Szülővé válni nem is olyan egyszerű! A “Pszichotrükkök 0–3 éves korig” világos, egyértelmű válaszokat ad azokra a kérdésekre, amelyeket a szülők a leggyakrabban feltesznek gyermekeikkel kapcsolatban. Egyszerű, praktikus tanácsokkal és trükkökkel szolgál, hogy megkönnyítse a kisgyermekes családok életét. Ha pedig épp nincs időnk elveszni az egyes témákban, akkor is segít: minden fejezet végén röviden, velősen összefoglalja, mit és hogyan érdemes tennünk.
Suzanne Vallières kanadai pszichológusnő három gyerek édesanyja. 1990 óta foglalkozik gyermekekkel és serdülőkkel pszichoterapeutaként és fejlesztő pedagógusként. 1996 óta ír ismeretterjesztő cikkeket a gyermeknevelésről, emellett televíziós
műsorok rendszeres szakértője is.
Kapcsolódó könyvek
Suzanne Vallières - Pszichotrükkök 9-12 éves korig
Szülőnek lenni néha komoly feladat! Amikor gyermekünk kiskamasz lesz, komoly testi és lelki változások indulnak meg benne. Hogyan alkalmazkodjunk a változásokhoz? Hogyan segítsük gyermekünk fejlődését? A gyerekeink hol gyerekesek, hol felnőttesek. Rohamléptekkel haladnak tovább a felnőtté válás útján. A változékonyságuk, hangulatuk kihat az egész család életére, a feladatunk azonban ugyanaz marad: segítenünk kell nekik, hogy egészségesen fejlődhessenek. A Pszichotrükkök 9-12 éves korig a kiskamaszkor kérdéseit veszi sorra, és ad világos, egyértelmű válaszokat. Suzanne Vallières kanadai pszichológusnő három gyerek édesanyja. 1990 óta foglalkozik gyermekekkel és serdülőkkel pszichoterapeutaként és fejlesztő pedagógusként. 1996 óta ír ismeretterjesztő cikkeket a gyermeknevelésről, emellett televíziós műsorok rendszeres szakértője is.
Suzanne Vallières - Pszichotrükkök 6-9 éves korig
Szülőnek lenni mindig más! Amikor gyermekünk „nagy” lesz, megváltozik a mi életünk is. Egyre önállóbbá válik, és nekünk is biztatnunk kell erre, hiszen nem lehetünk mindig mellette. Az iskolában új elvárásokkal találja szemben magát, és nem mindig könnyű megfelelnie. A leckeírás és a gyakorlás sem megy mindig „simán”. Hogyan segíthetünk gyermekünknek? Mit tehetünk, ha nem szereti az iskolát? Miért nincs barátja? Baj, ha túl élénk, és az is baj, ha túl jó? Csak nem hiperaktív?
A Pszichotrükkök 6-9 éves korig a kisiskolások szüleinek kérdéseire ad világos, egyértelmű válaszokat.
Vekerdy Tamás - A szülő kérdez, a pszichológus válaszol
"Én azt hiszem, hogy az igazán jó válaszok - ha vannak ilyenek - nem a receptek, hanem azok, amelyek tovább kérdeznek és netalán újabb kérdéseket hívnak elő az olvasóban. Mert azt hiszem, hogy a kérdező ember van igazán közel a dolgok áramához, és nem a válaszoló ember, különösen nem az, aki azt hiszi, azt képzeli magáról, hogy ismeri a helyes - netán egyedül helyes - válaszokat."(Vekerdy Tamás)
A kötetben összegyűjtve olvashatjuk a Nők Lapja hasábjain megjelent olvasói levelekre adott szakértői válaszokat.
Adele Faber - Elaine Mazlish - Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje
"Csodálatos szülő voltam, mielőtt gyermekeim születettek volna" - kezdi könyvét az írópáros. Nem éreztük ezt gyakorló szülőként oly sokszor? Elméletben mindig sokkal könnyebben mennek a dolgok, de amikor saját családunkban kell szembenézni a durcás gyerekkel, a hisztivel, a kiabálásokkal, sértődésekkel, akkor megfogadjuk: Holnaptól másképp lesz! Azután kezdődik elölről, mert nem tudjuk, hogyan.
