A Bevezetés a vizuális kommunikációba egyedülállóan szemléletes és közérthető útmutató a kommunikáció iránt érdeklődők számára.
Bemutatja a médiához kapcsolódó legfontosabb vizuális szakterületeket, támpontokat ad az elmélet gyakorlatba való átültetéséhez, és elmagyarázza, miként építsük fel kommunikációnkat – a stratégiától és az üzenet megfogalmazásától a designig és a befolyásolás művészetéig – úgy, hogy az elérje a megfelelő célcsoportot és a kívánt hatást.
A könyv nélkülözhetetlen összefoglaló mindazok számára, akik képi és szöveges üzenetek célba juttatásával foglalkoznak, és a kor igényeinek megfelelve saját szűkebb szakterületük ismeretén túl a vizuális kommunikáció tágabb összefüggéseit is meg szeretnék érteni. Haszonnal forgathatja bárki, aki a tervezőgrafika, a reklám, az újságírás, az új médiumok, az információtechnológia, a tömegkommunikáció, a fényképezés, a filmezés vagy a televíziózás területe iránt érdeklődik.
Kapcsolódó könyvek
Ismeretlen szerző - A jel tudománya / Szemiotika
Bármerre is nézünk, jelekkel vagyunk körülvéve, de legalábbis jelként tudjuk értelmezni környezetünk megannyi megnyilvánulását. Ebben a válogatott tanulmánykötetben a jelekkel foglalkozó tudomány, a szemiotika megismeréséhez szükséges legfontosabb szövegek találhatók elsősorban tanárok és diákjaik, illetőleg diákok és tanáraik számára, no meg mindazoknak ajánlva, akik bár kinőttek már az iskolapadból, érteni, vagy éppen jobban érteni akarják környezetüket és benne önmagukat. Ez a könyv először 1975-ben jelent meg a Gondolat Kiadónál, de az összeállítás már 1972-ben elkészült. A mostani, második kiadás változatlan formában tartalmazza az eredeti kötet anyagát. Ez indokolja A jel tudománya cím megtartását. Ám nem csak azt tartja kézben az olvasó, ami az első kiadásban megjelent: a kötetet kibővítettük néhány nagyon fontos szöveggel, amelyek azóta születtek. Ez pedig megindokolja, hogy miért is bővült a kötet címe a Szemiotikával.
Franco Andreone - Európa
A kötet lebilincselő képanyaga és szövege a természetvédelmi válaszút előtt álló Európa természeti kincseibe és gazdag élővilágába nyújt bepillantást.
Utunk során a Gran Paradiso és a szomszédos francia La Vanoise szikrázó hegycsúcsaitól az évi 3000 napsütéses órával hívogató Algarvén és a mediterrán Kréta illatozó szigetén át a finnországi tavak és erdők labirintusába, végül pedig a Kaukázus ősöreg vulkánjaihoz érkezünk. Könyvünk Európa természeti örökségét mutatja be azzal a céllal, hogy teljes pompájukban elénk tárja azokat a még meglévő vadregényes tájakat, amelyekben az emberi beavatkozás még nem tett jelentősebb kárt. A tarka földrész leggazdagabb és legváltozatosabb természetes élőhelyei közül több mint 40 kapott helyet e kötetben, amely Európa összes nagy hírű természetvédelmi területét bemutatja. A világ legjobb természetfotósai barangolták be a kontinenst, hogy megmutassák nekünk a növény- és állatvilág „jelentéktelenebb", gyakran mellőzött példányait is, amelyek persze nem kevésbé fontos útjelzői a természet titkainak kifürkészésére tett felfedezőutunknak.
Kovács András Bálint - A modern film irányzatai
A Modern film irányzatai című könyv az első olyan összefoglaló munka, amely átfogóan dolgozza fel az európai film hatvanas-hetvenes évekbeli nagy korszakát. Nem tételes filmtörténet, sokkal inkább összehasonlító forma- és eszmetörténeti áttekintés, gazdag képi illusztrációval és részletes filmográfiával. Kovács András Bálint úttörő vállalkozása az elmúlt évtizedek kiemelkedő filmművészeti törekvései és teljesítményei közt segít tájékozódni.
