Játékok, kérdőívek, tesztek, melyek segítenek a kapcsolatteremtésben, ismerkedésben, önismeretben. Az egyénileg kitöltendő tesztek mellett találhatunk játékot 3–5 fő és egész osztály számára, osztálybulin és táborban, tanórán és osztályfőnöki órán játszhatót. A játékok érzelmileg is érlelik a gyerekeket. Segítik az önállóság, magabiztosság kifejlődését, valamint a másokkal való együttműködés, a mások tiszteletének kialakulását, alkalmasak önmagunk és környezetünk, saját személyiségünk és társaink megismerésére, ismereteink és érzéseink gazdagítására.
Bár a címben az önismeret szerepel, legalább ennyire fontos, hogy ezen játékok segítségével a tanár is megismerheti diákjait közelebb kerülhet hozzájuk.
Kapcsolódó könyvek
Dr. Csernus Imre - Kádár Annamária - Pál Ferenc - Popper Péter - Sors és önismeret
Ismerd meg önmagad, és tudni fogod a sorsodat - mert a sorsod te vagy! Nem külső erők uralkodnak rajtad, jellemed, személyiséged alakítja jövődet - mondta a delphoi jósda papnője, Püthia a hozzá fordulóknak, s ennél nehezebb, ugyanakkor izgalmasabb feladatot aligha adhatott volna nekik. Az ember gyakran önmaga számára is megfejthetetlennek tűnő rejtély: mást gondol, mint amit érez, mást mond, mint amit gondol, és mást tesz, mint amit mond. Valódi belső motivációink nyomába eredni életre szóló kaland, tele meglepő, felszabadító, ugyanakkor gyakran zavarba ejtő és fájdalmas felfedezésekkel. Mégis érdemes! A Mesterkurzus-sorozat legújabb kötetének neves szerzői ezúttal azt a kérdést vizsgálják, hogy miként vonhatjuk befolyásunk alá sorsunk alakulását, s a nehéz helyzetekben hogyan szabadíthatjuk fel belső erőforrásainkat. Gondolkodjunk velük együtt, hiszen ahogy Emerson írja: "A világ utat nyit annak az embernek, aki tudja, merre tart."
Pál Ferenc - A szorongástól az önbecsülésig
A szorongásaink, aggodalmaink, nehézségeink és gyöngeségeink rettenetesen megkeseríthetik az életünket. Hiába szeretnénk fejlődni, növekedni, a sebeink, a zavaraink akadályoznak minket és kapcsolatainkat, de a munkánkat is. Amikor akadozik az élet bennünk és körülöttünk, amikor azt gondoljuk magunkról, hogy velünk valami nincs rendben, éppen akkor van igazán szükségünk az önbecsülésre.
Az önbecsülés az emberi élet egyik alapértéke. Általa vagyunk jóban önmagunkkal, érezhetjük jól magunkat a bőrünkben, és lehetünk érdekes társaság magunk számára. Az önbecsülés tesz alkalmassá arra, hogy megfelelő társat találjunk magunknak, akivel kölcsönös meghitt kapcsolatban lehetünk. A megfelelő önbecsülés segít megvédeni magunkat, és nem engedi, hogy rosszul bánjanak velünk. Megalapozza a hiteles kommunikációt, és alkalmassá tesz az együttműködésre érzelmileg nehéz helyzetekben is.
Az önbecsülés segít, hogy ne vegyünk több terhet magunkra, mint amit az élet valóban nekünk szánt, de ami a miénk, azt képesek legyünk hordozni. Az önbecsülés révén tudjuk kihozni magunkból a legjobbat, és elviselni vereségeinket. Az önbecsülés által tisztelhetjük magunkat akkor is, ha gyöngének bizonyultunk. Szilárdságot biztosít, hogy ne akarjunk mindenkinek megfelelni, és megerősít, ha valaki nem fogad el minket. Az önbecsülés széppé teszi az életet, mert segít fölfedezni mások értékeit, és megbecsülni mindazt, amit kapunk.
