1435 cég átvilágítása, 21 fős kutatócsoport, 6000 feldolgozott cikk, tanulmány, 2000 oldalnyi interjú, 384 MB számítógépes állomány és 5 esztendő – ennyi kellett Jim Collinsnak és társainak, hogy létrehozzák az összefoglalót: mitől is lesz a jóból kiváló. Mármint a vállalkozások körében. Egy cég a legkülönbözőbb hatások alapján válhat naggyá (ami magában sem kis teljesítmény!), ám a csodálatos eredményt megtartani, sőt fenntartani, fokozni, az kell a kiválósághoz. Keveseknek sikerül, és annál többen keresik a kiválóság rejtélyét. Hogy ez a szerzőnek sikerült, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy Collins könyvéből már több mint 3 milliót adtak el. Ezzel minden idők legnagyobb példányszámban elkelt üzleti könyvévé vált.
Kapcsolódó könyvek
Vida Ágnes - Üzletanyu születik
A gyermekvállalás sok mindent megváltoztat egy nő életében. Az otthon töltött évek egyedülálló lehetőséget nyújtanak arra, hogy átgondolják az életüket, azt, hogyan szeretnének élni. Hogyan szeretnék élni, mint nő? Mint anya? Mint feleség? Melyik szerepem a legfontosabb a számomra? Mit szeretnék elérni az életben?
Nem szeretnék évekig nem megbecsült tagja lenni a társadalomnak, csak azért, mert a gyermekem bármikor megbetegedhet és ez kényelmetlen a munkaadómnak.
Nem szeretnék reggel rohanni az iskolából a munkahelyre, este rohanni a munkahelyről az iskolába-óvodába a gyerekekért, hogy aztán együtt tölthessünk a napból hátralevő 1-2 órát.
Nem szeretnék mindennap egy síró gyereket hagyni a bölcsődében, aki utálja az egészet és még nem érti, miért muszáj a maminak elmennie.
Távmunka, részmunkaidő kéne - de ilyeneket csak elvétve találni Magyarországon. De akkor mi lehet a megoldás? Erre kerestem a választ éveken át, és megtaláltam!
Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan építhet fel bárki egy saját vállalkozást, üzletet a megfelelő üzleti ötlet megtalálásától kezdve, a piackutatáson át a vevőszerzésig. Megmutatom azokat az ötleteket, eszközöket, amelyek révén otthonról, a gyermeked mellől dolgozva tehetsz szert jövedelemre és élheted azt az életet, amit igazán szeretnél!
Randel S. Carlock - John L. Ward - A családi vállalkozás stratégiai tervezése
Rendkívül értékes és tanulságos kiadvány, amely a családi vállalkozások dinamikájának színes képét tárja elénk. A „párhuzamos tervezési folyamat” itt bemutatott fogalma igen eredeti és hatékony módszerét kínálja a családi vállalatokra jellemző összetett rendszerek vizsgálatának és alakításának, a kötet pedig számos tervezési és döntéshozatali sablont tartalmaz, és értékes tanulságokat von le híres családi vállalatok példáiból.A családi vállalkozások és a vállalkozó családok vezetői kezében minden bizonnyal értékes eszköz lesz ez a könyv a családdal és a vállalkozással összefüggő tervezési feladatok során. A szerzők sokéves oktatói és tanácsadói tapasztalatának köszönhetően rendkívül ösztönző, tanulságos és hasznos könyvvel álltak elő.
Al Ries - Jack Trout - A marketing huszonkét vastörvénye
„A sikeres marketing első törvénye, hogy el kell olvasnunk és meg kell értenünk ezt a könyvet. Lenyűgözően egyszerű és lényegre törő. Marketing, a lényegre desztillálva... Tapasztalt és kezdő szakembereknek, érdeklődő diákoknak egyaránt »kötelező olvasmány«.”
Don Valentine a Southwest Airlines Co. marketing alelnöke
„A marketing huszonkét vastörvénye annyira kiemelkedő könyv, hogy csak egyben reménykedem: a versenytársaink nem fogják elolvasni.”
