A második kötet a 0066-06-os modul 4 7. tananyagegységét tartalmazza. A BTL eszközök közül a tankönyv kiemelten foglalkozik a POS-eszközök, a promóció, a DM és nem utolsó sorban a kereskedői ösztönző programok tervezésével, szervezésével és értékelésével, valamint az egyes területek jogi szabályozásával.
A könyv tanulást segítő eszközei a táblázatok, foylamatábrák, gyakorlati életből vett példák, tréfás rajzok, képek-fényképek, fejezetvégi kérdések-feladatok, vitatémák, számítógépes feladatok, esettanulmányok, valamint az idegen szavak és az angol szavak szótára, amelyet a diákoknak önállóan kell kitölteniük a tanultak alapján.
Főfejezetek:
1. Eladáshelyi reklám, POS-eszközök
2. Értékesítésösztönzés, promóció
3. Kereskedők ösztönzése
4. Direkt marketing
Kapcsolódó könyvek
Hetesi Erzsébet - Veres Zoltán - Nonbusiness marketing
A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez. A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.
A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek. - José Luis Vázquez Burguete a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke.
Neumann-Bódi Edit - Gyulavári Tamás - Mitev Ariel - Neulinger Ágnes - Simon Judit - Szűcs Krisztián - A marketingkutatás alapjai
A könyv lépésről lépésre mutatja be a kutatási terv készítésének elemeit, és nagy fontosságot tulajdonít az alapvető kutatási módszerek olyan részletes tárgyalásának, amely lehetővé teszi a módszerek elméletének és gyakorlatának megismerését.
A könyv lépésről lépésre mutatja be a kutatási terv készítésének elemeit, és nagy fontosságot tulajdonít az alapvető kutatási módszerek olyan részletes tárgyalásának, amely lehetővé teszi a módszerek elméletének és gyakorlatának megismerését. Az elméleti alapok bemutatásának szerkezetévei, fogalomhasználatával igazodik a nemzetközileg is széles körben használt, magyar nyelven is elérhető, mester szintű programokban használt szakkönyvek fogalomhasználatához. A módszertan egyes témaköreinek bemutatása után sor kerül néhány olyan fontos, funkcionális probléma bemutatására, ami a kutatási módszertan tipikus alkalmazási területe. A piacszegmentáció, a márkaérték mérése, a reklám- és médiakutatás, az árkutatás néhány olyan fontos terület, amelyre vonatkozóan mind a speciális módszertani lehetőségeket. mind a piackutató cégeknél használt, standard technikák alapelveit is bemutatjuk. A könyv utolsó fejezete azokat a változási tendenciákat és lehetőségeket érinti, amelyek a technika rendkívül gyors fejlődése révén a piackutatási adatgyűjtési módszerekre, a fogyasztótói nyerhető információk gyűjtésére és elemzésére nagyon erős hatással vannak.
A könyv olyan tan- és szakkönyv, amely a kutatási módszertan alapjait gyakorlatközpontúan mutatja be, ezért elsősorban az üzleti tudományok alapképzési szakjain, döntően a kereskedelem és marketing alapszakokon tanuló hallgatóknak ajánljuk, de hasznos lehet minden olyan vállalati szakembernek is, aki a marketingkutatás elméleti alapjait kívánja megismerni.
Czimmer Julianna - Sipos Éva - Marketing és PR-ismeretek ügyintézőknek
Czimmer Julianna és Sipos Éva munkáltató tankönyve a 0062-06 Marketing- és PR-alapismeretek modulhoz előírt szakmai és vizsgakövetelmények, valamint a központi program ajánlásai alapján készült.
A könyv a modult alkotó tananyagelemeknek megfelelő szerkezetben tárgyalja az ismeretanyagot.
Minden tananyagelem könnyen tanulható-tanítható, jól áttekinthető, rövid elméleti anyaggal indul, amit a tételhez kapcsolódó feladatok, esettanulmányok, vitaanyagok, újságcikk-részletek, statisztikai szemléltető eszközök, kérdések, feladatok követnek. Mindez az elméleti anyag gyakorlati alkalmazását, a tanulók feladatmegoldó, módszerbeli és személyes kompetenciáinak a fejlesztését szolgálja.
