“A nevelés azt jelenti, hogy meleg szeretettel fordulsz a gyerek felé, ám határozott vagy, amikor arra van szükség.” Jo Frost tizenöt éve hivatásos bébiszitter. Válságkezelő szuperdadaként bebizonyította, hogy a szükséges korlátok felállításával, az alapszabályok következetes betartatásával rövid idő alatt a leggubancosabb helyzetben is látványos eredményt lehet elérni. Áldásos tevékenységét az angol szülők a Szuperdada című tévésorozatban követhették nyomon. Ez az áttekinthető, bájos humorral megírt könyv abban különbözik a hasonló kiadványoktól, hogy nemcsak az elvek szintjén igazít el, hanem a mindennapok apró válsághelyzeteiben is praktikus tanácsokkal segíti a szülőket. Néhány ügyes “technikai” fogás alkalmazásával a hatalmi harccá vált evésmizériák, a figyelemfelhívó magatartászavarok vagy az egész családot kimerítő krónikus alvásproblémák is sikeresen “átprogramozhatók”.
Kapcsolódó könyvek
Kim John Payne - Egyszerűbb gyermekkor
A világhírű pszichológus-pedagógus szerző műve több országban valóságos mozgalmat indított el: szülőkét, akik nem hagyják, hogy korunk konzumkultúrája bedarálja őket, és egy élhetőbb, tartalmasabb, szebb gyermekkort kívánnak lányaiknak és fiaiknak biztosítani.
Ez a könyv arról szól, miként csökkenthetjük gyermekeink életében a fékevesztett tempót, a stresszt, a képernyők uralmát, a tárgyak, tevékenységek és tagolatlan információk sokaságát, melyek anélkül árasztják el és teszik függővé őket, hogy igazi örömet nyújtanának nekik. (Sőt: közvetlenül járulnak hozzá ahhoz, hogy napjainkban egyre több a különböző pszichológiai „címkével” ellátott – hiperaktív, figyelemzavaros, magatartászavaros – gyerek.)
A könyvben leírt egyszerűsítési rendszer minden családban megvalósítható, feltéve, hogy megvan a szándék és az elkötelezettség. A lépéseket nem teendőjegyzéknek, hanem menünek kell tekinteni, melyből az olvasó választhatja ki a saját családjában megvalósítható és fenntartható pontokat.
A szerző nem „könnyen, gyorsan” típusú instant megoldásokat kínál, hanem egy szemléletmódot: a gyermekkor tiszteletét. Ettől azonban nemcsak gyermekünk fog megkönnyebbülni, de mi magunk is felszabadítónak találjuk majd az egyszerűsítéssel nyert bensőségesebb, melegebb családi légkört és szülői hitelességünk növekedését.
„Kívánom, hogy minél több szülőhöz jussanak el a könyv mindennapi életben hasznosítható ötletei. Nem fognak csalódni – egy más minőségű családi életet jósolok mindenkinek, aki kipróbálja. Én már megtettem: azóta nagyokat lélegzem, a családommal együtt.”
László Zsuzsa
oktatásszociológus
Suzanne Vallières - Pszichotrükkök 6-9 éves korig
Szülőnek lenni mindig más! Amikor gyermekünk „nagy” lesz, megváltozik a mi életünk is. Egyre önállóbbá válik, és nekünk is biztatnunk kell erre, hiszen nem lehetünk mindig mellette. Az iskolában új elvárásokkal találja szemben magát, és nem mindig könnyű megfelelnie. A leckeírás és a gyakorlás sem megy mindig „simán”. Hogyan segíthetünk gyermekünknek? Mit tehetünk, ha nem szereti az iskolát? Miért nincs barátja? Baj, ha túl élénk, és az is baj, ha túl jó? Csak nem hiperaktív?
A Pszichotrükkök 6-9 éves korig a kisiskolások szüleinek kérdéseire ad világos, egyértelmű válaszokat.
Kádár Annamária - Mesepszichológia
Kutatások igazolják, hogy az életben való beválásunk nem csak értelmi képességeinken múlik. Az igazi sikereket és - ami még fontosabb! - a belső harmóniát, az önmagunkkal való elégedettséget csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk felismerni a magunk és mások érzelmeit, kapcsolatokat teremteni, konfliktusokat kezelni, együttműködni, segítséget kérni, vágyainkat késleltetni, kitartani… Vagyis, ha fejlett az érzelmi intelligenciánk.
