Ajax-loader

További értékelések

Az alábbi értékelések a Moly.hu-ról származnak. A Rukkola értékelésekhez kattints ide.


sztinus
4.0/5

Négy ​fejezetre tagolódik a könyv, az én hangulatom is eképpen változott.
Az első év-a bevezető nagyon unalmas volt, csak mosott és mosott.
Aztàn amikor a színekről írt, az teljesen elvaràzsolt, onnan kezdett el igazàn tetszeni a törtènet. Érdekes, és szèp. Kiszámítható, de nem a váratlan fordulatokért emeltem le a polcról.
Eszembe jutott közben mennyire szerettem az Aranyecsetet, Munkàcsy életét olvasni.


Lady_Hope
5.0/5

Ez ​a történet megkísérelte elmondani a festmény mögötti történetet.

A leány gyöngy fülbevalóval valójában Griet. Éppen takarított a műteremben, amikor a mester benyitott, ő hirtelen hátrafordult, és a válla fölött nézett át, ijedten. Ez csak az első lépés volt a festményig. Minél közelebb haladtunk ahhoz, hogy a mű elkészüljön, annál biztosabb voltam benne, hogy ez tényleg így is van. Néztem a borítón lévő képet, és láttam a szemében a könnyeket, és el sem tudtam képzelni, hogy a történet hazudjon. Annyira valóságosan írja le Griet történetét a festővel, hogy más háttér már elképzelhetetlen számomra. Tényleg kellett oda a gyöngy. Takard le a festményen a fülbevalót. A kép semmilyen lesz, hiányos. A gyöngyökkel lesz egész. Amikor erre rájöttem, percekig csak néztem magam elé. Bámulatos.
Valójában az egész könyv az. Nagyon tetszik, ahogy megalkotta Vermeer köré a világot, ahogy életre keltek a képek, szerintem szépen írt, és Griet személye is szimpatikus volt.
És annak is örültem, hogy végül, valahogy, minden jóra fordult.
Van amikor csak egy apró gyöngy kell, hogy teljes legyen a kép.


lilijan
4.0/5

szórakoztató, ​egyszerű, de nagyon is sodró olvasmány, remekül hozza az olvasó elé a 17. század delftjét, sőt, egészen mélyre kalauzolja az embert a korrjazba – ami nem tudom, mennyire hiteles, mindenesetre az akkori szolgálólány érzései, gondolatai, lehetőségei, kurta mondatai, a művész családjának belső viszályai, a pénz mindennel együtt hallható szava, és a csatornák és húscsarnokok bűze hitelesnek tűnt számomra.

elgondolkodtatott, hogy koronként hogyan változik a gondolatok és a kimondott szavak aránya és összefüggése: ez a fiktív szolgálólány körülbelül annyit beszélhetett egész életében, mint én az első tíz évemben…

összefoglalva: szerethető volt, elgondolkodtatott, és bár nem sokat változtatott a világképemen, lesz már mire emlékeznem, mikor delft csatornái mentén sétálok majd.


fülcimpa
4.5/5

Először ​mindenképpen a könyv!!!! Próbáltam elfeledni a filmbeli élményeket (mert szerintem is jobb a film), de folyton Scarlett Johansson ugrott be a telt ajkaival, valamint én egyáltalán nem dús alkatúnak képzeltem el Griet-et. A gazda, a festő viszont egy pojáca alak, haragudtam rá, mert kihasználta a kis szolgálólányát, nem állt ki mellette (mekkora botrány lett volna ebből a 17. században). Ez egy nagyon egyszerűen megírt regény, ami olvastatja magát – benne van az intrika, a szerelem, a csalódás, a hazugság -, s éppen ezért jó, mert letisztult formában kapsz újabb bizonyítékot arra, hogy a szerelem mily’ kínzó állapot tud lenni, s érthetetlen módon képes vagy mindent megtenni a másikért, aki meg sem érdemli. S ha valaki aki ezután olvassa, s megtalálja benne azt a mondatot (mert én nagyon nem), amiben az van, hogy Griet a 10 ujjával fésülködik, kérem rakja ki idézetnek. Köszönöm


