Könyvünk azt mutatja be, hogy mire képes a fotográfia az egyes korokban, a technikai fejlettség adott szintjén milyen jellegű fényképekre számíthat egy-egy téma kutatásánál a történész. A fényképezés technikájának csak a legfontosabb csomópontjait ismertetjük, azokat, amelyek meghatározzák, hogy milyen fényképek születhettek az adott korszakban. Csak olyan eljárásokról írunk, amelyeket általánosan használtak a fotográfusok, s olyan fényképfajtákról, amelyek széles körben elterjedtek és kedveltek voltak a közönség körében, s darabjaik fellelhetők a múzeumokban és más közgyűjteményekben, valamint a műtárgypiacon. A fényképformák és technikák változása mellett a könyv azt is nyomon kíséri, hogy milyen szerepet tölt be a fotográfia a mindenkori társadalomban, mire használják, milyen szerepet kap a mindennapi életben, a tudomány és a művészet területén, kik a fényképezők, és kik a megrendelők. A fotográfia kifejezést mindkét értelmében használjuk: úgy is, mint eljárást, és úgy is, mint magát a fényképet. A fényképekhez kapcsolható információk összegyűjtésekor kiemelt szerepet tulajdonítunk az egymást követő korok változó viseletének, mert ez adja a legszélesebb körben használható kapaszkodót a kutató számára a datáláshoz.
Kapcsolódó könyvek
Dékán István - Digitális fényképezés az alapoktól a szakmai ismeretekig
A könyv tartalma viszonylag széles spektrumú. A legnagyobb részt kitevő törzsanyagot elsősorban a nem egészen kezdő, illetve gyakorlottabb fényképezők hasznosíthatják. Didaktikus felépítésénél fogva oktatási segédkönyvként is felhasználható.
A kötet első fejezete a digitális kép természetrajzával foglalkozik. A második rész a szkennelés gyakorlati kérdéseit mutatja be. A következő fejezet a digitális fényképezőgépek működését és használatát ismerteti. Külön részben foglalkozunk a tükörreflexes fényképezőgépekkel. Ez után a képek számítógépes korrigálása, a digitális "labormunka" kerül sorra egy terjedelmes fejezetben. Végigvesszük azokat az ismereteket, amik a képek korrigálásához leginkább szükségesek. Végül a nyomtatásról és nyomtatókról lehet olvasni. Mindezt egy digitális kislexikon egészíti ki. A kötet szerzője szakújságíró.
Scott Kelby - A digitális fotós könyv 4.
Scott Kelby, a nagysikerű A Digitális Fotós könyv első három kötetének (mely a világ legnagyobb példányszámban eladott digitális fotózásról szóló könyve lett) szerzője visszatért egy olyan új könyvvel, amely pont ott folytatja, ahol a harmadik kötetet abbahagyta. Ugyanabban a lényegre törő, szakzsargont mellőző stílusban ad azonnal alkalmazható tippeket, ami miatt az olvasónak "Aha, szóval így csinálják!" érzése támad. Ez nem egy elméleti könyv, nincs tele zavarba ejtő szakkifejezésekkel és részletes leírásokkal. Ez a könyv arról szól, hogy mikor és melyik gombot kell megnyomni, melyik beállítást kell használni. A könyv közel 200 féltve őrzött fotós-trükkel segít lényegesen jobb, élesebb, színesebb és profibb képeket készíteni.
Scott Kelby - A digitális fotós könyv 3.
Ez a könyv egy zseniális alapelvre épül. A szerző így írja le: Ha együtt fotóznánk valahol, és azt kérdeznéd tőlem: Hé Scott, ha nagyon lágy és előnyös fényt szeretnék a modellen milyen távol helyezzem tőle ezt a softboxot?, akkor nem kezdenék bele egy kiselőadásba a vakuarányokról és a fényveszteségről. Egyszerűen csak azt mondanám: Vidd olyan közel a modellhez, amennyire csak tudod, anélkül hogy belógna a képbe. Ugyanazokat a tippeket, tanácsokat és technikákat adom át, amelyeket én tanultam az évek során a legjobb profi fotósoktól, mintha egy barátommal fotóznánk részletes technikai magyarázatok és szakzsargon nélkül."
