A vállalati vezetőket az elért eredményeik alapján ítélik meg. Menedzserként a sikerünk attól függ, hogy a feladatokat a lehető leghatékonyabban delegáljuk, majd pedig gondosan ellenőrizzük a munkafolyamatok elvégzését. Ön is meglepődve tapasztalhatja, hogy a beosztottjaiból milyen ütőképes csapatot tud faragni, ha elsajátítja mindazokat az alapvető fontosságú készségeket és módszereket, amelyeket Brian Tracy összefoglalt ebben a nélkülözhetetlen könyvben. Megismerve ezt a 21 jól bevált eljárást, ön még nagyobb hatékonysággal végezheti el a feladatait. Többek között ezeket a hasznos módszereket sajátíthatja el:
- Hogyan határozhatjuk meg egészen pontosan az elvégzendő munkát, miként adjuk ki a feladatot, és milyen módszerekkel jelölhetjük ki a jól mérhető célokat?
- Hogyan válasszuk ki a megfelelő embert az adott feladat elvégzésére?
- Miként lehet gondosan megválasztott célkitűzésekkel megbízható beosztottjaink gondjaira bízni a hosszú távú feladatokat?
- Hogyan lehet a delegálást az oktatási folyamat részévé téve növelni a beosztottjaink magabiztosságát?
- Megtanulhatja, miként bírhatja a hatásos visszajelzések segítségével aktív közreműködésre a beosztottjait.
- Ráadásul rengeteg ideje szabadul fel arra, hogy elvégezze azokat a legmagasabb szintű tevékenységeket, amelyekkel önön kívül más nem tudna megbirkózni.
A delegálás és a munkafolyamat ellenőrzésének mesterévé válva, ön is elérheti, hogy a beosztottjai még nagyobb hatásfokkal dolgozzanak. Nem csupán a munkatársai tesznek szert egyre hasznosabb képességekre, de ön is sokkal sikeresebben haladhat előre a mind nagyobb eredmények irányába.
Brian Tracy több mint 50 rendkívül népszerű könyvet írt, köztük a világhírű Beszélj győztesként!; Az eladás pszichológiája; a Mark Thomsonnal közösen megírt Most építs nagy üzletet!; valamint a Brian Tracy sikerkönyvtára sorozat kötetei: Motiváció; Tárgyalás; Delegálás és ellenőrzés címmel.
Kapcsolódó könyvek
Robert M. Grant - Tudás és stratégia
Robert M. Grant neve ismerősen csenghet azok számára, akik foglalkoztak már vállalatelméletekkel és stratégiai menedzsmenttel. Grant professzor neve és munkássága egybefonódik az erőforrás és tudás alapú vállalatelmélettel illetve azok stratégiai implikációinak kutatásával. A kötet célja, hogy e két elmélet hátterének bemutatása mellett azok gyakorlati relevanciájára is rávilágítson. Így mind a stratégiai menedzsment elmélete iránt érdeklődők, mind a gyakorlati szakemberek számára érdekes válogatását adja Grant professzor sokrétű életművének.
E kötet Robert M. Grant tiszteletére készült, aki a Rajk László Szakkollégium 2008. évi Herbert Simon-díjasa. A díjat olyan elméleti szakemberek nyerhetik el, akik munkássága kiemelkedő mértékben járult hozzá a gyakorlati üzleti problémák megoldásához. Eddigi díjazottak között van James G. March, a modern szervezetelmélet egyik szülőatyja (Herbert Simon társzerzője), Henry Mintzberg, a stratégiai menedzsment guruja és Michael C. Jensen, a megbízó-ügynök elmélet klasszikusa.