Burt Sugarman a Giant Group Ltd. vezérigazgatója
„Célratörő, óriási átütőerővel rendelkező marketingkoncepció, gyakorlati példák tömegébe ágyazva! A könyvben lefektetett elvek fokozottan érvényesek a mai versenyfeltételek között.”
Herman Cain a Godfather's Pizza elnök-vezérigazgatója
Steven ten Have - Wouter ten Have - Frans Stevens - Marcel van der Elst - Fiona Pol-Coyne - Legsikeresebb vezetési modellek
Vezetési elméletek, melyekkel növelhetjük versenyképességünket. A világ legnagyobb hatású (vállalat)vezetési modelljei a tevékenység alapú költségképzéstől az értékláncelemzésig. Mi az egyes vállalatvezetési modellek lényege, és mikor használjuk őket? Vezetési modellek: szerethetjük vagy gyűlölhetjük őket, de ezek állnak a vezetői gondolkodás és gyakorlat középpontjában. Két fő céljuk van. Ez első, hogy keretet nyújtsanak az üzleti teljesítmény javításához. A második, hogy segítsék a vezetőket és a vezetési tanácsadókat gondjaikra reflektálni, és ugyanazt értsék az avatatlanok előtt ismeretlen mozaik- és egyéb divatszavak alatt.
Zák Zsuzsa - Zák György - A multi-level piramis titkai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Faragó József - Tőzsdejátszmák
A békebeli szakácskönyvek hangulatát idézi ez a rendhagyó tőzsdesuli, mely az alapműveletnek tekinthető szelvényvagdosástól tárgyalja a tőkepiaci boszorkánykonyha alapfogásait. Nincs sok matek és az agyonfirkált grafikonokat is mellőzte a tőzsdei újságíró szerző, aki a legjobb alapanyagokból, élő kereskedési sztorikból dolgozott. Az elmúlt évek sikeres pénzügyi receptjeit és a nagy piaci odakozmálásokat egyaránt szemügyre vehetjük.
A könyvben szót kapnak spekulánsok, brókerek és elemzők. Láthatjuk, hogyan sütögetik pecsenyéjüket a profik, de azt is megtudhatjuk, miként kerülnek vigyázatlan kisbefektetők a levesbe.
Christian Gansch - Szólótól a szimfóniáig
Hány szólista lehet egy teamben? Hogyan lehet olyan öntudatot kialakítani, amelyben az egyes személy képességét mindenki javára hasznosíthatja? Hogyan dolgozzon ki a vezető és a team új ötleteket és elképzeléseket?
A karmester és kommunikációs szakértő Christian Gansch megmutatja, hogy a sikeres zenekarok különleges irányítási és konfliktusmegoldó stratégiákkal is rendelkeznek.
Stephen R. Covey - A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása
Világhírű könyvében Stephen R. Covey elvközpontú oldalról közelít a személyes és szakmai problémák megoldásához. Lényeglátó megfigyeléseivel és briliáns anekdotáival lépésről lépésre mutatja meg, hogyan juttathatjuk érvényre életünkben a 7 alapelvet, melyek biztonságot adnak a változások kezelésében, bölcsességet és erőt a lehetőségek kihasználásában.
„Ez a kitűnő könyv teljesen megváltoztatta az életemet."
Tom Peters, az In Search of Excellence szerzője
„Ez a könyv arra késztet, hogy átgondoljam problémáimat, és arra, hogy betartsam tanácsait."
Rich DeVos, az Amway alapítója
„Az elvek, melyekre A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása megtanított, igazi változásokat hoztak az életembe."
Ken Blanchard, Az egyperces menedzser szerzője
Stephen R. Covey nemzetközileg elismert vezetési szakértő, szervezetfejlesztési tanácsadó, a FranklinCovey cég társelnöke. Életműve az elvközpontú élet és az elvközpontú vezetés tanítása. A Harvardon diplomázott, doktorátust a Brigham Young Egyetemen szerzett, ahol a szervezeti magatartás és az üzleti vezetés professzoraként dolgozott. Utah államban, a Sziklás-hegységben él feleségével, Sandrával és családjával.
