A könyv a vállalati működés elvi alapjait és gyakorlati problémáit tárgyalja, s ezek magyarázatát adja. Törzsét a vállalati küldetésből és stratégiából levezetett folyamatok és funkciók vizsgálata képezi: egységes szerkezetben tárgyalja a marketing, az innováció, az emberi erőforrás menedzsment, az információmenedzsment, az értékteremtő folyamatok (termelés, szolgáltatás, logisztika) és a vállalati pénzügyek kérdéseit. Jelentős teret szentel e mellett a vállalatok társadalmi szerepének, a piaci és állami szabályozás, a globalizáció, a civil társadalom keretébe foglalva a vállalati működést. A könyv alapvető elvi problémákat (így például a fogyasztói és tulajdonosi értékteremtés harmonizálását, vagy a vállalati értékláncok és ellátási láncok viszonyait) éppúgy tárgyalja, mint a tényleges vállalati döntések mechanizmusait, következményeit. A tartalom kifejtését a gyakorlati vállalati működés szakirodalmából vett nagy számú példa segíti.
Kapcsolódó könyvek
Kudar Lajos - Turizmusunk törénete dióhéjban
"Mint tudjuk, semmi sem tökéletes. Bizonyára akadnak majd olyanok, akik hiányolják, hogy egy vagy más adat, történet miért nem kapott helyet, nagyobb hangsúlyt ebben az összeállításban. E sorok írója könyvtárnyi kordokumentumot, értekezést, visszaemlékezést olvasott át, mi több: az utóbbi öt évtizedben maga is részese volt a történéseknek. Tekintve, hogy a turizmus rendkívül összetett jelenség, annak fejlődésére különösen az elmúlt másfél században folyamatosan hatást gyakorolt a politika, a gazdaság, a közlekedési eszközök fejlődése, háború és béke. A magyar idegenforgalom ... húzóágazatává vált a nemzetgazdaságnak, ennélfogva megérdemli, hogy egyszer végre megírja valaki történetét is.
Szentes Tamás - World Economics 1.
Professor Tamás Szentes, member of the Hungarian Academy of Sciences was the author of The Political Economy of Underdevelopment (published first in 1971 by Akadémiai Kiadó, translated also in 11 other languages and republished in 12 countries, altogether in 16 editions until 1988, for a long time widely used in great many universities all over the world) and of the Theories of World Capitalist Economy: A Critical Survey of Conventional, Reformist and Radical Views (published in 1985 by Akadémiai Kiadó, also appearing in other languages) and among others of the Transformation of the World Economy. New Directions and New Interests (UNU-ZED, London 1988). In view of the great many recent changes in the world economy (such as the acceleration of globalization, transnational networking, rise of regional blocs, system transformations, "revolution" of information and communication technologies, a wave of liberalization, etc., along with the aggravating problems of international development gap, deepening disequilibria and inequalities, returning financial crises or disturbances, etc., which all shed new light on the various theoretical conceptions and call for new paradigms in international and development economics, Professor Szentes has written two new (separate but nevertheless interlinked) books, namely: World Economics: Comparative Theories and Methods of International and Development Economics and another one, following it, World Economics: The Political Economy of Underdevelopment, Globalization, International Economic Order and System Transformation.
Hetesi Erzsébet - Veres Zoltán - Nonbusiness marketing
A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez. A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.
A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek. - José Luis Vázquez Burguete a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke.
Dr. Burkáné Szolnoki Ágnes - Vállalkozási ismeretek mindenkinek
A könyv mindenki számára érthetően foglalja össze mindazokat a gazdasági, vállalkozási ismereteket, amelyekre nap mint nap szükség lehet. Szemléletes, humoros grafikák segítik a megértést. Megismertet a naponta hallott fogalmakkal mint például piac, adók, bérek, vagy az áfa.
Papp-Váry Árpád - Gazdaságföldrajz
E könyv a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola hallgatói részére nyújt átfogó földrajzi ismereteket.
Témája széles körben felöleli a földrajz nagy témaköreit, ún. általános természet és gazdaság földrajz, de kitér a klímaváltozás okára és az ellene vívott harcra, foglalkozik a globalizáció kérdéseivel is.