Bill Scott - Sven Söderberg - Menedzselés mesterfokon
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
C. K. Prahalad - Új menedzsmentparadigmák felé
C.K. Prahalad napjaink egyik legbefolyásosabb üzleti gondolkodója, akadémikus, tanár, prominens tanácsadó, számos díj birtokosa. Egyik legismertebb műve A vállalat alapvető képességei című, Gary Hamellel közösen írt cikke, mely az évek során a vállalati stratégia klasszikus, sokat idézett írásává vált. Kötetünkben igyekeztünk Prahalad munkásságának sokszínűségét bemutatni, így a stratégiaalkotásról az alapvető képességek mentén, az értékteremtés új szemléletéről, a piramis alján lévő üzleti lehetőségekről és a diverzifikált multinacionális vállalatokról egyaránt válogattunk cikkeket. Kiadványunkat ajánljuk minden diáknak, tanárnak és üzletembernek, aki a vállalati stratégiaalkotással kapcsolatos kérdéseire szeretne megalapozott válaszokat kapni. C. K. Prahalad a Rajk László Szakkollégium 2009. évi Herbert Simon-díjasa. A díjat olyan, tudományos területükön kiemelkedő teljesítményt nyújtó elméleti szakemberek nyerhetik el, akiknek munkássága nagyban hozzájárult a gyakorlati üzleti problémák megoldásához, valamint mély lenyomatot hagyott az adott tudományágon. James G. March, Henry Mintzberg, Michael C. Jensen és Robert M. Grant professzorok után C. K. Prahalad, a University of Michigan, Ross School of Business professzora részesült ebben az elismerésben.
Vörös József - Termelés- és szolgáltatásmenedzsment
A termelési stratégia és az ellátási lánc napi működésének optimalizálása alapvetően befolyásolja a vállalat nyereségességét. Mindkettő olyan feladatot jelent, mely a régióban a legtöbb helyen gyerekcipőben jár. A könyv abban segíti a mai termelésirányításért felelős generációt, hogy versenyelőnnyel járó tudást szerezzen.
Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Egy termelő vagy szolgáltató rendszer sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a termék-előállítás és szolgáltatásnyújtás rendszerének ismerete. Olyan magyar nyelvű szakkönyv, amely átfogóan, a terület ismeretéhez nélkülözhetetlen kvantitatív alapokkal is tárgyalná a témakört, ez idáig nem állt az olvasók rendelkezésére. Vörös József könyve most e hiányt pótolja.
Dr. Koltai Tamás egyetemi tanár, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék
Rozványi Dávid - Bolti eladás
A bolti eladás nem egyszerű feladat, már jóval azelőtt el kell kezdenünk készülni rá, mielőtt reggel kinyitnánk az üzlet ajtaját. Részben mesterség, azaz magas szintű tudás, részben pedig művészet, hiszen az általános ismereteken túl mindenkinek meg kell találnia a saját hangját is, amivel hitelesen tudja megszólítani a vevőt. Az igazán jó eladót nem a rövid távú értékesítési forgalma alapján tudjuk felismerni, hanem arról, hogy a vevők szívesen fordulnak hozzá éveken keresztül. A könyv abban nyújt segítséget, hogy megismerjük a bolti értékesítés azon rejtett személyes lehetőségeit, amelyek alkalmazásával hosszútávon növelni tudjuk vevőink bizalmát, és így boltunk forgalmát is. A könyvben elsőször tisztázunk néhány alapfogalmat, majd röviden azokkal a módszerekkel foglalkozunk, melyekkel eldönthető valakiről, hogy alkalmas-e a bolti eladásra. Végül részletesen foglalkozunk a bolti értékesítés folyamatával, bemutatva az egyes vásárlók típusaitól és indítékaitól kezdve, a részfolyamatokon és mesterfogásokon keresztül minden fontosabb részterületet. A sorozat többi kötetéhez hasonlóan ebben a könyvben sem tudományos mélységgel foglalkozunk a témával, inkább átlátható formában, rövid elméleti ismeretek mellett minél több gyakorlati tanáccsal látjuk el a Kedves Olvasót.
Scott Adams - Dogbert szigorúan titkos vezetői kézikönyve
A kiadvány segítségével minden főnök és főnökjelölt gyorsan elsajátíthatja azokat a piszkos kis trükköket, amelyek segítségével könnyedén sárba tiporhatja, éhezésbe és őrületbe kergetheti beosztottait...
Bolya Árpád - Six sigma
A six sigma projektmenedzsment kézikönyv a maga nemében egyedülálló és rendhagyó vállalkozás a magyar nyelvű minőségügyi szakirodalomban. Szerzője arra vállalkozik, hogy minden érdeklődő számára érthetően, szakmai zsargontól mentesen, világos és helyenként humoros stílusban bemutassa, mit is jelent a six sigma, mint minőségfejlesztési módszer, és hogyan célszerű azt alkalmazni a mindennapi üzleti életben.
