Kapcsolódó könyvek
Varga Domokos - Csulák Mihály - Fábiánné dr. Kocsis Lenke - Fábián Zoltán - Olvasókönyv 2.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Heffner Anna - Történetek a Bibliából
Zsolnai József és munkatársai 1981-ben indították útjára az ún. Értékközvetítő és képességfejlesztő programot (ÉKP). A kötet e program részeként a kisiskolásokat ismerteti meg a Bibliával. A "Könyvek könyve" keletkezéstörténetének leírása után az Ó- és Újszövetség könyvei elevenednek meg a kötet lapjain. A kitűnő képválogatás a Biblia különböző művészeti ágakban való megjelenítését példázza. - A könyv az általános iskolai irodalom-, művészettörténet-, hittan- és történelemoktatás kitűnő segédlete, pedagógusok, diákok és szülők figyelmére egyaránt érdemes.
Ismeretlen szerző - Múltunk, jelenünk, jövőnk
A Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés 4. osztályos tankönyvcsaládjának tagja a Múltunk, jelenünk, jövőnk című olvasókönyv.
A tankönyv elsődlegesen a szövegértő olvasási képességet fejleszti a tanulókban, a szövegből tanulást készíti elő a későbbi évfolyamokon folyó képességfejlesztés alapozása érdekében. A szerzők célja nem politikai eseménytörténetet feldolgozó könyv készítése volt. A szemelvények válogatásakor az életmódtörténet, a tudomány- és technikatörténet, a művelődés- és művészettörténet, a hadtörténet legfontosabb, legérdekesebb eseményeit, történéseit kívánták bemutatni. Az olvasmányok felkeltik a tanulók érdeklődését a múlt, a jelen és a jövő embert alakító, embert próbáló kérdései iránt.
A tankönyv három nagy tartalmi egységét a cím is mutatja. A Múltunk részben az egyetemes és hazai történések legfontosabbnak vélt eseményeit villantják fel a szerzők a XVII. század közepétől a második világháború végéig.
A Jelenünk című fejezetben a ma élő emberek mindennapjait befolyásoló események, tudományos és technikai találmányok, az élet minden területén tapasztalható újítások és jelenségek sorakoznak fel.
A Jövőnk legizgalmasabb kérdéseit feszegeti, boncolgatja a tankönyv utolsó fejezete.
Heffner Anna - Az antik, a korai keresztény és a bizánci művészet - Művészettörténet III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Érsek Rózsa - Vidám olvasó
A Vidám olvasó lehetőséget nyújt az olvasás, az irodalom megszerettetésére. Használható segédeszközként a tanórákon, alkalmazható egyéni képességfejlesztésre, felzárkóztatásra, napközis és otthoni gyakorlásra. Különböző szintű, az olvasástechnikát fejlesztő feladatai fokozatosan, megbízhatóan segítik az olvasástanulást és megalapozzák a helyesírást. A gyakorlatban ismétlődő szótagok lehetőséget adnak a többszöri bevésésre, megelőzik a diszlexia kialakulását, sikerélményt nyújtanak használóinak. Ízléses színvilága, eseményképei, bájos figurái motiválóan hatnak a kisiskolásokra, elősegítik az integrált anyanyelvi nevelést, gyarapítják a tanulók szókincsét.
Báthori Anna Zsuzsanna - Hétszínvilág
Ikertestvére a 3. osztályos Hétszínvirág tankönyvnek. Mindent megtalálunk benne, amivel az előző évfolyamon már megismerkedtek a gyerekek, de bővebben, magasabb színvonalon, az életkori sajátosságoknak megfelelően. Továbbra is nagy hangsúlyt kap a történelem tanítását előkészítő társadalomismereti fejezet, melyben a Rákóczi szabadságharctól 1956. október 23-ig kalauzoljuk el a gyerekeket. A szemelvények feldolgozása nagy segítséget fog jelenteni a felsőtagozatba lépéskor az új tantárgy megismerésekor. A képzőművészeti illusztrációk lehetőséget nyújtanak a tantárgyi koncentrációra. A tankönyv sugározza a hazaszeretetre nevelés fontosságát, magyarságtudatunk kialakításának lehetőségét. A munkafüzet a nehezebb és könnyebb tananyagrészek didaktikus egymásra épülésével szolgálja az olvasóvá nevelést, az értő szöveg olvasás céljait, a fogalmazástanítás lehetőségeit.