Minden egyes oldal egyetlen, a fotóidat jobbá tevő témát jár körül. Minden lapozás után egy-egy újabb profi beállítással, eszközzel vagy trükkel ismerkedsz meg, amelyek segítenek a képeidet kiállítható minőségűvé tenni. Ha már eleged van abból, hogy a képeid az "elmegy" kategóriába tartoznak, ha meguntad azt, hogy akárhányszor belenézel egy fotósmagazinba, azt gondolod: "Az én képeim miért nem így néznek ki?", akkor ez a könyv neked való.
Ez nem egy elméleti könyv, nincs tele zavarba ejtő szakkifejezésekkel és részletes leírásokkal. Ez a könyv arról szól, hogy mikor és melyik gombot kell megnyomni, melyik beállítást kell használni. A könyv közel 200 féltve őrzött fotóstrükkel segít lényegesen jobb, élesebb, színesebb és profibb képeket készíteni.
Daniel Lezano - Fotós biblia
A Fotós Biblia minden, a fényképezéshez kapcsolódó témára kiterjedő útmutató. Megtalálni benne a legfrissebb tudnivalókat, a legújabb digitális fényképezőgépeket, szkennereket, nyomtatókat és szoftvereket csakúgy, mint a filmekről, gépekről és tartozékaikról szóló leírásokat. Daniel Lezano bemutatja nekünk az összes alapvető fényképkészítési technikát, kezdve a tökéletes portrékép titkától a gyönyörű tájképek megkomponálásán át a hangulatos fekete-fehér képek megalkotásáig. A szöveget mindvégig lenyűgöző felvételek egészítik ki. A kiadvány tökéletes útmutató a XXI. századi fényképészet hardver, szoftver és technikai tudnivalóihoz.
Torsten Andreas Hoffmann - Kreatív képkompozíció a fotográfiában
Mit és hogyan érdemes fényképezni?
Mi számít érdekes témának és mi nem? Milyen hatást kelt a kép, és miért? Mitõl lesz a fotó hangulatos? Mi teremt egyensúlyt? Mik azok az ellenpontok? Mi a képi ritmus? Hogy teremtsünk feszültséget? Mi a kulcsa a jó emberábrázolásnak?
Ezekre és számos hasonló kérdésre kapunk választ ebben a könyvben.
Gyakorlatilag minden oldal egy kis tanulmány arról, hogy miért azt, és miért úgy fényképezték, ahogy a képeken látjuk. Száraz magyarázatok helyett a látvány világában tett izgalmas kalandozások részesei lehetünk. A szöveg könnyed, élvezetes, irodalmi stílusú.
Mivel a kötet témája a fotográfiai kompozíció, a technikáról csak érintõlegesen esik szó. A használt objektívek gyújtótávolsága, a felvételi szûrõk és a képek tónusvilágát meghatározó digitális utómunkálatok bemutatása legtöbbször szerepel a leírásokban röviden.
A szerzõ neves német fotóesztéta, számos könyv és újságcikk szerzõje. Most magyar nyelven is kézbe vehetjük legújabb munkáját. Azoknak ajánljuk, akik szeretnének tudatosabban látni, jobban elmélyedni a fotográfia tartalmi és formai világában. Ezzel nemcsak az alkotói munkánk válik élvezetesebbé, de képeink is sokkal hatásosabbak lesznek.
