Kapcsolódó könyvek
Szécsey István - Ganz-MÁVAG motorvonatok
1959. január 1-jén két nagyüzem – a Ganz Vagon- és Gépgyár, valamint a MÁVAG Mozdony- és Gépgyár – egyesítésével létrejött a Ganz-MÁVAG Mozdony-, Vagon- és Gépgyár. Az új gyáróriás a motorkocsik és motorvonatok gyártásánál a „Ganz”, míg a dízel- és villamos mozdonyok építésénél a „MÁVAG” hagyományait folytatta. A vevőkör új országokkal bővült, a Szovjetunió részére pedig korábban elképzelhetetlen mennyiségű dízelmozdony és dízelmotorvonat gyártása kezdődött. 1987. december 31-ig a MÁV mellett Argentína, Brazília, Bulgária, Burma, Csehszlovákia, Egyiptom, Görögország, Jugoszlávia, Kína, Lengyelország, Malajzia, Spanyolország, Szíria, Szovjetunió, Tunézia, Új-Zéland és Uruguay részére gyártott dízel- és villamos motorkocsikat, motorvonatokat. Ugyanekkor dízel-, és villamos mozdonyokat szállítottak a MÁV, a GySEV és hazai iparvállalatok mellett sok külföldi ország számára is. A kötet 275 ábra és 100 táblázat segítségével ismerteti a Ganz-MÁVAG által gyártott vasúti járművek közül a motorkocsikat, motorvonatokat, sínbuszokat, illetve az utódvállalat Ganz-Hunslet Vasúti Járműgyár Rt. által a MÁV részére készített villamos motorvonatokat. Legyen ez a könyv tisztelgés a Ganz-MÁVAG egykori szellemi és fizikai dolgozói előtt, akik munkájukkal megbecsülést és dicsőséget szereztek itthon és külföldön, nemcsak maguknak, hanem Magyarországnak is.
Kurucz Imre - Terény Aladár - Az acélkovácsolás korszerű berendezései
A korszerű gépipar gyártmányaihoz jelentős mennyiségű kovácsolt alkatrész szükséges. Ezek a múltban túlnyomórészt drága szabadalakító kovácsoló munkával készültek. Az önköltségcsökkentés érdekében azonban külföldön rohamosan terjednek a korszerű kovácsológépek, kovácsoló automaták. Hazai kovácsüzemekben is mindinkább bevezetésre kerülnek ezek a korszerű berendezések és mind sürgetőbben merülnek fel a régi berendezések korszerűsítésére irányuló igények. A szerzők ezekre a korszerű - hazánkban alig ismert - gépekre vonatkozó ismereteket gyűjtötték össze. Ismertetik a korszerűsítés szempontjait és részletesen kitérnek a hazai szempontból legnagyobb érdeklődésre számottartó legkorszerűbb kovácsológépekre, hevítő kemencékre és kiszolgáló berendezésekre. Részletesen tárgyalják a gépesítést, automatizálást mind a szabadalakító, mind a süllyesztékes kovácsüzemi szempontból. Irányt mutatnak a rekonstrukcióra szoruló régi kovácsüzemek korszerű átrendezésére. Kovácsüzemek mérnökei, technikusai, kovácsüzemeket tervező mérnökök és egyetemi hallgatók részére igen hasznos ismeretanyagot tartalmaz.
Csiba József - Malatinszky Sándor - Murárik László - Németh Andor - Tárczy Tibor - Vozáry György - Zákonyi Gyula - Vasúti személyszállítás - Járműalbum
A közforgalmú személyszállító járművek főbb adatain, jellegrajzain és fényképein keresztül a személy-és motorkocsikról, motorvonatokról ad átfogó képet.
Gábor Péter - Villamos vasutak I.
Az első kötet a vasúti vontatás általános fizikai feltételei, valamint a villamosvasútnak a felsővezetékből és sínvisszavezetésből álló kétsarkú speciális energiaellátó rendszereinek összefoglalása után részletesen ismerteti a villamos vontatómotorok hajtástechnikai jellemzőit és terhelhetőségük fizikai határait. A második kötet a különböző villamos hajtásrendszerű vontatójárművek főüzemi berendezéseivel, valamint vonóerő- és sebesség vezérlésük és villamos fékezésük megoldásaival, főáramköri kapcsolásaival és jelleggörbéikkel foglalkozik. A harmadik kötet a különféle rendszerű villamos vasúti vontatójárművek közös áramellátó berendezéseik szerkezetének és ezek áramköreinek ismertetése után az ilyen járművek – azonos – infrastrukturális berendezései közül irányítástechnikai megoldásaikat, villamos kapcsolókészülékeiket és segédüzemi berendezéseiket tárgyalja.
Gábor Péter - Villamos vasutak II.