Larry Hochman - A fogyasztóra hangolva
A fogyasztók dühösek, nagyon dühösek!
A válság zűrzavarában nyugtalanok és rosszkedvűek: úgy érzik, hogy becsapták és magukra hagyták őket. Tudják, hogy a vállalatok gyakran túl sokat ígérnek és keveset nyújtanak, s mára mélységesen kiábrándulttá váltak.
Azok a vállalkozások fognak végül a legjobban boldogulni, melyek felismerik ezt a zűrzavart, és megértik, hogy a fogyasztói kapcsolatok lesznek meghatározók a válság utáni korszakban.
Larry Hochman könyve inspiráló erejű olvasmány: biztosra vehető, hogy a következő években az üzleti vezetők egyik alapvető olvasmányává fog válni Magyarországon is.
A szerző egyike a világ legnépszerűbb előadóinak, többek között elnyerte „Az év európai üzleti előadója” címet is. Világszerte elismert szakember a fogyasztói kapcsolatépítés, a vezetéstudomány és a tehetségmenedzsment területén egyaránt.
J. K. Rowling - Átmeneti üresedés
Az alig negyven-egynéhány évesen megboldogult Barry Fairbrother halála szó szerint felforgatja Pagford városka lakóinak életét.
___Pagford színleg maga az angol idill, macskaköves piactérrel, ódon apátsággal, ám az elbájoló homlokzat mögött számos viszály dúl. Gazdagok civódnak a szegényekkel, kamaszok a szülőkkel, feleségek a férjekkel, tanárok a tanítványokkal.
___Hamar kiderül, hogy Pagford nem az a háborítatlan, békés angol kisváros, aminek látszik. Barry átmenetileg megüresedett önkormányzati helye némelyekben szenvedélyes indulatokat kelt, másokat köpönyegforgatásra késztet...
Az _Átmeneti üresedés_ az első olyan regény, amelyet Rowling felnőtteknek írt.
Jorge Bucay - 20 lépés előre
"Ki vagyok? Hová megyek? Kivel?"
A világhírű argentin pszichológus egyik legnépszerűbb könyve húsz rövid fejezetben húsz tanácsot fogalmaz meg, melyeket követve harmonikusabb, gazdagabb s talán boldogabb lehet az életünk.
Egyszerű tanácsok ezek: igyekezzünk megismerni önmagunkat, használjuk ki jobban az időnket, rakjunk rendet magunk körül, tanuljuk meg meghallgatni a másik embert, ne féljünk kockázatot vállalni… – ám a szerző minden tanácshoz, mint megszokhattuk tőle, elgondolkodtató történeteket is elmesél. S ezektől könyve nemcsak élvezetes olvasmány lesz, hanem egy-egy meghökkentő csavarral, nézőpontváltással, egy kis humorral vagy öniróniával olyan új megvilágításba helyezi mindennapos problémáinkat, hogy egyszeriben megoldhatónak tűnik az, amivel annyit küszködtünk hiába.
A bevezetőben Bucay elmeséli, hogy amikor az amerikaiak és az oroszok még versengtek egymással az űrkutatásban, az egyik legnagyobb probléma az volt, hogy mivel írjanak az űrhajósok a világűrben, a súlytalanság állapotában ugyanis nem működik a golyóstoll. Az amerikaiak titokban, nagyszerű tudósok bevonásával, óriási pénzeket áldozva rá, kifejlesztették a világűrben működő golyóstollat. Az oroszok meg egy kicsit vakarták a fejüket, majd gyorsan eldöntötték, hogy jó lesz a ceruza is.
E tanmese tanulsága csak látszólag az, hogy mindig van egyszerű megoldás (mert sokszor nincsen) – de hogy valójában mit sugallnak, mire tanítanak Bucay történetei, azon kinek-kinek magának kell elgondolkodnia.