A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Egyrészt a mesélés sajátos szituációja, bensőséges hangulata adja meg az érzelmi biztonságot, azt a nyugodt, csendes és szeretetteljes légkört, amelyben meg lehet pihenni, el lehet lazulni, a rítust, amivel le lehet zárni egy mozgalmas és eseménydús napot. Ám a kisgyerek a mesehallgatás során nemcsak a szülőre, hanem befelé is figyel, saját vágyainak megfelelő fantáziaképet alkot, ami segíti őt a nap folyamán felgyűlt belső feszültségei, negatív érzései, félelmei feldolgozásában.
Adjuk hát meg neki a lehetőséget arra, hogy az égig érő fa csúcsára kis kanászként felkapaszkodhasson! Annak a gyermeknek, aki mesét hallgatva nő fel, varázspálcája a saját elméje lesz, és képzelete, érzelmi intelligenciája segíti majd a megpróbáltatások közepette.
Hogy miként támogathatjuk őt ebben? Erről írtam ezt a könyvet, mely tíz mesét is tartalmaz egy Lilla nevű kislányról, akinek képzeletbeli barátja, Tündérbogyó segít érzelmi konfliktusainak megoldásában. A mesék 4-9 éves gyerekeknek szólnak, és segítenek a frusztrációk, csalódások elviselésében, a pozitív és negatív érzelmek tudatosításában, a félelmek megszelídítésében, a testvérféltékenység kezelésében, a veszteségek elfogadásában és az önfeledt játékban. A szülőknek elárulom: én voltam az a kislány, aki attól félt, hogy a boszorkány megcsiklandozza a lábát, én vittem haza a kisegeret, utánam jött ki a nagyapám borotvahabos arccal. Tündérbogyó pedig az én belső hangom volt, akit most ebben a formában megszemélyesítettem.
Dr. Kádár Annamária: Pszichológus, egyetemi adjunktus, a Babes-Bolyai Tudományegyetem marosvásárhelyi kirendeltségének vezetője. Diplomamunkájában és doktori disszertációjában több mint ezer, gyermekek által írt mesét vizsgált meg. Dolgozott iskolapszichológusként, jelenleg pedig az óvoda és elemi oktatás pedagógiája szakon tanít. Trénerként rendszeresen tart az érzelmi intelligencia fejlesztését célzó tréningeket. Az Erdély FM rádió Pszichotrillák című műsorának szakértője és társszerkesztője. Többször tartott már előadást a Nyitott Akadémián - kirobbanó temperamentumát, ízes erdélyi beszédét, derűs, szeretetteljes lényét és humánus gondolatait vastapssal jutalmazta a közönség.
Dr. Hermann Alice - A gyermekben érlelődik a jövő
A Magyar Nők Országos Tanácsa nem először adja a szülők, nevelők kezébe Hermann Alice pedagógiai műveit. A szerző nevét és írásait sokan ismerték és ismerik. 1975-ben, nyolcvanéves korában, munkaképessége teljében halt meg. Életműve rendkívül gazdag, számos munkája jelent meg könyve, tankönyvek, tanulmányok, cikkek formájában. Tevékenyésének fő területe az óvodáskorú gyermek nevelésének folyamata. E kötet csaknem valamennyi cikke az óvodáskorral foglalkozik. Írásai több mint negyven évet ölelnek fel, de tanácsai, ötletei ma is érvényesek és aktuálisak.
A gyermek, a jövő felnőttje, nevelése mindannyiunk felelőssége. Bizonyára minden szülő szeretné jobban érteni gyermeke ilyen vagy olyan viselkedését, szeretné tudni, miért szófogadatlan, dacos, rendetlen vagy visszahúzódó, szomoró a gyermeke. A szerző arra tanít, hogy a gyereket, a vele adódó problémákat soha ne önmagunkban, elszigetelten lássuk, hanem keressük az okot, az összefüggéseket, amely magyarázatot adhat a gyerek viselkedésére. A gyerekkel adódó komoly bajok oka mindig szeretethiány. A gyereket szeretni kell, úgy, hogy azt a gyermek érezze, a "szeretet nem kényeztetés"! Az a gyermek, amelyik biztos az anyja szeretetében, az óvodában is könnyebben megszokik. A szerző csaknem mindig az élet által felvetett pedagógiai helyzetekből indul ki, de írásai többek egyszerű tanácsnál, mindenki számára érthetően magyaráznak, értékelnek komoly pedagógiai és pszichológai elveket. A családi nevelésen kívül hasznos tanácsokat ad az intézeti gyermekek neveléséhez is. A könyvet abban a reményben ajánljuk a szülőknek, nevelőknek és a téma iránt érdeklődöknek egyaránt, hogy segíti a kisgyermek jobb megismerését és "emberré" nevelését.
