A kötet 99 szóbeli érettségi feladatot tartalmaz. Az érettségi vizsgakövetelményekben előírt hat nagy témakör mindegyikéhez van 10 középszintű és 6-8 emelt szintű gyakorló feladat – ezek tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanok, amilyenek az érettségi vizsgán lesznek majd. A feladatgyűjtemény megoldókulcsa külön kötetben jelenik meg.
Kapcsolódó könyvek
John Soars - Liz Soars - Headway Elementary - Student's Book
_Headway_ is a multi-level course for adults and young adults who want to use English both accurately and fluently. Grammar and vocabulary are taught and explained throroughtly, and all four language skills are developed systematically. The _Headway_ series combines traditional methods of language teaching and more recent communicative approaches. _Headway Elementary_ is a first-year coursebook which, along with _Headway Pre-Intermediate_, _Headway Intermediate_, _Headway Upper-Intermediate_, and _Headway Advanced_, provides a comprehensive language teaching series for the 1990s.
Liz and John Soars have many years of experience as teachers and teacher trainers. Both have worked at International House, London, and Liz was one of the chief examiners of the Cambridge/RSA Dip TEFL.
Each level of_Headway_ provides approximately 120 hours of teaching. Key features of _Headway Elementary_ include:
- Detailed treatment of grammar in two stages: at the beginning of each unit, where it is introduced and practised in variety of activities, and then int he Grammar Summary at the end of each unit, which is suitable for self-study and revision.
- Systematic vocabulary work with dictionary training.
- Skills work sections for further extension and fluency work.
- Integrated pronunsiation work.
- An Everyday English section which practises common expressions in everyday situations.
- A self-check revision section.
The Student’s Book also contains reference lists of vocabulary, irregular verbs, verb patterns, phonetic symbols, and tapescripts.
In addition, there is a teacher Book with photocopiable activites, two class Casettes, and Workbook with further consolidation exercises, extra imput sections, and writing syllabus. An optional Student’s Casette is available for use with the Workbook.
_Headway Elementary_ is accompanied by _Headway Elementary Pronunciation_ and _Headway Elementary Video_
Závodszky Géza - Történelem III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Megoldókulcs a történelem érettségi feladatgyűjtemény 12. évfolyamos kötetéhez
Ez a füzet a Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez, Írásbeli, 12. évfolyam című könyv feladatainak a megoldásait tartalmazza. A megoldókulcs olyan, mint az új érettségihez használatos javítókulcsok. A tesztfeladatoknál tömör válaszokra törekedtünk, gyakran csak a kulcsszavakat adtuk meg. Az esszéfeladatok megoldását válaszelemekre bontottuk. és elemenként jeleztük a szükséges kompetenciákat is. Reméljük, hogy ezzel megkönnyítjük a pedagógusok értékelő munkáját!
Dupcsik Csaba - Repárszky Ildikó - Ujvári Pál - A globális világ felé
Mint ahogy a sorozat címe – A befejezetlen múlt – is sugallja, a kötetek szerzői arra törekedtek, hogy olyan szellemű tankönyveket írjanak, melyek felénk tartó, nyitott folyamatként, jelenünk előtörténeteként láttatják a múltat.
Könyvünk egy tankönyvsorozat 6., utolsó kötete.
A 20. században rendkívüli változások mentek végbe: lezajlott az emberiség legtöbb áldozatot követelő háborúja és - világtörténelemben először - lehetségessé vált, hogy az emberiség elpusztítsa saját magát is egy esetleges atomháborúban. Ugyanakkor felbomlottak az utolsó gyarmatbirodalmak, a legembertelenebb ideológiák súlyos vereséget szenvedte, s az ember először hagyta el a bolygóját. Ráadásul ez a korszak a közelmúlt, sőt, sokszor szinte már a jelen: az itt leírt események egyik-másikáról a körülöttünk lévő embereknek - akár az olvasónak is - személyes élményei lehetnek.