Kellemes ​meglepetést nyújtott a könyv, általában nem szokott jól elsülni, ha a komfortzónámon kívül lépek, és talán pont azért, mert nem vártam el sokat tőle, egész kellemes kikapcsolódást nyújtott.
Amit szerettem a könyvben, az a korabeli élet bemutatása és Vermeer (kitalált) festészethez való viszonya volt, ezeket Chevalier finoman, érzéssel közvetítette, egy-két szerencsétlen metaforát leszámítva nagyon jól sikerült átadnia a történelmi hátteret, amit néhol megszórt kis izgalmakkal. Az, hogy ez a történelmi háttér mennyire hiteles, ennél a könyvnél szerintem kevéssé releváns.
A karakterekkel elég felemás kapcsolatot sikerült kialakítanom, vagy inkább mondom úgy, hogy nem sikerült kialakítanom. Grietben nem láttam meg azt a pluszt, amitől ő lenne az a lány a képről, karaktere leginkább az átlagos tinédzser regényfőhős volt, de mivel többnyire racionálisan gondolkodott, és nem kapott egy giccses, meseszerű mázat, ezt meg tudtam bocsátani. Vermeer másvilági árnyalakként kíséri végig a történetet, kevéssé részese csak a történetnek, családtagjai és a könyv egyéb szereplői pedig kissé túlzó, de még hitelesnek tekinthető figurák.
A regény nem egy irodalmi remekmű, bár Chevalier stílusa nem bántó vagy végletesen egyszerű, semmi különlegesség nincs benne, semmi mesteri mivolta, ami kiemelné a könyvet, bár élvezhető, és a soványka cselekménnyel is meglepően jól sikerül fenntartania az érdeklődést a kötet végéig. Számomra egyedül a befejezés tűnt kicsit összecsapottnak, míg a festmény megszületéséhez vezető út folyamatosan építkezve kibontakozik az olvasó előtt, ezután szinte már csak kötelező körnek érződik a szálak elvarrása. Amiért jár a plusz pont, hogy ez a befejezés viszont megmarad a realitás határain belül, nem kapja el a túlzó romantika.
Összességében egy igazán megnyugtató olvasmány volt, az a fajta, ami semmilyen módon nem kavarja fel az olvasó lelkét, csak ellazít, és kikapcsolódást nyújt. Valószínűleg azok, akik alapjáraton kedvelik a történelmi romantikus könyveket sokkal jobban tudják értékelni, mint én.


nagy_anikó
4.5/5

Három ​éve olvastam az első könyvemet Tracy Chevalier-től. Az a kedvencem lett. Ez most egy picit kevésbé tetszett. A könyv egy gyöngyszem, nemcsak a leány fülbevalóján a képen, hanem egy valóban jó történelmi korrajz művészekről, életükről, a képek megszületéséről. De ami zavart az a Vermeer családon belüli légkör, valahogy nem tudtam élvezni az olvasást teljes szívvel.


Már ​az első oldalakon megfogott magának. Nagyon jól megteremtette az írónő a hangulatot. Azonosulni tudtam a szereplőkkel is. Viszont másfajta befejezésre számítottam.


Nyctea
5.0/5

Nagyon ​szerettem a hangulatát. A finomságot, amivel érzékeltette a művész és a múzsa közötti vággyal teli, mégis plátói kapcsolatot. Ahogy egy tanulatlan, ám zsigerből jövően érzékeny és fogékony lány szemén keresztül láthattuk a festményeket.
Nagyon szép írás, magával ragadó történet.


danlin
4.5/5

Chevalier ​nagyon jól ábrázolta az akkori világot, valóban a 17. században éreztem magam. Könnyen megértettem Grietet, mert reálisan ábrázolta, hogy milyen érzés, ha fiatalon ráhárul a család eltartása, vagy milyen érzés cselédnek lenni. Érdekes volt a festővel való kapcsolata, mert egészen apró jelekkel írta le a szerelmüket. Először csak segédnek tűnt, és igazán soha nem fogalmazták meg érzéseiket. Ritka a plátói szerelemről szóló regény,de ez annak tökéletes példája. Kicsit szerettem volna Vermeer szemszögéből is megismerni az eseményeket, megtudni, mit is érzett, de erre nem volt lehetőség.


Miamona
5.0/5

Második ​regényem az írónőtől, és A kék szűz után féltem, hogy a mérce túl magasra került, és a varázst még egyszer nem élhetem át. Eleinte ez beigazolódni is látszott; a történetet lassúnak, nem túlbonyolítottnak éreztem. Aztán a hangulat és a miliő elkezdett beszippantani. A fordulatos, látványos eseményeket nélkülöző könyv, legizgalmasabb krimiket és kalandregényeket megszégyenítő módon vonzott bűvkörébe és nem eresztett. Rájöttem, az egész regény olyan, mint egy festmény: először átsiklik a szemünk rajta, aztán tovább szemlélve az apró részletek, színek, hangulatok rabul ejtenek, megbabonáznak és végül mi magunk is “Grietekként” fürkésszük a sorok között megbúvó apró rezdüléseket. Teljesen átszellemülten botránkoztam meg és szorongtam én magam is olyan dolgokon, melyek mellett a mai világban csak kacagva elmegyünk.
Nálam az a jó könyv ismérve, ha a befejezése után még nap mint nap azon kapom magam, hogy hiányzik a hangulat és a világ, melybe repített. Most is ezt érzem. Nem is kérdéses a helye kedvenceim között. :)
10/10


← Vissza a könyv adatlapjára


Értékelések

Rukkola értékelés
4.0/5

Statisztika

73.3
átlagos pontszám i
0
aktív példány
0 példány értesítés alatt
0 prerukkolt példány
0 elérhető példány
0 eladó példány
0
stoppolás
0
folyamatban lévő rukk / happ

Címkék

Kollekciók