Kapcsolódó könyvek
Gábor Péter - Villamos vasutak II.
Az első kötet a vasúti vontatás általános fizikai feltételei, valamint a villamosvasútnak a felsővezetékből és sínvisszavezetésből álló kétsarkú speciális energiaellátó rendszereinek összefoglalása után részletesen ismerteti a villamos vontatómotorok hajtástechnikai jellemzőit és terhelhetőségük fizikai határait. A második kötet a különböző villamos hajtásrendszerű vontatójárművek főüzemi berendezéseivel, valamint vonóerő- és sebesség vezérlésük és villamos fékezésük megoldásaival, főáramköri kapcsolásaival és jelleggörbéikkel foglalkozik. A harmadik kötet a különféle rendszerű villamos vasúti vontatójárművek közös áramellátó berendezéseik szerkezetének és ezek áramköreinek ismertetése után az ilyen járművek – azonos – infrastrukturális berendezései közül irányítástechnikai megoldásaikat, villamos kapcsolókészülékeiket és segédüzemi berendezéseiket tárgyalja.
Gábor Péter - Villamos vasutak I.
Az első kötet a vasúti vontatás általános fizikai feltételei, valamint a villamosvasútnak a felsővezetékből és sínvisszavezetésből álló kétsarkú speciális energiaellátó rendszereinek összefoglalása után részletesen ismerteti a villamos vontatómotorok hajtástechnikai jellemzőit és terhelhetőségük fizikai határait. A második kötet a különböző villamos hajtásrendszerű vontatójárművek főüzemi berendezéseivel, valamint vonóerő- és sebesség vezérlésük és villamos fékezésük megoldásaival, főáramköri kapcsolásaival és jelleggörbéikkel foglalkozik. A harmadik kötet a különféle rendszerű villamos vasúti vontatójárművek közös áramellátó berendezéseik szerkezetének és ezek áramköreinek ismertetése után az ilyen járművek – azonos – infrastrukturális berendezései közül irányítástechnikai megoldásaikat, villamos kapcsolókészülékeiket és segédüzemi berendezéseiket tárgyalja.
Szécsey István - Ganz-MÁVAG motorvonatok
1959. január 1-jén két nagyüzem – a Ganz Vagon- és Gépgyár, valamint a MÁVAG Mozdony- és Gépgyár – egyesítésével létrejött a Ganz-MÁVAG Mozdony-, Vagon- és Gépgyár. Az új gyáróriás a motorkocsik és motorvonatok gyártásánál a „Ganz”, míg a dízel- és villamos mozdonyok építésénél a „MÁVAG” hagyományait folytatta. A vevőkör új országokkal bővült, a Szovjetunió részére pedig korábban elképzelhetetlen mennyiségű dízelmozdony és dízelmotorvonat gyártása kezdődött. 1987. december 31-ig a MÁV mellett Argentína, Brazília, Bulgária, Burma, Csehszlovákia, Egyiptom, Görögország, Jugoszlávia, Kína, Lengyelország, Malajzia, Spanyolország, Szíria, Szovjetunió, Tunézia, Új-Zéland és Uruguay részére gyártott dízel- és villamos motorkocsikat, motorvonatokat. Ugyanekkor dízel-, és villamos mozdonyokat szállítottak a MÁV, a GySEV és hazai iparvállalatok mellett sok külföldi ország számára is. A kötet 275 ábra és 100 táblázat segítségével ismerteti a Ganz-MÁVAG által gyártott vasúti járművek közül a motorkocsikat, motorvonatokat, sínbuszokat, illetve az utódvállalat Ganz-Hunslet Vasúti Járműgyár Rt. által a MÁV részére készített villamos motorvonatokat. Legyen ez a könyv tisztelgés a Ganz-MÁVAG egykori szellemi és fizikai dolgozói előtt, akik munkájukkal megbecsülést és dicsőséget szereztek itthon és külföldön, nemcsak maguknak, hanem Magyarországnak is.
Terplán Sándor - Dieselmotorok vizsgálata
A dieselmotorok korszerű vizsgálatához a szakmérnöknek ismernie kell mindazokat az eszközöket, műszereket, gépeket, berendezéseket, valamint mérési eljárásokat, melyek a tervezéshez, szerkesztéshez, gyártáshoz és ellenőrzéshez, az átadáskor és átvételkor szükségesek, továbbá amelyek nélkülözhetetlenek a kutatás és a fejlesztés során.
A fentiekből is következik, hogy nemcsak a teljes motor, hanem az egyes alkatrészek, szerelési csoportok, szerelvények és segédberendezések vizsgálati módszereinek ismerete is szükséges.
Ismeretlen szerző - Zastava 101, Yugo Skala 101/55, 65
A könyv a Zastava 101, valamint Yugo Skala 101/55, 65 típusú gépkocsik, illetve ezek változatainak karbantartásához, javításához és felújításához nélkülözhetetlen segédeszköz. Autószerelő kisiparosok, vállalkozók és nem utolsósorban az autójukat maguk karbantartó gépkocsi-tulajdonosok számára nyújt segítséget. Ugyancsak hasznos segédlet azok számára is, akik a gépkocsi karbantartására ugyan nem vállalkoznak, csupán csak vezetik a gépkocsit.
