Mindenkinek, aki örömét leli a festésben!
Ebben a könyvben Christina Thrän grafikus, illusztrátor megszámlálhatatlan jól bevált tippek és trükköt árul el, amely a többéves festőiskolai pályafutása alatt gyűjtött össze. Gyakorlatokon és példákon keresztül magyarázza el, hogy mi mindent lehet kezdeni a grafit ceruzával, a színes- és akvarellceruzákkal vagy a vízfestékkel. Lépésről lépésre vezeti be az olvasót a különböző technikákba, és ösztönzi a saját ötletek megvalósítására. Bemutatja miként készíthetünk árnyékot, hogyan építsük fel a képet, nagyítsuk a motívumot és másoljuk le a híres festményeket. A felhasznált eszközökhöz is ad hasznos tanácsokat. A legegyszerűbb formákból készíthetünk állat- és növényképeket, csendéletet, portrét és figurákat, valamint sajátkészítésű képkeretet.Aki azonnal munkához akar látni, akár a könyvbe is festhet, hiszen több gyakorlatnál is hagytak ki helyet az önálló próbálkozásra. Tehát minden festőegér számára szabad a pálya!
Kapcsolódó könyvek
Oroszlány Péter - Tanulásmódszertan
Franklin Benjámin szerint a zsenialitás 1% tehetségből és 99% szorgalomból jön létre. Valószínűleg van egy kis túlzás ebben az állításban, mégis jól kifejezi a szándék, az erőfeszítés és az akarat jelentőségét szellemi képességeink kibontakozásában. Ahogy haladsz előre a különböző iskolafokokon, egyre inkább érvényes ez a megállapítás, mert növekszik a tananyag, és egyre kevesebb a gyakorlásra szánt idő. A tanulásban szinte magadra maradsz, ezért nem közömbös, hogy milyen módszerrel tanulsz, és mennyi időt töltesz elmélyült tanulással.
A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz az iskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni. Tanáraid is sokat segíthetnek, azonban mégis arra biztatunk, hogy magad láss hozzá a könyv feldolgozásához. A tanulásban ugyanis a legnagyobb jelentősége az aktivitásnak, a kedvvel végzett munkának van – ha a tanulás számodra kényszerrel, a helyzet passzív elszenvedésével jár, kevés maradandó tudásra számíthatsz. A tanulás nem öncél, és nem is az érvényesülésért vívott küzdelem eszköze, hanem lehetőség arra, hogy az emberlét teljességét megélhesd, és ezáltal emberségre, az idő haladásával pedig megtartó bölcsességre juss. Ebből a bölcsességből a memoriterek egy része is ízelítőt ad, más részük viszont szépségével gyönyörködtet, és érzelmekben gazdagít, ugyanakkor mindkettő próbára teszi akaratodat is. Értelem, érzelem és akarat, a három együtt adja lényed harmóniáját.
Talán meglepő számodra, hogy egy tanulással foglalkozó könyv énekekkel kezdődik. Ha megtanulsz a hangokra, bármilyen hangra figyelni, nem lesz kérdés számodra, miért életreszóló ajándék minél több dal ismerete és a dalos kedv. Figyelem nélkül semmit nem tudhatsz meg a világról. Ezért találsz sok figyelmi gyakorlatot a könyvben – ha kitartóan végzed őket, az elmélyülés, a valamibe való belemerülés képességét erősíted magadban. A szép beszéd és a pontos fogalmazás lehetővé teszi, hogy másokkal kedvedre való kapcsolatokat építs ki. Gondolataidat szavakkal tudod a legárnyaltabban kifejezni, beszédedben nyilvánul meg legelevenebben, hogy ki vagy és mire törekszel. A beszédhez a szavakat olvasással gyűjtheted a legeredményesebben. Az élőbeszéd a hatalmas magyar szókészlethez képest kevés szót használ – ha csak erre hagyatkozol, nem leszel jó szövegértő. Pedig az írott szöveg hordozza legteljesebben az emberiség kultúráját, ezért ha nem válik kincseddé a könyv, nemcsak a tanulásban lesznek nehézségeid, hanem szellemi fejlődésed is belefullad a hétköznapiságba. Az emlékezet segít abban, hogy amit már tudsz, eszedbe is jusson. A bevésési és felidézési módszerek használata jelenti a legnagyobb segítséget a mindennapi iskolai munkában. Ha ezeket a módszereket jól begyakorolod és használatukat napi szokásoddá teszed, a számodra oly fontos sikerek sem maradnak el.
