Ajax-loader

A ​könyv bemutatja azt a kapcsolat-összefüggést, amely a tanári teljesítmény-visszajelzés és a tanulók tanulási motivációja, önértékelése és önszabályozó tanulása között kimutatható. A könyv elkészítéséhez felhasználást nyertek egyrészt a témával kapcsolatos eddigi teoretikus és empirikus kutatómunkánk eredményei, másrészt széles körű nemzetközi és hazai interdiszciplináris szakirodalomra épülő, még nem publikált újabb kutatási fejlemények. Az értekezés kutatási előzményei az 1974-ben elkészített bölcsészdoktori disszertáció (A tanítási-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek összehasonlító pedagógiai vizsgálata), az 1981-ben megvédett kandidátusi értekezés (A tanítási-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek elemzése), s a 2002-ben megszerzett habilitáció (A tanulási motiváció értelmezésével kapcsolatos paradigmaváltás fő elemeinek bemutatása), továbbá a közben megjelent monográfiák. A könyv emellett a szerző által vezetett OTKA pályázati projekt keretében megvalósuló újabb empirikus kutatásokra is épít.
Feltételezésünk szerint a gyermekekről alkotott, s időről-időre változó kép, felfogás, hit, meggyőződés, mentalitás legmarkánsabban a gyermek, a tanuló teljesítményének visszajelzésében fejeződik ki. E társadalomtól, felnőttektől, szülőktől, nevelőktől jövő visszajelzés (tiltás, büntetés, dicséret) alakítja, befolyásolja a gyermek tanulásra irányuló magatartását (motivációját), önértékelését, továbbá tanulása milyenségét, minőségét, szabályozottsága mértékét.

Kapcsolódó könyvek

Értékelések

Rukkola értékelés
-/5

Statisztika

-
átlagos pontszám
0
aktív példány
0 példány értesítés alatt
0 prerukkolt példány
0 elérhető példány
0 eladó példány
0
stoppolás
0
folyamatban lévő rukk / happ
0
lezárult rukk / happ

Címkék

Kollekciók