, amely sebes kattogásra készteti a pénztárgépet,
• hogyan kell megírni egy jó reklámszöveget és rábírni az embereket, hogy el is olvassák,
• a tévéreklámok közül melyik az a 12 fajta, amelyik eladja az árut, és melyik az a négy, amelyik nem,
• hogy kell-e szex a reklámban, és még sok minden mást…
Mindezt brutális őszinteséggel és csípős szellemességgel.
Oliviero Toscani - Reklám, te mosolygó hulla
Világszerte jól emlékeznek azokra a 4x3 méteres óriásplakátokra, melyeken egy meztelen fenékre tetoválva állt a felirat: "H. I. V. positive". És emlékeznek a szívbe markoló, drámai riportfelvételekre, sarkukban a közismert emblémával: "United Colors of Benetton". E reklámkampányok mindenütt szenvedélyes vitákat robbantottak ki, plakátjaikat több országban betiltották, másutt múzeumokban őrzik. A Benetton művészeti vezetője és reklámfotósa, Oliviero Toscani - e botrányt kavaró reklámhadjáratok szellemi atyja - ebben a könyvében válaszol az őt ért kritikákra, és kifejti nézeteit a reklám céljáról. Szerinte a "rózsaszín", szexi és butyuta tucatreklámok kora végérvényesen a múlté. Olyanok kellenek, melyek gondolatokat ébresztenek, vitára késztetnek, felkavarják a reklámvilág állóvizét. Mai korunk égető kérdéseire irányítják a figyelmet, kíméletlenül és kendőzetlenül. Elolvashatjuk első, római kampányának történetét, ahol Jézus-farmernadrágokat hirdetett "Ne légyen néked farmered énelőttem" felirattal; találkozását Fioruccival, Benettonnal, Claudia Schifferrel, Fidel Castróval; kalandját a Gáza utcáin készült katalógusfelvételekkel, párbeszédét az act Up-mozgalommal. Toscani könyve nemcsak a reklámszakembereknek szól. Élvezetes olvasmány mindazoknak, akiket izgat a reklám különös, ellentmondásokkal teli világa.
Seth Godin - Mi a bőgés?
Az vagy, amit megteszel” – állítja az a 33 kreatív szerző, aki arra szövetkezett, hogy meggyőzze az olvasót, hogy munkánkban vagy vállalkozásunkban bátor, kiugró és félelmetes tetteket végrehajtani fontos és csodálatos dolog. A kötet frappáns és inspiráló egypercesek sorozata. Játékosságra buzdít, ötlettel és számos példával támasztja alá, hogy a merészség zseniális, hatalma van – és csodákra képes…
Bernard Brochand - Jacques Lendrevie - A reklám alapkönyve
A magyar reklámpiac bővülésével a hazai szakkönyvkiadás sokáig nem tartott lépést. Ezt a hiányt pótolja Marketing Szakkönyvtár sorozat ezen tagja is, amely a több kiadást megért francia sikerkönyv, a Publicitor (A reklám alapkönyve) magyar nyelvű változata. Mi az újdonság ebben a könyvben? Ez 7+1 pontban fogalmazható meg: 1. Foglalkozik a hirdetési és médiaköltségek alakulásával, a reklámköltségvetés meghatározásának lehetőségeivel. 2. A reklámüzenet befogadóinak megértését kívánja elősegíteni, ismertetve a fogyasztók meggyőzésének lélektani és szociológiai megközelítéseit, a szegmentáció és célcsoport képzés alapjait, módjait, felhívva a figyelmet az ebben elkövethető hibákra. 3. Részletesen ismerteti a média választás lehetséges szempontjait, a tervezés során használandó mutatószámokat. Alapos áttekintést kapunk a médiahasználati szokásokról. 4. A reklám kreatív kialakításához nyújt segítséget azzal, hogy megfogalmazza a jó briefing kritériumait, a copy stratégia értékelési szempontjait, a gyakorlatban előforduló stratégiai hibákat, és számba veszi a kreatív terv értékelésének kritériumait is. 5. Az ügynökségekről szóló fejezet a potenciális megrendelők számára nyújt információkat. 6. Gondolatébresztő a reklámnak a társadalomra, a gazdaságra és a konkurenciára gyakorolt hatása, és jó áttekintést kapunk az etikai, illetve a jogi szabályozás kérdéseiről. 7. A mű végén a fontosabb ágazatok reklámozási gyakorlatáról és lehetőségeiről, valamint a reklám jövőjéről olvashatunk. +1. A hazai közreműködők adják hozzá a magyar szakmai hátteret: A könyvet gondozó teamben olyan nevek találhatók, mint Dr. Totth Gedeon, a Budapesti Gazdasági Főiskola Nemzetközi Kommunikáció Szakán a reklám szakirány vezetője, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja; Dr. Szánthó Zsuzsanna, a budapesti BKÁE Marketing Tanszékének adjunktusa, és Dr. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára. A reklámszakmából számos cég támogatja szemléltető anyagokkal, gyakorlati példákkal a magyar kiadást.