Másképpen dolgozzuk fel ezeket a történéseket, mint a több száz évvel ezelőttieket; erről az időszakról hevesebb viták dúlnak, s nemcsak a történelemtudományban, hanem sokszor a politikában vagy akár a mindennapi életben is. Szerencsére a sorozat kialakult formái segítenek a különböző vélemények árnyalt bemutatására. Könyvünk azért terjedelmesebb az átlagosnál, mert számos forrásszemelvényt közöl. Igyekeztünk magukat a kortársakat ""beszéltetni"" a történelmi eseményekről - ami nem jelenti azonban azt, hogy a hátuk mögé igyekeztünk volna bújni. A szerzők véleménye szerint ez a könyv nem arra való, hogy az elejétől a végéig megtanulják, hanem hogy tanuljanak belőle. A hangsúly elsősorban a forrásszemelvényeken van, de ezen kívül a könyv tartalmazza a diákoktól a vizsgákon követelhető tételes ismereteket is.
Bihari Péter - Dupcsik Csaba - Repárszky Ildikó - Európa fölénye és katasztrófája (1867-1930)
Mint ahogy a sorozat címe – A befejezetlen múlt – is sugallja, a kötetek szerzői arra törekedtek, hogy olyan szellemű tankönyveket írjanak, melyek felénk tartó, nyitott folyamatként, jelenünk előtörténeteként láttatják a múltat.
A 20. század elejére Európát gazdasági és katonai fölénye hozzásegítette ahhoz, hogy a világ nagyobbik részét uralma alá hajtsa. Az első világháború katasztrófájával azonban az európai fölény megrendült, mint ahogy megrendült a 19. századnak az észre és a haladásra alapozott hite is. A századvég és a századelő ellentmondásos évtizedeivel foglalkozik tankönyvsorozatunk 5. kötete.
Dupcsik Csaba - Repárszky Ildikó - Élő történelem I.
Tankönyvsorozatunk a középiskolák 9–12. évfolyama számára készült, gimnáziumokban és szakközépiskolákban egyaránt használható. A szerzők a kötetek összeállításánál a középszintű érettségi vizsga követelményeit tartották szem előtt: a középszintű vizsgához szükséges valamennyi tudáselem beépül. a kötetekbe.
Kronologikus (pl. Róma felemelkedése) és tematikus (pl. Az antikvitás vallásai) leckék váltakoznak a könyvben, megtartva ezzel a történelmi korok linearitását, és egyben hangsúlyt helyezve a népek, kultúrák és birodalmak kölcsönhatásaira. E két szemlélet együttes alkalmazása és gondosan megtervezett egyensúlya által áll össze az ókori kelet, az antikvitás, a kora középkor, illetve hazánk korai története élő történelemmé. A kötet felépítése megfelel a kerettantervnek, és tartalmilag és metodológiailag teljes mértékben alkalmazkodik mind a közép-, mind pedig az emelt szintű érettségi rendszer követelményeihez. A főszöveg mellett rengeteg forrás, kiegészítő információ, kép, térkép, ábra kapott helyet a könyvben. A szerzők nem titkolt szándéka szerint a források bősége amellett, hogy a pedagógusnak szelektálásra és differenciálásra ad alkalmat, lehetőséget teremt arra, hogy az alapvető kompetenciákat fejlesztve a diákokat motiválja és érdeklődésüket felkeltse a régi korok iránt. A mindvégig magas szakmai színvonalon megírt tankönyv segítségével valóban élményszerű és érdekes elfoglaltság lehet a történelemmel való foglalkozás.
Dupcsik Csaba - Repárszky Ildikó - Élő történelem II.
A 10.-es kötetben egyik fő rendező elvként szintén megmaradt a kronologikus és tematikus leckék váltakozása.