Pálinkó Éva - Szabó Márta - Vállalati pénzügyek
Az üzleti életben alig van olyan terület, ahol a döntéseknek ne lenne pénzügyi vonatkozásuk. A vállalati pénzügy jellemzően azokkal a területekkel foglalkozik, amelyek valamilyen hatást gyakorolnak a pénz és vagyon állományára. A vállalati pénzügyi döntéseket vezérlő legfontosabb cél, amelyet a döntéshozó zsinórmértékként használ, hogy a döntés eredményeként bekövetkező változás milyen mértékben gyarapítja a vállalati és közvetve a tulajdonosi tőke értékét. A vállalati pénzügyi döntések nyújtanak segítséget annak megértéséhez, hogy hogyan kell az üzleti szervezetekben pénzügyi forrásokat gyűjteni és felhasználni.
A vállalati pénzügyek című könyv a felsőfokú oktatás mellett vállalati szakemberek számára is jól hasznosítható ismereteket nyújt, elsősorban azoknak, akik a pénzügyi kérdésekről akarnak szakszerű ismereteket szerezni.
Kerékgyártó György - Mikroökonómia mérnököknek és műszaki menedzsereknek
A tankönyv elsődleges célja a közgazdasági gondolkodásmód megismertetése és készség szintű elsajátíttatása. A mikroökonómia egy rendszerszemléletű módszert ad hallgatóinknak arra, hogyan kell gazdasági problémákat felvetni és megoldani. Az elméleti tételeket igyekeztünk a való életből vett példákkal alátámasztani és rámutatni az elméleti modellek és a gazdasági valóság kapcsolatára. Mivel a tankönyv leendő mérnökök és műszaki menedzserek számára készült, súlyt helyeztünk arra, hogy a gazdasági események és folyamatok technikai-technológiai összefüggéseire is rámutassunk, mivel ugyanannak a valóságnak két oldaláról van szó.
Maurice Obstfeld - Paul R. Krugman - Nemzetközi gazdaságtan
A nemzetközi gazdaságtan fogalmainak és módszereinek áttekintése, valós gazdasági példákkal illusztrálva.
A nemzetközi kereskedelem és pénzügyek tanulmányozása mindig is vonzotta a közgazdaságtudomány művelőit, de a szakterület napjainkban került igazán az érdeklődés középpontjába. A nemzetgazdaságok ugyanis ma sokkal szorosabban kapcsolódnak egymáshoz, ugyanakkor a világgazdaság manapság jóval viharosabb időket él, mint bármikor a múltban. A lépéstartás ezért a vállalati stratégiáknak és a funkcióinak átrendezésére kényszerülő nemzeti gazdaságpolitikáknak egyaránt centrális feladatává vált. És valóban, elemi tények igazolják, hogy a külgazdaság eseményei még a vezető gazdasági hatalmak számára is létfontosságúakká váltak, fokozottan igaz ez azonban a többi országra nézve.
Mind a szerzők, mind az olvasók számára izgalmas intellektuális probléma, hogy miként rendszerezhető ez a folytonos kihívásoknak kitett tárgykör úgy, hogy megőrizzük a múltban felhalmozott ismereteket is. A forgalomban lévő tankönyvek többsége sajnos elhárítja magától ezt a gondot, hajlamos speciális előfeltevésekkel és modellekkel dolgozni. Ez a kötet a mi viszonyainkat szem előtt tartva mutatja be a nemzetközi gazdaságtan fogalmait és módszereit, az elvont összefüggéseket valós gazdasági példákkal illusztrálva.
