A Nemzetközi gazdaság sorozatban megjelent “Nemzetközi gazdaságtan” című kötet vállaltan holisztikus szemléletű, és mint ilyen, túl is megy a témában megjelent más, hagyományos tankönyvek szűkebbre szabott standard témakörein. A munka kitér egyebek mellett a globalizáció és transznacionalizálódás, a világgazdaság egyenlőtlen viszonyai, intézményi rendje és egyensúlytalanságai, a nemzeti fejlődés és versenyképesség problematikájára. Elsősorban a gyakorlatban is alkalmazható tételeket és számítási módszereket tárgyal kritikai megközelítéssel, feltüntetve a korlátozó előfeltevéseket, egyszersmind történelmi összefüggésekbe helyezve a bemutatott elméletek, modellek és módszerek “megszületésének” helyét és idejét. Mindemellett ismerteti a szélesebb értelemben vett világgazdaságtan elméleti és módszertani alapjait, felvázolja a világgazdaság eddigi fejlődés-történetének fontosabb szakaszait és azokkal összefüggésben ad kritikai áttekintést a főbb közgazdaságtani elméleti irányzatokról, a nemzetközi gazdasági kapcsolatokra vonatkozó nézetekről, tételekről. Kitér a világgazdaságban kialakult egyenlőtlenségeknek, a kölcsönös függés aszimmetrikus viszonyainak kérdésére, továbbá a nemzetközi gazdasági rend és a nemzetközi gazdasági intézmények témakörére is.
A kötet szerzői nem kívántak eltekinteni a szóban forgó tantárgy nemzetközileg elterjedt tematikájától és standard tankönyveinek tartalmától sem. Ennek megfelelően a “Nemzetközi gazdaságtan” címmel most megjelent kötet az olyan hagyományosnak számító témákat is tárgyalja, mint a nemzetközi kereskedelem és szakosodás elméleti tételei; a nemzetközi pénzforgalom és az árfolyam-rendszerek releváns ismeretei; a nemzetközi tényező-áramlás nagymértékben leegyszerűsített problematikája és az irreálisan feltételezett, automatikus nemzetközi egyensúly-mechanizmusok modellszerű ábrázolása; valamint a kereskedelempolitika hagyományos eszközeinek és a fizetési mérleg “kiigazításának”, javításának módszerei.
Kapcsolódó könyvek
Hausmann Péter - Bevezetés a közgazdaságtanba
A közgazdasági tudás kútja mélységes, a közgazdaságtudomány által vizsgált területek tárháza pedig nagyon széles és színes. Elméleti irányai és gyakorlati alkalmazásai már önmagukban is olyan jelentős spektrumokat fognak át, amelyeknek csak vaskos könyvek szolgálhatnak megfelelő keretéül. Aki a közgazdaságtan komplex jelenségbirodalmába próbálja bevezetni az érdeklődő olvasót, annak a hatalmas fa és az apró fejsze ellentmondásának érzésével kell belevágnia ebbe az izgalmas vállalkozásba. A közgazdaság-tudományba bevezetni kívánó - és általában meglehetősen szűk terjedelmi korlátok közé szorított - könyvek ezért sokszor igen eltérő irányokból és logikával közelítik meg a közgazdasági tudás óriás fájának tartalmát és alapvető jellemzőit. A vizsgált témakörök tárgyalásmódjai és az egyes témák súlyai tehát elsősorban attól függnek, hogy a szerzők nézőpontjai mit tesznek láthatóvá, vagyis hogy a tudományos megismerés „reflektorfényét' hová és mire irányítják.
Józsa László - Marketing - reklám - piackutatás I-II.
Felhasználási szakterület: marketing- és reklámügyintéző, kereskedelmi technikus szakképesítések megszerzéséhez
Beke Jenő - Nemzetközi számvitel
Napjaink egyre globalizálódó világában a nemzetközi vállalkozások ismertebb szóval a multinacionális cégek igen jelentős szerepet töltenek be. A magyar gazdaságban ezek a cégek bonyolítják le a magyar export közel 80 százalékát. Mindenképp üdvözlendő, hogy a szerző egy olyan összefoglaló munkát készített, amely jó alapot nyújt a nemzetközi üzleti tevékenység számviteli szempontból történő áttekintésére. A magyar szakirodalom úttörő munkáját veheti kezébe az olvasó! Dr. Poór József, egyetemi tanár
Ismeretlen szerző - Kultúra-gazdaságtani tanulmányok
A tanulmánykötet célja áttekintést adni a kultúra-gazdaságtan főbb kutatási eredményeiről.
A tanulmánykötet célja áttekintést adni a kultúra-gazdaságtan főbb kutatási eredményeiről. A szerzők törekedtek arra, hogy az egyes fejezetek valamennyire lefedjék az e tudományág által vizsgált területek többségét. A kötet több helyütt egymással vitázó álláspontokat tartalmaz, amelyek összehangolását a szerzők nem tartották feltétlenül szükségesnek. A könyvben külföldi szakemberek tanulmányai is megtalálhatóak, amelyek érdekes kitekintést jelentenek a kultúrgazdaság jelenkori változásainak bizonyos tendenciáira. A kiadványt remélhetőleg érdeklődéssel és haszonnal forgathatják a hazai művészeti felsőoktatásban és a menedzserképzésben is.
Dr. Csernyák László - Analízis
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Blumné Bán Erika - Kresalek Péter - A vállalati tevékenységek elemzésének módszertana I.
A sikeres vállalati működéshez hozzátartozik a gazdálkodási folyamatok alapos ismerete. Az ismeretszerzésnek – a vállalkozások szintjén is – bevált módszere az elemzés, a gazdasági jelenségek, összefüggések megismerése, minősítése és értékelése.
Ehhez kíván módszertani segítséget adni ez a kétkötetes szakkönyv, amely a felsőoktatásban, a felsőfokú szakmai képzésekben és a vállalti gyakorlatban egyaránt felhasználható.
Az első kötet a jellemzőbb vállalati tevékenységek közül az ipari termelő-szolgáltató és a belkereskedelmi vállalati gazdálkodás alapvető elemzési módszereit dolgozza fel, részletesen tárgyalva a vállalati teljesítmények és az erőforrás-gazdálkodás fontosabb elemzési területeit.
A könyv az elemzési módszerek bemutatását követően gazdag példaanyaggal (megoldott példákkal és gyakorlófeladatokkal) segíti a leírtak megértését és a vállalati gyakorlatban történő alkalmazását.
Steiger Judit - Közgazdaságtan jogászoknak II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Becker György - Izsó Lajos - Termékélmény
A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.
Hámori Balázs egyetemi tanár
Budapesti Corvinus Egyetem
A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.
Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató
Hoffmann Research International
Bélyácz Iván - A vállalati pénzügyek alapjai
A tankönyv összefoglalja a vállalati pénzügyek alapismereteit, alapozva a vállalatműködési, beruházási és finanszírozási folyamatainak kulcsfogalmaira és meghatározó összefüggéseire. Vállalati gazdálkodási célként a tulajdonosokat megillető érték folyamatos növelését tekintve, a vállalati pénzügyi teljesítmény mérését, a befektetések értékelését, a beruházási és finanszírozási döntések megalapozását rendre, erre az alapelvre támaszkodva mutatja be a mű szerzője. Az egyes fejezetekben a vállalati nézőpontú bemutatást és vizsgálódást a piaci értékítélet tükrében végzi a szerző, így minden minősítés, valamint döntés végső kontrollja a piaci megmérettetés lesz. A fejezetek elméleti mondanivalóját kidolgozott példák és kisebb vállalati esetek egészítik ki.
Csath Magdolna - Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században
A szokásostól eltérő tartalmú és közelítésű stratégiai tervezési és vezetési könyvet vehet kezébe az Olvasó. Az újdonság három területen is szembeötlik. Az egyik: a könyv szemlélete. A szerző arra helyezi a hangsúlyt, hogy bebizonyítsa, a stratégia sokkal több, mint elemzés és módszertan, ugyanis a jövő megteremtésének és a vezetni-alkotni akarásnak a filozófiája is. Ehhez kapcsolódva a második újdonság a vezetés ún. "puha elemeinek", a kreativitásnak, az emberi kapcsolatoknak, a szervezeti kultúrának, és általában - a konkréttal szemben - az elvont, érték gyökerű erőforrásoknak mint sajátos versenyelőnynek az elitérbe helyezése. Végül a harmadik újdonság az átfogó jelleg és a rendszerszemlélet: a kapcsolódó területek, a minőség- és tudásmenedzsment, a változtatásmenedzsment és a humánstratégia beillesztése a stratégiai vezetés rendszerébe. Diákoknak, tanároknak, vállalati vezetőknek, tanácsadóknak ajánljuk.
Szentelekiné Páles Ilona - Analízis példatár
Feladatgyűjtemény az Analízis tankönyhöz. A tanulás során először az elsajátítandó anyagrész elméleti hátterével kell tisztában lenni, ehhez nyújt segítséget az Analízis tankönyv. A példatár minden fejezete úgy kezdődik, hogy összefoglalja a legfontosabb elméleti kérdéseket; aki ezekre jól válaszol, az kezdhet hozzá a feladatanyag feldolgozásához.
A példatár második része tartalmazza a feladatok végeredményeit, és a vegyes feladatok esetén útmutatást ad a feladatok megoldásához.
A harmadik részben (CD-n) megtalálható csaknem valamennyi feladat megoldása.
Szentelekiné Dr. Páles Ilona
Miklósyné Ács Klára - Sisa Krisztina - Zatykó Zsuzsanna - Siklósi Ágnes - Kardos Barbara - Sztanó Imre - Veress Attila - Számvitel nem számvitel szakon
A „Számvitel nem számvitel szakon - Számvitel 2” alapvetően két dologra helyezi a hangsúlyt:
a folyamat szemléletre és
a gazdasági események mérleg és eredménykimutatás kapcsolatára.
A könyvben a gazdasági társaság alapításától kezdve a leggyakrabban előforduló gazdasági események kerültek rendszerezésre, különös hangsúlyt helyezve a gazdasági események mérlegre és eredménykimutatásra gyakorolt hatására. A Számvitel nem számvitel szakon könyv második fele a beszámolóra koncentrál és a könyvviteli zárlat és a beszámoló összeállításának számviteli folyamatát, valamint a mérleg és az eredménykimutatás adatai alapján számolható leggyakoribb mutatószámokat mutatja be.
Kiadvány alapvetően két részből áll:
a könyv elsőfele a kapcsolódó elméleti ismereteket, a könyv második fele a tanórai megoldásra kijelölt feladatokat rendszerezi. A tanórai megoldásra kijelölt feladatok megoldásait kiadványunkban nem közöltük.
A kiadványhoz kapcsolódó elektronikus példatárban teljeskörűen kidolgozott (megoldott) gyakorló feladatok találhatók, amelyek valószínűsíthetően az önálló „otthoni” gyakorlást segítik majd. Az elektronikus példatár alapvetősegítséget nyújt majd a
felkészüléshez, mivel minden típus feladat kellőmélységben gyakorolható, ráadásul a rendszer
lehetőséget ad a hibátlan megoldás megtekintésére, valamint az adott dolgozatban elért eredmény
kiértékelésére is. A feladatokat minden témához kapcsolódóan úgy rendszereztük, hogy minden
tanórai típusfeladatnak legyen egy „párja” az elektronikus példatárban megtalálható, megoldott
gyakorló feladatok között. Mindezek alapján tehát az elektronikus példatárban megtalálható gyakorló feladatok alapján a példatárban közölt tanórai feladatok is kidolgozhatók.
Daruka Magdolna - Simanovszky Zoltán - Mikroökonómia feladatgyűjtemény
Ez a feladatgyűjtemény azok számára készült, akik a dr. Solt Katalin, tanszékvezető főiskolai tanár által írt Mikroökonómia tankönyvet használják közgazdaságtan tanulmányaik során. Célja, hogy az egyáltalán nem könnyű mikroökonómia tárgy elsajátítását megkönnyítse. Feladatgyűjteményünk többnyire komplex feladatokat tartalmaz, amelyek egy-egy témakör teljes anyagának összefüggéseit tartalmazza a tankönyvnek megfelelően a következő témakörökben:
A fogyasztói magatartás
A kerslet
A termelés
A vállalati kínálat tökéletes verseny esetén
A monopólium
Oligopólium és monopolisztikus verseny
A termelési tényezők piaca
Az általános egyensúly
Kresalek Péter - Dr. Bíró Tibor - Pucsek József - Sztanó Imre - A vállalkozások tevékenységének komplex elemzése
A vállalati működés sikerességéhez hozzátartozik a gazdálkodási folyamatok alapos ismerete.
Az ismeretszerzés bevált módszere - a vállalkozások szintjén is- az elemzés, a gazdasági jelenségek, összefüggések megismerése, minősítése és értékelése.
A könyv ezen belül - figyelembe véve a számvitelről szóló törvény beszámolókészítési kötelezettség tartalmára és követelményeire vonatkozó szabályait- elsősorban a vállalati gazdálkodás átfogó (komplex) elemzésének módszertanát dolgozza fel.
A kötet alapvetően az éves beszámoló információbázisára épít, részletesen tárgyalja a mérleg átfogó és részletes elemzésére alkalmas mutatószámok kialakításának lehetőségét, a cash flow-kimutatás összeállításának és elemzésének alkalmazható technikáit, valamint a tevékenység jövedelmezőségének és hatékonyságának átfogó elemzési módszertanát, mindezeken túlmenően a kiadvány részletesen foglalkozik a vállalati eredmény alakulásának elemzésével.
