Professor Tamás Szentes, member of the Hungarian Academy of Sciences was the author of The Political Economy of Underdevelopment (published first in 1971 by Akadémiai Kiadó, translated also in 11 other languages and republished in 12 countries, altogether in 16 editions until 1988, for a long time widely used in great many universities all over the world) and of the Theories of World Capitalist Economy: A Critical Survey of Conventional, Reformist and Radical Views (published in 1985 by Akadémiai Kiadó, also appearing in other languages) and among others of the Transformation of the World Economy. New Directions and New Interests (UNU-ZED, London 1988). In view of the great many recent changes in the world economy (such as the acceleration of globalization, transnational networking, rise of regional blocs, system transformations, “revolution” of information and communication technologies, a wave of liberalization, etc., along with the aggravating problems of international development gap, deepening disequilibria and inequalities, returning financial crises or disturbances, etc., which all shed new light on the various theoretical conceptions and call for new paradigms in international and development economics, Professor Szentes has written two new (separate but nevertheless interlinked) books, namely: World Economics: Comparative Theories and Methods of International and Development Economics and another one, following it, World Economics: The Political Economy of Underdevelopment, Globalization, International Economic Order and System Transformation.
Kapcsolódó könyvek
Serge Latouche - A nemnövekedés diszkrét bája
Latouche professzor ideális filozófus és ideális mozgalmár. Az általa bevezetett és most megjelent könyvében körüljárt 'nemnövekedés' egy valódi forradalmi fogalom, amely képes lehet elérni a szökési sebességet, kiszabadulni az 'elégedett társadalmak', a 'néma társadalmak' hermetikus karanténjaiból, a mesterségesen fenntartott közöny mocsarából, és terjedésnek indulni ... Jó hír, és jó könyv! Roppant izgalmas olvasnivaló, amely kellemes és érdekfeszítő beavatást jelent korunk globális kihívásainak rendszerébe, azaz abba, hogy mi a szitu nagyban, és mi mindent tehetünk mi, kis pontok ...
Benczes István - Csáki György - Szentes Tamás - Nemzetközi gazdaságtan
A Nemzetközi gazdaság sorozatban megjelent "Nemzetközi gazdaságtan" című kötet vállaltan holisztikus szemléletű, és mint ilyen, túl is megy a témában megjelent más, hagyományos tankönyvek szűkebbre szabott standard témakörein. A munka kitér egyebek mellett a globalizáció és transznacionalizálódás, a világgazdaság egyenlőtlen viszonyai, intézményi rendje és egyensúlytalanságai, a nemzeti fejlődés és versenyképesség problematikájára. Elsősorban a gyakorlatban is alkalmazható tételeket és számítási módszereket tárgyal kritikai megközelítéssel, feltüntetve a korlátozó előfeltevéseket, egyszersmind történelmi összefüggésekbe helyezve a bemutatott elméletek, modellek és módszerek "megszületésének" helyét és idejét. Mindemellett ismerteti a szélesebb értelemben vett világgazdaságtan elméleti és módszertani alapjait, felvázolja a világgazdaság eddigi fejlődés-történetének fontosabb szakaszait és azokkal összefüggésben ad kritikai áttekintést a főbb közgazdaságtani elméleti irányzatokról, a nemzetközi gazdasági kapcsolatokra vonatkozó nézetekről, tételekről. Kitér a világgazdaságban kialakult egyenlőtlenségeknek, a kölcsönös függés aszimmetrikus viszonyainak kérdésére, továbbá a nemzetközi gazdasági rend és a nemzetközi gazdasági intézmények témakörére is.
A kötet szerzői nem kívántak eltekinteni a szóban forgó tantárgy nemzetközileg elterjedt tematikájától és standard tankönyveinek tartalmától sem. Ennek megfelelően a "Nemzetközi gazdaságtan" címmel most megjelent kötet az olyan hagyományosnak számító témákat is tárgyalja, mint a nemzetközi kereskedelem és szakosodás elméleti tételei; a nemzetközi pénzforgalom és az árfolyam-rendszerek releváns ismeretei; a nemzetközi tényező-áramlás nagymértékben leegyszerűsített problematikája és az irreálisan feltételezett, automatikus nemzetközi egyensúly-mechanizmusok modellszerű ábrázolása; valamint a kereskedelempolitika hagyományos eszközeinek és a fizetési mérleg "kiigazításának", javításának módszerei.