Adolf Hitler - Mein Kampf
A Mein Kampf (Harcom) Adolf Hitler nemzetiszocialista vezető egyetlen, még az életében kiadott könyve, melyet landsbergi fogsága idején kezdett el írni, miután 1923-ban az ún. sörpuccsban való részvételéért börtönbe zárták. A könyvben áttekintette addigi pályafutását és megfogalmazta világnézetét, valamint politikai programját. A mű a nácizmus ideológiai alapvetése lett.
Hitler magát a könyvben nem politikusnak, hanem programadónak (Programmatiker) ábrázolta. Eszerint „a programadó feladata nem az, hogy az ügy teljesíthetőségének különböző fokait megállapítsa, hanem, hogy az ügyet mint olyan megvilágítsa: másként szólva: kevésbé kell törődnie az úttal, mint a céllal.” Továbbá: „[a programadó] jelentősége csaknem mindig csupán a jövőben mutatkozik meg, mivel ő nemritkán az, akit „világidegen” szóval illetnek. Mert ha a politikus művészete valóban megfelel a lehetséges művészetének, a programadó azokhoz tartozik, akikre áll, hogy az isteneknek csak úgy tetszenek, ha a lehetetlent követelik és akarják.”
Hitler ezzel az írással egy átfogó elméletet kívánt a nép elé állítani a marxizmus ellenében. Emellett úgy kívánta bemutatni addigi pályáját, mint ami pártja és az egész nép ideális vezetőjévé teszi őt a zsidóság, mint közös ellenség elleni összefogásban. Megerősítette az NSDAP 25 pontos programjának érvényességét. Megállapította, hogy a nemzeti szocializmus egyik elődjének számító Völkisch mozgalom sikertelen maradt és ideje lejárt; ezzel szemben az NSDAP modern, céltudatos gyűjtőmozgalommá vált, amely sikerrel tömörítheti a weimari köztársaság nacionalista és antidemokratikus erőit.
Sas István - Az ötletes reklám - Útikalauz a kreativitás birodalmába
Útikalauz a kreativitás birodalmába. A szerző, aki maga is sikeres alkotó, a világ legszellemesebb reklámjait bemutatva kalauzol végig egy különleges útvonalon. Néhány "megálló" a sok közül: Alkotás út, Szabadság tér, Fantázia Plaza, Feneketlen Tó, Ötletgyár. Közben megismerhetjük az "emberi elme különlegesen kedves szüleményeit" az amerikai kreatív forradalomtól kezdve napjainkig. Meglepően sokszínű gyűjtemény, kreatív példatár és lebilincselő olvasmány azoknak akik szeretik, és azoknak is, akik ki nem állhatják a reklámot.
Ismeretlen szerző - Reklám, vagy amit akartok
Reklám. Média. Magyar. Eredeti. Hamis. Elad. Megszólít. Megkülönböztet. Felhív. Buzdít. Lehangol. Tájékoztat. Elgondolkodtat. Megmozgat. Ismeretlen. Ismert. Közeli. Távoli. Vágyott. Elérhető. Továbbítandó. Vicces. Drámai. Enyém. Másoké. Megjegyezhető. Felejthető. Hirdet. Hirdetmény? Harmincnégy közéleti szereplő, reklám- és média szakember, hirdető, tudós véleménye a kortárs reklámról. Izgalmas szellemi vállalkozás mindazoknak, akiket érdekel, hová tart a kommunikációs iparág, és milyen szerepe van a reklámnak mindennapi életünkben. A kötet szerzői: Berényi Konrád, Bojár Gábor, Csepeli György, Csermely Ákos, Dessewffy Tibor, Fehér Katalin, Ferling József, Geszti Péter, Gulyás Emese, Halász Gyula, Hankiss Elemér, Hivatal Péter, Horváth Dávid, Horváth Lajos, Jakab György, Jakab Juli, Kaszás György, Kathi Attila, Lakatos Péter, Markovich Réka, Monspart Sarolta, Nagy Bálint, Papp-Váry Árpád, Pintér Róbert, Sarkady Ildikó, Sas István, Schmidt Mária, Somody Imre, Szabó Erik, Szabó György, Szalai Annamária, Szászkő László, Tamás Pál, Tímár János, Zsélyi Ferenc.