Kelecsényi László - Mozizó Budapest
Minden, ami mozi. Minden, ami mozi volt. A mozimúlt. A némafilmek mozija. A filmművészet nagykorúságának mozija. Budapest megszámlálhatatlan, folyton változó mennyiségű és sokszor átkeresztelt nevű vetítőhelyei. A kispiszkosoktól a filmszínházakig. A csőmozitól a soktermes multiplexig. Tehát: a mozimúlt. A mozi múlt? Semmibe illanna az évszázados varázslat, amin dédapáink álmélkodtak, amiért nagyapáink rajongtak, amiben szüleink hittek, s amit gyermekeink csaknem semmibe vesznek. A Mesél a város sorozat második darabja Budapest fürdői után a főváros szebb napokat látott mozijaiba kalauzolja az olvasókat. Nemcsak művelődéstörténeti esszé ez a könyv, hanem a folytonos technikai lépésváltások közepette a változó szerepű mozgóképkultúra naprakész krónikája.
Jamie Oliver - Jamie vacsorái
Jó étel: jó élet! A Jamie vacsorái minden szakácskönyvtől, sőt minden könyvtől különbözik. Vannak, akik azt állítják, hogy a tűzhely után ez a könyv lakásuk legfontosabb berendezési tárgya. Aki hazaviszi Jamie vacsoráit, nemcsak százhúsz új recepttel lesz gazdagabb, hanem egy új életformával is. A Jamie vacsorái az egyszerű ételek szakácskönyve. Csupa olyan ötlet van benne, amelyek segítségével könnyebbé válik a főzés és az egészséges táplálkozás.
Király Jenő - Mágikus mozi
A filmélet ős- és hőskorának alapvető témája a filmszerűség, a modern filmelméleteké a filmnyelv, míg a posztmodern korban a filmalkotások sokfélesége, a műfajprobléma kerül előtérbe. A Modernség módszertani örökségét és a posztmodern érzékenység új tanulságait egyaránt figyelembe vevő Mágikus mozi e tekintetben a nemzetközi szakirodalomban is hézagpótló kísérlet.
Ismeretlen szerző - 303 magyar filmszínész
Többek közt: Agárdy Gábor, Ajtay Andor, Alfonzó, Andorai Péter, Bács Ferenc, Bajor Gizi, Balázsovits Lajos, Bánky Vilma, Bársony Rózsi, Básti Lajos, Bessenyei Ferenc, Bujtor István, Czinkóczi Zsuzsa, Csákányi László, Csortos Gyula, Darvas Iván, Darvas Lili, Derzsi János, Domján Edit, Esztergályos Cecília, Feleki Kamill, Ferrari Violetta, Gaál Franciska, Gábor Miklós, Gálffi László, Garas Dezső, Gáti Kati, Gobbi Hilda, Gózon Gyula, Görbe János, Gyabronka József, Halász Péter, Haumann Péter, Hollósi Frigyes, Horváth Tivadar, Inke László, Jávor Pál, Kabos Gyula, Kabos László, Karády Katalin, Kaszás Attila, Keres Emil, Kibédi Ervin, Koletár Kálmán, Koltai Róbert, Kozák András, Latabár Kálmán, Latinovits Zoltán, Lugosi Béla, Mácsai Pál, Madaras József, Major Tamás, Márkus László, Németh Marika, Oszter Sándor, Őze Lajos, Páger Antal, Patkós Irma, Pogány Judit, Putty Lia, Rajz János, Reviczky Gábor, Ruttkai Éva, Sáfár Anikó, Schütz Ila, Sinkovits Imre, Somlay Artúr, Soós Imre, Sulyok Mária, Szacsvay László, Szellay Alice, Szőke Szakáll, Torday Teri, Tóth Orsolya, Törőcsik Mari, Törzs Jenő, Venczel Vera, Zenthe Ferenc
Luke Hockley - Leslie Gardner - House - A sebzett gyógyító a televízióban
A Dr. House egy világszerte ismert, régóta sikeres orvosi dráma. A House – A sebzett gyógyító a televízióban Jungiánus perspektívából elemzi a sorozat és névadója, Dr. Gregory House, pszichológiai felépítését.