Suzanne Vallières - Pszichotrükkök 9-12 éves korig
Szülőnek lenni néha komoly feladat! Amikor gyermekünk kiskamasz lesz, komoly testi és lelki változások indulnak meg benne. Hogyan alkalmazkodjunk a változásokhoz? Hogyan segítsük gyermekünk fejlődését? A gyerekeink hol gyerekesek, hol felnőttesek. Rohamléptekkel haladnak tovább a felnőtté válás útján. A változékonyságuk, hangulatuk kihat az egész család életére, a feladatunk azonban ugyanaz marad: segítenünk kell nekik, hogy egészségesen fejlődhessenek. A Pszichotrükkök 9-12 éves korig a kiskamaszkor kérdéseit veszi sorra, és ad világos, egyértelmű válaszokat. Suzanne Vallières kanadai pszichológusnő három gyerek édesanyja. 1990 óta foglalkozik gyermekekkel és serdülőkkel pszichoterapeutaként és fejlesztő pedagógusként. 1996 óta ír ismeretterjesztő cikkeket a gyermeknevelésről, emellett televíziós műsorok rendszeres szakértője is.
Jerry Wyckoff - Barbara C. Unell - Fegyelmezés szeretettel
Hogyan kezeljük, ha a gyerekünk hisztizik, felesel és tombol? Ha soha nem akar maga után rendet rakni? Lázad a gyerekülés ellen? És ha netán falánk vagy túl félénk? Jerry Wyckoff és Barbara C. Unell a leggyakoribb gyereknevelési konfliktusok megoldásához kínálnak segítséget, a csecsemőkortól az iskolás évekig. Áttekinthetően, pontokba rendezve magyarázzák el, mit tegyünk és mit ne tegyünk, ha a gyerek nem mond igazat, megállás nélkül a monitort bámulja, káromkodik, vagy soha nem akar időben lefeküdni. A könyvben felsorolt negyvenhárom konkrét nehézséget egy-egy történettel hozzák közelebb az olvasóhoz.
Részletesen beszámolnak arról is, miért és hogyan okozunk károkat a gyerekünkben, ha felemeljük a kezünket, vagy a fenyegetés eszközével élünk. Fegyelmezési szótár is található a könyvben, amely kézzelfogható segítséget nyújt a nehéz helyzetekben, a játékötletek pedig segíthetnek megtalálni a közös nyugalmat. Az Egyesült Államokban számos kiadást megért könyvet ajánlják szülőknek - a nevelői csapat kapitányainak -, nagyszülőknek, bölcsőde- és óvodapedagógusoknak, valamint bébiszittereknek. Jerry Wyckoff és Barbara C. Unell megállapításaikat saját tapasztalataikon túl felmérésekkel, kutatások eredményeivel támasztják alá. Gyakorlatias módszereket kínálnak, melyekben nincs helye a kiabálásnak, a fenyegetésnek - a kulcsszó a fegyelmezésben is a szeretet.
DR. JERRY WYCKOFF gyerekpszichológusként több mint negyven éve segíti a szülőket és gyermekeket, és öt könyvet írt szerzőtársával, Barbara C. Unell-lel együtt a gyereknevelésről.
BARBARA C. UNELL szülőoktató és újságíró, több mint tíz gyereknevelésről szóló kötet társszerzője. Az általa indított programok szülőknek, gyerekeknek és tanároknak szólnak, a szociális-érzelmi fejlesztést segítik, hangsúlyt fektetve a szülő-gyerek kommunikációra.
Beth A. Grosshans - Janet H. Burton - Ki az úr a háznál?