Ráadásul az önbecsülés sok pénzt takarít meg nekünk, hiszen nem szorulunk rá arra, hogy tárgyakon keresztül, birtoklás révén bizonygassuk magunk előtt is, hogy érünk valamit. Az önbecsülés hozzájárul a boldogsághoz azáltal is, hogy mindig lesz egy barátunk, akire számíthatunk, aki együttérzéssel fordul felénk - mi magunk. Az önbecsülés sok szorongástól és aggodalomtól szabadít meg, gyógyítja a sebeinket, és lehetővé teszi, hogy egészségesen és önfeledten éljünk. Segít, hogy szembenézzünk a realitásokkal, még ha fájdalmas is.
Az önbecsülés föltárja, hogy a szívünk mélyén lakik bennünk valaki, aki sokkal több, mint amit valaha is reméltünk.
Polcz Alaine - Asszony a fronton
Minden háborúnak ezer arca van. Ez az enyém, ahogy én élem meg. Egy fiatal nő, én magam, tizenkilenc-húsz évesen pár hónapos asszonyként hogyan kerültem az erdélyi kisebbségi sorból, az anyaországhoz visszakapcsolt Erdélyből a csákvári Esterházy-kastélyba.
Egy asszony élete a fronton. Éhezés, tetvek, lövészárokásás, krumplihámozás, hideg, mocsok. Ez az élet nemcsak az enyém volt. Férjem fehér hajú édesanyját ugyanúgy elhurcolták és megerőszakolták, mint a serdülőlányokat. Az orosz katonák megtámadtak, elvertek, megvédtek, csizmával a kezemre léptek, megetettek. Milyenek voltak ők és milyenek voltunk mi? Miért erőszakolták meg a nőket, hogy esetleg az életükkel fizessenek érte? Nemcsak a bombák és a lövedékek pusztítottak, nemcsak magyarokat és németeket végeztek ki. Miért harcoltak ők? És mi?
Polcz Alaine
Adele Faber - Elaine Mazlish - Testvérek féltékenység nélkül
A Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje szerzőinek második könyve méltán világsiker, mert a minden többgyerekes szülőt érintő testvérféltékenység problémájára kínál gyakorlatias megoldásokat. Ez a könyv bármely korú testvérek nevelésében segít, egyszerű, de hatásos eszközöket kínálva a testvérek közötti rivalizálás enyhítésére, a családi béke megőrzésére. Az életből merített példák és rövid képregények olvasmányossá, érdekessé teszik a könyvet, ami olyan problémában segít, amelyre máshonnan nem találni megoldást.
Csíkszentmihályi Mihály - Tehetséges gyerekek - Flow az iskolában
A jövő a gyermekeinken múlik. A mi feladatunk pedig az, hogy segítsünk nekik kibontakoztatni a mindannyiukban ott rejlő tehetséget. Ehhez nyújt útmutatást a világhírű pszichológus.
A középiskolás évek kiemelkedő jelentőségűek a tehetséggondozásban. Vajon milyen folyamatok zajlanak le a tinédzserek fejében, miközben tanulnak: mire gondolnak, mit éreznek, mennyire szívesen csinálják, amit épp csinálnak? Befolyásolja-e a jövőben tapasztalataik minősége az elkötelezettségüket, céltudatosságukat? Melyek azok a tényezők, amelyek a tehetség elkallódásához vezetnek? Csíkszentmihályi Mihály és munkatársai arra a következtetésre jutottak, hogy a képességek fejlesztéséhez komoly kihívásokra van szükség, és a tanulók szociális környezete is döntő jelentőségű. Kutatásaik során kimutatták, hogy az iskolában ritkán élnek át a gyerekek „flow” élményt, azaz igen kevés képességeiknek megfelelő kihívással találkoznak, amelyek a megfelelő önbizalom, önértékelés és jó közérzet kialakulásának alapfeltételei lennének. A népszerű pszichológus kutatócsoportjának eredményeit bemutató könyve mindenkinek a hasznára válhat, aki elő szeretné segíteni egy gyermek tehetségének kibontakoztatását.
