A KID-program és a hozzá kapcsolódó ikerkönyvek célja, hogy a gyerekek saját élményeiken és tapasztalataikon keresztül közeledjenek az irodalmi alkotásokhoz. A klasszikus műveken kívül a legnépszerűbb mai ifjúsági regényeik is a tananyag részei.
A tankönyvhöz rendelt irodalmi válogatásban más műveket ajánlunk a lányoknak és a fiúknak, miközben nagyon is kívánatosnak tartjuk, hogy „titkon" belelapozzanak egymás olvasmányaiba.
Az ikerkönyvben található feladatok, kérdések, megtanulásra kijelölt rövidke szövegek egyértelművé teszik, mi a tennivaló.
Nagy figyelmet fordítottunk arra is, hogy gazdag képanyag illusztrálja a szövegeket.
Játék és munka észrevétlenül fonódik egymásba.
Kapcsolódó könyvek
Ismeretlen szerző - Kémia műszakiaknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Balogh József - Devecsery László - Irodalomország
"Irodalomország tehát létezik. Azóta, amióta van irodalom, amióta megszületett az írás, az embernek a szép utáni múlhatatlan vágya. Irodalomország lakói az írók-költők - akik maguk is olvasók - és az olvasók. Irodalomország házai a művek, amelyekkel együtt élünk, s amelyek bennünk is élnek. Reményünk szerint: örökké. Kószáljunk, csavarogjunk egy nagyot Irodalomországban! Ehhez igyekszünk kalauzoló kezet nyújtani kicsiknek-nagyoknak egyaránt." (A szerzők és a kiadó)
Tolnai Gyuláné - Olvasókönyv 1.
Az első osztályos Olvasókönyv az Ábécéskönyv közvetlen folytatása. A betűtanulás után az olvasás gyakorlása az olvasókönyvben változatos módszerekkel történik. A könyvben olvasnak betűzve, szótagolva, csak magánhangzók kiejtésével, szóképekben és folyékonyan. A mondatolvasás kezdeteinél a mondat végén az írásjelek nevét is mondják (beleszövik a hangos olvasásba). A szöveget újjal követik, mindig az éppen kiejtett betűnél, ezzel a pontos olvasásra akarja szoktatni a tanulókat.
Katona Mária - Marketing
Kiadványunk célja a korszerű marketingszemlélet bemutatása, a marketingeszközök gyakorlatban történő alkalmazási lehetőségeinek ismertetése.
A könyv három részből áll: az első a marketing lényegét, történetét ismerteti, a második a helyzetelemzésről szól, a harmadik a marketing eszközöket mutatja be.
Ismeretlen szerző - Magasépítéstan I.
A könyvben az épületszerkezetek ismertetése mellett jelentős hangsúlyt fektettünk az építés technológiai sorrendjének ismertetésére is. Így egy szerkezet leíró bemutatása után a kivitelezésének menetére, jellegzetességeire is utalunk. A könyv fejezeteinek végén korszerű épületszerkezettani csomópontok szerepelnek több oldalon keresztül. A könyben a legújabb építőelemek, szerkezeti megoldások, és a hozzájuk kapcsolódó technológiák részletes ismertetése mellett foglalkozunk a régi (gyakran már nem alkalmazott) szerkezeti kialakítások, anyagok, építőelemek bemutatásával is. A tartalmi felépítésben egy képzeletbeli épület technológiai sorrendjét követjük. Így az épületszerkezetek felvezető osztályozása után a földmunkákkal, alapozásokkal foglalkozunk. A talajvíz és nedvesség elleni szigeteléseket követően a régi és a korszerű függőleges és vízszintes teherhordó szerkezeteket ismertetjük. A lépcsők után a könyvet az építési segédszerkezetek (állványok és zsaluzatok) bemutatásával zárjuk.