Ismeretlen szerző - Oroszország két világ között
A kötetben közölt tanulmányok bemutatják a Szovjetunió szétesése nyomán létrejött új orosz állam első húsz évének sikereit és kudarcait, demográfiai viszonyait, iparának, mezőgazdaságának és tudományos fejlődésének fontosabb tényezőit. Hangsúlyosan foglalkoznak a változások társadalmi, politikai és gazdasági hátterével, kedvező és kedvezőtlen következményeivel, Oroszország világgazdasági és világpiaci reintegrálódásával, formálódó globális szerepével a multipolárissá váló hatalmi rendszerben. Az Orosz Föderáció és a jelentősebb partnerek érdekviszonyai alapján is elemzik a kapcsolatok alakulását a világ főbb államaival, az Egyesült Államokkal, az Európai Unióval, Kínával és más ázsiai országokkal. Részletesen vizsgálják a nemzetközi társaságok befektetéseinek alakulását Oroszországban és az orosz vállalatok külföldi expanzióját. Kiemelt hangsúlyt kap a kötetben két további téma: Oroszország szerepe a globális energiagazdaságban, valamint az Orosz Föderáció és Magyarország nemzetközi gazdasági és politikai kapcsolatait formáló tényezők áttekintése a kezdetektől napjainkig.
Kudar Lajos - Turizmusunk törénete dióhéjban
"Mint tudjuk, semmi sem tökéletes. Bizonyára akadnak majd olyanok, akik hiányolják, hogy egy vagy más adat, történet miért nem kapott helyet, nagyobb hangsúlyt ebben az összeállításban. E sorok írója könyvtárnyi kordokumentumot, értekezést, visszaemlékezést olvasott át, mi több: az utóbbi öt évtizedben maga is részese volt a történéseknek. Tekintve, hogy a turizmus rendkívül összetett jelenség, annak fejlődésére különösen az elmúlt másfél században folyamatosan hatást gyakorolt a politika, a gazdaság, a közlekedési eszközök fejlődése, háború és béke. A magyar idegenforgalom ... húzóágazatává vált a nemzetgazdaságnak, ennélfogva megérdemli, hogy egyszer végre megírja valaki történetét is.
Csaba László - The New Political Economy of Emerging Europe
In this second, revised an extended edition the evolution of emerging Europe is analyzed against the background of major changes in the constitutional, fiscal, regional and neighborhood policies of the European Union. The basic points of reference remain, as in the first edition, the global economy and institutionally informed standard economic theory. The book, which in part, or in its entirety, is suited for a textbook, is oriented not only for classroom use, but towards a broad international audience of academics, policy advisors and informed intellectuals with an interest in central and eastern Europe and development in general.
This book provides an overview of the economic challenges of the post-transition period when the Communist past is no longer a defining feature of development. Interpreting successes and failures in a single analytical frame the book is devoted to the new agenda faced by middle income countries in the double challenge of globalization and Europeanization. We analyse if, when, and to what degree, joining the European Union provides a solution, and how new members can contribute to the Lisbon Strategy of the EU.
We find that solid finances, reliance on foreign direct investment, public policies committed to the public purpose rather than to vested interest, and impartial regulation and enforcement of rule of law are among the major components of success. The book also addresses the two `extreme` cases of Russia and China , both seemingly defying all existing theories. Finally separate chapters analyse what way institutions and regulation matter in a growingly transnationalized world dominated by the information technology and changes triggered by it.
Nagy Sándor Gyula - Heil Péter - A kohéziós politika elmélete és gyakorlata
A könyv megjelenése különösen időszerű, tekintettel az EU többéves pénzügyi keretéről az Európai Parlament és a Tanács között jelenleg is zajló tárgyalásokra, valamint a 2014-2020 közötti időszakra vonatkozó tagállami és regionális finanszírozási programok előkészítő munkálataira.
