Kapcsolódó könyvek
Bánki István - Forgács Anna - Pála Károly - Irodalom a 9. osztály számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Somos Béla - Szakács Béla - Irodalmi olvasókönyv 10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény 12.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény 11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dobszay Ambrus - Fábiánné Dr. Szenczi Ibolya - Fenyő D. György - Hajas Zsuzsa - Schleicher Imréné - Szíjártó Imre - Trencsényi Borbála - Magyar nyelv és irodalom tankönyv 9. osztály
A szakiskolai kerettantervhez készült tankönyv.
Kutas Ferenc - Útmutató Az elbeszéléstől az érettségi dolgozatig című könyv használatához
Tanári kézikönyv _Az elbeszéléstől az érettségi dolgozatig_ című segédkönyvhöz.
Sándor Ildikó - Magyar szóbeli érettségi témakörök - Középszinten és emelt szinten
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - 9. évfolyam - Szöveggyűjtemény
Az Irodalmi atlaszkönyvek sorozat a kulturális tradíciót és az új évezredben elkerülhetetlen megújulást ötvözi. Az alapkönyv (tankönyv) a szöveginformatika új útjain jár, amikor vizuálisan strukturált ismeretközlést is alkalmaz a hagyományos fejezetek mellett. A szöveggyűjtemény nem éri be a feldolgozott korszakok művészi dokumentumainak közlésével, hanem a művek későbbi korszakokban keltett visszhangját is hallhatóvá próbálja tenni. A munkafüzet pedig egyszerre segíti a megszerzett ismeretek megszilárdítását és a sikeres érettségihez szükséges készségek kialakítását, majd fejlesztését. Ennek megfelelően szöveggyűjteményünk az antikvitás és a Biblia, a középkor és a reneszánsz, a barokk és a klasszicizmus kiemelkedő műveinek, műrészleteinek közlésén túl más korok szemelvényeinek is teret ad. Írók írókról című fejezete segíti a művek utóéletének tanulmányozását, a szövegek közti kapcsolat (intertextualitás) és a folyton változó befogadói tükröződések (hermeneutika) jelenségeinek megértését.
Fábián Márton - Világirodalom középiskolásoknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ritoók Zsigmond - Szegedy-Maszák Mihály - Veres András - Irodalom I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Mohácsy Károly - Színes irodalom 11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Mohácsy Károly - Vasy Géza - Irodalom 12.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Szegedy-Maszák Mihály - Veres András - Bojtár Endre - Horváth Iván - Szörényi László - Zemplényi Ferenc - Irodalom II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kutas Ferenc - Az elbeszéléstől az érettségi dolgozatig
Könyvünk biztosítja a zökkenőmentes átmenetet az általános iskolai fogalmazástanítástól a középiskolai szintű ismeretekig. Az ismeretanyag beosztása, a fogalmazástanítás időbeli elosztása az iskolaszerkezetnek, a tanár ízlésének, a tanulók felkészültségének megfelelően rugalmasan válaszható. A már megszerzett műfaji és szerkesztési ismereteket újabb elemekkel bővíti, majd fokozatosan bontja ki az értekező fogalmazás különböző változatainak ismérveit, gyakoroltatja szerkesztésük módszereit és a szövegalkotás magasabb szintjét. A példaszövegek minőségi skálája széles: a tanulók által megfogalmazott szövegektől vezet az út a szépirodalmi példákon át a tudományos szövegekig.
A segédkönyvhöz tartozó tanári kézikönyv megkönnyíti a tanárok számára a könyv használatát.
Ismeretlen szerző - Modern magyar irodalom kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz
A középiskolai irodalomoktatás legfontosabb feladatai közé tartozik annak az ízléskultúrának a kialakítása, amely alapját képezheti a jövő olvasónemzedékek befogadói szemléletének. Ma arra törekszünk, hogy ez a szemlélet, mint befogadói készség minél nyitottabb legyen, minél fogékonyabban reagáljon az irodalmi folyamatok szüntelen változásaira és minél szélesebb körben legyen képes megítélni azt, amit új. E cél érdekében szükség van arra, hogy az oktatás a történeti időben a lehető legközelebb kerüljön a mához, a jelen irodalmához, a mai gondolkodás, a mai szemléletformák és megközelítésmódok kérdéseihez. Ugyan régen elmúlt már az az idő, amikor az irodalomtanítás megállt egy klasszikusnak nevezett régmúlt időpontnál s ami utána következett azt kirekesztette a tantárgy köréből. A forgalomban lévő tankönyvek mégis nehezen birkóznak meg avval a feladattal, hogy a kor irodalmi tudata által nagyrabecsült műtípusok, irodalmi irányok, alkotói pályák jelenig tartó ívét is minél többrétűen mutassák be. Ennek az igénynek tesz eleget - vagy tesz az érdekében az eddigieknél legalábbis többet - ez a kiegészítő füzet. A portréfejezeteket elismert irodalomtörténész szakemberek, nagy oktatói gyakorlattal rendelkező tanárok készítették, akik nemcsak azt tudják felmérni, mit kell egy-egy fejezetnek tartalmaznia, hanem azt is, hogy hogyan. Az írók születési rendjében egymás után következő fejezetek világosak, könnyen érhetőek s képesek ara, hogy az érettségi zsúfolt és tanításlélektanilag oly feszült évében is felkeltsék a tanulók érdeklődését.
Pleskó Ilona - Somi Éva - Irodalmi feladatgyűjtemény - A középiskolák I. osztálya számára
Irodalmi feladatgyűjteményünk négy kötete a középiskolai törzsanyag feldolgozására törekszik: a kezdetektől a XVIII. századig; a felvilágosodás és a romantika; a XIX. század magyar és világirodalma; a XX. század magyar és világirodalma. Kiváló segédeszköz minden középiskolás diák számára, de különösen hasznos az érettségire, felvételire készülőknek. Az anyagfeldolgozás alapja: jól megfogalmazott kérdésekre adott rövid, szakszerű válaszok, melyek - feltételezve egy lehetséges tanár-diák dialógust - az önálló, eredményes felkészülést segítik elő. Az elemzésre kiválasztott szépirodalmi művek vizsgálatakor elengedhetetlen a szöveggyűjtemény vagy a kötet használata, hiszen a feladatok ezekhez kapcsolódva irányítják a feldolgozást. Az irodalmi ismeretekhez történelmi és művészettörténeti tudnivalók is kapcsolódnak. Reméljük, igazi segítséget jelentenek a könyvek mindazoknak, akik alaposabban szeretnék megismerni az irodalmat.
Dr. Mohácsy Károly - Irodalom - Kiegészítő tankönyv a gimnázium I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola negyedik osztálya számára
Móricz Zsigmond - Légy jó mindhalálig
Kafka - Az átváltozás
Bulgakov - Mester és Margarita
Brecht - Kurázsi mama és gyermekei
Márai Sándor - Egy polgár vallomásai
Németh László - Iszony
Orwell - Állatfarm
Beckett - Godot-ra várva
Márquez - Száz év magány
Esterházy Péter - Függő
Dr. Mohácsy Károly - Kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola harmadik osztálya számára
Puskin - Anyegin
Katona József - Bánk bán
Madách Imre - Az ember tragédiája
Jókai Mór - Egy magyar nábob
Stendhal - Vörös és fekete
Dosztojevszkij - Bűn és bűnhődés
Tolsztoj - Anna Karenina
Gogol - A revizor
Csehov - Három nővér
Mikszáth Kálmán - Beszterce ostroma