A könyv szerzői utánajárnak annak is, hogy a Dr. House sorozat töretlen népszerűsége összefüggésbe hozható-e azokkal a mélyen a kultúrába ágyazott kérdések megfogalmazásával. A könyv három részből áll – Dr. House diagnózisa – Dr. House kezelése- és Dr. House boncolása – és a fejezetekben megvitatott kérdések között a következők szerepelnek:
• A sorozatban visszatérő, részletek, témák, motívumok, szóképek
• Narratíva, karakter és vizuális struktúra
• Az orvos és csapata tetteinek, a szövegnek és képeknek az összefüggései
• A hős, a sebzett gyógyító és az Örök Gyermek archetípusának tettei
Az orvosok, akadémikusok, és terapeuták hozzájárulása lehetővé teszi, hogy teljesen új perspektívából szemléljük a Dr. House sorozatot, és a jungi pszichoterápiát tanuló diákok és a módszerben dolgozó szakemberek fontos olvasmánya lehet. A könyv mellékletében szereplő, jungi alapfogalmakat ismertető glosszárium lehetővé teszi, hogy a Dr. House azon rajongói számára is érdekes olvasmánnyá váljon, akik mélységében szeretnék megérteni a sorozatot.
Luke Hockley, PhD, a Bedfordshire Egyetemen belül működő Research Institute for Media, Art and Design médiaelemzést oktató professzora. Luke társszerkesztője az International Journal of Jungian Studies (IJJS) című folyóiratnak, és a Jung and Film Two: The Return című műnek, amelyet 2011-ben ad ki a Routledge. Luke emellett magánpraxisban dolgozó pszichoterapeuta, Londonban és Bedfordshire-ben.
Leslie Gardner, PhD, az Essex-i Egyetem Pszichoanalitikus Tanulmányok Központjában tanult Jungi retorikát, és Vicót tekinti elődjének. Az International Association of Jungian Studies, egy Interneten működő szervezet végrehajtó bizottságának az elnöke. Jelenleg egy nemzetközi irodalmi ügynökséget vezet Londonban, és a Manchester Metropolitan University szépírást oktató óraadó tanára.
Fritz Gesing - Kreatív írás
A könyv azoknak a kezdőknek segít, akik szeretnék bedolgozni magukat az írás művészetébe, de számos értékes tanácsot és ösztönzést kínál tapasztaltaknak és „profiknak” is. Kreatív írás bevezet a regény- és történetírás technikáiba, alapszabályokat oszt meg az olvasóval, és beszédes példákkal támasztja alá ezeket a világirodalomból. Az írás kétségkívül mesterség és titok szimbiózisa... A titkok területén csak találgathatunk, a mesterség ezzel szemben tanulható..." Fritz Gesing klasszikussá vált alapműve, a Kreatív írás, bevezet a regény- és történetírás technikáiba, alapszabályokat oszt meg az olvasóval, és beszédes példákkal támasztja alá ezeket a világirodalomból. Emellett sok praktikus tanácsot, illetve ötletet ad az írási problémák megoldásához. Alkalmas lehet egyéni tanulmányokra, de írói kurzusok, tanfolyamok számára is tan- és munkakönyvként szolgálhat.
Töreky Ferenc - Vizuális kommunikáció
Ez a könyv elsősorban azok számára készült, akik életük, munkájuk során tervezőként, alkotóként vagy megbízóként kapcsolatba kerülnek a vizuális kommunikáció valamely részével vagy egészével, és erre tanulmányaik során fel akarnak készülni. De hasznos lehet azoknak is, akiket csupán érdekel, akik szeretik, akik tájékozódni szeretnének a vizuális képi kultúrában, műveltségüket teljesebbé akarják tenni.
Ismeretlen szerző - 1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz
Egy remek és bátor kézikönyv a világ képzeletét megragadó regényekről és szerzőkről. Hasznos kalauz a könyvekhez, amelyek - akár kritikai sikerként, akár kultuszműként - hatást gyakoroltak ránk. Az írókból, kritikusokból, tudósokból álló nemzetközi szerzőgárda eklektikus válogatása új megközelítést ad a régi klasszikusokhoz, és eligazít a kortárs szépirodalom hatalmas dzsungelében. Több mint 600 színes illusztráció – könyvborítók, plakátok és fakszimile oldalak -, a regényekből vett idézetekkel kiegészítve: íme az ideális segédkönyv az olvasás szerelmeseinek.