Csíkszentmihályi Mihály - Jó üzlet
A Jó üzletben a szerző feltárja azokat az értékeket, amelyek segítik a jövőképpel bíró vezetőket vállalkozásuk sikeres és humánus vezetésében. Ezek a vezetők az anyagi és szellemi lét határán egyensúlyozva egyaránt elkötelezettek három alapelv iránt: • a társadalom javát szolgáló, és a munkaerőt a legjobb teljesítményre sarkalló célok nyújtása; • a munkában való fejlődés elősegítése révén a dolgozók bizalmának és tiszteletének elnyerése; és • olyan termék létrehozása, amely az emberiség javát szolgálja, nem pusztán jövedelmet termel. Bármely pozícióban legyen is az olvasó - kezdő munkavállalótól a vezetőig -, lényegbevágó tanulságokat szűrhet le és tökéletesítheti munkáját. A Jó üzlet bizonyára klasszikussá válik mindazok számára, akik az üzleti élet változó világában értéket tulajdonítanak az egyén szerepének.
Richard L. Brandt - Egyetlen kattintás
Vajon honnan jött az ötlet? Hogyan repítette Jeff Bezos, a cég alaptója és vezérigazgatója, az Amazont az online kereskedelem élére? Hogyan lett a számítógépes geekből az üzleti világot átformáló vállalkozó?
Richard L. Brandt elismert újságíró több mint húsz éve publikál a Szilícium-völgy innovatív szerepéről. Ebben a könyvében Bezosszal, valamint versenytársaival és kollégáival készített interjúk alapján hitelesen tárja fel az Amazon sikerének titkát, és ábrázolja Bezos rendkívüli személyiségét és vezetői képességét.
Richard S. Tedlow - Vállalkozó titánok, titáni vállalkozások
Hét rendkívüli ember, aki azzal foglalkozott, amihez az amerikaiak a legjobban értenek: cégbirodalmat épített. Ezek a vállalkozók nem törődtek az üzlet hagyományos szabályaival - újakat alkottak helyettük, s nem várták, hanem maguk alakították a jövőt. Legyőzhetetlennek látszó akadályokat győztek le, példátlan üzleti sikereket értek el, s életművük szerepet játszott a modern világ alakulásában. A Harvard Business School tanára, Richard S. Tedlow mesteri módon egyesíti tekintélyes történelmi és cégtörténeti ismereteit és lebilincselően festi meg e 19-20. századi titánok emberi és szakmai portréját, akikben erősebb volt az elhivatottság, mint a bukástól való félelem.
Bill Gates - Üzlet @ gondolat sebességével
Bill Gates, korunk informatikai prófétája forradalmi változásokat jósol a jövő évezred gazdasági életébe. Izgalmas, az egész üzleti világot átszövő új szemléletmódot ígér, amely alapvetően átalakítja a vállalkozások szervezését, irányítását. Az általa alkotott fogalom, a digitális idegrendszer - akár az élő szervezetet az idegpályák - mindent át-szövő rendszerré fejlődik, amely a gondolat sebességével közvetíti az információkat.
Alan Siegel - Irene Etzkorn - Csak egyszerűen!
„A lehető legegyszerűbben közelítsünk meg mindent, de annál semmivel sem egyszerűbben.”
Albert Einstein
Nap mint nap bosszankodunk, mert egyre több megfejthetetlen számla, érthetetlen szerződés és túlbonyolított termék rabolja időnket, türelmünket és pénzünket.
Alan Siegel és Irene Etzkorn felismerték az egyszerűségben rejlő erőt. Rengeteg példán keresztül mutatják be, hogyan válhatunk sikeresebbé, versenyképesebbé és kiegyensúlyozottabbá az üzleti életben, az állami szférában és az élet valamennyi területén, ha empátiára, érthetőségre és a lényegre törekszünk.
John Purkiss - David Royston-Lee - Énmárka
Akkor járunk a legjobban, ha mi magunk alakítjuk ki a rólunk alkotott képet, hiszen ez befolyásolja egész életünket, ettől függ karrierünk. A szerzők sokéves tanácsadói tapasztalatuk alapján mutatják be, miért fontos egyéniségünket eladhatóvá tenni, hogyan hozhatjuk ki magunkból a legtöbbet, és építhetjük fel énmárkánkat. A legfontosabb, hogy tudjuk, miben vagyunk jók, mit is akarunk eladni - más szóval ismernünk kell önmagunkat. Legtöbbünk számára ez hosszú felfedezőutat jelent.