Önmagadban csak akkor jutsz előbbre, ha időnként tükörbe nézel, hogy lásd magad. A tanulással kapcsolatos önismerethez segítenek hozzá az önvizsgálat kérdőívei. Tekintsd ezeket saját magad felfedezéséhez fontos eszközöknek.
Peter Martin - Bibliai nyomkereső
Jó nyomozó vagy?
Sasszemed van?
Ez a könyv a Biblia világát ábrázoló részletgazdag képek egész kincsestárát rejti magában. Órákig játszhatsz azzal, hogy régi idők tárgyait és embereit keresgéled, de találhatsz a képeken érdekes állatokat, madarakat, sőt békákat is.
Amíg a feladványokat böngészed, észre sem veszed, és szép lassan megismerkedsz a legismertebb bibliai történetek lenyűgöző hátterével.
Halzer Györgyi - Válogatás bizánci, perzsa és iszlám díszítő motívumokból
Ebben a válogatásban 58 darab eredeti díszítő minta található, bizánci, perzsa, iszlám és kopt keresztény díszítő motívumokból, a Közel-Kelet, Észak-Afrika és Belső-Ázsia tájairól származó hatalmas kulturális kincsből, a VI. századtól a XVIII. századig. Az eredeti képekről és tárgyakról vonalas ábrává alakítottuk a motívumokat, hogy így biztosítsunk sokkal könnyebb felhasználást hobbi művészek, dekoratőrök és kézművesek számára.
A díszítő minták alkalmasak például kifestésre, színezésre, képek, dekorációk készítésére, sokféle kontúros technikához, üvegfestéshez, üvegmatrica készítéséhez, textil- és selyemfestéshez, cserép és porcelán festéséhez stb.
Halzer Györgyi - Válogatás európai díszítő motívumokból, a X. századtól a XIX. század elejéig
Ebben a válogatásban 58 darab eredeti európai díszítő minta található, a X. századtól a XIX. század elejéig tartó időszak kulturális kincsei közül. Az eredeti képekről és tárgyakról vonalas ábrává alakítottuk a motívumokat, hogy így biztosítsunk sokkal könnyebb felhasználást hobbi művészek, dekoratőrök és kézművesek számára.
A díszítő minták alkalmasak például kifestésre, színezésre, képek, dekorációk készítésére, sokféle kontúros technikához, üvegfestéshez, üvegmatrica készítéshez, textil- és selyemfestéshez, cserép és porcelán festéshez, tűzzománc készítéshez, hímzéshez, gobelin készítéshez, falikárpitok vagy szőnyegek szövéséhez. Ehhez külön segítség, rövid leírás és ötletek is találhatók, a technikai tanácsadó fejezetben és a színes oldalakon.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a felhasználási területeket bemutató ötletadó tárgyak és minták színeikben eltérnek az eredeti régészeti leletektől, amelyeket a könyv megjelenéséhez amatőr művészek munkáiból állítottunk össze, akik a most kapható modern anyagok és eszközök segítségével készítették el ezeket, a könyvben található minták alapján.
Ingrid Moras - Üveg- és porcelánfestés
Anyagok, eszközök és technikák
Festett tárgyak
A boldogság virágai
Színes vázák
Pillangók
Rózsaszín és sárga virágok
Világító pöttyök
Óra és a teamécsesek
Álomvilág
Báránykák
Narancssárga virágok
Vidám cukrosüvegek
Elefántos lámpa
Óra és váza
Egyedi csészék
Kedvenc bögrék
Karin Jittenmeier - Pasztellrajzok
Pasztellkrétával egyszerű és szép képeket rajzolhatunk: egy stílusos virágcsokor, két turbékoló papagáj, egy tál fényes narancsokkal. A könyv nyolc motívumot mutat be, melyeket a leírások és útmutatók alapján kezdők is könnyen és biztosan elkészíthetnek.