Szeles Péter - Arculatelmélet - A hírnév ereje
A hírnév ereje második kiadása ismét borzolja majd a szakmai és kevésbé szakmai olvasók kedélyét. Mindig ilyen érzéseket kelt, amikor egy gondolkodó kutató egy lépést tesz a hallgató mély megértése és megértetése felé. A munka kíméletlenül tapossa le a diszciplináris határokat, megértetve ezek vizualitását. Mélyíti a tudást a szervezeti felszín, de a mélystruktúrák vonatkozásában is, ugyanakkor bármennyire furcsa, az egész csak az emberről szól.
A közgazdászok embere szemébe nézve látjuk, ahogy félkarú rablóként pörgeti agya a nullákat, s csodálkozunk, hogy Prága sommásan ennyire értékeli a legnagyobb hatalmú testületeit. Bálványunk az éppen elég, s a másoktól igényelt puritanizmusnak mélyén a kisajtolt profit egyre kevésbé magyarázható meg a maradékelven éhes nem-elit számára. Az átlagosan és nekem éppen elég - a másik számára nem csak kevés, de hordozza a katasztrófa fenyegetését is.
Ismeretlen szerző - Facebook műhelytitkok
A marketingnek eredményeket kell felmutatnia. De ez egyre nehezebb.
Az emberek több mint kétharmada átugorja a hirdetéseket. Ha online reklámozol, az átkattintási arány kevesebb mint egy százalék lesz. Az internetezők zöme figyelmen kívül hagyja a bannereket. A közvetlenül kiküldött levelek felét még csak meg sem nézik. Kitörlik anélkül, hogy egy pillantást is vetnének rá.
Ezek az adatok jól szemléltetik, hogy a marketing változóban van, és a hagyományos megközelítések egyre kevésbé hatékonyak. Át kell gondolni az online kommunikációt.
A versenytársad nem feltétlen az, akire elsőre gondolnál. Nem szükségszerűen az, aki ugyanazt a terméket vagy szolgáltatást kínálja.
A figyelmet ki kell érdemelni: tartalom és mondanivaló szükséges, ha sok embert szeretnél megszólítani. Ne csak direkt reklámokban és hirdetésekben gondolkozz, hanem interaktív kommunikációban, és közösségépítésben. Erre a Facebook, a közösségi hálózat a legalkalmasabb eszköz. De hogyan álljunk neki? Kik és hogyan tudnak sikereket felmutatni? Miként lehet eredményes a Facebook marketing?
A könyv, melyet a kezedben tartasz, e kérdések megválaszolásában segít. Megismertet napjaink legnépszerűbb közösségi oldalával és lépésről-lépésre végigvezet azon az úton, mely mérhető eredményekhez vezet.
Michael Newman - A reklámkészítés 22 megkérdőjelezhetetlen törvénye és mikor ne tartsuk be őket
Ez a könyv a reklám bizonytalan jövőjében kalauzol el bennünket - közben a legragyogóbb elmék mutatnak utat. Ez a mű azokat az alapvető fontosságú elveket és szerkezeti elemeket vizsgálja, amelyek napjaink ötletvilágának legsikeresebb képződményeit formálják.
Miriam Fields-Babineau - A kutyakiképzés alapjai
A szerzõ sokéves kutyakiképzõ tapasztalatait osztja meg olvasóival, a tanítás módszerének pontos leírását fekete-fehér fotók teszik egyértelmûvé
Al Ries - Jack Trout - A marketing huszonkét vastörvénye
„A sikeres marketing első törvénye, hogy el kell olvasnunk és meg kell értenünk ezt a könyvet. Lenyűgözően egyszerű és lényegre törő. Marketing, a lényegre desztillálva... Tapasztalt és kezdő szakembereknek, érdeklődő diákoknak egyaránt »kötelező olvasmány«.”
