Nóra felső-középosztálybeli, középkorú nő, fiatalabbra lecserélt feleség, aki anno a jó házasságért feladta ígéretes karrierét. Az egész életét a férje köré építette fel, és csak a válás után szembesül azzal, hogy amíg ő az aranykalitkában üldögélt, a világ odakint teljesen megváltozott. A férj cégeken keresztül kiment minden pénzt a közösből, a lánya Londonba költözik, Nóra teljesen magára marad. Nem kap munkát, és a férfiak is úgy néznek át rajta, mint az ablaküvegen. Igazságtalan harc megvívására kényszerül az idő ellen, hiszen társadalmunkban az évek múlásához leértékelődés társul. Az öregedéssel együtt járó elmagányosodás pedig mint a nátha vagy az influenza az élet természetesnek elfogadott velejárójaként van jelen az életünkben.
Azonnal új társat kezd keresni, ismerkedős oldalon regisztrál, megalázó helyzeteknek kitéve magát, amelyeket a fiatal nőkre vadászó, macsó férfiaktól kell elszenvednie. Talajvesztett és elkeseredett, úgy érzi, minden azt üzengeti, törődjön bele, hogy mindennek vége, és kezdje el a visszaszámlálást.
Mígnem egy reggel arra ébred, hogy…
Nóra történetéhez hasonlók nap, mint nap százával keresztezik utunkat, ám az övé attól lesz iránymutató, hogy felismeri: az életkor nem az élet egyre meredekebb és egyre síkosabb lejtője, hanem lehet akár a felemelkedés természetes folyamata is. Csupán a döntésen múlik, melyik irány érvényesül.
Kapcsolódó könyvek
Ferenczik Adrienne - Napfényes Riviéra
Lehetséges, hogy egyetlen véletlen, egy titokzatos vörös hajú nő megjelenése tönkretesz mindent, amit férfi és nő felépített? Vagy feledhető a múlt, megbocsátható a hiúságból fakadó gyöngeség, és csakúgy, mint a Napfényes Riviéra című szappanoperában, végül ki-ki azt kapja, amit megérdemel? Ferenczik Adrienne cementszürke és álságos hétköznapjainkkal, gyakran életfogytig kergetett illúzióinkkal szembesít ebben a könyvben, méghozzá a kegyetlenségig szórakoztatóan. Ehhez, persze, drámai alaphelyzet is kell, de abból az élet mindig eleget produkál. Esetünkben a kisváros lakóparkjában egy tragikus baleset miatt megüresedik egy családi ház. Aztán megérkezik az új lakó, és ezzel felbolydul a lakópark élete. Megelevenedik a múlt, felszínre törnek a régi emlékek, az egyik házba a félelem, a másikba a gyűlölet költözik be, a harmadikból pedig még az öröknek hitt szerelem is elillanhat.
Inkei Bence - Mirelit
Mi lenne, ha az ember a rázúduló problémáival való szembenézés helyett inkább hibernáltatná magát? Inkei Bence ezzel a gondolattal játszik el Mirelit című fontos generációs regényében. Én vele vagyok, az biztos, mármint Gömöri Gergellyel, a történet(ek) elbeszélőjével – elhagyja a nője, magányba zuhan, tanácstalanul téblábol, gondolkodik... és, tudtán kívül, nevettet. Tény, hogy többet nevetünk rajta, mint vele, de nem baj, elvégre mi vagyunk az olvasók, szórakozni akarunk. És a szerző gondoskodik is róla, hogy szórakozzunk...(Maros András)
"Időről-időre azt hiszem, hogy ezeket az érzéseket már végleg leküzdöttem, de valahogy mindig visszajönnek. Különösen szép, hogy mint azt nem sokkal később megállapítom, erre pont az egykori Kelet-Berlin területén kell rájönnöm. Zsófinak persze nyilván nincsenek ilyen komplexusai. Ő már nem volt úttörő, nem állították félre a Skodájukat a svájci-nyugatnémet határon, és nem érezte azt egyetlen osztrák élelmiszerboltban sem, hogy ez itt maga a Paradicsom."