A módszer nem csodaszer, nem ad gyógyírt minden minőségügyi problémára, de filozófiája sikerrel alkalmazható mind a multinacionális, mind pedig a kis-és közepes vállalati szektorban, legyen szó akár gyártó, akár szolgáltató területen működő cégekről.
A könyv talán legnagyobb érdeme, hogy mellékleteit felhasználva, bármilyen típusú projekt esetén sikerrel lehet alkalmazni, és nem szükséges hozzá hosszútávú, akár néhány évet is igénybe vevő előtanulmány.
A titok egyébként sem a módszerben, hanem az azt alkalmazók hozzáállásában kell, hogy kódolva legyen – vallja a szerző, aki egy multinacionális vállalat minőségfejlesztési vezetőjeként a saját tapasztalatait is próbálta beépíteni a könyvbe, amely kitér a six sigma módszer és projektmenedzsment lépések bemutatása mellett a siker olyan további elemére is, mint amilyen például az emberi tényező szerepe, az emberek újfajta típusú motiválása a projektek végrehajtása során.
Ismeretlen szerző - Stratégiai és üzleti tervezés
A könyv az egyetemi alapképzésben oktatásra kerülő Stratégiai és üzleti tervezés című tantárgy törzsanyát foglalja össze.
A fontosabb fogalmak definiálását (Bevezetés) követően a szerzők a 2. fejezetben áttekintést adnak a stratégiai gondolkodás történeti fejlődéséről, ahol az egyes fejlődési szakaszok jellemzőivel ismerkedhet meg az olvasó.
A stratégiai elemzéssel foglalkozó 3. fejezet bemutatja a külső környezet, a vállalati belső adottságok és képességek szerepét és elemzési módszereit, amelyek megalapozzák a stratégia kidolgozását.
A 4. fejezet a stratégia kialakításának különböző szintjeit és összetevőit tárgyalja: küldetés és jövőkép megfogalmazása, vállalati szintű stratégiák választéka, portfólió stratégiák, üzletági szintű versenystratégiák, stratégiai szövetségek és nemzetközi stratégiák.
A könyv 5. fejezete a stratégia megvalósításának előkészítésével, ezen belül is konkrétan a projektek tervezésével és vezetésével kapcsolatos ismereteket foglalja össze.
Az utolsó, 6. fejezet az üzleti tervezés szerepét, kidolgozásának folyamatát és a terv tartalmának fontosabb jellemzőit mutatja be.
Ismeretlen szerző - Hatékony piac, hatékony vállalat
Ahatékony vállalathoz hatékony piac is szükséges. Kötetünk szerzői – a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetében működő Üzletfejlesztési Kutatóközpont tagjai – különféle nézőpontokból vizsgálják a piaci és a vállalati hatékonyság feltételeit, s igyekeznek rávilágítani a vállalati, a piaci és a társadalmi hatékonyság kapcsolódásaira.
A piaci normák sérülése befolyásolja az üzleti döntéseket és a vállalati hatékonyságot. Hatékony piac csak az azt támogató szabályozási környezetben és a piaci szereplők által képviselt, a piaci koordinációt és a tisztességes versenyt támogató üzleti kultúrában működhet. A hatékony piac pedig egyben a hatékony vállalatok és a hatékony társadalom, a hatékony nemzetgazdaság egyik alappillére.
A kötettel – mely a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központja támogatásával jött létre – szeretnénk hozzájárulni a hatékonyságot befolyásoló tényezők megértéséhez, s a hatékonyság fejlesztését ösztönző szemléletmód és gyakorlat terjedéséhez.
Christian Gansch - Szólótól a szimfóniáig
Hány szólista lehet egy teamben? Hogyan lehet olyan öntudatot kialakítani, amelyben az egyes személy képességét mindenki javára hasznosíthatja? Hogyan dolgozzon ki a vezető és a team új ötleteket és elképzeléseket?
