A könyv fókuszában az Oroszország és az Európai Unió között formálódó kapcsolatrendszer gazdasági megközelítésű elemzése áll attól kezdve, hogy Oroszország lépett a megszűnő Szovjetunió helyébe egészen napjainkig. Vlagyimir Putyin hatalomra kerülése után az Oroszország és az Európai Unió közötti kapcsolatok új szakaszukba érkeztek. Brüsszel és Moszkva közeledése megtelt gyakorlati tartalommal, amelyen belül a gazdasági együttműködés távlatai is egyre ígéretesebbé váltak. A nagyszabású közös tervekről azonban rövidesen kiderült, hogy nem igazán megalapozottak. A könyv sorra veszi azokat az okokat, amelyek a célok és megvalósulásuk közötti ellentmondásokhoz vezettek, valamint felmutatja azokat az alternatívákat, amelyek mentén az orosz-EU kapcsolatok rövid, közép- és hosszú távon várhatóan elmozdulnak.
Kapcsolódó könyvek
Ismeretlen szerző - Az Európai Unió közös politikái
A kötet szerzői az európai integrációval foglalkozó egyetemi, főiskolai vagy tudományos intézetben dolgozó oktatók-kutatók, akik eddigi tevékenységük során széles körű szakmai tapasztalatokra és elismertségre tettek szert szakterületükön. A könyv nagymértékben megkönnyítheti az országban legalább 17 helyen folyó európai tanulmányok oktatását, elősegítheti azt, hogy az uniós politikákkal foglalkozó kurzusokhoz - akár gazdasági, akár jogi, vagy politikatudományi-szociológiai képzések keretében - legyen egy újabb, jól használható könyv.
Szentes Tamás - World Economics 1.
Professor Tamás Szentes, member of the Hungarian Academy of Sciences was the author of The Political Economy of Underdevelopment (published first in 1971 by Akadémiai Kiadó, translated also in 11 other languages and republished in 12 countries, altogether in 16 editions until 1988, for a long time widely used in great many universities all over the world) and of the Theories of World Capitalist Economy: A Critical Survey of Conventional, Reformist and Radical Views (published in 1985 by Akadémiai Kiadó, also appearing in other languages) and among others of the Transformation of the World Economy. New Directions and New Interests (UNU-ZED, London 1988). In view of the great many recent changes in the world economy (such as the acceleration of globalization, transnational networking, rise of regional blocs, system transformations, "revolution" of information and communication technologies, a wave of liberalization, etc., along with the aggravating problems of international development gap, deepening disequilibria and inequalities, returning financial crises or disturbances, etc., which all shed new light on the various theoretical conceptions and call for new paradigms in international and development economics, Professor Szentes has written two new (separate but nevertheless interlinked) books, namely: World Economics: Comparative Theories and Methods of International and Development Economics and another one, following it, World Economics: The Political Economy of Underdevelopment, Globalization, International Economic Order and System Transformation.
Hetesi Erzsébet - Veres Zoltán - Nonbusiness marketing
A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez. A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.
A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek. - José Luis Vázquez Burguete a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke.
Benczes István - Kengyel Ákos - Kutasi Gábor - Nagy Sándor Gyula - Palánkai Tibor - A globális és regionális integráció gazdaságtana
A könyv a globális és a regionális integrációt komplex módon tárgyalja. Az utóbbi időszakban az integrációkutatás új irányaként jelentek meg az "összehasonlító regionális integrációs tanulmányok", tankönyvünk célja a témakör magyarországi bevezetése. Az integráció gazdaságtanának egyik alapkérdése az integráció előnyeinek és hátrányainak (cost-benefit) azonosítása és mérése, de ezen túlmenően kísérletet teszünk az integráció folyamatának, az integráltságnak, az integrációs politikák hatékonyságának, valamint az integrációérettségnek az elemzésére és mérésére is. A tankönyvet a nemzetközi gazdasági kapcsolatok és a nemzetközi tanulmányok mesterszakos, valamint doktori hallgatóinak ajánljuk valamennyi magyar egyetemen. Nemcsak közgazdasági, hanem más karokon is használható, s remélhetően szélesebb szakmai és olvasói érdeklődést is.