Dékán István
David Harris - Kalligráfusok Bibliája
Az írásművészet ezen összehasonlító útikalauza, alapvető és könnyen kezelhető mintakönyv mindenki számára, akit az elegáns betűformák megalkotása érdekel. 100 gyönyörűen kidolgozott kalligráfiát sorakoztatunk fel a könyv lapjain, csoportokba szedve, és lépésről-lépésre bemutatva vonalvezetésüket. Minden egyes betűtípusnál olvashatunk érdekességeket, melyek rávilágítanak egyes karakterek helyes megformálására. Átfogó tájékoztatást nyújtunk az előkészületek részleteiről, eszközökről, anyagokról és az alaptechnikák kérdésköréről. Mind a kezdő, mind a haladó kalligráfusok bővíthetik repertoárjukat, könnyen, erőfeszítés nélkül elsajátítva új betűtípusokat, vagy tovább finomítva művészetüket.
Scott Kelby - A digitális fotós könyv 1.
Scott Kelby, aki a Photoshop Digitális Fotósoknak című sikerlistás, díjnyertes könyvével mindörökre megváltoztatta a "digitális sötétkamrát", ezúttal a digitális fényképészet legfontosabb területével küzd meg, és megmutatja nekünk, hogyan készíthetünk profi minőségű felvételeket a legjobb digitális fotósok trükkjeit használva (amelyek mellesleg egyszerűbbek, mintsem gondolnánk). Nézzük, Scott miként mutatja be könyvének lényegét: "Ha mi együtt fotózni mennénk, és megkérdeznéd, hogy "Te, hogyan kapjam le ezt a virágot úgy, hogy éles legyen?", nem kezdenék el fényképész leckéket tartani Neked. Egyszerűen azt mondanám, hogy "Rakd fel a zoom objektívet, állítsd a blendét f/2.8-ra, fókuszálj a virágra, és kattints." Erről szól a könyv: mi ketten fotózni megyünk, válaszolok a kérdésekre, tanácsokat adok, és megosztom az általam ismert titkokat, ahogy egy barátommal tenném - a technikai magyarázat és a fotós szakzsargon nélkül." Ez nem elméleti könyv, amely zavaros szakszöveggel és részletes fogalomleírásokkal van tele! Ez a könyv arról szól, hogy melyik gombot kell megnyomni, melyik beállítást használjuk és mikor tegyük. A fényképész szakma majd 200 féltve őrzött titkát felfedő könyv birtokában észrevehetően jobb, élesebb, színesebb, professzionális fényképeket készíthetünk. Minden oldalon találunk valamit, amivel jobbá tehetjük felvételeinket. Minden lapozással egy újabb profi beállításhoz, eszközhöz vagy trükkhöz jutunk, amelyek használatával fényképeinkből galériába illő műremekek válnak. Ha unjuk már, hogy "nem rossz" fényképeket készítünk, ha unjuk már, hogy a fényképész magazinokat nézegetve mindig arra gondolunk, hogy "Az én képeim miért nem így néznek ki?", akkor ez a könyv pontosan nekünk szól! Scott Kelby a világ egyik legolvasottabb szerzője a számítógépes könyvek területén, a Photoshop User magazin főszerkesztője, az amerikai National Association of Photoshop Professionals elnöke, a Nikon Software User magazin főszerkesztője, és az Adobe Photoshop TV video podcast egyik társházigazdája. Scott a szerzője a Photoshop Down & Dirty Tricks és a magyarul is megjelent Photoshop Digitális Fotósoknak kiadványoknak, illetve ő a New Riders kiadó által megjelentetett Killer Tips sorozat sorozatszerkesztője is.
Scott Kelby - A digitális fotós könyv 2.