Az első kötet a vasúti vontatás általános fizikai feltételei, valamint a villamosvasútnak a felsővezetékből és sínvisszavezetésből álló kétsarkú speciális energiaellátó rendszereinek összefoglalása után részletesen ismerteti a villamos vontatómotorok hajtástechnikai jellemzőit és terhelhetőségük fizikai határait. A második kötet a különböző villamos hajtásrendszerű vontatójárművek főüzemi berendezéseivel, valamint vonóerő- és sebesség vezérlésük és villamos fékezésük megoldásaival, főáramköri kapcsolásaival és jelleggörbéikkel foglalkozik. A harmadik kötet a különféle rendszerű villamos vasúti vontatójárművek közös áramellátó berendezéseik szerkezetének és ezek áramköreinek ismertetése után az ilyen járművek – azonos – infrastrukturális berendezései közül irányítástechnikai megoldásaikat, villamos kapcsolókészülékeiket és segédüzemi berendezéseiket tárgyalja.
Gábor Péter - Villamos vasutak III.
Az első kötet a vasúti vontatás általános fizikai feltételei, valamint a villamosvasútnak a felsővezetékből és sínvisszavezetésből álló kétsarkú speciális energiaellátó rendszereinek összefoglalása után részletesen ismerteti a villamos vontatómotorok hajtástechnikai jellemzőit és terhelhetőségük fizikai határait. A második kötet a különböző villamos hajtásrendszerű vontatójárművek főüzemi berendezéseivel, valamint vonóerő- és sebesség vezérlésük és villamos fékezésük megoldásaival, főáramköri kapcsolásaival és jelleggörbéikkel foglalkozik. A harmadik kötet a különféle rendszerű villamos vasúti vontatójárművek közös áramellátó berendezéseik szerkezetének és ezek áramköreinek ismertetése után az ilyen járművek – azonos – infrastrukturális berendezései közül irányítástechnikai megoldásaikat, villamos kapcsolókészülékeiket és segédüzemi berendezéseiket tárgyalja.
Bokor Imre - Rádióelektronikai harc korunk háborúiban
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Szabó László - A géppuska regénye
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Pintér Miklós - AutoCAD tankönyv és példatár - 2008-2009
Amikor bejelentették, hogy az Autodesk minden évben új verziót ad ki az elterjedten használt programjaiból, sokan azt gondolták, hogy ennyi újdonságot már nem lehet kitalálni a fejlesztéséhez. A jubileuminak is tekinthető 20. AutoCAD verzió, az AutoCAD 2006, a számos kisebb változtatás mellett mégis tartalmaz néhány jelentős újdonságot. Természetesen a program alapjai nagyrészt változatlanok, de a legáltalánosabban használt parancsok működésében is találhatunk új elemeket. Ez a könyv segít az egyéni tanulás nehezebb útját választóknak elsajátítani a legfontosabb beállításokat, megismerni az új verzió újdonságait, valamint a kevésbé ismert lehetőségekről is esik benne szó. Természetesen azok is eredményesen használhatják, akik valamilyen szervezett oktatás keretében ismerkednek a programmal. Bár a könyvben nagyobb terjedelemben szerepelnek az újdonságok, megfelelő mértékben az alapfogalmakról, beállításokról is esik szó. Ez teszi lehetővé, hogy akár kezdő felhasználó, akár egy régebbi verzióról átálló felhasználó számára hasznos lehet a könyv.
Gárdonyi Jenő - Kiss Lipót - Mankher Endre - Regős Alajos - Villamos hálózatok szerelése
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Lányi Ernő - Mohay László - Szontágh Gáspár - Lovász István - Villányi György - Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon
Az 1846-tól az összes Magyarországon használt mozdony és motorkocsi képekben és műszaki adataik.
Mezei István - Lovas József - MÁV vontatójármű album
A MÁV műszaki fejlődésében mindenkor meghatározó jelentőségük volt a mozdonyoknak, a motorkocsiknak és a motorvonatoknak. Ez az összeállítás fényképekkel és rajzokkal szemléltetve ismerteti a MÁV vontatójárművek jellegzetes típusainak főadatait és vontatási feladatát.
Magyari Béla - Elektroncső-atlasz I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Az UV villamosok
Ezt a könyvet a lelkesedés hozta létre. Kellett hozzá egyrészt néhány villamosbarát, akik azt akarták, hogy az ötvenedik évforduló ne múljék el maradandó emlék nélkül, másrészt pedig kellett hozzá mindaz az információanyag, amit azok halmoztak fel, akik ebben a fél évszázadban, vagy legalább jó részében ezen villamosok között lehettek, és minden tapasztalatot megörökítettek, hogy továbbadják az utókornak. Mi ebből igyekeztünk legjobb tudásunk szerint megalkotni ezt a kötetet, amely megpróbálja minél több aspektusból bemutatni az UV típust, megmutatni nem csak azt, hogyan született és kíséri mindennapjainkat immár ötven éve, hanem azt is, hogy hogyan működik, milyen a felépítése. A sokak számára talán túl száraz műszaki leírást is fontosnak tartottuk megörökíteni, megmutatni, hogyan is működött egy, a „régi iskola” szerint készült villamos. A mai járművekben már az elektronikáé a főszerep, míg ezekben még az ember a „központi egység”.
