Lénárd Gábor biológia-tankonysorozatának harmadik kötete – a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan – a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az új kiadás tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek.
Kapcsolódó könyvek
Mándics Dezső - Molnár Katalin - Biológia
A könyvben megtalálható minden olyan ismeret, ami szerepel a biológia érettségi vizsgára előírt követelmények között. A könyv felépítése segít eligazodni az ismeretek halmazában, hiszen elegendő csak egy pillantást vetni a bekezdések előtt található ikonokra, és máris kitűnik, hogy a szóban forgó részről közép- és emelt szinten, vagy csak emelt szinten kell-e számot adni. Ezenkívül a kiegészítő ismeretek is segítik a jobb megértést, a tájékozódást.
Juhász Katalin - Vargáné Lengyel Adrien - 130 tétel biológiából
Kötetünket elsősorban az emelt szintű biológia érettségi vizsgára készülő diákoknak és a vizsgára felkészítő tanároknak ajánljuk. A kötetben 70 db "A" altétel és 60 db "B" altétel található, melyek mindegyike megfelel az emelt szintű szóbeli tételekkel szemben elvárható formai követelményeknek. A szerzők módszeresen követik az érettségi követelményrendszerben megjelenő emelt szintű tartalmak sorrendjét, így gyakorlatilag minden témakör valamilyen formában megjelenik a tételgyűjteményben. A kötetben szerepelnek a tételekre adható válaszok, és azok egyes elemeire adható pontszámok is, ezáltal segítséget nyújtanak abban, hogy az egyes kérdésekre milyen mélységű ismereteket kell közölnie a vizsgázónak ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt nyújthassa. Ezzel a felépítéssel a tételgyűjtemény önálló ismeretszerzésre, ismétlésre és rendszerezésre is alkalmas.
Dr. Franyó István - Biológiai kompendium
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Lénárd Gábor - Biológia II.
Lénárd Gábor biológia-tankönyvsorozatának második kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az átdolgozott, új kiadású könyv tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek, de a tankönyv megőrizte az előző kiadások értékeit is.
Bánhidi László - Vácy Károly - Kémia-laboratóriumi ismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Boschán Péter - Fizika III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Gulyás János - Honyek Gyula - Markovits Tibor - Szalóki Dezső - Varga Antal - Fizika - Optika, hőtan
A tankönyvsorozat kötetei a fizika tudományának klasszikus felépítését követik. Az első kötet a mechanikai ismereteket foglalja össze, a másodikban részben a hőtani és fénytani jelenségek szerepelnek. A harmadik kötetben találhatjuk az elektromosság és mágnesség körébe eső ismereteket, míg a negyedik kötetet a modern fizikai eredmények leírásának szentelték a szerzők.
Témakörök: geometriai optika; fizikai optika; hőmérséklet, hőtágulás, hőközlés; gáztörvények, halmazállapot-változások, kalorimetria; hőterjedés.
Bodzsár Éva - Humánbiológia - Fejlődés: növekedés és érés
A növekedés és érés aspektusainak elemzése segít megérteni a humánbiológiai variációk alapját. A különféle humán populációk felnőtt egyedeinek biológiai változatossága igen jelentős részben a növekedés éveiből származtatható. A felnőtté válás csak a növekedés és érés folyamatain át mehet végbe. A fejlődési folyamat egyrészt determinált, másrészt igen plasztikus, a fejlődő szervezetet a környezeti tényezők sokasága befolyásolja. Ezek a faktorok interakcióban vannak az egyén növekedését és érését meghatározó genetikai potenciállal, így rendkívüli sokszínűséget eredményeznek. A humánbiológia alapvető célja pedig éppen ennek a variabilitásnak a megismerése.
Asztalos Gyuláné - Dr. Paál Tamásné - Biológia 7.
Korábban már ismert általános iskolai tankönyveinket megújítottuk. Az új tankönyvek és munkafüzetek a szép, színes Natúra sorozat keretében jelennek meg.
Új tankönyvünk - a Biológia 7. - Asztalos Gyuláné: Biológia 6. című, sok kiadást megélt, sikeres tankönyvéhez készült munkafüzet újabb feldolgozása az általános iskolák 7. évfolyama számára. A színes kiadás szép képanyaga mellett nem szükséges a korábban önálló könyvként megjelent Biológiai album használata. A könyv nemcsak külsőleg, hanem tartalmában is megújult, a kerettantervnek megfelelően. A tankönyvhöz munkafüzet is készült.
