Kapcsolódó könyvek
Kaposi József - Száray Miklós - Történelem I. - Képességfejlesztő munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Száray Miklós - Pálinkás Mihály - Történelem II. munkafüzet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Száray Miklós - Szász Erzsébet - Történelem II.
Céljuk, hogy azok a diákok, akik ezekből a tankönyvekből tanulnak, ne csak leegyszerűsített tudást kapjanak, hanem jól tájékozódjanak térben és időben, és képesek legyenek önálló véleményt alkotni eseményekről, személyekről, történelmi korszakokról. A tankönyv szövege három jól elkülöníthető egységből épül fel. A kiemelt, vastagon szedett részek a feltétlenül megtanulandó, lényeges tudnivalókat tartalmazzák. A normál szedésű szövegek a folyamatok megértését segítik, míg az apró betűvel szedett anyagban nagyon sok információ, háttéranyag található, amely érdekessé és könnyen érthetővé teszi az adott anyagrészt. A kötet nagyszámú forrást közöl, így gyakorlatilag forrásgyűjteményként is használható. A topográfiai ismeretek elsajátítását közel 120 térkép segíti. A képek, ábrák, táblázatok nemcsak illusztrálnak, hanem további elemzések forrásául is szolgálnak. A könyvekhez tartozó Fogalomtárban pedig a történelmi fogalmak és nevek magyarázatai találhatók.
Jakab György - A középkor világa
Történelmi- társadalomismereti sorozatunk tankönyvei nem azt várják, hogy az első betűtől az utolsóig megtanulják őket. Jobban szeretnék, ha a bennük található források, ábrák, ismertetések alapján maga az Olvasó fedezné fel magának mindazt, amit a múltról tudnia érdemes - nemcsak politikáról, gazdaságról, hanem az emberek kapcsolatairól, gondolatairól, mindennapjairól is. Mindeközben önmagáról is megtudhat egyet-mást.
Ez a tankönyv a középkorban élt emberek élet- és gondolkodásmódját mutatja be. Egységes szerkezetbe foglalja a tankönyvi anyagot és a szöveggyűjteményt, ezzel újszerű tanulási-tanítási lehetőséget kínál a diáknak és a tanárnak egyaránt, valamint önművelést a történelem iránt érdeklődőknek.
Katona András - Sallai József - A történelem tanítása
E tankönyv szerzői egyrészt arra vállalkoztak, hogy a történelem tantárgy-pedagógia valamennyi korosztály és iskolatípus oktatásában használható legfontosabb tudnivalóinak összefoglalását és korszerű áttekintését adják. Másrészt arra, hogy a korszellemnek megfelelően kitérjenek a történelemtanítás sokszínű magyar valóságának minél árnyaltabb bemutatására is, bár a fő feladat a mindenütt (minden iskolatípus, korosztály és tanítási koncepció esetén) használható elméleti eredmények és tudnivalók ismertetése, bőséges gyakorlati példaanyaggal. Céljuk a történelemtanítás hétköznapjaira való felkészülés kellő elméleti és gyakorlati megalapozása.
Csepela Jánosné - Horváth Péter - Katona András - Nagyajtai Anna - A történelemtanítás gyakorlata
Vállalkozásunk egyrészt tankönyv a történelem szakos tanárjelölteknek, másrészt kézikönyvként szeretné támogatni a már tanító pedagógusok munkáját, hisz a tanári szabadság a tanítás tartalmára és módszereire egyaránt vonatkozik. Az élenjáró, de általános gyakorlatot tartottuk fontosnak bemutatni, nem elvetélt vagy mégoly reményteli kísérletek sorát. Tankönyvünk csaknem kéttucatnyi óravázlatot, óraleírást tartalmaz, felvonultatja a történelemtanítás rendelkezésére álló széles arzenált (tantervek, tankönyvek, tanári és tanulói segédletek, egyéb taneszközök), körbejárja a módszeres eljárásokat és a történelemtanítás különböző terepei (órai munka, szertár-szaktanterem, múzeum, könyvtár, szakkör, tanulmányutak, vetélkedők stb.) által nyújtott lehetőségeket.
Ismeretlen szerző - Az évszámokon innen és túl...
Miért? Kinek? Mit? Hogyan? A tanítás ősi kérdéseire keres új válaszokat ez a könyv. Miért tanítunk történelmet? Mire való a történelmi tudás a globalizáció, az információs forradalom korában? Kinek tanítunk történelmet? Mások-e a mai gyerekek, "a mai fiatalok", mint mi, mai pedagógusok voltunk annak idején? Miben különbözünk egymástól? Fontosak-e ezek a különbségek a történelemtanár számára? Mit érdemes tanítani történelemórán? Tényleg ugyanaz-e a lényeges ma, mint tíz-húsz-harminc évvel ezelőtt? Tényleg ugyanazt kell-e tudniuk a mai gyerekeknek? És ugyanaz érinti-e meg őket? Végül, de távolról sem utolsó sorban: hogyan tanítsuk a történelmet? Elégséges módszertani kultúra-e az előadás-megbeszélés-szemléltetés-kiselőadás négyesfogata? Mivel tudjuk felkelteni és ébren tartani a diákok érdeklődését? Hogyan tudjuk elérni, hogy valóban megértett és teljesítményképes tudás szülessen az órán?
Azoknak a történelemtanároknak és tanárjelölteknek írtuk ezt a könyvet, akik nem tartják szentségtörésnek e kérdéseket. A vívódó történelemtanárnak, aki nem mindig elégedett saját magával, és új utakat keres. Az érdeklődő tanárjelöltnek, aki profi akar lenni a saját szakmájában.
Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez - 9-10. évfolyam - Írásbeli
2005-ben bevezetésre kerülő új érettségi vizsgán a tények, adatok ismerete továbbra is fontos szerepet kap, de a vizsgázónak elsősorban tudása alkalmazásáról, történelmi látásmódjáról, elemzőkészségéről kell írásban és szóban számot adnia. Képesnek kell lennie források értelmezésére, összevetésére, írásos és képi forrásokból, adatsorokból, diagramokból, térképekből történeti problémák meglátására, kifejtésére, elemzésére. Másképpen kell készülni az új érettségire, mint a régire, s különösen másként, minta jelenlegi felvételi vizsgákra. A Nemzeti Tankönyvkiadó történelem érettségi feladatgyűjtemény-sorozatát használva megérthetjük az új, kompetenciaközpontú érettségi szellemiségét, és eredményesen felkészülhetünk a történelem érettségi vizsgára. Ez a kötet a 9-10. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 220 feladatot: ezek tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanok, amilyenekkel a tanuló az érettségi vizsgán találkozik majd. Az Oktatási Minisztérium által jóváhagyott konkrét vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten is található legalább öt rövid választ igénylő és két elemző, problémamegoldó feladat. Azért, hogy a képességfejlesztés tudatos szaktanári munka lehessen, piktogramokkal jeleztük, hogy a feladat elsősorban mely képességeket fejleszti.
A feladatgyűjtemény megoldókulcsa külön kötetben jelenik meg.
Horváth Andrea - Horváth Levente Attila - Történelem 6. - A középkor és kora újkor története
Történelem tankönyvcsaládunk célja, hogy úgy vezesse végig a tanulókat a történelmi eseményeken, hogy közben eléjük tárja a nagy korszakok kultúráját, hangulatát és az emberek hétköznapi világát is. A sorozat hatodik osztályos kötete a középkoron át az újkor hajnaláig kalauzolja a gyerekeket: E képzeletbeli utazás rendkívül gazdag illusztrációs anyag és számos forrásszöveg teszi lebilincselően izgalmassá.
Ismeretlen szerző - Rendhagyó történelemóra a holokausztról
A holokausztra emlékezés nem egyszerűen csak a deportálások, egy generáció szenvedéstörténetének a felidézése, hanem az egész magyar történelem újragondolása - erről Glatz Ferenc, a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) elnöke beszélt a Rendhagyó történelemóra a holokausztról című könyv bemutatóján.
Glatz kiemelte, hogy amikor a holokausztra emlékezünk, nemcsak az 1944-es, soha el nem felejthető bánatról és bűnökről kell beszélni, hanem a közös zsidó-keresztény hagyományokról is. A Múlt és Jövő Kiadó által megjelentetett kötet, amelyet az oktatási tárca minden középiskolának megküld, a Csurgón áprilisában rendezett konferencia előadásainak szövegét tartalmazza.
Bencsik Péter - Horváth Levente Attila - Történelem 8. - A huszadik század története
A huszadik század történetének feldolgozása, a világháborúk és békekötések megértése komoly odafigyelést igényel az olvasó részéről. A tankönyv készséges vezetője azoknak, akik érteni akarják a múlt század eseményeit.
Horváth Levente Attila - Kövér Lajos - Pelyach István - Történelem 7. - Az újkor története
Történelem tankönyvcsaládunk célja, hogy úgy vezesse végig a tanulókat a történelmi eseményeken, hogy közben eléjük tárja a nagy korszakok kultúráját, hangulatát és az emberek hétköznapi világát is. Az újkor történetének legfontosabb eseményeit mutatja be a hetedik osztályos kötet. A diagramok, grafikonok és táblázatok elemzésével a diákok egy újabb lépést tesznek afelé, hogy képesek legyenek önállóan is összerakni a történelem mozaikkockáit.
Kaposi József - Szabó Márta - Száray Miklós - Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez 11. évfolyam (írásbeli)
A 2005-ben bevezetésre kerülő új érettségi vizsgán a tények, adatok ismerete továbbra is fontos szerepet kap, de a vizsgázónak elsősorban tudása alkalmazásáról, történelmi látásmódjáról, elemzőkészségéről kell írásban és szóban számot adnia. Képesnek kell lennie források értelmezésére, összevetésére, írásos és képi forrásokból, adatsorokból, diagramokból, térképekből történeti problémák meglátására, kifejtésére, elemzésére. Másképpen kell készülni az új érettségire, mint a régire, s különösen másként, mint a jelenlegi felvételi vizsgákra. A Nemzeti Tankönyvkiadó történelem érettségi feladatgyűjtemény-sorozatát használva megérthetjük az új, kompetenciaközpontú érettségi szellemiségét, és eredményesen felkészülhetünk a történelem érettségi vizsgára. Ez a kötet a 11. évfolyamos tananyaghoz ad több mint 220 feladatot: ezek tartalmukban, megfogalmazásukban és értékelésükben is olyanok, amilyenekkel a tanuló az érettségi vizsgán találkozik majd. Az Oktatási Minisztérim által jóváhagyott konkrét vizsgakövetelmények témaköreinek mindegyikéhez közép- és emelt szinten is található legalább öt rövid választ igénylő és két elemző, problémamegoldó feladat. Azért, hogy a képességfejlesztés tudatos szaktanári munka lehessen, piktorgrammokkal jeleztük, hogy a feladat elsősorban mely képességeket fejleszti. A feladatgyűjtemény megoldókulcsa külön kötetben jelent meg.
A(z) Feladatgyűjtemény az új történelem érettségihez Írásbeli 11. évfolyam (Könyv) szerzője Száray Miklós, Kaposi József, Szabó Márta.