A négykötetes sorozat célja a történelem oktatásának és tanulásának megkönnyítése, a lexikális ismeretanyag rendszerezése. A több mint hétezer kérdést és feleletet tartalmazó négy kötet anyaga figyelembe veszi az új típusú, kétszintes érettségi vizsga követelményeit. Az I. kötet 2075 kérdést és feleletet tartalmaz az őskor, ókor, kora középkor anyagából.
Kapcsolódó könyvek
Dr. Besnyő Miklós - Történetek a középkorból
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Adamik Tamás - Római irodalom
A római irodalom akkor születik meg, amikor Róma egész Itália irodalmi lehetőségeit magában tudja összegyűjteni. A régi latinok kemény földműves munkával és katonáskodással foglalkozva egyszerű életet éltek; e primitív egyszerűség utáni sóvárgás mindvégig megmarad a római irodalomban. Az etruszk hatás nyomairól viszont az anyagi javak és az élet szépségeinek szeretete, a gladiátori játékok kedvelése árulkodik. Ugyanakkor a római állam szolgálatának eszméje is mindvégig hatott, amely a görög szellemiséggel és a lelki jólneveltséggel párosulva a homo Romanusból homo humánust nevelt.
Nemere István - Trianontól a rendszerváltásig
A "Magyar történelem. Alternatív tankönyv az általános iskoláknak (5-8. oszt.)" célja nem az, hogy helyettesítse a hivatalos tankönyveket. Nemere István, ahogyan azt a felnőtteknek is tette számos művében - például az 1400 oldalas Magyarország történetében - megmutatja azt a másik történelmet, amelyről ritkán, vagy soha nem esik szó az iskolai oktatásban. Ma ugyan már sokoldalú, érdekes módon is oktatják ezt a tantárgyat az általános iskolákban, de aki nem olvassa hozzájuk az "alternatívokat", nem fog értesülni arról, hogy a hősök sem voltak makulátlanok, a viszonyok sem ideálisak, a forradalmak tiszták, a magyar nép bölcs és jóságos. Megtudhatja, hogyan éltek az emberek ezeregyszáz év alatt, mi volt a nagy események hátterében, kik irányították a folyamatokat a valóságban. A kétféle tankönyv együtt adhat igazi ismereteket. Az alternatívok ráadásul izgalmasak és a mai diákokhoz közelálló nyelven mesélik el, mi történt velünk az utóbbi másfél ezer évben.
Salamon Konrád - Történelem IV.
A tankönyv által tárgyalt időszak: egyetemes és magyar történelem: az első világháború kezdetétől az 1990-es évek elejéig.
Bárány Eleonóra - Történelmi fogalomtár
Ezt a FOGALOMTÁRAT a jelenleg forgalomban lévő történelemkönyvek alapján állítottam össze. Gyakorló tanárként sokszor tapasztaltam, hogy a leckék gyors megértésénél, a feleléseknél a történelmi szakkifejezések félreértése, pontatlan használata milyen sok gondot okozott.
A FOGALOMTÁR tömör, rövid magyarázatai nemcsak a mindennapi tanulást segítik, hanem osztályonként lebontott kifejezésanyagának áttekinthetőségét is. A függelékben található táblázatok az ismétlést és a középiskolai felvételit is megkönnyítik.
Nemere István - Szent Istvántól II. Rákóczi Ferencig
A „Magyar történelem. Alternatív tankönyv az általános iskoláknak” (5-8. oszt.) célja nem az, hogy helyettesítse a hivatalos tankönyveket. Nemere István, ahogyan azt a felnőtteknek is tette számos művében - például az 1400 oldalas Magyarország történetében - megmutatja azt a másik történelmet, amelyről ritkán, vagy soha nem esik szó az iskolai oktatásban. Ma ugyan már sokoldalú, érdekes módon is oktatják ezt a tantárgyat az általános iskolákban, de aki nem olvassa hozzájuk az „alternatívokat”, nem fog értesülni arról, hogy a hősök sem voltak makulátlanok, a viszonyok sem ideálisak, a forradalmak se tiszták, a magyar nép se bölcs és jóságos. Megtudhatja, hogyan éltek az emberek ezeregyszáz év alatt, mi volt a nagy események hátterében, kik irányították a folyamatokat a valóságban. A kétféle tankönyv együtt adhat igazi ismereteket. Az alternatívok ráadásul izgalmasak és a mai diákokhoz közelálló nyelven mesélik el, mi történt velünk az utóbbi másfél ezer évben.