Dr. Lénárd Gábor - Biológia IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hajnal Imre - Számadó László - Békéssy Szilvia - Matematika 11. a gimnáziumok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Arany Tóth László - Várnagy István - Fizika I.
Az emberi értelem és képzelet képes átfogni a természet színpadának milliárd fényévekben mérhető távolságait. Ezen az óriás színpadon véget nem érő szakadatlan változások sorozataként észleljük a természet nagy színjátékait.
Megfigyelőhelyünket, a Földet is szüntelenül alakítják a természet erői. A primitív ember rettegve tisztelte ezeket az erőket; a gondolkodó ember felfedezte, hogy a változásokat nem szeszélyes akarat, hanem megismerhető törvények szabályozzák.
A természetkutatás céllá vált: feltárni a múltat, megérteni a jelent, megsejteni a jövőt a legsajátosabb emberi törekvések egyike lett. A természetkutatás eredményei biztosítják, hogy az ember saját szolgálatába állíthatja a természet erőit. A "megszelídített" elektromosság pl. - amelyet korábban csak tüzes villámok alakjában ismert és rettegett az ember - a XX. század alapjává vált.
Mándics Dezső - Molnár Katalin - Biológia - Ennyit kell(ene) tudnod
Nehézséget okoz a biológia tanulása? Felvételi vizsgára készül? Ez a könyv segítségére lesz abban, hogy megértse a legfontosabb alapfogalmakat, és felfedezze ennek a szerteágazó tudománynak a törvényszerűségeit, szépségét. Szinte minden olyan ismeretet megtalál benne, amelyre szüksége lehet. A klasszikus növény-, állat- és embertan mellett betekintést nyerhet az ökológia, az etológia, a biokémia és a genetika rejtelmeibe is.
Czapáry Endre - Matematika IV.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ambrus Gabriella - Frenkel Andor - Mezei József - Nagyné Szokol Ágnes - Papp Péter - Pataky Krisztina - Szabadi László - Szász Antónia - Székely Péter - Tóth Attila - Vancsó Ödön - Matematika 9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Gulyás János - Honyek Gyula - Markovits Tibor - Szalóki Dezső - Varga Antal - Fizika - Mechanika
Mai, gyorsan változó világunkban a természettudományos ismeretek bizonyos szinten az általános műveltség részévé váltak. Mindennapjaink elképzelhetetlenek már a gépek nélkül, sőt gyerekkortól kezdve játszunk velük, használjuk őket. Egyre több munkahelyen és a humán kutatásban is nélkülözhetetlenné váltak a számítógépek. A modern ember nyitott a világ és annak természeti érdekességei iránt. A tudósok kutatásai a mindennapi jelenségek megértésén túl egyaránt irányulnak a mikrovilág és az Univerzum, illetve az élet megismerése felé. Világunk és érdeklődésünk kitágult. A természeti környezet törvényeinek és gyakran csodálatra méltó jelenségeink felismeréséhez, megértéséhez azonban legtöbbször nem kellenek mély matematikai ismeretek. Miért csúszik meg az autó, hogyan könnyíthetjük meg fizikai munkánkat, milyen a zene fizikája, miért emeli le a háztetőt a szél, miért sokszínűek a növények és állatok, hogyan emelkedik fel a repülőgép, miért porlasztja el a legnagyobb követ is az időjárás, hogyan javítsuk meg a karácsonyfa égősorát, vagy miért rugalmas és miért kemény egy anyag - szinte nem lehet abbahagyni a kérdéseket! Mind-mind olyan probléma, amelyekkel nap mint nap találkozhatunk. Igazán illik tehát elismerni, legalább alapfokon, környezetünk és a természet meghatározó törvényeit. Több más tudományággal együtt a fizika is természeti környezetünk, és emellett, az ismeretek felhasználásának, alkalmazásának lehetőségeit kutatja.