A karmester és kommunikációs szakértő Christian Gansch megmutatja, hogy a sikeres zenekarok különleges irányítási és konfliktusmegoldó stratégiákkal is rendelkeznek.
Håkan Håkansson - Határtalan hálózatok
A vállalat nem egy különálló sziget - állítja Hakan Hakansson, a Norwegian School of Management professzora. A szervezetközi marketinget és vállalatközi üzleti kapcsolatokat középpontba helyező IMP csoport kiemelkedő kutatójaként legfőbb vizsgálódási területe az üzleti szereplők közti kölcsönhatásokat leíró, napjainkban igen dinamikusan fejlődő hálózatelmélet. Ez arra a kérdéskörre összpontosít, hogy milyen hatásai lehetnek a vállalatok működésére az őket közvetlenül és közvetetten körülvevő szereplők közötti szövevényes kapcsolatrendszernek. Kötetünkben a hálózatelmélet különböző alkalmazási lehetőségeire hívjuk fel olvasóink figyelmét, melyet így a menedzsmentelméletekben elmélyülni kívánók és a gyakorlati hasznosítás iránt érdeklődők számára egyaránt ajánlunk.
A Rajk László Szakkollégium 2004 óta ítéli oda a Herbert Simon-díjat kutatók számára, akik amellett, hogy üzleti gondolkodóként elősegítették gyakorlati problémák megoldását, jelentős hatást gyakoroltak a kollégisták szakmai fejlődésére. A díjat 2010-ben Hakan Hakansson kapta. Korábbi díjazottjaink között tisztelhetjük James G. Marchot, a modern szervezetelmélet egyik szülőatyját, Henry Mintzberget, a stratégiai menedzsment guruját, Michael C. Jensent, a megbízóügynök elmélet klasszikusát, Robert M. Grantet, a tudás alapú vállalatelmélet megalkotóját és C. K. Prahaladot, az alapvető képesség elméletének kidolgozóját.
Michael C. Jensen - Tulajdonosok és menedzserek
Michael C. Jensen professzor munkásságában több gazdasági tudományterület is összekapcsolódik, pénzügyi, közgazdasági és üzleti kérdések szakértője. Az egyik legismertebb műve a William H. Mecklinggel közösen írt, A vállalat elmélete: menedzseri viselkedés, ügynöki költség és tulajdonosi struktúra című cikk, amely a megbízó-ügynök probléma alighanem legtöbbet idézett klasszikusa. Kötetünkben Jensen munkásságának sokszínűségét igyekeztünk kifejezni, így pénzügyi, munkavállalói ösztönzéssel és vállalatkormányzással foglalkozó írásokat is válogattunk.
Michael C. Jensen a Rajk László Szakkollégium 2007. évi Herbert Simon-díjasa. A díjat olyan elméleti szakemberek nyerhetik el, akiknek munkássága kiemelkedő mértékben hozzájárult a gyakorlati üzleti problémák megoldásához.
Tomas H. Davenport - Laurence Prusak - Az ötlettől a sikerig
Az üzleti teljesítményt növelni kívánó ötletek, menedzsmentgondolatok garmadájával találkozhat a magyar menedzser is a könyvesboltok polcait böngészve, gazdasági folyóiratokat olvasva vagy tanácsadók, szakértők előadásain. Tényleg annyit érnek ezek a mágikus üzleti elixírek, mint azt propagálóik ígérik? Ez a könyv egyedülálló vállalkozás az üzleti ötletek világában. Nem egy ötlet csodatevő képességeiről akarja meggyőzni az olvasót, hanem üzleti vállalkozások, állami és nonprofit szervezetek vezetőinek és munkatársainak ajánl megszívlelendő tanácsokat a szervezetük számára hasznos ötletek felkutatásához, testre szabásához és alkalmazásához.
"Az ötlettől a sikerig briliáns útmutató a legjobb üzleti ötletek megismeréséhez és hasznosításához. Davenport és Prusak alapvető igazságokat tár fel az üzleti tudásról. (...) Ha azt akarja, hogy vállalata teljesítménye napról napra javuljon, akkor ezt az olvasmányos könyvet vegye kézbe, tanulmányozza át, s beszélje meg munkatársaival."