Síklaki István - Szóbeli befolyásolás
Tesszük, de nem tudjuk. Így használjuk a nyelvet.
Vajon egy adott szituációban miért éppen az egyik udvariassági fordulathoz folyamodunk, s nem a másikhoz? Vajon az újságíró milyen stratégiával szedi ki az információt interjúalanyából? Vajon miként építik föl a politikai
beszédeket annak érdekében, hogy a hallgatóság rendre lelkes tapsviharban törjön ki? Vajon milyen társadalmi indítékai és működési mechanizmusai vannak a szóbeszédnek? Vajon le tudjuk-e leplezni a reklámkészítők nyelvi furfangjait?
Mindezek a jelenségek sok egyébbel együtt a nyelv stratégiai használatát testesítik meg. Ez a különös emberi képesség számos elméleti diszciplína (szociolingvisztika, pragmatika, logika, kognitív pszichológia, nyelvészet
és szociálpszichológia) és gyakorlati alkalmazás (médiaelemzés, a politikai beszédek retorikája, a bírósági befolyásoló beszéd, a reklám vagy a terápiás interjú) tárgya, melyeket jelen válogatás átfogóan mutat be.
A könyv két kötetben jelenik meg, amelyek egymástól természetesen nem elválasztható, de eltérő hangsúlyú tematikával közelítenek a nyelv stratégiai használatához.
Az I. kötet főként a nyelv és gondolkodás viszonyával és annak elméleti megalapozásával foglalkozik, egyebek között olyan kérdésekre keresve a választ, mint hogy befolyásolja-e az anyanyelvünk a gondolkodásunkat, vagy miként oldjuk meg a „tudom, hogy tudod, hogy tudom, hogy tudod..." típusú helyzeteket.
A II. kötet inkább a mindennapi társadalmi gyakorlat oldaláról vizsgálja a nyelvi befolyásolás jelenségeit, a
nyilvános beszédtől az udvariassági stratégiákon át a bírósági tárgyalóterem szituációjáig.
Adolf Hitler - Mein Kampf
A Mein Kampf (Harcom) Adolf Hitler nemzetiszocialista vezető egyetlen, még az életében kiadott könyve, melyet landsbergi fogsága idején kezdett el írni, miután 1923-ban az ún. sörpuccsban való részvételéért börtönbe zárták. A könyvben áttekintette addigi pályafutását és megfogalmazta világnézetét, valamint politikai programját. A mű a nácizmus ideológiai alapvetése lett.
Hitler magát a könyvben nem politikusnak, hanem programadónak (Programmatiker) ábrázolta. Eszerint „a programadó feladata nem az, hogy az ügy teljesíthetőségének különböző fokait megállapítsa, hanem, hogy az ügyet mint olyan megvilágítsa: másként szólva: kevésbé kell törődnie az úttal, mint a céllal.” Továbbá: „[a programadó] jelentősége csaknem mindig csupán a jövőben mutatkozik meg, mivel ő nemritkán az, akit „világidegen” szóval illetnek. Mert ha a politikus művészete valóban megfelel a lehetséges művészetének, a programadó azokhoz tartozik, akikre áll, hogy az isteneknek csak úgy tetszenek, ha a lehetetlent követelik és akarják.”
Hitler ezzel az írással egy átfogó elméletet kívánt a nép elé állítani a marxizmus ellenében. Emellett úgy kívánta bemutatni addigi pályáját, mint ami pártja és az egész nép ideális vezetőjévé teszi őt a zsidóság, mint közös ellenség elleni összefogásban. Megerősítette az NSDAP 25 pontos programjának érvényességét. Megállapította, hogy a nemzeti szocializmus egyik elődjének számító Völkisch mozgalom sikertelen maradt és ideje lejárt; ezzel szemben az NSDAP modern, céltudatos gyűjtőmozgalommá vált, amely sikerrel tömörítheti a weimari köztársaság nacionalista és antidemokratikus erőit.