Hardi Tamás - Duna-stratégia és területi fejlődés
Nem sokkal azután, hogy Magyarország EU-elnökségének utolsó napjaiban, 2011. júniusában
az Európai Unió Duna Stratégiáját deklarálták, felmerült az igény a Stratégia eredeti akcióterének
lényeges mértékű kiterjesztésére, amely végül az Európai Duna Régió Stratégia kibővített
elnevezéssel teljesedett ki. Ez a valamennyi part menti államot érintő törekvés egyértelműen
aktuális, valós igényeket ölel fel, amelyeknek kielégítése azonban - a részes országok
gazdasági és társadalmi struktúrájának különbözőségeit tekintve - kivételes felelősséget és
multidiszciplináris felkészültséget igénylő feladat. A szerző tudományos-szakmai körökben
ismert és elismert, széles körű felkészültsége, felelősségtudata, rendszerező képessége, szakszerű
és világos nyelvezete hivatottá teszi őt arra, hogy a Stratégia hátterét illetően e nagy
vállalkozás részesei számára lehetőséget nyújtson a szükséges tájékozódásra.
Berczik Árpád
az MTA rendes tagja
MTA Ökológiai Kutatóközpont Duna-kutató Intézet
Az elkövetkező években a Duna lehet a kelet-közép-európai térség fejlődési övezetének generálója.
Hardi Tamás hosszú évek óta kutatja a Duna-térséget, annak gazdasági, társadalmi,
történelmi és közösségépítési folyamatait. Az elemzéseit számos, a Duna mentén tett utazás,
terepmunka, szakmai együttműködés mélyítette el, így a leírtak mögött hely-, táj-, szervezetés
emberismeret húzódik meg, ami még hitelesebbé teszi ezt a kiváló tudományos művet.
Ajánlom a könyvet azok figyelmébe, akik tudni szeretnék, hogy mi volt a Duna-térség múltja,
milyen sajátosságokat rejt a jelen, és mi várható a jövőben.
Rechnitzer János
a Széchenyi István Egyetem professzora
a Magyar Regionális Tudományi Társaság elnöke
Enyedi György - Városi világ
„Amit Enyedi nem tud a városról, azt nem érdemes tudni”. Gondolhatják: baráti elfogultság, szakmai tisztelet mondatja velem. De aki e könyvet elolvassa, talán elfogadja kijelentésemet. Nemcsak kritikai áttekintést kapunk a városkutatás szakirodalmáról, a szakirodalomban használt alapfogalmakról, a városok típusairól, hanem betekinthetünk a várost mint települést alakító tényezők egymásra hatásába. Működésében láthatjuk a várost mint lakhelyet, mint emberi közösség életkeretét, mint a térséget szervező települést. Elgondolkodhat az olvasó Enyedi szellemi vezetésével a nemzetállam és városok gazdasági-politikai, kulturális szerepéről, a városias életmód, épített és természeti környezet viszonyáról a történelemben, és a könyv végén a szerző kérdéseire maga keresheti a választ: milyen is lesz a jövő városa? Ahogy a szerző mondja: „meglátja, aki megéri”. Mert a szerző - tudottan nagybetegen, mondja is - utolsó könyvének szánta ezt az összefoglalót. Nem hattyúdalnak, mert mint mondja „a hattyúnak szerfölött ronda a hangja, s talán kötetemre ez nem érvényes”. Ez Enyedi. Bölcs ember, csodálatos szellemi és érzelmi erővel és immáron egy remekbe szabott életmű-összefoglalóval. Megérdemelte a szerencsét a sorstól. Köszönjük, mi, olvasók, kollégák, barátok.
Glatz Ferenc akadémikus,
az MTA volt elnöke
Enyedi György összegzett. Összegezte mindazt a hatalmas ismeretanyagot, amelyet a városokról, azok fejlődéséről hosszú és gazdag tudományos munkássága során felhalmozott. Briliáns summázat ez a könyv, hiszen nemcsak egy életmű áll mögötte, hanem minden olyan új ismeret, amely a világ városföldrajzában és regionális tudományában napjainkban elérhető és érdemlegesen feldolgozható, vagy mondjuk úgy: maradandó. Ajánlom mindazoknak, akik érdeklődnek az emberi élettér legizgalmasabb formája, a város iránt, s azoknak, akik elmélyülni kívánnak a hazai társadalomtudomány egyik nagy egyéniségének élvezetesen előadott bölcs gondolataiban.