Világszerte otthonok ezreiben sokkal inkább a gyerekek, s nem a szülők szabják meg a családi életet és csinálnak belőle rettentő zűrzavart. Zaklatottan, könnyektől terhesen telnek a reggelek, a leckeírás fölér egy rémálommal, minden étkezés merő fejfájás, és ami a lefekvést illeti jobb nem is gondolni rá. A szobafogság módszere, amelyhez az elmúlt két évtizedben sűrűn folyamodnak a szülők, többnyire nem hoz eredményt. Dr. Beth Grosshans gyermekpszichológus arra a következtetésre jut, hogy a gyerekek oly gyakran mutatott zavaró magatartásformái a rakoncátlanságtól a szorongásig legtöbbször azért alakulnak ki, mert a szülők hatalmat ruháznak át a gyerekre. A Büntetésen innen szobafogságon túl fejezeteiben a pszichológus megmutatja, miként esünk mi, szülők, működésképtelen viselkedési minták fogságába, majd kezünkbe adja azokat az eszközöket, amelyek segítségével nemcsak kilábalhatunk, hanem gyermekeinket is rávezethetjük a rendezettebb, tiszteletteljes, együttműködő magatartás szeretetére. Dr. Grosshans először azzal a négy szülői stílussal ismerteti meg olvasóit, amelyek leggyakrabban borítják föl a családi erőegyensúlyt. Azután bemutatja a létrát ezt az öt lépésből álló, könnyen követhető programot, amelyet otthon és nyilvános helyen egyaránt jól használhatunk. Dr. Grosshans mindennapi helyzetekben alkalmazható, konkrét utasításokkal és szövegkönyvekkel szolgál, megmutatja, hogyan vessük be a létrát, ha gyermekünk viselkedése aggodalomra ad okot, hogyan orvosoljunk dührohamokat, szorongásos félelmeket, evés miatti csatározást, alvásproblémákat és a szobatisztaságra szoktatás nehézségeit. Útmutatása mellett hamarosan béke és összhang veszi át azoknak a konfliktusoknak a helyét, amelyeket még a szobafogságon innen szereztünk.
Dorothy Einon - A tanulás kezdetei
A gyermek első évei hihetetlenül fontosak, hisz ekkor kezdi elsajátítani a később tovább tökéletesedő fizikai, szellemi és társadalmi készségeket. A Tanulás kezdetei ideális kalauz azok számára, akik szeretnék megérteni gyermekük fejlődését és segíteni akarnak neki.
- Bemutatja a gyermek szellemi és testi fejlődését újszülött korától az iskolakezdésig.
- A fejlődés minden szakaszához a gyermek képességeit próbára tevő játékokat és tevékenységeket javasol.
- Bemutatja, hogyan tanul a gyerek, és leírja, hogyan fejleszthetjük a legfontosabb készségeket.
- Számos szabadtéri programokkal kapcsolatos ötletet és a szülő-gyermek kapcsolatot erősítő tevékenységet tartalmaz.
- Gyakorlati megoldásokat javasol számos hétköznapi problémára.
- Az élettel teli szöveg, a hasznos ábrák és a színes fotók vonzóvá és könnyen használhatóvá teszik a könyvet.
Fischer Eszter - Modern mostohák
Amikor megmondtuk a férjem hatéves kislányának, hogy összeházasodunk, azt kérdezte tőlem, hogy akkor most én is az anyukája leszek-e. Mondtam: nem, hiszen neki van anyukája... Még hozzátettem, hogy nagyon remélem, hogy jóban leszünk, mivel ő nekem igazán rokonszenves, de az anyukája akkor sem leszek. Biztos van, aki ezt a választ barátságtalannak, visszautasítónak találja, de nekem az volt az érzésem, hogy a gyerek megkönnyebbült. Helyükre kerültek a dolgok.
De hogyan kerülnek, kerülhetnek a helyükre a dolgok a patchwork-családban, azaz egy olyan kapcsolatban, amely nem független emberek újraházasodása révén jön létre? Milyen buktatókkal kell szembenézni? Ki segíthet a problémák megoldásában?
Fischer Eszter pszichológus könyve ezt a korábban ritka, ma már azonban egyre gyakoribb együttélési formát vizsgálja - konkrét példákon keresztül -, számos tabuként kezelt vagy éppen elhallgatott kérdést is érintve.