A könyv további előnyei:
követelmény- és vizsgacentrikus tárgyalásmód,
közérthető, a tanulók életkorának megfelelő nyelvezet, gazdag színes szemléltető eszköztár,
a lehető legkorszerűbb ismeretanyag,
munkáltató jellegének megfelelően tanár és diák aktív tanórai részvételére épít, önálló gondolkodásra és véleményalkotásra ösztönöz,
nagy szabadságot hagy a tanároknak a tananyag különböző mértékű és mélységű kiegészítésére,
ötleteket ad és segít a vizsgatételek mellékleteinek összeállításában,
iskolarendszerű és tanfolyami képzésben egyaránt használható.
Az alábbi szakképesítések megszerzéséhez ajánljuk:
kereskedelmi ügyintéző,
marketing- és reklámügyintéző,
logisztikai ügyintéző,
külkereskedelmi üzletkötő.
Szentes Tamás - World Economics 1.
Professor Tamás Szentes, member of the Hungarian Academy of Sciences was the author of The Political Economy of Underdevelopment (published first in 1971 by Akadémiai Kiadó, translated also in 11 other languages and republished in 12 countries, altogether in 16 editions until 1988, for a long time widely used in great many universities all over the world) and of the Theories of World Capitalist Economy: A Critical Survey of Conventional, Reformist and Radical Views (published in 1985 by Akadémiai Kiadó, also appearing in other languages) and among others of the Transformation of the World Economy. New Directions and New Interests (UNU-ZED, London 1988). In view of the great many recent changes in the world economy (such as the acceleration of globalization, transnational networking, rise of regional blocs, system transformations, "revolution" of information and communication technologies, a wave of liberalization, etc., along with the aggravating problems of international development gap, deepening disequilibria and inequalities, returning financial crises or disturbances, etc., which all shed new light on the various theoretical conceptions and call for new paradigms in international and development economics, Professor Szentes has written two new (separate but nevertheless interlinked) books, namely: World Economics: Comparative Theories and Methods of International and Development Economics and another one, following it, World Economics: The Political Economy of Underdevelopment, Globalization, International Economic Order and System Transformation.
Puczkó László - Rátz Tamara - A turizmus hatásai
A turizmus gazdasági jelentőségével valamilyen szinten ugyan sokan tisztában vannak (hiszen Magyarországon is a gazdaság egyik legfontosabb szektora), az érvényesülő hatások azonban jóval szélesebb körűek, mint azt legtöbben gondolnánk. Elemzésünkben ezért megkíséreljük a turizmus gazdasági hatásainak átfogó bemutatását, a legfontosabb területekre (fizetési mérleg, pénzfolyamatok, gazdasági teljesítmény, foglalkoztatottság) részletesen is kitérve. A turizmus társadalmi-kulturális hatásainak értékelése eddig viszonylag kevés visszhangot kapott Magyarországon, annak ellenére, hogy a kultúra az egyik legfontosabb turisztikai vonzerő, a helyi lakosságnak a turizmussal szemben tanúsított attitűdjei pedig meghatározó szerepet játszanak a turisták élményében. Az erről a témakörről szóló fejezetben ezért először bemutatjuk a társadalmi-kulturális hatások fogalmát, valamint azokat a főbb tényezőket, amelyek befolyásolhatják a turizmus következtében létrejövő társadalmi és kulturális változásokat. Ezt követően részletesen is tárgyaljuk a bekövetkező hatások típusait és tulajdonságait.
Józsa László - Marketing - reklám - piackutatás I-II.
Felhasználási szakterület: marketing- és reklámügyintéző, kereskedelmi technikus szakképesítések megszerzéséhez
Piskóti István - Rekettye Gábor - Lehota József - Berács József - Marketing Theory and Practice
This volume of the series was compiled by the heads of the marketing departments of Hungarian universities leading in the field of marketing education and research. The authors of the studies and essays that make up this 6th volume of the „Transition Competitiveness and Economic Growth" series dedicate the book to Professor Pál Tomcsányi, a member of the Hungarian Academy of Sciences on the occasion of his 80th birthday.
