Kapcsolódó könyvek
Ismeretlen szerző - The Hungarian Railway in Pictures / Die ungarische Eisenbahn in Bildern / Le chemin de fer hongrois par images
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Finta László - A karosszériagyáros - Uhri Imre története
A nyolcvanas évekre a világ legnagyobb autóbuszgyárává fejlődött Ikarus fejlődés- és fejlesztéstörténete nem ismerhető meg a jogelődök történetének ismerete nélkül, mert nem lett volna az Ikarus, ha Uhri Imre kovácsmester 1895-ben nem létesít Budapesten kovácsműhelyt, amely a húszas évek végén már Magyarország legnagyobb karosszériagyára volt, és a mester nem olyanokká neveli gyermekeit, akik a 1933-ban megalakított Uhri Testvérek Autó-karosszéria és Járműgyárat a negyvenes évekre Európa legnagyobb karosszériagyárává képesek felfejleszteni. Az _Ikarus Story_ sorozat nyitó kötete _A karosszériagyáros_ című tanulmány, amiből időrendben megismerhető, hogy miként alakult ki és nőtt az a tudáshalmaz, amely az Uhri Testvéreken át megalapozta azokat az eredményeket, aminek alapján a görög mitológiai személynév, világszerte a mi autóbuszunk fogalommá lett márkanevévé lényegült át. E három vállalat történetét dolgozza fel a szerző, a megdönthetetlen termelési és piaci elfogadottságú Ikarus 200-as – és több más – autóbuszcsalád formájának tervezője.
Finta László - Földön - vízen - levegőben - Uhri testvérek története 1933–1937
Finta László, az Ikarus 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guinness-rekordokat felállító Ikarus 200-as autóbuszcsalád egyik vezető tervezője folytatva az _Ikarus Story_ sorozatát, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megjelentette az Ikarus jogelőd vállalatának, az Uhri Testvérek Autókarosszéria és Járműgyártó Kft. történetének két kötetét.
A _Földön-vízen-levegőben_ című kötetek a cég történetét és fejlődését kísérik figyelemmel. A képekkel, karosszériatervekkel és gazdasági diagramokkal illusztrált kötetek a levéltárakban folytatott évtizedes kutatások adataira, volt dolgozók emlékeire alapozottan hozzák az olvasó elé a feledés homályából a vállalkozás valós történetét. A kötetekből megismerhető, hogy miként hozta létre a pénztelen két Uhri fiú és két Uhri leány a céget, abból miként és mikkel érte el, hogy alig 7 év alatt piacvezetőkké lett vállalatuk.
Finta László kötete hézagpótló mű. Az érdeklődő a korabeli lapokban alig talál róluk hírt, vállalatuk iratait a háború alatt megsemmisítették, ezért csak hosszantartó kutatással, elemzéssel lehetett feltárni a történetüket.
A testvérek hírverés helyett inkább alkottak, személyautó-, autóbusz- és teherkocsi-karosszériákat gyártottak szériában, majd fő beszállítói lettek a hadseregnek nem fegyverzetes autókból, járművekből.
A közutakról felszálltak a levegőbe is, előbb javították a hazai sportrepülőgépeket, majd a hadsereg igényei szerint felkészültek ilyen repülőgépek szériális gyártására is.
Nem hagyták ki a harmadik közeget, a vizet sem. A háború előtt hadihídszállító autókat és pótkocsikat nagyobb mennyiségben gyártottak.
Finta László a kutatási eredményeire alapozottan állítja kötetében, hogy az Uhri cég 1940-re megkerülhetetlenné lett mind a polgári, mind a hadi járművek vonatkozásában.
A köteteket a magyar hadi járművek makettezőinek is ajánljuk, mivel a szerző rájuk is gondolva terveket, továbbá a megépített karosszériákról több nézetben felvett képeket válogatott be köteteibe.
Bertalanfy Béla - A királdi és putnoki bányaüzemek története
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kiszely Gyula - A bányászat és kohászat ipari műemlékei
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Finta László - Földön - vízen - levegőben - Uhri testvérek története 1941–1942
Az _Ikarus Story_ 4. kötete az Uhri Testvérek cég történetét dolgozza fel a háborús években 1944. december 18.-ig bezárólag, mely időtől kezdve a cég abbahagyta a hadsereg rendeléseinek teljesítését, miután a cég munkásainak többsége kívül rekedt a szovjet és román csapatokkal közbezárt Budapesten, illetőleg a budapestiek sem tudtak bejutni a védő német-magyar csapatokkal elfoglalt, hadműveleti területté vált Hungária körútra.
Pedig a dokumentumok szerint rendelésekkel bőven el voltak látva, csak a már megkapott rendelések teljesítése egészen 1946 augusztusáig lekötötte volna kapacitásukat. Ugyanakkor a HM még több rendelés kiadását helyezte kilátásba.