Hardi Tamás - Duna-stratégia és területi fejlődés
Nem sokkal azután, hogy Magyarország EU-elnökségének utolsó napjaiban, 2011. júniusában
az Európai Unió Duna Stratégiáját deklarálták, felmerült az igény a Stratégia eredeti akcióterének
lényeges mértékű kiterjesztésére, amely végül az Európai Duna Régió Stratégia kibővített
elnevezéssel teljesedett ki. Ez a valamennyi part menti államot érintő törekvés egyértelműen
aktuális, valós igényeket ölel fel, amelyeknek kielégítése azonban - a részes országok
gazdasági és társadalmi struktúrájának különbözőségeit tekintve - kivételes felelősséget és
multidiszciplináris felkészültséget igénylő feladat. A szerző tudományos-szakmai körökben
ismert és elismert, széles körű felkészültsége, felelősségtudata, rendszerező képessége, szakszerű
és világos nyelvezete hivatottá teszi őt arra, hogy a Stratégia hátterét illetően e nagy
vállalkozás részesei számára lehetőséget nyújtson a szükséges tájékozódásra.
Berczik Árpád
az MTA rendes tagja
MTA Ökológiai Kutatóközpont Duna-kutató Intézet
Az elkövetkező években a Duna lehet a kelet-közép-európai térség fejlődési övezetének generálója.
Hardi Tamás hosszú évek óta kutatja a Duna-térséget, annak gazdasági, társadalmi,
történelmi és közösségépítési folyamatait. Az elemzéseit számos, a Duna mentén tett utazás,
terepmunka, szakmai együttműködés mélyítette el, így a leírtak mögött hely-, táj-, szervezetés
emberismeret húzódik meg, ami még hitelesebbé teszi ezt a kiváló tudományos művet.
Ajánlom a könyvet azok figyelmébe, akik tudni szeretnék, hogy mi volt a Duna-térség múltja,
milyen sajátosságokat rejt a jelen, és mi várható a jövőben.
Rechnitzer János
a Széchenyi István Egyetem professzora
a Magyar Regionális Tudományi Társaság elnöke
Enyedi György - Városi világ
„Amit Enyedi nem tud a városról, azt nem érdemes tudni”. Gondolhatják: baráti elfogultság, szakmai tisztelet mondatja velem. De aki e könyvet elolvassa, talán elfogadja kijelentésemet. Nemcsak kritikai áttekintést kapunk a városkutatás szakirodalmáról, a szakirodalomban használt alapfogalmakról, a városok típusairól, hanem betekinthetünk a várost mint települést alakító tényezők egymásra hatásába. Működésében láthatjuk a várost mint lakhelyet, mint emberi közösség életkeretét, mint a térséget szervező települést. Elgondolkodhat az olvasó Enyedi szellemi vezetésével a nemzetállam és városok gazdasági-politikai, kulturális szerepéről, a városias életmód, épített és természeti környezet viszonyáról a történelemben, és a könyv végén a szerző kérdéseire maga keresheti a választ: milyen is lesz a jövő városa? Ahogy a szerző mondja: „meglátja, aki megéri”. Mert a szerző - tudottan nagybetegen, mondja is - utolsó könyvének szánta ezt az összefoglalót. Nem hattyúdalnak, mert mint mondja „a hattyúnak szerfölött ronda a hangja, s talán kötetemre ez nem érvényes”. Ez Enyedi. Bölcs ember, csodálatos szellemi és érzelmi erővel és immáron egy remekbe szabott életmű-összefoglalóval. Megérdemelte a szerencsét a sorstól. Köszönjük, mi, olvasók, kollégák, barátok.