Professor Tomcsányi's name in Hungary is the hallmark of the creation of scientific based marketing. For Hungarian Pál Tomcsányi is what Philip Kotler is for the Americans, Heribert Meffert for the Germans, Peter Doyle for the British, and Matthew Meulenberg for the Dutch.
This volume contains thematically grouped essays from the most outstanding Hungarian representatives of marketing science. Part one deals with questions of marketing theory such as change of paradigm in the concept of marketing and the appearance of synergy and value in marketing relationships. Part two deals with regional marketing from the point of view of strategic marketing. A special emphasis is placed on small enterprises, food trade and the costs of advertising. The third part focuses on consumer behaviour with a special emphasis on wine consumption in addition to such topics as price awareness and a change of generations. Consumer satisfaction and the methods of critical cases are discussed in part four which deals with the marketing methods applied in the service sector.
The final, fifth part - agricultural marketing - is analyzed from a macro- and microeconomic point of view with an emphasis on quality assurance in the food industry, the agricultural marketing of the Hungarian community and the vertical coordination of producers' co-operatives.
Ismeretlen szerző - Oroszország két világ között
A kötetben közölt tanulmányok bemutatják a Szovjetunió szétesése nyomán létrejött új orosz állam első húsz évének sikereit és kudarcait, demográfiai viszonyait, iparának, mezőgazdaságának és tudományos fejlődésének fontosabb tényezőit. Hangsúlyosan foglalkoznak a változások társadalmi, politikai és gazdasági hátterével, kedvező és kedvezőtlen következményeivel, Oroszország világgazdasági és világpiaci reintegrálódásával, formálódó globális szerepével a multipolárissá váló hatalmi rendszerben. Az Orosz Föderáció és a jelentősebb partnerek érdekviszonyai alapján is elemzik a kapcsolatok alakulását a világ főbb államaival, az Egyesült Államokkal, az Európai Unióval, Kínával és más ázsiai országokkal. Részletesen vizsgálják a nemzetközi társaságok befektetéseinek alakulását Oroszországban és az orosz vállalatok külföldi expanzióját. Kiemelt hangsúlyt kap a kötetben két további téma: Oroszország szerepe a globális energiagazdaságban, valamint az Orosz Föderáció és Magyarország nemzetközi gazdasági és politikai kapcsolatait formáló tényezők áttekintése a kezdetektől napjainkig.
Bálint Györgyi - A kiállítás gyakorlata
E könyvet haszonnal vehetik kézbe mindazok, akik megalapozni vagy fejleszteni kívánják kiállítás-marketing ismereteiket: kiállítók, kiállítás-szervezők, menedzserek, a kreatív ipar szereplői és a nonprofit szféra képviselői. Az olvasók megismerhetik azokat az elveket, módszereket, gondolkodásmódot, amelyek alkalmazásával szakszerűen tudják megtervezni és lebonyolítani a kiállítási, vásári munka minden fázisát. A szerző elvont szakszövegek helyett az életből merített konkrét példákat mutat be.
Törőcsik Mária - Empatikus marketing
Napjainkig nem bukkant fel olyan jelentős marketing irodalom, amely megkérdőjelezte volna a marketing alapvető paradigmáit. Amire kísérletet tesznek, az az, hogy a meglévő tudást rendszerezzék, valamely kulcsszó mentén. ... Ezen tendenciák alól jelen könyv sem kivétel. Ötleteket mutat be, – melyekről esetleg korábban már hallhatott az Olvasó – gondolatokat provokál. Az újdonság a megközelítés egyediségében a szerző folyamatos szkepticizmusában rejlik. Az empátia középpontba állításával érzelmi megközelítés alkalmazásával új gondolkodásmód meghonosítására sarkallhatja az Olvasót. - Törőcsik Mária
Michalkó Gábor - A városi turizmus elmélete és gyakorlata
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Benczes István - Kengyel Ákos - Kutasi Gábor - Nagy Sándor Gyula - Palánkai Tibor - A globális és regionális integráció gazdaságtana
A könyv a globális és a regionális integrációt komplex módon tárgyalja. Az utóbbi időszakban az integrációkutatás új irányaként jelentek meg az "összehasonlító regionális integrációs tanulmányok", tankönyvünk célja a témakör magyarországi bevezetése. Az integráció gazdaságtanának egyik alapkérdése az integráció előnyeinek és hátrányainak (cost-benefit) azonosítása és mérése, de ezen túlmenően kísérletet teszünk az integráció folyamatának, az integráltságnak, az integrációs politikák hatékonyságának, valamint az integrációérettségnek az elemzésére és mérésére is. A tankönyvet a nemzetközi gazdasági kapcsolatok és a nemzetközi tanulmányok mesterszakos, valamint doktori hallgatóinak ajánljuk valamennyi magyar egyetemen. Nemcsak közgazdasági, hanem más karokon is használható, s remélhetően szélesebb szakmai és olvasói érdeklődést is.