Betty Edwards - Jobb agyféltekés művész
A népszerű szerző legfrissebb kötete újabb kalandra, igazi felfedezőútra invitál bennünket, s ismét bebizonyítja, hogy mindannyian született rajztehetségek vagyunk. Technikájának segítségével jobb agyféltekénkre való hagyatkozással a szó szoros értelmében új látásmódra teszünk szert: belépünk a villámcsapásszerű felismerések, a független megfigyelések s a kreativitás birodalmába. A gyakorlatok által láthatóvá tehetjük, vonalakba önthetjük gondolatainkat, érzéseinket, újraértékelhetjük fény és árnyék kapcsolatát, s vadonatúj stratégiát alakíthatunk ki formák, színek, okok és összefüggések megértésére. A könyv nem csupán nagyszerű rajzok születésében, hanem mindennapjaink problémamegoldásaiban, döntéshozatalaiban is segítségünkre lesz.
Edward de Bono - A kreatív elme
Képzeljük el, hogy valamit azonnal meg kell oldanunk, egy ragyogó ötletet vár tőlünk a főnök, de a világon semmi nem jut eszünkbe… Ilyenkor kellene valami, ami meggyújtja azt a bizonyos szikrát…
De vajon hogyan késztethető működésre az "isteni szikra"? Lehet-e képezni magunkat az ötletességre?
Korunkban, amely egyre több szellemi önállóságot követel a munkában és a mindennapi életben egyaránt, a kreativitás lett az egyik legfontosabb "munkaeszköz". A pszichológia és a pedagógia régi alapkérdése immár szinte mindenkit személyesen érintő dilemmává vált: vajon tanulható és fejleszthető-e a kreativitás?
Edward de Bono válasza egyértelmű igen! A kreativitás tanulható, fejleszthető és alkalmazható képesség – vallja a kreatív gondolkodás guruja. Bárki bármely helyzetben képessé válhat a legjobb lehetőségek és megoldások megteremtésére – csak szorgalmasan és rendszeresen élezni kell kreatív elméjét. Ehhez ajánl könyvünk 62 szellemes gyakorlatot – vagy talán helyesebben: játékot –, amelyekkel, bízvást állíthatjuk, nemcsak tanulni, de szórakozni is fog, aki rászánja magát az elvégzésükre.
Sandra Arriens - Sabine Arriens - Új Tiffany-minták
A Tiffanyról van, akinek a gyönyörű ékszrek jutnak eszébe, és van, aki az egyedülállóan szép lámpákra gondol. Charles Lewis Tiffany és Louis Comfort Tiffany, apa és fia jelentőset alkotott, nevük a mai napig a szépség és a minőség garanciája. A lehúzható Window-Color üvegfestékkel az eredeti Tiffany-művekhez hasonló hatású díszeket készíthetünk, méghozzá sokkal gyorsabban. Az ablaküvegen az átszűrődő fény hatására gyönyörűen csillognak a színek, de a motívumok csempén vagy tükrön is szépek .
Betty Edwards - Jobb agyféltekés rajzolás
Amikor elmélyülünk egy alkotási folyamatban, lelkünk megkönnyebbül, kiszabadul a mindennapi gondok szövevényes hálójából. A rajzolás, az alkotás – mindegy, művészi-e vagy sem – az emberi lélek egyik legősibb kifejezési módja. A tizenhárom nyelvre lefordított Jobb agyféltekés rajzolás c. könyv a maga 2,5 millió eladott példányával a világ legszélesebb körben alkalmazott rajztankönyve. Nem pusztán rajztechnikákat, hanem egy új látásmódot tanít, melynek áldásos hatását életünk más területein is tapasztalhatjuk. Segít abban, hogy elszakadjuk korábbi megrögzött sémáinktól, és új megoldások felé tekintsünk. A könyvben szereplő gyakorlatok összetett hatása azt a célt szolgálja, hogy növelje az önbizalmat a döntéshozatalok és a problémamegoldások során.