Robert Sutton, a Stanford Egyetem professzora
Bartek-Lesi Mária - Bartók István - Czakó Erzsébet - Gáspár Judit - Könczöl Erzsébet - Pecze Krisztina - Vállalati stratégia
Egy vállalat a stratégiája kidolgozásával a jövőjét akarja alakítani, míg a megvalósítás során gyakran szembesül gyorsan változó külső és belső hatásokkal a piac, a fogyasztók, a versenytársak, a szabályozás, a tulajdonosok részéről.
Hogyan lehet eredményes stratégiát kidolgozni és megvalósítani a változások állandó áradatában? Egyedüli helyes recept nincs, de a stratégiai menedzsment megközelítéseinek és módszereinek megismerése, stratégiai sikerek és kudarcok példái segíthetnek megtalálni a vállalatunk számára helyes utat.
A Vállalati stratégia című könyv széles körű áttekintést ad a stratégiai menedzsment alapjairól és legújabb irányzatairól. A hagyományos stratégiai alapismeretek mellett új megközelítéseket tartalmaz a vállalati erőforrások és képességek stratégiai szerepéről, a vállalatok nemzetközivé válásának stratégiai következményeiről, valamint a vállalati érték és a stratégiai célok kapcsolatáról. A könyv szemléletében nagy hangsúlyt kap a stratégiai választás, a választási lehetőségek feltárása, értékelése, az egyes alternatívák feltételeinek és következményeinek bemutatása, vagyis nem kész recepteket, hanem gondolati és módszertani keretet ad a stratégiaalkotáshoz.
A szerzők vállalati példák és valós gazdasági szituációk bemutatása révén hozzák közelebb a módszertani fejezeteket és a stratégiai döntéseket segítő modelleket a stratégiaalkotás menedzsmentgyakorlatához.
James G. March - Szervezeti tanulás és döntéshozatal
"Jelen kötetünk olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyeket bátran ajánlhatunk a szervezetek világában mozgó valamennyi szakembernek, legyen akár vállalatvezető, akár az államigazgatás munkatársa, akár elméleti kutató. James Marchnak mindannyiunk számára van mondanivalója.
Régóta ismert, de Thomas Kuhn óta rendszerbe is foglalt gondolatmenet, hogy a különböző tudományterületek közös vonása az, hogy a békés és viszonylag lassú fejlődés korszakait időről időre »tudományos forradalmak« szakítják meg. Ilyenkor megkérdőjeleződnek az adott tudományterület legalapvetőbb tételei is, új alapelvek, megközelítések (paradigmák) alakulnak ki, amelyek aztán megalapozzák ismét viszonylag hosszabb időre a "normál tudomány" fejlődési pályáját, s egyúttal utat nyitnak a tudományos eredmények robbanásszerű, gyakorlati alkalmazása felé.
Ilyen tudományos forradalom két kiemelkedő alakjának a neve találkozik most, amikor James March átveszi a Herbert Simon-díjat. "
Chikán Attila
Andy Neely - Chris Adams - Mike Kennerley - Teljesítményprizma
"Forradalmian új látásmód, mellyel jobban megérthetjük vállalatunk működését és megfelelő lépéseket tehetünk a teljesítmény fejlesztéséhez."
Herman Heyns
Accenture
"Az üzleti élet teljesítmény- és sikercentrikus. Valódi elégedettséggel és felelősséggel csak úgy élhetünk, ha egyszerre működtetjük mások és saját javunkért. A Teljesítményprizma könyv szerzői mindannyiunknak segítséget nyújtanak abban, hogy jobban megértsük, felelősen és sikeresen kezeljük üzleti kapcsolatainkat."
Pataki György, egyetemi docens
Környezet- és Tájgazdálkodási Intézet
(Szent István Egyetem, Gödöllő)
"Azt várná az ember, hogy a szervezetek napjainkra már megoldották a teljesítménymérés problémáit. Ez azonban nincs így. A piacon lévő különböző megközelítések állandóan növekvő számát figyelembe véve üdítő élmény egy könyvben erről a kritikus problémáról olyan átfogó képet látni, amely alapos kutatás eredményeként született. A Teljesítményprizma hiánytalan útitervet kínál a teljesítményméréshez. Egyszerre találtam rendkívül érdekesnek és igen hasznosnak is."