Voleszák Zoltán - Vendéglátó eladói ismeretek 25 tételben
Az OKJ 33 7822 02 számú vendéglátó eladó szakképesítés vendéglátó eladói ismeretek szóbeli tételeit tartalmazó kiadvány 25 kidolgozott tételt tartalma.
Olaszy Kamilla - Wirtschaftsdeutsch - Großes Testbuch
A Wirtschaftsdeutsch - Großes Testbuch szakmai gyakorlókönyv azoknak a nyelvtanulóknak szól, akik megfelelő szókinccsel és nyelvtani ismeretekkel felvértezve készülnek a közép- és felsőfokú német szakmai nyelvvizsgára.
A szaknyelvi nyelvvizsga-bizonyítványt több nyelvvizsga központban, számos vizsgahelyen lehet megszerezni. Ezeknek az akkreditált nyelvvizsgaközpontoknak a feladattípusait szem előtt tartva, kizárólag autentikus anyagok felhasználásával állítottam össze ezt a hat részből álló gyakorlókönyvet.
A legfontosabb nyelvtani jelenségeken, (igék, főnevek, melléknevek, ezek vonzatai, határozók, elöljárók, kötőszavak, szenvedő szerkezetek stb.) valamint a szókincs bővítését célzó teszt feladatokon kívül külön fejezet gondoskodik a szöveg szinten történő gyakoroltatásáról, valamint produktív feladatok megoldásáról is.
Egyedülálló a könyvben, hogy külön feladat szolgál a diagrammokhoz, ábrákhoz, gazdasági mutatók kifejezéséhez elengedhetetlenül szükséges nyelvi eszközök elsajátításáról (Redemittel zur Beschreibung von Schaubildern).
A negyedik, illetve ötödik fejezet rendkívül változatos olvasás- illetve hallott szövegértési feladatokat tartalmaz.
A megoldókulcsok, valamint a CD-n található hanganyagok transzkripciója a hatodik fejezetben található.
Milyen formában lehet dolgozni a Wirtschaftsdeutsch - Großes Testbuch című könyvvel?
- a könyv használható egyéni tanulás esetén,
- csoportos formában történő felkészülésnél,
- intenzív tanfolyamokon.
Ludvig Zsuzsa - Oroszország és a kibővült Európai Unió gazdasági kapcsolatai
A könyv fókuszában az Oroszország és az Európai Unió között formálódó kapcsolatrendszer gazdasági megközelítésű elemzése áll attól kezdve, hogy Oroszország lépett a megszűnő Szovjetunió helyébe egészen napjainkig. Vlagyimir Putyin hatalomra kerülése után az Oroszország és az Európai Unió közötti kapcsolatok új szakaszukba érkeztek. Brüsszel és Moszkva közeledése megtelt gyakorlati tartalommal, amelyen belül a gazdasági együttműködés távlatai is egyre ígéretesebbé váltak. A nagyszabású közös tervekről azonban rövidesen kiderült, hogy nem igazán megalapozottak. A könyv sorra veszi azokat az okokat, amelyek a célok és megvalósulásuk közötti ellentmondásokhoz vezettek, valamint felmutatja azokat az alternatívákat, amelyek mentén az orosz-EU kapcsolatok rövid, közép- és hosszú távon várhatóan elmozdulnak.