Scott Kelby, a nagysikerű Digitális Fotóskönyv első kötetének szerzője visszatért egy olyan új könyvvel, ami pont ott folytatja, ahol az első kötet abbahagyta. Ugyanabban a lényegretörő, szakzsargont mellőző stílusban ad azonnal alkalmazható tippeket, ami miatt az olvasónak "Aha, szóval így csinálják!" érzése támad, és ami az első kötetet a világ legsikeresebb digitális fotózásról szóló könyvévé tette. Ez a könyv egy zseniális alapelvre épül. A szerző így írja le: "Ha együtt fotóznánk valahol, és azt kérdeznéd tőlem, hogyan tudod elkerülni, hogy olyan fekete legyen a háttér a fotózott személy mögött amikor vakut használsz, nem kezdenék bele egy előadásba a vakuarányokról, vagy kezdeményeznék beszélgetést a vakuszinkronról és a hátsó redőnyre való szinkronizálásról. Egyszerűen csak az mondanám, hogy növeld a záridőt 1/60-ad másodpercre, akkor jó lesz a háttér. A könyv is pontosan erről szól: mintha együtt fotóznánk, én pedig közben válaszolok a kérdéseidre, tanácsokat adok, és megosztom veled a korábban megtanult titkokat, ahogy egy barátommal tenném - a részletes technikai magyarázatok és szakzsargon nélkül. Minden egyes oldal egyetlen, a fotóidat jobbá tevő témát jár körül. Minden lapozás után egy-egy újabb profi beállítással, eszközzel vagy trükkel ismerkedsz meg, amik segítenek a képeidet kiállítható minőségűvé tenni. Ha már eleged van abból, hogy a képeid "elmennek", ha eleged van abból, hogy akárhányszor belenézel egy fotós magazninba, azt gondolod, "Az én képeim miért nem így néznek ki?", akkor ez a könyv neked való. Ez nem egy elméleti könyv, nincs tele zavarba ejtő szakkifejezésekkel és részletes leírásokkal. Ez a könyv arról szól, hogy mikor, és melyik gombot kell megnyomni, melyik beállítást kell használni. A könyv közel 200 féltve őrzőtt fotóstrükkel segít lényegesen jobb, élesebb, színesebb és profibb képeket készítened. Scott Kelby a számítástechnikai könyvei a világon a legeladottabbak (2004 óta minden évben). Scott a Photoshop User magazin szerkesztője és kiadója, a Photoshop Szakemberek Országos Egyesületének (National Association of Photoshop Professionals, NAPP) elnöke. A nagyra tartott Photoshop User TV társműsorvezetője, és világszerte digitális fotózást és képalkotást oktat. Scott több mint 40 könyv díjnyertes szerzője, a nevéhez fűződik többek között a Photoshop könyv digitális fotósoknak, az iPod könyv, és a Scott Kelby hétpontos rendszere Adobe Photoshop CS3-hoz.
Michael Freeman - Fotósszemmel
Egy fénykép sikerének kulcsa a kompozíció. A fotográfus tudásának legfontosabb elemei közé tartozik az a készség, hogy a valóság egy szeletében észrevegye a fotótémát, majd a rendelkezésre álló képelemeket hatásos, magával ragadó kompozícióba rendezze. A digitális fényképezés megjelenése új, izgalmas megvilágításba helyezte a kompozíció témakörét - egyrészt mivel a digitális fényképezőgép közvetlen visszajelzése lehetővé teszi a kép azonnali értékelését és korrekcióját, másrészt pedig azért, mert a képszerkesztő programok az exponálást követően is módot adnak a kép megváltoztatására és a kívánt részletek hangsúlyossá tételére. Így született meg a digitális fotózás korábbiaktól eltérő stílusa. A könyv segítséget nyújt azoknak a képességeknek a kifejlesztésében, amelyek a fotó témájának kiválasztásához és a hatásos digitális fényképek készítéséhez elengedhetetlenek. A szerző nemcsak a kompozíció hagyományos megközelítéseit ismerteti, de kitér arra a digitális technikával megjelent új szemléletmódra is, amelynek tudatában a fotós exponáláskor már figyelembe veszi a digitális képszerkesztés, átalakítás, montázskészítés lehetőségeit - azokat az új eszközöket, amelyek elősegíthetik, hogy akár a keresőablakban látottaktól lényegesen különböző kép születhessen. -A könyv a képkompozíció kérdéseit a digitális technika lehetőségeinek figyelembevételével mutatja be. -Kitér a hagyományos módon, keresőablak segítségével készült kompozíciókra, és a képkészítés új módszereire is, amelyeket a digitális képszerkesztés tett lehetővé. -Megmutatja, hogy miként hozzuk ki a témából a lehető legtöbbet a helyzet és a helyszín elemzése segítségével. -Valós fotográfiai megbízások alapján készült közérthető példákat ismertet, és sematikus ábrákkal magyarázza el, hogyan és miért működnek a képek.