Betty Edwards - Jobb agyféltekés rajzolás - Munkafüzet: gyakorlati útmutató a rajzolás öt alapelemének elsajátításához
A rajztanulás sokban hasonlít valamely sportág vagy a hangszeres játék elsajátításához. Ha már tudjuk az alapokat, a fejlődés csakis a gyakorláson múlik. De mit és hogyan gyakoroljunk? Ebben segít a Jobb agyféltekés rajzolás c. sikerkönyv szerzőjének most megjelenő munkafüzete.
A szerző célja, hogy átfogóan és hatékonyan segítse a rajzolás öt alapvető készségének elsajátítását. A negyven gyakorlat között vannak ismerős módszerek (például a megfordított rajzolás), de az egyes rajzkészségek kapcsán sok új téma is megjelenik. Mindegyik feladatnál megtalálható a szükséges eszközök listája, ezt rövid bevezető, mintarajzok ill. a gyakorlatot követő jó tanácsok egészítik ki. Az előre elkészített keretek rajzlapként is felhasználhatók. A könyv túllép a ceruzával készített önarcképeken: a gyakorlatok során új témák (csendélet, tájkép, fantáziarajz) és új eszközök (toll, tus, szén, rajzkréta) is előkerülnek. Az olvasó a füzet végén egy műanyag képsíkot/keresőt talál, amely komoly segítséget nyújt a térhatású rajzok készítésében.
Dr. Betty Edwards a Long Beach-i California State University nyugalmazott művészettanára, a művészet, oktatás és az észlelés pszichológiájának témakörében szerzett doktori címet. Rendszeresen tart előadásokat egyetemeken, művészeti iskolákban és cégeknél (pl. a Walt Disney Company és az Apple Computer). Betty Edwards a Kalifornia állambeli Santa Monicán él.
Kaszás György - Gondolkodjunk, mert vagyunk!
'Mr. Mind Map, vagyis Tony Buzan a 2006-os londoni Education Show-n tartott előadásában egy, az emberi kreativitás és az életkor viszonyát vizsgáló kutatásra hivatkozva, pedagógusok előtt arról beszélt, hogy míg az óvodások kreativitásszintje 90-95%, addig az általános iskolásoké 70-75%, a gimnazistáké 40-50%, az egyetemistáké 20-25%, végül pedig a felnőtteké 10% alatt van."
Az embert nem a gondolkodás tette emberré, hanem az előrevivő kreatív gondolkodás, amelynek lényege az újdonságérték és a használhatóság. Nemcsak a történelmi léptékű tévedések hosszú sora, de mindennapjaink apró tanulságai is folyamatosan azt bizonyítják, hogy nem a gondolkodás kerül sokba, hanem annak a hiánya. A kreatív problémamegoldás az, amikor tudatosan elkerüljük a jól bejáratott gondolkodási főútvonalat, miközben az ötlethez vezető utat nem ismerjük. Az eredményes és élvezetes problémamegoldás alapfeltétele a két agyféltekés gondolkodás. A bal agyféltekés gondokodásra koncentráló oktatás, és az ember gyárilag két agyféltekés mivoltának paradoxonát magunk is feloldhatjuk, ha a szabályozott kreatív problémamegoldó módszerek alapján kialakítjuk egyéni gondolkodási technikáinkat. A kreatív problémamegoldó módszerek nemcsak az alkotás különböző területein, hanem a magánéletben és a munka világában is rendkívül hasznosak.
Christian Grüning - Az eredményes tanulás titka
Az eredményes tanulás titka többrétű: motiváció; koncentráció; stresszmenedzsment; időgazdálkodás; memória. A könyv gyakorlatainak elvégzése után gyorsabban és - ami még fontosabb - értőbben fogunk tudni olvasni (gyorsolvasás). A komplexebb információkat is könnyen az agy működési szabályainak megfelelően tudjuk majd feldolgozni, és fáradság nélkül hozzá tudjuk kapcsolni a már meglévő tudásunkhoz (elmetérképezés). Az így megszerkesztett tudás könnyen újraszerkeszthetővé válik, hogy a kellő pillanatban rendelkezésre álljon (memorizálási stratégiák és mnemotechnika). Ezt a folyamatot erősíti a helyes időgazdálkodás. Megtanuljuk, hogyan javítsuk koncentrációképességünket, és hogyan alakíthatunk ki erős motivációt a fontos feladatok elvégzéséhez. És mindezt lehetőleg stresszmentesen. Hihetetlenül hangzik, ugye? A szerző már egyetemi tanulmányai alatt létrehozta saját, továbbképzéssel foglalkozó egyesületét. Egy tehetséggondozó alapítványnál gyerekeket készített fel a memória-világbajnokságra, ekkor kezdett el a hatékony tanulási- és munkatechnikák területével elmélyülten foglalkozni. A képzési intézet vezetői feladatai mellett egyetemi docensként és gazdasági mediátorként tevékenykedik.