Megtalálható a könyvben a gépkocsi karbantartásának és javításának leírása, a lehetséges hibák felsorolása és elhárításuk módja, valamint a részegységeinek szét- és összeszereléséhez, beszabályozásához és javításához szükséges útmutatások.
Ismeretlen szerző - Trabant 601 javítási segédkönyv
A VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau "Trabant" típusú gépjárművei szakértelemmel és nagy gondossággal készülnek. Már a tervezést korszerű szerkesztési elvek alapján végzik. A TRABANT-ot évtizedes gyakorlatú és gazdag tapasztalatú szakemberek készítik a legújabb technológiai eljárások szerint.
Ha a gépjárművet a kezelési útmutató alapján rendszeresen ápoljuk és karbantartjuk, akkor mindenkor üzemkész és üzembiztos lesz.
Ismeretlen szerző - Wartburg 353W javítási segédkönyv
E könyv célja segítséget nyújtani a szakembereknek ahhoz, hogy elvégezhessék a legfontosabb javítási munkákat. Mindenekelőtt meg kell mutatnia, hogy milyen munkáknál elengedhetetlen a célszerszámok használata, és miként kell elvégezni a javításokat, hogy gondos munka mellett mégis a legcsekélyebb legyen a munkaráfordítás.
A karbantartási útmutatásban a javításokat technológiai főjavításként csoportosítottuk. Hogy elkerüljük a leírások szöveges ismétlését, a szövegen belül utalunk azokra az egyes szakaszokra, ahol a témát egyszer már tárgyaltuk. Hogy fontos tájékoztatások ne maradjanak figyelmen kívül, szükséges a megfelelő útmutatások fellapozása a szövegben.
Számos ábra és rajz egészíti ki a karbantartási útmutatásokat. Ezenkívül a könyv segédeszköz a "Wartburg" szerződéses műhelyekben dolgozó szakmai utánpótlás képzésére. A műhelyeknek is érdekük, hogy a járművek állagának megóvása és ezzel élettartamuk növelése a lehető legjobb legyen.
Wiesław Jeżewski - Volkswagen
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hein Werner - Zaporozsec
A könyv célja kettős. Meg kívánja ismertetni Önt az általában "Zaporozsec" néven ismert ZAZ 965A, 966 és 968 típusok speciális tulajdonságaival, hogy a biztonságosabb közlekedés érdekében figyelembe vehesse a konstrukció sajátosságait. Ugyanakkor azt is ismerteti a könyv, hogyan lehet azokat a nagyobb hibákat, amelyeknek oka többnyire az üzemeltetés módjában, valamint az esedékes karbantartás elmulasztásában keresendő, kíméletes vezetéstechnikával, valamint ésszerű megelőző karbantartási, ellenőrző és javítási műveletekkel megőrizni.
A könyv tartalma az üzemeltetési útmutató meghaladja. Közérthetően ismerteti a jármű felépítését, kezelését, karbantartását, ellenőrzését és hasznos javítási tanácsokat ad.
Franz Meissner - Trabant
A növekvő mértékű motorizáció a lakosság életszínvonal-emelkedésének mindenképpen pozitív következménye. Ezzel egyidejűleg azonban a javítóhálózattal szemben támasztott követelmények is nőnek. A javítóüzemek egyre fokozódó terhelése a korlátozott munkáslétszám miatt alig csökkenthető. Emiatt inkább ésszerűsítő intézkedések szükségesek, amelyeknek már a gépjárművek tervezése és szerkezeti kialakítása során el kell kezdődniük. Szükséges a típusválaszték csökkentése, és a javítóüzemekben nagy termelékenységű munkamódszereket kell alkalmazni. Miután ezek a feladatok nyilvánvalóan nem oldhatók meg rövid idő alatt, a javításra várakozás ideje pedig már most is gyakran bosszantó mértékben megnövekedett, ezért ezzel a javítási segédkönyvvel szeretnénk a Trabant-tulajdonosok egy részének segítséget nyújtani. Mindenekelőtt azon Trabant-tulajdonosokhoz fordulunk, akiknek kedvük van ahhoz, hogy a javításokat maguk végezzék el.
Horst Ihling - Így gondozd a Wartburgodat!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Horst Ihling - Wartburg
A növekvő motorizáció és a gépjárművek számának folytonos növekedése nem utolsósorban a politikai és gazdasági fejlődésnek és ezzel együtt a lakosság állandóan növekvő reáljövedelmének a megnyilvánulása. A javítóhálózat kapacitásának bővítése nem tud lépést tartani a motorizáció ütemével. Így a gépkocsi tulajdonosa, vezetője rákényszerül arra, hogy egyre többet foglalkozzon a kocsijával azért, hogy megóvja az értékét. E könyv feladata az, hogy ebben segítséget nyújtson.