Don Valentine a Southwest Airlines Co. marketing alelnöke
„A marketing huszonkét vastörvénye annyira kiemelkedő könyv, hogy csak egyben reménykedem: a versenytársaink nem fogják elolvasni.”
Burt Sugarman a Giant Group Ltd. vezérigazgatója
„Célratörő, óriási átütőerővel rendelkező marketingkoncepció, gyakorlati példák tömegébe ágyazva! A könyvben lefektetett elvek fokozottan érvényesek a mai versenyfeltételek között.”
Herman Cain a Godfather's Pizza elnök-vezérigazgatója
Incze Kinga - Pénzes Anna - A reklám helye 2.0
2006. decemberében megjelent a nagysikerű A reklám helye – A hatékony médiatervezés és –vásárlás kézikönyve második kiadása, A reklám helye 2.0, az első hazai, témában írt gyakorlati kézikönyv új, átdolgozott és bővített kiadása. A szerzők, Incze Kinga és Pénzes Anna a hazai és nemzetközi médiaügynökségeknél, majd független médiatanácsadóként szerzett tapasztalataikat alapos elméleti ismeretekkel megalapozva, ugyanakkor szórakoztatóan, számtalan esettanulmánnyal illusztrálva összegezték.
Mit tudhatunk meg A reklám helye 2.0 – A hatékony médiatervezés és -vásárlás kézikönyvéből? A könyvből kiderül, hogy a „médiások”, a médiaügynökségek, reklámügynökségek és médiumok kereskedelmi részlegei mivel is foglalkoznak tulajdonképpen. Tartalmazza mindazon ismereteket, amelyeket a médiatervezés és -vásárlás gyakorlatáról, a médiapiacról tudni érdemes. Bemutatja, mi történik valójában egy médiaügynökségen, hogyan telik egy médiás átlagos napja; mi a reklám- és médiaügynökség, mit takar a médiatervezés, mennyire fontos része a média a marketingkommunikációnak; mi a médiavásárlás; mennyit kell számolni, elemezni, éjszakázni, látszólag unalmas és monoton dolgokkal múlatni az időt. Végül szót ejt arról is, hogy milyen színes a médiás munkája: fogadásokra, partikra járást, médiatulajdonosokkal és hirdetőkkel való tárgyalásokat, intenzív társadalmi életet jelent.
A könyvet az a szükségszerűség ihlette, hogy ezt a – Magyarországon viszonylag új keletű – tevékenységet, munkát bemutassa, remélve, hogy az általa átadott tudás és tapasztalat hasznos lesz nemcsak a marketing- és marketingkommunikációs szakembereknek – függetlenül attól, hogy a hirdetői, a médiatulajdonosi, az ügynökségi vagy egyéb (kutatói, tanácsadói, stb.) oldalon állnak-e –, hanem az érdeklődő egyetemistáknak, főiskolásoknak is. Hogy akik olvassák, azok a könyv tartalmának ismeretében nagyobb magabiztossággal igazodnak el és döntenek majd a reklám és média világában.
Miben más A reklám helye 2.0 az első kiadáshoz képest? A piaci helyzetkép aktualizálásán és az adatok, információk, esettanulmányok frissítésén túl a könyv egy teljesen új fejezettel is bővült, mely a médiaügynökségek médiatervezésen és –vásárláson túlmutató feladataiba enged betekintést az új üzletszerzési tevékenységtől a közbeszerzéseken át a nemzetközi médiakoordinációig, valamint a médiapiac jövőképével foglalkozó fejezet kibővítésével a digitális fejlődés új dimenzióiba nyújt bepillantást.
A reklám helye megjelenése előtt nem volt olyan hazai kiadvány Magyarországon, amely átfogó képet nyújtott a marketingkommunikáció egyik speciális területéről, a médiatervezésről és -vásárlásról. Ezen ágazat fejlődése a rendszerváltás után indult, s az elmúlt több mint másfél évtizedben nagy változásoknak lehettünk tanúi. A reklám helye 2.0 ezeknek az éveknek az adatait, sajátosságait, gondolkodásmódját mutatja be 2006 első fél évével bezárólag.