A kötet izgalmas feladatokkal és esettanulmányokkal fűszerezve, lépésről lépésre vezet végig ezen az úton, válaszolva az énmárkaépítészet alapkérdéseire:
-Miért van egyre nagyobb szükségünk önmarketingre?
-Mi az énmárka szerepe karrierünkben?
-Miért lényeges meghatároznunk életcélunkat?
-Miért fontos tisztában lennünk képességeinkkel?
-Hogyan határozzuk meg egyéni képességeink legjobb ötvözetét?
-Hogyan tárgyaljunk?
-Hogyan viselkedjünk?
-Milyen legyen a megjelenésünk?
-Miként hozhatunk létre kiterjedt és használható kapcsolati hálót?
-Hogyan juthatunk újabb lehetőségekhez és akár magasabb jövedelemhez?
Szirmai Péter - Klein Sándor - Üzleti tervezés - üzleti gondolkodás
Erős és hosszú távon is eredményes vállalkozások létrehozásához szolgál sok hasznos információval ez a kiadvány.
Gary Whitlie
Dreher Sörgyárak
...őszintén ajánlható az Üzleti tervezés – Üzleti gondolkodás című könyv, nemcsak vállalkozást tanuló egyetemi hallgatóknak és nemcsak kisvállalkozásba kezdő üzletembereknek, hanem az üzleti világ mindazon szereplőinek, akik szeretnék megérteni a sorsukat formáló piaci tendenciákat, törvényszerűségeket.
Mosonyi György
Vezérigazgató, MOL-csoport
Szirmai Péter szerzőtársával, Klein Sándorral... újszeru tankönyvvel rukkolt elő... Abból az elgondolásból indultak ki, hogy az üzleti tervezés – illetve tágabb értelemben egy üzlet alapítása – nem egyszerű gazdasági folyamat: a vállalkozás választása sorsválasztás.
Mészáros Tamás
Rektor, Budapesti Corvinus Egyetem
Richard Greensted - Hogyan indítsunk saját vállalkozást
Ezt a könyvet mindenkinek el kellene olvasnia, aki komolyan foglalkozik azzal a gondolattal, hogy saját vállalkozásba kezd, vagy már járja a mikrovállalkozók rögös útját. Lényegesen átfogóbb képet rajzol a vállalkozói tevékenységről, mint a szokásos "így csináld" írások.
Richard Greensted bemutatja, hogy a vállalkozóvá válás nem egyszerűen a kenyérkeresés egy másik formája, hanem az alkalmazotti léttől gyökeresen eltérő életformát jelent. Leírja azokat a személyes problémákat, amelyek ebből az átállásból fakadhatnak, és első kézből jövő tapasztalatokra támaszkodva mutatja be, hogyan birkózhat meg velük a kezdő vállalkozó.
Ezek a tanácsok üzletet és nem ritkán családi békét menthetnek, különösen ha figyelembe vesszük, hogy olyanoktól származnak, akik nem kevés kínlódással jutottak el oda, hogy kiérdemeljék vállalkozótársaik figyelmét.
Trevor Clawson - Üzlet Jamie Oliver módra
Jamie Oliver a világ egyik legismertebb és leggazdagabb sztárséfje. Rokonszenves médiasztár és nagyon szerethető figura, de sokkal több is ennél - méltán sikeres üzletember. Népszerű show-műsoraira alapozva erőteljes, értékes és eladható márkát épített föl. Mindeközben az olyan projektek, mint a Jamie konyhája, a Jamie menzája vagy a Jamie Élelmezési Minisztériuma a "jobb ételminőségért kampányoló szakemberré" tették, aki elkötelezettsége mellett is laza, autentikus és őszinte maradt. Jamie Oliver üzleti sikereinek alapja a személyisége. Márkája az élelmiszerekre, az életmódra és arra a szenvedélyes meggyőződésre épül, miszerint az egyén képes jobbá tenni ezt a világot. Sikertörténetén keresztül a márkaépítés tíz receptjét ismerhetjük meg, amelyek bármilyen üzleti karrier során alkalmazhatók.