Mindezeket elvitte Budapest ostroma, amiben lényegében megsemmisült a cég Hungária körúti telephelye, benne a cég polgári dokumentumai.
Finta László - Földön - vízen - levegőben - Uhri testvérek története 1938–1940
Finta László, az Ikarus 303-as, 550-es és a darabszámait, piaci elterjedését és variációinak számát tekintve megdönthetetlen Guinness-rekordokat felállító Ikarus 200-as autóbuszcsalád egyik vezető tervezője folytatva az _Ikarus Story_ sorozatát, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megjelentette az Ikarus jogelőd vállalatának, az Uhri Testvérek Autókarosszéria és Járműgyártó Kft. történetének két kötetét.
A _Földön-vízen-levegőben_ című kötetek a cég történetét és fejlődését kísérik figyelemmel. A képekkel, karosszériatervekkel és gazdasági diagramokkal illusztrált kötetek a levéltárakban folytatott évtizedes kutatások adataira, volt dolgozók emlékeire alapozottan hozzák az olvasó elé a feledés homályából a vállalkozás valós történetét. A kötetekből megismerhető, hogy miként hozta létre a pénztelen két Uhri fiú és két Uhri leány a céget, abból miként és mikkel érte el, hogy alig 7 év alatt piacvezetőkké lett vállalatuk.
Finta László kötete hézagpótló mű. Az érdeklődő a korabeli lapokban alig talál róluk hírt, vállalatuk iratait a háború alatt megsemmisítették, ezért csak hosszantartó kutatással, elemzéssel lehetett feltárni a történetüket.
A testvérek hírverés helyett inkább alkottak, személyautó-, autóbusz- és teherkocsi-karosszériákat gyártottak szériában, majd fő beszállítói lettek a hadseregnek nem fegyverzetes autókból, járművekből.
A közutakról felszálltak a levegőbe is, előbb javították a hazai sportrepülőgépeket, majd a hadsereg igényei szerint felkészültek ilyen repülőgépek szériális gyártására is.
Nem hagyták ki a harmadik közeget, a vizet sem. A háború előtt hadihídszállító autókat és pótkocsikat nagyobb mennyiségben gyártottak.
Finta László a kutatási eredményeire alapozottan állítja kötetében, hogy az Uhri cég 1940-re megkerülhetetlenné lett mind a polgári, mind a hadi járművek vonatkozásában.
A köteteket a magyar hadi járművek makettezőinek is ajánljuk, mivel a szerző rájuk is gondolva terveket, továbbá a megépített karosszériákról több nézetben felvett képeket válogatott be köteteibe.
Szécsey István - Ganz-MÁVAG motorvonatok
1959. január 1-jén két nagyüzem – a Ganz Vagon- és Gépgyár, valamint a MÁVAG Mozdony- és Gépgyár – egyesítésével létrejött a Ganz-MÁVAG Mozdony-, Vagon- és Gépgyár. Az új gyáróriás a motorkocsik és motorvonatok gyártásánál a „Ganz”, míg a dízel- és villamos mozdonyok építésénél a „MÁVAG” hagyományait folytatta. A vevőkör új országokkal bővült, a Szovjetunió részére pedig korábban elképzelhetetlen mennyiségű dízelmozdony és dízelmotorvonat gyártása kezdődött. 1987. december 31-ig a MÁV mellett Argentína, Brazília, Bulgária, Burma, Csehszlovákia, Egyiptom, Görögország, Jugoszlávia, Kína, Lengyelország, Malajzia, Spanyolország, Szíria, Szovjetunió, Tunézia, Új-Zéland és Uruguay részére gyártott dízel- és villamos motorkocsikat, motorvonatokat. Ugyanekkor dízel-, és villamos mozdonyokat szállítottak a MÁV, a GySEV és hazai iparvállalatok mellett sok külföldi ország számára is. A kötet 275 ábra és 100 táblázat segítségével ismerteti a Ganz-MÁVAG által gyártott vasúti járművek közül a motorkocsikat, motorvonatokat, sínbuszokat, illetve az utódvállalat Ganz-Hunslet Vasúti Járműgyár Rt. által a MÁV részére készített villamos motorvonatokat. Legyen ez a könyv tisztelgés a Ganz-MÁVAG egykori szellemi és fizikai dolgozói előtt, akik munkájukkal megbecsülést és dicsőséget szereztek itthon és külföldön, nemcsak maguknak, hanem Magyarországnak is.
Persovits József - Kner-könyv
Persovits József igen tiszteletre méltó feladatra vállalkozott, amikor elhatározta, hogy bemutatja a magyar nyomdászat kiemelkedő alakjainak életútját. A Nyomdász könyvtár sorozatban jelentek meg Heltai Gáspár, Misztótfalusi Kis Miklós és a Magyar betűművészek című munkái. E sorozat következő kötete a Kner család tagjainak munkásságáról szól.