Susan Forward - Mérgező szülők
Ki fogja be a szülő száját, ki fogja le a kezét, ki állítja meg, amikor gyalázza, veri, kínozza, vagy éppen megerőszakolja gyermekét? Kik azok a mérgező szülők? Esetleg Ön is az áldozatuk volt, vagy még ma is az? Netán úgy bánik saját gyerekeivel, ahogy Önnel tették a szülei? Magánéleti kapcsolatai rendre kudarcot vallanak? Fél az intimitástól, vagy éppenséggel annyira ragaszkodik a partneréhez, hogy mindent elnéz neki? Nehezen érvényesíti az érdekeit, és gyakran meghátrál vagy fellázad, ha ellenállásba ütközik? Ezekre és még számos hasonló kérdésre kap választ az olvasó ebben a világos, közérthető könyvben, amely helyenként megdöbbentő példákkal illusztrálja, milyen sérüléseket okoz a gyerek lelkében a destruktív szülői magatartás, és teszi a felnőtt embert - nemritkán egy életre - a szülők rabjává. A könyvből azt is megtudjuk, hogy az ilyen gyermek, hogyan léphet ki a szülők árnyékából és válhat meg káros örökségétől. Az önismeret útját járó ember elengedhetetlen úti- és segítőtársa ez a bátor, nyílt hangvételű, mély együttérzéssel megírt könyv, amely a sorsfordítás, a gazdagabb emberi kapcsolatok és a boldogabb, teljesebb élet lehetőségét kínálja fel az olvasónak.
Ismeretlen szerző - Transzperszonális pszichológia és pszichoterápia
A pszichológia negyedik fő szellemi erőirányának nevezett transzperszonális lélektan korunk emberének alapvető spirituális hiányállapotaival és szükségleteivel szembesít. Elénk tárja mindazt, amit a fogyasztói kultúra emberének elidegenedett, eldologiasodott, anyagelvű világképe kizárt magából, ezáltal megbetegítő erőket kénytelen hordozni magában. A kötet tanulmányai kiváló nemzetközi szerzők és hazai transzperszonális elkötelezettségű szakemberek munkáin át mutatják be az irányzat elméletét, főbb szellemi ágait, és összevetik a ma érvényes jelentősebb pszichológiai gondolatrendszerekkel. Megismerhetjük a transzperszonális gyógyítás gazdag világát is, az álmokkal végezhető lelki munkát, a testtől a pszichikus mélységekig haladó úgy nevezett szomatoterápiákat, és a módosult tudatállapotok új irányba törekvő, különleges módszereit. Ez a szellemi kincs egyaránt fontos a pszichológiai tájékozottságra törekvő művelt olvasóknak, de tankönyve, szöveggyűjteménye lehet a pszichológia tanításának, főiskolai és egyetemi szinten egyaránt. Számot tarthat minden humán segítő foglalkozású szakember érdeklődésére is. Különösen a lelki gyógyítással foglalkozók számára jelenthet hasznos, továbbvivő szellemi útravalót.
Bagdy Emőke - Mirnics Zsuzsanna - Vargha András - Egyén - pár - család
Ez a tanulmánykötet az elmúlt évben megjelent „Pár-és családi kapcsolatok vizsgálata” című digitális tankönyvünk szerves folytatása. Azokról az alkalmazott-ági, tesztadaptációs és -fejlesztő kutatásokról számolunk be, amelyeket az általunk eddigiekben bevezetett, kidolgozott és alkalmazásra kerülő módszerekkel folytattunk. Munkánkat úttörőnek tarthatjuk a magyar pszichológiai vizsgáló eszköztár gazdagítása és fejlesztése terén. Hazánkban ugyanis a rendszerszemlélet, az interakcionizmus és a kommunikáció kutatás preferáltsága ellenére mindeddig hiányoztak a többszemélyes helyzetekre és a kapcsolatok törvényszerűségeinek feltárására alkalmazható, pszichometrikusan hitelesített mérőeszközök, standardizált tesztek.
