Kapcsolódó könyvek
Mándics Dezső - Molnár Katalin - Biológia
A könyvben megtalálható minden olyan ismeret, ami szerepel a biológia érettségi vizsgára előírt követelmények között. A könyv felépítése segít eligazodni az ismeretek halmazában, hiszen elegendő csak egy pillantást vetni a bekezdések előtt található ikonokra, és máris kitűnik, hogy a szóban forgó részről közép- és emelt szinten, vagy csak emelt szinten kell-e számot adni. Ezenkívül a kiegészítő ismeretek is segítik a jobb megértést, a tájékozódást.
Dr. Lénárd Gábor - Biológia II.
Lénárd Gábor biológia-tankönyvsorozatának második kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az átdolgozott, új kiadású könyv tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek, de a tankönyv megőrizte az előző kiadások értékeit is.
Dr. Lénárd Gábor - Biológia III.
Lénárd Gábor biológia-tankonysorozatának harmadik kötete - a sorozat többi tankönyvéhez hasonlóan - a gimnáziumokban kedvelt tankönyv. Az új kiadás tartalmazza a korábban külön kötetben megjelenő színes Biológiai album képanyagát. Az ismeretanyag tárgyalása megfelel a kerettantervi követelményeknek.
Juhász Katalin - Vargáné Lengyel Adrien - 130 tétel biológiából
Kötetünket elsősorban az emelt szintű biológia érettségi vizsgára készülő diákoknak és a vizsgára felkészítő tanároknak ajánljuk. A kötetben 70 db "A" altétel és 60 db "B" altétel található, melyek mindegyike megfelel az emelt szintű szóbeli tételekkel szemben elvárható formai követelményeknek. A szerzők módszeresen követik az érettségi követelményrendszerben megjelenő emelt szintű tartalmak sorrendjét, így gyakorlatilag minden témakör valamilyen formában megjelenik a tételgyűjteményben. A kötetben szerepelnek a tételekre adható válaszok, és azok egyes elemeire adható pontszámok is, ezáltal segítséget nyújtanak abban, hogy az egyes kérdésekre milyen mélységű ismereteket kell közölnie a vizsgázónak ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt nyújthassa. Ezzel a felépítéssel a tételgyűjtemény önálló ismeretszerzésre, ismétlésre és rendszerezésre is alkalmas.
Dr. Franyó István - Biológiai kompendium
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Oláh Zsuzsa - Biologie II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Miczek György - Timár László - Idegenforgalmi földrajz
Évről évre emberek milliói kelnek rövidebb-hosszabb útra, hogy szabad idejük, szabadságuk egy részét a megszokott otthontól eltérő környezetben töltsék el. Az emberek utazással, környezetváltozással együtt járó tevékenységét, amely az utóbbi évtizedekben tömegjelenséggé vált, idegenforgalomnak, más néven turizmusnak nevezzük.
Vendéglátó ismeretekből tanultuk már az idegenforgalom részletesebb, pontosabb meghatározását: olyan békés célú, önkéntes, rendszeres és tömeges utazási forgalom, amelynek résztvevői átmenetileg tartózkodnak a meglátogatott helyen, ott fogyasztóként viselkednek, mert igénybe veszik a különböző szolgáltatásokat.