Kincses Marcell - Coming out könyv
A Coming out könyvben olyan utazásra hívja Kincses Marcell az Olvasót, amelyben igazi meglepetésekre készülhetünk. Írásában nem csak önmagához lép közel, amikor feleleveníti gyermekkorát, küzdelmeit tinédzserként, de az Olvasót is magával rántja, alaposan megmerülünk, és cseppet sem bánjuk. Impulzivitással, szenvedéllyel és szeretettel átitatott lapok ezek, melyek mindegyikéhez harc kötődik, méghozzá győztes harc. A szerző különleges képességgel szól valóban mindenkihez, akihez előszavát intézi: a meleg közösséghez, a hívő keresztényekhez, és a melegek környezetét alkotó családi, baráti körhöz is. Marcellnek mély és sokrétű mondanivalója van, és olyan nyelvezetet talált üzenete átadására, amiért lehetetlen nem megszeretni őt, mintha velünk nőtt volna fel, barátunk, társunk lenne. Hiteles, sebezhető és bátor önfeltárulkozásnak lehetünk tanúi, amelyben azt érezzük: minket is tanít és inspirál, szelíden vezet egy útra, rácsodálkozunk, hogy így is lehet. Le sem tagadhatná lelkész identitását, süt belőle, hogy az Isten bizalmasa ő. A könyv másik ereje a korrajz jellege. Egy pesti srácot ismerünk meg, aki a mi magyar társadalmunkban él, és reflektál arra, amit tapasztal. Elhisszük neki, hogy itt, köztünk nőtt fel. Marcell időszerű társadalom-kritikától sem riad vissza és tükröt tart politikusnak, melegnek, kereszténynek egyaránt. Kétségtelen, van feladat, és a könyv végére érve csak egy dolgot sajnálunk: hogy nem hamarabb írta meg. Nagyon itt volt már az ideje.
Gyöngyösi Zoltán - Ez rettenetes
Bemegy az irodalombarát a boltba, és közli, hogy csókolom, egy modern, könnyed hullámhosszú, önéletrajzi jellegű magándráma kellene, valami honi, poszt-szocreál, ami Budapesten játszódik (e város határain kívül nincs élet), a szerző lehetőleg legyen fiatal, min. 20, max. 37 továbbá komplex személyiségű és egyben kissé tudathasadásos, olyan, aki nem ért el sok mindent az életben, azonban mégsem veszi túl komolyan a kudarcait, mert állapota csak magának köszönhető, meg azoknak az ütődötteknek...
...akik közégyűltek, ő ugyanis élhetetlen és hisz valamiben, ami nem ebbe a világba való ezért aztán felpofozza múltjának és jelenének oszloposabb tagjait, különösen minden baja forrásait: a nőket, közben önmagába is belerúg párszor hátulról, és nem is kell ide egy összefüggő történet, mert manapság az életképek egyvelege a leghatásosabb, ahol legfeljebb két oldalt borít be egy sztori, a végén csattanóval, egyébként meg az egész legyen pozitív hangvételű, bizalomgerjesztő, annak jelzéseként, hogy ezt lehetne még folytatni, hátha kiadják a második kötetet is. Szóval, tetszik tudni ajánlani valami effélét?
Hogyne, kedves olvasó. Itt van például ez...
Sigmond István - Varjúszerenád
A Varjúszerenád egy félelmetes nyelvi érzékkel megírt szürreális pusztulástörténet, amely az expresszionista vizualitás eszközeivel és a kifinomult, szimultán regénytechnikával építi fel a maga démoni világát, kimérten, precízen, minduntalan elbizonytalanítva az olvasót, hogy mikor melyik regényszegmentumban van, mert a narratív síkok és a megszakított történet részei szinte észrevétlenül fonódnak össze, és akadálytalanul lendítik tovább az olvasás menetét.