Glatz Ferenc akadémikus,
az MTA volt elnöke
Enyedi György összegzett. Összegezte mindazt a hatalmas ismeretanyagot, amelyet a városokról, azok fejlődéséről hosszú és gazdag tudományos munkássága során felhalmozott. Briliáns summázat ez a könyv, hiszen nemcsak egy életmű áll mögötte, hanem minden olyan új ismeret, amely a világ városföldrajzában és regionális tudományában napjainkban elérhető és érdemlegesen feldolgozható, vagy mondjuk úgy: maradandó. Ajánlom mindazoknak, akik érdeklődnek az emberi élettér legizgalmasabb formája, a város iránt, s azoknak, akik elmélyülni kívánnak a hazai társadalomtudomány egyik nagy egyéniségének élvezetesen előadott bölcs gondolataiban.
Rechnitzer János,
a Széchenyi István Egyetem professzora,
a Magyar Regionális Tudományi Társaság elnöke
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 2.
A második kötet a 0066-06-os modul 4 7. tananyagegységét tartalmazza. A BTL eszközök közül a tankönyv kiemelten foglalkozik a POS-eszközök, a promóció, a DM és nem utolsó sorban a kereskedői ösztönző programok tervezésével, szervezésével és értékelésével, valamint az egyes területek jogi szabályozásával.
A könyv tanulást segítő eszközei a táblázatok, foylamatábrák, gyakorlati életből vett példák, tréfás rajzok, képek-fényképek, fejezetvégi kérdések-feladatok, vitatémák, számítógépes feladatok, esettanulmányok, valamint az idegen szavak és az angol szavak szótára, amelyet a diákoknak önállóan kell kitölteniük a tanultak alapján.
Főfejezetek:
1. Eladáshelyi reklám, POS-eszközök
2. Értékesítésösztönzés, promóció
3. Kereskedők ösztönzése
4. Direkt marketing
Drábik János - Örvénylés - A globalizmus viharzónájában az emberiség
A szervezett magánhatalom által létrehozott Európai Unióba a viszonosságot megtagadó, igen hátrányos és igazságtalan feltételekkel kényszerítették be Magyarországot. 2003-ig 8866 milliárd forint nettó veszteséget okozott a magyaroknak az EU-tagságra való felkészülés. 2004 óta pedig évi mintegy 4500 milliárd forintba kerül a tagsággal járó terhek viselése. Kezdettől nettó befizetők vagyunk. Az úgynevezett támogatás nem egyéb, mint a már átadott összegek egy részének keserves visszapályázgatása.
A magyar költségvetési hiány és külkereskedelmi deficit egyik legfőbb okozója tehát az, hogy az EU folyamatosan sarcolja Magyarországot, nem pedig támogatja. Az EU a szervezett magánhatalom intézménye a szuperbankárok útjában álló nemzetállamok olcsó és önkéntes felszámolására. Az EU fölösleges és elbürokratizálódott vízfejjé vált. Ami jót hozott - emberek és áruk szabadabb mozgása, vámok csökkentése, szorosabb együttműködés Európa államai között - azt olcsóbban és hatékonyabban el lehetett volna érni nélküle. Nem kellett volna feladni nemzeti szuverenitásunkat, önrendelkezésünket, az önálló magyar jogrendszert. Az EU természetellenes, mert nem olyan közösség, mint a biológiai és társadalmi reprodukcióhoz nélkülözhetetlen család és a nemzet. E két család az élet nélkülözhetetlen előfeltétele. Az EU viszont élősködő - funkciótlan - képződmény.
Czimmer Julianna - Sipos Éva - Marketing és PR-ismeretek ügyintézőknek
Czimmer Julianna és Sipos Éva munkáltató tankönyve a 0062-06 Marketing- és PR-alapismeretek modulhoz előírt szakmai és vizsgakövetelmények, valamint a központi program ajánlásai alapján készült.
A könyv a modult alkotó tananyagelemeknek megfelelő szerkezetben tárgyalja az ismeretanyagot.
Minden tananyagelem könnyen tanulható-tanítható, jól áttekinthető, rövid elméleti anyaggal indul, amit a tételhez kapcsolódó feladatok, esettanulmányok, vitaanyagok, újságcikk-részletek, statisztikai szemléltető eszközök, kérdések, feladatok követnek. Mindez az elméleti anyag gyakorlati alkalmazását, a tanulók feladatmegoldó, módszerbeli és személyes kompetenciáinak a fejlesztését szolgálja.
A könyv további előnyei:
követelmény- és vizsgacentrikus tárgyalásmód,
közérthető, a tanulók életkorának megfelelő nyelvezet, gazdag színes szemléltető eszköztár,
a lehető legkorszerűbb ismeretanyag,
munkáltató jellegének megfelelően tanár és diák aktív tanórai részvételére épít, önálló gondolkodásra és véleményalkotásra ösztönöz,
nagy szabadságot hagy a tanároknak a tananyag különböző mértékű és mélységű kiegészítésére,
ötleteket ad és segít a vizsgatételek mellékleteinek összeállításában,
iskolarendszerű és tanfolyami képzésben egyaránt használható.
Az alábbi szakképesítések megszerzéséhez ajánljuk:
kereskedelmi ügyintéző,
marketing- és reklámügyintéző,
logisztikai ügyintéző,
külkereskedelmi üzletkötő.
Muraközy László - Államok kora
Akit nem elégítenek ki az állam szerepéről szóló hangzatos frázisok, hanem meg akarja ismerni a tényeket - számszerű adatok impozáns tömegét találhatja meg Muraközy László könyvében, jól áttekinthető táblázatokba és ábrákba rendezve. Aki viszolyog az előítéletek által sugalmazott retorikák közötti süket vitáktól - tárgyilagos és pártatlan eligazítást kaphat az eszmei áramlatokról ebben a műben. Aki nem elégszik meg egy kis ország problémáinak befelé forduló, provinciális vizsgálatával, vegye kézbe az Államok korát, amely a nagy történelmi folyamatokba, az egész világra ható tendenciákba beleágyazva világítja meg az állam szerepének változásait. A könyv a legjobb pillanatban jelent meg.
Kornai János, a Harvard és a Corvinus egyetem emeritus professzora
Muraközy László távolságtartó, tudományos igényességgel bizonyítja, hogy a fenntartható fiskális fejlődési pálya az állam szerepfelfogásában, s e szerep betöltése minőségében, a kormányzás valós teljesítményében ragadható meg. A könyv megérteti, hogy a tartalom harmóniájának a célok megválasztásában és az elérésüket szolgáló eszközök alkalmazásában is érvényesülnie kell. Nem lehetséges jó célokat megvalósítani úgy, hogy az eszközök egymásnak ellentmondóak, az adott társadalmi-gazdasági közegben teljesíthetetlenek. A könyvet jó szívvel ajánlom mindazoknak, akik érteni akarják, hogy mi és miért történik ma körülöttünk és velünk, s éppen úgy, ahogy.
Kovács Árpád, a Szegedi Tudományegyetem professzora, a Magyar Közgazdasági Társaság elnöke
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 1.
A rendkívül népszerű marketing- és reklámügyintéző szakképesítés 0066-06-os A marketing- és reklámtevékenység szervezése moduljához íródott a kétkötetes tankönyv. Célja, hogy a tanulókat megismertesse a jövendő foglalkozásukhoz elengedhetetlenül szükséges elméleti és gyakorlati ismeretekkel. A tankönyvek megvalósítják a vonatkozó szakmai és vizsgakövetelményekben előírt kompetenciák, szakmai ismeretalkalmazások, szakmai készségek fejlesztését.
