Kapcsolódó könyvek
Janikovszky Éva - Már óvodás vagyok
"Amikor Dani először ment óvodába, nagyon örült annak, hogy már óvodába mehet, csak még annak nem tudott eléggé örülni, hogy ott is kell maradni." Mert így van ez, hogy az ember örül is meg nem is. Akkor is így van, ha az ember történetesen még kicsi. Hiszen nagyszerű dolog az - rang és tisztesség! -, hogy valaki már óvodás! Viszont mégiscsak: nincs ott Anyu, csak az óvó néni, idegen a hely, idegenek a gyerekek, és nem lehet hazaszaladni. Hát így kezdődik. De szerencsére felülkerekedik a kiscsoportosban is az "óvodásöntudat" - és ezzel elkezdődik az óvodai élet, a maga mindennapi kis történéseivel, örömeivel és szorongásaival. Janikovszky Éva vidám, okos, nagy gyermekismeretre valló könyvét - amely számos külföldi kiadást is megért - Réber László derűs, színes illusztrációi egészítik ki.
Ian Livingstone - Az Országút Harcosa
Miután egy gyilkos vírus kiirtja az emberiség nagy részét, a világ barbárságba süllyed. A túl élők, mint te is, megerősített városkákban él nek, vagy banditaként a falakon kívül kóborol nak, szabadon garázdálkodnak. Küldetésed arra szólít, hogy átkelj a vad sen ki földjén a távoli San Angeló-i olajfinomítóba, és létfontosságú üzemanyagot hozz Új Reménynek, békés kisvárosodnak. Az út még a fel fegyverzett Dodge Interceptorral is csupa ve szély, s nem tudni, sikerül-e élve megúsznod a nagy vállalkozást. Könyvünk a nem túl távoli jövőbe helyezi hátborzongató kalandjait. Ebben a kötetben dupla Kalandlapot, kibővített harci rendszert s rengeteg izgalmat találsz.
Carmen Bohera - A kollázs
Ez a könyv sok jól használható ötletet nyújt mutatós kollázsok összeállításához. A gyerekek különböző anyagok - például papír, újságkép, parafa, apró játékok, textil - felhasználásával szép díszeket, játékokat, szellemes ajándéktárgyakat készíthetnek.
Ismeretlen szerző - A bűvös kocka
"A kockázás megkívánja, hogy az arra vállalkozó a szó eredeti értelmében tudományt teremtsen. Kísérleteket kell kidolgoznia, elméleteket kell építenie, hogy majd elvesse azokat és másként próbálkozzon. Ez az egyetlen olyan rejtvényjáték, amely a megoldásra törőtől egy egész tudomány megalkotását kívánja meg" - mondta Bernie Greenberg, aki a MIT-ben (Amerika leghíresebb egyetemén) a mesterséges értelmet kutatja, és akinek a számítógép-képernyőjén magától forog - rendeződik a kocka. 1981. tavaszán innen került a kocka képe az új világ egyik legtekintélyesebb folyóiratának, a Scientific American-nek a színes címlapjára. (A lap első olyan címképe, ami kis hazánkból ered.) Douglas R. Hofstadter, aki ugyanitt a fizika professzora, ezt írta a lapban: "Álmodott-e vajon Rubik és Ishige arról, hogy találmányuk olyan metaforát, olyan modellt ad az emberek kezébe, amely átérezteti velük mindazt ami mély és szép a természettudományban?"
Steve Bennett - Ruth Bennett - Kapcsold ki a tévét!
Van egy felesleges tojástartója? Na és egy régi magazinja? No, és mi a helyzet a vécépapírból megmaradt kartoncsövekkel, vagy a kamrában felhalmozódott kartondobozokkal? Ezekkel a közönséges anyagokkal aktív és magával ragadó játékok világát nyithatjuk meg gyermekünk számára - olyan játékokét, melyek annyira lenyűgözőek, hogy a televízió nyugodtan elbújhat mellettük!
Bartók Éva - Játék - öröm - csillogó szemek
Logopédusok, fejlesztőtanárok, óvónők, tanítónők számára gyűjtöttem össze ezeket a játékokat, de azon szülők figyelmébe is ajánlanám, akik aktívan részt szeretnének venni a gyerekeik fejlesztésében, és céljuk a harmonikus szülő-gyerek kapcsolat építése, megőrzése.
A könyvben leírt játékok elsősorban részképességzavarral küszködő óvodás és kisiskolás gyerekek fejlesztésére alkalmasak, de valójában minden 5 - 10 éves gyerek számára érdekes és hasznos időtöltést biztosítanak.
Kovács Endre - Tarokk-kódex
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Karen Traviss - Aspho-mezők
A nagysikerű Gears of War című videojáték rajongói először nyerhetnek bepillantást a Delta szakasz legkeményebb katonáinak – Marcus Fenixnek, a harcosok harcosának és a rendíthetetlen Dominic Santiagónak – az életébe, és megismerhetik az Inga Háborúk legfontosabb csatájának részletes történetét is.