Jalsovszky Katalin - Tomsics Emőke - A tegnap világa
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Richard Olsenius - National Geographic Fotóiskola - Fekete-fehérben
A könyv a National Geographic nagy sikerű Fotóiskola-sorozatának ötödik kötete. Ebben a rendkívül olvasmányos és tartalmas könyvecskében Richard Olsenius, a magazin neves fotósa, a fekete-fehér fényképezés mai gyakorlatának kérdéseit veszi sorra, különös tekintettel a rohamtempóban fejlődő digitális fényképezésre, amely ebben a klasszikus műfajban is mind több hívet hódít magának. Olsenius nemcsak hasznos tanácsokkal szolgál, de irányt is mutat mindazoknak, akik a fekete-fehér fotográfia kivételes erejét, szépségét a legújabb fotótechnikai eredményekkel, számítógépes képszerkesztő módszerekkel szeretnék ötvözni.
Kincses Károly - Nádas Péter - Mai Manó fotográfiái / Photographs by Manó Mai
Kincses Károly tanulmányával, Nádas Péter esszéjével, magyar-angol nyelven. Pár évvel ezelőtt, amikor először mondta, írta le Kincses Károly ezt a nevet: Mai Manó, azt hitték, jópofáskodik. Azóta sokan megtanulták, hogy a "Maimanó" az egy gyönyörű és párját ritkító műteremház a Nagymező utca 20. alatt. S akkor végre itt az ideje, hogy azt is megtudják, és főleg meglássák, Mai Manó a 19-20. század fordulójának különleges képességű fényképésze, a kor legjobb fényképészeti lapjának a főszerkesztője és jelentős közszereplő volt. Az Ab Ovo Kiadó és a Magyar Fotográfiai Múzeum közös albuma Mai Manó legjobb fényképeiből mintegy százat, Nádas Péter manózását és Kincses Károly életrajzi esszéjét tartalmazza. A kötet megjelenésével egyidőben Mai Manó képeinek kiállítása nyílik egykori műteremházában.
Baki Péter - A fotóművészet születése / The Birth of Art Photography
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - A fotózás kézikönyve
Manapság a fényképezés bárki számára elérhető, sok amatőr fotós azonban még nem rendelkezik azokkal a technikai ismeretekkel és azzal a gyakorlati tudással, amely lehetővé tenné számára, hogy az elképzeléseinek megfelelő felvételeket készítsen.
A fotózás kézikönyve összegyűjti a fontos információkat, és így segít
a megfelelő készségek kifejlesztésében. A könyv a fotózás valamennyi lényeges területét érinti, közérthetően magyarázza meg a technikai részleteket, s ezáltal megkönnyíti az olvasók számára a tanultak gyakorlati alkalmazását is. Az alapok elsajátításán túl a kötet segítséget nyújt a továbblépéshez is, bemutatva mindazon lehetőségeket, amelyek a professzionális fotózást jellemzik.
A könyv fontos részét képezi a digitális fotózásról szóló fejezet, amely betekintést enged az otthoni számítógépek elterjedése és fejlődése révén megnyíló új művészeti dimenzióba, és megmutatja, milyen egyszerűen kezelhetők a digitális képalkotó és képszerkesztő eszközök
A fotózás kézikönyve tehát minden érdeklődő számára hasznos olvasmány.
David Präkel - Fekete-fehér fotózás
A sorozat harmadik tagjaként megjelenő könyv a fekete-fehér fotók készítésének rejtelmeibe avatja be az olvasót. A kötetet különösen aktuálissá teszi, hogy a szerző a színes digitális technikával készült képek igényes fekete-fehér fotókká alakításának műhelytitkaival is foglalkozik.