Ez a könyv segít megtanulni:
- hogyan birkózzunk meg gyerekeink csalódásaival, frusztrációival, negatív érzéseivel;
- hogyan mutassuk ki mérgünket anélkül, hogy bántóak lennénk;
- hogyan állítsunk fel határokat úgy, hogy megőrizzük a gyerekek szabadságát;
- mit tegyünk büntetés helyett;
- hogyan oldjunk meg családi vitákat.
Az egész világon hatalmas sikert arató könyv egyszerű, gyakorlatias megoldásokat kínál szülőknek arra, hogyan beszéljenek gyerekeikkel, és hogyan hallgassák meg őket. A szerzők tisztelettel, megértéssel és józan logikával felépített módszereit szülők és szakemberek egyaránt sikerrel alkalmazzák bármilyen korú gyerekeknél. Az életből merített példákkal és kedves grafikákkal egyaránt gazdagon illusztrált könyv segítségével a szülő-gyerek kapcsolat örömtelivé, stresszmentessé, mindkét fél számára eredményesebbé varázsolható.
Vajda Zsuzsanna - Kósa Éva - Neveléslélektan
A könyv átfogóan, teljes keresztmetszetében foglalkozik a felnevelkedés pszichológiai aspektusaival. A nevelés-felnevelkedés folyamata a társadalmi gyakorlat egyik kiemelten fontos része, ezzel összefüggésben a pszichológia gyakran vizsgált, mégis igen kritikus területe. Az egyéni fejlődés és a környezet bonyolult dinamikájában nem könnyű a hatótényezőket elválasztani és elemezni, különösen, mivel kapcsolatuk az egyéni fejlődésben és történetileg is változó. A szerzők célja, hogy a felnevelkedés folyamatát egységben szemléljék, szakítva azzal a korábbi hagyománnyal, amely egymástól függetlenül vizsgálta a nevelés legfontosabb színtereit és intézményeit (a család, az iskola, a tömegtájékoztatás). A nevelés iránt érdeklődők itt egy kötetben találják meg a felnevelkedés összetett, ugyanakkor egymással szoros kapcsolatban álló ágenseit. A szerzők arra is törekedtek, hogy megmutassák, melyek a nevelés és felnevelkedés viszonylag állandó, az ember antropológiai jellegzetességeihez kapcsolódó, illetve a kultúra kontextusába ágyazott, történeti elemei. A kötet alapos és részletes ismertetést tartalmaz a család és az iskola mai jellegzetességeiről, e sajátosságoknak a fejlődésre gyakorolt hatásairól, valamint a globalizált világban egyre fontosabb szerepet játszó elektronikus média (televízió, mobiltelefon, internet) és a nevelés kapcsolatáról.
Ranschburg Jenő - Szülők könyve
"Nevelési hibát kétféle okból követhet el a szülő: saját jellemhibájából adódóan, vagy egyszerűen tudatlanságból – azért, mert téves vagy hiányos információkkal rendelkezik arról, hogyan kell megoldania a problémákat, melyek a családi élet elkerülhetetlen kísérői. A felhalmozott tapasztalatok és kutatási eredmények összefoglalásával azonban lehetőséget adunk – és kell is adnunk – a szülőnek ahhoz, hogy elsajátítsa mindazt, amit a gyermeknevelés nehéz és felelősségteljes munkájához feltétlenül tudnia kell. Miért gondoljuk, hogy az a biológiai érettség, amely a szülővé válás nélkülözhetetlen előfeltétele, nyomban gyermeknevelésre is alkalmassá teszi az embert? A gyermek viselkedésében minden kétséget kizáróan ott van a környezet hatása: a felnőttek, mindenekelőtt a szülők világképe, életfelfogása, nevelési módszerei, melyek a kívánt – vagy éppen azzal ellentétes –irányban, de mindenképpen formálják, alakítják a személyiséget. „Nem Messiás-é minden újszülött? – kérdi Madách Az ember tragédiájában – Fénylő csillag, mely feltűnt a családban…” E könyvvel segítséget szeretnék nyújtani ahhoz, hogy a sok, szeretettel és reménységgel várt újszülöttből – „mely feltűnt a családban…” – egészséges, becsületes és harmonikus ember váljék."