Az UV-k eltűnésével egy jelentős korszak fog lezárulni a budapesti tömegközlekedés történetében mind városképileg, mind műszakilag. Remélem, hogy ez a könyv örömére szolgál nem csak a villamosbarátoknak, hanem mindenkinek, aki fogékony az értékes, időtálló dolgokra. Egy német villamosbarát nevezte az UV kocsikat „Budapest parádéskocsijai”-nak. Ennél szemléletesebben nehéz ábrázolni azt a viszonyt, amellyel a készítők viseltetnek a könyv tárgya irányában. Valóban, egy jármű, amely immár több, mint ötven éve hozzátartozik Budapest mindennapjaihoz, meghatározza a városképet, életünk része lett, és ezenközben tárgy létére szerethetővé vált, megérdemli, hogy életútját ezzel a kifejezéssel illessük a könyv címében.
Verő József - Káldor Mihály - Fémtan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Kémia műszakiaknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Sík Zoltán - Gerényi Gábor - MIDI (Alapozás és protokoll)
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dienes László - Kliment Tibor - Villanyszerelő szakmai ismeretek I.
Tantárgyi program: OKJ 33 5216 03 - Villanyszerelő
Az oktatási miniszter által 2004. I. 12.-én jóváhagyott és bevezetésre engedélyezett, valamint a Nemzeti Szakképzési Intézet és az Ipartestületek Országos Szövetsége közreműködésével készült központi program alapján.
A tankönyvek a programban meghatározott három tanítási év szakmai ismeretanyagát kívánják bemutatni. A cél, hogy a tanultak alapján a tanulókat képessé tegye arra, hogy az iparban és a kereskedelemben található termékek, berendezések, készülékek között tudjon eligazodni, valamint azokat az előírásoknak megfelelően szerelni.
A tankönyvek három évre készült programokban meghatározott témakörökre, az azokban ajánlott óraszámoknak közel megfelelő arányában dolgozza fel a szakmai ismereteket.
A szakmában meghatározó szabványok az európai jogharmonizációval változtak, a könyvek a lehetőségeken belül követik a szabványok változásait, figyelembe véve, hogy a meglévő berendezések egy jelentős része még a régebbi előírások szerint készült.
A termékek jelentős része elektronikai egységeket is tartalmaz. Ezért indokolt, hogy a szakember a szűk ismereteken túlmenően jobban ismerkedjen meg az elektronikai az erősáramtól eltérő, biztonsági és szerelési követelményeivel.
A villanyszerelő szakterület folyamatosan változik, fejlődik, indokolt tehát a megszerzett ismeretek felújítása, bővítése. A szakember kísérje figyelemmel a gyártók, forgalmazók szakmai tájékoztatóit, a szakmai kiállításokat. A tankönyv természetesen nem törekedhet teljességre, ezért a felhasználóknak ki kell egészíteniük a mindenkori korszerűbb ismeretekkel azokat. Az egyes könyvek a hagyományos ismereteken kívül a korszerűbb szerelési anyagok és eljárások mellett az erősáramú területen egyre terjedő legszükségesebb elektronikai elemeket, elektronikai jellegű áramköröket és szerelvényeket, szerelési eljárásokat is tartalmazzák. Az elektronikai részek, hasonlóan a hagyományos erősáramú ismeretek mellett, részben orientáló szerepet töltenek be, részben segíthetik az egyes gyártók, forgalmazók (kereskedők) által kiadott katalógusok használatát, alkalmazását.
Zádor Anna - Építészeti szakszótár
Ez a kis könyv mintegy 1000 leggyakrabban előforduló építészeti kifejezést értelmez alapfokú képzettségű olvasó számára. A sajtó és a könyvkiadás, a rádió és a tv naponta árasztja az építészettel kapcsolatos kifejezéseket, amelyek a laikus számára szokatlanok és sokszor nem egyértelműek. Ezen kíván segíteni ez a munka, és ezzel az építészeti kultúra elmélyítésére törekszik.
Bánhidi Antal - A Gerle 13 útja
A Budapesti Műegyetem Repülőklub egyik alapító tagja, repülőgéptervező és -építőmérnök a harmincas évek szegényes körülményei között alkotta meg a GERLE 13 típusjelzésű sokcélú gépet, amely egyesítette az iskola-, a gyakorló-, a műrepülő- és a túrarepülőgéppel szemben támasztott követelményeket. Már az első sikeres próbarepülések után sorra születtek a rekordjavítási tervek, mert a szerző mindenképp meg akarta törni azt a hitetlenséget, hogy itthon nem tudunk olyan gépet építeni, amellyel külfölddel is fölvehetjük a versenyt. Először egyik sporttársával nekivágott egy földközi-tengeri útnak, majd ezt követte a rekordjavító Budapest-Debrecen-Helsinki-London-Debrecen távolság. E kalandos repülések történetét írta meg közvetlen stílusban a nagy tudású, 92 éves kort megélt sportrepülő, aki közvetlen stílusával beavatja az olvasót a repülőgépépítés egyes fázisain túl, magába az izgalmas repülésbe, annak minden csínja-bínjába is. A Gerle13 útja egyben az egyik legfontosabb dokumentum értékű fejezet a magyar sportrepülés történetéből.