Suzanne Vallières - Pszichotrükkök 3-6 éves korig
Szülőnek lenni nem mindig egyszerű! Mit feleljünk a miértekre vagy a kínos kérdésekre? Mit mondjunk, és mit ne mondjunk? Hogyan segítsük gyermekünk testi és lelki fejlődését? Szabad-e büntetni? Hogyan jutalmazzunk? Millió kérdéssel szembesülünk, amikor a kisbabából gondolkodó, önálló akarattal rendelkező kisgyerek lesz, és nemcsak a növekedéssel kell megbirkóznia, hanem az óvodai beilleszkedés nehézségeivel is. A Pszichotrükkök 3-6 éves korig a nagyobbacska gyermekek szüleinek kérdéseire ad világos, egyértelmű válaszokat. Suzanne Vallières kanadai pszichológusnő három gyerek édesanyja. 1990 óta foglalkozik gyermekekkel és serdülőkkel pszichoterapeutaként és fejlesztő pedagógusként. 1996 óta ír ismeretterjesztő cikkeket a gyermeknevelésről, emellett televíziós műsorok rendszeres szakértője is.
Adele Faber - Elaine Mazlish - Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje
"Csodálatos szülő voltam, mielőtt gyermekeim születettek volna" - kezdi könyvét az írópáros. Nem éreztük ezt gyakorló szülőként oly sokszor? Elméletben mindig sokkal könnyebben mennek a dolgok, de amikor saját családunkban kell szembenézni a durcás gyerekkel, a hisztivel, a kiabálásokkal, sértődésekkel, akkor megfogadjuk: Holnaptól másképp lesz! Azután kezdődik elölről, mert nem tudjuk, hogyan.
Ez a könyv segít megtanulni:
- hogyan birkózzunk meg gyerekeink csalódásaival, frusztrációival, negatív érzéseivel;
- hogyan mutassuk ki mérgünket anélkül, hogy bántóak lennénk;
- hogyan állítsunk fel határokat úgy, hogy megőrizzük a gyerekek szabadságát;
- mit tegyünk büntetés helyett;
- hogyan oldjunk meg családi vitákat.
Az egész világon hatalmas sikert arató könyv egyszerű, gyakorlatias megoldásokat kínál szülőknek arra, hogyan beszéljenek gyerekeikkel, és hogyan hallgassák meg őket. A szerzők tisztelettel, megértéssel és józan logikával felépített módszereit szülők és szakemberek egyaránt sikerrel alkalmazzák bármilyen korú gyerekeknél. Az életből merített példákkal és kedves grafikákkal egyaránt gazdagon illusztrált könyv segítségével a szülő-gyerek kapcsolat örömtelivé, stresszmentessé, mindkét fél számára eredményesebbé varázsolható.
Lawrence J. Cohen - Játékos nevelés
A gyermek természetes nyelve, tanulásának és kommunikációjának legfontosabb eszköze a játék. Ha szeretnénk megérteni őt, közel kerülni hozzá, megtanítani neki valamit, segíteni nehézségei leküzdésében, akkor mindehhez elsősorban a játékon keresztül vezet út.
Szülőként számos helyzetben elkeseredettnek és tanácstalannak érezzük magunkat. Fogalmunk sincs, hogy az adott problémát mi okozhatja és hogyan oldhatnánk meg, sőt, az is lehet, hogy eddigi beavatkozásaink csak tovább rontottak a helyzeten. Ám ahol már minden más próbálkozás kudarcot vallott, a jól megválasztott játék csodákat tehet.
A közös játék által segíthetünk a gyerekeknek abban, hogy kifejezzék az érzéseiket, mi pedig sokkal könnyebben megérthetjük azokat. Együttes erővel áttörhetjük a félelem, a gátlások és a harag kemény falát, hogy eljussunk a bensőséges kapcsolatig és a felszabadult örömig. Megerősíthetjük az önbizalmukat, megmutathatjuk nekik, mi mindenre képesek. Megtanulhatunk velük együttműködni anélkül, hogy dühvel és erőszakkal próbálnánk érvényt szerezni szándékainknak. A játékos nevelés számtalan szelíd és kreatív megoldást kínál azokra a helyzetekre, amikor elkeseredésünkben kiabálni, büntetni, esetleg ütni szoktunk - meg fogunk lepődni, hogy mennyivel hatékonyabbak leszünk, a gyerekek pedig mennyivel boldogabbak. És a játék segítségével gyógyíthatunk is, ha valami vagy valaki lelki sérülést, fájdalmat okozott nekik.