Reméljük, hogy az olvasó a könyv alapján jobban megérti majd a kohéziós politika kihívásait és működését, ezen keresztül pedig betekintést kap az Európai Unió gazdaságfejlesztő szerepébe.
Az egyes fejezetek segíthetik azok munkáját is, akik a konkrét programok kialakításán és megvalósításán dolgoznak, vagy azok eredményeit próbálják majd a jövőben nyomon követni.
Andor László
az Európai Bizottság foglalkoztatásért, szociális ügyekért
és társadalmi összetartozásért felelős biztosa
Ulrich Beck - Mi a globalizáció?
Dr. Ulrick Beck (1944) a szociológia professzora a müncheni Ludwig Maximilian Egyetemen és a London School of Economics-on. Hannoverben nőtt fel, miután a szülei Nyugat-Németországba költöztek. Érettségi után először Freiburgban jogot tanult, majd ösztöndíjjal szociológiát, filozófiát, pszichológiát és politika-tudományokat hallgatott a müncheni egyetemen. Egyetemi tanulmányait 1972-ben fejezte be és 7 évvel később habilitált szociológiából. Felesége Elisabeth Beck-Gernsheim, akivel több munkát közösen írt. Ulrich Beck gazdag alkotói munkásságát 2005-ben Schader-díjjal ismerték el Németországban. (A darmstadti Stader-Alapítvány a társadalomtudományok és a gyakorlat közötti párbeszédet támogatja.) Ezt a magas rangú (és legmagasabb összeggel - 15.000 euro - járó) díjat évente egy olyan társadalomtudósnak adják, aki az elméleti kutatásai mellett a gyakorlatban is erőfeszítéseket tesz az aktuális társadalmi problémák megoldásáért. A díjat megítélő kuratórium Ulrich Beck "világszerte elismert jelentős tudományos, és társadalmi tevékenységét, és a széles közönségnek is szóló, nagyszerű tudományos publikációit" jutalmazta.
Benczes István - Kengyel Ákos - Kutasi Gábor - Nagy Sándor Gyula - Palánkai Tibor - A globális és regionális integráció gazdaságtana
A könyv a globális és a regionális integrációt komplex módon tárgyalja. Az utóbbi időszakban az integrációkutatás új irányaként jelentek meg az "összehasonlító regionális integrációs tanulmányok", tankönyvünk célja a témakör magyarországi bevezetése. Az integráció gazdaságtanának egyik alapkérdése az integráció előnyeinek és hátrányainak (cost-benefit) azonosítása és mérése, de ezen túlmenően kísérletet teszünk az integráció folyamatának, az integráltságnak, az integrációs politikák hatékonyságának, valamint az integrációérettségnek az elemzésére és mérésére is. A tankönyvet a nemzetközi gazdasági kapcsolatok és a nemzetközi tanulmányok mesterszakos, valamint doktori hallgatóinak ajánljuk valamennyi magyar egyetemen. Nemcsak közgazdasági, hanem más karokon is használható, s remélhetően szélesebb szakmai és olvasói érdeklődést is.
Czimmer Julianna - Sipos Éva - Marketing és PR-ismeretek ügyintézőknek
Czimmer Julianna és Sipos Éva munkáltató tankönyve a 0062-06 Marketing- és PR-alapismeretek modulhoz előírt szakmai és vizsgakövetelmények, valamint a központi program ajánlásai alapján készült.
A könyv a modult alkotó tananyagelemeknek megfelelő szerkezetben tárgyalja az ismeretanyagot.
Minden tananyagelem könnyen tanulható-tanítható, jól áttekinthető, rövid elméleti anyaggal indul, amit a tételhez kapcsolódó feladatok, esettanulmányok, vitaanyagok, újságcikk-részletek, statisztikai szemléltető eszközök, kérdések, feladatok követnek. Mindez az elméleti anyag gyakorlati alkalmazását, a tanulók feladatmegoldó, módszerbeli és személyes kompetenciáinak a fejlesztését szolgálja.