A könyv jellemzően az ipari termelő-szolgáltató tevékenységet folytató vállalkozások gazdálkodásának alapvető elemzési módszereit dolgozza fel, de ahol szükséges, kitér a kereskedelmi és mezőgazdasági tevékenység értékelési sajátosságaira is. A bemutatott módszerek elsajátítását, gyakorlati alkalmazását a kötethez kapcsolódó ,,Példatár és feladatgyűjtemény a vállalkozások tevékenységének komplex elemzéséhez" című kiadvány segíti.
Ez az ismeretanyag alapvetően a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karának tantervéhez igazodva készült, ugyanakkor tartalma teljes egészében megfelel a mérlegképes könyvelői képzés elemzés egy tantárgy részét képező ismeretek tematikájának.
Mindezek alapján - a szerzők szándékai szerint - a kiadvány egyaránt felhasználható tankönyvként a felsőoktatásban és a szakmai képzésekben, valamint szakkönyvként a vállalati gyakorlatban.
Hornung Tamás - Dr. Csernyák László - A gazdasági optimalizálás módszerei I.
A könyv tartalmazza azokat a lineáris algebrai ismereteket, amelyeket a tudományegyetemek kivételével a felsőoktatásban valamilyen szinten tanítanak. Szerkesztése és modulszerű felépítése lehetővé teszi, hogy különböző tantervek alapján és más-más óraszámban oktató intézmények is használhassák.
Józsa László - Marketing
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Csernyák László - Jánosa András - A gazdasági optimalizálás módszerei II.
A gazdálkodási tevékenységet bizonyos korlátozó feltételek befolyásolják. Ezeket és az elérendő célt modellek szerkesztésével lehet kezelni. A racionális közgazdasági gondolkodás törekszik az optimális arányok elérésére a ráfordítások és az elérhető haszon tekintetében. A modellek ezt az összevetést teszik rendszerezetté és áttekinthetővé. Itt a lineáris modellekkel foglalkozunk.
Az optimalizálási modellek számszerű megoldásának ma elengedhetetlen eszköze a számítógép. A könyvben a lineáris algebra feladatainak és a lineáris modelleknek a számítógépes megoldását is megmutatjuk.
A könyv tanulmányozása nem feltételez több előismeretet, csak a lineáris egyenletrendszer Gauss-Jordan-féle megoldásának, a mátrixműveleteknek, a vektorrendszer rangjának és az Excel táblázatkezelő rendszernek az ismeretét.
Roóz József - Vállalkozások gazdaságtana
A kiadvány a mérlegképes könyvelő szakképesítés vállalkozások gazdaságtana tantárgyának anyagát tartalmazza. Egyrészt alapozó jelleggel nyújtja azokat a gazdaságtani alapismereteket, amelyek segítségével a végzett hallgatók sikerrel igazodhatnak el a vállalkozások bonyolult rendszerében, másrészt igyekszik előkészíteni a többi szaktantárgy (pénzügy, számvitel, informatika stb) elsajátítását.
Bartal Anna Mária - Nonprofit elméletek, modellek, trendek
A magyar nonprofit szektor fejlődése - ellentmondásai ellenére is - a kilencvenes évek sikertörténetei közé tartozik. Az elmúlt tíz évben azonban e szféra úgy vált egy jóléti modell figyelmen kívül nem hagyható szereplőjévé, hogy közben leegyszerűsödtek a piaci és az állami szektorhoz fűződő viszonyáról vallott felfogások. Bár a nonprofit jelleg, belső struktúra és funkció egyre differenciáltabbá vált, még mindig homogén struktúraként, egynemű szereplőként kezelik partnerei.
E problémákat vizsgálva könyvem két fő részre tagolódik. Egyfelől a nonprofit kérdésről, valamint a jóléti államok nonprofit szektoráról szóló elméletek kritikai elemzését tartalmazza, másfelől a magyar nonprofit szektor fejlődésével foglalkozik. Az utóbbi alatt a szféra történeti fejlődését, az újjászülető magyar nonprofit szektor elméleti, modellálási kísérleteinek bemutatását, Illetve a statisztikai eredmények alapján az elmúlt másfél évtized trendjelnek elemzését értem.
Könyvemet elsősorban azoknak írtam, akik valamilyen oktatási folyamat révén sajátítják el a nonprofit szektorral és szervezeteivel kapcsolatos ismereteket. Jó szívvel ajánlom azonban azoknak is, akik már a nonprofit gyakorlat területén tevékenykednek, sőt azoknak különösen, akik a szektor jelenségei, jelentősége iránt mindettől függetlenül érdeklődnek.
Czagány László - Fenyővári Zsolt - Misz József - Közgazdaságtan I
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.