Egy faluban kiszáradnak a kutak, elapad minden víz, és csak a távoli erdőkön túlról hozni, ott viszont farkasok és üldöző lovasok csapnak le minden vízszerzéssel próbálkozó emberre. Átok ül a falun, és csak egyetlen ember tehet valamit, a narrátor apja (Apa), aki ért a vízszerzéshez, és tulajdonképpen úgy hajtja uralma alá a falut, hogy mindenki csak tőle kaphat vizet. Nem lehet kihagyni egy sort sem a regényből, mert lehet, hogy éppen abba van az, amit alkalmad van végre megtudni - soha többé nem fog eléd kerülni az alkalom.
Fenákel Judit - Szégyen
A fájdalom a test vagy a lélek betegségének tünete. Mi okozhatja a regény hősének a gerincsérvnél is kínzóbb fizikai szenvedését, amely minden alkalommal fellángol, amikor kezelőorvosával találkozik? Ezt keresi, nyomozza napról napra, kezelésről kezelésre a történet főszereplője. És miközben felelni próbál a szervezete által föltett kérdésre, a múltnak olyan mélyrétegéig jut el, aminek létezéséről eddig egyáltalán nem vett tudomást. Csakhogy, ami egyszer megtörtént az emberrel, azt hiába süllyeszti a tudat küszöbe alá, hiába védekezik ellene jótékony felejtéssel, a megfogalmazás hiányával, a gondolkodás felületességével. Az egyszervolt valóság beépül a szervezetbe, hús, vér és fájdalom lesz belőle. Végül is nincs más hátra: a múltat - mint egy elkövetett, de soha be nem bizonyított bűntényt be kell vallani.
Szántó T. Gábor - Édeshármas
Egy mester, egy tanítvány és egy nő próbálnak kikeveredni életük zsákutcáiból az ezredforduló Budapestjének jellegzetes helyszínein: az Újlipótvárosban, a Duna-parton, divatos bárokban vagy éppen romkocsmákban, a zsidónegyed sikátoraiban.
Hol együtt, hol külön, hol egymást segítve, hol egymás elől menekülve keresik a választ: hogy viseljék el a szerelmet, az életet és a halált?
Keresik a választ: kiléphetnek-e a múlt árnyékából, vagy holtig magukban hordozzák?
Keresik a választ: hogy lehet így élni és szeretni?
Moskát Anita - Bábel fiai
Folyik a munka Bábelben, mert mindenki tudja: aki felhúzza a tornyot, azé a hatalom. Az építkezésnél használt ereklyék, amelyek egy másik világból származnak, kezdik felmondani a szolgálatot, a papság soraiban intrika üti fel a fejét és lázadással fenyeget. A próféta, aki a bábeli egyházat alapította, halott, a torony pedig a mi világunkból szólít magának új látnokot.
Dávid, a korábban festőként dolgozó fiatalember egy ideje látása fokozatos elvesztésével küzd. Zavaros vízióiból megtudja, hogy a torony vette el szeme világát, ezért Bábelbe utazik, de hamarosan belekeveredik az egyházon belüli hatalmi játszmákba. Arzén, a város új főpapja, próbál kitörni édesapja árnyékából, a reformoknak azonban nincs helye ott, ahol vérrel és testrészekkel áldoznak Bábelnek.
A bibliai Bábel történetére alapozott modern és kegyetlen regényben vallás és babona csap össze a racionalitással. Moskát Anita novellái után az elmúlt évtized egyik legizgalmasabb magyar fantasztikus könyvével jelentkezik.
Rakovszky Zsuzsa - Szilánkok
Szilánkok egy ház romjai alól, amely leégett az idő tüzében.
Egy képzeletbeli kisváros Sók az ország nyugati szegletében egy nagyon is valóságos történelmi időszakban a 20. század első negyedében. A kifáradó, viktoriánus századvég lassú tétele után következik a századelő hirtelen gyorsuló allegrója. Ebben a tempót és formát váltó korban játszódik több emlék- és idegszálon a Szilánkok. Árva vagy félárva hősei saját mostoha sorsukat megértve próbálnak új életet kezdeni, de eközben a számukra sok esetben ismeretlen és titkokkal teli múlt folyamatosan meghatározza és behatárolja őket. Némelyikük nyíltan nekimegy ezeknek a határoknak, és forradalmat hirdet a régi renddel és polgári életvilággal szemben. A Szilánkok lenyűgöző és szívbemarkoló regény az apakeresés kudarcairól, a 20. század elejéről, a békeidők zavarairól és az első világháború által felrobbantott tegnap-világ rejtélyes titkairól.