Edward de Bono - A csodálatos elme
Használja ki a kreatív gondolkodás erejét, és tegye vonzóvá gondolkodásmódját! Ebben siet segítségünkre Edward de Bono pszichológus, kommunikációs guru és sokoldalú gondolkodó, aki tudásának legjavát ebben a könyvben foglalta össze. Kötetünk szerzője azzal szerzett világhírt, hogy emberek gondolkodásmódját változtatta meg és tette jobbá. Könyveit eddig 37 nyelven adták ki, egyes országokban pedig kötelező tantárgy az általa kifejlesztett gondolkodási tréning. Módszerei praktikusak és egyszerűek, bárki számára könnyen elsajátíthatóak.A szellemi vonzerő nem igényel egetverő IQ-t, hatalmas tudás sem kell hozzá, sem ritka nagyszerű személyiség. Csak képzelőerőre, beleélőképességre, némi kurázsira, egy kis kreativitásra van szükség – és egy sor olyan gyakorlati megoldásra, amit mindenki képes megtanulni. Szeretne ellenállhatatlan, sziporkázó és változatos lenni vagy éppen könnyebben felismerni problémás helyzetek kulcsát? Kövesse Bono tanácsait: el sem hiszi, mennyire egyszerű és hatásos módszert kap kézhez!
David Crystal - A nyelv enciklopédiája
David Crystal könyve az angolszász ismeretterjesztés legjobb hagyományait követve, olvasmányos és magas színvonalú összefoglalását adja mindannak, amit napjainkban a nyelvről tudni lehet. A hagyományosan nyelvészetinek tekintett témák mellett (grammatika, fonetika, fonológia, szemantika, nyelvtörténet, nyelvtudomány-történet) részletesen tárgyalja a nyelv pszichológiai, társadalmi aspektusait, és foglalkozik a nyelvi viselkedés patológiás zavaraival is. Több fejezete elemzi a nyelvnek a modern világban betöltött szerepét. Kiadásunk hazai nyelvészeti szakemberek segítségével készült, s amennyire ez lehetséges, igyekezett a könyv eredeti, főleg angol nyelvterületről vett példáit, sőt nyelvi humorát, vicceit is magyar megfelelőekkel kiegészíteni. A könyv illusztrációként több száz képet, grafikont, térképet, ábrát tartalmaz.
Francesca Logi - 15 perc olasz
Mindössze napi tizenöt perc nyelvtanulással eljuthatsz az olasz beszédig és szövegértésig. A könyv egyedi vizuális megjelenítése megkönnyíti és élvezetessé teszi a tanulást. Nem kell írni vagy házi feladatokat csinálni - csak használd a borítófület a válaszok letakarására és folyamatosan teszteld magad tanulás közben. A hétköznapi életből vett példák között megtalálsz minden olyan szituációt, melyre utazásnál vagy az üzleti életben szükséged lehet. Akár teljesen kezdő vagy, akár csak felfrissíteni szeretnéd tudásod, nincs könnyebb útja a gyors nyelvtanulásnak.
Robin Sharma - A siker kézikönyve
Belefáradtál a kisstílűségbe? Úgy érzed, többre vagy hivatott? Készen állsz a látványos, lélegzetelállító sikerre, legvadabb álmaid valóra váltására, arra, hogy életed és munkád kiemelkedjen az átlagból?
Ha igen, ez az úttörő kötet a Te számodra íródott!
Robin Sharma a földteke egyik legjobb sikertanácsadója, olyan valaki, akinek gondolataira neves vállalatok igazgatói, vezető cégtulajdonosok, rocksztárok és koronás fők figyelnek oda. Ügyfelei között ott találjuk a Fortune 500 élvonalbeli cégeit.
Sharma könyve közelebb visz megálmodott életedhez, mint valaha is remélted.
Segítségével megvalósíthatod önmagadat és felébresztheted, ami a legjobb benned. 101 lépésben megismertet azokkal a technikákkal, taktikai fogásokkal és módszerekkel, amelyek Sharma egyéni és céges ügyfeleit is velejéig átformálták.
Most megosztja titkait az olvasóval, hogyan legyen bárki világklasszis a személyes és szakmai életben.
Átütő erejű és gyakorlatias kézikönyve bombabiztos recept
arra, hogy mindenki a legjobbat hozza ki magából, megvalósítsa álmait..
„Robin Sharma könyvei a világon emberek millióinak gondolkodását és életét változtatták meg.”
