Kapcsolódó könyvek
Dancsó Éva - Dancsó András - Kémia munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia 9
A természetről tizenéveseknek tankönyvcsalád sikere jelentős részben a tananyag egységes koncepció alapján történő feldolgozásában és megjelenésében rejlik. A természettudományos tantárgyakat az általános iskola felső tagozatától egészen az érettségiig tárgyaló 35 kötetes tankönyvcsalád egyedülálló a magyar tankönyvpiacon. A sorozat elsődleges célja, hogy a természettudományok oktatása tartalmilag és módszertanilag is korszerű legyen, alkalmazkodjon a tanulók igényeihez és hatékonyan segítse a tanulás-tanítás folyamatát. A tananyag a természet megfigyelésére alapul, megtanítja a gyermekeknek felfedezni, megérteni a világukat és védeni a környezetet. A könyvek világos szerkezete, a jól szerkesztett illusztrációk, a gondosan válogatott fotók felkeltik a tanulók érdeklődését és segítik a megértést. Az anyagot a szövegértés fejlesztését is segítő olvasmányok teszik érdekesebbé.
Pintér Imréné - Kémia munkafüzet I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Rózsahegyi Márta - Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Kémia 11-12
A Kémia 11-12. könyv és a hozzá szorosan kapcsolódó feladatgyűjtemény a közép- és emelt szintű érettségi vizsgára való felkészülést szeretnénk megkönnyíteni. A könyv a részletes kémia érettségi vizsgakövetelményekben megjelölt témákat tartalmazza. Felépítésében figyelembe veszi, hogy melyek azok az ismeretek, amelyeket fogalom, a megértés, az értelmezés és az alkalmazás szintjén kell ismerni a közép vagy az emelt szintű érettségire való felkészüléshez.
A könyv három fejezetből áll. Az első fejezet az általános kémiai, a második a szervetlen, a harmadik a szerves kémiai ismereteket tartalmazza. Ezen belül a tartalom összesen 54 témára bontva szerepel. Minden téma elején témavázlat olvasható, amelyet további alcímekre és vázlatpontokra bontottunk. A témavázlatokban jelöltük, hogy a tankönyvcsaládhoz tartozó könyvekben hol található az adott tananyag részletes kifejtése. Szintén a témavázlat elején található az is, hogy az adott elméleti témához köthető írásbeli érettségi kérdések, feladatok a feladatgyűjtemény mely oldalán szerepelnek. Az ismeretek elmélyítéséhez, alkalmazásához tehát szinte nélkülözhetetlen gyakorlási lehetőséget nyújt a feladatgyűjtemény használata.
Hack Frigyes - Dr. Fülöp Ferenc - Kugler Sándorné - Radnai Gyula - Urbán János - Szabados László - Nemerkényi Antal - Balázs Lóránt - Büki András - Négyjegyű függvénytáblázatok, összefüggések és adatok
A könyv a régi, az érettségi és a felvételi vizsgákon harminc éve használatos Négyjegyű függvénytáblázatok. Matematikai, fizikai, kémiai összefüggések című kiadvány átdolgozott, kiegészített, adattartalmában felfrissített változata. A középiskolai matematika, informatika, fizika, csillagászat, földrajz és kémia tananyagában megtalálható legfontosabb összefüggéseket és a számítási feladatokhoz nélkülözhetetlen adatokat, táblázatokat tartalmazza. A tartalomból: matematika, informatika, fizika, csillagászat, földrajz, kémia.
Villányi Attila - Ötösöm lesz kémiából - Példatár
MEGOLDÁS A Megoldáskötet a szükséges magyarázatokkal lépésről lépésre vezeti el az olvasót a Példatár feladatainak megoldásához. A helyes válaszok megértéséhez a korábbi anyagrészekre visszautal, és ezzel a folyamatos ismétléssel segíti a tanultak elmélyítését.
PÉLDATÁR A Példatár tartalmazza a legelemibb összefüggésekre épülő gyakorlatoktól kezdve, a közép- és emeltszintű érettségi követelményeinek megfelelő példákon keresztül a versenyelőkészítő, illetve az egyetemek első évét segítő feladatokat. Az egyes témakörök elején rövid összefoglalót találunk, ezután következnek a fokozatosan nehezedő feladatok, majd az ellenőrző feladatsorok. A könyv tartalma és felépítése lehetővé teszi az egyéni tanulást, az önálló gyakorlást és a tudás ellenőrzését. Ez a két kötet nagy segítséget jelent a közép- és emeltszintű érettségire való felkészülésben is.