AP 040112
Ismeretlen szerző - ABC olvasókönyv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kárpáti Andrea - A középkori Európa művészete - Művészettörténet V.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
T. Aszódi Éva - Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna - Tarbay Ede - Olvasókönyv 3. osztály
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Hargitai Katalin - Módszertani kézikönyv a Játék tankönyvekhez
A Játék tankönyvekhez készített módszertani kézikönyv a Játékház–Játékvár–Játékváros–Játékvilág tankönyvcsaládok módszertani leírása.
Elméleti és gyakorlati szempontból gondosan összeállított kiadvány. A pedagógusban tudatosítja, hogy az olvasás-, írástanításban miért fontosak a betű-, hangmegfeleltetések, a szótagolás, a szóolvasás, valamint mondat- és szövegértés tanításának szintjei. A könyv a mindennapi tanórai felkészüléshez tartalmazza az olvasás-, írás-, fogalmazástanítás szakmai alapelveit, didaktikai lépéseit.
Ajánljuk a normál fejlődésű és a sajátos nevelési igényű gyerekekeket tanító pedagógusoknak.
A kézikönyv CD-n is kapható.
Gardi Zsuzsa - Alapozó gyógytorna elmélet és gyakorlat
"Az alapozó gyógytornaelmélet és gyakorlat c. jegyzet több fejezetre tagolódik.
Az első fejezetben a gyógytornában használt fogalmak és az azonos fizikai fogalmak tartalmi összefüggéseit emeljük ki. Az itt leírt törvényszerűségek magyarázatul szolgálnak mind az elméleti, mind a gyakorlati részhez.
A második fejezetben az izomélettanra épülő mozgáselmélet kerül kifejtésre. Célunk, hogy ezen keresztül jobban érthetővé tegyük a gyógytorna hatásmechanizmusát.
A harmadik fejezetben a törzs és a végtagok ízület és izomtanára épülő gyógytornagyakorlatokat tárgyaljuk.
Először az ízületi mozgékonyság fokozása (mobilizálás) majd az izomerősítés a tárgyalás menete.
Egy-egy izomcsoport működése megbeszélésének lezárásául a mindennapi mozgásokból és sportmozgásokból hozunk fel példákat.
Az anatómiai jegyzet és ez a fejezet szorosan épül egymásra, de itt csak emlékeztető jelleggel foglalkozunk az anatómiával. Az egyes ízületi és izomfunkciókhoz kapcsolódó gyakorlási formákat hangsúlyozzuk, alátámasztva azt a tényt, hogy a gyógytorna szerves egységet képez az anatómiával.
A harmadik fejezetben leírjuk még az egyedi mozgásfejlődésre épülő gyakorlási menetet, valamint a gyógytorna alaphelyzeteit és az azokból levezethető egyéb helyzeteket.
A függelékben részletes történeti áttekintést adunk a gyógytorna kialakulásáról és fejlődéséről.
Meghatározónak tartjuk azt a szemléletet, miszerint a múlt ismerete szükséges a jelen megértéséhez és a jövő építéséhez."
Romankovics András - Romankovicsné Tóth Katalin - Olvasni tanulok - Ábécéskönyv
Az 1978 óta szerzett közel 20 éves tapasztalat és a kollégáktól érkezett visszajelzések is segítettek abban, hogy 1997 szeptemberében alapelveiben változatlan (pl. ugyanaz a betűsorrend), de részleteiben teljesen újjáépített, sajátos grafikai megoldású olvasókönyvvel jelentkezzünk... Cérnafűzött - tartós tankönyvként is használható. A könyv állandó szereplőivel, egy népes süncsaláddal és barátaikkal a betűtanulás végéig találkozunk. A könyv sokszereplős, mozgalmas eseményképei nagyméretű faliképként is kaphatók. A túloldali eseményképről többször kezdeményezhető beszédfejlesztés, s a betűcsoporthoz tartozó valamennyi betű (rR-kK-éÉ) ismertetéséhez egyaránt felhasználható. Látható, hogy a betűtanítási oldalon (k-K) szerepel a kiinduló vers, bő anyagot adunk az összeolvasás szisztematikus gyakorlásához, a szóoszlopok olvasásakor segítségül hívható a szótagolás... A szavak alatt kék ívvel jelöltük a szótagokat. A szóoszlopokban (sz-j) nemcsak a szavak hangszerkezete azonos, hanem a magánhangzók időtartama is, mely a szavak helyesejtéssel való felolvasását is segíti. Az illusztrációk figyelmes tanulmányozása mindegyik oldalon megkönnyíti az olvasottak megértését.