Hasonlóképp paradox jelenség, hogy noha hazánkban nagy hagyományú a projektív tesztkultúra, Mérei Ferenc iskolája nyomán mindmáig széles körű a Rorschach-próba alkalmazása, mégis vérszegények a teszttel kapcsolatos kutatások és fejlesztő törekvések. E kétágú hiány terület hazai pótlásának törekvése alakította ki és határozta meg a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézetében műhelykeretben folyó kutatásaink fő irányait, melyek:
1) Mérei Ferenc pszichodiagnosztikai munkásságának folytatásaképpen a Rorschach-próba továbbfejlesztése, valamint
2) a pár és családi kapcsolatok vizsgálatára alkalmas diagnosztikai eszközök (tesztek) bevezetése és folyamatos fejlesztő gondozása.
Könyvünk címében is kifejezésre jut törekvésünk: az egyén, a pár és a család pszichodiagnosztikai vizsgálati lehetőségeinek, eszközrendszerének kimunkálása és hazai fejlesztése.
Thomas Gordon - Noel Burch - Emberi kapcsolatok
Dr. Thomas Gordon (1918-2002) a humanisztikus pszichológia klasszikusa. A társadalmi együttműködésre gyakorolt pozitív hatása miatt Nobel-békedíjra jelölték. A modern kapcsolati készségek és nevelési gyakorlat terén egyedülálló életműve eszenciáját olvashatjuk utolsó kötetében - amely minden bizonnyal emberképző a javából. A Gordon Könyvek sorozat 6. tagja jó és szép könyv - öröm kézbe venni, újra és újra olvasni. Elgondolkodtat, és inspirál kapcsolataink, életünk javítására. És van-e ennél fontosabb?
Betty Edwards - Jobb agyféltekés rajzolás - Munkafüzet: gyakorlati útmutató a rajzolás öt alapelemének elsajátításához
A rajztanulás sokban hasonlít valamely sportág vagy a hangszeres játék elsajátításához. Ha már tudjuk az alapokat, a fejlődés csakis a gyakorláson múlik. De mit és hogyan gyakoroljunk? Ebben segít a Jobb agyféltekés rajzolás c. sikerkönyv szerzőjének most megjelenő munkafüzete.
A szerző célja, hogy átfogóan és hatékonyan segítse a rajzolás öt alapvető készségének elsajátítását. A negyven gyakorlat között vannak ismerős módszerek (például a megfordított rajzolás), de az egyes rajzkészségek kapcsán sok új téma is megjelenik. Mindegyik feladatnál megtalálható a szükséges eszközök listája, ezt rövid bevezető, mintarajzok ill. a gyakorlatot követő jó tanácsok egészítik ki. Az előre elkészített keretek rajzlapként is felhasználhatók. A könyv túllép a ceruzával készített önarcképeken: a gyakorlatok során új témák (csendélet, tájkép, fantáziarajz) és új eszközök (toll, tus, szén, rajzkréta) is előkerülnek. Az olvasó a füzet végén egy műanyag képsíkot/keresőt talál, amely komoly segítséget nyújt a térhatású rajzok készítésében.
Dr. Betty Edwards a Long Beach-i California State University nyugalmazott művészettanára, a művészet, oktatás és az észlelés pszichológiájának témakörében szerzett doktori címet. Rendszeresen tart előadásokat egyetemeken, művészeti iskolákban és cégeknél (pl. a Walt Disney Company és az Apple Computer). Betty Edwards a Kalifornia állambeli Santa Monicán él.
