Kapcsolódó könyvek
Jónás Pál - Kisfilmes fényképezés
A fényképezés fejlődése az utóbbi években szinte egyértelmű a kisfilmes fényképezés fejlődésével. Ezen a téren a legnagyobb a fejlődés a géptípusok tekintetében s a fényképezési módszerek kérdésében egyaránt. Ez a könyv azokat a különleges szempontokat tárgyalja, amelyekben a kisfilmes fényképezés a nagyobb negatívmértű gépek módszereitől különbözik. Melyek ezek a szempontok? Elsősorban a negatív szemcsézettségének előtérbe kerülése, a gradáció kérdései, a negatívok tisztaságának tényezői. Tárgyalja az életszerűség, a mozgékonyság, a mozgásfényképezés, a mélységi kompozíció stb. területét is, és részletesen foglalkozik a cserélhető objektívekben rejlő lehetőségekkel. Műszaki ábrákkal és művészi rangú felvételekkel teszi teljesebbé mondanivalóját a szerző.
Sárközi Zoltán - Az én fényképezőgépem
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kincses Károly - Hogyan [ne] bánjunk [el] régi fényképeinkkel?
A fényképezés kezdeteitől máig tízmilliós nagyságrendben találhatók fotók különféle köz- és magángyűjteményekben, fényképészszekrények mélyén és másutt, ám tárolásuk legtöbbször híján van minden szakszerűségnek, kezelőik általában alapvető technikai ismeretek nélkül foglalkoznak velük. Pedig egyetlen művészeti forma sem kötődik annyira a létrehozó technikához, mint a fotográfia. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a fényképezés története során kikísérletezett technikák száma csaknem végtelen, valóban nehéz helyzetben vannak azok, akiknek a fotográfiák megóvásáról kell gondoskodniuk. Bár a témának bőséges külföldi szakirodalma van, nálunk mindeddig nem állt rendelkezésre olyan szakmunka, amely a fototechnikák átfogó ismertetését tartalmazná. Kincses Károly ilyen mű megírására vállalkozott. Könyvében az itthon is szélesebb körben használt technikákat veszi sorra, ezek magyar vonatkozású adatait közli, és összegyűjtötte a fotóval foglalkozók munkáját segítő elméleti és gyakorlati ismereteket. Bár a külföldi szakirodalom sokféle osztályozási szempontot kínál a fotótechnikák rendszerezéséhez, a szerző a Direktpozitívek, Negatívok és Pozitív eljárások szerint csoportosítva építette fel munkáját. Bevezetőben kísérletet tesz egy sokféle szempontot követő fotótipológia felállítására (történeti, művészettörténeti, technikatörténeti, a kép tartalma szerinti, a készítő szándékát, státusát figyelembe vevő, a befogadó szerinti stb. felosztás), majd szellemes és lényegre törő fotókonzerválási kiskátét ajánl az érdeklődők figyelmébe. Ezt követi a történeti fotóeljárások és a velük kapcsolatos konzerválási feladatok leírása, és valamennyit kiegészítette a témára vonatkozó szakirodalom felsorolásával is. Kémiai kislexikon egészíti ki a hazai szakirodalomban mindeddig páratlan munkát, amelyet - minden nagy közkönyvtárba érdemes beszerezni, nemcsak az érintett intézmények szakkönyvtáraiba. A kötet CD-vel együtt jelenik meg, mely utóbbi csaknem a teljes szöveget és az összes eljárás jó felbontású, tanulmányozható színes képét is tartalmazza.
Németh József - Különleges objektívok
Haladó fotósaink fáradhatatlanul keresik megörökítésre az _örök szépet._ Eközben minduntalan felbukkan előttünk a nagy kérdés: "mit? mivel? hogyan?" Erre ad feleletet _Németh József_ fotóművészünk "KÜLÖNLEGES OBJEKTÍVOK" című munkája írásban és képben. Sorra ismerteti a nagylátószögű, a hosszú gyújtótávolságú, a nagy fényerejű a reprodukciós, a lágyrajzú és a "gumiobjektívokat". A fotós szerszámok e nagy tárának bemutatása után 80 fényképen mutatja meg, hogy melyikkel milyen témát, milyen "megfogásban" örökítsük meg, ha szépet, ha művészit, ha emberit akarunk.
Sárközi Zoltán - Fotószámtan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Gyulai Ferenc - A fényképezés ábécéje
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hevesy Iván - Jó színszűrő - szép kép!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hevesy Iván - Fényképezés lámpafényben, reflektorral, magnéziummal és az éjjeli felvétel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hevesy Iván - Az éjjeli felvétel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Sevcsik Jenő - Fotolabor
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hevesy Iván - A nagyítás technikája fényképekkel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hevesy Iván - Helyes beállítás: éles kép
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hevesy Iván - A tökéletes fénykép
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kun Miklós - A színes fényképezés ábécéje
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Szelényi Károly - Színek
Az átlagolvasó felkapja fejét a cím láttán: pedig valóban Johann Wolfgang von Goethe, a költőóriás színtanról írt könyvéről van szó, amely 1820-ban jelent meg. A cím is Goethe megállapításán alapul: szerinte a színek a fény cselekedeteiben, különféle megnyilvánulásaiban fedezhetők fel.
Szelényi Károly fotóművész mintegy másfél évtizeddel ezelőtt kezdett hozzá e munkához, céltudatosan gyűjtve a képanyagot a színtani elméletek illusztrálására. A szakirodalom alapos áttanulmányozása során vált világossá számára, hogy Goethe a színtan csaknem minden területén rajta hagyta kézjegyét. A költő prizmával végzett kísérleteinek megismétlésével a szerző igazolja, hogy a ma is érvényes színkör hat alapszínét Goethe határozta meg. „Az elemi színtannak kizárólag három vagy hat színnel van dolga, melyek kényelmesen belefoglalhatók egy körbe. Minden egyéb végtelen sokféle módosulat már inkább az alkalmazáshoz tartozik, a festészet technikájához, a színezéshez, egyáltalán: az élethez” - írja a Színtan bevezetésében (Hegedűs Miklós fordítása).
A könyv a színtan történetének rövid ismertetése és az alapfogalmak bemutatása után foglalkozik a fizikai jelenségek színtani vonatkozásaival, a színkontrasztokkal, a színeknek a természetben, az épített környezetben, a társadalmi jelképrendszerben betöltött szerepével és a színek szimbolikus jelentésével. Színtörténeti „csemegék” a nyomdász Kner Imre és Kodály Zoltán közösen összeállított dúr-moll-hangzatai színekben ábrázolva (Tolcsvay László zeneszerző tanulmányával). Farkas Attila a katolikus egyház színszimbolikájáról, Raj Tamás pedig a Biblia színeiről ad érdekes összefoglalást.
A szerző a könyvhöz egy színtárcsát is készített, melynek segítségével a legkülönbözőbb színkapcsolatok állíthatók be.
Hevesy Iván - A fényképezés művészete
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hevesy Iván - Az állatok fényképezése
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kéri Dániel - Negatíveljárás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hevesy Iván - A modern fotóművészet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kunfalvi Rezső - Téli fényképezés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.