Herman Anna - Villám kötelezők középiskolák 2. osztályosainak
Kötelező olvasmányok röviden középiskola 2. osztály részére: • Az ember tragédiája • Ágis tragédiája • Fanni hagyományai • Dorottya, vagyis a dámák diadalma a Farsangon • Az arany virágcserép • Jevgenyij Anyegin • Özvegy és leánya • Bánk bán • A falu jegyzője • Szegény gazdagok • Az arany ember • Liliomn • Az apostol • Toldi-trilógia • Csongor és Tünde
Dr. Kovács Zoltán - Pató Gáborné Szűcs Beáta - Beszerzés
A Beszerzés a Logisztikai ügyintéző tanulók számára készült 5 tankönyvből, valamint CD-ROM és DVD-Video mellékletből álló tananyagcsomag része, amely a 0119-06 Az anyagbeszerző munkakör követelményei modulhoz készült. Elsősorban az iskolarendszerű képzésben résztvevő tanulóknak, a tanfolyami oktatásban résztvevő leendő logisztikai ügyintézőknek szól. Javasoljuk azoknak a már dolgozó logisztikai ügyintézőknek és anyagbeszerzőknek is, akik a mindennapok kihívásával szemben tudásuk felfrissítésére törekednek. A tananyag elsajátítása felkészíti a logisztikai ügyintézőket és anyagbeszerzőket arra, hogy a felhasználók igényeit megértsék, átlássák a beszerzési piacot, tudják, hogy hol, milyen eszközökkel keressék a potenciális beszállítókat. Képesek lesznek arra, hogy áttekintsék a sokféle lehetőséget és válasszanak közülük, vagy tegyenek javaslatot a jó döntésre. A könyvben piktogramok segítik az önálló tananyag-elsajátítást, amelyek utalnak a tankönyvhöz szorosan kapcsolódó CD-ROM és DVD-Video mellékletek megfelelő részeire is.
Oláh Zsuzsa - Biológia II.
Ez a könyv a teljes középiskolai biológiai tananyagot feldolgozó háromkötetes sorozat második tagja. Az első kötet témája állattan és növénytan, a jelen kötet biokémiai és sejttani alapozás után az ember szervrendszereit mutatja be, a harmadik kötet genetikával, evolúcióval, ökológiával és etológiával foglalkozik. A teljes anyag 88 részből áll. A részek számozása a három köteten át folyamatos, ebben a kötetben a 35.-től a 60. részig haladhatunk.
Bokor Nándor - Általános ápolástan és gondozástan
A kötet az elmúlt évtizedekben jelentős változáson átment ápoláselméleti feladatok mellett részletesen foglalkozik az egészséges és beteg ember alapvető szükségleteinek kielégítésével, továbbá azokkal a vizsgálatokkal, beavatkozásokkal, melyekkel nap mint nap találkozunk, és melyeknek sikere jelentősen függ az ápoló tevékenységétől.
A könyv szerzői hangsúlyozzák, hogy a szerteágazó feladatok a könyvből megtanulható tárgyi tudás mellett rátermettséget és empátiát igényelnek.
Helméczy Mátyás - Történelem 8.
A 8-os tankönyv gondosan válogatott tényanyagából megismerhetők századunk változásainak legfőbb mozgatói. Az arányok és hangsúlyok eltérnek a korábbi tankönyvekben tapasztaltaktól és a forgalomban levő tankönyvek többségének arányaitól, hangsúlyaitól. Az 1917-es oroszországi eseményekkel például csak egy lecke foglalkozik, ellenben nagyobb teret szán a szerző az 1920-as éveknek. Önálló lecke emeli ki az első világháború győzteseinek és veszteseinek problémáit, a közép-európai térség gazdasági nehézségeit s nemzetiségi feszültségeit. Elkülöníti a szociális indíttatású és a nemzeti indíttatású forradalmakat, tömegmozgalmakat (a magyarországi őszirózsás forradalmat nemzetinek tartva). Az 1930-as évek bemutatása is részletesebb: az életmódváltozás, a világgazdasági válság okozta nyomor, a vele járó politikai zűrzavarok és a hatalmi átrendeződés adják az időszak vázát. A második világháború utáni időszakból az 1950-es évek mellett teret ad az 1960-as, 1970-es éveknek. Enélkül nem lehetne megérteni az 1980-as évek végének lavinaszerű változásait.
A könyv fontosnak tartja a globális szemléletet. Bemutatja, hogy a 20. századi történelem egyre kevésbé Európa-központú. Az események értelmezésekor a szerző megszabadult a régi beidegződésektől, ehelyett az erőviszonyok, a hatalmi érdekek reális értékelésére tanít.