A tudományos-technikai forradalom, a gazdasági fejlődés elősegíti az idegenforgalom növekedését, amely a világ gazdasági-politikai életének komoly tényezőjévé válik. Igen szerteágazó hatása van az idegenforgalomnak; a gazdasági, a társadalmi, a kulturális, a politikai és az ideológiai vetületek között gyakori az összefonódás, nincs éles határ. Mégis, erről a bonyolult kapcsolatrendszerről elmondhatjuk, hogy általában a gazdasági szempontok a meghatározó szerepűek. Társadalmi igény bontakozott ki az irányban, hogy különböző tudományágak szakemberei foglalkozzanak az idegenforgalommal. Kialakult a földrajztudománynak egy speciális ága, az idegenforgalmi földrajz, amely átfogóan foglalkozik elméleti és gyakorlati kérdéssekkel egyaránt. Felhasználja a földrajz két fő ágának a természet- és gazdaságföldrajznak az ismeretanyagát. Azt a komplex földrajzi környezetet vizsgálja, amelyben az idegenforgalom mint társadalmi mozgásfolyamat lejátszódik. Az idegenforgalmi földrajzot a gazdaságföldrajz szerves részének tekintjük, mert a szélesebb értelemben vett környezetet az idegenforgalmi folyamat társadalmi-gazdasági összefüggéseiben vizsgálja, ezért elsősorban társadalomtudomány. A tárgy jellegénél fogva más szakterületekkel is szoros kapcsolatot tart, segédtudományként felhasználja módszereiket, eredményeiket.
Gál Béla - Biológia 11.
A könyv amellett, hogy teljes értékű gimnáziumi alaptankönyv, az emelt szintű érettségi anyagát is tartalmazza.
A tipográfiailag jól elkülönített emelt szintű részek elhagyásával kapott szöveg is összefüggő, így a könyveket azok a tanulók is jól használhatják, akik az alapkövetelményeknek kívánnak megfelelni.
Zátonyi Sándor - ifj. Zátonyi Sándor - Mechanika
A tankönyvjegyzéken szerepel. 1998-ban egy új, hatkötetes fizikatankönyv-sorozat kiadását fejezte be a Nemzeti Tankönyvkiadó. Célunk az volt, hogy egy olyan tankönyvcsaládot hozzunk létre, amely átfogja a fizika általános iskolai és gimnáziumi tanításának-tanulásának egészét. Az egyes kötetek a különböző iskolatípusokban az alábbiak szerint használhatók: 6/1 (NT-00630) Mechanika. Hőtan -- Általános iskola 6-7. osztályában, -- 6 osztályos gimnázium 1. osztályában, -- 8 osztályos gimnázium 3. osztályában. 6/2 (NT-00730) Elektromosság. Fénytan -- Általános iskola: 8. osztályában, -- 6 osztályos gimnázium 2. osztályában, -- 8 osztályos gimnázium 4. osztályában. 6/3 (NT-13157) Mechanika -- 4 osztályos gimnázium 1. osztályában, -- 6 osztályos gimnázium 3. osztályában, -- 8 osztályos gimnázium 5. osztályában. 6/4 (NT-13257) Hőtan. Rezgések és hullámok -- 4 osztályos gimnázium 2. osztályában, -- 6 osztályos gimnázium 4. osztályában, -- 8 osztályos gimnázium 6. osztályában. 6/5 (NT-13337) Elektromosságtan -- 4 osztályos gimnázium 3. osztályában, -- 6 osztályos gimnázium 5. osztályában, -- 8 osztályos gimnázium 7. osztályában. 6/6 (NT-13457) Optika. Modern fizika. Csillagászat -- 4 osztályos gimnázium 4. osztályában, -- 6 osztályos gimnázium 6. osztályában, -- 8 osztályos gimnázium 8. osztályában. Minden kötethez készült témazáró feladatlap, amely éppen úgy használható gyakorlásra, mint szintfelmérésre. A 6-6 változatban megjelent feladatlapok (NT-00630/F, NT-00730/F, NT-13157/F, NT-13257/F, NT-13337/F, NT-13457/F) A és B változatait a szegedi Alapműveltségi Vizsgaközpont hozzájárulásával az ő feladataikból állították össze a szerzők, így országos szintfelmérésre is alkalmasak. Két-két kötetenként tanári kézikönyv jelent meg (Tanácsok ... címmel, NT-83220, illetve NT-84195 raktári számmal, az utolsó két kötethez - 6/5 és 6/6 - lemezen lesz kapható). Ezek a tankönyvek feldolgozásához nyújtanak segítséget, tanmenetjavaslataikkal, tantárgyi és pedagógiai ajánlásokkal, és természetesen a tankönyvek, illetve