Rechnitzer János,
a Széchenyi István Egyetem professzora,
a Magyar Regionális Tudományi Társaság elnöke
Kerékgyártó György - Makroökonómia
A makroökonómia a nemzetgazdaság egészével foglalkozik. A nemzetgazdaság szereplői a háztartások, a vállalatok, a kormányzat, a háztartásokat segítő non-profit intézmények, az üzleti vállalkozások és a külföld. A kormányzat a fiskális és a monetáris politika eszközeivel képes befolyásolni a makrogazdasági folyamatokat, de mozgástere, cselekvési lehetőségei nagyon behatároltak. Ha csökkenti az inflációs rátát, nő a munkanélküliség, ha csökkennek az árak, lelassul a gazdasági növekedés üteme. A leendő mérnökök és a műszaki menedzserek, akik számára ez a tankönyv készült, nemcsak műszaki, hanem egyuttal gazdasági szakemberek is lesznek, ezért ismerniük kell azt a makrogazdasági környezetet, amelyben a vállalatuk tevékenykedik.
Fontos, hogy a kormányzat gazdaságpolitikai intézkedéseit értsék, értékelni, elemezni tudják, és ennek alapján képesek legyenek vállalatuk üzleti, fejlesztési terveinek, cselekvési programjainak meghatározására. Ezért a makroökonómia a szakmai felkészültségük szerves részét képezi.
Vörös József - Termelés- és szolgáltatásmenedzsment
A termelési stratégia és az ellátási lánc napi működésének optimalizálása alapvetően befolyásolja a vállalat nyereségességét. Mindkettő olyan feladatot jelent, mely a régióban a legtöbb helyen gyerekcipőben jár. A könyv abban segíti a mai termelésirányításért felelős generációt, hogy versenyelőnnyel járó tudást szerezzen.
Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Egy termelő vagy szolgáltató rendszer sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a termék-előállítás és szolgáltatásnyújtás rendszerének ismerete. Olyan magyar nyelvű szakkönyv, amely átfogóan, a terület ismeretéhez nélkülözhetetlen kvantitatív alapokkal is tárgyalná a témakört, ez idáig nem állt az olvasók rendelkezésére. Vörös József könyve most e hiányt pótolja.
Dr. Koltai Tamás egyetemi tanár, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék
John W. Boudreau - HR újratöltve
A HR újratöltve felépítette azt a szemléletet, mely mind a HR területén dolgozók, mind vezetőik számára alapvető és átszabja a hagyományos elemző módszereket. Boudreau példái többek közt olyan cégekről szólnak, mint a Google, a Disney, az IBM és a Microsoft. A szerző saját kutatásai alapján mutatja be, hogy ezek az alkalmazások miként tudják optimalizálni a munkaerőről hozott döntéseket.
A HR újratöltve Boudreau bestsellere. Azoknak a HR-szakembereknek szól, akik tudatosabban szeretnének dönteni és innovatív utat keresnek szakterületük kiteljesítéséhez.
John W. Boudreau a University of Southern California Marshall School of Business karának szervezeti irányítás professzora és a USC Center for Effective Organization intézetének kutatási igazgatója. Több mint hatvan könyve és cikke jelent meg, szakértőként már számos iparágban dolgozott.
„A munkaerő-gazdálkodás sok szervezet Szent Grálja marad örökre. John Boudreau legújabb meglepetése a legjobb cégeknek is feladja a leckét: haladni kell a korral, és változtatni kell a munkaerő-politikánkon!”
Kevin Cox
elnökhelyettes vezérigazgató,
Emberi Erőforrás Osztály, American Express Company
„John mindig is veszélyes vizeken kalózkodott a HR irányában, és a HR újratöltve továbbra is kétségtelenül a zavarosban halászik. A »hatékonyságnövelésből származó megtérülés« képzete végigvonul a könyvön, és szerintem korszakalkotó ötlet.”
Sandy Ogg
az Unilever Emberi Erőforrás Osztály vezetője
Nemeslaki András - Vállalati internetstratégia
A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.
Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár
A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.
Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem
Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek.
Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.