A. O. Esther - Hazatérés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bauer Barbara - Elsuttogom százszor
Éber Zsófi, a harmincas, okos és sikeres műfordító egy nap arra ébred, hogy ki akar szállni a hétköznapok mókuskerekéből. Környezete legnagyobb döbbenetére vidékre költözik, hogy birtokba vegye a nagymamájától örökölt, mesébe illő házat. A titokzatos Nagyi azonban, akiről faluszerte azt suttogták, boszorkány, mást is tartogat unokája számára. Zsófi körül egyre sokasodnak a megmagyarázhatatlan események és a véletlen egybeesések. Mintha a ház vagy valaki más? üzenni akarna neki. Vajon mit jelentenek a különös dátumok a nagypapa fényképének hátoldalán? Mi minden rejtőzhet az ódon, sokrekeszű szekreterben? Kinek a horoszkópját őrizgette féltett kincsként a Nagyi és miért?
BAUER BARBARA generációkon átívelő regénye arra keresi a választ, honnan jövünk, és milyen terheket halmoztak ránk felmenőink. Talán nem is tudunk róluk, mégis egy életen át cipeljük őket? Vagy elég bátrak vagyunk ahhoz, hogy megszabaduljunk a kéretlen útravalóktól? Mialatt Zsófit mindinkább magába szippantja nagymamája naplója, melynek lapjain egy időtlen szerelem felemelő és szívszorító története bontakozik ki, saját sorsa is gyökeres fordulatot vesz egy férfi váratlan felbukkanásával. Nagyon úgy fest, hogy Szoboszlai András az igazi de lehet, hogy egy kicsit még annál is több. Mielőtt közös jövőjük tervezgetésébe vágnának, szembe kell nézniük saját múltjukkal, és kiderül, hogy történetük szálai a felszín alatt szorosabban fonódnak össze, mint azt bármelyikük is gondolta volna.
Makk Attila - Kóbor a seregben
Ahogy magunkra maradtunk, elővettem Kóbort:
- Hová lettek Nagyfranc zubbonyáról a gombok?
- Lerágtam róla.
- Tudod, mit kapott azért, hogy reggeli sorakozón gomb nélkül jelent meg? Nem engedik hazautazni szombaton.
- Megérdemli - felelte dacosan a kutya mindig bántja Börcsököt. Alattomosan bántja, Börcsök nem tud védekezni.
-És az nem alattomosság, amit te csinálsz? Nagyfranc biztosan sejti, hogy te haraptad le a gombjait, de nem tudja rád bizonyítani...
- Alattomos embernek alattomos kutya.
- Te sároztad össze a bakancsát is...
- Én sároztam össze - vallotta be Kóbor a legkisebb megbánást sem mutatva.
- És nem szóltál neki, hogy rendetlen az ágya...
- Nem volt rendetlen. Én gyűrtem össze neki...
- Kóbor, ez aljasság! - fakadtam ki. - Hogy tehetsz ilyet! Nem gondolod...
-Aljas embernek aljas kutya... - vágott közbe Kóbor. Nem tudtam meggyőzni, azt hiszem, inkább ő győzött meg engem. De hát ezt mégsem engedhettem meg, megpróbáltam az érzelmeire hatni.
Izolde Johannsen - Anglia
Ahogy a történelmet még soha nem olvastad. Ókor, középkor, újkor egymást követő évszázadok, az idő forgatagában. Birodalmak, uralkodók, országok születnek és omlanak össze, miközben nem mindennapi hősünk átéli a letűnt idő feledhetetlen eseményeit.
Anglia. A kényszerű száműzetés helyszíne. A tengeren ismeretlen erők közelednek. A békés napoknak vége. A keresztény világ megismeri a kard és a lánc fogalmát. Mi vár még az ezeréves vámpírra? Mi adhatja vissza létezése értelmét? A partmenti szél talán elfújja végre az örökös magányt.