Gyerekként elválaszthatatlanok voltak, katonaként azonban elszakították őket egymástól. Marcus Fenix és Dominic Santiago – Dom bátyjával, Carlosszal együtt – vállvetve harcoltak az aspho-mezei ütközetben, amely megváltoztatta az Inga Háborúk kimenetét.
Most azonban kitört egy újabb háború, amelyet meg kell vívniuk: a harcot az emberiség túléléséért. Miközben az emberek utolsó erődítménye a Serán a Sáska Horda támadására készül, a múlt árnyai visszatérnek, hogy megkísértsék Domot és Marcust. Egy régi bajtárs felbukkanása egy rég eltemetett, gyötrelmes titok napvilágra kerülésével fenyeget, amelyről Marcus megfogadta, hogy örökre rejtve marad.
Ahogy a COG ostrom alá vett katonái igyekeznek a végsőkig kitartani, hogy megmentsék az emberiséget a kipusztulástól, az Aspho-mezőkön átélt szívszaggató élményeket újra meg kell tapasztalniuk. Marcus és Dom minden csapást képesek elviselni, amit a Sáska Horda rájuk mér, de vajon a barátságuk elég erős lesz-e ahhoz, hogy túlélje az igazságot Carlos Santiagóval kapcsolatban?
Ez a regény egy felnőtteknek szóló videojáték alapján készült.
Grätzer József - SICC
Mit csináljak? - kérdi a kisgyerek a mamájától, ha már unja a babáit, a főzőcskét vagy a hintalovat és a többi játékot.
Mit csináljak? - töpreng a beteg gyerek, ha éppen nincs látogatója.
Mit csináljunk? - hallható gyakran a sétatéren vagy vendégségben összekerült gyerekektől.
Mit csináljunk? - tanakodnak feladatuk végeztével, hosszú, esős vasárnapokon, uralmas téli estéken a testvérek, elemisták, gimnazisták, egyetemi hallgatók és néha a szülők is.
A sok "mit csináljak"-ra felel nektek a Sicc.
Ezeket csináljátok! Mert aki ezt a könyvet jól ismeri, mindíg tudni fogja, mivel töltse el érdekesen, mulatságosan, hasznosan szabad idejét akár egyedül, akár másokkal, anélkül hogy drága játékokra sok pénzt kiadna. A legtöbbször semmi segédeszköz nem kell, csak jókedv, leleményesség, idő, némelyikhez egy ceruza, papír, egy skatulya gyufa, egy pohár, egy bot, stb., tehát csupa olyan dolog, ami otthon megvan.
Mérő Csaba - Gó 24 leckében
A gó a legszebb játék a világon. Megszeretni egy pillanat műve, aztán életünk végéig tart a szerelem. A logika és az esztétika ötvöződik benne, nehéz eldönteni, hogy melyiknek nagyobb a szerepe. Minimális a szabályrendszere, de minél jobban megismerjük, annál titokzatosabbá válik. Nemcsak élvezetet nyújt számunkra, hanem segíti személyiségfejlődésünket, és a játékból leszűrhető tapasztalat nagyszerűen kamatoztatható a mindennapi életben is.
Mezei András - Magyar kocka avagy Még mindig ilyen gazdagok vagyunk?