Ha valaki összehasonlítja a 10.-es kötetet az Élő történelem-sorozat előző, kilencedikes kötetével, elsőként a nagyobb oldalszám tűnhet fel. Ez a növekedés azonban meg sem közelíti a követelményszint növekedését: az érettségi követelményekben 12 olyan témakör található, amellyel a kilencedik évfolyamon foglalkozunk, míg 22, amellyel tizedikben.
Mivel mindig könnyebb utánanézni egy évszámnak, mint valamilyen megbízható magyarázatot találni, arra törekedtünk, hogy a főszöveg elsősorban magyarázzon, értelmezzen, illetve az olvasót segítse a források értelmezésében. Külön figyelmet fordítottunk arra, hogy ha egy új fogalom, kifejezés bukkan fel, akkor azt lehetőleg még a szövegben, első előfordulásakor elmagyarázzuk (s a mutatóból könnyen kikereshető az is, hol volt ez az első előfordulás). Ugyanakkor a könyv természetesen minden, a kerettanterv és a érettségi követelmények által előírt adatot tartalmaz.
Tankönyvünk 6 fejezetből és 37 leckéből áll. Egy lecke az előző kötethez hasonlóan itt sem feltétlenül egy órán feldolgozandó anyagot tartalmaz.
A 10.-es kötetben egyik fő rendező elvként szintén megmaradt a kronologikus és tematikus leckék váltakozása. Ennél a kötetnél olyan dilemmák kényszerítették ki ezt a megoldást, hogy például az ezredforduló utáni kor eseménytörténete nem érthető, ha nem magyarázzuk el: milyen szerepe volt a keresztény egyháznak a középkori Európában; viszont ezt a szerepet nem magyarázhatjuk el úgy, hogy nem utalunk közben olyan történelmi eseményekre, mint például az invesztitúraháborúk vagy a keresztes hadjáratok. Ezért lett a két egyetemes középkori fejezet a kronológiai ( érett középkor ® kései középkor ), és a tematikus ( eseménytörténet ® társadalom, gazdaság, mindennapi élet, gondolkodás ), megközelítés ötvözete.
Dupcsik Csaba - Repárszky Ildikó - Történelem IV.
A tankönyvcsalád szerzői kiemelt jelentőséget tulajdonítanak az önálló, kritikai gondolkodás kialakításának és fejlesztésének. E cél elérése érdekében fontosnak tartották, hogy elegendő információhoz juttassák a diákokat.
Céljuk, hogy azok a diákok, akik ezekből a tankönyvekből tanulnak, ne csak leegyszerűsített tudást kapjanak, hanem jól tájékozódjanak térben és időben, és képesek legyenek önálló véleményt alkotni eseményekről, személyekről, történelmi korszakokról. A tankönyv szövege három jól elkülöníthető egységből épül fel. A kiemelt, vastagon szedett részek a feltétlenül megtanulandó, lényeges tudnivalókat tartalmazzák. A normál szedésű szövegek a folyamatok megértését segítik, míg az apró betűvel szedett anyagban nagyon sok információ, háttéranyag található, amely érdekessé és könnyen érthetővé teszi az adott anyagrészt. A kötet nagyszámú forrást közöl, így gyakorlatilag forrásgyűjteményként is használható. A topográfiai ismeretek elsajátítását közel 120 térkép segíti. A képek, ábrák, táblázatok nemcsak illusztrálnak, hanem további elemzések forrásául is szolgálnak. A könyvekhez tartozó Fogalomtárban pedig a történelmi fogalmak és nevek magyarázatai találhatók.
N. Horváth Margit - Nagy Ferenc - Latin nyelvkönyv III.
Koncepciójában, fomátumában és kivitelében a már megjelent Latin I. és Latin II. átdolgozott kiadását követi a Latin III. című kötet. A szerzők és a bíráló a megváltozott igényeket figyelembe véve dolgozták át a tankönyvet. Csökkentették a terjedelmet, új illusztrációkat és színes mellékletet illesztettek bele, és szerkezetében, tartalmában is átláthatóbbá rendezték az anyagot.
Tartalma: először Catullus híres költeményét (az Odi et amo-t) idézi a könyv, majd a tanév két középponti auctorát: Cicero és Vergilus életét és műveit ismerhetjük meg. Az ő műveik értelmezése mentén lehetőség nyílik a görög-római kultúra mind mélyebb megértésére, a művek stilisztikai elemzésére és az európai kultúrára gyakorolt hatásuk figyelemmel kísérésére is. Cicero és Vergilius után az epigramma klasszikusa: Martialis következik.
A második (fakultatív) rész mind auctoraiban, mind tematikájában igen változatos:
szerepel itt néhány már ismert szerző (Catullus, Caesar, Ovidius), de rövid
bemutatkozás erejéig újabbak is társulnak hozzájuk.
A tankönyv nyelvtani anyaga elsősorban a mondattan és esettan,
alaktanból már csak néhány ritkább jelenség, néhány rendhagyó alak következik.
A Latin III. jól használható a szakközépiskolák és gimnáziumok 11. évfolyamán.
Bencsik Péter - Horváth Levente Attila - Történelem 8. - A huszadik század története
A huszadik század történetének feldolgozása, a világháborúk és békekötések megértése komoly odafigyelést igényel az olvasó részéről. A tankönyv készséges vezetője azoknak, akik érteni akarják a múlt század eseményeit.
Szabó Péter - Závodszky Géza - Történelem II. - A középiskolák számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
N. Horváth Margit - Nagy Ferenc - Latin nyelvkönyv IV.
A kötet a középiskolai nyelvoktatásban legelterjedtebben használt latin nyelvkönyvsorozat záró darabja. A sorozat korábbi köteteit a kiadó felmenő rendszerben mind megújította az elmúlt években, részben esztétikai szempontok, részben a kétszintű érettségi vizsga megváltozott követelményrendszerének figyelembe vételével. Talán a legjelentősebb a tartalmi változás a IV. kötet esetében, amely jelenlegi formájában kiválóan alkalmas a többnyire 4 évig tartó tanulmányok lezárására, a különböző szintű vizsgákra történő felkészítésre.
A kötetben bemutatott latin szerzők közt szerepel a középszintű érettségi vizsgán is ismerendő Horatius és Tacitus, illetve az emelt szinten ismerendő Lucretius és Seneca. A terjedelmi szempontok és a tanítási órakeret nyújtotta lehetőségek figyelembe vételével olyan a nemzeti és az európai kultúrában számos alkalommal motívumaikban újra felbukkanó költemények és prózarészletek kerültek az olvasmányok közé, amelyek megismerése nemcsak a latin nyelvismeret szempontjából fontos, hanem általában hasznos az irodalmi és képzőművészeti alkotások alaposabb megértéséhez. Így nemcsak az idegen nyelvi, hanem az anyanyelvi kompetencia és az interdiszciplináris szemlélet fejlesztésére is alkalmasak.
A kétszintű érettségi rendszer követelményei közt szerepel, hogy a vizsgázó legyen képes megszerzett ismereteit a gyakorlatban alkalmazni régészeti vagy képzőművészeti tárgyú képek elemzésében. A jelen kötet azzal igyekszik erre felkészítési lehetőséget nyújtani, hogy a szövegekhez kapcsolódóan számos ábrát közöl, közöttük nagyméretű, színes lapokat is. Így a szövegfeldolgozással párhuzamosan tanítható az ábraelemzés technikája és a képbemutatás mint nyelvi feladat.
Szintén az érettségi vizsgarendszer követelménye, hogy a tanulók legyenek képesek a megismert szerzőktől megfelelő terjedelemben fejből idézni akár összefüggő idézeteket, akár szállóigévé vált önálló mondatokat. Ezért a kötet gyakorlatai közt több alkalommal fordul elő bölcs mondások gyűjteménye megfelelő értelmezési feladatokkal. Tanítási tapasztalataim szerint a diákok kedvelik ezeket a szentenciákat, esetenként szívesebben tanulják meg kívülről, mint az összefüggő idézeteket.