Okváth Anna - Más állapotok
Egyedül nem megy?
Mit teszel, ha egy nap szembesülsz a benned ketyegő biológiai vekker sürgetésével, ám reménytelenül szingli vagy?
Léna önálló fiatal nő, családi állapota: független, és ezt nem is hajlandó feladni.
Ám vágyik arra, hogy anya legyen.
Tervéhez a véletlen egy apát is a rendelkezésére bocsát – Iványi professzort, régi, rettegett egyetemi tanárát, aki feleségével gyermektelenül él. Megállapodásuk világos: semmi gyengéd érzelem, semmi személyes. Az érintkezés egyetlen célja a kívánt terhesség.
Vajon mihez kezdenek, ha meglepő, más állapotokban találják magukat?
Mennyit ér a becsület, az adott szó? Hol ér véget az értelem, és hol kezdődik az érzelem?
Kepes András - Tövispuszta
Kellő fantáziával a valóság is kitalálható.
Kávéfoltos levelekből, megsárgult, tépett szélű dokumentumokból, elrongyolódott naplókból és felesleges tárgyak szagából próbálom összerakni ezt a történetet. Mindent én gyűjtöttem a behívóparancstól a kitelepítési határozatig és az egymásnak ellentmondó önéletrajzokig, a koronás ezüstkanáltól a tulipános ládáig, a chanuka gyertyatartótól a vásári Krisztus-képig és a felfújható Buddháig. Ahogy elnézem, jó mocskos kis történet lesz, tele vicsorral és könnyes röhögéssel, szerelemmel, gyilkossággal, barátsággal és árulással, fordulatokkal és közhelyekkel. Akár egy szappanopera. Vagy mint a történelmünk. De, azt gondoltam, valakinek el kell mesélnie, hátha az igazság helyett mondogatott és a valóság helyett megélt történetek összeillesztve valósággá válnak.
A könyv egyik hőse én vagyok. Hogy melyik, azt egyelőre nem árulom el. Nagyjából mindegy is. Ne reménykedj, nem fogsz rájönni. Egyes szám harmadik személyben írok magamról, kellő távolságtartással és öngúnnyal, ahogy ilyen esetben elvárható, azontúl persze mély együttérzéssel és önámítással, helyenként önimádattal, ahogy magunkkal bánni szoktunk.
Veszelka Attila - Jet Ski, a husky - Történetek egy nevető kutyáról
Ez itt a gazdám. Folyamatosan vigyorog, erről nem tudtam leszoktatni. Kalandos úton került hozzám, teljesen lepusztult állapotban, ám mostanra kipofásodott...
Esterházy Péter - Harmonia Cælestis
Mintha varázsütésre (fotocella), hangtalanul kinyílik előttünk a mesterien megmunkált kovácsoltvas kapu (1. sz. műremek), s végiglépdelhetünk egy elhagyott, ismerősnek tűnő allén. Az utat porcukorhó borítja (sóőrlemény?), minden léptünk látszik, feltéve, ha van bátorságunk visszapillantani. (Valakik majd kővé dermednek. Mi?)
Súlyos döndülés, a kaput becsukták. (Haydn?)
Megérkeztünk - hová is? Melyik századba? A huszadikból a huszadikba? (Többek közt.)
Vallomásokat olvashatunk az Esterházyakról, a nem-Esterházyakról, vallomásokat Magyarországról, történeteket történelmünkről (fehér foltok: porcukor, porsó, por, hamu, isa).
Sorstörmelékek, sorsőrlemények, mi.
Most lett vége a huszadik századnak.
A. O. Esther - Megbocsátás
Elijah és társai a Halál Angyalának börtönébe kerülnek, ahol Azrael könyörtelen kínzással akarja rávenni őket, hogy fogadják el őt vezérüknek.
