A grafikai tervezés kézikönyve átfogó képet ad arról a szerteágazó tudásanyagról, amelyet a tervezőgrafikusoknak feltétlenül ismerniük kell a mindennapok kihívásainak sikeres megoldásához. A kötetben ötletek és példák százai teszik szemléletesebbé azokat az alapelveket, amelyek a hatékony tervezői munkához elengedhetetlenek.
Az angol nyelven először hét éve megjelent, azóta töretlen sikerű könyv átdolgozott, kibővített második kiadása részletesen foglalkozik az oldaltervezés kompozíciós szempontjaival, a képek és illusztrációk alkalmazásának kérdéseivel, a színhasználattal, a tipográfiával, valamint az észlelés, történetmesélés és értelmezés vizuális aspektusaival; illetve azzal, hogy miként gyúrhatjuk mindezeket egybe a hatásos kommunikáció érdekében.
A könyv azon túl, hogy minden eddiginél alaposabban tárgyalja a grafikai tervezés alapelveit, azt is bemutatja, hogyan szeghetjük meg a szabályokat anélkül, hogy az a kommunikáció kárára válna vagy összezavarná a befogadót.
Értékelések 5.0/5 - 1 értékelés alapján
Kapcsolódó könyvek
Drew de Soto - Know Your Onions - Graphic Design
This book is practical and immediate, without being condescending or overly technical. It is like having a graphic design mentor who will help you come up with ideas, develop your concepts, and implement them in a way that is engaging and humorous. It gives readers the experience and ability that normally comes from years of on-the-job training. All of the essential techniques of graphic design and its digital implementation are covered. Read this book and gain 25 years’ experience in how to think like a creative, act like a businessman and design like a god. This book is designed like a notebook, with all the authors’ tips and knowledge already inside. However, it also includes blank pages that allow the user to personalize this reference book with specific notes that are relevant to his or her studio, suppliers or clients.
Drew de Soto - Know Your Onions - Web Design
This book sets out the principles and practices of web design. It will help you understand what underpins web structure, design conventions and best practice. It touches on almost every subject and gives you a complete overview and understanding to deliver outstanding web design, leaving you to discover the areas you would like to specialise in and go on to build on these firm foundations. This book is design focused, you will not find one line of code. It takes you through creative thinking, questioning the brief, information architecture, navigation structures, front-end design, dealing with clients and best practice for file management. Unlike a typical how to manual, the style is light, chatty and more like having a conversation with a bloke who knows his stuff. If you want to master great website design and build process, and understand what makes them work, then this book is for you.
Ellen Lupton - Thinking With Type
Our all time best selling book is now available in a revised and expanded second edition. Thinking with Type is the definitive guide to using typography in visual communication, from the printed page to the computer screen. This revised edition includes forty-eight pages of new content, including the latest information on style sheets for print and the web, the use of ornaments and captions, lining and non-lining numerals, the use of small caps and enlarged capitals, as well as information on captions, font licensing, mixing typefaces, and hand lettering. Throughout the book, visual examples showhow to be inventive within systems of typographic form-what the rules are and how to break them. Thinking with Type is a type book for everyone: designers, writers, editors, students, and anyone else who works with words. The popular online companion to Thinking with Type (www.thinkingwithtype.com) has been revised to reflect the new material in the second edition.
Ismeretlen szerző - 1000 kereskedelmi grafika
A könyvben bemutatott 1000 példa kereskedelmi egységek arculatával, grafikai megjelenésének elemeivel ismertet meg. A fotók segítségével reklám- és egyéb nyomtatott anyagok, csomagolások, feliratok és jelrendszerek, portálok és belső terek kialakítását vehetjük szemügyre.
Ismeretlen szerző - Type on Screen
The long awaited follow-up to our all-time bestseller Thinking with Type is here. Type on Screen is the definitive guide to using classic typographic concepts of form and structure to make dynamic compositions for screen-based applications. Covering a broad range of technologies-from electronic publications and websites to videos and mobile devices-this hands-on primer presents the latest information available to help designers make critical creative decisions, including how to choose typefaces for the screen, how to style beautiful, functional text and navigation, how to apply principles of animation to text and how to generate new forms and experiences with code-based operations. Type on Screen is an essential design tool for anyone seeking clear and focused guidance about typography for the digital age.