Mind a kétszintű érettségire, mind az akkreditált nyelvvizsgára való felkészülésben igen jól használhatóak a kötetben közölt művelődéstörténeti összefoglaló fejezetek. Megújult az antik filozófiát bemutató, a korábbi kiadásokban esetenként megbírált fejezet, újdonságként bekerült a római irodalom korszakait, a korai császárság dinasztiáit bemutató táblázat.
Nagyon hasznos újdonsága a kötetnek a tanulmányok magasabb szintű rendszerezéséhez a kommunikációs szándékok szerint csoportosított nyelvi jelenségek táblázatos bemutatása (pl. az általános alany, a cél, a felszólítás, a tiltás kifejezési lehetőségei stb.) Hasonlóképpen jól használhatóak az új áttekintő táblázatok (pl. a névmások általában, a névmási határozók általában stb.)
Egészen új és megint a megújult vizsgakövetelmények szem előtt tartásával készült gyakorlatok jelentek meg a szóképzéssel kapcsolatban. A főnevesülés, a prefixumok és más szóképzési jelenségek bemutatása és az ezekhez kapcsolt gyakorlatok eddigi tapasztalataim szerint részint élvezetesek a diákok számára, részint sokat segítenek a modern európai nyelvek szókincsének elsajátításában. A diákok és a tanár idegen nyelvi ismereteinek függvényében kitágíthatóak ezek a gyakorlatok az angol, német, francia, spanyol szókincsre is.
A kötet kezelhetősége szempontjából fontosnak tartom a nyelvtani tárgymutató megjelenését, a táblázatok kiemelését szürke háttérszínnel, az oldalak esztétikusabb megtervezését, a jobb minőségű papír és kötés alkalmazását.
A szórakoztató mellékletek a diákok számára teszik vonzóbbá a kötet forgatását. Gondolok itt a különféle formájú szórejtvények, gondolkodtató képfeladatok megjelenésére a belíveken, és a kiadó honlapjára kerülő appendixre. Ebben olyan szövegek, magyarázatok és ábrák találhatók, amelyek terjedelmi okokból nem fértek el a kötetben, de feldolgozásuk többlet-élvezetet jelenthet, és az informatikai kompetenciát is fejleszti.
John Soars - Liz Soars - New Headway Elementary - Workbook with key
This workbook contains further consolidation exercises which revise the grammatical input of the Student's book, vocabulary exercises, and a writing syllabus.
John Soars - Liz Soars - New Headway Intermediate - Student's Book
_New Headway English Course_ takes the successful _Headway_ series into an exciting new era. It introduces new features to challenge adult and young adoult intermediate students and ensure that learning English is interesting and motivating. The course combines th ebest of traditional methods with more recent approaches, to help students use English both accurately and fuently.
This new intermediate course provides approxoimately 120 hours of language learning. It fits neatly between _Headway Pre-Intermediate_ and _Headway Upper-Intermediate_, and together with _Headway Elementary_ and _Headway Advenced_ provides a comprehensive language teaching series for today’s classrooms.
Key features
- New, universal topics selected from varietly of sources.
- Detailed treatment of grammar Each unit starts with a quick _Test your grammar_ section and clear _Presentation_ textwith a varietly of controlled and freer practice exercises.
_Grammar questions_ encourage students to work things out for themselves and the _Language review_ provides a summary of the unit’s main grammar points.
- Thorough skills syllabus All four skills are developed systematically and activities are interwoven throughout the material in exiting new contexts.
- Well-defined vocabulary syllabus plus dictionary training and pronunciation practice, including the use of phonetics.
- Useful everyday English is practised int he new _Postscript_ section.
- Appendices Grammar reference section, Irregular verbs, Verb patterns, Index of the grammar structures, Phonetic symbols.