Dr. Paul E. Dennison - Gail E. Dennison - Észkapcsoló agytorna
Nagyon sok jó adottságú gyereknek azért okoz a tanulás gondot, mert agyuk bizonyos esetekben egyszerűen "kikapcsol".
Tudjuk, hogy agyunk mozgatja testünket. De vajon visszafelé nem működik ez a kapcsolat? Testünk mozgása nem tudja-e bekapcsolni agyunk egyes részeit? Ha igen, úgy elég néhány "megfelelő" mozdulat, és agyunk "kikapcsolt" területét újra aktívvá tudjuk tenni.
Az AGYTORNA ezt az elméleti lehetőséget a mindennapok gyakortalával tette a mondern agykutatás eredményeinek alkalmazásával. Olyan "megfelelő" mozgásokat tanít, amelyek agyunkat nyitottá teszik új dolgok befogadására. A tanulás így többé nem fárasztó kötelesség, hanem egy velünk született képességünk örömteli felfedezése.
F. Várkonyi Zsuzsa - Szendi Gábor - Bagdy Emőke - Popper Péter - Mindennapi játszmáink
Eric Berne, a világhírű pszichológus figyelt fel arra, hogy a legtöbb ember életében sorozatosan ismétlődnek bizonyos kudarcos események, amelyek olyan szabályszerűen zajlanak le, mintha csak egy sportág vagy társasjáték előírásait követnék. Ezért nevezte el ezeket játszmáknak. Hamarosan azt is észrevette, hogy a „szegény áldozat” érdekes módon maga is aktívan dolgozik a kudarcos folyamat továbbgörgetésén – egészen a zárójelenetig.
Felfedezését, miszerint életünket gyakran egyáltalán nem a józan ész vezérli, hanem valami mögöttes program – ami többnyire csak fájdalmat, veszteséget és kudarcot gyűjt be számunkra –, nem könnyen fogadták el a tudományos körök, a pszichológiai játszma fogalma azonban bekerült a közgondolkodásba és a köznyelvbe is.
A Mesterkurzus-sorozat legújabb kötetében négy neves hazai pszichológus igyekszik megfejteni, miért ragaszkodik belső rendezőnk egy-egy adott dramaturgiához, és milyen módszerek segítségével javíthatunk a számunkra fontos, ám rosszul működő emberi kapcsolatainkon.
Ismeretlen szerző - Belső utakon
Ki vagyok én valójában? Milyen tényezők alakítják viselkedésemet és sorsomat? Miért keveredem újra meg újra hasonló helyzetekbe? Hogyan ismerhetném és érthetném meg jobban önmagam? Meddig terjed a szabadságom, mi áll rajtam, s mi az, amire már nincs befolyásom? Miként változtathatok magamon és a körülményeimen?
Ki ne tenné fel ezeket a kérdéseket élete során számtalan alkalommal? Néha úgy érezzük, „halljuk” belülről a választ, máskor elbizonytalanodunk ebben, olykor pedig nincs más, csak süket csönd a szívben.
A Nyitott Akadémia sorozat keretében hazánk legnevesebb gondolkodói, lélektani szakemberei is sokszor igyekeztek körüljárni ezeket az izgalmas témákat. E gyűjteményes kötetben az elmúlt kilenc esztendő gazdag terméséből adunk közre tizenegy válogatott előadást.
Az egyes fejezetek szerzői különböző ösvényeken indulnak el, saját egyéniségükön átszűrve, más és más nézőpontokból közelítik meg sors, önismeret és szabad akarat kérdéseit, de lehet, hogy ugyanoda jutnak.
Fogadd el önmagad, és el tudod majd fogadni sorsodat is. Változtass magadon, és meg fog változni sorsod is.