a témazáró feladatlapok feladatainak megoldásaival. A tankönyvi fejezetek anyagrészei a lehető legegyszerűbb, legrövidebb logikai utat követik, lehetővé téve, hogy a tanulók a gondolatmenetre, a fogalmak és az összefüggések megértésére figyelhessenek. Az "Olvasnivaló" tartalmaz a tananyaghoz kapcsolódó kiegészítéseket, technikai érdekességeket, tudománytörténeti adatokat. "Példák" cím alatt kidolgozott feladatok sora segíti a diákot az önálló munkához. "Mérések" és "Kísérletek" ösztönzik a tanulókat az otthoni kísérletezésre, mérésre. Valamennyi tananyagrészhez 6-10 feladatból álló feladatsor tartozik, s ezek nehézségi szintje elég széles skálán mozog. Kötetenként mintegy 250 ábra segíti a megértést és tanulást. A tananyag elrendezése biztosítja a fogalmak, az összefüggések szoros egymásra épülését. A pontszerű testek kinematikájában a mozgást leíró mennyiségekre (elmozdulás, sebesség, gyorsulás, szögsebesség stb.) először általános meghatározásokat ad a tankönyv. Csak ezt követően kerül sor a különféle speciális mozgások (egyenes és görbe vonalú mozgások) tárgyalására. Kivételt csupán a rezgések és a hullámok jelentenek, mivel az ezekben szükséges trigonometriai ismeretek általában ilyenkor még nem állnak rendelkezésre. A dinamikában az átlagerő fogalmát úgy vezetjük be, hogy nincs szükség a lendület egyébként csak utólag indokolható bevezetésére. A lendület, illetve a perdület fogalmának bevezetésére csak a Newton-törvények tárgyalása után kerül sor.
Bernek Ágnes - Sárfalvi Béla - Általános társadalomföldrajz a gimnáziumok számára
A Társadalomföldrajz tankönyv ismételt átdolgozása során a kiadó szándéka az volt, hogy olyan könyv szülessen meg, amelyből jelenlegi világunk folyamatai megérthetők, hiszen a "világpolitikai, világgazdasági iránytű" kezelésének elsajátítása semmihez sem fogható élményt jelent. A tankönyv témakörei: a világgazdaság a 21. század küszöbén, a gazdasági élet szerkezeti és területi átalakulása, a nemzetgazdaságok és hazánk világgazdasági szerepköre és annak változásai, napjaink globális problémái
Both Mária - Kovács Október - Revákné Dr. Markóczy Ibolya - Biológia I. munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hajnal Imre - Számadó László - Békéssy Szilvia - Matematika 12. a gimnáziumok számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Oláh Zsuzsa - Biológia I.
Ez a könyv a teljes középiskolai tananyagot feldolgozó háromkötetes sorozat első tagja. A jelen kötet témája állattan és növénytan, a második kötet biokémiai és sejttani alapozás után az ember szervrendszereit mutatja be, a harmadik kötet genetikával, evolúcióval, ökológiával és etológiával foglalkozik. A teljes anyag 88 részből áll. A részek számozása a három köteten át folyamatos, ebben a kötetben az 1.-től a 34. részig haladhatunk.
Dr. Franyó István - Biológiai album I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Összefoglaló feladatgyűjtemény matematikából
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Legyenek-e a fáknak jogaik?
A szöveggyűjtemény alapvető célja, hogy elősegítse a környezeti problémák megfelelő kezelését lehetővé tévő környezeti tudatosságot. A tudatosság pedig megköveteli, hogy a környezetet önmagában értéknek tekintsük, és a hozzá fűződő viszonyunkat etikai szempontok szerint is értékeljük.
A témát esettanulmányok és elméleti elemzések mutatják be. Felvázolja a környezeti etika alapvető elméleti modelljeit. Példákat ad az olyan klasszikus esetek morális vonatkozásaira, mint a bhopali vagy a csernobili katasztrófa, a harrisburgi atomerőmű majdnem katasztrófája, vizsgálja a nukleáris és az energiapolitika etikai kérdéseit, a szakértők morális felelősségét, valamint a vállalatok etikai felelősségét és etikai kódexeit is.