Kajtár Márton - Változatok négy elemre
A szerves természet anyagaira nem annyira a kémiai elemek változatossága, mint inkább néhány – kis túlzással négy – elem kapcsolódási módjának változatossága jellemző. Ez a fajta sokrétűség az alapja a mintegy négymillió szerves vegyület létének. Egyáltalán el lehet-e igazodni egy ekkora dzsungelben? Vagy nincs más mód, mint minden egyes anyag esetében külön-külön sorra venni a sajátosságokat, reakciókat, előállítási módokat? A szerző arra törekszik, hogy segítse az olvasót az elszigeteltnek tűnő jellemzők közötti összefüggések felismerésében. Feltárja azokat a törvényszerűségeket, amelyek lehetővé teszik e vegyületek felépítését és egymással való reakcióit. E megközelítési móddal sikerül elkerülnie az adatoknak a szerves kémia könyvekre oly jellemző telefonkönyvszerű felsorolását. „Az anyag beosztása sokban eltér a szokásostól” – írja a szerző. „A könyv első fele statikus kémiával foglalkozik, a vegyületek tarka sokféleségét az atommagok és elektronok változatos szerveződési lehetőségeiként mutatva be. Az egyszerűbb molekulatípusok elektronszerkezetének ismertetése után a térbeli szerkezet kerül a vizsgálódás középpontjába. A dinamikus kémiáról, vagyis az egymással reagáló molekulák átalakulásairól – megfelelő molekulaszerkezeti ismeretekre alapozva – a második rész ad áttekintést. A könyvet az anyag általunk ismert molekuláris szerveződésének legmagasabb szintjét képviselő biopolimerek, a fehérjék és nukleinsavak kémiája zárja le.” A gazdagon illusztrált könyv átfogó összefoglalást ad a témáról, és az olvasó számára a szerves kémia megértésének, felfedezésének örömét kínálja.
Szőke Mária - Jobb leszek kémiából! 8
Kedves Gyerekek! A Jobb leszek kémiából! füzet differenciált feladatsorozatokat tartalmaz, a sorozatok négy kérdésből állnak. A feladatok az elsőtől a negyedikig egyre nehezednek. A sikeres megoldásban segít, ha megnézed az eggyel könnyebb feladatot. Önálló "edzésként" magad is kiválaszthatod, melyik nehézségi fokról indulj! Ha rendszeresen sikerrel jársz, a nehezebb feladatoknak is nekiláthatsz! így valósággá válhat a cím, valóban jobb leszel kémiából! Kívánom, minél több sikerélményed legyen, minél nehezebb szintre juss! Ezzel nemcsak ötöseid száma, hanem tudásod is növekedni fog!
Náray-Szabó István - Kristálykémia
"Több mint harminc év múlt el azóta, hogy az első kristály szerkezetét meghatározták (NaCl, 1913). Ezalatt sok kutató munkájával sikerült annyi értékes és biztos adatot megszerezni, hogy most már lehetséges a kristálykémiai kutatás eredményeinek rendszeres összefoglalása. Ez a könyv, melynek szerzője maga is hosszú évek óta foglalkozik kristályszerkezetek meghatározásával, legfontosabb kristálykémiai tények rövid áttekintését, óhajtja adni. ..." (idézet a könyv előszavából)
Villányi Attila - Kémia - Összefoglaló középiskolásoknak
Ez a könyv igyekszik a kémiának a középiskolában tanult fogalmait, összefüggéseit rendszerezni. Felhívja a figyelmet az alternatív tankönyvekben szereplő egymástól eltérő definíciókra. Ahol lehetséges, az összehasonlításokat táblázat tartalmazza. Ezért ajánlható a könyv bármelyik középiskolás diáknak egy-egy anyagrész összefoglalásához. Azoknál a témaköröknél, ahol a gimnáziumi tankönyvek ismeretanyaga nem elegendő az összefüggések megértéséhez, a törzsanyagot meghaladó kiegészítéseket is találunk. Ezeket az apróbetűs megjegyzéseket elsősorban a fakultációsok, a versenyekre és a felvételire készülők, valamint azok olvassák el, akik nem szeretnek vagy nem tudnak megtanulni olyan dolgokat, amiket előzőleg meg ne értettek volna
Borissza Endre - Endrész Gyöngyi - Villányi Attila - Kémia
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Röhlich Pál - Szövettan