Puczkó László - Rátz Tamara - A turizmus hatásai
A turizmus gazdasági jelentőségével valamilyen szinten ugyan sokan tisztában vannak (hiszen Magyarországon is a gazdaság egyik legfontosabb szektora), az érvényesülő hatások azonban jóval szélesebb körűek, mint azt legtöbben gondolnánk. Elemzésünkben ezért megkíséreljük a turizmus gazdasági hatásainak átfogó bemutatását, a legfontosabb területekre (fizetési mérleg, pénzfolyamatok, gazdasági teljesítmény, foglalkoztatottság) részletesen is kitérve. A turizmus társadalmi-kulturális hatásainak értékelése eddig viszonylag kevés visszhangot kapott Magyarországon, annak ellenére, hogy a kultúra az egyik legfontosabb turisztikai vonzerő, a helyi lakosságnak a turizmussal szemben tanúsított attitűdjei pedig meghatározó szerepet játszanak a turisták élményében. Az erről a témakörről szóló fejezetben ezért először bemutatjuk a társadalmi-kulturális hatások fogalmát, valamint azokat a főbb tényezőket, amelyek befolyásolhatják a turizmus következtében létrejövő társadalmi és kulturális változásokat. Ezt követően részletesen is tárgyaljuk a bekövetkező hatások típusait és tulajdonságait.
Mészáros Rezső - Nagy Erika - Pál Viktor - Nagy Gábor - Boros Lajos - A globális gazdaság földrajzi dimenziói
A mű a globális gazdaságot a társadalomföldrajz eszköztárával mutatja be naprakész adatokkal, széleskörű szakirodalmi háttérrel, kiválóan illusztrált elemzésekkel, valamint az információs technológiák révén gyökeresen átalakult globális gazdaság térszerkezetének bemutatásával. A lebilincselően olvasmányos mű a földrajzi és közgazdasági képzések számára éppúgy meggyőződéssel ajáajánlható, mint a téma iránt érdeklődő szakembereknek.
David Cotton - David Falvey - Simon Kent - Market Leader - Elementary, Business English Course Book
Market Leader brings today's business issues straight into your classroom. Created with the Financial Times newspaper, Market Leader has Case Studies that really work, authentic articles from the FT and lots of additional components. Now with new editions and a new Advanced level, Market Leader...
David Cotton - David Falvey - Simon Kent - Market Leader, Pre-Intermediate Business English Course Book
Market Leader brings today's business issues straight into your classroom. Created with the Financial Times newspaper, Market Leader has Case Studies that really work, authentic articles from the FT and lots of additional components. Now with new editions and a new Advanced level, Market Leader...
Keszthelyi Mónika - Kovács Krisztián - Communication and Sales in Trade
A nyelvkönyv a „Bolti eladó” és a „Kereskedő” szakképesítés „Kommunikáció idegen nyelven” tananyag-egységek tananyagelemeinek követelmény rendszerére épül.
Ezek a következők:
(9)0006-06 Bútorok és lakástextíliák forgalmazása
(9)0007-06 Élelmiszerek- és vegyi áruk forgalmazása
(9)0008-06 Ruházati termékek forgalmazása
(9)0123- 06 A műszaki cikkek eladásával kapcsolatos követelmények
40121-06 Porcelán- és edényáruk eladásával kapcsolatos követelmények
40122-06 Zöldség-gyümölcs eladásával kapcsolatos követelmények
A könyvben – a vizsgakövetelménynek megfelelően – a beszédkészséget fejlesztő feladatok vannak túlsúlyban. A kiadvány első fejezete egy általános kereskedelmi részt tartalmaz, az utolsó pedig egy általános munkavállalói részt. A nyelvkönyvben bemutatott valós helyzetek - megoldókulccsal - a már megszerzett ismeretek begyakorlására is alkalmasak. Az egyes témakörökhöz autentikus szövegekkel tarkított szövegértési feladatok kapcsolódnak.
A könyvhöz tartozó több mint négy órás hanganyag – mely a szituációk mellett a teljes szószedet is tartalmazza – biztosítja a helyes kiejtés elsajátítását.
A fentiek alapján ajánljuk a könyvet mindazoknak is, akik már nem vesznek részt képzésben, de a mindennapi gyakorlat során gyakran kerülnek kapcsolatba külföldi vásárlókkal.
Michalkó Gábor - A városi turizmus elmélete és gyakorlata
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.