A világhírű pszichológus és játékterapeuta lépésről lépésre vezeti be az olvasót a játékos nevelés gazdag eszköztárába. Nemcsak egy gyerekbarát szemléletmódot ad át, de konkrét ötletek sokaságát is, melyek nagy hasznunkra lesznek úgy a hétköznapokban, mint a problémás helyzetekben. Nem kezeli tabuként azt sem, ami a felnőtt számára nehézséget jelenthet a közös játékkal kapcsolatban: a kimerültséget, az unalmat, az ötlettelenséget, a gátlásokat, a nevetségessé válástól való félelmet. Egyikkel sem vagyunk egyedül, nem kell szégyenkeznünk - és mindezek dacára mégis nekünk való a játékos nevelés, csak rá kell kapnunk az ízére!
"Az ember akkor igazán ember, amikor játszik, írta Friedrich Schiller, az Örömóda szerzője. A gyereked még igazán ember! Neki minden játék, az evés, az ivás, az elindulás, a fürdés - a hajmosás! -, sőt a "rosszalkodás" is. Legyél te is ember, ha azt akarod, hogy megértsd őt és hatni tudj rá - tanulj meg játszani! Sőt: tanulj meg hancúrozni! Érezni fogod, hogy a játékon keresztül hogyan áramlanak oda-vissza az érzelmek, elviselhetővé, sőt örömtelivé téve együttes napjaitokat, elvezetve a közös kuncogásig."
Dr. Vekerdy Tamás
"A spontán, kreatív, szabad gyermeki énünk, a 'csodagyermek' felnőttkorunkban is előhívható. Legyünk a gyermekeink játszótársai! Játszva elérhetjük, amit erőlködve, szigorral hiába is próbálnánk. Nemcsak örömteli közös perceket nyerhetünk, hanem könnyebben megoldódó problémákat és erősebb, meghittebb szülő-gyermek kapcsolatot."
Dr. Kádár Annamária
Kevin Leman - Péntekre új gyerek
Józan ész, humor és néhány egyszerű stratégia - ezt kínálja az előadóként és showmanként is népszerű pszichológus szerző a szülőknek. Ötnapos akcióterve segít a mindennapos hatalmi játszmák és csatározások kiküszöbölésében, és felkészíti a szülőket arra, hogy gyermekeiket kölcsönös tiszteletre, szeretetre és felelősségérzetre neveljék.
A könyv második része praktikus nevelési tanácsokat nyújt mintegy 100 égető kérdésben. Átfuthatja egyből A-tól Z-ig, vagy célzott útmutatásért keresgélhet a címszavak között a könyv végén található Tárgymutatóban.
Nagy Béla - Gyurka és György
E kis füzet sorai a szülőkhöz szólnak.
Azokhoz, akik nem sajnálják az első évek mindennapi apró fáradságát, akik komolyan fogják fel gyermekeik nevelésének sokrétű feladatát és nemcsak a napi étkezéssel törődnek, nemcsak gyermekük szeszélyeinek kielégítésére van gondjuk, nemcsak foltot tesznek az elszakadt ruhácskára - de törődnek gyermekük belsőjének, lelki világának, jellemének, jövőjének alakulásával is.
Kevin Leman - Születési sor(s)rend
"Töprengett már azon, hogy miért éppen úgy viselkedik és cselekszik, ahogy szokott - mintha csak be lenne programozva? Hogy minek alapján választott hivatást? Hogy milyen személyiségtípus vonzza a párválasztásban (és valóban az illik-e Önhöz leginkább)? Miért találja magát újra és újra a békeközvetítő szerepében? Vagy miért érzi nap mint nap úgy, hogy sosem lehet elég jó? A válasz mindezen kérdésekre a születési sorrendben keresendő" - állítja a könyv szerzője, aki több mint harmincöt éves tanácsadói pályafutása során családok ezreinél követte nyomon a születési sorrend dinamikáját.
A születési sorban elfoglalt helyünk alapvetően meghatározza, hogy olyanná váltunk, amilyenek ma vagyunk. A szerző hangsúlyozza, hogy a születési sorrend által valószínűsített tendenciák és személyiségjegyek csupán irányjelzők, amelyeket számos egyéb tényező befolyásol és módosít, ám akárhová is érkeztünk a sorban, ez a pozíció számtalan módon rányomja bélyegét az életünkre.
A Születési sor(s)rend könnyed és szórakoztató, mégis informatív olvasmány, amely humorral és sok példával fűszerezve ad támpontot önmagunk és családtagjaink jobb megértéséhez, a harmonikusabb párkapcsolathoz, az elsőszülött, középső vagy épp legkisebb gyerekek neveléséhez, és ahhoz, hogy jobban eligazodjunk a kapcsolatok útvesztőjében az élet minden területén.