Sophiel, Gabriel, Ramodiel, Muriel, Machiel és a két viking király eközben rettegve várják a naplementét, hisz tudják, ahogy a véres korong alábukik, a déróriások elevenen felfalják őket. Mi mást tehetnének, mint hogy imádkoznak? Az egész tömeg egyszerre ismétli Gabriel arkangyal szavait, és csodák csodájára a segítség nem marad el: Valkűrök mentik meg az embereket és az angyalokat. Ezután azt is elárulják, hol rejtőznek a maradék kristálykoponyák, melyek segítségével az angyalok kiszabadíthatják társaikat. A koponyákat a leghátborzongatóbb helyeken őrzik, kígyókkal, medvékkel, sárkánnyal kell megküzdeniük értük. Megannyi lélekvesztő út, megannyi veszély leselkedik rájuk, miközben csendben szárnyait bontogatja a szerelem.
Eközben Elijah csak nem hajt fejet Azrael előtt, így az cselhez folyamodik. Tudja jól, csakis egy módon törheti meg a vezért, ha Sophielt használja fel ellene. Miközben a féltékenység, a gyűlölet és a békétlenség tetőfokára hág a régen testvérként élő angyalok között, Arshamon démoni serege is rájuk támad a túlvilági kincsek reményében. A démonokkal szemben egyetlen esélyük marad, ha összefognak. Vajon képesek lesznek rá, hogy vállvetve harcoljanak?
Van-e olyan bűn, ami nem megbocsátható? Van-e olyan seb, amit soha nem gyógyít be a szerelem? Vajon eltörölhető-e a föld színéről a gonosz?
Bodor Ádám - Sinistra körzet
Valahol a Kárpátok hegyláncai közt - mellékesen szólva: Európa közepén - egy velejéig irracionális világban játszódik Bodor Ádám regénye. Hősei egy bornírt társadalom foglyai - s ezenközben az öröklét számkivetettjei. Életük már-már civilizáción inneni, életviszonyaik tökéletesen szervezetlenek, tehát rendőrileg szükségképpen túlszervezettek, mindennapjaik a totális működésképtelenség szüntelen tudomásulvételével és megindító kijátszásával múlnak. Andrej Bodor a történetek elbeszélője és elszenvedője, hol alanya, hol tárgya tehát, papírjaitól és nevétől is megfosztatik, mikor megérkezik Dobrin "City"-be, a számára kijelölt lakhelyre, hogy fölkeresse nevelt fiát. Ami a regény szereplőivel és körülöttük történik, érthetetlen és borzalmas, mindazonáltal megérthető és körülményeik értelmezésével tökéletesen logikus, ami a legborzalmasabb, az történik a legtermészetesebben, leglogikusabban. S hogy ezt így érezzük, az Bodor Ádám rendkívüli írói-művészi erejének, ábrázolása pontosságának köszönhető, aminek révén fizikai és metafizikai, reális és irreális mintha nem is fogalmi ellentétpárok lennének, hanem a hiányokkal jelzett teljesség oszthatatlanságának egymásba érő, egymásba játszó felületei. Mert itt olyan világot kellett megmutatni, amelyből mindenki a maga módján menekül: külföldre (Andrej vagy Géza Hutira), halálba (Béla Bundasian), magányba (Géza Kökény) vagy a lefokozott, animális létbe, hogy ami nem embernek való, azt ne kelljen emberi öntudattal elviselni.
Andrew Faludy - Apámat nem láttátok?
Faludy András (Andrew Faludy) - a népszerű magyar író, költő, műfordító Faludy György Angliában élő fia - fanyar humorral meséli el nem mindennapi gyermekkorát. Kötetünk számos aspektusból is érdekes. Az Apámat nem láttátok? első megközelítésben egy az édesanyját 1963-ban, 9 évesen elvesztő kisfiúból felnőtté váló férfi története. Másrészt egy olyan ember regényét olvashatjuk, aki a XX. század egyik legkalandosabb sorsú magyar írójának gyermekeként élte át a 60-as 70-es évek önmagában is regénybe illő időszakát. A kézenfekvően adódó harmadik réteg a páratlan sorsú apa és a kezdetben nehezen tájékozódó fiú kapcsolatának - pontosabban szólva az igazi kapcsolat hiányának - kevéssé szokványos története.