Ismeretlen szerző - Adobe Photoshop CS4
Az Adobe Photoshop CS4 - Tanfolyam a könyvben tizennégy leckéje az Adobe Photoshop, a világ legnépszerűbb képszerkesztő szoftverének technikáit veszi sorra. Megtanulhatjuk, hogyan retusáljunk digitális fényképeket, hogyan dolgozzunk a rétegekkel és a maszkokkal, megismerjük a kezelőfelületet, a képernyőre és nyomtatásra szánt képek előállításának módszereit, és felfedezzük az alkalmazás újdonságait. Tippek, extra gyakorlatok és lépésről lépésre haladó leckék segítenek abban, hogy még hatékonyabban használjuk a Photoshopot.
Mire van szükségünk a könyv használatához?
Az Adobe Photoshop CS4 szoftver Windows vagy Mac OS alatti verziójára (a könyv melléklete nem tartalmazza a szoftvert).
Tanuljuk meg, hogyan javítsuk digitális fényképeink hibáit és miként tegyük őket tökéletesebbé, miként készítsünk fényképmontázsokat, hogyan módosítsuk perspektivikus képeinket, és miként készítsük elő azokat internetes vagy nyomdai felhasználásra. Több kép egyesítésével mélységélességet adhatunk fotóinknak, és kipróbálhatjuk az Adobe Photoshop CS4 Extended új 3D funkcióit is.
Kiki Eldridge - 1000 táska, tasak, cédula és címke
Végre egy könyv, ahol egy helyen látható 1000 válogatott táska, tasak, Cédula és Címke. A könyv friss, eredeti ötleteket és számtalan alkalmazási módot tár elénk könnyen áttekinthető formában. A termékeket bemutató képanyag önmagáért beszél - a lényegretörő fotók pezsdítően hatnak kreativitásunkra. Könnyedén tallózhatunk a világ minden tájáról összegyűjtött izgalmas alkotások között, ihletet meríthetünk a stílusok kavalkádjából. A kötet inspirálta ötletek segítenek olyan grafikai tervek létrehozásában, amelyeken keresztül ügyfeleink termékeire is bizonyosan felfigyelnek majd, és ami még fontosabb: emlékezni fognak rájuk.
Kőhalmi Éva - Kőhalmi Mariann Tünde - Photoshop CS4
Az Adobe Photoshop talán a világ legnépszerűbb képszerkesztő alkalmazása, alapvető eszköze fényképészeknek, tervezőgrafikusoknak, kiadványszerkesztőknek, web-designereknek, s mindenkinek aki digitális képekkel dolgozik, akár amatőr akár professzionális szinten. A szoftver jelenleg két változatban kapható, az Adobe Photoshop CS4 a korábbi verziók hagyományait követve biztosítja a fotósok, grafikusok, webes tervezők számára nélkülözhetetlen képalkotási, szerkesztő és korrekciós eszközöket, számos új illetve továbbfejlesztett funkcióval kiegészítve. Az Adobe Photoshop CS4 Extended változat emellett speciális kiegészítéseket is tartalmaz, melyek főként filmes és multimédiás szakemberek, 3D modellekkel és animációkkal foglalkozó grafikusok, s a mérnöki és tudományos területeken dolgozók munkáját segítik. Könyvünk az Adobe Photoshop CS4 alap és extended változatában is megtalálható eszközöket és funkciókat ismerteti részletesen, bevezeti az olvasót a Photoshop CS4 alkalmazás használatába a kezdőtől a középhaladó szintig. A mű két részre tagolódik: elméleti részre, mely 18 fejezetre osztva, minden lényeges információt tartalmaz a program működéséről; és gyakorlati trükkökre, melyek ötleteket adnak a különböző eszközök és funkciók együttes alkalmazására. A könyv anyagának feldolgozását a szöveget kiegészítő csaknem 1000 ábra és illusztráció, színes táblák, illetve a DVD mellékletről elérhető kép- és munkafájlok segítik. A Photoshop CS4 alkalmazás Windows és Macintosh platformon szinte ugyanúgy használható, a könyvben leírt eszközök és műveletek mindkét rendszernél hasonlóképpen működnek. Apróbb különbségek az operációs rendszerek eltéréseiből adódóan elsősorban a kezelőfelület grafikus megjelenésében, és a funkcióbillentyűk használatában vannak. Könyvünkben a Photoshop CS4 programot a Windows változat alapján mutatjuk be, a Macintosh verzióra vonatkozó eltéréseket az első fejezetben foglaljuk össze röviden. Kiadványunkban az eszközök, a menük, a parancsok elnevezéseit angolul és magyarul is feltüntettük, így a könyv anyaga kényelmesen használható a szoftver nemzetközi angol (International English/ IE) és lokalizált magyar (HU) változatához is.
Alice Twemlow - Mire jó a grafikai tervezés?
A könyv a grafikai tervezés céljának, mibenlétének kérdéseit boncolgatja, miközben bemutatja egyre szerteágazóbb részterületeit. Milyen tendenciák jellemzik és milyen külső hatások befolyásolják a tervezés folyamatát? Milyen irányba terjeszthetik ki tevékenységüket a grafikusok? Mi jelentheti számukra a továbblépési lehetőséget, a kitörési pontot?
A képekkel bőségesen illusztrált kötetben tucatnyi sommás vagy éppen filozofikus hitvallás enged bepillantást a tervezőgrafikusok lelkivilágába és gondolataiba, kiegészítve a több mint 120 oldalon sorakozó kortárs tervezői portfóliókat.
Matthew Linderman - Jason Fried - Defensive Design for the Web
Let's admit it: Things will go wrong online. No matter how carefully you design a site, no matter how much testing you do, customers still encounter problems. So how do you handle these inevitable breakdowns? With defensive design. In this book, the experts at 37signals (whose clients include Microsoft, Qwest, Monster.com, and Clear Channel) will show you how. Defensive design is like defensive driving brought to the Web. The same way drivers must always be on the lookout for slick roads, reckless drivers, and other dangerous scenarios, site builders must constantly search for trouble spots that cause visitors confusion and frustration. Good site defense can make or break the customer experience. In these pages, you'll see hundreds of real-world examples from companies like Amazon, Google, and Yahoo that show the right (and wrong) ways to get defensive. You'll learn 40 guidelines to prevent errors and rescue customers if a breakdown occurs. You'll also explore how to evaluate your own site's defensive design and improve it over the long term. This book is a must read for designers, programmers, copywriters, and any other site decision-makers who want to increase usability and customer satisfaction.
Elaine Weinmann - Peter Lourekas - Adobe Photoshop CS4
Akár kezdők vagyunk, akár már régóta ismerjük a Photoshopot, élvezni fogjuk a legújabb, CS4 verzió rugalmasságát és lehetőségeit. Minden elképzelésünket valóra válthatjuk. Rétegeket, szövegeket, maszkokat, animációs képkockákat, rétegszedőket, színtárakat, munkagörbéket stb. szerkeszthetünk és törölhetünk. Visszavonhatunk szerkesztési lépéseket. Színeket, mintázatokat és színátmeneteket alkalmazhatunk a szerkeszthető és eltávolítható kitöltési rétegeken, tucatnyi korrekciós parancsot adhatunk ki a korrekciós rétegeken keresztül, valamint szerkeszthető és eltávolítható rétegeffektusokat rakhatunk képeinkre. Retusálhatjuk a kép egy részét manuálisan, majd az eredményt egy újabb rétegre küldhetjük. Mondanunk sem kell, hogy ha egy parancsot kompromisszumok nélkül, a fájl végleges megváltoztatása nélkül is elvégezhetünk, akkor azt a módszert feltétlenül bemutatjuk. Megismertet a Bridge és a Camera Raw használatával is. A könyv több mint 1000 SZÍNES ábrával, illusztrációval könnyűvé és élvezetessé teszi a szoftver használatának elsajátítását. Főbb témakörök: Színkezelés, Fájlkezelés, Bridge, Munkaterületek, Panelek, Képek tájolása, méretre szabása, Rétegek, rétegstílusok, Kijelölés, Képek egyesítése, Előzmények, Tónuskorrekciók, Színek és keverési módok, Színkorrekciók, Ecsetek, Camera Raw, Expozíció, Újrafókuszálás, Retusálás, Szűrők, Szövegszerkesztés, Színátmenetek, Utolsó simítások, Alkalmazásbeállítások, Nyomtatás.
Ludovic Houplain - Logobook
Signs of our times. This is a monumental logo compilation. The 2009 Academy Award-winning "Animated Short Logorama", heavily based on the use of logos and brands, became the ultimate reference for corporate culture. Conceived by Ludovic Houplain from H5 design studio in Paris, the film tells the story of our times through the products and services that sorround us on a daily basis. The trio who directed it, Francois Alaux, Herve de Crecy, and Ludovic Houplain, conducted an extensive research for over one year, collecting over 40,000 symbols and trademarks that represent our world today. Their monumental archive is the basis of TASCHEN's ultimate reference guide, featuring approximately 7,000 logos organized alphabetically, with information about the designers, year of creation, country, brand, and company. Moreover, the book includes an extensive critical essay on brand culture by French philosopher Gilles Lipovetsky. "Logorama" is a must-have for any designer, student, marketing professionals, and anyone interested in contemporary culture.
Eric Evans - Domain-Driven Design
This book provides a broad framework for making design decisions and a technical vocabulary for discussing domain design. It is a synthesis of widely accepted best practices along with the author's own insights and experiences. Projects facing complex domains can use this framework to approach domain-driven design systematically.
Many people have employed domain-driven design in some form, but it will be made more effective with a systematic approach and a shared vocabulary.
Gavin Ambrose - Paul Harris - Layout - Kiadványtervezés
A Design Alapok sorozat a design kulcsfontosságú területeit mutatja be, esettanulmányokkal, azok kulcskérdéseinek és alapfogalmainak tisztázásával. Tömör leírások, szakmai kitekintések és nagyszerű képanyag segíti az olvasót abban, hogy a tárgyalt témát könnyedén és teljesen megértse.
Anna Gerber - Graphic Design
This is a comprehensive introduction not only to the world most important graphic designers but also a look at various styles, movements and processes. It particularly concentrates on the ideas and contributions of 50 of the world's most influential graphic designers, and at 10 of the major movements in the field and their place in history. The book includes pieces on Eric Gill, Adrian Frutiger and Alphonse Muchta and on topics such as Politics and Propaganda in poster art, Futurism, New Wave and the Digital Age. All in all, this is a compact, easily accessible, quick guide to the field of graphic design.
Ismeretlen szerző - Névjegykártya design
Az angol kiadó névjegykártya designnal foglalkozó sorozatának kilencedik, magyar kiadásban elsőként megjelenő kötete a világ vezető tervezőgrafikusainak keze alól kikerülő legfrissebb és leginnovatívabb munkákat tárja elénk. A referenciaként forgatható album a névjegykártyák számos faját felvonultatja, többek között a tipografáltakat, a formásakat és az interaktívokat. Kiemelten foglalkozik az érdekes elő- és hátoldalakkal, valamint a különleges anyagokkal és grafikai megoldásokkal. A páratlan gyűjtemény számos olyan ötletet és példát mutat be, amelyek révén a grafikusok, a cégvezetők és a vállalatok marketingesei betekintést nyerhetnek a legkülönfélébb ügyfelek arculati és márkaépítési elképzeléseibe.
Susan Weinschenk - 100 dolog amit minden tervezőnek tudnia kell az emberekről
Azért tervezünk, hogy valamilyen választ csiholjunk ki a felhasználókból. Azt szeretnénk, hogy vásároljanak, többet olvassanak, vagy megtegyenek valami mást. Ha a tervezés során nem vagyunk tisztában azzal, mit miért tesznek az emberek, az olyan, mintha térkép nélkül indulnánk egy város felfedezésére: a termék által kiváltott hatás esetleges lesz, zavaros és igen kevéssé hatékony. Ebben a könyvben a tudományos és kutatási eredményeket gyakorlati példákkal ötvöztem, hogy megalkossak egy minden tervező számára nélkülözhetetlen útmutatót. A segítségével képes leszel könnyen használható és vonzó honlapot, alkalmazást vagy más terméket tervezni, amely megfelelően illeszkedik ahhoz, ahogyan a felhasználók gondolkodnak, dolgoznak és játszanak.
Tanuld meg, hogyan teheted hatékonyabbá és egyszerűbben használhatóvá az általad tervezett termékeket! Tudd meg:
- egy oldalon vagy képernyőn mi kelti fel és mi köti le a felhasználók figyelmét?
- mi segít abban, hogy jobban emlékezzünk?
- a központi vagy a perifériális látás a fontosabb?
- hogyan tudod előrejelezni a felhasználók által elkövetett hibákat?
- mekkora lehet az ismerősi körünk létszáma?
- hogyan motiválhatod az embereket, hogy továbblépjenek egy folyamatban?
- milyen sorhosszúságot érdemes használnod?
- egyes betűtípusok valóban jobbak, mint mások?
Mindez csak néhány azok közül a kérdések közül, melyekre a könyvben választ találsz. Fedezd fel te is, mitől indulunk be!
Grip Chicago - 1000 csomagolásdesign
1000 csomagolásdesign A csomagolás a design alapvető üzenetközvetítő eszköze: a formatervezési, grafikai és tipográfiai megoldások hatékonyságát mutatja, ha sikerül elérni, hogy a vásárlók örömmel nyissák ki a pénztárcájukat. A bemutatott látványos csomagolások inspirációként szolgálhatnak további projektekhez is. A kötet oldalai nagyszerű, kategóriájukban kimagasló munkákat vonultatnak fel, amelyek ihletet nyújthatnak arculattervezéshez, a színek alkalmazásához, tipográfiához, kötészeti vagy fotográfiai megoldásokhoz. A könyvben található megszámlálhatatlan apró részlet értékes forrásként szolgál a design berkein belül dolgozóknak, legyen az illető kreatív vagy marketingszakember.
Danny Gregory - An Illustrated Life
Find Insight and Inspiration for Your Creative Life
An artist's journal is packed with sketches and captions; some rough, some polished. The margins sometimes spill over with hurriedly scrawled shopping lists and phone numbers. The cover may be travel-worn and the pages warped from watercolors. Open the book, and raw creativity seeps from each color and line. The intimacy and freedom on its pages are almost like being inside the artist's mind: You get a direct window into risks, lessons, mistakes, and dreams.
The private worlds of these visual journals are exactly what you'll find inside An Illustrated Life. This book offers a sneak peak into the wildly creative imaginations of 50 top illustrators, designers and artists. Included are sketchbook pages from R. Crumb, Chris Ware, James Jean, James Kochalka, and many others. In addition, author Danny Gregory has interviewed each artist and shares their thoughts on living the artistic life through journaling.
Watch artists—through words and images—record the world they see and craft the world as they want it to be. The pages of An Illustrated Life are sometimes startling, sometimes endearing, but always inspiring. Whether you're an illustrator, designer, or simply someone searching for inspiration, these pages will open a whole new world to you.
Luke Wroblewski - Web Form Design
Forms make or break the most crucial online interactions: checkout (commerce), registration (community), data input (participation and sharing), and any task requiring information entry. In Web Form Design, Luke Wroblewski draws on original research, his considerable experience at Yahoo! and eBay, and the perspectives of many of the field's leading designers to show you everything you need to know about designing effective and engaging Web forms.