In addition to the Student’s Book, there is a Teacher’s Book with extra photociable activities, two Class Casettes, and a Workbook with an optional Student Casette. This level is supplemented by _Headway Intermediate Video_ and _Headway Intermediate Pronunciaton.
Liz and John Soars have many years of experiance as teachers and teacher trainers. Both have worked at international House, London, and Liz was one of the chief examiners of the Cambridge/RSA Dip. TEFL.
Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez - 12. évfolyam - Írásbeli
E kötet a 12. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 300 feladatot: tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanokat, amilyenek az érettségi vizsgán lesznek majd. A feladatgyűjtemény szerzői aktívan részt vettek az új történelem érettségi koncepciójának megtervezésében, a vizsgakövetelmények és a feladattípusok kidolgozásában, a próbaérettségik lebonyolításában és értékelésében. Mivel az új érettségin főnként a tudás alkalmazásáról, a történelmi látásmódról, az elemzőkészségről kell számot adni, kötetünk feladatai is ezek gyakorlására adnak módot, sok-sok forrással, ábrával, térképpel, képpel, grafikonnal, statisztikai táblázattal. Az Oktatási Minisztérium által jóváhagyott részletes érettségi vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten egyaránt vannak rövid választ igénylő tesztfeladatok és elemző, problémamegoldó esszéfeladatok.
Quintus Horatius Flaccus - Ódák és epódoszok
"A horatiusi levelek és szatírák kommentárja után elkészült az ódáké és epódoszoké is, így most már a teljes életművet magyarázatos kiadásban veheti kezébe a remélt olvasó. Tudományszakunk régi adósságát törlesztettük ezzel. Igyekezetünk arra irányult, hogy ne csak a latin szakos tanárjelöltek és gyakorló tanárok gondjait csökkentsük, hanem a latin Horatius olvasóinak gyérülő táborát se hagyjuk eligazítás és bátorítás nélkül. Ezt azonban nem olcsó segítségnek szántuk: a kommentár használóit közös sétára, a költő (nem magyarázó!) gondolatmeneteinek követésére invitáljuk. De ez a társalgás - mint a horatiusi sermo - felkészültséget és állandó készenlétet igényel. Olyan Horatius-vers, amelyet szótárból összekeresgélve igazán meg lehetne érteni, egy sincs. Lassú meditációk, elmélyedő - lehetőleg hangos - olvasás, meghitt összeszokás eredményeképpen nyílik meg csak előttünk a költő. Gazdagabbak leszünk minden sorral, amelyért megdolgoztunk, de érdemes megdolgozni érte." Borzsák István
Walter Mária - Történelem
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Megoldókulcs a történelem érettségi feladatgyűjtemény 11. évfolyamos kötetéhez
Ez a kiadvány a Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez. Írásbeli, 11. évfolyam című könyv feladatainak a megoldásait tartalmazza. A megoldókulcs olyan, mint az új érettségihez használatos javítókulcsok. A tesztfeladatoknál tömör válaszokra törekedtünk, gyakran csak a kulcsszavakat adtuk meg. Az esszéfeladatok megoldását válaszelemekre bontottuk, és elemenként jeleztük a szükséges kompetenciákat is.
Bryn O'Callaghan - An Illustrated History of the USA
A Illustrated History of the USA explores the development of the United States from its origins as a land inhabited by scattered Amerindian tribes to the culturally diverse but united country that we see today.
Making extensive use of contemporary quotations, it examines the contribution mady by famous figures such as Washington, Lincoln, Edison, and also the parts played by the less famous - hopeful early settlers from Europe, black slaves on southern cotton plantations, student protesters against the Vietnam War.
An Illustrated History of the USA shows how, in a little over two hundred years, the United States has developed from small beginnings into the most powerful nation on earth with far-reaching influence on the lives of people throughout the world.
Salamon Konrád - Történelem IV.
A tankönyv által tárgyalt időszak: egyetemes és magyar történelem: az első világháború kezdetétől az 1990-es évek elejéig.