A könyv további előnyei:
követelmény- és vizsgacentrikus tárgyalásmód,
közérthető, a tanulók életkorának megfelelő nyelvezet, gazdag színes szemléltető eszköztár,
a lehető legkorszerűbb ismeretanyag,
munkáltató jellegének megfelelően tanár és diák aktív tanórai részvételére épít, önálló gondolkodásra és véleményalkotásra ösztönöz,
nagy szabadságot hagy a tanároknak a tananyag különböző mértékű és mélységű kiegészítésére,
ötleteket ad és segít a vizsgatételek mellékleteinek összeállításában,
iskolarendszerű és tanfolyami képzésben egyaránt használható.
Az alábbi szakképesítések megszerzéséhez ajánljuk:
kereskedelmi ügyintéző,
marketing- és reklámügyintéző,
logisztikai ügyintéző,
külkereskedelmi üzletkötő.
Paul Roberts - Az olajkorszak vége
Nehéz elhinni, hogy éppen most válna lakhatatlanná a Föld. Ám ma már nincs kibúvó: szembe kell néznünk a tényekkel, hogy még idejében tehessünk valamit. Már nemcsak az a kérdés, hogy meddig lesz elegendő a Föld olaj- és gázkészlete, amelyre a világgazdaság döntő része épül, hanem az is, hogy elbírja-e a rohamosan túlnépesedő bolygó azt a pusztítást, amellyel ezeknek az energiahordozóknak a kitermelése és elégetése jár. Már most is bőven elegendő okunk van tehát arra, hogy a lehető legkomolyabban foglalkozzunk egy új energiagazdaság konkrét megalapozásával. Hogy ez üzemanyagcella, napelem, szélerőmű, árapály-energia, biomassza, takarékosság, vagy más módszer segítségével valósulhat-e meg, arról megoszlanak a vélemények, s ez nem is lehet másként, hiszen mindezt politikai, gazdasági, természeti, kulturális, demográfiai tényezők végtelenül komplex együttese befolyásolja. Ezt az összefüggésrendszert vizsgálja meg minden oldalról a szerző, s ad mindenki számára érthető körképet a jelen helyzetről és a jövő lehetőségeiről. Álljunk meg, nézzünk körül.
Adolf Hitler - Harcom
A Mein Kampf (Harcom) Adolf Hitler nemzetiszocialista vezető egyetlen, még az életében kiadott könyve, melyet landsbergi fogsága idején kezdett el írni, miután 1923-ban az ún. sörpuccsban való részvételéért börtönbe zárták. A könyvben áttekintette addigi pályafutását és megfogalmazta világnézetét, valamint politikai programját. A mű a nácizmus ideológiai alapvetése lett.
Hitler magát a könyvben nem politikusnak, hanem programadónak (Programmatiker) ábrázolta. Eszerint „a programadó feladata nem az, hogy az ügy teljesíthetőségének különböző fokait megállapítsa, hanem, hogy az ügyet mint olyan megvilágítsa: másként szólva: kevésbé kell törődnie az úttal, mint a céllal.” Továbbá: „[a programadó] jelentősége csaknem mindig csupán a jövőben mutatkozik meg, mivel ő nemritkán az, akit „világidegen” szóval illetnek. Mert ha a politikus művészete valóban megfelel a lehetséges művészetének, a programadó azokhoz tartozik, akikre áll, hogy az isteneknek csak úgy tetszenek, ha a lehetetlent követelik és akarják.”
Hitler ezzel az írással egy átfogó elméletet kívánt a nép elé állítani a marxizmus ellenében. Emellett úgy kívánta bemutatni addigi pályáját, mint ami pártja és az egész nép ideális vezetőjévé teszi őt a zsidóság, mint közös ellenség elleni összefogásban. Megerősítette az NSDAP 25 pontos programjának érvényességét. Megállapította, hogy a nemzeti szocializmus egyik elődjének számító Völkisch mozgalom sikertelen maradt és ideje lejárt; ezzel szemben az NSDAP modern, céltudatos gyűjtőmozgalommá vált, amely sikerrel tömörítheti a weimari köztársaság nacionalista és antidemokratikus erőit.