Paulo Coelho,
Robin Sharma 15 éve a világ legkiemelkedőbb tanácsadóinak egyike a szervezeti és személyes életvezetés terén,aki olyan módszert tud, mely sikerrel kecsegtet az élet minden terén olyan cégek és szervezetek kérték fel mint Microsoft,a Nike, a FedEx,a NASA,az IBM és a Fiatal Elnökök Szervezete.Könyvei világszerte bestsellerek lett. A szerzőnek a Kiadónál megjelent könyvei : A rang nélküli vezető, A szerzetes aki eladta a Ferrariját,
Ki fog majd érted sírni?
Valuch Tibor - Magánélet Kádár János korában
A sorozat izgalmas történelmi intimitások képeskönyve. Feleleveníti a nagy korszakok hétköznapi életét: a kor egyszerű embereinek mindennapjait, szerelmi és családi életét, étkezési szokásait, lakását, öltözködését, mindezt korabeli képekkel illusztrálva. Szerzői azt vallják ugyanis, hogy a kis történetek szerves részei a nagy történelemnek.
John Purkiss - David Royston-Lee - Énmárka
Akkor járunk a legjobban, ha mi magunk alakítjuk ki a rólunk alkotott képet, hiszen ez befolyásolja egész életünket, ettől függ karrierünk. A szerzők sokéves tanácsadói tapasztalatuk alapján mutatják be, miért fontos egyéniségünket eladhatóvá tenni, hogyan hozhatjuk ki magunkból a legtöbbet, és építhetjük fel énmárkánkat. A legfontosabb, hogy tudjuk, miben vagyunk jók, mit is akarunk eladni - más szóval ismernünk kell önmagunkat. Legtöbbünk számára ez hosszú felfedezőutat jelent.
A kötet izgalmas feladatokkal és esettanulmányokkal fűszerezve, lépésről lépésre vezet végig ezen az úton, válaszolva az énmárkaépítészet alapkérdéseire:
-Miért van egyre nagyobb szükségünk önmarketingre?
-Mi az énmárka szerepe karrierünkben?
-Miért lényeges meghatároznunk életcélunkat?
-Miért fontos tisztában lennünk képességeinkkel?
-Hogyan határozzuk meg egyéni képességeink legjobb ötvözetét?
-Hogyan tárgyaljunk?
-Hogyan viselkedjünk?
-Milyen legyen a megjelenésünk?
-Miként hozhatunk létre kiterjedt és használható kapcsolati hálót?
-Hogyan juthatunk újabb lehetőségekhez és akár magasabb jövedelemhez?
Nicholas A. Christakis - James H. Fowler - Kapcsolatok hálójában
A Kapcsolatok hálójában fenekestül felforgatja az eddigi elképzeléseinket a közösségekről és kapcsolatokról. Új paradigmát állít fel a társadalmi hálózatok ideáinkat, érzelmeinket, egészségünket, szokásainkat és politikai nézeteinket befolyásoló erejéről.
„Ha hatással vagyunk barátainkra, ők pedig az ő barátaikra, cselekedeteink olyanokat is befolyásolhatnak, akikkel még sohasem találkoztunk. Az egészségi állapot befolyásolásával kezdtük. Felismertük, hogy ha a barátunk barátja meghízik, mi is meghízunk, és ha a barátunk barátja leszokik a dohányzásról, mi is leszokunk, sőt, azt is megállapítottuk, hogy ha a barátunk barátja boldog, akkor mi is boldogok vagyunk.”
„Egy ember boldogsága összefügg az ő barátainak boldogságával, és azok barátainak boldogságával, és a barátok barátainak boldogságával, és a barátok barátainak a barátainak a boldogságával – vagyis a személyes kapcsolatok horizontjain túli kapcsolatokkal. Azt találtuk, hogy a boldog emberek hajlamosak saját társadalmi hálózatuk középpontjába kerülni, és más boldog emberek nagy csoportjaihoz csatlakozni. Minden további boldog ember barátsága 9%-kal növeli meg az egyén boldogságának valószínűségét. Röviden: valójában a boldogság nemcsak személyes, hanem társas élmény is. Az érzelmek kollektív jelenségek.”
„Mivel az emberek megértésének kulcsa a közöttük lévő kapcsolatok megértése, figyelmünket ezekre az emberek közötti kapcsolatokra összpontosítottuk.”