Ha szeretnénk szépséges feliratokat, faldekorációt vagy papírholmikat készíteni, ez a könyv kifejezetten nekünk szól! A Kalligráfia című kötet számos profi tippet vonultat fel, a gyakorlásra kijelölt oldalak pedig segítenek abban, hogy tökéletesítsük saját stílusunkat, továbbá az alap betűtípusoktól a kacskaringókon át segít az összes szükséges tudnivaló elsajátításában. Ahhoz, hogy belevágjunk, nincs is szükségünk másra, csak egy tollra!
Kapcsolódó könyvek
Ismeretlen szerző - Mindenki rajziskolája
Ez a kiadvány több mint 850 színes és fekete-fehér illusztrációjával fantasztikus rajziskola kezdő művészeknek. Kísérje figyelemmel a hatvan leckét ebben az igen praktikus rajziskolában, s ön is alkothat gyönyörű tájképeket, csendéleteket és portrékat. A kiadvány olyan vezető művészek segítségével jött létre, mint például Albany Wiseman. Minden feladat önmagában is teljes lecke. A feladatok három egyszerűen kezelhető részből állnak: az Első vonások, A kép fejlesztése és Néhány további lépés. Az Első vonások lehetővé teszik a kép vázlatának papírra való rögzítését. A kép fejlesztése részben a részletek és a textúra kidolgozására nyílik lehetőség. A Néhány további lépés című rész azt mutatja meg, hogyan adhat egyéni vonásokat munkájának. A feladatok egyszerűen követhetők.
Ismeretlen szerző - Szókincspróba 1.
A Szókincspróba füzetek (1 -2) célja, hogy ki-ki maga ellenőrizhesse, mennyire sikerült elsajátítania az adott nyelv szókincsét. Nincs más dolgunk, mint hogy a képek melletti rubrikákba beírjuk a megfelelő szót vagy kifejezést - persze az idegen nyelven. A képek most is segítenek abban, hogy felfrissítsük emlékezetünket. Akinek sikerül maradéktalanul megbirkóznia a Szókincspróba feladataival, az elmondhatja: valóban birtokában van az illető nyelv alapszókincsének.
Nagy Anikó Johanna - Csillagfürt
"Van egy kislány, Csillagfürt, aki nagyon szeretne meggyógyulni a lustaságbetegségből. Leckét írni és rendet rakni nincs kedve, de egy kis kalandtól nem riad vissza.
Van egy furulyatanárnő, aki úgy tanítja zenélni a gyerekeket, hogy közben beszélget, megért, figyel és mesél. Tanítványai szívrepesve várják Anikó néni óráit, pedig ő egyetlen percig sem titkolja előttük, hogy a tudáshoz sokat kell tanulni, gyakorolni, ismételni.
Most az ő tollából született egy mese, amely egyszerre izgalmas, fordulatos és vicces. Csillagfürt elindul, hogy gyógyulása érdekében egy dalt furulyázzon a varázsvirágnak. Az egyetlen bökkenő, hogy nem tud furulyázni, és fogalma sincs, hol keresse a virágot. Útja során manók, boszorkányok, rémisztő és szánalmas lények seregével találkozik, hol bátorsággal, talpraesettséggel, hol emberséggel, jó szívével vágja ki magát a slamasztikából, miközben egyenként tanulja és gyakorolja a furulyán a hangokat.
Ez a gyönyörűen megírt, okos és vidám mese észrevétlenül tanít nemcsak furulyázni, de élni is. A kalandokhoz Egri Mónika rajzai teremtenek izgalmas képi világot. Szívből ajánlom ezt a könyvet minden furulyázni tanuló gyereknek, és mindazoknak, akik egyszerűen egy jó mesére vágynak." (Berg Judit)
Tóth Irén - Gelniczky György - Hegedűs Magdolna - Tóth Emőke - Szó-ta-gol-va
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Esztergályosné Földesi Katalin - Szövegértést fejlesztő gyakorlatok
A gyakorlófüzetek célja, hogy hozzájáruljanak az 1–4. osztályban tanuló gyerekek szövegértési képességeinek megalapozásához és fejlesztéséhez. Ez elengedhetetlen ugyanis az önálló tanuláshoz, ismeretszerzéshez, az olvasóvá neveléshez. Ugyanakkor – a Pisafelmérés tanulságai alapján – azt is tudatosítani kell, hogy az olvasás később is a mindennapokat átfogó tevékenységforma. A szerzők ezért az életkori sajátosságokhoz maximálisan igazítva sokszínű szöveganyagot – mese, ismerettartalmú, szépirodalmi, hétköznapi szövegek – válogattak, amelyeket az egyes kötetekben tematikusan rendeztek el. A szövegekhez olyan illusztrációkat kerestek, melyek segítik és érdekessé teszik az olvasandót. A szövegeket sokféle típusú feladat követi, amelyek a gyerekeket változatos módon munkáltatják, és mindig szövegközpontúak, ezáltal a tanulók jártasságot szereznek a mindennapjaikat végigkísérő szövegek értelmezésében. Ízelítőül néhány érdekes feladat: az újonnan vásárolt társasjátékot hányan játszhatják, ha egy új mezőre lép az egyik játékos, mit kell tennie stb. Vagy: térkép értelmezése alapján meg kell állapítani, hogy pl. a Budakeszi Vadasparkban melyik a legrövidebb út az elefánthoz; egy színházi műsor szereplői közül ki kell válogatni a főszereplőket, a kezdés időpontját stb. Érdekességekkel ismerkedhetnek meg a múltból és ízelítőt kapnak a jelenből is.