A tankönyv nagyon jól tanítható. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a szerző pontosan tudja, mit szükséges és mit érdemes megértetni a 13-14 éves gyerekekkel a bonyolult 20. századból.
Gyergyák Ferenc - Dr. Bende-Szabó Gábor - Közigazgatási szakvizsga - Általános közigazgatási ismeretek II. modul: Jogalkotási és jogalkalmazási ismeretek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Herman Anna - Villám kötelezők középiskolák 3. osztályosainak
Kötelező olvasmányok röviden középiskola 3. osztály részére: • Vörös és fekete • Goriot apó • A revizor • A köpönyeg • Anna Karenina • Iván Iljics halála • Bűn és bűnhődés • A 6-os számú kórterem • Sirály • Három nővér • Ványa bácsi • Nóra • Vadkacsa • Beszterce ostroma • Szent Péter esernyője • A Noszty fiú esete Tóth Marival • Rokonok • Úri muri • Az Isten háta mögött • Pacsirta • Édes Anna
Ismeretlen szerző - A családsegítés elmélete és gyakorlata
A szöveggyűjtemény a családokkal végzett gyógyító-segítő, a problémamegoldás irányába ható tevékenységek és beavatkozások átfogó rendszerezése. Hiánypótló munka, érdeklődésre tarthat számot nem csupán a felsőfokú humánszolgáltatási képzésben részt vevő hallgatók, de a már végzett pszichológus, szociális munkás, gyógypedagógus, szociálpedagógus, pedagógus, mediátor és más, a családokkal közvetlenül kapcsolatba kerülő segítő szakemberek számára is.
Ismeretlen szerző - Alkalmazott közgazdaságtan tankönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Écsy Zoltán - Gyógyszertan
95 oldalas tankönyv, egészségügyi szakközépiskolák, és szakiskolák tankönyve a medicina tankönyvkiadótól.
Katona Ágnes - Urbán Gabriella - Írás- és grafológiatörténet
A 134 oldal terjedelmű tankönyv nélkülözhetetlen kelléke a grafológus és írásanalitika képzéseknek. Az új, külföldi írásnormákkal és vizsgálati módszerekkel is kiegészített változata mindenkinek ajánlott aki szeretné megismerni az írásanalízis történetét.
Nagy Károly - Nemzetközi jog
Tankönyv, a nemzetközi jog teljes anyagának bemutatása törekszik.
Bajtai Zsigmond - Krisztus tanúi a történelemben
Bajtai Zsigmond apátplébános annak idején Salgó János név alatt tette közzé Rómában a "Krisztus tanúi a történelemben" című művét, amely fiatalok között nagy sikert aratott. A közvetlen hangú és tárgyszerű feldogozás elismerést nyert a hitoktatók körében.Az új kiadás hiányt pótol.
Filla István - Történelem az általános iskola 5. osztálya számára
Történelem az általános iskola 5. osztálya számára.
Nemere István - Mária Teréziától Ferenc Józsefig
A „Magyar történelem. Alternatív tankönyv az általános iskoláknak” (5-8. oszt.) célja nem az, hogy helyettesítse a hivatalos tankönyveket. Nemere István, ahogyan azt a felnőtteknek is tette számos művében - például az 1400 oldalas Magyarország történetében - megmutatja azt a másik történelmet, amelyről ritkán, vagy soha nem esik szó az iskolai oktatásban. Ma ugyan már sokoldalú, érdekes módon is oktatják ezt a tantárgyat az általános iskolákban, de aki nem olvassa hozzájuk az „alternatívokat”, nem fog értesülni arról, hogy a hősök sem voltak makulátlanok, a viszonyok sem ideálisak, a forradalmak se tiszták, a magyar nép se bölcs és jóságos. Megtudhatja, hogyan éltek az emberek ezeregyszáz év alatt, mi volt a nagy események hátterében, kik irányították a folyamatokat a valóságban. A kétféle tankönyv együtt adhat igazi ismereteket. Az alternatívok ráadásul izgalmasak és a mai diákokhoz közelálló nyelven mesélik el, mi történt velünk az utóbbi másfél ezer évben.