A szerzőpáros igyekezett gyakorlatorientált megközelítésben tárgyalni az érintett területeket, hogy mind a marketingkommunikációs szakmát gyakorlóknak, mind a tapasztalatot még nem szerzett marketingeseknek, médiatervezőknek és reklámügynökségi dolgozóknak, mind pedig az egyetemistáknak és főiskolásoknak jól forgatható, a hétköznapokban használható, praktikus információforrásként szolgáljon a könyv. Az elméleti tudnivalókat a szerzők számos esettanulmánnyal támasztották alá és egészítették ki.
A könyv a tényeket illetően pontosságra és objektivitásra törekszik, az ügynökségi élet bemutatásakor azonban tudatosan vállal fel egyfajta szubjektivitást: a szakmai életből vett számos olyan sztorival találkozhat az olvasó, amelyek felvillantják a médiaügynökségi élet egy-egy jellemző pillanatát.
A keménykötésű, 352 oldalas, színes könyv, A reklám helye 2.0 - az országszerte közismertté vált első kiadás továbbfejlesztett verziója.
Daniel L. Yadin - Hatékony marketingkommunikáció
A könyv gyakorlati tanácsokkal látja el azokat a szakembereket, akik a marketingkommunikáció eszközeinek tudatos felhasználását akarják elsajátítani.Mi mindenre legyen gondunk, ha újsághirdetés, rádió- vagy tévéreklám, szórólap, katalógus, sajtóanyag, reklámlevél (direct mail) megrendelése, elkészítése vagy elfogadása a feladatunk? Milyen kötelező elemei vannak egy sikeres reklám szövegének? Hogyan készíttessünk hatásos fotót vagy illusztrációt reklámunkhoz? Mit kell kérnünk más szakmák képviselőitől, ha azt akarjuk, hogy a tipográfia, a modern nyomdatechnika, a korszerű videofelvétel minket szolgáljon? A szerző gazdag tapasztalatain alapuló példákon mutatja be az eszköztár működtetését, a marketingkampányok kreatív tervezésétől a hatásos reklámlevél megírásán keresztül a pozicionálásig.
Victor O. Schwab - Hogyan írjunk jó reklámszöveget?
Ahhoz, hogy egy reklám valóban átütő; erejű; legyen, az alábbi öt dolognak kell teljesülnie 1. Irányítsa magára a figyelmet ; 2. Mutasson egy előnyt az embereknek; 3. Bizonyítsa azt be; 4. Vegye rá az embereket, hogy ragadják meg ezt az elő; 5. Buzdítson cselekvésre. Egyetlen reklám sem tudja ugyanis ösztönözni az értékesítés t,ha nem olvassák el;nem olvassák el, ha nem látják meg; és nem látják meg, ha nem irányítja magára a figyelmet.
John Purkiss - David Royston-Lee - Énmárka
Akkor járunk a legjobban, ha mi magunk alakítjuk ki a rólunk alkotott képet, hiszen ez befolyásolja egész életünket, ettől függ karrierünk. A szerzők sokéves tanácsadói tapasztalatuk alapján mutatják be, miért fontos egyéniségünket eladhatóvá tenni, hogyan hozhatjuk ki magunkból a legtöbbet, és építhetjük fel énmárkánkat. A legfontosabb, hogy tudjuk, miben vagyunk jók, mit is akarunk eladni - más szóval ismernünk kell önmagunkat. Legtöbbünk számára ez hosszú felfedezőutat jelent.
A kötet izgalmas feladatokkal és esettanulmányokkal fűszerezve, lépésről lépésre vezet végig ezen az úton, válaszolva az énmárkaépítészet alapkérdéseire:
-Miért van egyre nagyobb szükségünk önmarketingre?
-Mi az énmárka szerepe karrierünkben?
-Miért lényeges meghatároznunk életcélunkat?
-Miért fontos tisztában lennünk képességeinkkel?
-Hogyan határozzuk meg egyéni képességeink legjobb ötvözetét?
-Hogyan tárgyaljunk?
-Hogyan viselkedjünk?
-Milyen legyen a megjelenésünk?
-Miként hozhatunk létre kiterjedt és használható kapcsolati hálót?
-Hogyan juthatunk újabb lehetőségekhez és akár magasabb jövedelemhez?