Balogh László - A tanulási stratégiák fejlesztésének pszichológiai alapjai
Napjainkban mind gyakrabban megfogalmazott probléma, hogy az iskolákban az átadni kívánt információ egyre nagyobb tömegűvé válik, miközben a diákok alig vagy egyáltalán nem tudnak megbirkózni a tananyaggal. Nehéz helyzetben van a pedagógus és a tanuló egyaránt. Szorít a tanterv, kevés idő jut az ismétlésre, az ismeretek elmélyítésére, a gondolkodásra. A valódi tudás megszerzése helyett a hangsúly egyre inkább a szövegtanulásra tolódik. Csak szóban fogalmazódik meg az, hogy a megtanult ismeretek nem arra valók, hogy visszamondjuk őket. A valódi cél az, hogy az iskolákból kikerült emberek új helyzetekhez tudjanak alkalmazkodni, ismeretlen problémákat tudjanak megoldani, más szóval képesek legyenek eligazodni a világban. A kérdés nem az, hogy mennyit tud a diák, hanem az, hogy átlátja-e a problémákat. A pedagógus szerepe az kellene, hogy legyen, hogy rendszert adjon, olyan keretet, melyben az információk elrendezhetők. Be kell vezetni a diákokat a hatékony információfelvétel és a hosszú távú megőrzés gyakorlatába. Ez a pedagógustól komoly felkészültséget igényel. Kevés esély van arra, hogy ösztönösen, minden külső segítség nélkül meg tudjanak birkózni ezzel a nehéz feladattal. Ahhoz, hogy az iskolai tanítás valóban hatékony legyen, fontos, hogy a tanárok tisztában legyenek a tanulás törvényszerűségeivel, képesek legyenek diákjaikban megfelelő tanulási módszereket kialakítani. A tanulók nagy része ugyanis nem rendelkezik megfelelő tanulási stratégiákkal, ami a tanulási idő megnövekedéséhez és alacsony színvonalú információfeldolgozáshoz vezet. Ma az iskolában csupán arra biztatják a tanulókat, hogy sajátítsanak el egy tananyagot, de nem sok segítséget kapnak ennek kivitelezéséhez. Így ki-ki magának alakítja ki tanulási módszereit, mely vagy hatásos, vagy nem.
Zsolnai Anikó - A szocialitás fejlesztése 4-8 éves életkorban
A DIFER programcsomag részeként a szociális kompetencia olyan elemeit választottuk fejlesztésül, amelyek az óvodai és az általános iskolai szociális lét alapját képezik. Ezek közé tartozik a kapcsolatfelvétel, a társakhoz, a pedagógushoz való viszonyulás készsége, a feladatvállalás, a feladattartás készsége, valamint az elemi szintű erkölcsi érzék. A kötet olyan feladatokat és gyakorlatokat tartalmaz, amelyek megvalósítása nem kötődik szorosan tantárgyi tartalomhoz, a pedagógusra bízza annak eldöntését, hogy mely foglalkozások és tanórák részeként vagy egészeként használja fel a könyvben található játékokat, gyakorlatokat.
Ken Robinson - Lou Aronica - Az alkotó elem
„Ha képzeletünket és kíváncsiságunkat szabadjára engedjük, többé semmi sem lehetetlen.”
Sir Ken Robinson a kreativitás, az innováció és a humán erőforrások nemzetközileg elismert szakértője rendkívül szellemesen és mély emberséggel arra buzdít bennünket, ne hallgassunk a pesszimistákra, ne sodródjunk a tömeggel, hanem keressük meg igazi alkotó elemünket –
képességeink és vágyaink találkozási pontját.