Gary Chapman - Családi összhangzattan
Gary Chapman könyve iránytűt ad a családok kezébe. Saját családi életének buktatóit sem elkendőzve megmutatja, mennyire fontos a szolgálatkészség, a házastársak meghitt kapcsolatának elmélyítése, egymás tisztelete, megbecsülése és bátorítása, és hogyan forrasztja mindezeket egységbe a szeretet kötőanyaga. Haszonnal forgathatják a könyvet mindazok az olvasók, akik meglévő vagy jövendőbeli családjuk összhangját szeretnék megteremteni vagy helyreállítani.
Gary Chapman írása azoknak a könyveknek a sorába illeszkedik, melyet a psziciáter író, dr. Ross Campbell gyermeknevelésről szóló bépszerű művei fémjeleznek. E témában a két szerző alkotótársként is részt vett közös művek létrehozásában. Chapman könyvének különlegessége, hogy a családi élet egészét vizsgálja, és a gyermeknevelés alapkérdéseit a szülők kapcsolatának összefüggésébe ágyazza. A szerző személyes élményei és több évtizedes tanácsadói munkájának tapasztalatai alapján meggyőződéssel vallja, hogy a könyven leírt öt alapelv nélkülözhetetlen az egészséges családi élethez. Jól hasznosítható gyakorlati útmutatásai és tanácsai a harmonikus együttélés művészetének rejtelmeibe kalauzolják az olvasót.
Jan-Uwe Rogge - Korlátok és kételyek
Mit tegyünk, ha egy-egy kritikus helyzetben hibáztunk? Hol húzódik a határ következetesség és büntetés között? Milyen életkortól kezdve érdemes korlátokat felállítani? Nem vezet-e romboló agresszióhoz a túl szoros, illetve a túl laza korlát? Ártanak-e az ijesztő mesefigurák, adjunk-e a gyerek kezébe játék fegyvert? Melyek azok a rítusok, amelyek fogódzót nyújthatnak a kamaszoknak? Segít-e a gyerekeknek a fantáziából merített erő felülkerekedni a hétköznapi élet és az emberi kapcsolatok nehézségein? Miként beszéljünk gyerekünkkel a szexről? Hogyan feleljünk arra a kérdésre, hogy "mi lesz a halál után"?
Kell a gyereknek a korlát című könyvéhez hasonlóan a szerző most is a hétköznapi életből vett történetekkel igyekszik válaszolni, olykor szomorkás, olykor viharos, nemegyszer pedig határozottan mulatságos helyzeteket felvillantva.
Vekerdy Tamás - Jól szeretni
Megismerlek és elfogadlak.
Olyannak, amilyen vagy.
A te teljes világodat.
Aki jól szeret, az megismer és elfogad
saját világát kitágítja a másik felé.
Befogadja őt.
"Ha az embernek olyan szerencséje van, hogy valakit is érdekelni kezd, amit itt vagy ott mondott, leírt, és úgynevezett 'előadásokra' hívják, akkor azt kell átélnie, hogy ezeknek az együttléteknek, legalábbis az ő számára, a hasonlíthatatlanul jobb, felpezsdítőbb, szórakoztatóbb része az, amikor a megjelentek elmondják kérdéseiket, aggályaikat, ellenvetéseiket, egyszóval megnyilatkoznak. Nagyszerű érzés hallani, amikor a négy-ötszáz fős (esetleg nagyobb) hallgatóságból egy kedves nő vagy férfi feláll, és bevilágító erővel mondja el személyes tapasztalatait, személyes példáját, ami megeleveníti az egész együttlétet.
Ebben a könyvben a találkozásoknak ezt a részét, illetve a kérdésekre adott válaszokat találja meg az Olvasó. Nem kérdés-felelet formájában, hanem a kérdéseket, az elmondott eseteket is beledolgozva az egyes témákról szóló részecskékbe. (Így hát szerzőtársak vagyunk – hat-nyolc év néhány száz megszólalójával.)
Míg az előző kötetben, az Érzelmi biztonságban az előadások válogatása jelent meg, itt ezeké a közös beszélgetéseké.