Falkné Bánó Klára - Kultúraközi kommunikáció - Az interkulturális menedzsment aspektusai
A XXI. században a kultúraközi kommunikáció és menedzsment témakörei a nemzetközi kutatások fontos célterületei. A világgazdaság globalizációs tendenciáinak tükrében ma már kelet-közép-európai térségünkben, így Magyarországon is kiemelkedően fontos a téma tanulmányozása. Az egész világon egyre több felsőoktatási intézmény tantervébe vezetik be oktatását, Magyarországon is ma már számos egyetemen és főiskolán tanítják az interkulturális kommunikációt. Ez a könyv, a jól kidolgozott elméleti tudnivalók mellett számos gyakorlati résszel segíti olvasóját a téma megértésében és elsajátításában. Emellett kuriózuma, hogy külön angol nyelvű fejezetet is tartalmaz, így nem csak a magyar, hanem a külföldi érdeklődők számára is hasznos anyagként szolgál. A magyar felsőoktatási intézmények – kiemelten a Budapesti Gazdasági Főiskola – hallgatóin kívül, haszonnal forgathatják laikus érdeklődők, interkulturális menedzsment tréning résztvevői és maguk a trénerek is.
Sas István - Reklám és pszichológia
Sas István a magyar reklám egyik kultikus alakja, a magyar reklámfilmezés látványosan legeredményesebb, bel- és külföldön egyaránt legismertebb rendezője. Még napjainkban is a szakma "tengelye". Beszélnek "Sas István előtti és Sas István utáni" korszakokról, stílusokról, felfogásokról. Reklám és pszichológia címmel nemrég könyve jelent meg, megírta mindazt, amit tud erről a világról. A könyv felvállalt célja bizonyítani, hogy az embereknek nem kell annyira félni a reklámtól. Nem kell kikerülni, csak érteni kell egy kicsit azt, hogy hogyan is működik. Sas István szavaival: "a reklámnak az a dolga, az a kötelessége, hogy eladjon valamit. Tudom, hogy ő tudja, hogy én tudom, hogy tudja." Kötelező olvasmány mindenkinek, akit érdekel a reklám, vagy ilyesmiről tanul az iskolapadban, sőt – neagyisten - abból él! De erősen ajánlott belelapozni párszor azoknak is, akik szeretnék értelmiségnek vallani magukat, kicsit érteni, hogy mi folyik napjaink média-reklám-kommunikáció dzsungelében.
Mányai Csaba - Reklám helyett
A reklámozásban is módot kell találnunk valódi kapcsolatok kiépítésére, az ügyfelek bevonására, valamint párbeszéd és bizalom kiépítésére. A kötetben felvázolt Marketing Interakció Tervezés pontosan ezekre helyezi a hangsúlyt: hogyan érjünk el versenyelőnyt oly módon, hogy tartalmas kapcsolatot építünk ki az ügyfelekkel egy új valóságban, felhasználva mind a régi, mind az új eszközöket, de új megközelítésben. Ahelyett, hogy csak reklámoznánk.
Virányi Péter - Nem igaz, hogy a reklámtól lettem ilyen!
Ez a könyv azoknak és azokhoz szól, akiket érdekel a reklám, és szeretnének többet tudni róla. Akik érdeklődnek a szakma avagy a téma iránt. Akik még néha- néha beleolvasnak a szórólapokba, akik szükség esetén megnézik az állás- vagy lakáshirdetéseket. Akik nem mindig halkítják le tévékészüléküket, ha reklám jön, akik felpillantanak egy-egy építkezési palánkot, állványzatot elfedő molinóra. Akik megválogatják, hogy milyen márkájú autót, telefont, ruhát vegyenek, akik ésszerűen vásárolnak, akik tudomásul veszik, hogy az árudömpingben választaniuk kell. Akik szitokszóként használják a reklámot, befogják fülüket, ha reklámszignált hallanak. És azoknak is, akik lesimult hajjal, kitágult orrlyukkal, kidülledt szemmel cikáznak fel s alá egy-egy bevásárlóközpontban az aktuális leértékeléseket keresve. Azoknak, akik a lakás legkisebb helységében azon bosszankodnak, hogy nem tudják rendesen kinyitni egy-egy áruházlánc aktuális prospektusát...