Ismeretlen szerző - Fejezetek a gazdaságpolitikából
Napjainkban ismét felerősödtek a viták a különböző gazdaságpolitikai elméletek alkalmazhatóságát illetően. A világgazdaság trendjeiről komoly tudományos arzenál birtokában is egyre nehezebb időtálló, predikciós erővel bíró elemzést adni, ráadásul a különböző civilizációk, illetve kultúrák viszonya egyre szövevényesebbé, sőt nemritkán ellenségesebbé vált. A szerzők, akik maguk is különböző generációkat, eltérő érték-portfóliókat és nem utolsósorban - az angolszász szokásokhoz hasonlóan - több felsőoktatási intézményt képviselnek, arra törekedtek, hogy minél objektívebb képet fessenek a modern gazdaságpolitika különböző irányairól. A kötet a számos kiadást és utánnyomást megélt, szintén Veress József által szerkesztett „Bevezetés a gazdaságpolitikába", illetve „Gazdaságpolitika" című könyvek folytatásának tekinthető.
Ismeretlen szerző - Az Európai Unió közös politikái
A kötet szerzői az európai integrációval foglalkozó egyetemi, főiskolai vagy tudományos intézetben dolgozó oktatók-kutatók, akik eddigi tevékenységük során széles körű szakmai tapasztalatokra és elismertségre tettek szert szakterületükön. A könyv nagymértékben megkönnyítheti az országban legalább 17 helyen folyó európai tanulmányok oktatását, elősegítheti azt, hogy az uniós politikákkal foglalkozó kurzusokhoz - akár gazdasági, akár jogi, vagy politikatudományi-szociológiai képzések keretében - legyen egy újabb, jól használható könyv.
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 2.
A második kötet a 0066-06-os modul 4 7. tananyagegységét tartalmazza. A BTL eszközök közül a tankönyv kiemelten foglalkozik a POS-eszközök, a promóció, a DM és nem utolsó sorban a kereskedői ösztönző programok tervezésével, szervezésével és értékelésével, valamint az egyes területek jogi szabályozásával.
A könyv tanulást segítő eszközei a táblázatok, foylamatábrák, gyakorlati életből vett példák, tréfás rajzok, képek-fényképek, fejezetvégi kérdések-feladatok, vitatémák, számítógépes feladatok, esettanulmányok, valamint az idegen szavak és az angol szavak szótára, amelyet a diákoknak önállóan kell kitölteniük a tanultak alapján.
Főfejezetek:
1. Eladáshelyi reklám, POS-eszközök
2. Értékesítésösztönzés, promóció
3. Kereskedők ösztönzése
4. Direkt marketing
Enyedi György - Tózsa István - The Region
This 5th volume of the series is concerned with the regional aspect of the social and economic development, emphasising the role of public administration in the post communist region of Europe, especially in Hungary, with a few comparative outlooks onto Slovakia, the Czech Republic and Poland. The chapters contain surveys and case studies that can be recommended to anyone interested in the regional development of this huge region of Europe that is joining the Union in 2004. The studies in Chapter1, entitled Regional Development, describe the changes of the regional structure and the regional processes undergoing in the Eastern half of Europe and in Hungary particularly, brought about by the emergence of the multiparty democracy, the market economy and the integration to the globalising world. The studies included in Chapter 2 intend to present how the governments in different levels like local, regional and national, try to react the above changes and processes in the form of Regional Policy, in Hungary and in the Eastern Central European Region in general. The studies of Chapter 3, entitled Regional Administration, present the institutions of the regional public administration resulting from the above governmental reaction to the territorial changes of regional development. Finally, the studies in Chapter 4 aim at showing how the above institutions are influenced by the penetration of information society and the information communication technologies of E-Government, as part of a modernisation process.
Nemeslaki András - Vállalati internetstratégia
A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.
Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár
A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.
Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem
Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek.
Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 1.