A Kner név sok ember számára cseng ismerősen. A nyomdaalapító és elsőszülött fia nyomdászatban-könyvművészetben betöltött szerepe közismert, ám a család több tagjának munkássága kevésbé. Azért is fontos Persovits József Kner-könyve, mert ez az első olyan publikáció, ahol a Kner család három generációjához tartozó személyek életútját egy kötetben, együtt olvashatjuk.
Nem klasszikus családtörténet ez, de az apa-gyermek-unokák során keresztül bepillantást nyerhetünk egy nyomdász család életébe. Három generáció, hét személy élete tárul elénk: a klasszikus cégalapító Kner Izidor és a "művet" folytató gyermekei: Kner Imre és Kner Endre, az önálló szakmai sikereket elérő Albert és Erzsébet munkássága, az unokák közül Haiman György és a ki nem bontakozott, fiatalon, tragikusan elhunyt Kner Mihály élete.
Életfilozófiájuk - a munka, szakmaszeretet, a komolyság, az értékek, az elvárások önmagukkal és másokkal szemben - ma is példaértékű. A könyv segít bennünket, hogy jobban megismerjük a szakmájukat mesterként-művészként végző, elkötelezett embereket és megértsük törekvéseiket.
Ismeretlen szerző - 50 éves a magyar vasút M44 sorozatú mozdonya
Ajánlom ezt az igényes kivitelű, elegáns megjelenésű könyvet a vasúti járműtechnika iránt érdeklődő minden kedves olvasónak. Ez a könyv emléket állít egy járműnek, amelyet a Ganz-MÁVAG és a Ganz Villamossági Művek 1954-től kisebb módosításokkal egészen 1970-ig gyártott, elsősorban átállító és tolató szolgálatra, de az 1960-as évek nyári időszakában rendszeresen felhasználták kisebb terhelésű személyvonatok, sőt szinkron üzemben gyorsvonatok továbbítására is. Maga idejében a MÁV egyik legsikeresebb mozdonytípusa volt, amit ékesen bizonyít, hogy a világ számos országába exportálták. A könyv végigkíséri, a kor szellemének megfelelő leleményes műszaki megoldásokat bemutatva a járműsorozat életét, az üzembeállítástól napjainkig. A MÁV M44 sorozatú mozdonyáról mind ez ideig nem készült ilyen kiváló összefoglaló munka, ezért ez úton szeretnék külön köszönetet mondani a Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klubnak, a MÁV Szolnoki Járműjavító Kft.-nek és nem utolsó sorban mindazon szakembereknek, akik közvetve vagy közvetlenül segítették e könyv létrejöttét. Egy olyan űrt töltöttek be munkájukkal, amely régóta várta már, hogy valaki megtalálja, és létrehozzon egy olyan kiadványt, ami egy mozdonysorozat történetén keresztül a vasút népszerűsítését szolgálja.
_Heiczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója_
Huszár Lajos - A magyar pénzverés története a XVI. és XVII. században
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Jármai Ervin - R. Kiss Lenke bányászati érmei
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Podányi Tibor - Rudabánya
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Soltész István - 90 éves az OMBKE
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Tóth Pál - Gergely Ernő - A bányászat az irodalomban és a képzőművészetben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Herczeg Gyula - Juhász Zsuzsanna - Olasz-magyar szótár / Italiano-ungherese vocabolario
Az olasz-magyar, magyar-olasz kéziszótárak a mai nyelvi állapotot tükröző legmodernebb szóállományt tartalmazzák, a korábbi nagyszótárak anyagára épülve és azt korszerűsítve. Az új szótárban jelentős szerephez jut a gazdasági, társadalmi és technikai változásokat követő szakszókincs, valamint az élőnyelvi példák bemutatása. Helyet kapnak a mai modern olasz, illetve magyar nyelvbe újonnan bekerült, aktívan használt idegen eredetű szavak is.A szófajok, a nemek, a hangsúly és a rendhagyó többes számok megadásán kívül az igeragozás, a vonzatok, valamint a segédigék használatát is jelöli a szótár. A magyar nyelvre vonatkozóan a szófaji jelölés mellett az ige- és névszóragozást és a vonzatokat tünteti fel a szótár.A szótárak irányonként 60 000 címszót tartalmazó szóállománnyal rendelkeznek, nagy segítséget nyújtva mind a közép- és felsőfokú nyelvvizsgára készülőknek, mind a fordítóknak.Minimális rendszerkövetelmények: Windows 98/ME/NT/XP; 166 MHz-es processzor; 64 MB memória; 180 MB szabad lemezterület; TCP/IP protokoll; Web-böngésző \(MS IE 6.0); rendszergazda jogosultság \(NT/2000)
Hámor Géza - Jámbor Áron - Selmeczi Ildikó - MÁFI 1869
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Tevan Andor - Kner Imre - 100 levél
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hatala Pál - Vivát kupa!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Erdőrendtartás 1770
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Értékelések
Statisztika
Címkék
Kollekciók
- Nem szerepel egyetlen kollekcióban sem.