Hárspatakiné Dékány Veronika - Összefoglaló feladatgyűjtemény matematikából - Megoldások I-II.
Megoldások I.: Azonos feladatok esetén csak az első feladatot oldottuk meg részletesen. A többi feladatnál csak a végeredményt közöltük. Abban az esetben, ha önállóan nem sikerül a feladatot megoldani, célszerű visszatérni az előte levő részletes feladatmegoldáshoz. Tudvalevő, hogy a feladatok megoldása gyakran több úton is lehetséges. Az alábbiakban többnyire egy megoldás kerül közlésre, nem is mindig a "legelegánsabb". A megoldásoknak csak vázlatos gondolatmenetét és eredményét adjuk, s többször csak utalunk a felhasznált összefüggésekre, tételekre, Iskolai dolgozatban, érettségin ennél többre, részletesebb leírásra van szükség. A feladatok egy része diszkussziót kíván. Erre - néhány esetet leszámítva - csak utalunk. A középiskolai tananyagban szereplő tételek, összefüggések ismeretét feltételezzük, ezért ezekre csak hivatkozunk. Néhány olyan összefüggést, amely a tananyagban feladat eredményeként szerepel, itt gyakori előfordulása miatt nem részletezzük minden esetben. Megoldások II.: A közölt megoldások: útmutatások, gondolatmenetek, illetve eredmények. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a megoldások nincsenek olyan részletességgel kidolgozva, mint amilyet az iskolai szintű szabatosság megkíván, a könyebben megindokolható részeknél pl. nem magyarázzuk külön az egyes számítási lépéseket. Iskolai vagy érettségi dolgozatban természetesen ennél részletesebben indokolt, illetve kidolgozott megoldások szükségesek. Általában csak egy megoldási módot közlünk, bár a feladatok gyakran sok más módszerrel is megoldhatók: lehetőleg olyan megoldásokat választottunk, amelyek a legismertebb utat járják. A számításokat zsebszámológéppel végeztük. Az eredmény pontossága zsebszámológépeknél függhet a gépektől és az egyes számítási lépések sorrendjétől is. Pontosabb eredmény várható, ha a részeredményeket lehetőleg csak számításaink végén kerekítjük; megoldásainkban erre törekedtünk. Az pí értékére többnyire a zsebszámológépekbe beépített többjegyű változatot használtuk a mindennapi 3,14 helyett. A szögértékeket számítógépes gyakorlatnak megfelelően általában a fok tizedeseiben adjuk meg.
Szűcs Sándorné - Zólyominé Székely Gyöngyi - Kocsis Sándorné - Négyjegyű függvénytáblázat - Matematika, fizika, kémia, informatika
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Oláh Zsuzsa - Biológia III.
Ez a könyv a teljes középiskolai tananyagot feldolgozó háromkötetes sorozat harmadik, befejező tagja. Az első kötet témája állattan és növénytan, a második kötet biokémiai és sejttani, szövettani alapozás után az ember szervrendszereit mutatja be, a jelen harmadik kötet témája pedig genetika, populációgenetika, evolúció, ökológia és etológia. A teljes tananyag 88 részből áll, ebben a kötetben a 61.-től a 88. részig haladhatunk.
Oláh Zsuzsa - Biológia II.
Ez a könyv a teljes középiskolai biológiai tananyagot feldolgozó háromkötetes sorozat második tagja. Az első kötet témája állattan és növénytan, a jelen kötet biokémiai és sejttani alapozás után az ember szervrendszereit mutatja be, a harmadik kötet genetikával, evolúcióval, ökológiával és etológiával foglalkozik. A teljes anyag 88 részből áll. A részek számozása a három köteten át folyamatos, ebben a kötetben a 35.-től a 60. részig haladhatunk.