Vekerdy Tamás - Kicsikről nagyoknak 1.
A neves pszichológus könyve a kezdetektől az iskoláskor küszöbéig kíséri el a gyereket – és vele együtt a szülőt – azon az érdekes, izgalmas, olykor fárasztó, mégis nagyon szép felfedezőúton, amelynek során a kicsiből nagy lesz. Segít felismerni a buktatókat, és megmutatja, hogyan tehetjük ezt az időszakot olyanná, hogy a gyermekünk érzelmileg és értelmileg minél kiegyensúlyozottabban fejlődhessen. Tanácsai hozzásegítenek ahhoz, hogy a kisgyerekkor ne csak a gyermeket, de a szülőt is életre szóló élményekkel gazdagítsa.
„Csak a sokat és jól játszó kisgyerek tud majd jól és elmélyülten gondolkozni.”
Karczag Judit - Iskolakerülő
Munkanaplót tart kézben a Kedves Olvasó, egy nevelési tanácsadással hivatásszerűen foglalkozó pszichológus munkanaplóját. Szerzője imponáló tárgyismerettel, empátiával és éleslátással gondolkodik és gondolkodtat a gyerekkörnyezet (család, iskola) többé vagy kevésbé drámai ártalmairól, többé vagy kevésbé kétbalkezes (kudarcos) "gyerekkezelési" próbálkozásairól és persze saját, többé vagy kevésbé sikeres reparációs kísérleteiről, avval a már-már közhelyes hittel, hogy nincs elveszett gyerek, csak meg- vagy ki nem talált nevelői "eljárások" vannak.
Dr. Gerald Newmark - A sikeres nevelés titkai
A szerző bemutatja, hogy milyen az ideális gyermeknevelés: céltudatos, összeszedett, pozitív, gondoskodó. A könyvben találunk tizenkét különleges akciótervet, mely közelebb hozza egymáshoz a család tagjait. Csökkenti a szülőkre nehezedő nyomást és az aggodalmakat, s önbizalmat ad tetteinkhez. Hasznos segítség a működőképes gyermekneveléshez, mert ez a tevékenység túlságosan fontos, hogy a véletlenre bízzuk.
Demeter Lázár Katalin - Játszótárs 2.
Ajánljuk ezt a könyvet pedagógusoknak, szülőknek, mindazoknak, akik elmúltak tíz évesek, s kamaszként, vagy kamaszokkal foglalkozó felnőtt szakemberként nem férnek a bőrükbe! Azoknak, akik ismerik a bizsergető, fáradhatatlan kíváncsiságot, tettrekészséget, érzékenységet, meg-megújuló hevületet, amely szüntelen kutatásra, alkotásra serkenti az embert. Akiknek mindig csillog a szemük, és mindig újszerűen közelítenek a világ csodáihoz. Ajánljuk továbbá azoknak, akik nem egészen ilyenek, de szeretnének ilyenek lenni, szeretnének izgalmasabban, színesebben élni. E könyv segít, hogy gyakorolhassák és fejleszthessék kreativitásukat. Kreativitásfejlesztés drámajátékokkal, történetekkel, beszéddel, logikai gondolkodással tizenéveseknek. A nagysikerű Játszótárs 1. folytatása a tizenéves korosztály számára, külön hangsúllyal a tehetséggondozásra. Szülőknek, pedagógusoknak egyaránt ajánlott!
Torey Hayden - Egy gyerek
Egy hatéves lány fához kötözte és felgyújtotta hároméves társát. A kisfiú válságos állapotban került kórházba. Van-e élet ezek után a kislány számára?
"Ez a könyv csak egyetlen gyermek története. Nem azért íródott, hogy sajnálatot ébresszen. Nem is azzal a szándékkal, hogy egy tanárt megdicsérjenek a munkájáért. Még kevésbé azért, hogy riogassa a békés és boldog tudatlanságban élőket. Nem. Ez a könyv csupán válasz szeretne lenni arra a kérdésre, vajon frusztráló dolog-e mentálisan beteg gyerekekkel dolgozni. Egy dal szeretne lenni, amely az emberi lélek tiszteletére íródott, egy kislány tiszteletére, aki olyan, mint valamennyi gyermekem. Mint mi mindannyian. Valaki, aki élni akar." (a Szerző)