Az első kötet a modul 1 3. tananyagegységét tartalmazza. Témakörei sorra veszik a marketingkommunikáció alapelemeit, a marketingkörnyezet elemzését, a marketingkommunikáció gyakorlati alkalmazását, különös tekintettel a reklámtervezés folyamatára és a reklámok jogi szabályozására. Szintén ebben a kötetben kaptak helyet a hagyományos ATL kampányok tervezésének, lebonyolításának és értékelésének gyakorlati tudnivalói.
A tankönyv felépítésében az eredményes vizsgára és egyben a jövendő munkavégzésre való felkészülés játszik központi szerepet. Az egyes témakörök alfejezetei után kérdések és feladatok segítik a tanultak alkalmazását, a fejezetek után pedig változatos esettanulmány-gyűjtemény mutatja be az elméleti anyag gyakorlati megvalósulását. A kötet rendkívül gazdag képanyaga és humoros ábrái ösztönzik a tanulást, segítik a megjegyzést.
Serge Latouche - A nemnövekedés diszkrét bája
Latouche professzor ideális filozófus és ideális mozgalmár. Az általa bevezetett és most megjelent könyvében körüljárt 'nemnövekedés' egy valódi forradalmi fogalom, amely képes lehet elérni a szökési sebességet, kiszabadulni az 'elégedett társadalmak', a 'néma társadalmak' hermetikus karanténjaiból, a mesterségesen fenntartott közöny mocsarából, és terjedésnek indulni ... Jó hír, és jó könyv! Roppant izgalmas olvasnivaló, amely kellemes és érdekfeszítő beavatást jelent korunk globális kihívásainak rendszerébe, azaz abba, hogy mi a szitu nagyban, és mi mindent tehetünk mi, kis pontok ...
Olaszy Kamilla - Wirtschaftsdeutsch - Großes Testbuch
A Wirtschaftsdeutsch - Großes Testbuch szakmai gyakorlókönyv azoknak a nyelvtanulóknak szól, akik megfelelő szókinccsel és nyelvtani ismeretekkel felvértezve készülnek a közép- és felsőfokú német szakmai nyelvvizsgára.
A szaknyelvi nyelvvizsga-bizonyítványt több nyelvvizsga központban, számos vizsgahelyen lehet megszerezni. Ezeknek az akkreditált nyelvvizsgaközpontoknak a feladattípusait szem előtt tartva, kizárólag autentikus anyagok felhasználásával állítottam össze ezt a hat részből álló gyakorlókönyvet.
A legfontosabb nyelvtani jelenségeken, (igék, főnevek, melléknevek, ezek vonzatai, határozók, elöljárók, kötőszavak, szenvedő szerkezetek stb.) valamint a szókincs bővítését célzó teszt feladatokon kívül külön fejezet gondoskodik a szöveg szinten történő gyakoroltatásáról, valamint produktív feladatok megoldásáról is.
Egyedülálló a könyvben, hogy külön feladat szolgál a diagrammokhoz, ábrákhoz, gazdasági mutatók kifejezéséhez elengedhetetlenül szükséges nyelvi eszközök elsajátításáról (Redemittel zur Beschreibung von Schaubildern).
A negyedik, illetve ötödik fejezet rendkívül változatos olvasás- illetve hallott szövegértési feladatokat tartalmaz.
A megoldókulcsok, valamint a CD-n található hanganyagok transzkripciója a hatodik fejezetben található.
Milyen formában lehet dolgozni a Wirtschaftsdeutsch - Großes Testbuch című könyvvel?
- a könyv használható egyéni tanulás esetén,
- csoportos formában történő felkészülésnél,
- intenzív tanfolyamokon.
Michalkó Gábor - A városi turizmus elmélete és gyakorlata
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kudar Lajos - Turizmusunk törénete dióhéjban
"Mint tudjuk, semmi sem tökéletes. Bizonyára akadnak majd olyanok, akik hiányolják, hogy egy vagy más adat, történet miért nem kapott helyet, nagyobb hangsúlyt ebben az összeállításban. E sorok írója könyvtárnyi kordokumentumot, értekezést, visszaemlékezést olvasott át, mi több: az utóbbi öt évtizedben maga is részese volt a történéseknek. Tekintve, hogy a turizmus rendkívül összetett jelenség, annak fejlődésére különösen az elmúlt másfél században folyamatosan hatást gyakorolt a politika, a gazdaság, a közlekedési eszközök fejlődése, háború és béke. A magyar idegenforgalom ... húzóágazatává vált a nemzetgazdaságnak, ennélfogva megérdemli, hogy egyszer végre megírja valaki történetét is.
Puczkó László - Rátz Tamara - A turizmus hatásai
A turizmus gazdasági jelentőségével valamilyen szinten ugyan sokan tisztában vannak (hiszen Magyarországon is a gazdaság egyik legfontosabb szektora), az érvényesülő hatások azonban jóval szélesebb körűek, mint azt legtöbben gondolnánk. Elemzésünkben ezért megkíséreljük a turizmus gazdasági hatásainak átfogó bemutatását, a legfontosabb területekre (fizetési mérleg, pénzfolyamatok, gazdasági teljesítmény, foglalkoztatottság) részletesen is kitérve. A turizmus társadalmi-kulturális hatásainak értékelése eddig viszonylag kevés visszhangot kapott Magyarországon, annak ellenére, hogy a kultúra az egyik legfontosabb turisztikai vonzerő, a helyi lakosságnak a turizmussal szemben tanúsított attitűdjei pedig meghatározó szerepet játszanak a turisták élményében. Az erről a témakörről szóló fejezetben ezért először bemutatjuk a társadalmi-kulturális hatások fogalmát, valamint azokat a főbb tényezőket, amelyek befolyásolhatják a turizmus következtében létrejövő társadalmi és kulturális változásokat. Ezt követően részletesen is tárgyaljuk a bekövetkező hatások típusait és tulajdonságait.
Tasnádi József - A turizmus rendszere
A turizmus politikai, társadalmi, kulturális, egészségvédelmi és nem utolsó sorban gazdasági jelentősége közismert. Magyarország számos olyan egyedi adottsággal, vonzerővel rendelkezik, amelyek alapján reális célkitűzés lehet a turizmus bevételeinek növelése. Ez nemcsak a fejlesztés pénzügyi feltételei megteremtésének függvénye, hanem fel kell számolni a magas hegyek, a tengerpart hiányából adódó "kishitűségi szemléletet" és gyorsítani kell a turizmussal összefüggő ismeretanyag széles körű elsajátítását is. Ehhez az ismeretfejlesztő folyamathoz kíván e könyv is hozzájárulni.
Voleszák Zoltán - Gazdasági alapismeretek
A vendéglátás-idegenforgalmi szakmacsoport részére készült ez a könyv a Gazdasági környezetünk tantárgyhoz. A tankönyv célja, hogy a tanulók az alapvető gazdasági ismeretek elsajátítása után ismerjék és értsék a gazdasági élettel kapcsolatos legfontosabb alapfogalmakat, összefüggéseke.
Dr. Burkáné Szolnoki Ágnes - Vállalkozási ismeretek mindenkinek
A könyv mindenki számára érthetően foglalja össze mindazokat a gazdasági, vállalkozási ismereteket, amelyekre nap mint nap szükség lehet. Szemléletes, humoros grafikák segítik a megértést. Megismertet a naponta hallott fogalmakkal mint például piac, adók, bérek, vagy az áfa.
Dr. Burkáné Szolnoki Ágnes - Vendéglátó gazdálkodási ismeretek
A vendéglátóipari gazdálkodás legfontosabb elemeinek kapcsolatát mutatja be a korszerűsített tankönyv. A vállalkozások általános gazdasági környezete, a pénzforgalom, a hitelezés, a vagyon- és készletgazdálkodás, a munka- és bérügyek alkotják a téma gerincét. A tananyag az eredmények elemzése, a sajátos szállodai gazdálkodás, a vezetés, az üzleti terv készítés módszereinek bemutatásával válik teljessé.