Lőrinc László - Életmódtörténet I.
Ez a könyv nemcsak a lakás, az étkezés, öltözködés, vagyis az anyagi környezet változásairól szól, hanem az emberi viselkedés és gondolkodásmód, az emberek közötti viszonyok történetéről is. Számos forrás és feladat segíti elő, hogy a következtetéseket maguk a diákok vonják le. Alapvető szemléleti újítást, kiegészítést jelent a mostani tankönyvekhez képest, bár semmiképp sem azok helyettesítésére szolgál.
Nemere István - Mária Teréziától Ferenc Józsefig
A „Magyar történelem. Alternatív tankönyv az általános iskoláknak” (5-8. oszt.) célja nem az, hogy helyettesítse a hivatalos tankönyveket. Nemere István, ahogyan azt a felnőtteknek is tette számos művében - például az 1400 oldalas Magyarország történetében - megmutatja azt a másik történelmet, amelyről ritkán, vagy soha nem esik szó az iskolai oktatásban. Ma ugyan már sokoldalú, érdekes módon is oktatják ezt a tantárgyat az általános iskolákban, de aki nem olvassa hozzájuk az „alternatívokat”, nem fog értesülni arról, hogy a hősök sem voltak makulátlanok, a viszonyok sem ideálisak, a forradalmak se tiszták, a magyar nép se bölcs és jóságos. Megtudhatja, hogyan éltek az emberek ezeregyszáz év alatt, mi volt a nagy események hátterében, kik irányították a folyamatokat a valóságban. A kétféle tankönyv együtt adhat igazi ismereteket. Az alternatívok ráadásul izgalmasak és a mai diákokhoz közelálló nyelven mesélik el, mi történt velünk az utóbbi másfél ezer évben.
Helméczy Mátyás - Történelem 8.
A 8-os tankönyv gondosan válogatott tényanyagából megismerhetők századunk változásainak legfőbb mozgatói. Az arányok és hangsúlyok eltérnek a korábbi tankönyvekben tapasztaltaktól és a forgalomban levő tankönyvek többségének arányaitól, hangsúlyaitól. Az 1917-es oroszországi eseményekkel például csak egy lecke foglalkozik, ellenben nagyobb teret szán a szerző az 1920-as éveknek. Önálló lecke emeli ki az első világháború győzteseinek és veszteseinek problémáit, a közép-európai térség gazdasági nehézségeit s nemzetiségi feszültségeit. Elkülöníti a szociális indíttatású és a nemzeti indíttatású forradalmakat, tömegmozgalmakat (a magyarországi őszirózsás forradalmat nemzetinek tartva). Az 1930-as évek bemutatása is részletesebb: az életmódváltozás, a világgazdasági válság okozta nyomor, a vele járó politikai zűrzavarok és a hatalmi átrendeződés adják az időszak vázát. A második világháború utáni időszakból az 1950-es évek mellett teret ad az 1960-as, 1970-es éveknek. Enélkül nem lehetne megérteni az 1980-as évek végének lavinaszerű változásait.
A könyv fontosnak tartja a globális szemléletet. Bemutatja, hogy a 20. századi történelem egyre kevésbé Európa-központú. Az események értelmezésekor a szerző megszabadult a régi beidegződésektől, ehelyett az erőviszonyok, a hatalmi érdekek reális értékelésére tanít.
A tankönyv nagyon jól tanítható. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a szerző pontosan tudja, mit szükséges és mit érdemes megértetni a 13-14 éves gyerekekkel a bonyolult 20. századból.
Filla István - Történelem az általános iskola 5. osztálya számára
Történelem az általános iskola 5. osztálya számára.
Helméczy Mátyás - Történelem 7.
Az általános iskolákban méltán népszerű hetedikes tankönyv a felvilágosodás, a forradalmak, a nemzetté válás, a gazdasági modernizáció és a gyarmatosítás korába kalauzol. Az ekkor született technikai találmányok tökéletesített utódai ma is részesei mindennapjainknak, ekkor alakult ki a polgári állam s azok a formák, amelyek ma is jellemzik a politikai életet. Olyan eszmék szülője volt e kor, amelyek a ma embere számára is fontosak, gondoljunk csak a "Szabadság! Egyenlőség! Testvériség!" jelszavára vagy a nemzeti büszkeség érzésére.
___ A tankönyv legfontosabb célja, hogy a 18-19. századi viharos változások világában a tanulók fölfedezzék a lényeget, érzékeljék a helyes arányokat. Jelentőségüknek megfelelően mutatja be a forradalmakat, a munkásmozgalom eseményeit éppúgy, mint a hatalmi erőviszonyokat megváltoztató folyamatokat, eseményeket,
Változatosak, találóak és a tananyag feldolgozásába szervesen illeszkednek a leckéket kísérő forrás- és dokumentumrészletek. A polgári fejlődés megrázkódtatásainak és hazánk sorsfordulóinak bemutatásakor a szerző nem csupán az értelemre, hanem az érzelmekre is hat.
Szalayné Tahy Zsuzsa - Feladatgyűjtemény a táblázatkezeléshez
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Szilágyi Vilmos - Szexuálpszichológia - Tankönyv és dokumentáció
Ebben a szakkönyvek és szakvélemények ismertetésével kiegészített tankönyvben a szerző négy évtizedes munkásságának tapasztalatait gyűjtötte egybe a szexuálpszichológiáról, vagyis a szexuális és párkapcsolati viselkedés vizsgálatáról, figyelembe véve annak történelmi alakulását és egyéni fejlődését egyaránt.
Durst Péter - Lépésenként magyarul 1.
A sorozat első része kezdőknek készült, akik még egyáltalán nem tudnak magyarul. A könyv kis lépésekben halad, a leckék 2-4 oldalasak. A könyv nem használ közvetítőnyelvet, mindent magyarul találunk benne. A nyelvtant táblázatok és példamondatok segítségével mutatja be és magyarázza, de minden új nyelvtani egységnél található utalás a sorozat nyelvtani kézikönyvére is, ahol bővebb információt találhatnak az érdeklődők. A könyv elsősorban tantermi használatra készült, ahol a nyelvtanulók a magyart mint idegen nyelvet tanító tanár segítségével használhatják, de a nyelvtani kézikönyv segítségével önálló használatra is alkalmas lehet. A könyv végén található szójegyzék tartalmazza a könyvben használt szavak különböző alakjait is (többes szám, tárgyeset, birtokos eset, főnévi igenév).
Samu Kata - Virágh Sándor - KRESZ tankönyv autóvezetőknek
Ez a tankönyv a Nemzeti Közlekedési Hatóság által összeállított tanterv alapján tartalmazza a járművezető-képző tanfolyamok "Közlekedési alapismeretek" című tantárgyának az ismeretanyagát.
A vizsgára való felkészüléshez és a megszerzett tudás ellenőrzéséhez e tankönyv mellé ajánljuk "A járművezetői vizsga TESZT-kérdések gyűjteménye" című kiadványunkat, amelyben megtalálható a számítógépes (elméleti) vizsgán feltehető összes hivatalos tesztkérdés, és azok megoldása.
Eredményes felkészülést, sikeres vizsgát és balesetmentes gépkocsivezetést kívánunk.
Z. Orbán Erzsébet - Wajand Judit - Általános kémia 9.
Minden változik! Az anyagból, annak részecskéiből új anyagok születnek, elenyésznek, majd ismét újjászületnek. Hányszor és ki tudja hányféle alakban "él" egy anyagi részecske: évmilliókig holt kőzetbe zárva, vagy néhány hónapig egy színpompás virágsziromban... Majd ismét vándorútra kel, újabb és újabb elemekben és a vegyületekben munkálkodó hatóerőkkel, nyomon követhetjük a közöttük végbemenő változásokat, ezek törvényszerűségeit, a külső beavatkozás lehetőségeit.
Napjainkban az emberiségnek több nyersanyagra van szüksége, mint amennyit a természet adni tud. A kémiai kutatások biztosítják a jövő számára az új nyersanyagokat, készítményeket. A vegyipar az általános kémia tudására épül, de az általános kémia területén járunk, akkor is, amikor bekapcsoljuk elemmel működő készülékeinket vagy védekezünk a korrózió ellen.
Ebben a könyvben rövid áttekintést adunk az anyagszerkezet és az általános kémia legfontosabb területeiről. Reméljük, hogy a „mindennapi” példák, kísérletek segítségével sikerül meggyőzően bemutatnunk a kémia hasznosságát, érdekességét és szépségét.
Gyurkó György - Hős Attila - Ujváriné Melich Katalin - Veresné Somosi Marianna - Simon András - Számvitelszervezés
Ez a kötet az okleveles könyvvizsgálói képzés számvitelszervezés tantárgyára vonatkozóan a Magyar Könyvvizsgálói Kamara által kiadott vizsgakövetelmény témái közül a következő nagyobb témaköröket fedi le:
• Rendszerelméleti és informatikai alapismeretek
• Informatikai erőforrások és felhasználók
• Elektronikus adatfeldolgozás
• Üzleti és számviteli alkalmazások
• A könyvvizsgáló mint az információs rendszerek menedzsere
• A könyvvizsgáló mint az információs rendszerek tervezője
A számvitelszervezés tárgyába a szervezési módszerek, megoldások, eszközök annál lényegesen szélesebb köre érthető bele, mint ami itt előadásra került. Megállapítható, hogy a kötet anyaga hasonlóan a vizsgakövetelményekben adott tematikához elsősorban egy szűkebb területre, a szervezés informatikai infrastruktúrájára, illetve az ezzel összekapcsolható szervezési megoldásokra koncentrált.
Raátz Judit - Kommunikáció a vendéglátó- és az idegenforgalmi szakképzés számára
A tankönyv a vendéglátó-, a pincér-, illetve az idegenforgalmi technikusi és ügyintéző-szakképzésben részt vevők kommunikációi tantárgyához készült. A kommunikáció általános fogalma mellett a szerző részletesen bemutatja a verbális és a nem verbális csatorna általános és a fenti szakmákhoz szorosabban fűződő jellemzőit. Az olvasó betekintést nyer a kommunikációt segítő technikai eszközök (telefon, fax, számítógép stb.) világába, megismerheti azok helyes használatát. Külön fejezet foglalkozik az etikett fogalmával, a nyelvi illemmel, a vendéglátás és az idegenforgalom sajátos viselkedési szavályaival. Az általános protokoll fogalmának megismerése után a vendéglátás és az idegenforgalom protokollszabályairól olvashatunk. A könyv leckéinek elméleti anyagát számos, a tárgyalt témákhoz és a szakmához szorosan kapcsolódó gyakorlat és feladat teszi színesebbé, érdekesebbé.
Alföldy Jenő - Irodalom a tizennégy éves diákoknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Történelmi olvasókönyv - Ókor
A Nemzeti Tankönyvkiadó új, négykötetes Történelmi olvasókönyv-sorozata igazodik a történelemtanítás megváltozott céljaihoz, új hangsúlyaihoz. A kötetek szerzői kevésbé ismert, színesebb, és a bemutatni akart korszakot hívebben tükröző forrásokat válogattak. A politikai események, társadalmi ellentétek helyett többet olvashatunk a mindennapokról, életmódról, a történelemformáló egyéniségekről, jogfejlődésről, eszmékről és a kultúra sokszínű világáról. A források megértését az összeállító rövid magyarázatai segítik. A történelemtanár az általános iskolai és a középiskolai tanórákhoz egyaránt talál megfelelő forrásokat. Borhy László Ókor című kötetéből nemcsak az ókori Kelet isteni uralkodóinak hiúságáról és emberi gyöngéiről, hanem az egyiptomi gyermekek sorsáról, gyilkossági ügyekről, kölcsönügyletekről olvashatunk. Eldönthetjük, hogy jó volt-e élni a távolról csodált athéni demokráciában. A római diktátorok példáján keresztül megérthetjük, milyen apróságokon múlhat a dicsőség, a torz egyéniségű császárok sorsa pedig arra int, hogy nincs az a hatalom, amely bármit megtehetne, de sokszor túl sok embernek kell elpusztulnia, amíg ez kiderül. Megtudhatjuk, hogy már Róma utcáin is bírságolták a szabálysértőket, s mosolyoghatunk a fürdő zajától nyugodni nem tudó római polgár panaszain.