Németh Attila - Pszichiátria - másképp
Lehet szórakoztató a tanulás? Miért is ne? Próbálja ki! Ajánlom a könyvemet pszichiátereknek, pszichológusoknak, orvostanhallgatóknak, pszichiátriai betegekkel foglalkozó nővéreknek, szocioterapeutáknak és minden pszichiátria iránt érdeklődő laikusnak. A könyv hasznos lehet azoknak is, akik pszichiátriából vizsgáznak, és azoknak is, akik a pszichiátriát tanítják. Műfaját illetően leginkább oktatási segédanyagnak tekinthető, de szerkezete, információ átadási módszere és stílusa mégsem hasonlító egyetlen tankönyvhöz sem.
Pszichiátria-másképp!
Hogy az eddigieknél jobb vagy rosszabb,- azt döntse el az olvasó.
Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna - T. Aszódi Éva - Tarbay Ede - Mese és valóság
A tudatos és körültekintő szövegválogatásnak köszönhetően az ABC-ház tankönyvcsalád aktualizált tartalmú olvasmánygyűjteményei többet nyújtanak egy hagyományos olvasókönyvnél. A magyar és világirodalom kiemelkedő alkotásaiból választott versek, mesék, elbeszélések, valamint az ismeretterjesztő szövegek feldolgozása során szórakoztató, lebilincselő módon erősítik a kulcskompetenciákat. Hasznos és érdekes tudnivalókat közvetítenek a természetről, a tudomány világáról, az értékek tiszteletére és védelmére nevelnek. A történeti tárgyú olvasmányok erősítik az állampolgári kompetenciát, az ismeretnyújtáson túl a nemzethez való érzelmi kötődés erősödését is elősegítve. A népköltészet alkotásain, a klasszikus és kortárs szerzők művein keresztül a diákok betekintést nyerhetnek az irodalom világába. A dramatizált népi játékok teret engednek a kreativitásnak, a szólások és közmondások bővítik a szókincset, és színesítik a kifejezőkészséget, a találós kérdések önálló gondolkodásra késztetnek. A könyvet Deák Ferenc Munkácsy-díjas grafikusművész színes illusztrációi díszítik.
Farkas Csaba - Windows és Office 2000 felhasználóknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Frank Walter - Akusztikus gitár alapismeretek
Ez a könyv az akusztikusgitár-játék alapjaival ismerteti meg a kezdő gitárosokat. A közérthető magyarázatok a legfontosabb alapismeretek megtanításán túl bevezetnek mind a dallam, mind az akkordjáték technikájába. A tananyaghoz mellékelt CD nagy segítséget nyújt a tanulásban, hiszen használatával az elsajátított ismeretek azonnal kipróbálhatók a gyakorlatban is.
- Technikai alapok: a gitár helyes tartása, a hangszer hangolása, a jobb és bal kéz szerepe
- Zenei alapismeretek: az ütemek és a kottaolvasás
- Gyakorlat: dallamjáték, minden fontos akkord, a barré-fogás
- Hasznos összefoglalók: akkordtáblázat és a gitár hangjai
- Terjedelmes gyakorló CD 58 felvétellel: zenekari változatok, kíséreti verziók és sok minden más.
B. B. Buhovcev - J. L. Klimontovics - G. J. Mjakisev - Fizika 9 - Tankönyv a középiskolák kilencedik osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Gernot Friese - Anneliese Völcker - Gyakorló klinikusok kézikönyve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Szántó László - Molnár István - A belgyógyászati ügyelet abc-je
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Dialíziskezelés
Az elmúlt évek egyik legnagyobb orvosi eredménye a parenchimás szervek működésének pótlása. Különös hangsúlyt kap ezek között a dialíziskezelés, melynek segítségével az életben tartott személyek száma napjainkban már több mint 100 000. E kezelés széles körű elterjedése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a vesével foglalkozó diszciplína, a nefrológia önállóvá vált.
A művi szervpótlás, a rendszeres dialíziskezelés modern irányelveit, kémiai, technikai hátterét, a leghasználatosabb klinikai alkalmazási formákat, valamint a kezelés mellékhatásait és szövődményeit tárgyalja a könyv.
A szerzők a magyarországi dialíziskezelés úttörői, akik az elmúlt 15-20 év hazai és külföldi eredményeit, valamint saját tapasztalataikat foglalják össze, világosan, logikusan szerkesztett munkájukban. A könyv elsősorban azoknak a belgyógyászoknak szól, akik nefrológusok vagy azzá akarnak válni, illetve mindazoknak az orvosoknak, akik e betegek kezelési lehetőségeivel kívánnak megismerkedni. A könyvben azonban szinte minden kérdésre választ találnak a dialízissel foglalkozó nővérek, mérnökök, technikusok, illetve a tanulmányaik során nefrológiai osztályon megforduló orvostanhallgatók is.