Reményeink szerint a könyv segít napjaink tehetséges fiatal fotósainak elsajátiítani és tökélyre fejleszteni azt a dokumentarista technikát, amelyben 20. századi elődeik – Moholy, Capa, Kertész, Brassaï – kiemelkedő alkotásaikkal megalapozták a magyar fotográfia nemzetközi hírnevét.
A gazdagon illusztrált könyv logikus felépítésével, gyakorlatias tanácsaival, áttekinthető ábráival és inspiráló fotóival a fotográfiát még csak most tanulók és az elkötelezett amatőrfotósok számára egyaránt hasznos olvasmánynak bizonyulhat. Emellett a gyakorlottabb fotósoknak is segítségére lehet abban, hogy a csupán csak néhány évtizede elterjedt digitális technikával és számítógépes képfeldolgozással miként lehet a korábbi analóg eljárásokhoz hasonló hatásokat elérni.
A fekete-fehér technikát a mai napig a fotográfia sava-borsaként tartják számon: a színek sokszor figyelmet elterelő hatása nélkül is képes a lényeg megragadására. Sokak számára egyben a technikai tudás forrásaként is szolgál, ezért még napjainkban is elengedhetetlen a szakma megértéséhez.
John Freeman - A fotózás kézikönyve
John Freeman A fotózás kézikönyve című kötete teljes áttekintést nyújt mindazoknak, akik szeretnék elsajátítani a fotózás művészetét. Lépésrol lépésre megismerkedhetünk az alapokkal, a megfelelo fényképezogép kiválasztásától az olyan technikai kérdésekig, mint a rekesz vagy a filmérzékenység. Megtudhatjuk a különbözo felszerelések és tartozékok mellett és ellen szóló érveket, így elkerülhetjük a felesleges költségeket. Az egyes technikákat lélegzetelállító képek szemléltetik, és értheto, zsargonmentes szövegek magyarázzák, így könnyedén alapos jártasságot szerezhetünk a legösszetettebb készségekben is. A kötet a fotózás népszerű tárgyai alapján szervezodik: családi portrék, úti képek, természetfotók és tájképek, csendéletek, akciófotók. Egyedülálló módon átfogó fejezetet szentel az olyan professzionális technikai kérdéseknek is, mint a műtermi világítás eszköztára és a digitális képfeldolgozás. A fotózás kézikönyve több száz szakmai ötlettel szolgál arra nézve, hogyan kerüljük el az esetleges csapdákat, és mit tegyünk az olyan problémás helyzetekben, amikor kevés a fény, vagy kedvezotlen az idojárás. Egy sereg információval szolgál a fotózás minden aspektusáról, és megválaszolja az összes olyan kérdést, ami a lelkes fotósban felmerülhet. A fotózás kézikönyve egyetlen kötetben teljes áttekintést nyújt errol a lenyűgözo témáról. • Könyvünk jól áttekinthetoen vonultatja fel az összes közkedvelt témát, a portréktól a látképekig, az esküvoktol az idojárási viszonyokig. • Naprakész információval szolgál a legmodernebb felszerelésekrol, a legegyszerűbb kompakt fényképezogépektol a legújabb, korszerű digitális fényképezogépekig. • Több mint 800 fotóból álló boséges illusztrációt tartalmaz, melyek mindegyikéhez alapos magyarázat tartozik arról, mit, hogyan, miért és mikor tegyünk a képpel.
Andy Steel - Sajtófotók
Az album a nemzetközi sajtófotózás legelismertebb alkotóinak lélegzetelállító képei mellett a közelmúlt legfontosabb eseményeit is bemutatja.