Balogh Béla - Dúl Antal - Popper Péter - Önismeret, emberismeret, világismeret
A „Mesterkurzus” harmadik kötetének témái: önismeret, emberismeret, világismeret. Valljuk be, mindenki kíváncsi sajátmagára. Ki vagyok én? Milyen vagyok a valóságban? Valljuk be őszintén, titokban arra számítunk, hogy csupa jó és nemes vonás fog kiderülni rólunk az önismeret útján járva. Ki gondol arra, hogy fény derülhet gyávaságunkra, gerinctelenségünkre, kisebb-nagyobb aljasságainkra is. Az önismeret érdekében ezt is vállalnunk kell.
Az önismeret az alapja a jó emberismeretnek is. Szétfoszlanak előítéleteink, kiderülhetnek rokonszenveink és ellenszenveink mélyebb gyökerei. Valószínűleg javul kapcsolatteremtő és megtartó képességünk, elfogadóbbak és toleránsabbak leszünk. Vagyis jóban leszünk a világgal is, amennyire lehetséges. Sok illúziónkat elveszítjük, de önállóbbak lesznek ítéleteink, kevésbé leszünk becsaphatók hangzatos, vagy álszent frázisokkal. Ha vállaljuk az önismeret igencsak rögös útját, a sokszor kínos lelki tükörbe nézést, még az esetleges szégyent is önmagunk előtt, akkor biztosan előbbre jutunk abban, hogy értékesebb emberekké váljunk. Mindennek az elolvasása egyszerű. De megvalósításukhoz bátorság kell. Ezért a bátor embereknek ajánljuk ezt a kötetünket.
Csíkszentmihályi Mihály - Reed Larson - Kamasznak lenni
Hogyan élnek a kamaszok?
Mit gondolnak az iskoláról, a családjukról, a barátaikról?
Mitől félnek és mit szeretnének?
CSÍKSZENTMIHÁLYI MIHÁLY és REED LARSON könyve különleges kutatásra alapozva válaszolja meg ezeket a kérdéseket. 75
véletlenszerűen kiválasztott tizenévest kértek fel, hogy amikor a maguknál hordott csipogóval jeleznek nekik - legyen az bármely
napszak - jegyezzék fel, mire gondolnak, mit csinálnak éppen, hogyan érzik magukat. Az eredmény ez a könyv, amelyben feltárul a kamaszok mindennapi élete, akár az iskolában, akár a barátaikkal vagy éppen családjukkal töltik idejüket.
Ha szeretnénk
* hogy a felnövő generáció ne kallódjon el,
* segíteni, hogy kamaszaink elégedett, boldog felnőttek legyenek,
*hogy társadalmunk stabil maradjon,
érdemes megfontolni, a "Kamasznak lenni" eredményeit és a szerzők ajánlásait.
Lenyűgöző olvasmány, nemcsak tanulságos, de „kötelező irodalom" minden szülő, pedagógus és pszichológus számára.
Thomas Gordon - P. E. T.
Thomas Gordon könyve, a P. E. T. - A szülői eredményesség tanulása az elmúlt két étvizedben megjelent egyik legsikeresebb tudományos-ismeretterjesztő mű - igazi pedagógiai bestseller. A szerző a már magyarul is megjelent T. E. T. - A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvéhez hasonlóan "Gordon-módszerrel" avatja be a felnőtteket, szülőket és laikus nevelőket, hogyan változtathatják meg a gyerekekhez fűződő, sokszor egyoldalú, hatalmi tekintélyen alapuló, érzelmileg megromlott viszonyukat egyenrangú, szeretettel teli, megértő, örömöt hozó kapcsolattá.
Thomas Gordon a szülő és a gyerek kommunikációs szokásaira figyel fel, és nagyon szemléletesen, párbeszédek sokaságával érzékeltetéstől kezdve a gyerek önbecsülésének megtámadásán át egészen a konfliktust megkerülő, elvtelen engedékenységig, hogyan juttatják zsákutcába a szülő-gyerek kapcsolatot.