És, igen, ezek a beszélgetések mindig abba az irányba mutattak, hogy miképp is kellene, hogyan is lehetne ezt az együttélést – a gyerekkel és tágabban: egymással - jól csinálni, hogyan is lehetne jól szeretni. Akármerre ágaznak is el az egyes témák, a mélyükben mindig ez a kérdés lapul. Ott húzódik meg, és sokszor felfűti a beszélgetést.
Kicsit szorongok. Vajon ebből a felfűtöttségből sikerül-e itt, a következő lapokon valamit is visszaadni?"
Vekerdy Tamás
Kádár Annamária - Mesepszichológia
Kutatások igazolják, hogy az életben való beválásunk nem csak értelmi képességeinken múlik. Az igazi sikereket és - ami még fontosabb! - a belső harmóniát, az önmagunkkal való elégedettséget csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk felismerni a magunk és mások érzelmeit, kapcsolatokat teremteni, konfliktusokat kezelni, együttműködni, segítséget kérni, vágyainkat késleltetni, kitartani… Vagyis, ha fejlett az érzelmi intelligenciánk.
A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Egyrészt a mesélés sajátos szituációja, bensőséges hangulata adja meg az érzelmi biztonságot, azt a nyugodt, csendes és szeretetteljes légkört, amelyben meg lehet pihenni, el lehet lazulni, a rítust, amivel le lehet zárni egy mozgalmas és eseménydús napot. Ám a kisgyerek a mesehallgatás során nemcsak a szülőre, hanem befelé is figyel, saját vágyainak megfelelő fantáziaképet alkot, ami segíti őt a nap folyamán felgyűlt belső feszültségei, negatív érzései, félelmei feldolgozásában.
Adjuk hát meg neki a lehetőséget arra, hogy az égig érő fa csúcsára kis kanászként felkapaszkodhasson! Annak a gyermeknek, aki mesét hallgatva nő fel, varázspálcája a saját elméje lesz, és képzelete, érzelmi intelligenciája segíti majd a megpróbáltatások közepette.
Hogy miként támogathatjuk őt ebben? Erről írtam ezt a könyvet, mely tíz mesét is tartalmaz egy Lilla nevű kislányról, akinek képzeletbeli barátja, Tündérbogyó segít érzelmi konfliktusainak megoldásában. A mesék 4-9 éves gyerekeknek szólnak, és segítenek a frusztrációk, csalódások elviselésében, a pozitív és negatív érzelmek tudatosításában, a félelmek megszelídítésében, a testvérféltékenység kezelésében, a veszteségek elfogadásában és az önfeledt játékban. A szülőknek elárulom: én voltam az a kislány, aki attól félt, hogy a boszorkány megcsiklandozza a lábát, én vittem haza a kisegeret, utánam jött ki a nagyapám borotvahabos arccal. Tündérbogyó pedig az én belső hangom volt, akit most ebben a formában megszemélyesítettem.
Dr. Kádár Annamária: Pszichológus, egyetemi adjunktus, a Babes-Bolyai Tudományegyetem marosvásárhelyi kirendeltségének vezetője. Diplomamunkájában és doktori disszertációjában több mint ezer, gyermekek által írt mesét vizsgált meg. Dolgozott iskolapszichológusként, jelenleg pedig az óvoda és elemi oktatás pedagógiája szakon tanít. Trénerként rendszeresen tart az érzelmi intelligencia fejlesztését célzó tréningeket. Az Erdély FM rádió Pszichotrillák című műsorának szakértője és társszerkesztője. Többször tartott már előadást a Nyitott Akadémián - kirobbanó temperamentumát, ízes erdélyi beszédét, derűs, szeretetteljes lényét és humánus gondolatait vastapssal jutalmazta a közönség.
Csíkszentmihályi Mihály - Reed Larson - Kamasznak lenni
Hogyan élnek a kamaszok?
Mit gondolnak az iskoláról, a családjukról, a barátaikról?
Mitől félnek és mit szeretnének?
CSÍKSZENTMIHÁLYI MIHÁLY és REED LARSON könyve különleges kutatásra alapozva válaszolja meg ezeket a kérdéseket. 75
véletlenszerűen kiválasztott tizenévest kértek fel, hogy amikor a maguknál hordott csipogóval jeleznek nekik - legyen az bármely
napszak - jegyezzék fel, mire gondolnak, mit csinálnak éppen, hogyan érzik magukat. Az eredmény ez a könyv, amelyben feltárul a kamaszok mindennapi élete, akár az iskolában, akár a barátaikkal vagy éppen családjukkal töltik idejüket.