Ann Montague-Smith - Matek klub - Osztás
El tudod osztani egyenlõen a csontokat a kutyák közt? Ha két ketrecbe ugyanannyi nyuszit raksz, hány marad kint? Keresd meg, mely elefántokon van néggyel osztható szám! A kiadvány alapvetõ matematikai fogalmakra épül, élénk, színes példákat, valamint egyszerû játékokat használ. A könyvben szereplõ gyakorlatok világossá teszik a tudnivalót, és hasznos ötletekkel szolgálnak, hogy a kevésbé érdeklõdõ és a tehetséges ifjú matematikusok is örömet találjanak az osztásban, és ne zárkózzanak el elõle. A sorozat kötetei: Összeadás, Osztás, Összeadás és kivonás I-II., Ismerkedés a számokkal I-II., Szorzás, Kivonás.
Ismeretlen szerző - Becsengő - J vagy ly? - Helyesírási gyakorló munkafüzet - 2-4. osztály
Munkafüzetünk célja, hogy többféle feladattípuson keresztül játszva sajátítsák el a gyerekek, hogy mikor kell J vagy Ly betűt írni. Ehhez nyújtanak segítséget a sokszínű játékos és érdekes gyakorlatok, valamint a hátul található szójegyzék.
Ismeretlen szerző - Szókincspróba 2
A Szókincspróba füzetek (1 -2) célja, hogy ki-ki maga ellenőrizhesse, mennyire sikerült elsajátítania az adott nyelv szókincsét. Nincs más dolgunk, mint hogy a képek melletti rubrikákba beírjuk a megfelelő szót vagy kifejezést – persze az idegen nyelven. A képek most is segítenek abban, hogy felfrissítsük emlékezetünket. Akinek sikerül maradéktalanul megbirkóznia a Szókincspróba feladataival, az elmondhatja: valóban birtokában van az illető nyelv alapszókincsének.
Ismeretlen szerző - Becsengő - Játékos, értő olvasást fejlesztő munkafüzet - 1. osztály
Egy életre szóló útravalót kap az az első osztályos kisdiák, aki jókedvvel, változatos feladatokon keresztül, játszva tanul meg olvasni.
Ehhez nyújt segítséget ez a munkafüzet, amely egyaránt jól használható az iskolai olvasás-órákon, illetve otthon is.
Ismeretlen szerző - Becsengő - Játékos szövegértés munkafüzet - 2. osztály
Kedves második osztályos tanuló!
Az elmúlt tanévben elsajátítottad az olvasás és írás tudományt, így megnyílt előtted a világ! Egyre inkább képes vagy önállóan is barangolni a betűk birodalmában. Ez a munkafüzet segít abban, hogy az olvasottakat minél jobban megértsd.
A munkafüzet otthoni gyakorlásra vagy tanórai használatra egyaránt alkalmas.
Ismeretlen szerző - Becsengő - Játékos matematikai gyakorlatok - 1. osztály
Munkafüzetünk a számok csodálatos világába kalauzolja el az első osztályos gyerekeket érdekes, játékos, sokszínű feladatokon keresztül. Sikeres feladatmegoldást kívánunk!
Ismeretlen szerző - Becsengő - Játékos matematikai gyakorlatok - 3. osztály
Ebben a munkafüzetben játékos feladatokon keresztül gyakorolhatják a gyerekek a tananyagot. Ezenfelül lehetőséget ad a logikai, gondolkodtató feladatok megoldására is.
Jó munkát és sok sikert kívánunk!
Ismeretlen szerző - Becsengő - Játékos matematikai gyakorlatok - 2. osztály
Munkafüzetünk a számok csodálatos világába kalauzolja el a második osztályos gyerekeket érdekes, játékos, sokszínű feladatokon keresztül.
Sikeres feladatmegoldást kívánunk!
Bodnár Gézáné - Házi feladat szövegértésből 2. osztályosoknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Radosza Sándor - Gyerekszáj I. / Gyerexály 1.
A gyerekszáj óvodások és kisiskolások számára készült. Fejleszti a gyerek aktív és passzív szókincsét, szövegértését és szövegalkotó képességét. Interaktív tevékenységre ösztönöz és megtanít a sorok között olvasni. Szójátékaival és gyerek közeli humorával szórakoztat, miközben észrevétlenül tanít és nevel.
A gyerekszáj egyéni és csoportos munkavégzésre is alkalmas szövegértési gyakorlókönyv.