Bauer András - Berács József - Kenesei Zsófia - Marketing alapismeretek
Egy könyv a marketingről, amely segít megérteni, hogy minden vállalati működés alapja a vevői igények megértése és kielégítése. Bemutatja, hogy mi a marketing szerepe a gazdaságban és a társadalomban, úgy, hogy megalapozott elméleti hátteret nyújt, miközben élő, mindennapjainkban szereplő példákat használ.
A bolognai folyamathoz igazodó könyv letisztult formában adja közre a marketing alaptételeit, miközben segít eligazodni a legmodernebb alkalmazásokban. Az általános üzleti, piaci környezetből és a központi szerepet játszó vevőkből kiindulva bemutatja a különféle marketingeszközöket, majd azok működési sajátosságait. A könyv tartalmi filozófiája egyszerű: a legjobb forrásokat felhasználva közérthetően mutatja be a kulcsfogalmakat, minden esetben példák alkalmazásával.
A szerzők kiemelt fontosságot tulajdonítanak a minden fejezet végén megtalálható feladatoknak, eseteknek, az Internetes kapcsolódások felsorolásának és a könyv végén szereplő glosszáriumnak.
Rekettye Gábor - Az ár a marketingben
A könyv az elméleti megalapozás mellett a gyakorlati szakemberek számára világos eligazítást ad az árak megállapítására és menedzselésére. A piaci ár meghatározása a fejlesztés kezdeti szakaszaiban, előrejelzése az életciklus egészére, az árrugalmasság vizsgálata - ezek mind olyan kérdések, amelyek a vállalkozások számára döntő jelentőségűek. Különös fontosságot ad a témának a küszöbön álló európai uniós csatlakozás. A könyv meghatározó alapmű, amelynek minden vállalati szakember - a vállalkozás méretétől függetlenül - könyvespolcán helye van.
Hoffmann Istvánné - Molnár László - Marketing
A könyv részletesen tárgyalja a marketing kialakulásának történetét, elméletét és gyakorlatát.
Piacok, piaci formák, eszközrendszer, marketing tervezés, marketing mix, marketing döntések megalapozása, piac szegmentálás, fogyasztói magatartás, termékpolitika, termékéletciklus, innováció, stb.
Megemlítendő még, hogy a könyv részletesen tárgyalja a fedezeti számítás módszerét, valamint számos korabeli, közte színes kép és rajz illusztrációt tartalmaz a reklám és a védjegyek világából.
Kiss Mariann - Marketing
Számos komoly és komolytalan könyv jelenik meg a magyarul még mindig 'idegenül' hangzó marketingről. Pedig mindenki 'marketingel', a sarki fűszerestől a Boeing-kereskedőkig. A komoly könyvek közül alig van olyan, amelyet egyetemistától a multinacionális cégnél dolgozó kereskedőn át a kis rőfösig mindenki megért. Ez a könyv éppen ilyen: érthetően, élvezetesen és szemléletesen tanítja a szatócsot, kezdő sales-est és marketingest, és ötleteket ad a már gyakorlott szakembernek is. Kiss műve áttekintést ad a piac, a kereskedő és vevő magatartásától a termék-, ár- és eladási politikán át a reklámig. Bemutatja, hogyan változott a kereskedelmi magatartás az elmúlt évtizedekben, miben rejlik a modern szemlélet lényege. Ábrákkal, diagramokkal mutatja be a folyamatokat, továbbá azt, hogyan lehet eladási tevékenységünk sikeres. A marketing és eladás folyamatait, lehetőségeit, előtervezését is ki lehet fejezni logikai, matematikai képletekkel. A kötet által felhozott képletek megmozgatják a kereskedő fantáziáját; van, amelyik például megmutatja, mennyit lehet nyerni azzal, ha a vevők sokasága nem áll sorba időtlen időkig 10 dkg parizerért (hiszen annak egyéb forintban kifejezhető konzekvenciái is vannak), milyen marketing fogások hasznosak, és melyek az eleve veszteségesek. KISS Mariann a Budapesti Műszaki Főiskola Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karán oktat. Eddig több hasznos műve jelent meg a marketing és sales különböző ágazatairól.
Veres Zoltán - A szolgáltatásmarketing alapkönyve
Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.