Ha szeretnénk
* hogy a felnövő generáció ne kallódjon el,
* segíteni, hogy kamaszaink elégedett, boldog felnőttek legyenek,
*hogy társadalmunk stabil maradjon,
érdemes megfontolni, a "Kamasznak lenni" eredményeit és a szerzők ajánlásait.
Lenyűgöző olvasmány, nemcsak tanulságos, de „kötelező irodalom" minden szülő, pedagógus és pszichológus számára.
Ranschburg Jenő - Mi rontottuk el?
"Azt vallom: a szülői szerepen óhatatlanul átütnek az egyén jellemző vonásai: a felnőtt nem lehet "másmilyen" szülő, mint amilyen "ember" az élet különböző területein. De "szülőnek lenni" mesterség is egyben: a világos nevelési elvek, célok megvalósításának "trükkjei", "fogásai", "technikái" vannak. Persze, előfordult, hogy igyekeztem az elveket is befolyásolni egy picit - de a hozzám intézett levelekre adott válaszaimban elsősorban arra törekedtem, hogy "ötletekkel", megoldási módokkal segítsem a szülőt abban, hogy úrrá legyen a gondon, ami levele megírására késztette.
Őszintén remélem, hogy így, kötetbe gyűjtve, tanulságos és hasznos olvasmány lesz azok számára, akik ilyen, vagy hasonló problémákkal küzdenek - és talán azok számára is, akik tudatosan készülnek a "szülői mesterségre". (A szerző)
Ranschburg Jenő - Popper Péter - Személyiségünk titkai
A szülő-gyermek kapcsolat kialakulása a messzi múltban kezdődik, jóval a gyermek megszületése előtt.
A szülő-gyermek kapcsolat olyan kettős szerep, amelynek mindkét oldalát megéli az ember, csakhogy több évtizedes időeltolódással. Mindenki volt gyermek, azaz átélte saját szüleivel e szociális szerep gyermeki oldalát. Majd évtizedek múltával az egykori gyerek lesz szülő, s megéli e szociális szerep másik oldalát is.
Vajon milyen szülő lesz az egykori gyermekből? Akár akarja, akár nem, ezt részben meghatározza mindaz, amit gyerekként látott, megélt és tapasztalt.
Egykori gyermekkori élményeink ellentétesen és ellentmondásosan csapódnak le bennünk: van, amit követünk, van, amit elutasítunk szüleink egykori viselkedéséből, mindez elkeveredik azóta szerzett tapasztalatainkkal, élményeinkkel. A magatartásformákat sokkal inkább tanuljuk, mint örököljük. De egy-egy nevelési téveszme okozta torz személyiségvonás úgy belénk ivódott, hogy szinte örökletesnek tűnik.
A nagy sikerű sorozat adásai a harmonikus személyiség kibontakoztatásának módjairól szóltak. Ha a két kiváló pszichológus tanácsait megfogadjuk, gyermekeink biztosan különbek lesznek nálunk, de magunk is csak nyerünk az önneveléssel.
Vida Ágnes - Vida Ágnes - Babapszichológia
Miért alussza át az egyik csecsemő az éjszakát, és miért riasztja anyját óránként a másik? Miért játszik el magában akár félóráig is az egyik baba, és miért sír azonnal a másik, ha leteszik? Miért mar az arcodba és húzza meg a hajadat a kilenc hónapos, és miért bántja a többi kisgyereket a játszótéren a másfél éves, holott otthon sosem látott ilyet?
Ez a könyv lélektani szempontból mutatja be, hogyan is „működik” a baba, mit érez, miként formálódik a személyisége, milyen veleszületett tulajdonságai vannak, és mi az, amit szülőként mi alakíthatunk.
Miért fontos az, hogy anyaként vagy apaként megértsd a csecsemőkort? Például azért, mert így sokkal könnyebb lesz a helyzeted: tudod, miért viselkedik a gyermeked éppen úgy, ahogy; nem aggódsz azon, vajon „normális-e”, amit csinál; megérted, hogyan fejlődik – és innen már csak egy lépésre vagy egy-egy konkrét nevelési helyzet megoldásától.