"A kocka a béke épületének egy téglája" - írta Rubik Ernőnek egy szovjet kislány, és hozzátette, hogy "mindenkinek meg kellene csinálnia a maga kockáját". - Ezt akkor írta, amikor a világsajtó is naponta cikkezett arról, hogy a kocka "bolondít, a kocka a kétségbeesésbe és az őrületbe kergeti forgatóját, a kocka rejtvénye szerelmeket tesz próbára, házasságokat bont fel... A kocka olyan mértékben lefoglalja a rossz embereket is - írta egy lengyel kisfiú -, hogy azok talán nem érnek rá rosszak lenni a világban..." - Mi történt a nyolcvanas évek legelején, hogy az optimizmust a kocka több mint félmilliárd emberben fölszabadíthatta? Mi fejeződött ki a formai, színbeli, jelbeli egynyelvűségben? Mit tud ez a nyelv, hogy a kultúráktól és a nemzeti nyelvektől függetlenül is érthették, beszélhették! Mit tud a kocka? Miben áll emberi belső intellektusunk egynyelvűsége? Mi történt a nyolcvanas évek legelején a világban? - Mi szólalhatott meg tárgyban? Milyen várakozásra lehetett ráhangzás? Mitől bolondulhatott meg a világ ennyire, minden más "bolondériánál" tartósabb, huzamosabb ideig? - Mi volt ez? - Kérdezhetnénk a több ismeretlenes egyenlet, a szociológia, a lélektan nyelvén, mert amit több mint félmilliárd ember "beszél", azt a "nyelvet" kötelességünk faggatni: mi az üzenete? Mi történt a világban a nyolcvanas évek legelején, hogy egy kockányi univerzumban összefüggést, értelmet, célt találhatott az értelmi és a fizikai cselekvés? Hogy egy kockányi ésszerű rendszer feletti uralom eufóriája söpörhetett végig a glóbuszon, hogy a káoszból "gyönyörű képességünk, (felé) a rend"-be való kifordulás világvágya testesülhetett meg. Hogy a "gondolkodó ember" a földön mindenütt értette egymást, hogy az emberi belső logika cselekvéseinek nyelve, kiderült: egyetlenegy. - A nyolcvanas évek legelején az emberiség egy része mindezt már mintha gondolta, hitte volna, és mintha bele is feledkezett volna a játékba, a "bolondériába", ami itt járt közöttük, szenvedélyeket, ártatlan dühöket, ártalmatlan őrjöngéseket keltve, kicsit a béke, az önfeledtség kocka alakú színes és vidám kísérteteként, mert most még visszatekinteni is jó ebből a politikailag mindinkább elkomoruló világból jelre, üzenetre, felismerésre várva: mi volt az, ami fölszabadult és tartós örömforrásnak bizonyult több mint félmilliárd gondolkodó ember számára? Mi történt a nyolcvanas évek legelején Magyarországon? Mi a magyar kocka? Mit jelentett a világnak, s mit jelent idehaza? - Hogyan lett belőle az, ami lehetett, és hogyan nem lett belőle az, ami lehetett volna?
Várnagy Ildikó - Vizuális játékok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hársing Lajos - Irodalmi játékok
A magyar és világirodalom legkiemelkedőbb alkotásai és alkotói kaptak helyet e rendhagyó kötet lapjain, melynek elsődleges célja,hogy játékos formában bővítse az olvasó irodalmi ismereteit.
Dan Harrington - Bill Robertie - Hold'em versenystratégia 1. - Alapstratégia
A póker szélviharként söpört végig a világon. Azonban nem akármilyen póker tartja izgalomban az embereket – az új őrület a limit nélküli hold ’em, a póker Cadillacje. És most – a televízió által közvetített versenyeknek köszönhetően – új játékosok tízezrei akarják kivenni részüket a győztesek dicsőségéből.
A Hold ’em versenystratégia a játék azon részeibe enged bepillantást, melyeket a kamera nem lát – megismerteti azokat a taktikákat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy partik százait vagy néha ezreit lejátszva eljuthassunk az utolsó asztalig. Harrington kifinomult és kipróbált győzelmi stratégiái, melyek elsősorban azzal foglalkoznak, hogyan élhetjük túl egy limit nélküli hold ’em verseny korai és középső szakaszait, e könyvben jelennek meg először nyomtatásban. Ezek azok a technikák, amelyeket a klasszis játékosok alkalmaznak újra meg újra szerte a nagyvilágban, hogy a versenyeken eljussanak az utolsó asztalig.
Most a világ egyik legsikeresebb limit nélküli hold ’em játékosától tanulhatjuk meg, hogyan váltogassuk játékstílusunkat, hogyan optimalizáljuk licitjeinket, hogyan értékeljük ki lapjainkat, hogyan reagáljunk egy visszaemelésre, hogyan játsszunk, hogy azzal a lehető legtöbbet nyerhessük, mit tegyünk, ha bejön egy rossz lap, és még nagyon sok minden egyebet.
Dan Harrington elnyerte az 1995 évi Póker Világbajnokság 10.000 dollár nevezési díjú limit nélküli hold ’em versenyének arany karkötőjét és vele a világbajnoki címet, és ő volt az egyetlen játékos, aki 2003-ban (839 induló közül) és 2004-ben is (2.576 induló közül) eljutott az utolsó asztalig – a szakértők szerint ez volt a Póker Világbajnokság történetében az eddigi legnagyobb siker. A Hold ’em versenystratégia megírásával Harrington és a kétszeres backgammon világbajnok Bill Robertie megalkotta A Könyvet a limit nélküli hold ’emről azok számára, akik nyerni akarnak ... méghozzá sokat.
Brian Sutton-Smith - Shirley Sutton-Smith - Hogyan játsszunk gyermekeinkkel (és mikor ne)?