Ez a könyv igyekszik segítséget adni Neked a világ fizikai törvényeinek megismerését. Az ismeretek tárgyalása a kísérleti fizika szemszögéből történik. Központi helyet kapnak a jelenségek, megfigyelések, kísérletek, s csak ezeket követi a tartalmi magyarázat, a törvényszerűség. Az egyes témakörökkel kapcsolatban sok alkalmazás, hétköznapi jelenség és más érdekesség szerepel benne. Az írók törekedtek a kevés matematika, kevés absztrakció alkalmazására. A könyv igazodik a matematikai tantervekhez, igyekszik minél kevesebb matematikai eszközt használni, s csak fokozatosan veti be azokat. Célkitűzésünk elsősorban az volt, hogy a könyv a gimnáziumi fizikai ismereteket érdekesen, szemléletesen, a természetben rejlő szépségeket bemutatva, a tárgy iránt egyébként nem túlságosan érdeklődő diák számára is feldolgozhatóan tárgyalja.
Ez a fizika tankönyv egy négy kötetes sorozat első tagja. A négy kötet feldolgozza a teljes gimnáziumi fizika tananyagot. A könyv szerkezete nem kötődik szorosan a tanítási órákhoz, de természetesen közvetít egyfajta logikai sorrendet, amely szükség esetén követhető. A tárgyalás egységes. Felépítése, szemlélete, az ismeretek szintje alkalmassá teszi a könyvet, mind a hat-, illetve nyolcosztályos gimnázium 13-17 éves korosztályában, mind a négyosztályos gimnázium 15-18 éves korosztályában a fizika tanulásának segítésére. Nem törekszik tehát a felsőfokú továbbtanulásra való előkészítésre, de elegendő az érettségire való felkészülésre.
Az olvasás során találkozol megjegyzésekkel, kiegészítésekkel, olvasmányokkal. Ezek nem tartoznak a szorosan vett tananyaghoz, valóban megjegyzések, szakmai kiegészítések, esetleg kicsit magasabb szinten, illetve érdekességek. Ha van kedved, olvasd el őket!
Minden nagyobb fejezet végén találsz összefoglalást, amely rendszerezi az ott tárgyalt megtanulandó fogalmakat, törvényeket.
Oláh Zsuzsa - Biológia II.
Ez a könyv a teljes középiskolai biológiai tananyagot feldolgozó háromkötetes sorozat második tagja. Az első kötet témája állattan és növénytan, a jelen kötet biokémiai és sejttani alapozás után az ember szervrendszereit mutatja be, a harmadik kötet genetikával, evolúcióval, ökológiával és etológiával foglalkozik. A teljes anyag 88 részből áll. A részek számozása a három köteten át folyamatos, ebben a kötetben a 35.-től a 60. részig haladhatunk.
Oláh Zsuzsa - Biológia III.
Ez a könyv a teljes középiskolai tananyagot feldolgozó háromkötetes sorozat harmadik, befejező tagja. Az első kötet témája állattan és növénytan, a második kötet biokémiai és sejttani, szövettani alapozás után az ember szervrendszereit mutatja be, a jelen harmadik kötet témája pedig genetika, populációgenetika, evolúció, ökológia és etológia. A teljes tananyag 88 részből áll, ebben a kötetben a 61.-től a 88. részig haladhatunk.
Barbara Krumhardt - I. Edward Alcamo - Az ember anatómiája és élettana az orvosi szakokra való felvételi vizsgához
Tankönyv az anatómia és élettan rendszerezett és könnyű tanulásához
Az emberi test szerkezetének és működésének részletes áttekintése
Minden szervrendszert egy külön fejezet mutat be
Tanulságos ábrák, grafikonok és diagramok
Ismeretlen szerző - Alkalmazott biológia
A biológiai tudományoknak az utóbbi évtizedekben tapasztalt példátlanul gyors fejlődése, az ismeretek rendkívül felgyorsult gyarapodása teszi szükségessé, hogy a főiskolai tananyag lépést tartson az ismeretek változásával, kövesse a fejlődést, elvesse a túlhaladott álláspontokat, s a hallgatót igyekezzék felruházni mindazon modern ismeretekkel, melyek tanulmányai alatt hozzásegítik más tantárgyak megértéséhez, tanulmányai végeztével pedig alapul szolgálhatnak állandó továbbképzéséhez. A tananyag modernizálása egyszersmind megóvja a hallgatót a túlterheléstől , a szükségtelen, elavult ismeretek megtanulásának kényszerétől.