Ezután lépésenként mutatja meg azt az utat, amelyen érdemes elindulni és végigmenni, ha jó, de legalábbis jobb szülei és partnerei szetnénk lenni gyerekeinknek. A módszer nem szigorú szabályokat, hanem más emberi viszonyulásformákat állít elénk. Figyeljünk értőn, fogadjuk el gyermekünket olyannak, amilyen, fejezzük ki érzéseinket anélkül, hogy a másikat leminősítenénk.
Gordon hétköznapi, minden család életében gyakran előforduló helyzeteken, konfliktusokon át mutatja be a szerinte eredményes és hatékony viselkedést, melynek sikere abban áll, hogy a vita végén senki nem szenved vereséget. Mindenki nyer.
A mű nem csupán egy új gyermeknevelési módszerbe avat be, hanem újraértelmezi az emberi kapcsolatokat. Ma Magyarországon, társadalmi és politikai viharaink közepette, nagyobb szükség van az egymás iránti türelemre, elfogadásra, kiegyensúlyozott családi életre, mint valaha.
Thomas Gordon - Tanítsd gyermeked önfegyelemre
A Magyarországon 30 éve jól ismert Gordon Könyvek sorozat kötete. Szülőknek, pedagógusoknak ajánljuk, a fegyelmezés témájában. A kisgyermekkori dackorszak és a kamaszkor problémáinak megértésében és kezelésében nagy segitséget nyújt. Az olvasó az első Gordon könyv után a következőt szokta keresni a boltokban és a Kiadóban.
Nyáry Krisztián - Így szerettek ők
Nyáry Krisztián néhány évig költészettörténetet tanított a pécsi egyetemen, majd a 90-es évek közepén otthagyta a katedrát, azóta kommunikációs tanácsadóként dolgozik. Vezetett pr-ügynökséget és közvélemény-kutató intézetet, volt állami szervezet kommunikációs igazgatója, de a hobbija az irodalomtörténet maradt. 2012 elején barátai szórakoztatására kezdte publikálni a Facebookon magyar írók és művészek szerelemi életéről szóló képes etűdjeit, amivel néhány hónap alatt nagy népszerűségre tett szert. A barátoknak szánt bejegyzésekből mára több mint tizenötezer olvasót vonzó kulturális ismeretterjesztő sorozat lett. A szerző célja, hogy a tankönyvi életrajzok papírmasé figurái helyett a valós, izgalmas, de kevesek által ismert párkapcsolati történetek felidézésével szerethető, hús-vér embereket mutasson be, és ezzel kedvet csináljon a művek olvasásához.
40 történet Petőfitől Vas Istvánig, Benedek Elektől Szabó Magdáig, múzsákról, megcsalt szeretőkről, örök hűségről és a szerelem sokféle arcáról.
Aletha J. Solter - A bölcs baba
A világhírű, svájci-amerikai fejlődéspszichológus rendkívüli könyvében a forradalmian új és bevált csecsemőgondozási és gyermeknevelési elveit ismerteti, amelyek alapvetően a babák ösztönös bölcsességére épülnek. A tanítását követő szülők olyan gyerekeket nevelnek, akik okosak, együtt érzőek, kiegyensúlyozottak, erőszakmentesek és nem használnak kábítószert. Könyve hét fejezetének mindegyike egy-egy önálló témával foglalkozik, pl. a sírással, az alvással, az evéssel és a játékkal.
Vekerdy Tamás - Az iskola betegít?
Az élet dolgai
Szülők, tanítók, intézmények - csak mellékszereplői a népszerű pszichológus, Vekerdy Tamás írásainak, "főhőse" ezúttal is az egyszeri és megismételhetetlen adottságokkal bíró individualitás, a gyermek. Az írások a felelősségről szólnak, legyen bár témájuk a pedagógusi és szülői szerep, a család, az értékszocializáció, a tanszabadság vagy a drogfogyasztás.