Az igazán jó fénykép egyetlen kockába sűrít egy egész eseménysort, és a fotóriporterek sokszor a is vállalják egy-egy ilyen fotó elkészítéséért. A világ leghíresebb fotósai és legszebb fényképeik sorozat legújabb kötetében a sajtófotózás harminc vezető képviselőjének bátor, provokatív, gyönyörű és sokszor sokkoló felvételei láthatók. A harctéri képektől a mindennapi élet dokumentálásáig minden téma szerepel a kiadványban, amely meghatározza korunkat. A fényképészekkel készített interjúkból megismerhetjük a képek mögött meghúzódó történeteket, a technikai részleteket, és azt is megtudhatjuk, milyen etikai-érzelmi kérdések merülhetnek fel egy-egy felvétel elkészítése közben.
Kolta Magdolna - Tőry Klára - A fotográfia története
A kötet megjelenésének, a fotótörténet megismerésének lehetősége különös hangsúlyt kaphat most, amikor az elektronika forradalmi változást hozott a képalkotásban, a klasszikus fotográfia sokak számára már valóban történelem. A fényképezéssel foglalkozók jelentős része talán soha nem járt fotólaborban. Ennél sokkal lényegesebb azonban a képi tartalom értelmezése, a vizuális nyelv ismerete. A hazai oktatás több évtizedes lemaradása korábban is hátrányosan érintette a fotográfíát, akkor, amikor a mozgókép felsófokú oktatása világszínvonalú lehetett. Erre az elmaradottságra érkezett meg korunk egyre bövüló képáradata. A viharos fejlődés miatt különösen fontos ez a kiadvány, mert nagy segítséget nyújthat azoknak az érdeklődöknek, akik alkotó módon, az egyéniségüknek megfelelő fotografálás irányába szeretnének haladni.
Ismeretlen szerző - A 20. század fotóművészete
Ez a kiadvány kitűnő, tömör szócikkeivel a modern fotóművészet jól forgatható kislexikona, a kölni Ludwig Múzeum Fotógyűjteményének legfőbb kincseit tartalmazza. Lapjain 1900-tól napjainkig követhetjük nyomon az európai (ide értve az orosz, illetve szovjet) és az amerikai fotóművészet nagyjainak alkotásait. Bemutatja a festészet és a fotóművészet állandóan változó, versengő viszonyát, megismertet a különböző új irányzatokkal és kísérletekkel, így például a szocio-dokumentarista fényképezéssel, a "tiszta fényképezéssel" és a "szerzői fotográfiával".
Erőss Zsolt - A Békási szorostól a Mount Everestig
"A hegymászók a hétköznapokban normális embereknek tűnhetnek..." - írja könyve első oldalain Erőss Zsolt, az egyetlen magyar Hópárduc. Persze nem meglepő, hogy ilyeneket ír, hiszen Ő maga igazából nincs is ott - a hétköznapokban. Emlékszik vagy tervez. Elképzeli, elmeséli a hegyet, és ha már képbekerült, meglát rajta egy járatlan útvonalat...
"...Nagyon felgyorsulok, fékeznék, de hiába! Sebességem továbbra is ijesztő, s néhány bukfenc-pörgés-zuhanás után már nem is próbálkozom többet. Jó erősen marokra fogom a jégfejszéimet, hogy belém ne álljanak, és próbálok minél "kényelmesebben" csúszni. Iszonyú kemény sziklát érzek, néhány pörgés a kuloár irányába és puhább a talaj. Mikor hason, fejjel előre kerülök, felfedezem, hogy így a legkényelmesebb csúszni és nagyszerű a kilátás is. Ugratók, bukfencek után mindig visszatérek a "kényelmes" helyzetbe és figyelem a jövőt..."
Igen, a hegymászó történetei teljesen normális álmoknak tűnhetnek a hétköznapokból nézve. De Erőss Zsolt az a hegymászó, aki mindig a szépet, az emberfeletti szépet látja meg elsőként. Ezért látta meg közülünk elsőként Ő a világ tetejét. Álmainkat meséli el ebben a könyvben, a csúcsról visszatérve. Ő járt ott, így gyönyörű képei nem csak illusztrációk.