Dulovits Jenő - Így fényképezek
Dulovits Jenő (Budapest, 1903 - Budapest, 1972): filmoperatőr, fotóművész, feltaláló. A budapesti tudományegyetemen tanári diplomát szerzett (1927). Középiskolában matematikát tanított. Kimagasló szerepe volt a harmincas évek elején az ellenfényes fényképezés, az ún. magyar stílus kialakításában, amellyel az amatőrök között iskolát teremtett. Képei rendszeresen jelentek meg az Új Idők és más korabeli folyóiratok, képes újságok hasábjain. Tóth Imre mérnökkel közösen kidolgozta a felvétel lágyítására szolgáló ún. Duto előtétlencsét, amely az egész világon elterjedt. Szőts István filmjeinek operatőre volt (Kádár Kata, 1944.) Mint operatőr is felhasználta az ellenfényes fényképezés technikáját. Feltalálta a Duflex kisfilmes fényképezőgépet (1948), amely a legelső tükörreflexes, kisfilmes és vízszintes betekintésű, beugrórekeszes objektívvel működő fényképezőgép. Az első mintapéldányok elkészítésében ő maga is részt vett a Gamma Műveknél.
Eduard Karg - Szabályozástechnika 2. - programozott bevezetés
A könyvben ismertetésre kerülő oktatási rendszer alkalmazott szabályozástechnikával foglalkozik, amelynek gyakorlati hatásosságát elsősorban készüléktechnikai kérdések döntik el. A szabályozástechnika készülékei és berendezései azonban, az alkalmazandó technológiákkal együtt állandóan változnak. Emiatt a jövőre való felkészítés e területen gondokat okoz, mert nehéz megjósolni, hogy milyenek lesznek néhány év múlva a szabályozástechnika készülékei, akár villamos, hidraulikus vagy pneumatikus szabályozókról, ill. szabályozó-berendezésekről van is szó. Így érthető a kívülállók feltételezése, hogy a szabályozástechnika készülékeiről időtállót tanulni és tanítani nem lehet. Ezt alátámasztja a sajtóban vagy a rádióban gyakran hangoztatott vélemény, miszerint mai tudásunk nagy része rövid időn belül feledésbe megy.
Eközben figyelmen kívül marad, hogy összismereteinknek csak egy része avul el. Az emberi tudásnak teljesen időtálló ismeretei is vannak. Ez utóbbi állítás helyessége pl. az Ohm-törvény és az egyszeregy szabályainak időfüggetlenségével támasztható alá. Ugyanez mondható el a szabályozástechnika készülékeinek vonatkozásában is. Így az oktatás egyik feladata az időtálló magnak a kiemelése. Az. ismertetett oktatási rendszer egyik célja éppen ennek a munkának a megkönnyítése.
Ismeretlen szerző - Audi 100
Ha Ön valóban mindent tud autójáról, akkor feltehetően nincs szüksége a Kiméra-könyvek sorozat újabb darabjára, amely az Audi 100-ast mutatja be. De lehet-e mindent tudni egy autóról? Ezt mi magunk sem ígérjük, azt azonban igen, hogy a könyvben, amelyet a kezében tart, olyan hasznos információk gyűjteményét találja, amely hozzásegíti ahhoz, hogy átfogó képet kapjon erről a típusról. Aki tehát többet szeretne tudni arról a négykerekűről, amelynek a volánja mögött ül, illetve meg szeretne vásárolni, lapozzon bele könyvünkbe, melynek stílusa és nyelvezete eltér a műszaki szakkönyvek száraz, pusztán a tényekre és információkra szorítkozó jellegétől.
Tamás György - Polski Fiat 126p
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Wojciech Szenejko - Polski Fiat 125p
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bill Price - Malcolm Rion - Fiat Uno
Ez a könyv a Fiat Uno típusú személygépkocsik gondozásához, javításához és karbantartásához nyújt segítséget. Ennek a kézikönyvnek az anyagát kutatásai alapján az Autodata szakértőgárdája gyűjtötte és írta számos, a témában jártas szakember bevonásával, így a könyv tartalmazza a Fiat Uno javítása során szerzett gyakorlati tapasztalatokat, és praktikus tanácsokat is ad az olvasónak.
A kézikönyv első része az összes Fiat Uno típusú személygépkocsi karbantartási műveleteinket ismertetésével foglalkozik, míg második része a gépkocsik javítását és generáljavítását tárgyalja.
Dabóczi Lajos - Fiat
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hans-Joachim Heinze - Moszkvics
E könyv, immár az ötödik, átdolgozott kiadás. A megelőző kiadásoknál még hatékonyabban igyekszik a Moszkvics-vezetők segítségére lenni. Elsősorban a Moszkvics szerkezeti sajátosságaival ismertet meg, amely a forgalombiztonság növelése érdekében feltétlenül hasznos. Másodsorban bemutatja, hogyan kell a Moszkvicsot ésszerűen gondozni. Harmadsorban megismertet azzal, hogy észlelhetjük a hibákat, hogyan találjuk meg azok okait és hogyan tudjuk saját erőből elhárítani azokat.