Nem kész, konzerv megoldásokat szeretnék átadni neked, mert azokkal már most is tele a padlás. „Hagyja sírni, anyuka” – mondja a védőnő. „Adj neki cumit, nekünk az segített” – mondja a szomszéd kismama. „Szoptasd meg, amikor csak sír” – ajánlja a szoptatáscentrikus internetes portál. De melyik a jó módszer? Sokan a megérzéseikre hagyatkoznak, mások vakon bíznak az orvos, a védőnő tanácsaiban, megint mások csak gyűjtik az információkat, és végül elbizonytalanodnak, mit is kéne tenniük.
Én abban hiszek, hogy nincsenek egyedül üdvözítő módszerek – minden gyerek más, ezért ami az egyiküknél hatásos, az a másiknál hatástalan. És bizony mi szülők is mások vagyunk, a nevelési módszernek tehát nemcsak a gyerek, de a szülő személyiségéhez is illenie kell.
Ez a könyv arról szól, hogyan találd meg az egyensúlyt a gyermek egyénisége, a saját személyiséged és a sokféle módszer között.
Az interneten évente több ezer anyuka kérdéseire válaszolva gyűjtöttem össze azokat a tapasztalatokat, és formáltam azokat a technikákat, amelyeket e könyvben bemutatok.
Vida Ágnes: Babapszichológus, a havi 250 000 olvasóval büszkélkedő Kismamablog és Gazdagmami szerzője. A Kismamablog 2011-ben, a HVG Golden Blog szavazásán elnyerte a legjobb szakértői blog címet.
Susan Forward - Mérgező szülők
Ki fogja be a szülő száját, ki fogja le a kezét, ki állítja meg, amikor gyalázza, veri, kínozza, vagy éppen megerőszakolja gyermekét? Kik azok a mérgező szülők? Esetleg Ön is az áldozatuk volt, vagy még ma is az? Netán úgy bánik saját gyerekeivel, ahogy Önnel tették a szülei? Magánéleti kapcsolatai rendre kudarcot vallanak? Fél az intimitástól, vagy éppenséggel annyira ragaszkodik a partneréhez, hogy mindent elnéz neki? Nehezen érvényesíti az érdekeit, és gyakran meghátrál vagy fellázad, ha ellenállásba ütközik? Ezekre és még számos hasonló kérdésre kap választ az olvasó ebben a világos, közérthető könyvben, amely helyenként megdöbbentő példákkal illusztrálja, milyen sérüléseket okoz a gyerek lelkében a destruktív szülői magatartás, és teszi a felnőtt embert - nemritkán egy életre - a szülők rabjává. A könyvből azt is megtudjuk, hogy az ilyen gyermek, hogyan léphet ki a szülők árnyékából és válhat meg káros örökségétől. Az önismeret útját járó ember elengedhetetlen úti- és segítőtársa ez a bátor, nyílt hangvételű, mély együttérzéssel megírt könyv, amely a sorsfordítás, a gazdagabb emberi kapcsolatok és a boldogabb, teljesebb élet lehetőségét kínálja fel az olvasónak.
Thomas Gordon - Noel Burch - Emberi kapcsolatok
Dr. Thomas Gordon (1918-2002) a humanisztikus pszichológia klasszikusa. A társadalmi együttműködésre gyakorolt pozitív hatása miatt Nobel-békedíjra jelölték. A modern kapcsolati készségek és nevelési gyakorlat terén egyedülálló életműve eszenciáját olvashatjuk utolsó kötetében - amely minden bizonnyal emberképző a javából. A Gordon Könyvek sorozat 6. tagja jó és szép könyv - öröm kézbe venni, újra és újra olvasni. Elgondolkodtat, és inspirál kapcsolataink, életünk javítására. És van-e ennél fontosabb?
Steve Biddulph - Hogyan neveljük a lányokat?
A Hogyan neveljük a fiúkat? szerzőjének várva-várt könyve!