Azt gondolhatnánk, hogy játszani mindenki tud, miért kell ehhez könyv? A tapasztalatok sajnos azt mutatják, hogy a dolog nem ilyen egyszerű, és még ha időnk engedi sem mindig tudunk gyerekeinkkel játszani. A Sutton-Smith házaspár könyve okosan és kedvesen siet segítségünkre. Világosan és élvezetesen leírják az egyes életkoroknak legmegfelelőbb játékokat. A játék fogalmát tágan értelmezik. Ide sorolnak minden olyan tartalmas tevékenységet, ami nem közvetlen haszonra törekszik: az álommeséléstől a hátonlovagláson át egészen addig, hogy a tévéből ismert rajzfilmfigurákkal epizódokat írnak a gyerekek. Gyakorlati "recepteket" adnak tehát arra, hogyan és - ami nem kevésbé fontos - mikor ne játsszunk gyerekeinkkel, mikor hagyjuk őket magukra. A gyerek szemével, a "gyerekhez leguggolva" játszanak, s ezt az "oktató" tónustól mentes közvetlenséget az olvasóval is megteremtik. Mindebben -- azon túl, hogy a házaspárból az apa több könyves gyerekpszichológus és a játékpszichológiának is elismert szaktekintélye - bizonyára sokat segített saját tapasztalatunk is -- öt gyerekük van.
Róka Sándor - Gyufarejtvények
Ki ne ismerné, sőt szeretné a rejtvényeket? És ki az, aki ne örülne, ha sikerül megoldani őket? Azok között a gyufarejtvények között, amelyeket itt összegyűjtöttünk, persze vannak furgangosabbak, nehezebbek is, de nem sürget az idő, így valószínűleg Te is megtalálod a helyes választ. Csábító lehet azonnal a megoldásokhoz lapozni, de ez kis akaraterővel halogatható. (A megoldásoknál az áthelyezendő gyufaszálakat kontúrosan rajzoltuk.)
Jó szórakozást, kellemes időtöltést kívánunk a rejtvények megoldásához!
Lukácsy András - Elmés játékok, játékos elmék
Vannak örökre megfejthetetlenül maradt titkok, elérhetetlen vágyak. Sosem sikerült az emberiségnek örökmozgót, perpetuum mobilét szerkeszteni; s hiába keresték az alkimisták, a rózsakeresztesek az aranycsinálás módját, receptjét. Így kergetik állandóan az emberek a boldogság kék madarát is, de hiába. Vagy mégsem? A boldogság elérhető? Tulajdonképpen erre keres és talál választ Lukácsy András. Mert aki játszani tud - felszabadultan és önfeledten - bárhol, bármilyen körülmények között, az már boldog. "Minden emberben egy gyermek is rejtőzik, aki játszani akar" - mondja a legvidámabb költők egyike, Christian Morgenstern, és ezt a szerzőnek esze ágában sincs megcáfolni. Mert épp ellenkezőleg: ugyanezt akarta elmondani ezzel a könyvvel.
Kim John Payne - Gyermekeink játékai
E könyvnek nem csupán az a célja, hogy ötleteket adjon ahhoz, hogyan szervezhetünk játékokat a gyerekek részére, hanem az is, hogy az olvasó teljes körű és érdekes ismereteket kapjon arról, hogy az egyes játékok miért épp az adott korcsoporthoz vagy fejlődési fokozathoz illenek. Ezért tehát a könyvet egyszerre tekinthetjük a gyermeki fejlődés megértését szolgáló segédkönyvnek, és gyerekjátékokat felsorakoztató kézikönyvnek" - foglalja össze a bevezetőben kötete célját a szerző. Payne elsősorban olyan játékok leírását közli amelyekhez nem kellenek drága eszközök, elég egy labda, néhány eldobásra ítélt parafadugó vagy otthon is elkészíthető babzsák stb. A kötetben tizenegy fejezetre tagoltan 230 játék leírása található, 3 és 16 év kor közötti gyerekek számára. Minden játéknál megadja a szerző a szükséges kellékeket, majd leírja a játék menetét. A rajzokkal illusztrált kötet - minden pedagógusnak vagy gyerekekkel rendszeresen foglalkozó felnőttnek ajánlható.
Ismeretlen szerző - Mongol játékok és versenyek
Kötetünk átfogóan ismerteti azokat a hagyományos harci erőpróbákat, melyek rendszeres, versenyszerű gyakorlása időben messze visszanyúlik a pusztai nomád birodalmak kialakulásának korszakára. A lovaglás, íjászat, birkózás békeidőben való gyakorlása része volt a harci felkészülésnek, rangot, társadalmi emelkedést jelentett a győzteseknek. A mongol népek körében napjainkig is eleven él a "férfiak három díszének", erőpróbájának a hagyománya, melynek seregszemléje a helyi és országos szinteken megrendezett nádom. Kötetünk írott források ( a XIII. századtól napjainkig) és a legújabb terepkutatások alapján mutatja be a versenyeket, s mellettük az egyik legszélesebb körben ismert játékszert, a csigacsontot, de kitér a modern városi játékokra is.
Értékelések
Statisztika
Címkék
Kollekciók
- Nem szerepel egyetlen kollekcióban sem.