Robert C. Camp, Best Practice Institute
a Benchmarking című könyv szerzője
"Korábban rengeteg, de meglehetősen keveset mondó számot vizsgálgattunk - most eljutottunk oda, hogy a megfelelő kérdéseket tesszük fel azzal kapcsolatban, hogy hol tartunk és hová megyünk. ... Arra ösztönöz minket ez a megközelítés, hogy a legfontosabb üzleti kérdéseken dolgozzunk együtt, ahelyett, hogy az egyes funkcionális felelősségeket hangsúlyoznánk."
A Teljesítményprizma megközelítést elsők közt bevezető
DHL vezetőinek véleményeiből
Pataki Béla - Technomenedzsment
A tudásalapú társadalomban és gazdaságban a technológiamenedzsment kulcsszerepet játszik azzal, hogy a vállalatok versenyképességének, illetve bármilyen szervezet sikeres működésének szolgálatába állítja a technológiát, hasznosítva mind a tudomány eredményeit, mind pedig a tudományosan még magyarázatra szoruló, de a gyakorlatban bevált tapasztalatokat. A gazdaságilag legfejlettebb országokban már három évtizede töretlenül fejlődik és virágzik ez a szakterület, Magyarországon azonban a fontosságához képest még mindig nem eléggé közismert. A könyv e rendkívül szerteágazó témakör alapkoncepcióiból, elméleteiből és módszereiből mutat be néhányat a legfontosabbak közül. Hangsúlyosan foglalkozik az innovációval kapcsolatos és a stratégiai szintű kérdésekkel, de kitér az információtechnológia menedzselésének korszerű szemléletére és egyik legfontosabb új fejlődési irányára is. Kiforrott elméletek és bevált módszerek mellett napjainkban formálódó, ígéretes újdonságokat is bemutat.
Dr. Pataki Béla a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszékének docense.
John Shook - Vezesd a tanulást
Akik ismerik az A3 jelentést, többségükben főleg a kommunikáció vagy problémamegoldás egyszerű eszközeként tekintenek rá. Pedig sokkal több annál: az A3-módszer struktúrájában benne foglaltatik az egész folyamat, ahogy egy vállalat azonosítja, körülírja, megoldja, majd nyomon követi a problémákat, projekteket és javaslatokat. Az A3-folyamat valójában egy szervezet tanulási folyamatának modellje, aminek a megjelenési formája azt jelképezi, ahogy az adott vállalati kultúra ezt magáévá teszi.
A Vezesd a tanulást című könyv egy menedzser, Ken Sanderson és a beosztottja, Desi Porter történetét mondja el, amelynek során megmutatkozik az A3 egész komplexitása: a tanulás és tanítás, a munkavégzés és vezetés eszközeként rajzolódik ki előttünk. A történetből megismerhetjük az A3 alkalmazását menedzsmentfolyamatként: a könyv részletesen bemutatja, ahogy a szervezet kialakítja standard fejlesztési, tervezési, problémamegoldó módszereit, és megalapozza a széleskörű, mélyre ható gondolkodásmód struktúráját.
Ezt végigkövetve az Olvasó megbizonyosodhat arról, hogy az A3-folyamat bármely vállalati kultúrában jól alkalmazható, gyakorlatias megközelítése és folytonosan megismételhető módszere a szervezeti tanulásnak.
Kenneth Blanchard - Spencer Johnson - Az egyperces menedzser
Ez a szenzációsan újszerű és egyre szélesebb körben alkalmazott program azt a három könnyedén elsajátítható menedzsment módszert mutatja be, amely bárki életét garantáltan megváltoztatja. Az egyperces célkitűzés, az egyperces dicséret, és az egyperces dorgálás segítségével időt takaríthat meg, és hatékonysága is javulni fog. Akár munkahelyéről, akár háztartásáról, akár gyermekeiről van szó.
Görög Mihály - Általános projektmenedzsment
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Értékelések
Statisztika
Címkék
Kollekciók
- Nem szerepel egyetlen kollekcióban sem.