A Gyerekszáj gyermeki éleslátással fogalmazza meg az óvodást és az iskolást körül vevő világ apró eseményeit. Hogyan látja ő a pajtásait, a családját, az óvodáját, az iskoláját, a rokonait és a szomszédjait? Mit ért meg a tévé műsoraiból? Mit ért meg a családi és társadalmi kapcsolatokból?
Radosza Sándor "szóragoztató és 1/2 -reértelmező" gyermeklexikonját dr. Patkós József gyönyörű képei illusztrálják.
A könyvben oldalanként hat szómagyarázat található, amelyek közül általában csak kettő igaz, négy hamis. A gyereknek kell felismernie, hogy melyek hamisak, és neki kell megfogalmaznia a szavak igazi jelentését.
Ismeretlen szerző - Olvassunk és számoljunk
A könyv sok színes képpel tarkított történetet tartalmaz egy teknősbékáról és egy fehér uszkárról. A tíz kis bohóc pedig megtanítja a kicsiket tízig számolni. A nagybetűs szöveg nemcsak felolvasásra, de olvasás gyakorlásra is alkalmas.
Mosoni Árpád - Környezetünk technikája 7-8. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Yasmín Hondar Gómez - Mosolyogva spanyolul
Könyvem a magyarul beszélő, 14. életévüket betöltött nyelvtanulók számára készült, hogy a spanyol nyelvet egészen az alapoktól, logikusan felépített módon tanítsa.
A tapasztalatom az, hogy a spanyol nyelvet elsőnek választóknak a két nyelv eltérő rendszere miatt nehézségeik vannak a nyelvtanulásban.
Szeretnék segíteni azoknak, akik még soha nem tanultak idegen nyelvet, hogy könnyen és élvezetes módon sajátítsák el a spanyol nyelvet. Az egyszerű nyelvtannal írt, képekkel illusztrált, vicces történetek, valós szituációkon alapuló érdekes párbeszédek, számtalan gyakorlat, valamint a versek, közmondások segítik a nyelv megtanulását. A nyelvtanulásban jártasak pedig gyorsabban is haladhatnak.
A könyv 22 egységből áll, az egyes leckék struktúrája a következő:
- Nyelvtan
- Példák képes illusztrációk segítségével, a fő kérdések és válaszok magyarra fordítva
- Nyelvtani gyakorlatok
- Valós szituációkon alapuló gyakorló párbeszédek
- Olvasmányok
- Vicces történetek, közmondások, versek
- Szószedet
- Házi feladat
A fejezetek egymásra épülnek, a következő fejezethez szükséges lexikai és nyelvtani alapot mindegyik fejezetrész megadja, így könnyen és egyszerűen lehet továbbhaladni.
A témához kapcsolódó érdekes párbeszédek, leckék, viccek és folytatásos mesék könnyen olvashatók anélkül, hogy unalmasnak találnák, emellett közben rendkívül sok szót is megtanulnak.
Ezzel a könyvvel megismerhetik a kijelentő mód jelen idejét, az egyszerű jövő időt, továbbá a közel-, a befejezett, a folyamatos és a folyamatos régmúlt idők használatát. Elsajátíthatják a határozói igenév, melléknévi igenév, a tárgy-, a részeshatározó esetek, a felszólító mód és az ir -"menni" ige különleges használatát is.
Remélem, hogy ezzel a könyvvel a nyelvtanulás élvezetesebb és gyorsabb lesz azoknak is, akik a nyelvet nehezebben tanulják.
Sok sikert kívánok Önöknek a spanyol nyelv tanulásához!
Yasmín Hondar Gómez
Dr. Jalsovszky István - Dr. Szereday Éva - Máté Jánosné - Z. Orbán Erzsébet - Kémiai feladatbank
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Margitházi Beja - Az arc mozija
Az arcnagyközeli képek az elmúlt évszázadban olyan jól integrálódtak a filmek cselekményébe és képi világába, hogy mára már semmi különöset nem találunk abban, ha hatalmas méretű, a teljes képteret kitöltő arcok néznek vissza ránk a filmvászonról vagy televíziók, házimozik képernyőiről. Az arcok premier plánjai úgy olvadtak be a film egyéb vizuális effektusai közé, hogy − erőteljes hatásukat megőrizve − alig árulkodnak azokról a bonyolult optikai és proxemikai, esztétikai és filozófiai kérdésekről, melyeket a közelkép, különösen az arcnagyközeli meghatározása vagy filmtörténete vet fel.
Ez a könyv film, közelkép és arc kapcsolatának átgondolására vállakozik. E kapcsolat filmelméleti és -történeti vonatkozásainak, valamint az arc szinte kimeríthetetlen, multidiszciplináris témájának vizsgálata során fokozatosan válik láthatóvá az, hogy az arc termékeny szerkezetnek, alakzatnak, látványnak és metaforának bizonyul a filmképpel való kölcsönhatásában is. Mindez új megvilágításba helyezi azt a provokatív deleuze-i mondatot, ami egyben a könyv kiindulópontjául szolgált, és mely szerint: "(...) nem létezik arcnagyközeli, az arc maga a nagyközeli, a nagyközeli eleve arc (...)".