A rendkívül népszerű marketing- és reklámügyintéző szakképesítés 0066-06-os A marketing- és reklámtevékenység szervezése moduljához íródott a kétkötetes tankönyv. Célja, hogy a tanulókat megismertesse a jövendő foglalkozásukhoz elengedhetetlenül szükséges elméleti és gyakorlati ismeretekkel. A tankönyvek megvalósítják a vonatkozó szakmai és vizsgakövetelményekben előírt kompetenciák, szakmai ismeretalkalmazások, szakmai készségek fejlesztését.
Az első kötet a modul 1 3. tananyagegységét tartalmazza. Témakörei sorra veszik a marketingkommunikáció alapelemeit, a marketingkörnyezet elemzését, a marketingkommunikáció gyakorlati alkalmazását, különös tekintettel a reklámtervezés folyamatára és a reklámok jogi szabályozására. Szintén ebben a kötetben kaptak helyet a hagyományos ATL kampányok tervezésének, lebonyolításának és értékelésének gyakorlati tudnivalói.
A tankönyv felépítésében az eredményes vizsgára és egyben a jövendő munkavégzésre való felkészülés játszik központi szerepet. Az egyes témakörök alfejezetei után kérdések és feladatok segítik a tanultak alkalmazását, a fejezetek után pedig változatos esettanulmány-gyűjtemény mutatja be az elméleti anyag gyakorlati megvalósulását. A kötet rendkívül gazdag képanyaga és humoros ábrái ösztönzik a tanulást, segítik a megjegyzést.
Borgula Ilona - Horváth István - Krajcsóné Kraszkó Ilona - Gazdasági alapismeretek
Kiadványunk megkönnyíti az első találkozást a gazdaság alapfogalmaival.
Olyan, a mindennapi élethez is szükséges témákat tartalmaz, mint a naturálgazdaság, árugazdaság, a pénz. Részletesen foglalkozik a gazdasági szereplők kapcsolataival, a háztartások, a vállalkozások, az állam és a külgazdasági kapcsolatok szerepével, valamint a pénzintézetek szerepével. A tananyagban található logikus, összefoglaló táblázatok a megértést segítik, a fejezetek végén pedig feladatok segítségével lehet gyakoroltatni a tanultakat.
Muraközy László - Államok kora
Akit nem elégítenek ki az állam szerepéről szóló hangzatos frázisok, hanem meg akarja ismerni a tényeket - számszerű adatok impozáns tömegét találhatja meg Muraközy László könyvében, jól áttekinthető táblázatokba és ábrákba rendezve. Aki viszolyog az előítéletek által sugalmazott retorikák közötti süket vitáktól - tárgyilagos és pártatlan eligazítást kaphat az eszmei áramlatokról ebben a műben. Aki nem elégszik meg egy kis ország problémáinak befelé forduló, provinciális vizsgálatával, vegye kézbe az Államok korát, amely a nagy történelmi folyamatokba, az egész világra ható tendenciákba beleágyazva világítja meg az állam szerepének változásait. A könyv a legjobb pillanatban jelent meg.
Kornai János, a Harvard és a Corvinus egyetem emeritus professzora
Muraközy László távolságtartó, tudományos igényességgel bizonyítja, hogy a fenntartható fiskális fejlődési pálya az állam szerepfelfogásában, s e szerep betöltése minőségében, a kormányzás valós teljesítményében ragadható meg. A könyv megérteti, hogy a tartalom harmóniájának a célok megválasztásában és az elérésüket szolgáló eszközök alkalmazásában is érvényesülnie kell. Nem lehetséges jó célokat megvalósítani úgy, hogy az eszközök egymásnak ellentmondóak, az adott társadalmi-gazdasági közegben teljesíthetetlenek. A könyvet jó szívvel ajánlom mindazoknak, akik érteni akarják, hogy mi és miért történik ma körülöttünk és velünk, s éppen úgy, ahogy.
Kovács Árpád, a Szegedi Tudományegyetem professzora, a Magyar Közgazdasági Társaság elnöke
Hetesi Erzsébet - Veres Zoltán - Nonbusiness marketing
A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez. A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.
A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek. - José Luis Vázquez Burguete a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke.