Kapcsolódó könyvek
Dr. Mohácsy Károly - Irodalom III.
Ezt a könyvet is jó barátnak, útitársnak szántuk, sőt a mindennapi életben eligazító kalauznak is, hiszen a III. osztályos tananyagban olyan kiemelkedően nagy irodalmi alkotások szerepelnek, melyek az emberi lét és a társadalmi-közösségi élet legmélyebb, ma is időszerű filozófiai és erkölcsi kérdéseit érintik.
A „tankönyv" kb. 110 év, az 1830-tól 1942-ig, Móricz Zsigmond haláláig terjedő korszak irodalmáról nyújt képet. Ennek az időszaknak bonyolult, valóságos gazdagságát szeretnénk megmutatni. A világirodalom - s ezen belül a magyar irodalom is - szinte kimeríthetetlen. Ezért a tankönyv csak indítást adhat; a további ismerkedés, újabb kincsek felkutatása és örömteli felfedezése már kinek-kinek a saját egyéni lehetősége. Néhány olvasmánynak szánt fejezettel megpróbáltuk érzékeltetni, hogy milyen sokszínű, változatos, érdekes lehetett az adott időszak művészi-irodalmi élete. Ezeket a fejezeteket azért érdemes elolvasni, mert az itt érintett írókkal nap mint nap találkozik a művelt s művelődni kívánó ember.
A XIX. századi irodalom egy részével már tavaly megismerkedtetek. Az idei évben szereplő írók részben Vörösmarty, Petőfi, Arany és Jókai, részben majd a negyedikes anyagban tanulandó József Attila és Radnóti kortársai voltak. A múlt század történelmi-társadalmi-politikai eseményei, problémái tehát már nem ismeretlenek számotokra. Remélhetőleg ez megkönnyíti a tájékozódást, a tanulást.
Dr. Mohácsy Károly - Vasy Géza - Színes irodalom 12.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény 12.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola negyedik osztálya számára
Móricz Zsigmond - Légy jó mindhalálig
Kafka - Az átváltozás
Bulgakov - Mester és Margarita
Brecht - Kurázsi mama és gyermekei
Márai Sándor - Egy polgár vallomásai
Németh László - Iszony
Orwell - Állatfarm
Beckett - Godot-ra várva
Márquez - Száz év magány
Esterházy Péter - Függő
Bánki István - Forgács Anna - Pála Károly - Irodalom a 9. osztály számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Somos Béla - Szakács Béla - Irodalmi olvasókönyv 10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dobszay Ambrus - Fábiánné Dr. Szenczi Ibolya - Fenyő D. György - Hajas Zsuzsa - Schleicher Imréné - Szíjártó Imre - Trencsényi Borbála - Magyar nyelv és irodalom tankönyv 9. osztály
A szakiskolai kerettantervhez készült tankönyv.
Ismeretlen szerző - 9. évfolyam - Szöveggyűjtemény
Az Irodalmi atlaszkönyvek sorozat a kulturális tradíciót és az új évezredben elkerülhetetlen megújulást ötvözi. Az alapkönyv (tankönyv) a szöveginformatika új útjain jár, amikor vizuálisan strukturált ismeretközlést is alkalmaz a hagyományos fejezetek mellett. A szöveggyűjtemény nem éri be a feldolgozott korszakok művészi dokumentumainak közlésével, hanem a művek későbbi korszakokban keltett visszhangját is hallhatóvá próbálja tenni. A munkafüzet pedig egyszerre segíti a megszerzett ismeretek megszilárdítását és a sikeres érettségihez szükséges készségek kialakítását, majd fejlesztését. Ennek megfelelően szöveggyűjteményünk az antikvitás és a Biblia, a középkor és a reneszánsz, a barokk és a klasszicizmus kiemelkedő műveinek, műrészleteinek közlésén túl más korok szemelvényeinek is teret ad. Írók írókról című fejezete segíti a művek utóéletének tanulmányozását, a szövegek közti kapcsolat (intertextualitás) és a folyton változó befogadói tükröződések (hermeneutika) jelenségeinek megértését.
Dr. Mohácsy Károly - Színes irodalom 11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Fábián Márton - Világirodalom középiskolásoknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Mohácsy Károly - Irodalom - Kiegészítő tankönyv a gimnázium I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kutas Ferenc - Az elbeszéléstől az érettségi dolgozatig
Könyvünk biztosítja a zökkenőmentes átmenetet az általános iskolai fogalmazástanítástól a középiskolai szintű ismeretekig. Az ismeretanyag beosztása, a fogalmazástanítás időbeli elosztása az iskolaszerkezetnek, a tanár ízlésének, a tanulók felkészültségének megfelelően rugalmasan válaszható. A már megszerzett műfaji és szerkesztési ismereteket újabb elemekkel bővíti, majd fokozatosan bontja ki az értekező fogalmazás különböző változatainak ismérveit, gyakoroltatja szerkesztésük módszereit és a szövegalkotás magasabb szintjét. A példaszövegek minőségi skálája széles: a tanulók által megfogalmazott szövegektől vezet az út a szépirodalmi példákon át a tudományos szövegekig.