A könyvben többek között Paul McCartney, Bob Dylan, Meg Ryan, Jay-Z vallanak tehetségük felfedezése felé vezető útjuk egy-egy fordulópontjáról, vagy éppen zsákutcájáról, végül a megérkezés öröméről és kiteljesedéséről.
A szerző szerint mindannyian képesek vagyunk hasonló utakra és teljesítményre, de a modern világ uniformizált oktatása inkább kishitűséget támaszt bennünk saját képességeinket illetően, mintsem bátorítana velünk született tehetségünk kibontakoztatásában. Úgy véli, oktatási rendszerünket mielőbb új alapokra kell helyeznünk, hogy ne ölje ki belőlünk és gyerekeinkből a kreativitást.
Az alkotó elem szenvedélyes és meggyőző felhívás arra, hogy másképp gondolkodjunk önmagunkról és a világról. Támpontot ad jövőnk alakításához, gyerekeink kreatív neveléséhez, vágyaink és álmaink megvalósításához, hogy megtaláljuk önmagunkat és saját alkotó elemünket.
Pojják Klára - Angol szóbeli érettségi témakörök - középszinten
Az egyes témakörök több szempontból való megközelítése sikeressé és eredményessé fogja tenni a diákok angol szóbeli megnyilatkozásait párbeszédben és önálló témakifejtésben egyaránt. Kötetünk a következőkkel segíti a felkészülést: - 9 társalgási témakör, ami az érettségin vagy a mindennapi életben előfordulhat; - 25 teljes feladatsor, melyek mindegyike háromféle feladatot foglal magába: - három rövid társalgást, - egy szituációs feladatot, - egy összefüggő témakifejtést képleírás segítségével. Kiadványunkat ajánljuk: - diákoknak otthoni egyéni felkészülésre, - pedagógusoknak tanórai vagy a felkészítő munkához.
Katona Júlia - Kreatív díszítőművészeti mintakönyv
Egy kínai porcelánváza díszítésbeli gazdagsága csodálattal tölt el bennünket. Olyan kézműves alkotása ez, aki egykoron a hagyományt folytatta, formai és technikai előképek után dolgozott. A mintákat mi is ugyanúgy láthatjuk, mint ő. A díszítőelemeket mi is megrajzolhatjuk. "Csupán" a motívumok szerkezetét, kapcsolódásuk törvényszerűségeit kell felismernünk. Ebben segít ez a mintakönyv. Lehetőséget ad az olvasónak, hogy ő maga is alkotóvá váljon. A kreatív olvasó segédvonalakra, négyzethálókra támaszkodva megpróbálkozhat ókori meanderszalagok, reneszánsz palmettadíszek, barokk kagylóformák vagy akár arab hálóminták előállításával. A könyv ezzel párhuzamosan végigkalauzol a művészettörténet kiemelkedő stílusain és korszakain.
Ute Ludwigsen-Kaiser - Mindenki tud rajzolni
A könyv a rajzolás művészetébe vezeti be az érdeklődőket. Először az alapokat ismerhetjük meg: vonalak és formák, arányok, fény és árnyék. Majd az anyagok és technikák bemutatása következik, melynek során megtanuljuk, hogyan kell rajzolni a ceruzával, a tussal és a tintával, a szénnel, a színes ceruzával és hogyan kell az ecsetet kezelni.
Már csak a motívumot kell kiválasztani, ami lehet csendélet, tájkép, épület, virág vagy alak. A szerzőnő szemléletesen és lépésenként építi fel a rajzokat, amit könnyű követni és így gyors sikert érhetünk el.
Czifra Éva - Életmentő angol a munkahelyen
Zavarban van, amikor a munkahelyén egy angol hang szól a telefonba? Bizonytalan, ha angolul kell összeállítani egy prezentációt? Kínosan érzi magát egy angol nyelvű értekezleten, vagy ha le kell mondania egy fontos találkozót? Nos, itt a megoldás! Ez a kiadvány biztosan segít nemcsak ezekben,...