Harmadik, átdolgozott és bővített kiadás. Egy szakkönyv életében hét év jelentős idő, ami szükségessé teszi, hogy azt a tananyag és az oktatási szemlélet fejlődéséhez igazítsuk, tökéletesítsük. A könyv átdolgozott, bővített kiadása e követelményeknek tesz eleget, s remélhetőleg mégnagyobb sikert és keresettséget fog élvezni, mit az előző kiadások. Lényeges törekvése, hogy az alapvető tudásanyagon túl, a tudást mélyítő, szintetizáló lehetőséggel, módszeresen utaljon a szöveti struktúrák funkcionális vonatkozásaira, valamint a kapcsolódási pontokra a többi tárgy és a klinikum felé. A tankönyv 3. kiadása megőrizte az anyag eredeti szerkezetét. A szövettani vizsgálati módszerek és a sejtnek, mint a szövetek építőelemének ismertetése után az alapszövetek tárgyalása következik, melyet a szervek, szervrendszerek mikroszkópos anatómiájának ismertetése követ. Jelen kiadásban a szerzők tovább bővítették az apró betűs szakaszokat, részben az ismeretek elmélyítését szolgáló, más tárgyak felé utaló részletekkel (szürke háttér), részben új elemként az adott szövettani struktúra klinikai vonatkozásainak a felvillantásával (sárga háttér). A gyakorlati mikroszkópos munkában hasznos információkat tartalmaznak a kék hátterű apró betűs szakaszok. A képanyag (részben mikroszkópos felvételek, részben színes vázlatok) a szövettani részletek első látásra történő, vizuális megértését kívánja szolgálni. A bőséges illusztrációs anyag tovább bővült új fény- és elektronmikroszkópos felvételekkel, így a könyv egy szövettani atlasz feladatait is ellátja. A vázlatos rajzokból álló ábraanyag is jelentősen megújult. A könyv tudásanyaga a Semmelweis Egyetem Humánmorfológiai és Fejlődésbiológiai Intézet oktatói közösségének sok évtizedes oktatási tapasztalatából kristályosodott ki. A könyv elsősorban az egyetemi oktatás számára készült azzal a céllal, hogy az egészséges emberi szervezet mikroszkópos világába bevezesse az orvos- és fogorvostan-hallgatókat. Az első kiadás óta eltelt idő tapasztalata azt mutatja, hogy a könyvet szívesen forgatják szakbiológus-, állatorvos-hallgatók, továbbá egyetemi oktatók is.
Gergely Pál - Penke Botond - Tóth Gyula - Szerves és bioorganikus kémia
Az orvostanhallgatók számára íródott kötet áttekinti a szerves kémia és a leíró biokémia vagy bioorganikus kémia legfontosabb ismeretanyagát. Az írás során szem előtt tartottuk azt, hogy építsünk a középiskolában megszerzett tudásra és segítsük az orvostudományt napjainkban alapvetően áthatoló molekuláris szintű ismeretek elsajátítását. Meggyőződésünk, hogy a biokémia, az élettan, a molekuláris biológia, a farmakológia és az alkalmazott orvostudományok (pl. virológia, immunológia) eredményei nem érthetők meg a parányitól az óriási szerves molekulákig terjedő anyagok alapos ismerete nélkül. Teljességre azonban nem törekedhettünk, a fejezetek válogatásánál a modern biokémia és a molekuláris biológia ismereteinek megalapozását tartottuk legfőbb célunknak. A könyv első része a szerves kémia legfontosabb vegyületeit mutatja be, utalva lehetséges biológiai szerepükre is. A második rész a bioorganikus kémia (leíró biokémia) anyagát gyűjti össze: aminosavak, fehérjék, szénhidrátok, lipidek, nukleotidok és nukleinsavak kémiai felépítésével és legfontosabb tulajdonságaival ismertet meg. A fejezetek anyagát az egyszerű szénhidrogénektől az oxigént és nitrogént is tartalmazó bonyolultabb molekulákig állítottuk össze. A terjedelem korlátai ellenére bemutatjuk a legfontosabb vegyületcsoportok fizikai és kémiai sajátságait, utalunk a kémia modern eredményeire is. A sűrűn szedett szövegrészek kémiai vagy biológiai érdekességeket tartalmaznak, az ismeretek elmélyítését szolgálják és remélhetőleg továbbolvasásra ösztönöznek. Hálás köszönet illeti Dr. Garzó Tamást (Semmelweis Egyetem I. Kémiai-Biokémiai Intézet), Dr. Szikla Károlyt és Dr. Katona Györgyöt (Semmelweis Egyetem II. Kémiai-Biokémiai Intézet) az első kiadás szakmai lektorálásának igényes elvégzéséért. Köszönettel tartozunk kritikai észrevételeiért Dr. Veréb Györgynek (Debreceni Egyetem Orvosi Vegytani Intézet) is. A könyv írói mellett a Debreceni Egyetem Orvosi Vegytani Intézetének munkatársai is jelentős szerepet vállaltak az anyag összeállításában és magasszintű technikai kivitelezésében. Külön megköszönjük Dr. Murányi Andrea egyetemi tanársegéd önzetlen munkáját a könyv korábbi kiadásainak előkészítésében. Jelentős segítséget nyújtott a kézirat egységes