A segédkönyvhöz tartozó tanári kézikönyv megkönnyíti a tanárok számára a könyv használatát.
Kutas Ferenc - Útmutató Az elbeszéléstől az érettségi dolgozatig című könyv használatához
Tanári kézikönyv _Az elbeszéléstől az érettségi dolgozatig_ című segédkönyvhöz.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény 11.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Madocsai László - Irodalom 9
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Modern magyar irodalom kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz
A középiskolai irodalomoktatás legfontosabb feladatai közé tartozik annak az ízléskultúrának a kialakítása, amely alapját képezheti a jövő olvasónemzedékek befogadói szemléletének. Ma arra törekszünk, hogy ez a szemlélet, mint befogadói készség minél nyitottabb legyen, minél fogékonyabban reagáljon az irodalmi folyamatok szüntelen változásaira és minél szélesebb körben legyen képes megítélni azt, amit új. E cél érdekében szükség van arra, hogy az oktatás a történeti időben a lehető legközelebb kerüljön a mához, a jelen irodalmához, a mai gondolkodás, a mai szemléletformák és megközelítésmódok kérdéseihez. Ugyan régen elmúlt már az az idő, amikor az irodalomtanítás megállt egy klasszikusnak nevezett régmúlt időpontnál s ami utána következett azt kirekesztette a tantárgy köréből. A forgalomban lévő tankönyvek mégis nehezen birkóznak meg avval a feladattal, hogy a kor irodalmi tudata által nagyrabecsült műtípusok, irodalmi irányok, alkotói pályák jelenig tartó ívét is minél többrétűen mutassák be. Ennek az igénynek tesz eleget - vagy tesz az érdekében az eddigieknél legalábbis többet - ez a kiegészítő füzet. A portréfejezeteket elismert irodalomtörténész szakemberek, nagy oktatói gyakorlattal rendelkező tanárok készítették, akik nemcsak azt tudják felmérni, mit kell egy-egy fejezetnek tartalmaznia, hanem azt is, hogy hogyan. Az írók születési rendjében egymás után következő fejezetek világosak, könnyen érhetőek s képesek ara, hogy az érettségi zsúfolt és tanításlélektanilag oly feszült évében is felkeltsék a tanulók érdeklődését.
Pleskó Ilona - Somi Éva - Irodalmi feladatgyűjtemény - A középiskolák I. osztálya számára
Irodalmi feladatgyűjteményünk négy kötete a középiskolai törzsanyag feldolgozására törekszik: a kezdetektől a XVIII. századig; a felvilágosodás és a romantika; a XIX. század magyar és világirodalma; a XX. század magyar és világirodalma. Kiváló segédeszköz minden középiskolás diák számára, de különösen hasznos az érettségire, felvételire készülőknek. Az anyagfeldolgozás alapja: jól megfogalmazott kérdésekre adott rövid, szakszerű válaszok, melyek - feltételezve egy lehetséges tanár-diák dialógust - az önálló, eredményes felkészülést segítik elő. Az elemzésre kiválasztott szépirodalmi művek vizsgálatakor elengedhetetlen a szöveggyűjtemény vagy a kötet használata, hiszen a feladatok ezekhez kapcsolódva irányítják a feldolgozást. Az irodalmi ismeretekhez történelmi és művészettörténeti tudnivalók is kapcsolódnak. Reméljük, igazi segítséget jelentenek a könyvek mindazoknak, akik alaposabban szeretnék megismerni az irodalmat.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény 9.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Középiskolai irodalmi lexikon
A középiskolai diákoknak, egyetemi felvételire készülőknek szóló kézikönyv-sorozat e tagja mindazokat az elméleti ismereteket tartalmazza, amelyek az irodalom értő befogadását elmélyíthetik. Szócikkeket közöl műfajokról, esztétikai, irodalomelméleti, verstani, és stilisztikai fogalmakról, továbbá korszakokról és irányzatokról. Arra is vállalkozik, hogy a középiskolai tananyagban szereplő írók és költők tevékenységét, művészetét egy-egy szócikkben értékelje, jelentőségüket méltassa. A legfontosabb mitológiai alakok is felbukkannak benne, sőt a magyar irodalomban jelentős szerepet játszó intézményeket és folyóiratokat is bemutatja.
A szócikkekben a meghatározások után szükség szerint részletező leírás, példa, idézet és történeti áttekintés olvasható.
A szerzők - valamennyien gyakorló középiskolai tanárok - e könyv összeállításával a fogalmak és életművek újragondolásához is szeretnének hozzájárulni, szerepet vállalva az ideológiai és politikai indíttatású szélsőségek eltüntetésében, a tárgyilagos tankönyvek és közhasznú kézikönyvek megteremtésében.
Dr. Mohácsy Károly - Kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.