„Egy gyönyörű kislány édesanyja vagyok, aki gyermeke születésével roppant nehéz, de ugyanakkor csodálatos feladatot kapott. Segítenem kell neki eligazodni az élet minden területén, tanítani őt szerénységre, önfegyelemre, őszinteségre, megbízhatóságra. Egyben arra is, hogy szerethető embernek lássa magát, akiből később jó társ és jó édesanya lesz. Közben sokszor elakadok, kételkedem abban, hogy elég jó anyja vagyok-e a gyermekemnek. Ezért is örülök annak, hogy Steve Biddulph a fiúk után a lányok neveléséről is könyvet írt, és útmutatásaival segít nekünk, lányos anyukáknak jobb szülővé válni.”
Gombos Edina, a Gombos-sorozat háziasszonya
Steve Biddulph könyvében a nevelés szempontjából vizsgálja a nemek közti különbségeket. Kimondja: a lányok igenis mások. Fontos, hogy a szülők, pedagógusok, pszichológusok és mindazok, akik gyerekekkel foglalkoznak, pontosan tisztában legyenek ezekkel a különbségekkel, illetve mindazokkal a szükségletekkel, melyek kielégítése elengedhetetlen ahhoz, hogy gyengéd, mégis erős nőket neveljünk. A szerző klinikai tapasztalatai szerint az elmúlt 10 évben a lánygyermekeket körülvevő szociokulturális környezet olyan változásokon ment keresztül, melyek negatív eredménye az egyre több és egyre fiatalabb korban szakember segítségére szoruló lány. Steve Biddulph tanácsait követve szerencsére bárki sikert érhet el a nevelésben, ha valóban megfontolja mindazt, ami a mai kor speciálisan a lányokra váró kihívásaiból adódóan feltétlenül figyelemre és kezelésre szorul.
Steve Biddulph nemzetközileg elismert szaktekintély, gyerekpszichológus és családterapeuta, akinek első sikeres könyvét, a Hogyan neveljük a fiúkat? c. kiadványt azóta több nevelésről és szülői feladatokról szóló kötet is követte.
Vekerdy Tamás - A pszichológus válaszol
Vekerdy Tamás újabb kötetbe gyűjtötte a Nők Lapja A pszichológus válaszol című rovatában az elmúlt évben megjelent kérdéseket és válaszokat. Az olvasók kérdéseiből megismerhetjük a kisgyermek kortól a felnőtté válás időszakáig felmerülő problémákat, melyekre a szerző a tőle megszokott közérthető stílusban válaszol, ad tanácsot szülőknek és olykor kamaszoknak.
Gary Chapman - Végre egy nyelvet beszélünk
A házasságnak számos buktatója van, melyekkel a pár rendszerint csak az együttélés első hónapjai, évei után találkozik. Különbözőségek, káros kommunikációs beidegződések, harag, neheztelés, zárkózottság, védekező vagy támadó hozzáállás - és számos egyéb probléma állhat férj és feleség közé. Chapman a házasság keresztény felfogásából kiindulva mutatja be, hogyan alakíthatók ki a hatékony kommunikációhoz és mélyebb intimitáshoz szükséges készségek, hogy a házasság kölcsönös elégedettséget nyújtó kapcsolat legyen.
A szerző párterápiás praxisából vett esetekkel és bibliai hivatkozásokkal illusztrálja gondolatmenetét. A könyvében kifejtett témák mindenki számára hasznosak lehetnek, aki változtatni és javítani szeretne a társával való kapcsolatán.
Vekerdy Tamás - Kicsikről nagyoknak 1.
A neves pszichológus könyve a kezdetektől az iskoláskor küszöbéig kíséri el a gyereket – és vele együtt a szülőt – azon az érdekes, izgalmas, olykor fárasztó, mégis nagyon szép felfedezőúton, amelynek során a kicsiből nagy lesz. Segít felismerni a buktatókat, és megmutatja, hogyan tehetjük ezt az időszakot olyanná, hogy a gyermekünk érzelmileg és értelmileg minél kiegyensúlyozottabban fejlődhessen. Tanácsai hozzásegítenek ahhoz, hogy a kisgyerekkor ne csak a gyermeket, de a szülőt is életre szóló élményekkel gazdagítsa.
„Csak a sokat és jól játszó kisgyerek tud majd jól és elmélyülten gondolkozni.”