formába öntésében, a kémiai helyesírás alkalmazásában^ szöveg kritikai olvasásában és értékes szakmai javításokban, valamint az ezernél több szerkezeti képlet és reakcióegyenlet megtervezésében. A rajzok, a képletek és a reakcióegyenletek színvonalas kivitelezéséért Czinege Máriának, a kézirat számítógépes változatának elkészítéséért és a szövegszerkesztésért Kovács Évának mondunk köszönetet. Ángyánné Vincze Juditnak köszönjük a tárgymutató szakszerű elkészítését és számos javítási észrevételét. A negyedik kiadásban kijavítottuk az előző kiadás sajtóhibáit és néhány fejezetben kisebb változtatásokat tettünk. A könyv hibái (sajtóhibák és tárgyi tévedések), az összeállítás hiányosságai és a szöveg gyengeségei a szerzők „érdeme". Kérjük, hogy a figyelmes olvasó hozza tudomásunkra (cím: Debreceni Egyetem Orvosi Vegytani Intézet, 4026 Debrecen, Bem tér 18/B). Debrecen, 2002. március
Gergely Pál - Erdődi Ferenc - Általános és bioszervetlen kémia
A könyv feladata, hogy az orvostudományt, gyógyszerésztudományt és biológiát választó egyetemi szak hallgatóit és e téma iránt érdeklődőket megismertesse egyrészt a kémia tudomány alapjaival, az általános kémiával, másrészt a fémek és nemfémes elemek biológiai szerepével, a bioszervetlen kémiával vagy másképp, szervetlen biokémiával. Ez utóbbi határait nem könnyű kijelölni, a fizikai kémiától a klinikai kémiáig, illetve a klinikai orvostudományig terjed. Újszerű, speciális szemléletet tanít, amely jól kiegészíti a biológiai és biokémiai ismereteket ott, ahol már molekuláris ismeretekkel kell rendelkeznünk.
Villányi Attila - Kémia a kétszintű érettségire
Korosztály: - tankönyv és feladatgyűjtemény a kémiából érettségiző 11-12. évfolyamos diákok számára, Téma: - témákra bontva, a lehetőségekhez képest jól elkülönülten tartalmazza a közép- és az emelt szint letételéhez szükséges ismereteket, összefüggéseket, - minden témánál módot ad a tanár számára szintfelmérő teszttel megállapítani, hogy milyen mélységben kell foglalkozni az adott összefüggésekkel, - szükség szerint az érettségin számon nem kérhető magyarázó értelmezésekkel kiegészítve segíti a nehezebb összefüggések megértését, - javaslatokat ad más feladatgyűjtemények használatához \(például az Ötösöm lesz kémiából c. feladatgyűjteményből kijelöli a gyakorlandó számítási feladatokat), - a szóbeli vizsgára való felkészüléshez számos, egyszerűen végrehajtható, többségében könnyen - háztartási boltból, gyógyszertárból vagy élelmiszerboltból - beszerezhető vegyszereket igénylő kísérletjavaslatokat tartalmaz az egyes témák végén.
Ismeretlen szerző - Kémia műszakiaknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Sarkadi Lívia - Biokémia mérnök szemmel
Magyarországon a felsőoktatási intézményekben több mint 100 éve folyik biokémiai jellegű oktatás. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Karán is nagy hagyománya van a biokémia tantárgy oktatásának. A 2005. szeptemberében indult kétciklusú (B.Sc., MSc.) képzés bevezetésével felmerült az igény a mérnökképzésben részt vevő hallgatók egységes szemléletű biokémiai oktatásának megalapozását szolgáló tankönyv iránt. Az utóbbi idők tapasztalatai azt mutatták, hogy összefoglaló tankönyv hiányában egyre nehezebb a hallgatók számára a vizsgákra való felkészülés, éppen ezért régóta érlelődött a szerzőben a tankönyv írásának gondolata, hogy a több mint egy évtizedes előadói gyakorlata alatt összeállított előadásanyag összefoglaló formában a hallgatók rendelkezésére állhasson. Az előadásaiba igyekezett folyamatosan beépíteni ennek az igen gyorsan fejlődő tudományterületnek a legújabb eredményeit az elmúlt években megjelent angol nyelvű biokémia és molekuláris sejtbiológia könyvek alapján.
Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Kémia 10. munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Siposné Dr. Kedves Éva - Horváth Balázs - Péntek Lászlóné - Kémia 7
Kémia tankönyv az általános iskolák 7. osztálya számára.
Dr. Boksay Zoltán - Török Ferenc - Pintér Imréné - Balázs Lórántné - Kémia I. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.